TANIDUAL: Al _ gnement [Atypeek Diffusion, 2022]
Κάτω από το όνομα Tanidual αναγνωρίζεται ο Γάλλος (από την Τουλούζη) William Laudinat (δηλαδή Tanidual, αν διαβάσεις το επώνυμό του από το τέλος προς την αρχή). Στο ηλεκτρονικό, σε γενικές γραμμές, “Al _ gnement” (ή και “Alignement”) πάντως δεν είναι μόνος, καθότι εδώ τον συνοδεύουν (μάλλον διακριτικά) και οι Guillaume Pique τρομπόνι, Antoine Paulin κιθάρες, Reno Silva Couto σαξόφωνα και Arthur Langlois - L'Εrreür φωνή. Μ’ αυτή την line-up ο/οι Tanidual επιχειρούν να προβάλλουν ένα ορχηστρικό κατά βάση άλμπουμ, που διαθέτει πολλά στοιχεία ηλεκτρονικής μουσικής – αν και όχι μόνον.
Μπορεί τα ηλεκτρονικά να είναι πολύ βασικά, λοιπόν, και να διεκδικούν μεγάλο μερίδιο των πειραματισμών των Tanidual, όμως υπάρχουν και πολλοί άλλοι σκόρπιοι υπαινιγμοί στο άλμπουμ, που το καθιστούν, και γι’ αυτούς τους λόγους, ενδιαφέρον.
Στο υπ’ αριθμόν 2 track για παράδειγμα, το “Suling”, οι folk αναφορές στην μελωδία είναι προφανείς, ενώ στο track 4 (“Crème”) τα hip hop μέρη, ιδίως προς το τέλος, κάνουν πολύ αισθητή την παρουσία τους.
Αλλού πάλι, στο κομμάτι 8 (“Reno au pays des synthétiseurs”) μπορεί τα συνθεσάιζερ να κυριαρχούν, αλλά το σαξόφωνο παίζει καθαρά τζαζ μέτρα. Σε άλλα κομμάτια, πάλι, ακούς throat singing (“La main mise”), ενώ άλλα θυμίζουν κλασικό electronic sound των seventies / eighties, με αναμεμιγμένες αναφορές (“Le bénef – Pt. A”), σε συνδυασμό με κάπως funk beat, θυμίζοντας Toshinori Kondo & IMA (τρομπέτα λογικώς παίζει ο ίδιος ο Laudinat).
Κάτω από το όνομα Tanidual αναγνωρίζεται ο Γάλλος (από την Τουλούζη) William Laudinat (δηλαδή Tanidual, αν διαβάσεις το επώνυμό του από το τέλος προς την αρχή). Στο ηλεκτρονικό, σε γενικές γραμμές, “Al _ gnement” (ή και “Alignement”) πάντως δεν είναι μόνος, καθότι εδώ τον συνοδεύουν (μάλλον διακριτικά) και οι Guillaume Pique τρομπόνι, Antoine Paulin κιθάρες, Reno Silva Couto σαξόφωνα και Arthur Langlois - L'Εrreür φωνή. Μ’ αυτή την line-up ο/οι Tanidual επιχειρούν να προβάλλουν ένα ορχηστρικό κατά βάση άλμπουμ, που διαθέτει πολλά στοιχεία ηλεκτρονικής μουσικής – αν και όχι μόνον.
Μπορεί τα ηλεκτρονικά να είναι πολύ βασικά, λοιπόν, και να διεκδικούν μεγάλο μερίδιο των πειραματισμών των Tanidual, όμως υπάρχουν και πολλοί άλλοι σκόρπιοι υπαινιγμοί στο άλμπουμ, που το καθιστούν, και γι’ αυτούς τους λόγους, ενδιαφέρον.
Στο υπ’ αριθμόν 2 track για παράδειγμα, το “Suling”, οι folk αναφορές στην μελωδία είναι προφανείς, ενώ στο track 4 (“Crème”) τα hip hop μέρη, ιδίως προς το τέλος, κάνουν πολύ αισθητή την παρουσία τους.
Αλλού πάλι, στο κομμάτι 8 (“Reno au pays des synthétiseurs”) μπορεί τα συνθεσάιζερ να κυριαρχούν, αλλά το σαξόφωνο παίζει καθαρά τζαζ μέτρα. Σε άλλα κομμάτια, πάλι, ακούς throat singing (“La main mise”), ενώ άλλα θυμίζουν κλασικό electronic sound των seventies / eighties, με αναμεμιγμένες αναφορές (“Le bénef – Pt. A”), σε συνδυασμό με κάπως funk beat, θυμίζοντας Toshinori Kondo & IMA (τρομπέτα λογικώς παίζει ο ίδιος ο Laudinat).
Γενικώς, οι Tanidual
έχουν πολύ ψαγμένες αναφορές, οι οποίες, σε συνδυασμό με το ταλέντο που
καταδεικνύεται από τις συνθέσεις αυτές καθ’ αυτές, έχουν τον τρόπο να σε
κρατούν σε εγρήγορση, ως ακροατή, δίχως να σε εξαναγκάζουν να το κάνεις (από
καλή δική σου διάθεση ή από φτηνά δικά τους κόλπα).
Όλα είναι πολύ καλοβαλμένα εδώ, εννοούμε, με συνέπεια και γούστο καταγραμμένα, πράγμα που οδηγεί το “Al _ gnement” να ακούγεται ως μία μικρή (ή μεγαλύτερη) έκπληξη. Κάτι όχι αυτονόητο...
Επαφή: www.tanidual.com, www.atypeekmusic.com
Όλα είναι πολύ καλοβαλμένα εδώ, εννοούμε, με συνέπεια και γούστο καταγραμμένα, πράγμα που οδηγεί το “Al _ gnement” να ακούγεται ως μία μικρή (ή μεγαλύτερη) έκπληξη. Κάτι όχι αυτονόητο...
Επαφή: www.tanidual.com, www.atypeekmusic.com
Είναι το δεύτερο άλμπουμ των Gong Wah, για το οποίο γράφουμε
στο blog (και μάλλον
δεύτερο, συνολικά, δικό τους). Ο τίτλος του είναι “A Second” και ακούγονται σ’
αυτό οι Inga Nelke
φωνή, Thorsten Dohle
κιθάρες, σύνθια, Felix Will
κιθάρες, σύνθια, Giso Simon
μπάσο και Nima Davari ντραμς.
Οι Gong Wah είναι Γερμανοί φυσικά, προέρχονται από την Κολωνία και το ύφος τους είναι εκείνο της power pop – της δυναμικής ποπ, δηλαδή, με τα πολλά και διάσπαρτα ροκ στοιχεία. Το «ποπ» σχετίζεται κυρίως με τα φωνητικά της Inga Nelke, με τις κιθάρες και τα πλήκτρα να έχουν πολύ ανεβασμένο ρόλο στην εγγραφή, στηρίζοντάς την παντοιοτρόπως.
Τα ατού των Γερμανών είναι πολλά, αλλά, και σε σχέση με το ντεμπούτο άλμπουμ τους [Tonzonen, 2020], εδώ είναι ακόμη πιο στενά καθορισμένα – κάτι που προσφέρει στο “A Second” ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά και αισθητική ενότητα.
Υπάρχει ταλέντο λοιπόν, και βεβαίως διάθεση να περιγραφούν καταστάσεις είτε αισιόδοξες είτε πιο πικρές, μέσω μιας σειράς τραγουδιών, τα οποία ακούγονται γερά, καλώς ενοργανωμένα και κυρίως αβίαστα.
Δίχως να γίνονται καταχρήσεις σε σόλι –ακόμη και στο σχεδόν 9λεπτο “One fine day” η ανάπτυξη είναι εντυπωσιακή, σε μία περισσότερο pop-cinematic κατεύθυνση, με την φωνή να πρωταγωνιστεί με ποικίλους τρόπους– και με ακμαία την συνθετική φλέβα τους, οι Gong Wah πείθουν, απολύτως, πως πρόκειται για μία πολύ σοβαρή μπάντα, με συγκεκριμένες (μεγάλες) δυνατότητες.
Το αν θα αποδειχτεί αυτό ή όχι, στο μέλλον, μένει να φανεί...
Επαφή: www.tonzonen.de
Οι Gong Wah είναι Γερμανοί φυσικά, προέρχονται από την Κολωνία και το ύφος τους είναι εκείνο της power pop – της δυναμικής ποπ, δηλαδή, με τα πολλά και διάσπαρτα ροκ στοιχεία. Το «ποπ» σχετίζεται κυρίως με τα φωνητικά της Inga Nelke, με τις κιθάρες και τα πλήκτρα να έχουν πολύ ανεβασμένο ρόλο στην εγγραφή, στηρίζοντάς την παντοιοτρόπως.
Τα ατού των Γερμανών είναι πολλά, αλλά, και σε σχέση με το ντεμπούτο άλμπουμ τους [Tonzonen, 2020], εδώ είναι ακόμη πιο στενά καθορισμένα – κάτι που προσφέρει στο “A Second” ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά και αισθητική ενότητα.
Υπάρχει ταλέντο λοιπόν, και βεβαίως διάθεση να περιγραφούν καταστάσεις είτε αισιόδοξες είτε πιο πικρές, μέσω μιας σειράς τραγουδιών, τα οποία ακούγονται γερά, καλώς ενοργανωμένα και κυρίως αβίαστα.
Δίχως να γίνονται καταχρήσεις σε σόλι –ακόμη και στο σχεδόν 9λεπτο “One fine day” η ανάπτυξη είναι εντυπωσιακή, σε μία περισσότερο pop-cinematic κατεύθυνση, με την φωνή να πρωταγωνιστεί με ποικίλους τρόπους– και με ακμαία την συνθετική φλέβα τους, οι Gong Wah πείθουν, απολύτως, πως πρόκειται για μία πολύ σοβαρή μπάντα, με συγκεκριμένες (μεγάλες) δυνατότητες.
Το αν θα αποδειχτεί αυτό ή όχι, στο μέλλον, μένει να φανεί...
Επαφή: www.tonzonen.de
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου