![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiJDtixlMm20O2Gu6YQ3BQB4i-SEhYGFsYM5-4B5O9_gNGnnKMWjjiPIpyJxcT2eVO15MtfhWNXhYp6U7ElPelitAdR2oDkI2xvyE5-jQ60BsJ6BGinuD7_8aQKIX3uA0lb15Oc98Rl94Q/s400/acid1.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh6IIxHeziVowdakAPDvv13id1A2Qe3HLJEipFQLE2hDCk46NPO-05xLYvtyAhU0l8DlZHQib6c2UaXar8StT522e90WRzICPGRIrtl6cVeRFYwf7Wohbfal7tr7po_hO7vpIZhgR_hONM/s400/acid3.jpg)
Λειτουργώντας ως κολεκτίβα, με τους δικούς τoυς, βεβαίως, όρους, οι Acid Mothers αρχίζουν να ηχογραφούν σωρηδόν, στα πρότυπα της Αrkestra δηλαδή, φθάνοντας να έχουν μέσα σε μια 15ετία «άπειρη» δισκογραφία – αδύνατον, ήδη, να καταγραφεί πλήρως. CD, CD-R, δίσκοι βινυλίου, κασέτες και βεβαίως δεκάδες συμμετοχές σε συλλογές, σχεδόν πάντα με πρωτότυπο υλικό, που βλέπουν το φως σε διάφορες χώρες στον κόσμο (από την Φινλανδία έως τις ΗΠΑ και από τον Καναδά έως την Γαλλία, την Νορβηγία και την Πολωνία) φτιάχνουν έναν ζωντανό σημερινό μύθο, που βρίσκεται πάντα σε πλήρη ανάπτυξη.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhqD_nxUHQH51bxNo6TYO57YlSw6kubFiN1zyFD5J_5-I8iF7_f2bozxvra6AjmWOwuvt6M41DvrdCc4yqxPyr2aQx6ZW5eJIGe4XQgFhBWQb31IP9nGOznL8bnMUgd1joNeopXMMX6Hj0/s400/acid2.jpg)
Μία τυπική επαφή μαζί τους θα σήμαινε ας πούμε την ακρόαση 2-3 άλμπουμ τους, φερ’ ειπείν του παρθενικού “Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O.” [PSF, 1997], του “Pataphysical Freak Out Mu!” [PSF, 1999] ή του “La Novia” [Eclipse] με τον ολοκληρωτικό αυτοσχεδιασμό επάνω σ’ έναν παραδοσιακό σκοπό της Οσιτανίας (Νότια Γαλλία), ενώ από την προσωπική δισκογραφία του Makoto θα μπορούσα να προτείνω (έτσι ως σταγόνα) ακόμη και το kraut “Infinite Love” [Ochre, 2002], για το οποίο και θα γράψω παρακάτω λίγα λόγια.
Τα επόμενα άλμπουμ, λοιπόν, φανερώνουν οπωσδήποτε την ηχητική πολυδιάσπαση των Acid Mothers Temple, ευρισκόμενα όλα μέσα στη «λογική» του συγκροτήματος, δίχως, εννοείται, να την εξαντλούν. Αξίζει ν’ ακούσουμε...
Για το εναρκτήριο track “Atomic rotary grinding god” τρία άλμπουμ φαίνεται να το επικαθορίζουν, το ένα πάνω στο άλλο. Το πρώτο των Γερμανών Ash Ra Tempel είναι το πιο βαθύ. Μετά, ως αρχικό υπόστρωμα, τα free form/freak-out μέρη των Red Crayola από το “The Parable of Arable Land” και τέλος μία... λεπτή κρούστα αναλογικών ηλεκτρονικών από το “Messe Pour Le Temps Present” των Pierre Henry και Michel Colombier. Προσθέστε μόνο 40 καντάρια ζούρλας... Στο “Loved and confused” φιλοξενείται περαιτέρω ο Jimi Hendrix – αν κι εδώ τα οξύτονα φωνητικά της Cotton Casino είναι όλα τα λεφτά. Στο έσχατο “Phantom of galactic magnum” η ηλεκτρική improv παράνοια αγγίζει τα όριά της – «και συ γιατι ποιος ξέρει παράγγειλες λικέρ/ και μένα στην καρδιά μου 16 κομπρεσέρ...», όπως είχε γράψει (για άλλο λόγο) κάποτε κι ο Ρασούλης. Η line-up: Cotton Casino φωνητικά, σύνθια, Tsuyama Atsushi μπάσο, Higashi Hiroshi σύνθια, Koizumi Hajime ντραμς, Kawabata Makoto κιθάρες.
Ηχογραφημένο στην Nagoya και την Osaka το “Mantra of Love” αποτελεί μία αγνή επίδειξη βιρτουοζιτέ – εδώ, από ένα σχήμα που μοιάζει να έρχεται από τον... δικό μας πλανήτη. Αποδεικνύεται δηλαδή ότι οι Acid Mothers δεν είναι τίποτα απονενοημένοι μετα-hippies που βαράνε δίχως στόχο, αλλά μία ρεαλιστική μπάντα που γνωρίζει απολύτως τα μυστικά του χασίματος και η οποία ξέρει όχι απλώς να αναπαράγει, αλλά και να δημιουργεί πρωτότυπα ψυχεδελικά ρίγη. Και τα δύο θέματα που καταγράφονται εδώ, ιδίως όμως το 30λεπτο “La le lo” (επίσης βασισμένο, κατ’ αναλογίαν με το “La Novia”, σ’ έναν παραδοσιακό σκοπό της Οσιτανίας) είναι εκτός σειράς. Άπιαστη, heavy psychedelia με cosmic φωνητικά από την Cotton Casino, που θα ζήλευαν οι καλύτεροι Pink Floyd. Ή μάλλον τα γκρουπ της γερμανικής Pilz, οι Popol Vuh και οι Emtidi.
Πρόκειται για ένα από τα παράλληλα project του Makoto (τά ’παμε λίγο πριν). Επί της ουσίας αναφέρομαι στη συνεργασία δύο μελών των Acid Mothers (Higashi Hiroshi ηλεκτρονικά, Kawabata Makoto κιθάρες) με τους τρεις Cosmic Inferno (Tabata Mitsuru μπάσο, φωνή, Shimura Koji ντραμς, Okano Futoshi ντραμς) και του παίκτη του κέλτικου ασκού James Annis. Το σχήμα, αν και δημιουργήθηκε μέσα στο 2005, έχει προλάβει να ηχογραφήσει κάμποσα άλμπουμ. (Ένα έχει τίτλο “Starless and Bible Black Sabbath” – σαφή τα υπονοούμενα). Στο “Demons from Nipples” το αποτέλεσμα προσεγγίζει περισσότερο εκείνο του “Electric Heavyland”, κυρίως στη λογική ανάπτυξης των αυτοσχεδιασμών και όχι ακριβώς στην «χεντριξ-ότητα», η οποία, στην περίπτωσή μας, σπάει κάπως λόγω των κυρίαρχων ηλεκτρονισμών. Το όλον πράγμα θυμίζει κάτι από το heavy kraut παραλήρημα των Ash Ra Tempel στο “Seven Up, αν και, όπως αντιλαμβάνεστε, το άθροισμα στην περίπτωσή μας είναι κατά τι... μεγατόνους βαρύτερο.
Έτερο κεφάλαιο στην πορεία των Acid Mothers τα προσωπικά σχέδια του Makoto, τα οποία είναι ουκ ολίγα. Ένα απ’ αυτά έχει τίτλο “Your Voice from the Moon”, υπότιτλο “Musique Cosmique Electro-Acoustique.2” και κυκλοφόρησε το 2005 στην πολωνική εταιρία vivo. Κατ’ αρχάς ό,τι ακούγεται εδώ προέρχεται από συνθετητές, αναπτυσσόμενο μέσα από μεγάλες φόρμες. Το πρώτο κομμάτι που έχει τίτλο “Planet crazy diamond” και διαρκεί 21:29 ανταποκρίνεται σε μία κλασική sixties electro αισθητική τύπου Morton Subotnick. To “Love on the galactic railroad” (19:23) ξεκινά με κάπως relaxed διαθέσεις (oι Popol Vuh θα μπορούσε να ήταν μία αναφορά), για να εξελιχθεί μετά τη μέση προς ένα περισσότερο concrete ύφος, κατά τα πρότυπα της γαλλικής σχολής. Το τρίτο και τελευταίο κομμάτι, το “Your voice from the moon” (33:52) είναι το πιο cosmic, με ανεπαίσθητη εξέλιξη κοντά στην αισθητική των πρώιμων Tangerine Dream (“Zeit”). «Φεύγεις» αδιάβαστος...
Η avant-garde, fully improvised ψυχεδέλεια στην Ιαπωνία φαίνεται να έχει ήδη από τη δεκαετία του ’90, ένα και μόνον όνομα “Acid Mothers Temple”. Η κολεκτίβα του κιθαρίστα Kawabata Makoto μοιάζει υπεύθυνη για το πιο άγριο, απροσδιόριστο και γεμάτο εκπλήξεις ηχητικό μωσαϊκό, που μας ήρθε από την Άπω Ανατολή την τελευταία 15ετία - μια πρόσμειξη βιομηχανικού θορύβου, ζεν διαλογισμού, φρικαρισμένου acid rock και ιαπωνικού folk, που σε ουκ ολίγες περιπτώσεις είναι συναρπαστική. Kraut, άνευ αμφισβήτησης, το “Infinite Love” του Kawabata περιέχει τρία μεγάλης διάρκειας θέματα (19:05, 13:30, 41:30) τα οποία ανακαλούν στη μνήμη μου, εκ νέου, το ηχοσύστημα των Tangerine Dream της περιόδου των “Alpha Centauri”, “Zeit” και “Atem” – μία προσελήνωση, ή μάλλον προς-Άρη-ξη σε αραιή ατμόσφαιρα, που διαρκεί για ώρες…
Υ.Γ. Οι Acid Mothers Temple (με την όποια μορφή τους) στην Ελλάδα. An Club το 2003(;), Bios το 2005 και κάπου αλλού πιο μετά; Κάτι θυμάμαι, από τις «ατζέντες» του Jazz & Τζαζ, αλλά δεν είμαι σίγουρος πέραν του live στο Bios (το ’05 πρέπει να ήταν – ψιλό χάος). Ακριβείς πληροφορίες, για χώρους και ημερομηνίες, θα ήταν χρήσιμες…
Γαμώ τις μπάντες, τέλος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι οι Αcid Μothers & Ruins to Νοέμβρη του 2003 πρέπει να ήταν, στο ΑΝ Club.Πολύ καλό live, τότε πρωτοάκουσα και τους Ruins και έπαθα πλάκα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜερικές παρατηρήσεις Φώντα.
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Δύο διαφορετικές χρονιές στο Αν 2/10/2003 & 28/11/2004 (η πρώτη με τους μισούς RUINS) Νοέμβριος 2003 και μια στο Bios 6/7/2005, ήταν οι εγχώριες εμφανίσεις τους στις οποίες έχω πάει. Δεν γνωρίζω για καμμιά άλλη, εκτός και αν έγινε σε περίοδο απουσίας μου στο εξωτερικό.
2. Υπάρχει και ένα "ανταγωνιστικό" group, οι Acid Mothers Temple & The Pink Ladies Blues που αποτελούν το προσωπικό όχημα του πρώτου κιθαρίστα τους Magic Aum Gigi (εμφανίζεται μόνο στα πρώτα albums τους). Ο ήχος τους μου θυμίζει ερασιτεχνικό acid punk και είναι πιο κοντά στη noise late 80ies ιαπωνική παράδοση (Lip Cream, Uto κλπ.). Αδιάφορο σύνολο για τα γούστα μου.
3. Για μένα η κορυφαία δουλειά των Acid Mothers είναι το "La Novia", μια free-kraut (αλά AMON DUUL II) εκδοχή τους σε ένα παραδοσιακό folk κομμάτι της Οξιτανίας.
Spacefreak, τρεις ή τέσσερις είναι τελικά οι εμφανίσεις; Γιατί λες 2/10/2003 και 28/11/2004 στο An, 6/7/2005 στο Bios, αλλά λες και κάτι για «Νοέμβριο 2003»…
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ για το “La Novia”. Στο ίδιο στυλ, ου μην και καλύτερο είναι και το “Mantra of Love”.
Όχι, οι τρείς αυτές είναι, το Νοέμβρης 2003 παρέμεινε από τον Δαίμονα του πληκτρολογίου (κοπυπαστάδα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε "ζάλιζαν" οι κόρες όταν έγραφα.
--
spacefreak
Ωραιο κειμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφή4 χρονια μετα...
ΑπάντησηΔιαγραφήεχει κανεις το Kawabata Makoto - Your Voice from the Moon, και πανω απ'ολα εχει την ορεξη να το ανεβασει?
το ειχα και το εχασα γαμω την Western Digital