Ο Νίκος Σωτηρέλης (Nikos Sotirelis) είναι ένας ηλεκτρονικάριος από την Καβάλα. Σε κάποιους,
δε, ίσως να είναι γνωστός από ένα κασετο-label, που είχε ιδρύσει το 2014, το Nekubi Tapes, και που είχε ως στόχο
να καταγράψει πειραματικές instrumental hip hop
μουσικές, τυπώνοντας μια μεγάλη σειρά κασετών από πειραματιστές απ’ όλο τον
κόσμο. Αξίζει κανείς να δει την σελίδα της ετικέτας στο discogs (https://www.discogs.com/label/852053-Nekubi-Tapes).
Τώρα, ο Σωτηρέλης έχει έτοιμη μία δική του προσωπική κασέτα, την “Cave of Philoctetes / Hephaestia”, που είναι τυπωμένη σε ελάχιστα αντίτυπα, μόλις 23, από ένα ιαπωνικό label, το Neus-318. Μ’ αυτήν θ’ ασχοληθούμε εδώ...
Η κασέτα αποτελείται από δύο tracks, ένα σε κάθε πλευρά. Στην πρώτη ακούγεται το σχεδόν 15λεπτο «Σπηλιά του Φιλοκτήτη» (“Cave of Philoctetes”), ενώ στην δεύτερη το 11λεπτο «Ηφαιστία» (“Hephaestia”).
Τώρα, ο Σωτηρέλης έχει έτοιμη μία δική του προσωπική κασέτα, την “Cave of Philoctetes / Hephaestia”, που είναι τυπωμένη σε ελάχιστα αντίτυπα, μόλις 23, από ένα ιαπωνικό label, το Neus-318. Μ’ αυτήν θ’ ασχοληθούμε εδώ...
Η κασέτα αποτελείται από δύο tracks, ένα σε κάθε πλευρά. Στην πρώτη ακούγεται το σχεδόν 15λεπτο «Σπηλιά του Φιλοκτήτη» (“Cave of Philoctetes”), ενώ στην δεύτερη το 11λεπτο «Ηφαιστία» (“Hephaestia”).
Από το bandcamp μαθαίνουμε πως το πρώτο κομμάτι είναι
ηχογραφημένο στη Σπηλιά του Φιλοκτήτη, στη Λήμνο, ενώ, όπως διαβάζουμε στο
δίκτυο «η Σπηλιά του Φιλοκτήτη βρίσκεται κάτω από έναν από τους
σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Λήμνου, το Καβείριο,
στο βορειοανατολικό μέρος του νησιού». Άρα υπάρχει και μία «μυστηριακή» σύνδεση
με τον συγκεκριμένο τόπο, κάτι που, οπωσδήποτε, δεν μπορεί παρά να επηρεάζει
και την ηχογράφηση.
Λέμε λοιπόν για μια σειρά «επιτόπιων ηχογραφήσεων», οι
οποίες χρησιμοποιούνται και μανιπουλάρονται προκειμένου να δημιουργηθεί ένα
ηλεκτρονικό-πειραματικό περιβάλλον, που να υποβάλλει και μέσω της ανάπτυξής του
στο χρόνο, αλλά και λόγω της «παρουσίας» του συγκεκριμένου χώρου (στην εγγραφή)
– με τους φυσικούς ήχους να διαμορφώνουν ένα περιβάλλον μυστηριακό, υποβολής
κ.λπ. Ισχύουν, εννοούμε, όλα αυτά, καθώς ακούς το track να εξελίσσεται.
Δημιουργούνται, με άλλα λόγια, τέτοιου τύπου εντυπώσεις, καθώς η ακολουθία που
δημιουργεί ο Σωτηρέλης σέβεται την «ιερότητα» του περιβάλλοντος χώρου,
μεγεθύνοντας απλώς πάνω στην προαιώνια φυσική διαμόρφωση.
Το δεύτερο track, η «Ηφαιστία», σχετίζεται και αυτό με την
Λήμνο και βεβαίως με την αρχαία πόλη Ηφαιστία. Κι εδώ υπάρχουν επιτόπιες
ηχογραφήσεις, καθώς «πιάνονται» από τα μικρόφωνα παράξενοι ήχοι (ακόμη και βόμβοι
από το εσωτερικό της γης), που μεγεθύνονται, καθώς συνδυάζονται με ήχους της
φύσης (κρωξίματα πουλιών για παράδειγμα), χαμηλές φωνές, θορύβους από μετακινήσεις
ανθρώπων κ.λπ. Το όλον άκουσμα παραμένει εντυπωσιακό καθ’ όλη τη διάρκειά του,
καθώς έχει τον τρόπο να σε «κρατάει» με την παρατεταμένη φυσικότητά του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου