Υπάρχουν μερικά όργανα, όπως για παράδειγμα οι κέλτικες harp-guitars, τα οποία, ακόμη και κατά τη
διάρκεια ενός κονσέρτου, ξεκουρδίζονται πανεύκολα. Μάλιστα, πολλοί χειριστές
αυτών των παράξενων οργάνων λένε, εν
είδει ανεκδότου, πως τον μισό χρόνο της συναυλίας δεν κάνουν τίποτ’ άλλο από το
να κουρδίζουν, ενώ τον υπόλοιπο μισό παίζουν ξεκούρδιστοι! Την ίδια δυσκολία
αντιμετώπιζαν και όσοι ασχολούνταν με τα αναλογικά synthesizers στα seventies, μιας και κατά τη διάρκεια ενός
κοντσέρτου, τοιούτης ηλεκτρονικής μουσικής, πολλές ή κάποιες γεννήτριες ήχου
μπορεί να βρίσκονταν από τη μια στιγμή στην άλλη out of tune. Έτσι εξηγείται, από μια μεριά, γιατί ο Βαγγέλης Παπαθανασίου φερ’ ειπείν έδινε σπανίως live, έτσι εξηγείται γιατί το
“Soundmill Navigator,
Live at The Philharmonics 1976” [TDI Music, 2000] των Tangerine Dream, που έλαβε χώρα στο
Δυτικό Βερολίνο την 27/6/1976, έχει τη μισή διάρκεια στον δίσκο απ’ όσο είχε
στη συναυλία. Εάν ήσουν τελειομανής, τότε τα αναλογικά
ηλεκτρονικά, συχνά, υπέσκαπταν από τη μάνα τους την προσπάθειά σου.
Οι Tangerine Dream ήταν από τα ελάχιστα ηλεκτρονικά γκρουπ της δεκαετίας του
’70, που τολμούσαν να παίξουν live,
κουρδίζοντας λίγο πριν το σώου τους, συγχρονίζοντας τους sequencers και
τακτοποιώντας τα… χιλιόμετρα καλωδιώσεων, που ήταν απαραίτητα για να
λειτουργήσει η εγκατάσταση. Στο παρόν 40λεπτο “Soundmill Navigator” οι Γερμανοί
αυτοσχεδίασαν με δύναμη –μην φανταστείτε τίποτα ακραία πράγματα– ψάχνοντας κατά
βάσιν τους ηχοτοίχους για το “Encore”,
το καλύτερό τους άλμπουμ (μαζί με το “Electronic Meditation”) που θα κυκλοφορούσε την επόμενη
χρονιά (ένα από τα 4-5 καλύτερα live άλμπουμ που έχω ποτέ ακούσει). Με την πιο δυναμική τους
σύνθεση στο πάλκο (Edgar Froese,
Chris Franke, Peter Baumann), αυτοί οι πρωτοπόροι
του krautrock, είναι φανερό
πως με το τότε ανέκδοτο “Live at The Philharmonics
1976”
προετοίμασαν με ακρίβεια την πνευματική διαθήκη τους. Όσοι έχουν κατά νουν το διπλό LP “Encore” του 1977, ας ξέρουν πως εδώ απλώνονται τα… δοκιμαστικά του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου