OLGA KONKOVA TRIO: Open Secret [Losen Records,
2021]
Όπως είχαμε γράψει και πιο παλαιά... η ρωσονορβηγίδα πιανίστρα Olga Konkova δεν είναι χθεσινή. Βρίσκεται στη σκηνή από τα χρόνια του ’90, έχοντας ηχογραφήσει διάφορα άλμπουμ – είτε με δικά της σχήματα είτε ως συνεργάτις σε άλλα. Στο blog έχουμε ήδη αναφερθεί στο CD της (ομού με τον κιθαρίστα Jens Thoresen) “Old Songs” [Losen, 2017], ενώ τώρα θα γράψουμε για το πιο νέο άλμπουμ της, το “Open Secret”, στο οποίο η Olga Konkova, που χειρίζεται πιάνο και fender rhodes, συνεργάζεται με τον Per Mathisen κοντραμπάσο και τον Gary Husband ντραμς.
Να προσθέσουμε πως και οι δύο συνεργάτες της είναι διακεκριμένα μέλη (και) της νορβηγικής σκηνής, σε δουλειές των οποίων επίσης έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν. Ανάμεσα σ’ αυτές (τις δουλειές) περιλαμβάνεται και το κοινό άλμπουμ τους “Sounds of 3 / Edition 2” [Losen, 2019].
Το “Open Secret” περιέχει δώδεκα tracks, όλα συνθέσεις της Olga Konkova. Τι είδους αισθητικής και χρώματος; Χοντρικά θα κάναμε λόγο για contemporary jazz, ορισμένες φορές κοντά στο κλίμα-ECM (όπως στο φερώνυμο “Open Secret”), που αναπτύσσεται σε αργές ταχύτητες, δίνοντας την ευκαιρία στους τρεις οργανοπαίχτες όχι να «συνομιλήσουν», αλλά να ανταποκριθούν από κοινού στις ανάγκες της συνύπαρξης, με ισότιμους ρόλους.
Οι συνθέσεις γενικότερα, από την δομή τους, βοηθούν προς αυτό, έχοντας να παρουσιάσουν γερό αρμονικό υπόβαθρο και τον συνακόλουθο σχεδιασμό, χωρίς ιδιαίτερες εκχωρήσεις προς αυτοσχεδιαστικές πρακτικές. Εντός αυτού του κλίματος τοποθετούνται και άλλα tracks του “Open Secret” φυσικά, όπως το “Discovering the truth” και το “Triste realidad” εκεί στο τέλος, αλλά υπάρχουν και συνθέσεις τελείως άλλης λογικής και προοπτικής, όπως εκείνες, φερ’ ειπείν, στις οποίες η Konkova χειρίζεται fender rhodes (“The man with the van”, “Les hommes des sables”), που μπορεί να κατακρατούν στοιχεία ακόμη και από το Canterbury-sound.
Γενικώς, θα γράφαμε για ένα άλμπουμ συγκρατημένης τζαζικής περιπέτειας, που έχει, πάντα, τον τρόπο να σε παρασύρει μέσων των... κυμάτων του.
PER MATHISEN / JAN GUNNAR HOFF with GARY NOVAK: Gladiator [Losen Records, 2021]
Ο μπασίστας Per Mathisen πρωταγωνιστεί και σ’ αυτό το CD, το “Gladiator”, μόνο που τώρα συνθέτει κιόλας (τρία από τα οκτώ tracks του νέου άλμπουμ του είναι δικά του), ενώ αντί για κοντραμπάσο χειρίζεται ηλεκτρικό μπάσο. Οι άλλοι δύο που τον συνοδεύουν, σ’ αυτήν την πολύ «ανεβαστική» ηλεκτρική τζαζ ηχογράφηση, είναι ο ντράμερ Gary Novak και ο συνεργάτης του από τα παλιά Jan Gunnar Hoff σε πιάνο και πλήκτρα [οι δυο τους έχουν βρεθεί στο Jan Gunnar Hoff Group, στο άλμπουμ “featuring Mike Stern / Par Mathisen, Auden Kleive” (2018), στα “Barxeta” (2012) και “Barxeta II” (2018) κ.λπ.].
Το “Gladiator”, που σχετίζεται εν μέρει με την γνωστή ταινία “Gladiator” (2000) του Ridley Scott, καθώς διασκευάζεται επιπλέον και το έξοχο “Now we are free” του Hans Zimmer (από το soundtrack), έχει στον κεντρικό πυρήνα του την άνοδο και την πτώση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, παραλληλίζοντας (και όχι ταυτίζοντας) εκείνη την εποχή με την σημερινή, εστιάζοντας στις σκοτεινές στιγμές της καθημερινότητας, που αφορούν (όπως διαβάζουμε στις liner notes) στην καταστρατήγηση ποικίλων δημοκρατικών δικαιωμάτων (από την ελευθερία του λόγου, της μετακίνησης και των συναθροίσεων, έως το να αποφασίζουμε μόνοι μας για το σώμα μας), σε σχέση πάντα με την νόσο covid-19.
Τέλος πάντων μέσα απ’ όλη αυτήν την μαυρίλα οι Mathisen, Gunnar Hoff και Novak βρίσκουν τον τρόπο ή και την δύναμη, αν θέλετε, να δημιουργήσουν μία μουσική ζωντανή, θετικής διάθεσης (καθότι το άλμπουμ κλείνει με το “Good news”), την οποία συνδέουν, φυσικά, με το ξεπέρασμα τούτης της δυσοίωνης συγκυρίας.
Πολύ ωραίο CD, δυνατό, ευθύβολο, με ροκ δυναμική και τζαζ ενδοσκόπηση – με το κάθε κομμάτι να είναι ωραιότερο από το προηγούμενό του.
Επαφή: www.losenrecords.no
Όπως είχαμε γράψει και πιο παλαιά... η ρωσονορβηγίδα πιανίστρα Olga Konkova δεν είναι χθεσινή. Βρίσκεται στη σκηνή από τα χρόνια του ’90, έχοντας ηχογραφήσει διάφορα άλμπουμ – είτε με δικά της σχήματα είτε ως συνεργάτις σε άλλα. Στο blog έχουμε ήδη αναφερθεί στο CD της (ομού με τον κιθαρίστα Jens Thoresen) “Old Songs” [Losen, 2017], ενώ τώρα θα γράψουμε για το πιο νέο άλμπουμ της, το “Open Secret”, στο οποίο η Olga Konkova, που χειρίζεται πιάνο και fender rhodes, συνεργάζεται με τον Per Mathisen κοντραμπάσο και τον Gary Husband ντραμς.
Να προσθέσουμε πως και οι δύο συνεργάτες της είναι διακεκριμένα μέλη (και) της νορβηγικής σκηνής, σε δουλειές των οποίων επίσης έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν. Ανάμεσα σ’ αυτές (τις δουλειές) περιλαμβάνεται και το κοινό άλμπουμ τους “Sounds of 3 / Edition 2” [Losen, 2019].
Το “Open Secret” περιέχει δώδεκα tracks, όλα συνθέσεις της Olga Konkova. Τι είδους αισθητικής και χρώματος; Χοντρικά θα κάναμε λόγο για contemporary jazz, ορισμένες φορές κοντά στο κλίμα-ECM (όπως στο φερώνυμο “Open Secret”), που αναπτύσσεται σε αργές ταχύτητες, δίνοντας την ευκαιρία στους τρεις οργανοπαίχτες όχι να «συνομιλήσουν», αλλά να ανταποκριθούν από κοινού στις ανάγκες της συνύπαρξης, με ισότιμους ρόλους.
Οι συνθέσεις γενικότερα, από την δομή τους, βοηθούν προς αυτό, έχοντας να παρουσιάσουν γερό αρμονικό υπόβαθρο και τον συνακόλουθο σχεδιασμό, χωρίς ιδιαίτερες εκχωρήσεις προς αυτοσχεδιαστικές πρακτικές. Εντός αυτού του κλίματος τοποθετούνται και άλλα tracks του “Open Secret” φυσικά, όπως το “Discovering the truth” και το “Triste realidad” εκεί στο τέλος, αλλά υπάρχουν και συνθέσεις τελείως άλλης λογικής και προοπτικής, όπως εκείνες, φερ’ ειπείν, στις οποίες η Konkova χειρίζεται fender rhodes (“The man with the van”, “Les hommes des sables”), που μπορεί να κατακρατούν στοιχεία ακόμη και από το Canterbury-sound.
Γενικώς, θα γράφαμε για ένα άλμπουμ συγκρατημένης τζαζικής περιπέτειας, που έχει, πάντα, τον τρόπο να σε παρασύρει μέσων των... κυμάτων του.
PER MATHISEN / JAN GUNNAR HOFF with GARY NOVAK: Gladiator [Losen Records, 2021]
Ο μπασίστας Per Mathisen πρωταγωνιστεί και σ’ αυτό το CD, το “Gladiator”, μόνο που τώρα συνθέτει κιόλας (τρία από τα οκτώ tracks του νέου άλμπουμ του είναι δικά του), ενώ αντί για κοντραμπάσο χειρίζεται ηλεκτρικό μπάσο. Οι άλλοι δύο που τον συνοδεύουν, σ’ αυτήν την πολύ «ανεβαστική» ηλεκτρική τζαζ ηχογράφηση, είναι ο ντράμερ Gary Novak και ο συνεργάτης του από τα παλιά Jan Gunnar Hoff σε πιάνο και πλήκτρα [οι δυο τους έχουν βρεθεί στο Jan Gunnar Hoff Group, στο άλμπουμ “featuring Mike Stern / Par Mathisen, Auden Kleive” (2018), στα “Barxeta” (2012) και “Barxeta II” (2018) κ.λπ.].
Το “Gladiator”, που σχετίζεται εν μέρει με την γνωστή ταινία “Gladiator” (2000) του Ridley Scott, καθώς διασκευάζεται επιπλέον και το έξοχο “Now we are free” του Hans Zimmer (από το soundtrack), έχει στον κεντρικό πυρήνα του την άνοδο και την πτώση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, παραλληλίζοντας (και όχι ταυτίζοντας) εκείνη την εποχή με την σημερινή, εστιάζοντας στις σκοτεινές στιγμές της καθημερινότητας, που αφορούν (όπως διαβάζουμε στις liner notes) στην καταστρατήγηση ποικίλων δημοκρατικών δικαιωμάτων (από την ελευθερία του λόγου, της μετακίνησης και των συναθροίσεων, έως το να αποφασίζουμε μόνοι μας για το σώμα μας), σε σχέση πάντα με την νόσο covid-19.
Τέλος πάντων μέσα απ’ όλη αυτήν την μαυρίλα οι Mathisen, Gunnar Hoff και Novak βρίσκουν τον τρόπο ή και την δύναμη, αν θέλετε, να δημιουργήσουν μία μουσική ζωντανή, θετικής διάθεσης (καθότι το άλμπουμ κλείνει με το “Good news”), την οποία συνδέουν, φυσικά, με το ξεπέρασμα τούτης της δυσοίωνης συγκυρίας.
Πολύ ωραίο CD, δυνατό, ευθύβολο, με ροκ δυναμική και τζαζ ενδοσκόπηση – με το κάθε κομμάτι να είναι ωραιότερο από το προηγούμενό του.
Επαφή: www.losenrecords.no
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου