Είναι προφανές πως εδώ έχουμε να κάνουμε με μία
επανέκδοση από τον αστείρευτο κατάλογο της Enja, μ’ ένα άλμπουμ σχετικώς πρόσφατο, από τα 00s, που τυχαίνει να είναι κι ένα από καλύτερα ύστερα
του μεγάλου σέρβου τρομπετίστα και φλουγκελχορνίστα Dusko Goykovich, ο οποίος οσονούπω
συμπληρώνει τα 91 χρόνια του.
Λέμε για το “Samba do Mar” [ENJA RECORDS / ΑΝ Μusic, 2003/2021], ένα CD με καταπληκτικό brazilian feeling, ηχογραφημένο τον Αύγουστο του 2003 στην Γερμανία από τους Dusko Goykovich τρομπέτα, φλούγκελχορν, Ferenc Snétberger ακουστική κιθάρα, Martin Gjakonovski μπάσο και Jarrod Cagwin ντραμς, το οποίον τώρα κυκλοφορεί σε νέα digipak συσκευασία, με διαφορετικό art cover, αλλά με το ίδιο ακριβώς track list με την original εγγραφή.
Γι’ αυτό το CD είχαμε γράψει ένα review, παλαιά, στο Jazz & Τζαζ (τεύχος #134, Μάιος 2004), το οποίο ψάξαμε και βρήκαμε, μεταφέροντάς το στο παρόν. Είναι αυτό...
Από τους μουσικούς, τους οποίους το σύγχρονο dance circuit εξετίμησε σφόδρα στην πορεία, ο σέρβος τρομπετίστας και φλουγκελχορνίστας Dusko Goykovich εξακολουθεί να παραμένει στα 70 του (σ.σ. για την ακρίβεια ήταν 72, το 2003) ένας ουσιώδης και κυρίως groovy jazzman.
Οι συνθέσεις του ή τα θέματα, που καλείται κάθε φορά να διασκευάσει, έχουν τέτοιο «αέρα», τέτοια «γλύκα», ώστε, είτε είναι αυτά μακεδονίτικα είτε αμερικάνικα είτε βραζιλιάνικα, να αφήνουν πάντα μία ψυχική πληρότητα.
Η μουσική –και δεν μιλάμε για το τραγούδι, γιατί εκεί υπάρχει και ο στίχος– εδώ ακριβώς εξαντλείται. Σ’ αυτό το τόσο πρωτογενές, απλό και συνάμα πλήρως ουσιαστικό επίπεδο.
Θα λέγαμε πως ένα fully brazilian άλμπουμ έλειπε από την μέχρι τώρα μεγάλη σε όγκο και σημασία δισκογραφία του Goykovich. Υπήρξε όμως η υπόγεια αφορμή για να συμβεί αυτό έστω και στο τέλος του 2003.
Ένα από τα ωραιότερα κομμάτια που συνέθεσε ποτέ ο σέρβος μουσικός (για μας το ωραιότερο – απ’ αυτά που έχουμε ακούσει…), το “Quo vadis samba”, βρέθηκε τα τελευταία χρόνια ξανά στην επικαιρότητα , αφού δυο-τρία επίσημα remixes και κάμποσα ανεπίσημα το έφεραν φουριόζο στα χορευτικά πλατό.
Κομμάτι, που υπάρχει, ως original, σ’ ένα γιουγκοσλαβικό LP του Goykovich από το 1979, το “Trumpet and Rhythm Units” –επανεκδόθηκε το 2001 από την Cosmic Sounds London, ενώ το κομμάτι το ακούει κανείς και από το “Balkan Express” CD της ίδιας εταιρείας– γνώρισε πριν από λίγο καιρό έξοχες remixes εκδοχές από τον Zeljko Kerleta και τους Νορβηγούς Butti 49.
Ο Goykovich περιλαμβάνει μία δεύτερη δική του εκδοχή στο “Samba do Mar”, με ωραία ακουστική κιθαριστική εισαγωγή από τον Ferenc Snétberger και την ίδια, πάντοτε, φευγάτη αύρα.
Πέραν του “Quo vadis samba”, του “Samba do mar”, που ανοίγει το άλμπουμ και του “Danca comigo” –θέματα για αγιάτρευτους καλοκαιρινούς έρωτες– όλα τα υπόλοιπα tracks αφορούν σε εκδοχές του γκρουπ σε classics των A.C. Jobim, Heitor Villa-Lobos και Sergio Mihanovich.
Μεγάλη brazilian jazz, λοιπόν, από τρεις Ευρωπαίους κι έναν Αμερικάνο!
Λέμε για το “Samba do Mar” [ENJA RECORDS / ΑΝ Μusic, 2003/2021], ένα CD με καταπληκτικό brazilian feeling, ηχογραφημένο τον Αύγουστο του 2003 στην Γερμανία από τους Dusko Goykovich τρομπέτα, φλούγκελχορν, Ferenc Snétberger ακουστική κιθάρα, Martin Gjakonovski μπάσο και Jarrod Cagwin ντραμς, το οποίον τώρα κυκλοφορεί σε νέα digipak συσκευασία, με διαφορετικό art cover, αλλά με το ίδιο ακριβώς track list με την original εγγραφή.
Γι’ αυτό το CD είχαμε γράψει ένα review, παλαιά, στο Jazz & Τζαζ (τεύχος #134, Μάιος 2004), το οποίο ψάξαμε και βρήκαμε, μεταφέροντάς το στο παρόν. Είναι αυτό...
Από τους μουσικούς, τους οποίους το σύγχρονο dance circuit εξετίμησε σφόδρα στην πορεία, ο σέρβος τρομπετίστας και φλουγκελχορνίστας Dusko Goykovich εξακολουθεί να παραμένει στα 70 του (σ.σ. για την ακρίβεια ήταν 72, το 2003) ένας ουσιώδης και κυρίως groovy jazzman.
Οι συνθέσεις του ή τα θέματα, που καλείται κάθε φορά να διασκευάσει, έχουν τέτοιο «αέρα», τέτοια «γλύκα», ώστε, είτε είναι αυτά μακεδονίτικα είτε αμερικάνικα είτε βραζιλιάνικα, να αφήνουν πάντα μία ψυχική πληρότητα.
Η μουσική –και δεν μιλάμε για το τραγούδι, γιατί εκεί υπάρχει και ο στίχος– εδώ ακριβώς εξαντλείται. Σ’ αυτό το τόσο πρωτογενές, απλό και συνάμα πλήρως ουσιαστικό επίπεδο.
Θα λέγαμε πως ένα fully brazilian άλμπουμ έλειπε από την μέχρι τώρα μεγάλη σε όγκο και σημασία δισκογραφία του Goykovich. Υπήρξε όμως η υπόγεια αφορμή για να συμβεί αυτό έστω και στο τέλος του 2003.
Ένα από τα ωραιότερα κομμάτια που συνέθεσε ποτέ ο σέρβος μουσικός (για μας το ωραιότερο – απ’ αυτά που έχουμε ακούσει…), το “Quo vadis samba”, βρέθηκε τα τελευταία χρόνια ξανά στην επικαιρότητα , αφού δυο-τρία επίσημα remixes και κάμποσα ανεπίσημα το έφεραν φουριόζο στα χορευτικά πλατό.
Κομμάτι, που υπάρχει, ως original, σ’ ένα γιουγκοσλαβικό LP του Goykovich από το 1979, το “Trumpet and Rhythm Units” –επανεκδόθηκε το 2001 από την Cosmic Sounds London, ενώ το κομμάτι το ακούει κανείς και από το “Balkan Express” CD της ίδιας εταιρείας– γνώρισε πριν από λίγο καιρό έξοχες remixes εκδοχές από τον Zeljko Kerleta και τους Νορβηγούς Butti 49.
Ο Goykovich περιλαμβάνει μία δεύτερη δική του εκδοχή στο “Samba do Mar”, με ωραία ακουστική κιθαριστική εισαγωγή από τον Ferenc Snétberger και την ίδια, πάντοτε, φευγάτη αύρα.
Πέραν του “Quo vadis samba”, του “Samba do mar”, που ανοίγει το άλμπουμ και του “Danca comigo” –θέματα για αγιάτρευτους καλοκαιρινούς έρωτες– όλα τα υπόλοιπα tracks αφορούν σε εκδοχές του γκρουπ σε classics των A.C. Jobim, Heitor Villa-Lobos και Sergio Mihanovich.
Μεγάλη brazilian jazz, λοιπόν, από τρεις Ευρωπαίους κι έναν Αμερικάνο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου