Από τα κάπως κρυφά «τζαζ διαμάντια» του Καναδά, η βιολίστρια
Aline Homzy έχει τώρα έτοιμο το
πρώτο προσωπικό άλμπουμ της, κάτω από το όνομα του συγκροτήματός της, των Aline’s Étoile Magique, που αποκαλείται “Éclipse” [Elastic Recordings,
2023].
Το άλμπουμ κυκλοφορεί σε μια ωραία all-paper συσκευασία, περιλαμβάνοντας έντεκα tracks (δέκα πρωτότυπα και μια διασκευή στο “Segment” του Charlie Parker), με την Homzy εκτός από βιολί να χειρίζεται επίσης θερεμίνη, σύνθια, κάνοντας και φωνητικά. Άλλα μέλη των Aline’s Étoile Magique είναι οι Michael Davidson βιμπράφωνο, πιάνο, σύνθια, μαρίμπα, Thom Gill κιθάρες, σύνθια, Dan Fortin μπάσο, Marito Marques ντραμς, κρουστά, João Frade ακορντεόν, Felicity Williams φωνή και David Travers-Smith επίσης σύνθια.
Η Homzy, αν και χωρίς προσωπικά άλμπουμ έως και πριν από λίγο καιρό, έχει ήδη κατορθώσει να φτιάξει «όνομα» στον Καναδά, έχοντας συνεργαστεί με διάφορους περιωπής μουσικούς (σαν τον πιανίστα Danilo Pérez, για παράδειγμα), όπως και με σχήματα (Toronto Symphony Orchestra), εμφανιζόμενη σε ποικίλα φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Το πόσο αξιοσέβαστη είναι σαν μουσικός φαίνεται δε και από τα λόγια που έχουν πει για ’κείνην βιολιστικές προσωπικότητες, όπως ο Jean-Luc Ponty – αφήνοντας κατά μέρος το γεγονός πως ακόμη και μια πρώτη και απλή ακρόαση του “Éclipse” είναι ικανή να σου μεταφέρει, στο ακέραιο, τις παικτικές και συνθετικές ικανότητές της.
Το άλμπουμ ανοίγει με το “Caraway” και όπως η ίδια λέει... ακούγεται κάπως σαν ο Hermeto Pascoal να συναντά την Mahavishnu Orchestra. Κάπως περίεργες αυτές οι αναφορές, αν και σε κάθε περίπτωση η σύνθεση είναι αρκετά ιδιόμορφη, διαθέτοντας ποικίλα στοιχεία (gypsy, folk, fusion κ.λπ.), αλλά χωρίς άτεγκτη ηλεκτρική ένταση. Στο επόμενο “Cosmos”, όμως, τα gypsy vibes και οι ανάλογες μελωδίες είναι ακόμη πιο έντονες, ανακατεμένες όμως με κάποιες ηλεκτρικές-ηλεκτρονικές σπόντες.
Η μεγαλύτερη σε διάρκεια σύνθεση του δίσκου είναι η 7λεπτη “Circa herself”, που ανήκει στον βιμπραφωνίστα κ.λπ. Michael Davidson. Το fusion είναι πιο έντονο εδώ, με το βιμπράφωνο να προσφέρει τα μάλα σ’ αυτό το γνωστό haunted πλαίσιο, και με το ακορντεόν να κάνει αισθητή την παρουσία του... και με «γεμίσματα», και αναλαμβάνοντας περισσότερο διεξοδικά να υπηρετήσει τη μελωδία.
Σε μιαν άλλη σύνθεση, την “Mesarthim”, η θερεμίνη και τα σύνθια έχουν πιο έντονη παρουσία, προσφέροντας συνεχείς ατασθαλίες, με το βιολί να υπηρετεί έξοχα την μελωδία, που κινείται αργά και κατά κύματα.
Πολύ ενδιαφέρουσα είναι και η διασκευή του “Segment” του Charlie Parker, με τα σύνθια να του προσδίδουν space ατμόσφαιρες, και με το κοντραμπάσο να κρατάει όλο το κομμάτι, δημιουργώντας το υπόβαθρο, πάνω στο οποίο θα «πατήσουν» το βιμπράφωνο, η ηλεκτρική κιθάρα, το βιολί και το ακορντεόν.
Το “Éclipse” θα ολοκληρωθεί με το “Bientôt, we will collide”, που είναι τραγούδι (Felicity Williams), μεταφέροντας στο άκουσμα και μια κάπως πιο ποπ διάσταση.
Ένα παράξενο, ένα
ιδιόμορφο άλμπουμ είναι το “Éclipse”, προϊόν μιας μουσικού, με ξεκάθαρο ταλέντο
και με προοπτικές που μένει να καταγραφούν (και) στο άμεσο μέλλον.
Επαφή: www.alinehomzy.com
Το άλμπουμ κυκλοφορεί σε μια ωραία all-paper συσκευασία, περιλαμβάνοντας έντεκα tracks (δέκα πρωτότυπα και μια διασκευή στο “Segment” του Charlie Parker), με την Homzy εκτός από βιολί να χειρίζεται επίσης θερεμίνη, σύνθια, κάνοντας και φωνητικά. Άλλα μέλη των Aline’s Étoile Magique είναι οι Michael Davidson βιμπράφωνο, πιάνο, σύνθια, μαρίμπα, Thom Gill κιθάρες, σύνθια, Dan Fortin μπάσο, Marito Marques ντραμς, κρουστά, João Frade ακορντεόν, Felicity Williams φωνή και David Travers-Smith επίσης σύνθια.
Η Homzy, αν και χωρίς προσωπικά άλμπουμ έως και πριν από λίγο καιρό, έχει ήδη κατορθώσει να φτιάξει «όνομα» στον Καναδά, έχοντας συνεργαστεί με διάφορους περιωπής μουσικούς (σαν τον πιανίστα Danilo Pérez, για παράδειγμα), όπως και με σχήματα (Toronto Symphony Orchestra), εμφανιζόμενη σε ποικίλα φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Το πόσο αξιοσέβαστη είναι σαν μουσικός φαίνεται δε και από τα λόγια που έχουν πει για ’κείνην βιολιστικές προσωπικότητες, όπως ο Jean-Luc Ponty – αφήνοντας κατά μέρος το γεγονός πως ακόμη και μια πρώτη και απλή ακρόαση του “Éclipse” είναι ικανή να σου μεταφέρει, στο ακέραιο, τις παικτικές και συνθετικές ικανότητές της.
Το άλμπουμ ανοίγει με το “Caraway” και όπως η ίδια λέει... ακούγεται κάπως σαν ο Hermeto Pascoal να συναντά την Mahavishnu Orchestra. Κάπως περίεργες αυτές οι αναφορές, αν και σε κάθε περίπτωση η σύνθεση είναι αρκετά ιδιόμορφη, διαθέτοντας ποικίλα στοιχεία (gypsy, folk, fusion κ.λπ.), αλλά χωρίς άτεγκτη ηλεκτρική ένταση. Στο επόμενο “Cosmos”, όμως, τα gypsy vibes και οι ανάλογες μελωδίες είναι ακόμη πιο έντονες, ανακατεμένες όμως με κάποιες ηλεκτρικές-ηλεκτρονικές σπόντες.
Η μεγαλύτερη σε διάρκεια σύνθεση του δίσκου είναι η 7λεπτη “Circa herself”, που ανήκει στον βιμπραφωνίστα κ.λπ. Michael Davidson. Το fusion είναι πιο έντονο εδώ, με το βιμπράφωνο να προσφέρει τα μάλα σ’ αυτό το γνωστό haunted πλαίσιο, και με το ακορντεόν να κάνει αισθητή την παρουσία του... και με «γεμίσματα», και αναλαμβάνοντας περισσότερο διεξοδικά να υπηρετήσει τη μελωδία.
Σε μιαν άλλη σύνθεση, την “Mesarthim”, η θερεμίνη και τα σύνθια έχουν πιο έντονη παρουσία, προσφέροντας συνεχείς ατασθαλίες, με το βιολί να υπηρετεί έξοχα την μελωδία, που κινείται αργά και κατά κύματα.
Πολύ ενδιαφέρουσα είναι και η διασκευή του “Segment” του Charlie Parker, με τα σύνθια να του προσδίδουν space ατμόσφαιρες, και με το κοντραμπάσο να κρατάει όλο το κομμάτι, δημιουργώντας το υπόβαθρο, πάνω στο οποίο θα «πατήσουν» το βιμπράφωνο, η ηλεκτρική κιθάρα, το βιολί και το ακορντεόν.
Το “Éclipse” θα ολοκληρωθεί με το “Bientôt, we will collide”, που είναι τραγούδι (Felicity Williams), μεταφέροντας στο άκουσμα και μια κάπως πιο ποπ διάσταση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου