Οι ακατάπαυστοι ρυθμοί κυκλοφορίας CD από την ιαπωνίδα πιανίστρια,
συνθέτρια και αυτοσχεδιάστρια Satoko Fujii
συνεχίζονται. Έτσι, το πιο νέο άλμπουμ της αποκαλείται “Torrent / Piano Solo” [Libra Records, 2023] και
αποτελεί μία ακόμη piano-solo καταγραφή της – μία από
τις κάμποσες του τελευταίου καιρού.
Πόσα piano-solo CDs υπάρχουν στην μακριά δισκογραφία της Ιαπωνίδας; Οκτώ, όπως διαβάζουμε, με το ένατο να είναι το παρόν “Torrent”. Μάλιστα, για τέσσερα από τα οκτώ υπάρχουν reviews στο blog (“Gen Himmel” του 2012, “Invisible Hand” του 2016, “Solo” του 2017 και “Hazuki” του 2020), ενώ πρέπει να πούμε πως υπάρχει άλλο ένα σόλο, το “Piano Music” από το 2021, που σημαίνει πως από το 2020 έως και σήμερα η Fujii έχει καταγράψει τρία piano-solo άλμπουμ.
Αυτό δεν είναι τυχαίο και σχετίζεται βεβαίως με τα νέα δεδομένα, που επέβαλε η covid-19, καθώς η δυσκολία στις μετακινήσεις, σε συνδυασμό με τις καραντίνες, δημιούργησαν όλες εκείνες τις συνθήκες που ευνοούσαν το να παίζεις μόνος σου.
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο η Fujii θα ηχογραφήσει τουλάχιστον τα σόλο άλμπουμ της από το 2020 και το ’21, εξακολουθώντας να εμφανίζεται (και) σόλο και μετά από την χαλάρωση και την παύση των μέτρων.
Ηχογραφημένη λοιπόν σ’ έναν χώρο στην πατρίδα της (ΙΥΟ Υume Mirai kan bunka hall), στις 10 Οκτωβρίου του 2022, η Satoko Fujii είναι έτοιμη, για ακόμη μία φορά, να καταπλήξει με το γεμάτο ένταση, πάθος και λυρισμό παίξιμό της (ποτέ δεν λείπει και αυτός από τις παραστάσεις της) και βεβαίως με τις ουκ ολίγες επινοήσεις και παραδοξότητες, που ξέρει να ενσωματώνει στους αυτοσχεδιασμούς της (καθότι ολάκερο το «πακέτο» είναι αυτοσχεδιαστικό - είναι προφανές αυτό).
Υπάρχουν καταπληκτικά κομμάτια εδώ, όπως για παράδειγμα το 12λεπτο “Voyage”, που είναι ένα αργό, και κάπως ιεροτελεστικό, στην αρχή, track, με ιδιόμορφη χρήση των πιανιστικών χορδών «από μέσα» (σίγουρα χρησιμοποιούνται plugs και ειδικές τεχνικές χτυπημάτων και παιξιμάτων, καθώς ακούς ήχους που προσιδιάζουν ακόμη και σε σιτάρ!), για να αποκτήσει (το κομμάτι) πιο δυναμικά χαρακτηριστικά (και με εκρηκτικά clusters) από την μέση και μετά.
Το “Light on the sea surface”, πάλι, που ξεπερνά κι αυτό τα δέκα λεπτά, μοιάζει να έχει προγραμματικό τίτλο. Το «φως στην επιφάνεια της θάλασσας» και βασικά το πώς αυτό μπορεί να αναπαρασταθεί ηχητικώς... είναι ένα θέμα, για το οποίον αποφαίνεται η Satoko Fujii, μέσω ενός παιγνιώδους αυτοσχεδιασμού, με πολλές γρήγορες και «κοντές» φράσεις, και με συνδυασμούς λυρικών και καταιγιστικών στοιχείων, που προφανώς αντανακλούν τις διαφορετικές φάσεις της θάλασσας.
Τελείως χαρακτηριστικό, της ξεχωριστής ιδιοσυγκρασίας της ιαπωνίδας πιανίστριας, είναι και το “Cut the painter”, κομμάτι γεμάτο από επινοήσεις, που ηχεί εντελώς μοναδικά – σαν ακούς έναν αλλόκοτο συνδυασμό folk, jazz και ηλεκτρονικών. Και κάπως έτσι το γεγονός πως όλα αυτά, που φθάνουν στ’ αυτιά σου, είναι απόρροια πιανιστικών παιξιμάτων σε κάνει, οπωσδήποτε, να απορείς.
Όπως και κάθε τι άλλο, εδώ που τα λέμε, που προέρχεται απ’ αυτή την εντελώς εφευρετική μουσικό των ημερών μας.
Επαφή: www.satokofujii.com
Πόσα piano-solo CDs υπάρχουν στην μακριά δισκογραφία της Ιαπωνίδας; Οκτώ, όπως διαβάζουμε, με το ένατο να είναι το παρόν “Torrent”. Μάλιστα, για τέσσερα από τα οκτώ υπάρχουν reviews στο blog (“Gen Himmel” του 2012, “Invisible Hand” του 2016, “Solo” του 2017 και “Hazuki” του 2020), ενώ πρέπει να πούμε πως υπάρχει άλλο ένα σόλο, το “Piano Music” από το 2021, που σημαίνει πως από το 2020 έως και σήμερα η Fujii έχει καταγράψει τρία piano-solo άλμπουμ.
Αυτό δεν είναι τυχαίο και σχετίζεται βεβαίως με τα νέα δεδομένα, που επέβαλε η covid-19, καθώς η δυσκολία στις μετακινήσεις, σε συνδυασμό με τις καραντίνες, δημιούργησαν όλες εκείνες τις συνθήκες που ευνοούσαν το να παίζεις μόνος σου.
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο η Fujii θα ηχογραφήσει τουλάχιστον τα σόλο άλμπουμ της από το 2020 και το ’21, εξακολουθώντας να εμφανίζεται (και) σόλο και μετά από την χαλάρωση και την παύση των μέτρων.
Ηχογραφημένη λοιπόν σ’ έναν χώρο στην πατρίδα της (ΙΥΟ Υume Mirai kan bunka hall), στις 10 Οκτωβρίου του 2022, η Satoko Fujii είναι έτοιμη, για ακόμη μία φορά, να καταπλήξει με το γεμάτο ένταση, πάθος και λυρισμό παίξιμό της (ποτέ δεν λείπει και αυτός από τις παραστάσεις της) και βεβαίως με τις ουκ ολίγες επινοήσεις και παραδοξότητες, που ξέρει να ενσωματώνει στους αυτοσχεδιασμούς της (καθότι ολάκερο το «πακέτο» είναι αυτοσχεδιαστικό - είναι προφανές αυτό).
Υπάρχουν καταπληκτικά κομμάτια εδώ, όπως για παράδειγμα το 12λεπτο “Voyage”, που είναι ένα αργό, και κάπως ιεροτελεστικό, στην αρχή, track, με ιδιόμορφη χρήση των πιανιστικών χορδών «από μέσα» (σίγουρα χρησιμοποιούνται plugs και ειδικές τεχνικές χτυπημάτων και παιξιμάτων, καθώς ακούς ήχους που προσιδιάζουν ακόμη και σε σιτάρ!), για να αποκτήσει (το κομμάτι) πιο δυναμικά χαρακτηριστικά (και με εκρηκτικά clusters) από την μέση και μετά.
Το “Light on the sea surface”, πάλι, που ξεπερνά κι αυτό τα δέκα λεπτά, μοιάζει να έχει προγραμματικό τίτλο. Το «φως στην επιφάνεια της θάλασσας» και βασικά το πώς αυτό μπορεί να αναπαρασταθεί ηχητικώς... είναι ένα θέμα, για το οποίον αποφαίνεται η Satoko Fujii, μέσω ενός παιγνιώδους αυτοσχεδιασμού, με πολλές γρήγορες και «κοντές» φράσεις, και με συνδυασμούς λυρικών και καταιγιστικών στοιχείων, που προφανώς αντανακλούν τις διαφορετικές φάσεις της θάλασσας.
Τελείως χαρακτηριστικό, της ξεχωριστής ιδιοσυγκρασίας της ιαπωνίδας πιανίστριας, είναι και το “Cut the painter”, κομμάτι γεμάτο από επινοήσεις, που ηχεί εντελώς μοναδικά – σαν ακούς έναν αλλόκοτο συνδυασμό folk, jazz και ηλεκτρονικών. Και κάπως έτσι το γεγονός πως όλα αυτά, που φθάνουν στ’ αυτιά σου, είναι απόρροια πιανιστικών παιξιμάτων σε κάνει, οπωσδήποτε, να απορείς.
Όπως και κάθε τι άλλο, εδώ που τα λέμε, που προέρχεται απ’ αυτή την εντελώς εφευρετική μουσικό των ημερών μας.
Επαφή: www.satokofujii.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου