Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2020

COSTIS DRYGIANAKIS / MATT ATKINS ηχητικά απρόοπτα

Το αθηναϊκό κασετο-label βασικά Coherent States (λέμε «βασικά», γιατί κατά καιρούς τυπώνει και σε άλλες φόρμες) έχει έτοιμη την πιο νέα του MC, που αποκαλείται Late / April(2020) και που μοιράζεται ανάμεσα σε δύο πειραματιστές, τον γνωστόν μας Κωστή Δρυγιανάκη και τον όχι γνωστόν μας Βρετανό Matt Atkins. Στο φύλλο της κασέτας υπάρχουν δύο κείμενα γραμμένα στα αγγλικά από τους δύο συνθέτες, τα οποία αξίζει να μεταφέρουμε κι εδώ. 
Πρώτα του Atkins:
«Τον Ιανουάριο του 2020, ενώ ταξίδευα στην Ινδία, ο Κωστής κι εγώ ανταλλάξαμε κάποια μηνύματα στα σόσιαλ μίντια, σχετικά με τα αξιοθέατα και τους ήχους που βίωνα στο ταξίδι.
Αυτή η ανταλλαγή ήταν η ουσία τής συνεργασίας μας και κάπως έτσι αποφασίσαμε, κατά τη διάρκεια αυτών των συνομιλιών, να κάνουμε μερικά θέματα μαζί. Κανείς μας δεν θα μπορούσε να προβλέψει, λίγους μήνες αργότερα, το παγκόσμιο λοκντάουν, που επί του παρόντος ζούμε και οι δυο μας, ανεξάρτητα από τη χώρα που βρισκόμαστε.
Ο Κωστής κι εγώ, λοιπόν, εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε αυτό το χρόνο παραγωγικά κι έτσι ανταλλάξαμε μερικά αρχεία ήχου, για να τα χρησιμοποιήσουμε σε νέες συνθέσεις. Ο ένας θαυμάζει το έργο του άλλου και γι’ αυτό ενθουσιαστήκαμε με την προοπτική να δημιουργήσουμε κάτι μαζί. Τα θέματα, που παρουσιάζονται εδώ, είναι το αποτέλεσμα αυτών των ανταλλαγών»
.
Και ο Κωστής Δρυγιανάκης:
«Η Ελλάδα και η Μεγάλη Βρετανία ακολούθησαν διαφορετικά μονοπάτια αναφορικά με την αντιμετώπιση της νόσου κοβίντ, αλλά ορισμένες φάσεις συνέπεσαν στην πράξη.
Όντας σε κατάσταση αυτοαπομόνωσης, αν και, γενικά, σε ευνοϊκές συνθήκες, αναλάβαμε ένα έργο που το συζητήσαμε επί μακρόν, ώστε να δημιουργήσουμε θέματα χρησιμοποιώντας ο ένας τους ήχους του άλλου, έχοντας το διαδίκτυο υπέρ μας για να εξαλείψουμε τη φυσική απόσταση.
Έχουμε φτάσει λοιπόν σε μια σειρά συνθέσεων, οι οποίες είναι προσεκτικά χτισμένες από ήχους, που συνεισφέραμε αμοιβαία, φθάνοντας στο σημείο να διακρίνεται πολύ δύσκολα το μέρος ποιου προηγήθηκε και ποιου ακολούθησε.
Ελπίζουμε ότι έχουμε επιτύχει ένα ουσιαστικό μείγμα κι ένα συνεκτικό αποτέλεσμα»
.
Το άκουσμα διαθέτει πολλά στοιχεία αυθορμητισμού, είναι εικονοκλαστικό οπωσδήποτε (μέσα στην απτή αποσπασματικότητά του), ανακατεύοντας field recordings, ήχους και όργανα, φωνές σε διαφορετικές γλώσσες και ηλεκτρονικό μανιπουλάρισμα, προετοιμάζοντας και οριοθετώντας weird περιβάλλοντα, χαοτικά να τα πούμε, μέσα από τα οποία ξεπετάγεται ένα... παραμύθι. Το παραμύθι, που θα συνθέσει για τον εαυτό του ο εκάστοτε ακροατής.
Στην πλευρά του Κωστή Δρυγιανάκη το... παραμύθι το δικό μου είναι περισσότερο εξουθενωτικό, περισσότερο βαβελ-ικό, με στοιχεία παρανοϊκο-ονειρικά.
Στην πλευρά του Matt Atkins το παραμύθι αποκτά άλλες διαστάσεις (η αρχή του έφερε στη μνήμη μου την εισαγωγή από το «Φράγμα» του Δήμου Μούτση), πιο νατουραλιστικές, πιο φυσικά υποβλητικές, που λένε τέλος πάντων μιαν ιστορία με... μάλλον λιγότερα απρόοπτα.
Επαφή: www.mrmrecordings.bandcamp.com/album/late-april

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου