Σάββατο 6 Απριλίου 2024

ΘΑΝΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ / ΣΤΕΛΛΑ ΤΕΜΠΡΕΛΗ ένα άλμπουμ με επιρροές από την βραζιλιάνικη μουσική, την jazz κ.λπ.

Είναι το τρίτο άλμπουμ του συνθέτη και ακορντεονίστα (χειρίζεται ακόμη fender rhodes) Θάνου Σταυρίδη (Thanos Stavridis), για το οποίο γράφουμε στο blog – καθώς έχουν προηγηθεί τα “Spicy Margarita” [Τεχνότροπον, 2021] και «Με μια βαλίτσα όνειρα» [Kyklos Records, 2016].
Σ’ αυτό το νέο CD του, το “Tales from the Box” [Private Pressing / Τεχνότροπον, 2023], ο Σταυρίδης συνεργάζεται βασικά με την τσελίστρια Στέλλα Τέμπρελη (Stella Tempreli) – και λέμε «βασικά», επειδή εδώ ακούγονται ανά περίπτωση και οι Δημήτρης Αγγελάκης, Δημήτρης Ζαχαράκης βιμπράφωνο, Γιάννης Παπατριανταφύλλου κοντραμπάσο, Γιώτης Κιουρτσόγλου ηλεκτρικό μπάσο, Νίκος Βαργιαμίδης, Δημήτρης Κλωνής ντραμς και Χρήστος Τάσιος κρουστά.
Το “Tales from the Box” περιέχει έντεκα tracks, οκτώ πρωτότυπα και τρεις διασκευές, στα “Um Tom para Jobim” του Sivuca, “Amischa” του Jean-Louis Matinier και “Ave Maria” των J.S. Bach-Charles Gounod. Αυτές οι διασκευές δείχνουν αν θέλετε και τις γενικότερες επιρροές του Σταυρίδη, που δεν μπορεί να μην αφορούν (και) την βραζιλιάνικη μουσική, την jazz και βεβαίως τον ρομαντισμό.
Αυτά τα τρία πλαίσια ορίζουν σε μεγάλο βαθμό τον «κόσμο» του Σταυρίδη, δίχως απ’ αυτόν να αποκλείονται και έτερες αναφορές, που μπορεί να σχετίζονται με την γενικότερη world music και βεβαίως με την ελληνική στις διάφορες εκφάνσεις της.
Το θέμα είναι, τώρα, πώς, με ποιον τρόπο, όλα τούτα θα μπορέσουν να προσαρμοστούν αρχικώς, και να αναδειχθούν περαιτέρω, μέσα από τις συνθέσεις του Σταυρίδη – γιατί, αυτό είναι το ζητούμενο. Ε... προσαρμόζονται και αναδεικνύονται, γιατί προφανώς ο άνθρωπος είναι ταλαντούχος, έχοντας τον τρόπο να κάνει «δικά του», όλα εκείνα που ακούει και τον επηρεάζουν. Αλλιώς δεν εξηγείται η αρτιότητα που παρουσιάζουν συνθέσεις του, σαν τις “Sunset bossa”, «Φεγγαρόστρατα (Giorgoslullaby)” και “Mediterranean travel”, δίχως ουδεμία να υπολείπεται σε γούστο και ουσία.
Φυσικά, η συνεισφορά της Τέμπρελη είναι ουσιαστική στο «άθροισμα» (αφού τα strings πρωταγωνιστούν διαρκώς), όπως και των υπολοίπων μουσικών, βεβαίως, στα επιμέρους κομμάτια (αποκλείεται, φερ’ ειπείν, να μην στήσεις αυτί στο bass-guitar του Κιουρτσόγλου στο “Um Tom para Jobim”), πράγμα που σημαίνει πως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα άρτιο ethnic-jazz CD (για να το περιγράψουμε με δυο λόγια), προϊόν σπουδαίων μουσικών, με αποδεδειγμένη προσφορά.
Επαφή: https://www.facebook.com/thanos.stavridis/

1 σχόλιο:

  1. Έλλη Ρουμπέν
    Σας ευχαριστούμε πολύ!! Για την ενασχόληση, τη δημιουργική ακρόαση και την κριτική σας!! 💕

    ΑπάντησηΔιαγραφή