Τετάρτη 17 Μαΐου 2023

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 507

17/5/2023
Ο Σαββόπουλος στην καλύτερη εποχή του, στα ροκ χρόνια του στο Ροντέο και στο Κύτταρο, ένοιωσε την απαξία της Αριστεράς. Χοντρικά, δεν τον γουστάρανε, γιατί έκανε δυτικό, αμερικάνικο ροκ σε μια εποχή έντονου αντιαμερικανισμού. Η Aριστερά πήγαινε στη Λήδρα, στο Μαρκόπουλο και ο Σαββόπουλος, την κρίσιμη σεζόν 1973-74, με Πολυτεχνείο και με τον Θεοδωράκη ν’ ακούγεται παντού στην Πλάκα, βάραγε μύγες στο Κύτταρο. Από ’κει στράβωσε σιγά-σιγά, επηρεασμένος ταυτόχρονα από το φίλο του Τάσο Φαληρέα, που από το καλοκαίρι του ’73 ήδη απαντούσε στο «Πότε θα κάνει ξαστεριά;» με το απίστευτο εν μέσω χούντας «Καλύτερα ποτέ»(!!), όταν όλη η αριστερά πήγαινε στην Πλάκα, προσκυνούσε τον Ξυλούρη, και μαχόταν όπως μπορούσε κατά της δικτατορίας.
Ο Σαββόπουλος τα γραμμάτιά του στην Αριστερά τα ξόφλησε με το «Σχόλιο» (Ξέρω ανθρώπους σαν και σας, που μου λεν «μην τα ρωτάς, γύρω στο ’48 πέρασα από ‘κεί κι εγώ, ήταν μέρες φοβερές, η Μακρόνησος που λες») και από ’κει και πέρα, από τόσο παλιά, από τα μέσα του ’70 δηλαδή, δεν τον συνδέει τίποτα με τον χώρο.
Ο Φαληρέας αναρωτιόταν αν θα έπρεπε να έρθει η δεξιά ήδη από το 1987 (μετά από 6 χρόνια Πασόκ δηλαδή), με τον Σαββόπουλο αμέσως μετά να κάνει το «Κούρεμα» (υμνώντας τον Μητσοτάκη κ.λπ.).
Αν δεν δεις την διαχρονική σχέση Φαληρέα-Σαββόπουλου δεν θα μπορέσεις να καταλάβεις ποτέ το Σαββόπουλο.
Δυστυχώς, ο Τάσος πέθανε νωρίς και ο Σαββό έμεινε χωρίς πνευματικό καθοδηγητή από το 2000 και μετά.
Δεν μπορώ να φανταστώ τι θα έλεγε σήμερα ο Φαληρέας και δεν είμαι σίγουρος αν αυτά που λέει σήμερα ο Σαββόπουλος θα είχαν την έγκρισή του. Μπορεί και να την είχαν...
[όποιος γράψει υβριστικά σχόλια για τον Σαββόπουλο θα σβήνονται]

17/5/2023
Φίλος από το στρατό στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας της ΝΔ. Τρόμαξα να τον γνωρίσω, καθότι όπως λέει κι ο Πυθαγόρας... ο πιο ανίκητος εχθρός, είναι λοχία ο καιρός.
Πάντως μου κάνει εντύπωση πώς και σ’ αυτή την ηλικία δεν πίνει αμίλητος κρασί κι έχει όρεξη για νέες κατακτήσεις...
https://www.youtube.com/watch?v=g9jsDMbzMSc

17/5/2023
Σ' ευχαριστώ Θεέ μου που δεν μ' έκανες στη ζωή μου Έλενα Ακρίτα και Μάνο Βουλαρίνο...

17/5/2023
«Από την πατρίδα μου ζητώ τα αστεία να αφήσει, την Κυριακή που έρχεται σωστά για να ψηφίσει»
[Κυριάκος Μητσοτάκης]
«Τον λόγο τους αντανακλά σαν κάτοπτρο το πλήθος, και όπως άλλαζα βρακί μου βγήκε αυτός ο στίχος»
[Διονύσης Σαββόπουλος]

16/5/2023
Πίσω πλευρά στο "Αδέλφια μου, αλήτες πουλιά". Τεράστιο φεστιβαλικό τραγούδι του μεγάλου Κώστα Κλάββα, που έκανε πριν από πολλούς πολλά...
[ο Γιώργος Μαρίνος θα το απογείωνε, αλλά και ο Βογιατζής το λέει ωραία]
https://www.youtube.com/watch?v=AhGB6x3G9v8

16/5/2023
Είναι σημαντικά και η πολιτική, και οι εκλογές, και η συμμετοχή στα κοινά, και τα σωρηδόν ψέματα που λέγονται, και οι λίγες αλήθειες που ακούς (τα ψέματα πολλές φορές είναι σημαντικότερα από τις αλήθειες, γιατί αντιλαμβάνεσαι περισσότερα, για πρόσωπα και καταστάσεις), αλλά είναι όλα, μα όλα, κατώτερα... ακόμη και από ένα μέτριο τραγουδάκι.
Κανένα δέος μπροστά στους πολιτικούς, που είναι υποδεέστεροι ακόμη και από τον Αλέκο Τζανετάκο...
(φαίνεται να υποτιμώ τον Τζανετάκο μ' αυτό που λέω, αλλά ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει)
https://www.youtube.com/watch?v=eAC3Wj2JCSw

16/5/2023
Μάνος Χατζιδάκις - Γιάννης Βογιατζής. "Ραντεβού στην Κέρκυρα" (1960)
https://www.youtube.com/watch?v=9fDTssx-myM

15/5/2023
Πέθανε ο Γιάννης Βογιατζής. Ήταν πολύ σημαντικός στο πρώτο μισό του '60. Εν ειρήνη...

13/5/2023
>>Επεισόδιο στο περίπτερο του ΜέΡΑ25 με Μητσοτάκη
– Δεν χαιρετάτε εσείς;
– Να μας κοπεί το χέρι.
– Είστε υπόδειγμα ευγένειας<<

Όταν πρέπει να χαιρετήσεις τον ανεπιθύμητο ή του δίνεις το μικρό δακτυλάκι ή κοιτάς αλλού. Ή και τα δυο μαζί. Αυτό επιτάσσει ο τηλε-πολιτικός πολιτισμός.

13/5/2023
Μαίρη Αλεξοπούλου... εν ειρήνη.
https://www.youtube.com/watch?v=9z3-Ip3GJi8

10 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ για την Μαίρη Αλεξοπούλου...

    Γιώργος Δελτα
    Η γλυκιά μπάμπολα

    Aeipote Panta
    Έχω το σαρανταπεντάρι. Πανέμορφο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Επεισόδιο στο περίπτερο του ΜέΡΑ25 με Μητσοτάκη"...

    Vassilis Serafimakis
    Θυμάμαι διάβαζα κάπου τις οδηγίες για χειραψία που δίνουν οι σύμβουλοι στη βασιλική οικογένεια τής Βρετανίας. Δίνε τα δάχτυλα μόνο, ποτέ όλη την παλάμη.

    Γιάννης Μωραϊτης
    Στη φωτογραφία ο Ανδρέας τα χει πάρει γιατί απ τις υποκλοπές έμαθε τι χρώμα κουστούμι θα φοράει και του κάνε σπάσιμο

    Πετρος Μιχελιουδης
    Εγω κανω δικη μου πατεντα,στη χειραψια ο δεικτης προς τα μεσα σαν @δαχτυλο,υπαρχει μια εκπληξη στον αλλο γιατι δεν ξερει τι γινεται

    Vassilis Serafimakis
    ...έχει τούς κινδύνους του.

    Βασίλης Πλατανίδης
    Ή του ρίχνεις μια πεντάρα αλλά Μαυρογυαλούρο και καθαρίζεις.
    Όχι σαν τις πρώτες, σαν την άλλη την καθυστερημένη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πέθανε ο Γιάννης Βογιατζής"...

    Giorgos Karkoulias
    Αγαπημενος, μοναδικος, πρωτοπορος!!!
    Φτωχοτερη η τεχνη του, σπουδαια η παρακαταθηκη του.....

    Artemissia Papaserafeim
    ...Mου είπε τα λόγια π΄ακούν τα ρολόγια, σε κάθε λιμάνι σε κάθε σταθμό... Νεώτεροι κάναμε πλάκα μ΄αυτό τον στίχο, βλέπω ότι είναι του Κακογιάννη με μουσική του Κουνάδη

    Panos Bosnakis
    Στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 60 γιατί μετά ήρθε η χούντα και τα έκλεισε όλα αυτά, επέτρεπε μόνο μπουζούκια τύπου Ζαμπέτα,κλαρίνα της κακιάς ώρας και τον @αλκη στεα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ο Γιάννης Βογιατζής δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα με την χούντα...

    Konstantinos Kottis
    Φωνάρα και έξυπνος άνθρωπος. Καλό του ταξίδι!

    Παναγιώτης Καραλέων
    Ίσως ο πιο αμετανόητος από τους χουντάλες. Κάνει τον Ντερτιλή να μοιάζει Ποτάμι.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τα ξέρουμε μωρέ τώρα αυτά. Αν και είσαι υπερβολικός, όταν μιλάς για Ντερτιλή. Αυτή τη στιγμή υπερτερούν οι τραγουδάρες που έχει πει. Κι έχει πει και του κομμουνιστή Μίκη τραγούδια σε τελευταία ανάλυση και γι'΄αυτό τον ακούμε και τον γουστάρουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Είναι σημαντικά και η πολιτική, και οι εκλογές, και η συμμετοχή στα κοινά"...

    δημήτρης θεοδωρόπουλος
    Ήταν θαυμασιος ηθοποιός ο Αλέκος Τζ. έξοχο κωμικό ταλέντο. Χορεύει υπέροχα επίσης σαυτην τη σκηνή με την αξέχαστη Σοφία Ρούμπου (το κορίτσι του 17), σύζυγο του τεράστιου κινηματογραφιστή Νίκου Καβουκιδη.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Κάπου έχω και φωτογραφία από το γάμο Ρούμπου-Καβουκίδη...

    δημήτρης θεοδωρόπουλος
    ειναι Φιλος μου ο Νικος• τρομερός τύπος. Δυστυχώς έχασε πια το κορίτσι του δεκαεπτά… Νασαι καλά φωντα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ο Σαββόπουλος στην καλύτερη εποχή του, στα ροκ χρόνια του στο Ροντέο και στο Κύτταρο, ένοιωσε την απαξία της Αριστεράς"...

    Nikos Zervos
    DIAFONO----PISTEVO OTI I ORIMANSI----EXELIXI TOU SAVOPOULOU EINAI ALITHINI---------

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν είπα εγώ ότι είναι ψεύτικη.

    Nikos Zervos
    SYMFONO STA PERI FALIREA

    Kostas Giannakis
    δηλ δεν υπήρχαν αριστεροί ροκάδες?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Υπήρχαν, αλλά ήταν η μειοψηφία.

    Πάνος Παπαστεργίου
    είναι πρόβλημα όταν τα τραγούδια που έγραψε ο ίδιος αναμετρώνται πλέον με τον φαλάκρα απ'έξω και από μέσα, ο οποίος προφανώς δεν σκοτίζεται...

    Nikos Zozos
    Δεν νομίζω πως ενδιαφέρει ειλικρινά κανένα αν ο Σαββόπουλος ήταν ποτέ αριστερός ή αν χώρισε νωρίς τα τσανάκια του με την αριστερά (εγώ νομίζω πως δεν υπήρξε ποτέ αριστερός) αυτό που καυτηριάζουνε όλοι είναι η στράτευση του όχι με την δεξιά, αλλά με τον Μητσοτάκη και όλη αυτή την σαπίλα που εκπροσωπεί. Κι ο Χατζιδακις δεξιός ήταν αλλά αξιοπρεπής και με επίπεδο όπως και πολλοί άλλοι

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όλους τους ενδιαφέρει το ότι ο Σαββόπουλος ανήκε κάποτε αλλού και τώρα αλλού. Αν δεν τον θεωρούσαν κάποτε δικό τους, και ότι τους "πρόδοσε", δεν θα ασχολιόντουσαν σήμερα. Αν αυτά τα έλεγε ο Γιώργος Κατσαρός π,χ. κανέναν δεν θα ενδιέφεραν.

    Labis Vasilatos
    την ίδια άποψη έχω.Με καλύψατε

    Ελενη Ανδριανου
    Το ΚΚΕ ηταν Αρνητικο γιατι το Ροκτο ειχε σχεδον αποκλεισει αλλα και ο Νιονιος ηταν Παντα Αριστεροτερα Αλλα το Ροντεο και το Κυτταρο ηταν Γεματα,,,Τωρα Ο Φαληρεας οντως τον Επηρρεαζε αλλα αυτους τους εκληπτικους στιχους τους εγραψε Μονος του,,,,Αλλαζοντας στρατοπεδο δεν γραφει πια Κατι λεει αυτο

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το 1973-74 το Κύτταρο δεν είχε κόσμο και το έχει πει και ο Σαββό αυτό. Η αριστερά τον είχε φτύσει.

    Panos Loukidis
    Εξαιρετικό το σχόλιό σας. Ίσως έχουν κάπου δίκιο αυτοί που τον επικρίνουν, μάλλον από άγνοια όμως, για την πορεία του από τη μεταπολίτευση και μετά ... Παρόλα αυτά είναι από τους μεγάλους μας συνθέτες (ασφαλώς και πολύ σημαντικός ποιητής, ας θυμηθούμε το Νόμπελ του Μπομπ Ντίλαν).

    Ferris Costas
    Κι όταν έκανε στροφή στο Ethnic Rock (Μαύρη Θάλασσα κ.λ.) κανένας δε έδωσε σημασία στη μεταστροφή. Όταν αργότερα επιβεβαίωσε τη μεταστροφή στο Ethnic (Τσάμικο κ.λ.) τότε οι ροκάδες τον κατηγόρησαν για back to the roots και τον εγκατέλειψαν (δικά του λόγια, σε μένα προσωπικά). Όταν του είπα πως οι Αχαρνής ήταν περισσότερο Χατζηδάκις και λιγότερο Σαββόπουλος, του κακοφάνηκε, και στενοχωρέθηκε. Όπως και νάχει το πράγμα, το είπα και αλλού, δικαίωμά του να πιστεύει ό,τι θέλει, αλλά είναι κρίμα να γίνεται προπαγανδιστής-καθοδηγητής σε προεκλογική περίοδο. Αδικεί τον εαυτό του, και δικαιολογεί αυτούς που τον κατηγορούν για οικονομική διαπλοκή.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σέβομαι την κατάσταση που βρίσκεται ο Σαββόπουλος (είναι άρρωστος) και δεν θέλω να πω κάτι. Λυπάμαι μόνο (τρόπος του λέγειν το λυπάμαι) για την κατάντια του Τσίμα.

    Nikos Zervos
    pantos einai dikaioma tou na ekfrasei tin apopsi tou.............

    Ferris Costas
    Το είπαμε αυτό, βρε Νίκο, αλλά κι εσύ φανατίζεσαι απ' την ανάποδη, όσο φανατίζονται κι αυτοί που τον βρίζουν. Κάποια στιγμή θα τα πούμε από κοντά και θα μάθεις την αλήθεια από πρώτο χέρι. Και θα εντυπωσιαστείς από την ψυχραιμία μου, που ΔΕΝ ΕΠΑΨΑ ΠΟΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΣΤΗΡΙΖΩ, τόχει πει και μόνος του στις "ευχαριστίες".

    Kostas Drosopoulos
    Παραμένει σταθερός στις θέσεις που έχει εδώ και 35 χρόνια.

    George Georgoulakis
    Για μένα προσωπικά Διονύσης Σαββόπουλος είναι από 1966 με το Φορτηγό μέχρι το 1979 με τη Ρεζέρβα. 13 χρόνια σπουδαίας δημιουργίας . Αυτοί οι δίσκοι ανήκουν σε μας . Τους λοιπούς του τους χαρίζουμε να τους περιφέρει στα σαλόνια της εκάστοτε εξουσίας. Εξάλλου είναι γνωστό ότι πολλές φορές το δημιούργημα αυτονομείται από το φορέα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Pantelis Tsalouchidis
      Σωσίας του παλιού του εαυτού. Τα έγραφε ο Αναγνωστάκης κάποτε σε ένα ωραίο ποίημα για σωσίες. Κάτι ήξερε

      θανασης Βουγιουκας
      Νομίζω είσαι απόλυτος και άδικος. Αφού λες την άποψη σου, άσε και τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Με ευπρέπεια πάντα .

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Διάβασες τι έγραψα στο τέλος του ποστ ή κοιμάσαι?... [όποιος γράψει υβριστικά σχόλια για τον Σαββόπουλο θα σβήνονται] Για υβριστικά λέω...

      Amaso Ulman
      Πολύ εύστοχο το άρθρο.

      Βασίλης Βασιλειάδης
      Γελάω με όσους αντιδρούν και θυμώνουν με τις κατά καιρούς δηλώσεις του Σαββόπουλου εδώ και σαράντα χρόνια. Είναι σίγουρο ότι όχι μόνο δεν έχουν ακούσει τα τραγούδια του, αλλά γενικότερα δεν έχουν ακούσει τίποτα από μουσική. Βλέπεις κάτι άτομα που δεν έχουν ιδέα από μουσική να λένε, έτσι ο Σαββόπουλος, αλλιώς ο Σαββόπουλος! Η πιο αγαπημένη τους κατηγορία είναι να τον αποκαλούν κλέφτη και αντιγραφέα.

      Kyriakos Koutsogiannopoulos
      Φίλε Φώντα έλυσες πολλές απορίες

      Διαγραφή
    2. Thodoris Rammos
      Πιστεύω Φώντα ότι ο Σαββόπουλος, ο αγαπημένος της νιότης μας Σαββόπουλος, έχει χάσει εδώ και πολλά χρόνια το καλλιτεχνικό ή και πνευματικό τακτ στις δηλώσεις του περί πολιτικής.

      Σταύρος Καρτσωνάκης
      Ο Σαββόπουλος απασχολεί για τους λάθος λόγους. Το έργο του είναι θεμελιώδες και τιτάνιο. Για αυτό σπάνια θα διαβάσετε κάτι πραγματικά ζουμερο. Σε μια άλλη χώρα θα γίνονταν απανωτές διατριβές. Όπως και στον Θεοδωράκη και στον Μαρκόπουλο και στον Σαββόπουλο το έργο του παραμένει εκεί προς ανακάλυψη. Δεν τον πλησίασε κανείς τον Σαββόπουλο στην τομή που έκανε και στους δρόμους που άνοιξε για όλους τους επόμενους

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Αυτό το ζουμερό λογικά θα σου αρέσει... Διάβασε προς το τέλος, γιατί κολλάει με αυτά που γράφω στο ποστ...
      https://www.lifo.gr/.../tetoies-meres-prin-apo-50-hronia...
      Τέτοιες μέρες πριν από 50 χρόνια, κυκλοφορεί «Το Βρώμικο Ψωμί» του Διονύση Σαββόπουλου | LiFO

      Σταύρος Καρτσωνάκης
      Τα κείμενα σου για τον Σαββόπουλο τα παρακολουθώ. Είναι υποδείγματα έρευνας και κριτικής και πραγματικά απορώ πως δεν έχεις κάνει ένα βιβλίο 1000 σελίδων τουλάχιστο (και πάλι θα μείνουν απέξω άπειρα μια που είναι ανεξάντλητος σε παραμέτρους ο Σαββόπουλος). Εννοείται ότι δεν αναφερόμουν σε σένα που γνωρίζεις το έργο του σε βάθος όσο λίγοι αλλά σε ΟΛΗ τη συζήτηση που γίνεται δεκαετίες τώρα από άσχετους για το τι είπε ή εκανε ο Σαββόπουλος κρίνοντάς τον χωρίς καν να ξέρουν ούτε 5 τραγούδια του, αυτό πάντα με εξοργίζει. Και μόνο για τους Αχαρνής μπορεί να γίνει χωριστό βιβλίο, είμαστε τυχεροί που υπάρχει/ υπήρξε αυτός ο άνθρωπος. Ο χρόνος θα τον δικαιώσει πανηγυρικά. (Το ξαναδιαβάζω τώρα το κείμενό σου, είναι καταπληκτικό στις λεπτομέρειες, εκεί που κρίνονται όλα)

      Tasos Ploumis
      αραγε να του αρεσουν οι VIC? Απορία διαβαζοντας το αρθρο

      Dimitris Trox
      Περιοδικό Ήχος έγραφε αρκετά παλιά για ένα άλμπουμ του ότι συνθετικά είναι ισάξιο με κορυφαίες δουλειές του Frank Zappa.

      Panos Michail
      Μπραβο Φώντα . Τα groupies του Σαββόπουλου έχουν λησμονήσει ( τι βολικό για να τον μυθοποιησουν νεκροφιλίκα οπως καθετί σε αυτή τη χώρα ) πως ανήκε στον κυκλο του Φαληρέα ( εγώ και εσυ ξέρουμε ποιος ήταν και τι πρέσβευε ο Τάσος , ας ψάξουν αν θέλουν να μάθουν)

      Nikos Papas
      Ταπεινή μου άποψη αλλά ο Σαββόπουλος δεν υπήρξε ποτέ του ροκ υπό οιανδήποτε έννοια.Ουτε μουσικά,ούτε τίποτα.

      Spyros Diastimikos
      Κοίτα όμως πόσο ειρωνική είναι καμμιά φορά η ζωή και πώς τα φέρνει τούμπα. Όταν "ο χαφιές που μας ακολουθεί", καταλήγει να γίνει η αγαπημένη του προτίμηση για "ηγέτης" της χώρας.

      Andreas Knps
      Νομίζω πάντως οτι το λάθος που γίνεται στη κριτική στο Σαββόπουλο ειναι οτι δεν αναφέρεται το αισθητικό κομμάτι και μένουμε στο πολιτικη. Δλδ στην αριστουργηματική μουσικά/ενορχηστρωτικά Ρεζέρβα ήδη έχουμε την πρωτη καθοριστική πολιτική στροφή,ενω τουλαχιστον το μισό Κούρεμα που θεματολογικά ειναι σχετικά κοντά στη Ρεζέρβα σε σχέση με τη πολιτική και λειπει το λεγόμενο wit και μουσικά /ενορχηστρωτικά εχουμε εκτρώματα μέσα..Η Ρεζέρβα όμως στο λεγομενο προοδευτικό ακροατήριο ειναι δισκος μεγαλης αποδοχής αφού διπλα στο "πολιτευτή" και στα "παιδια που είναι στο κόμμα' ειναι το μακρύ ζειμπέικικο, οι εκλογές και το πρωινό.

      George Papado
      Πραγματικά επειδή σέβομαι την άποψη σου και ξέρω ότι γνωρίζεις πολλά από το κομμάτι της μουσικής και των καλλιτεχνών στην Ελλάδα θα ήθελα το σχόλιο σου

      Διαγραφή
    3. Αντώνης Γαζάκης
      να σας κάνω εγώ ένα σχόλιο: ενάμιση περίπου χρόνο μετά, ο Χατζιδάκις υποδέχεται τον Σαββόπουλο στον Σείριο, τον συνοδεύει στο πιάνο και τραγουδά μαζί του, και έπειτα βγάζει δίσκο το λάιβ του Σαββόπουλου στον Σείριο:

      Constantin Sidiras
      Τον συγχώρεσε ως νεανία!

      Nickos Ventouras
      > Φαληρέας αναρωτιόταν αν θα έπρεπε να έρθει η δεξιά ήδη από το 1987
      Όχι μόνο ο Φαληρέας, και το ΚΚΕ συμμάχησε με το Μητσοτάκη για να διώξει «τους κλέφτες του ΠΑΣΟΚ». Και συγκυβέρνησαν κι όλας με το Δρακουμέλ.
      Δεν ήταν υπόθεση κάποιων γραφικών νοσταλγών της δεξιάς το «άντε να φύγει το ΠΑΣΟΚ» ειδικά από τον Κοσκωτά και μετά...
      Ο Χατζιδάκις πάντως στήριζε σταθερά Εθνάρχη, που τον διόρισε κι όλας, δηλαδή Καραμανλή σε εποχές σιχαμένης βίας και νοθείας, τσιμεντοποίησης των πάντων, και καταστροφής της Αθήνας. Δηλαδή Κούλης αλλά και με εξορίες και εκτελέσεις.
      Και όλοι οι αριστεροί διανοούμενοι, δημοσιολογούντες κλπ κιχ. Από τη μια γιατί τρώγανε ψωμάκι (Τρίτο, Τέταρτο, κλπ) οι μισοί από αυτόν, από την άλλη γιατί τον έχουν ως εστετ ιερή αγελάδα που και καλά η ακροασή του δείχνει το υψηλό επιπεδό τους, και τέλος επειδή έλεγε και έγραφε και διάφορα που τα έβαζε με την «πλέμπα» και τους «μικροαστούς» ― και για τους ευαισθητούληδες αυτό αρκεί για να συγχωρεθούν όλα.

      Αντώνης Γαζάκης
      καλά, αν ανέβουν στο FB κάποια επικαιρικά κείμενα του Χατζιδάκι από τον Καθρέφτη και το Μαχαίρι, αλλά ανυπόγραφα, όλο το αριστεροχώρι θα μιλά για δεξιά παραληρήματα.

      Haris Heizanoglou
      "έκανε δυτικό, αμερικάνικο ροκ"... Σοβαρά τώρα;

      Nickos Ventouras
      Δεν έκανε πλέριες «καντάτες» και «ορατόρια» και δε μελοποιούσε Ρίτσο πάει να πεί.

      Haris Heizanoglou
      Δεν ρωτάω τί δεν έκανε. Ρωτάω από πού κι ως πού αυτό που έκανε ήταν "δυτικό, αμερικάνικο ροκ"...

      Nickos Ventouras
      «Δυτικόφερτο/αμερικάνικο» ήταν χαρακτηριστική κριτική των ινστρουκτόρων της εποχής για το ροκ.
      Όσο για το Σαββό, ανάλογα την περίοδο για την οποία μιλάμε (γιατί άλλαζε και ύφος και είδος), στο Βρώμικο Ψωμί και το Μπάλλο και μια χαρά ροκ έκανε (πολλά δυτικά γκρουπ θα ζήλευαν και τη Μαύρη Θάλασσα και το Μπάλλο και άλλα), και μια χαρά έβαζε ντόπια δημοτικά και λαϊκά στοιχεία (όπως χωρίς κόμπλεξ έκαναν από την Τουρκία και τη Χιλή ως την Καμπότζη με τα δικά τους).
      Αλλά και πιο προχώ και με μεγαλύτερο βάθος από πολλά αυθεντικά αμερικάνικα της εποχής (που θεοποίησε και παπάντζες τύπου Monkeys και Eagles), και βέβαια από τα περισσότερα ελληνικά ροκ σχήματα της εποχής, που ήταν απλά επαρχιακές εκδοχές των Αμερικάνικων β' επιπέδου...

      Haris Heizanoglou
      Τόσα καταλάβαιναν και οι ινστρούχτορες... Το '60 τελικά ήταν μια κόλαση.

      Αντώνης Γαζάκης
      όχι απλά έκανε αμερικάνικο ροκ, αλλά στο Βρώμικο Ψωμί έχει και ψυχεδελικά κομμάτια.

      Elias Amoiridis
      Ο Σαββόπουλος είναι ιδιάζουσα περίπτωση μουσικού δημιουργού. Ναι, έχει δανειστεί, αντιγράψει ή κλέψει-πείτε το όπως θέλετε-βασικά θέματα, μοτίβα, αποσπάσματα, στίχους από άλλους. Το μεγάλο ταλέντο του, που θα πρέπει να του αναγνωριστεί, είναι η ικανότητα να τα αφομοιώνει, να τα επεξεργάζεται με το δικό του αισθητήριο, να τα εμπλουτίζει με το παραδοσιακό ελληνικό στοιχείο, να τα προσαρμόζει στην εδώ πραγματικότητα και να τα ανασκευάζει πια σαν κάτι που, ναι μεν θυμίζει(...), αλλά δεν είναι(!). Προσωπικά, μ' αρέσει περισσότερο μουσικά ο "άγγελος εξάγγελος" και όχι ο "the wicked messenger" του Ντίλαν, όπως κι ο "παλιάτσος και ληστής" κουβαλάει μουσικά παραδοσιακά περάσματα δεμένα τέλεια με ηλεκτρικά κιθαρίσματα. Δεν συζητάω για τον "Μπάλλο", το "Ζεϊμπέκικο" και τη "Μαύρη Θάλασσα" που είναι οι κορυφές του συνθετικά, στιχουργικά και ενορχηστρωτικά και είναι ΔΙΚΈΣ ΤΟΥ. Γενικά η πορεία του, μουσικά και "κοσμικά"(...), μέχρι και τα "Τραπεζάκια έξω" είναι αξιοπρεπής(!) και συνεπής με αυτά που έδειξε ότι πρεσβεύει στη μουσική και στη ζωή. Από εκεί και μετά άρχισε να τα σκατώνει...(και όχι μόνον αυτός εδώ στην "ενταύθα", αλλά ένα ολόκληρο σύστημα ηθών, αξιών, συμπεριφορών και συνειδήσεων άρχισε να αποσαθρώνεται, να σαπίζει και να καταρρέει...ψέματα;;;(!)...)

      Διαγραφή
    4. Elias Zaikos
      Να πω κι εγώ my 2c...οι ευρέως αποκαλούμενοι ροκάδες όντως σε πάμπολλες περιπτώσεις είναι απολιτίκ και αφελείς, όποιος όμως έχει περάσει απο το ροκ πάντα στέκεται πλάι στους αγώνες για ελευθερία και δίκιο, τούτο αυτόματα οδηγεί προς αριστερές ιδεολογίες που στο κέντρο τους πάντα είναι ο παράγων άνθρωπος. Κοινώς, εκείνος που άκουσε ροκ και διάβασε (και κατάλαβε) πέντε στίχους, δεν είναι δυνατό να χαϊδεύει νεοφιλελεύθερους και πολύ περισσότερο ευθαρσώς να τους προμοτάρει, κι αν αυτό συμβεί, δεν έχει καταλάβει τίποτε απ'όσα άκουσε και απλώς καμώνεται τον βαθύ γνώστη αραδιάζοντας ονόματα και τραγούδια. Για το μουσικό έργο του Σαββόπουλου δεν έχω τις γνώσεις και την επάρκεια να μιλήσω, ροκάς όμως πέρασε και δεν ακούμπησε.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ο Σαββόπουλος έκανε το καλύτερο ροκ στην Ελλάδα με Μπάλλο και Βρώμικο Ψωμί. Κανένας άλλος δεν έχει να επιδείξει τέτοιους δίσκους. Το ροκ δεν έχει ιδεολογία. Δεν υπάρχει ροκ τρόπος ζωής. Όλα αυτά είναι φληναφήματα. Το ροκ είναι ένας χώρος που συμβαίνουν πολλά και διάφορα. Τα πλέον αντιφατικά μεταξύ τους.

      Elias Zaikos
      Το ροκ δεν έχει, οι άνθρωποι όμως ναι, όπως και αδυναμίες...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ο Σαββόπουλος έχει περάσει και από την αριστερά και από την δεξιά. Και δεν είναι ο μόνος. Ακόμη και υπουργοί του Μητσοτάκη ξεκίνησαν από αριστεροί. Τίποτα δεν αποτελεί έκπληξη στον Σαββόπουλο. Εγώ τα βλέπω όλα φυσιολογικά, χωρίς να εξετάζω αν συμφωνώ με αυτά ή όχι.

      Elias Zaikos
      Ναι ρε συ, τα ξέρω, έχω δει και τον Αλογοσκούφη να παίζει Ντύλαν, ίσως είναι δικό μου κόλλημα, απλώς δεν αντέχω αυτή την στάση...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Κατανοητό αυτό. Υπάρχουν άνθρωποι που εκτίθενται κομματικά και άλλοι όχι. Λένε ευθαρσώς τι θα ψηφίσουν, ενώ κάποιοι δεν το λένε. Όλα φυσιολογικά είναι αυτά. Το να λες τι θα ψηφίσεις πάντως είναι ελαφρύτερο από το να είσαι κάπου κομματικά ενταγμένος.

      Νίκος Μαρινάκης
      Δεκανικια της δεξιας ντροπες της αριστερας ψευτοκουκουεδες απο βαρκιζα βρωμικο 89 νομιμο κομμα σας εκανε ο καραμανλης

      Διαγραφή
  6. Σε κάποια ανάρτηση του ιστολογίου, δεν θυμάμαι αν ήταν ο συντάκτης ή κάποιος σχολιαστής (πιθανότερο το δεύτερο), είχε ανοίξει κουβέντα σε σχέση με την Μαύρη Θάλασσα και πιθανές επιρροές από κομμάτι του Tony Allen της εποχής. Γινόταν θυμάμαι μια κουβέντα κατά πόσο πιθανό θα ήταν να είχε ακούσει εκείνη την εποχή ο Σαββόπουλος Tony Allen (ίσως μέσω του Φαληρέα). Αναφέρονταν πάντως ο τίτλος του κομματιού, τον οποίον, για κάποιο λόγο, αναζητώ επίμονα σε όλες τις σχετικές αναρτήσεις του ιστολογίου για να ξανακούσω (ήταν πράγματι πολύ ενδιαφέρουσες οι αναλογίες) αλλά δεν μπορώ να το εντοπίσω. Έψαξα και την δισκογραφία του Tony Allen ν' αρχίσω να ακούω κι όπου με βγάλει, όμως εκεί το πράγμα μπερδεύτηκε χειρότερα, γιατί είδα ότι ο πρώτος μετά Fela δίσκος του βγήκε το '75. Καμιά βοήθεια μήπως; ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή