Τον τελευταίο καιρό λάβαμε τέσσερα βιβλία – και από τη
στιγμή που έφθασαν στα χέρια μας οφείλουμε να γνωστοποιήσουμε, τουλάχιστον, τις
συγκεκριμένες εκδόσεις. Πρόκειται για ένα θεατρικό έργο, για μία νουβέλα και
για δύο ποιητικά έργα.
ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΟΥ: Βρώμικο Παιχνίδι [Φίλντισι, 2020]
Κόρη τού γνωστού τοις πάσι κονφερασιέ και άλλα πολλά Γιώργου Οικονομίδη και της ηθοποιού και ποιήτριας Λιάνας Βιτσώρη, η Μαριαλένα Οικονομίδου είναι μία γνωστή τραγουδοποιός, με πέντε μεγάλους δίσκους έως σήμερα (ο πρώτος της τυπώθηκε στην Columbia, το 1977), η οποία προσφάτως ανέβασε και τύπωσε το πρώτο θεατρικό έργο της, που τιτλοφορείται Βρώμικο Παιχνίδι. Το έργο «ανέβηκε» στις 8 Φεβρουαρίου 2020 στον Χώρο Τέχνης Ασωμάτων, στο Θησείο, με συνθέσεις και τραγούδια της συγγραφέως και σκηνοθεσία από την Αλίκη Πήτερσον. Λίγο καιρό αργότερα, δε, το έργο τυπώθηκε και σε βιβλίο. Η πραγματικότητα (κάποια πραγματικά γεγονότα εννοούμε) είναι η βάση του έργου, στο οποίο όμως εμφιλοχωρούν και ορισμένα στοιχεία μυθοπλασίας.
Η έκδοση, μάλιστα, συνοδεύεται και από CD με τα τραγούδια και τις μουσικές τής παράστασης. Στα τραγούδια ακούγεται η ίδια η Μαριαλένα Οικονομίδου, η μητέρα της Λιάνα Βιτσώρη (1924-1997) και η γιαγιά της Νίτσα Τσαγανέα (1902-2002). Πολύ συγκινητικό το τραγούδι «Ποιος μας κυβερνά, Μανώλη», που είχε αποδώσει η γηραιά ηθοποιός.
Για τον παππού τής Μαριαλένας Οικονομίδου ηθοποιό και αγωνιστή Γιώργο Βιτσώρη έχουμε γράψει στο πρόσφατο παρελθόν και όσοι επιθυμούν μπορούν να δουν το συγκεκριμένο κείμενο εδώ...
https://www.lifo.gr/articles/theater_articles/297060/giorgos-vitsoris-enas-trotskistis-ithopoios-poy-afise-aneksitilo-ixnos-sto-proto-miso-toy-20oy-aiona
Επαφή: www.filntisi.gr
Κόρη τού γνωστού τοις πάσι κονφερασιέ και άλλα πολλά Γιώργου Οικονομίδη και της ηθοποιού και ποιήτριας Λιάνας Βιτσώρη, η Μαριαλένα Οικονομίδου είναι μία γνωστή τραγουδοποιός, με πέντε μεγάλους δίσκους έως σήμερα (ο πρώτος της τυπώθηκε στην Columbia, το 1977), η οποία προσφάτως ανέβασε και τύπωσε το πρώτο θεατρικό έργο της, που τιτλοφορείται Βρώμικο Παιχνίδι. Το έργο «ανέβηκε» στις 8 Φεβρουαρίου 2020 στον Χώρο Τέχνης Ασωμάτων, στο Θησείο, με συνθέσεις και τραγούδια της συγγραφέως και σκηνοθεσία από την Αλίκη Πήτερσον. Λίγο καιρό αργότερα, δε, το έργο τυπώθηκε και σε βιβλίο. Η πραγματικότητα (κάποια πραγματικά γεγονότα εννοούμε) είναι η βάση του έργου, στο οποίο όμως εμφιλοχωρούν και ορισμένα στοιχεία μυθοπλασίας.
Η έκδοση, μάλιστα, συνοδεύεται και από CD με τα τραγούδια και τις μουσικές τής παράστασης. Στα τραγούδια ακούγεται η ίδια η Μαριαλένα Οικονομίδου, η μητέρα της Λιάνα Βιτσώρη (1924-1997) και η γιαγιά της Νίτσα Τσαγανέα (1902-2002). Πολύ συγκινητικό το τραγούδι «Ποιος μας κυβερνά, Μανώλη», που είχε αποδώσει η γηραιά ηθοποιός.
Για τον παππού τής Μαριαλένας Οικονομίδου ηθοποιό και αγωνιστή Γιώργο Βιτσώρη έχουμε γράψει στο πρόσφατο παρελθόν και όσοι επιθυμούν μπορούν να δουν το συγκεκριμένο κείμενο εδώ...
https://www.lifo.gr/articles/theater_articles/297060/giorgos-vitsoris-enas-trotskistis-ithopoios-poy-afise-aneksitilo-ixnos-sto-proto-miso-toy-20oy-aiona
Επαφή: www.filntisi.gr
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΟΝΔΡΟΣ και
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΤΣΙΑΝΗ: Ταξιδεύοντας με τον Μιχαήλ Μήτρα από δρόμους χωρίς διόδια /
ένα ποίημα [Εκδόσεις οίκοι, Θεσσαλονίκη 2020]
Για τις εκδόσεις, τις δισκογραφικές παρουσίες και για άλλα τινά των Θανάση Χονδρού-Αλεξάνδρας Κατσιάνη έχουμε γράψει αρκετές φορές στο δισκορυχείον και στο lifo.gr (με ποικίλες αφορμές) και θα επανερχόμαστε, όταν το, πάντα σε κίνηση, ντούο από την Θεσσαλονίκη έχει κάτι καινούριο να προβάλλει.
Εδώ, τώρα, γνωστοποιούμε μιαν ιδιαίτερη ποιητική έκδοση, άψογη αισθητικώς, τυπωμένη σ’ ένα μακρόστενου σχήματος μικρό βιβλίο (24 σελίδες), που είναι κατά βάση αφιερωμένη (η έκδοση) στον ποιητή και πεζογράφο Μιχαήλ Μήτρα (1944-2019).
Το αντικομφορμιστικό ποιητικό γράψιμο τού Μ. Μήτρα έχει επηρεάσει προφανώς τους Θ. Χονδρό - Α. Κατσιάνη, οι οποίοι τιμούν τον εκλιπόντα, μ’ ένα δικό τους αντισυμβατικό ποίημα (φυσικά και με στοιχεία οπτικής ποίησης, στην οποίαν επίσης διέπρεψε ο Μήτρας), που αναπτύσσεται μέσα από ποικίλες γραμματοσειρές, περίεργα «κοψίματα» και στοιχήσεις, χρώματα, φωτογραφίες κ.λπ. ενταγμένο μέσα σ’ ένα πνεύμα παιγνιώδες, ευρηματικό, αυθόρμητο, που γειτνιάζει φυσικά με τον τρόπο που διακόνησε (και) ο βολιώτης ποιητής.
Δεν φθάνει μόνον να το διαβάζεις, πρέπει να το βλέπεις κιόλας.
Επαφή: oikoi2310@gmail.com
Για τις εκδόσεις, τις δισκογραφικές παρουσίες και για άλλα τινά των Θανάση Χονδρού-Αλεξάνδρας Κατσιάνη έχουμε γράψει αρκετές φορές στο δισκορυχείον και στο lifo.gr (με ποικίλες αφορμές) και θα επανερχόμαστε, όταν το, πάντα σε κίνηση, ντούο από την Θεσσαλονίκη έχει κάτι καινούριο να προβάλλει.
Εδώ, τώρα, γνωστοποιούμε μιαν ιδιαίτερη ποιητική έκδοση, άψογη αισθητικώς, τυπωμένη σ’ ένα μακρόστενου σχήματος μικρό βιβλίο (24 σελίδες), που είναι κατά βάση αφιερωμένη (η έκδοση) στον ποιητή και πεζογράφο Μιχαήλ Μήτρα (1944-2019).
Το αντικομφορμιστικό ποιητικό γράψιμο τού Μ. Μήτρα έχει επηρεάσει προφανώς τους Θ. Χονδρό - Α. Κατσιάνη, οι οποίοι τιμούν τον εκλιπόντα, μ’ ένα δικό τους αντισυμβατικό ποίημα (φυσικά και με στοιχεία οπτικής ποίησης, στην οποίαν επίσης διέπρεψε ο Μήτρας), που αναπτύσσεται μέσα από ποικίλες γραμματοσειρές, περίεργα «κοψίματα» και στοιχήσεις, χρώματα, φωτογραφίες κ.λπ. ενταγμένο μέσα σ’ ένα πνεύμα παιγνιώδες, ευρηματικό, αυθόρμητο, που γειτνιάζει φυσικά με τον τρόπο που διακόνησε (και) ο βολιώτης ποιητής.
Δεν φθάνει μόνον να το διαβάζεις, πρέπει να το βλέπεις κιόλας.
Επαφή: oikoi2310@gmail.com
MIKE POUGOUNAS: Το Κλειδί της Εύας [Ars Nocturna / Nightread,
3/2020]
Και ο Mike Pougounas (Μιχάλης Πούγουνας) μάς είναι γνωστός από την μουσική, αφού έχει υπάρξει βασικό στέλεχος γνωστότατων συγκροτημάτων, όπως είναι οι Flowers of Romance, οι Nexus και οι New Zero God.
Σαν συγγραφέας φαίνεται πως εμφανίζεται για πρώτη φορά στη συλλογική έκδοση Οι Κήποι των Κρεμασμένων [Ars Nocturna, 2018], που περιλάμβανε 16 ιστορίες για τους Cure – με τον Πούγουνα να γράφει την ιστορία Why Can’t I Be You? (από το φερώνυμο τραγούδι του αγγλικού συγκροτήματος). Το Κλειδί της Εύας είναι το πρώτο βιβλίο του.
Πρόκειται για μια ιστορία δύστροπης... ψυχεδελικής φαντασίας, που διαβάζεται σίγουρα με ενδιαφέρον.
Επαφή: www.arsnocturna.eu
Και ο Mike Pougounas (Μιχάλης Πούγουνας) μάς είναι γνωστός από την μουσική, αφού έχει υπάρξει βασικό στέλεχος γνωστότατων συγκροτημάτων, όπως είναι οι Flowers of Romance, οι Nexus και οι New Zero God.
Σαν συγγραφέας φαίνεται πως εμφανίζεται για πρώτη φορά στη συλλογική έκδοση Οι Κήποι των Κρεμασμένων [Ars Nocturna, 2018], που περιλάμβανε 16 ιστορίες για τους Cure – με τον Πούγουνα να γράφει την ιστορία Why Can’t I Be You? (από το φερώνυμο τραγούδι του αγγλικού συγκροτήματος). Το Κλειδί της Εύας είναι το πρώτο βιβλίο του.
Πρόκειται για μια ιστορία δύστροπης... ψυχεδελικής φαντασίας, που διαβάζεται σίγουρα με ενδιαφέρον.
Επαφή: www.arsnocturna.eu
ΑΝΤΡΕΑΣ ΤΣΙΑΚΟΣ: Ο
Λαιμός του Δήμιου [Εκδόσεις Straw Dogs, Λευκωσία 9/2016]
O Αντρέας Τσιάκος είναι γεννημένος στο Άργος το 1979 και έως
σήμερα έχει τυπώσει τρία ποιητικά βιβλία. Το πρώτο ήταν το Πόσα Ποιήματα Χωράει ο Σάκος; [Χαραμάδα, 2007], το δεύτερο το Ασκήσεις Αναπνοής [Χαραμάδα, 2011], ενώ
το τρίτο του είναι αυτό που έχουμε τώρα στα χέρια μας και που αποκαλείται Ο Λαιμός του Δήμιου (τυπωμένο πριν από
τέσσερα χρόνια).
Τα ποιήματα του Τσιάκου είναι όλων των... εκτάσεων. Από πολύ μικρά, σχεδόν επιγραμματικά, έως πολύστιχα, που διαβάζονται σαν κείμενα (διαθέτοντας ποιητική ροή όμως). Τα ποιήματα είναι κυρίως υπαρξιακά, κάποια έχουν αυτοβιογραφική βάση (Μπισκότα Βινυλίου), από άλλα αναδύονται κοινωνικοπολιτικά μηνύματα (Οι άρρωστες πολιτείες), ενώ σε κάποια άλλα η διάθεση είναι ρεαλιστικά πεσιμιστική (Ο κόσμος θα κάνει τα δικά του).
Ο λόγος, περαιτέρω, είναι σφιχτός, κοφτερός, ενώ το ύφος είναι πάντα βαρύ, σοβαρό, ερμητικό, σχεδόν αμείλικτο. Μια ποίηση των τωρινών καιρών.
Επαφή: strawdogsmagazine@yahoo.com
Τα ποιήματα του Τσιάκου είναι όλων των... εκτάσεων. Από πολύ μικρά, σχεδόν επιγραμματικά, έως πολύστιχα, που διαβάζονται σαν κείμενα (διαθέτοντας ποιητική ροή όμως). Τα ποιήματα είναι κυρίως υπαρξιακά, κάποια έχουν αυτοβιογραφική βάση (Μπισκότα Βινυλίου), από άλλα αναδύονται κοινωνικοπολιτικά μηνύματα (Οι άρρωστες πολιτείες), ενώ σε κάποια άλλα η διάθεση είναι ρεαλιστικά πεσιμιστική (Ο κόσμος θα κάνει τα δικά του).
Ο λόγος, περαιτέρω, είναι σφιχτός, κοφτερός, ενώ το ύφος είναι πάντα βαρύ, σοβαρό, ερμητικό, σχεδόν αμείλικτο. Μια ποίηση των τωρινών καιρών.
Επαφή: strawdogsmagazine@yahoo.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου