Πριν λίγο καιρό (11 Μαρτίου ’17, 15:27) ένας αναγνώστης ονόματι
Giorgos άφησε ένα link από το YouTube στο cbox γράφοντας… «με δώρο στο κλείσιμο». Το
link αφορούσε σε μια
συνέντευξη τού Λήτη (παλιός καλός μουσικός τού ελληνικού ροκ από τα late seventies και
τα eighties) στον
Ελευθεριακό, η οποία κατέληγε μ’ ένα άγριο χώσιμο προς τη γνωστή «Κατίνα» του
ελληνικού ροκ Μανώλη Νταλούκα. Απάντησα στον αναγνώστη (11 Μαρτίου ’17, 17:59)…
«ενδιαφέρον, μπορεί κάτι να γράψω...». Και όντως… να… τώρα…
Τι ακριβώς ακούμε τον Λήτη να λέει;
«Δεν πάω τον Μανώλη
τον Νταλούκα, έτσι και τον βρω θα τον χειροτονήσω. Γιατί έκανε κάτι μαλακίες
πολύ χοντρές. Του ’λεγα κάτι και τα
’βγαλε στο… του ’λεγα κάτι προσωπικά μου… κι είπε κάτι μαλακίες ότι είμαι
πουλημένος, επειδή έπαιξα σε κρατικές συναυλίες. Βρε μαλάκα άντρα, αφού μας
τα δίνανε. Δεν το λέω με κακία… Και ο Γερμανός έπαιρνε ο άνθρωπος στις
συναυλίες… Κάτσε ρε… Γιατί ρε μαλάκα άντρα; Πουλημένος είμαι; Και ο Παυλάκης
δεν έπαιζε στις συναυλίες; Παίζαμε στη φοιτητική εστία… Έχω παίξει για ένα κάρο
αναρχικούς, για το Μαρίνο, δεν το λέω για… για να βγούνε τα παιδιά έξω. Και ο
Πανούσης έχει παίξει ο άνθρωπος, γιατί; Και ο Ηρακλής Τριανταφυλλίδης έχει
παίξει για αναρχικούς, γιατί; Μαλάκες είμαστε ρε; Όπου μας τα δίνανε, γιατί να
μην πάμε να τα πάρουμε; Και σε κλαμπ ένα κάρο παίρναμε. Άκου το μαλάκα να με
πει και πουλημένο. Έτσι και τον βρω θα φάει τις μάπες της ζωής του. Άκου το
αρχίδι…».
Ο Λήτης είπε αυτά που είπε, ας δούμε, όμως, αν
αιτιολογούνται και σε ποιο βαθμό.
Ο Λήτης (από τη συνέντευξη στον Ελευθεριακό) |
Κατ’ αρχάς εκείνη η κουβέντα που έχει ιδιαίτερο
βάρος είναι η… «του ’λεγα κάτι και τα
’βγαλε στο… του ’λεγα κάτι προσωπικά μου…». Ο Λήτης δεν ξεκαθαρίζει σε τι «προσωπικά» αναφέρεται, τα
οποία έβγαλε στη φορά ο Νταλούκας, παρά ταύτα εγώ θα πω πως ο κουτσομπόλης τού
ελληνικού ροκ είναι μανούλα στη σκανδαλολογία και στο πιπεράτο… μεσημεριανάδικο
ρεπορτάζ. Γκομενιλίκια, ναρκωτικά, ψυχοπάθειες κ.λπ., όλα περνάνε από τα κινητά
του και τα κασετόφωνά του κατ’ ευθείαν στο μπλογκ του χωρίς κανέναν προβληματισμό,
άνευ οποιασδήποτε ηθικής αναστολής.
Έτσι, σε ανάρτησή του για τον Λήτη (25/10/2016) διαβάζουμε
όχι μόνο το σχετικό «ιατρικό δελτίο», αλλά και διάφορα προσωπικά τού τραγουδοποιού,
που κανονικά δεν λέγονται επειδή δεν ενδιαφέρουν κανέναν. Λέω «κανονικά», γιατί
για τον Νταλούκα τα πάντα δημοσιεύονται. Αντί λοιπόν να προστατευτεί ο χι ψι
καλλιτέχνης, που πάνω σε μια ιδιωτική κουβέντα μπορεί να πει το κάτι παραπάνω,
στην περίπτωσή μας συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Ξεμπροστιάζεται από την «Κατίνα»
του ελληνικού ροκ προς άγραν επισκεψιμότητας, likes, shares κ.λπ. με
τον πιο ανεύθυνο τρόπο.
Μπορεί να μην ξέρω τι ακριβώς εννοούσε ο Λήτης, όταν μίλησε
στον Ελευθεριακό περί «προσωπικών» που βγήκανε στη φόρα… και δεν με νοιάζει,
κιόλας, εδώ που τα λέμε. Εγώ μιλάω για ’κείνα που αναφέρει ο Νταλούκας στην
ανάρτησή του, τα οποία κρίνονται (από εμένα) ως άθλια και απαράδεκτα. Πάμε όμως
παρακάτω…
Για το θέμα της ΜΟΥ.ΣΥΝ.Κ.Α (της ΜΟΥσικής ΣΥΝεργατικής
Κίνησης Αθήνας, που είχαν ιδρύσει οι Ηρακλής Τριανταφυλλίδης, Λήτης,
Θοδωρής Τρύφωνας και Νίκος Γκίνης σε συνεργασία με την πασοκική Γενική
Γραμματεία Νέας Γενιάς) ο Νταλούκας κατηγορείται από τον Λήτη πως τον είπε «πουλημένο» (ο Νταλούκας τον Λήτη), επειδή έπαιξε, τότε, στα μέσα του ’80, σε
κρατικές συναυλίες.
Μπορεί ο Νταλούκας να μην τον λέει «πουλημένο» τον Λήτη, δεν
τον λέει όμως και… απούλητο. Γράφει χαρακτηριστικά σε μια λεζάντα ο λεμέγκουρας
(16/9/2013): «Λήτης. Ένας από τους καλλιτέχνες του Ροκ, που επιχορηγήθηκε μία
φορά, από το ελληνικό Κράτος, συμμετέχοντας στην ΜΟΥ.ΣΥΝ.Κ.Α. Διατήρησε πάντα τα πιστεύω και την αυτονομία του.
Σήμερα, εντελώς ξεχασμένος από τους κρατικούς φορείς, ζει χωρίς σύνταξη, στην
ανασφάλεια και στην αδυναμία».
Το θέμα είναι πως ο ίδιος ο κουτσομπόλης στο συγκεκριμένο
άρθρο ΔΕΝ παίρνει θέση, για το αν μπορεί να συνδυαστεί το ροκ με το κράτος ή
όχι. Μας λέει… τι λέει η μία άποψη, μας λέει τι λέει η άλλη άποψη, αλλά τι λέει
ο ίδιος δεν μας το αποκαλύπτει. Ντρέπεται… Κωλώνει να πάρει θέση. Να πει
δηλαδή… ναι, είναι πουλημένοι όσοι πήραν φράγκα από το ΠΑΣΟΚ, ή… όχι, δεν
τίθεται θέμα ξεπουλήματος, γιατί το ροκ κολλάει και με το κράτος και με όλα. Το αποτέλεσμα είναι αυτή η μεσοβέζικη στάση να μπορεί να παρθεί (από τους αναγνώστες του) και
«έτσι» και «αλλιώς».
Δηλαδή, για μένα, δεν έχει άδικο ο Λήτης, όταν του τη χώνει και
επί του συγκεκριμένου θέματος, αφού η μη-θέση αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο
«σκιών» (πως κάποιοι μπορεί και να «ξεπουλήθηκαν» δηλαδή, γλείφοντας το
πασοκικό κράτος).
Ο άσχετος με το ροκ Νταλούκας δεν ξέρει βεβαίως πως οι Rolling Stones (που έπαιξαν στη Βαρσοβία
επί «υπαρκτού σοσιαλισμού», την 13/4/1967), οι Deep Purple (που έπαιξαν στο
Βελιγράδι και το Ζάγκρεμπ τον Μάρτιο του ’75) και τόσοι άλλοι είχαν πάρει
κρατικά χρήματα και μάλιστα «κομμουνιστικά», χωρίς ποτέ κανείς να διανοηθεί να τους
πει «πουλημένους» ή ν’ αφήσει σκιές περί «ξεπουλήματος».
Αυτές οι μαλακίες μόνο από τον καρπαζοεισπράχτορα του
ελληνικού ροκ –που τον φτύνουν δημοσίως επώνυμοι άνθρωποι, τους οποίους εκθέτει–
μπορούν να πλανώνται στον αέρα.
Εδώ, όσα λέει ο Λήτης για τον Νταλούκα...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://youtu.be/t2heYaSvJYA?t=1703
καλο θα ηταν οι αναγνωστες να δουν/ακουσουν καμποσες απο τις ''στεγνες'' συνεντευξεις που εχει παρει ο ''Ελευθεριακος'' για να καταλαβουν το σουργελο...
ΑπάντησηΔιαγραφήοταν δεν σεβεσαι ουτε καν την υγεια καποιου, ουτε τα πεθαμενα του (αλλη περιπτωση), αλλα ουτε και τους αναγνωστες σου...
για καμια Κιτρινη Δημοσιογραφια εισαι, τι Κιτρινα Σουρουπα και λεμονια στο κουταλι μας τσαμπουνας?
Αφελείς είναι και οι πουρόκερς που ανοίγουν τα εσώψυχά τους στο Νταλούκα, πάντως... Σχεδόν όλοι τους έχουν περάσει από το μικροφωνάκι του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχόλια από το facebook...
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασίλειος Τσιόγγας
κιτρινα σουρουπα και πρασσειν αλογα θα πω εγω.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πρόκειται για λογοτεχνική έξαρση...
Βασίλειος Τσιόγγας
δεν παλευεται ο τυπος.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εγώ κάποτε τον πάλευα. Τώρα έχω σταματήσει. Του είχα ρίξει κάμποσα νοκ-άουτ
Βασίλειος Τσιόγγας
το ξερω τα παρακολουθουσα ολα!!
Παναγιωτης Πανταζιδης
Κρατικό χρήμα και χέβι μέταλ
https://youtu.be/5ZB7WzFtXB0
IRON MAIDEN The Trooper Warsaw, Poland 1984 "Behind The Iron…
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και blues και ό,τι άλλο θες...
https://www.discogs.com/John-Mayalls.../release/5741155
John Mayall's Bluesbreakers* - Behind The Iron Curtain
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ειδικά στα έιτις παίξανε πολλά ονόματα στο ανατολικό μπλοκ, και πληρώθηκαν φυσικά με κρατικό χρήμα.
Mary Dalakou
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι' επειδή ήμουν εκεί - στις συναυλίες της ΜΟΥ.ΣΥΝ.Κ.Α που έγιναν στο Rodeo - να συμπληρώσω ότι η αρχική ιδέα προέκυψε από τον Δισκογραφικό Συνεταιρισμό Καλλιτεχνών, του οποίου υπήρξα ενεργό μέλος, που από την έδρα μας στην Κυψέλη είχαμε ήδη πάρει σειρά καλοκαιρινών συναυλιών από το υπουργείο πολιτισμού και δεν θυμάμαι να πήραμε φράγκα εκτός από την δυνατότητα να έχουμε το δικό μας συνεργείο ήχου που μας ακολουθούσε παντού, όπου μας υποδείκνυαν, τα έξοδα μετακίνησης και τα δωμάτια που μας παραχωρούσαν για τη διαμονή μας.
Στο δε Rodeo - που οργανωτικός νους ήταν ο Ηρακλής Τριανταφυλλίδης - παρουσιάσαμε ο καθένας την πρόσφατη δουλειά του, με τις ίδιες ακριβώς προϋποθέσεις των συναυλιών που είχαν προηγηθεί...
Ειλικρινά δεν μπορώ να φαντασθώ ότι κάποιος από μας "ωφελήθηκε" αλλιώς, πόσο μάλλον ότι "έγλυψε" το τότε πασόκ, παρά μόνο το γεγονός ότι παρουσίασε τη δουλειά του, που οι συνήθης λογική των δισκογραφικών εταιρειών τότε, εννοούσε να αγνοεί !
* Κάποιες δισκογραφικές δουλειές πρόλαβαν να γίνουν πριν διαλυθεί ο Συνεταιρισμός, με την αβάντα του "δικού μας" στούντιο, που μας παραχωρούσε δηλ. ο Λουκάς Θάνος, μέλος κι' αυτός του συνεταιρισμού.
Συμπαθάτε με αν ξέφυγα κάπως από το θέμα, αλλά το δημοσίευμα, μου έφερε στο μυαλό όλα τ' άλλα που συνδέονταν μ' αυτό!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έχω γράψει κι άλλες φορές γι' αυτό το θέμα. Η μία είναι εδώ...
https://diskoryxeion.blogspot.com/2014/03/80.html
οι… ΠΑΝΚ ΜΠΑΝΤΕΣ ΤΟΥ ’80 ΣΤΟ «ΕΘΝΟΣ» ή αλλιώς……
Μία άλλη είναι εδώ...
https://diskoryxeion.blogspot.com/2015/08/blog-post_27.html
ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΑΝΙΚΑΣ (που πέθανε χθες) και το ελληνικό…
Και υπάρχουν κι άλλες...
Mary Dalakou
Δεν αμφιβάλλω...