“INNσόμνια”
[Inner
Ear, 2021] αποκαλείται
μια νέα συλλογή της Inner Ear,
που περιέχει, όμως, πρωτότυπο υλικό. Η συλλογή περιλαμβάνει, βασικά,
καλλιτέχνες, ονόματα, που έχουν ηχογραφήσει στο παρελθόν για την εταιρεία από
την Πάτρα, αλλά και κάποιους που εμφανίζονται για πρώτη φορά στον κατάλογό της,
με κομμάτι τους.
Η συλλογή, σαν συλλογή, δεν έχει «μία κατεύθυνση», αλλά είναι έτσι διαρθρωμένη, ώστε οι μεταβάσεις από track σε track και από ύφος σε ύφος να λειαίνουν τις όποιες διαφορές, δίνοντας μιαν ενότητα στο ακρόαμα.
Η συνολική γνώμη που έχουμε για την “INNσόμνια” είναι πως πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση, με το CD να περικλείεται σ’ ένα άψογο βιβλιαράκι 30 σελίδων (με στίχους και πληροφορίες), σχεδιασμένο από την Ήρα Σταματοπούλου. Λέμε «πολύ ενδιαφέρουσα», γιατί αρκετά κομμάτια είναι πολύ καλά, μερικά απλώς καλά κ.λπ. Λογικό είναι εξάλλου, σε μια συλλογή, να υπάρχει γκάμα ποιοτήτων.
Επίσης να πούμε πως από τα δεκατρία tracks της “INNσόμνια” τα δώδεκα είναι τραγούδια, ενώ ένα είναι ορχηστρικό. Μάλιστα, τα δώδεκα κομμάτια έχουν ελληνικό στίχο, που τραγουδιέται ή σπηκάρεται – κάτι, που επίσης θα πρέπει να το σημειώσουμε.
Το άλμπουμ ανοίγει με το πολύ καλό «Πόσο ευχάριστη έκπληξη» των Mechanimal, με Γιάννη Παπαϊωάννου, Θέκλα Τσελεπή, τους στίχους της Αγγελικής Βρεττού και με τα electro vibes να στέκονται γερά, για μιαν ακόμη φορά.
Ακολουθεί το «Μετάβαση» των Φωνόπτικον, σε μουσική, στίχους, φωνητικά και παραγωγή από τον Στέφανο Κωνσταντινίδη. Πιο σκοτεινό, με ατέρμονα και επαναλαμβανόμενα passages, που αποκτά όμως πιο electro-pop χαρακτηριστικά στην εξέλιξή του. Ενδιαφέρον.
Το «Όλα καίνε» των Strawberry Pills, με στίχους από τον Αριστομένη Θεοδωρόπουλο, είναι techno, με τις φωνές να ακούγονται κάπως off, φέρνοντας στην μνήμη μας από... Λουκά («Ηλεκτρονική εποχή»), έως Χωρίς Περιδέραιο. Υπάρχει περαιτέρω και μια electro-punk αυθάδεια στο κομμάτι, που του δίνει (και) άλλο χρώμα.
Η συνεργασία Παιδί Τραύμα - Φοίβος Δεληβοριάς στο «Λάθος τρένο» κάπου χωλαίνει. Αργή electro μπαλάντα, με την φωνή του Φ. Δεληβοριά να ακούγεται παράταιρη. Ωραίοι οι στίχοι (Παιδί Τραύμα).
Ενδιαφέρον και το «Δεν πειράζει» του Mazoha, σε πιο electro-rock κατεύθυνση και με τον μπαγλαμά να κάνει την διαφορά, μετά την μέση του κομματιού.
Ο «Ζέφυρος» του Κ.Βήτα είναι το πρώτο τραγούδι της συλλογής, που δεν έχει πλήκτρα – παρά μόνο ακουστικές κιθάρες, ξυλόφωνο και φωνές. Μπαλάντα. Συμπαθητική.
Στο ίδιο πάνω κάτω ύφος, αλλά με σαφώς καλύτερα αποτελέσματα, το «Αυτό το καλοκαίρι» του The Boy είναι, και αυτό, από τα ενδιαφέροντα τραγούδια της “INNσόμνια”.
Τα Παιδιά της Παλαιότητας συμμετέχουν στην συλλογή διασκευάζοντας το “Staring” από την εποχή των Mary & the Boy / Felizol και του άλμπουμ “Timemachine” (2009). Μουσική, (ελληνικοί στίχοι) The Boy. Απόδοση από την τριάδα Π.Ε. Δημητριάδης, Μάριο Πλασκασοβίτης, Χριστίνα Παπαλίτσα. Καλή διασκευή
Το «Ασθένειες και εκφυλισμοί» του Larry Gus είναι μέσα στα δυο-τρία καλύτερα tracks της συλλογής. Ένα ευχάριστο ποπ τραγούδι, που διατηρεί μια «τρέλα» σε όλη την εξέλιξή του.
Και ο «Αθηνέζος» του Prins Obi είναι εξαιρετικός. Σε σέβεντις φόρμες, με το πιάνο να κάνει την διαφορά σ’ ένα ύφος Κώστα Τουρνά, Αλέξανδρου Μολφέση, Κώστα Ναούμη κ.λπ. Φυσικά με το σπρώξιμο στο τώρα, που δημιουργεί η ενοργάνωση. Έκπληξη συνολικά. Και σαν φωνές, λόγια κ.λπ.
Ο «Μπάλος» των Regressverbot είναι το μοναδικό ορχηστρικό track της συλλογής, με hints από Kraftwerk, μέχρι... Ψυγείο Ψυγείο. Παραπάνω από ενδιαφέρον.
Το προτελευταίο track της “INNσόμνια” είναι και το καλύτερο του άλμπουμ. Η Vassiłina για μιαν ακόμη φορά θα κάνει την διαφορά, δείχνοντας και πάλι δυνατότητες πολύ αξιόλογης τραγουδοποιού. Electro-pop, με ελληνικό στίχο, και με νόημα προς κάθε διάσταση.
Το άλμπουμ θα κλείσει με το μεγαλύτερο σε διάρκεια track, το 6λεπτο «Θα μιλήσω γι’ αυτούς» του Μανώλη Αγγελάκη. Βασικά, εδώ, μέσα από ένα περιβάλλον που υφαίνουν οι κιθάρες, ξεπετάγονται οι στίχοι του ποιητή Χρίστου Λάσκαρη. Σαν κλείσιμο είναι ό,τι πρέπει και οι στίχοι του σημαντικού ποιητή, που έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην Πάτρα, πάντα συγκλονιστικοί.
Επαφή: www.inner-ear.gr
Η συλλογή, σαν συλλογή, δεν έχει «μία κατεύθυνση», αλλά είναι έτσι διαρθρωμένη, ώστε οι μεταβάσεις από track σε track και από ύφος σε ύφος να λειαίνουν τις όποιες διαφορές, δίνοντας μιαν ενότητα στο ακρόαμα.
Η συνολική γνώμη που έχουμε για την “INNσόμνια” είναι πως πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση, με το CD να περικλείεται σ’ ένα άψογο βιβλιαράκι 30 σελίδων (με στίχους και πληροφορίες), σχεδιασμένο από την Ήρα Σταματοπούλου. Λέμε «πολύ ενδιαφέρουσα», γιατί αρκετά κομμάτια είναι πολύ καλά, μερικά απλώς καλά κ.λπ. Λογικό είναι εξάλλου, σε μια συλλογή, να υπάρχει γκάμα ποιοτήτων.
Επίσης να πούμε πως από τα δεκατρία tracks της “INNσόμνια” τα δώδεκα είναι τραγούδια, ενώ ένα είναι ορχηστρικό. Μάλιστα, τα δώδεκα κομμάτια έχουν ελληνικό στίχο, που τραγουδιέται ή σπηκάρεται – κάτι, που επίσης θα πρέπει να το σημειώσουμε.
Το άλμπουμ ανοίγει με το πολύ καλό «Πόσο ευχάριστη έκπληξη» των Mechanimal, με Γιάννη Παπαϊωάννου, Θέκλα Τσελεπή, τους στίχους της Αγγελικής Βρεττού και με τα electro vibes να στέκονται γερά, για μιαν ακόμη φορά.
Ακολουθεί το «Μετάβαση» των Φωνόπτικον, σε μουσική, στίχους, φωνητικά και παραγωγή από τον Στέφανο Κωνσταντινίδη. Πιο σκοτεινό, με ατέρμονα και επαναλαμβανόμενα passages, που αποκτά όμως πιο electro-pop χαρακτηριστικά στην εξέλιξή του. Ενδιαφέρον.
Το «Όλα καίνε» των Strawberry Pills, με στίχους από τον Αριστομένη Θεοδωρόπουλο, είναι techno, με τις φωνές να ακούγονται κάπως off, φέρνοντας στην μνήμη μας από... Λουκά («Ηλεκτρονική εποχή»), έως Χωρίς Περιδέραιο. Υπάρχει περαιτέρω και μια electro-punk αυθάδεια στο κομμάτι, που του δίνει (και) άλλο χρώμα.
Η συνεργασία Παιδί Τραύμα - Φοίβος Δεληβοριάς στο «Λάθος τρένο» κάπου χωλαίνει. Αργή electro μπαλάντα, με την φωνή του Φ. Δεληβοριά να ακούγεται παράταιρη. Ωραίοι οι στίχοι (Παιδί Τραύμα).
Ενδιαφέρον και το «Δεν πειράζει» του Mazoha, σε πιο electro-rock κατεύθυνση και με τον μπαγλαμά να κάνει την διαφορά, μετά την μέση του κομματιού.
Ο «Ζέφυρος» του Κ.Βήτα είναι το πρώτο τραγούδι της συλλογής, που δεν έχει πλήκτρα – παρά μόνο ακουστικές κιθάρες, ξυλόφωνο και φωνές. Μπαλάντα. Συμπαθητική.
Στο ίδιο πάνω κάτω ύφος, αλλά με σαφώς καλύτερα αποτελέσματα, το «Αυτό το καλοκαίρι» του The Boy είναι, και αυτό, από τα ενδιαφέροντα τραγούδια της “INNσόμνια”.
Τα Παιδιά της Παλαιότητας συμμετέχουν στην συλλογή διασκευάζοντας το “Staring” από την εποχή των Mary & the Boy / Felizol και του άλμπουμ “Timemachine” (2009). Μουσική, (ελληνικοί στίχοι) The Boy. Απόδοση από την τριάδα Π.Ε. Δημητριάδης, Μάριο Πλασκασοβίτης, Χριστίνα Παπαλίτσα. Καλή διασκευή
Το «Ασθένειες και εκφυλισμοί» του Larry Gus είναι μέσα στα δυο-τρία καλύτερα tracks της συλλογής. Ένα ευχάριστο ποπ τραγούδι, που διατηρεί μια «τρέλα» σε όλη την εξέλιξή του.
Και ο «Αθηνέζος» του Prins Obi είναι εξαιρετικός. Σε σέβεντις φόρμες, με το πιάνο να κάνει την διαφορά σ’ ένα ύφος Κώστα Τουρνά, Αλέξανδρου Μολφέση, Κώστα Ναούμη κ.λπ. Φυσικά με το σπρώξιμο στο τώρα, που δημιουργεί η ενοργάνωση. Έκπληξη συνολικά. Και σαν φωνές, λόγια κ.λπ.
Ο «Μπάλος» των Regressverbot είναι το μοναδικό ορχηστρικό track της συλλογής, με hints από Kraftwerk, μέχρι... Ψυγείο Ψυγείο. Παραπάνω από ενδιαφέρον.
Το προτελευταίο track της “INNσόμνια” είναι και το καλύτερο του άλμπουμ. Η Vassiłina για μιαν ακόμη φορά θα κάνει την διαφορά, δείχνοντας και πάλι δυνατότητες πολύ αξιόλογης τραγουδοποιού. Electro-pop, με ελληνικό στίχο, και με νόημα προς κάθε διάσταση.
Το άλμπουμ θα κλείσει με το μεγαλύτερο σε διάρκεια track, το 6λεπτο «Θα μιλήσω γι’ αυτούς» του Μανώλη Αγγελάκη. Βασικά, εδώ, μέσα από ένα περιβάλλον που υφαίνουν οι κιθάρες, ξεπετάγονται οι στίχοι του ποιητή Χρίστου Λάσκαρη. Σαν κλείσιμο είναι ό,τι πρέπει και οι στίχοι του σημαντικού ποιητή, που έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην Πάτρα, πάντα συγκλονιστικοί.
Επαφή: www.inner-ear.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου