30/1/2024
Οι κοινωνιολόγοι που ασχολούνται με το ροκ στην Ελλάδα είναι άσχετοι με το ροκ, σχεδόν στον απόλυτο βαθμό.
Επειδή νομίζουν πως έχουν ακούσει 5 δίσκους, ελληνικούς ή ξένους, πείστηκαν πως μπορούν να γράφουν εξ ονόματος του ροκ, γνωρίζοντας, σε πρώτη φάση, μόνο εκείνα τα «κοινωνιολογικά» που σπουδάσανε στα πανεπιστήμια.
Το να ανακατεύεις όμως τον Μποντριγιάρ, τον Φουκώ και τον Καστοριάδη με το ροκ δείχνει βασικά πως είσαι άσχετος με τα θέματα αυτά και πως το μόνο που σε νοιάζει είναι να πουλήσεις φούμαρα, να εντυπωσιάσεις και να αποσυντονίσεις, δήθεν-τάχα, τους… ιθαγενείς που θα σε διαβάσουν.
Φυσικά το ροκ, όπως και κάθε μουσικό είδος, έχει κοινωνικά χαρακτηριστικά, που δεν είναι όμως θεωρητικά (ούτε… μεταμοντέρνα, ούτε νεωτερικά). Δεν είναι, δε, ούτε καλώς κρυμμένα, ώστε να απαιτείται η συνδρομή των άμουσων κοινωνιολόγων. Σχεδόν πάντα είναι φανερά, απλά και καθημερινά και το μόνο που απαιτείται, για να τα εντοπίσεις, είναι κάποιες ευρύτερες γνώσεις (και όχι μόνο μουσικές) συν λίγη εξυπνάδα.
Το ότι μας κλέβουν το φαΐ οι… κοινωνιολόγοι του ροκ είναι, τελικά, το λιγότερο.
Οι κοινωνιολόγοι που ασχολούνται με το ροκ στην Ελλάδα είναι άσχετοι με το ροκ, σχεδόν στον απόλυτο βαθμό.
Επειδή νομίζουν πως έχουν ακούσει 5 δίσκους, ελληνικούς ή ξένους, πείστηκαν πως μπορούν να γράφουν εξ ονόματος του ροκ, γνωρίζοντας, σε πρώτη φάση, μόνο εκείνα τα «κοινωνιολογικά» που σπουδάσανε στα πανεπιστήμια.
Το να ανακατεύεις όμως τον Μποντριγιάρ, τον Φουκώ και τον Καστοριάδη με το ροκ δείχνει βασικά πως είσαι άσχετος με τα θέματα αυτά και πως το μόνο που σε νοιάζει είναι να πουλήσεις φούμαρα, να εντυπωσιάσεις και να αποσυντονίσεις, δήθεν-τάχα, τους… ιθαγενείς που θα σε διαβάσουν.
Φυσικά το ροκ, όπως και κάθε μουσικό είδος, έχει κοινωνικά χαρακτηριστικά, που δεν είναι όμως θεωρητικά (ούτε… μεταμοντέρνα, ούτε νεωτερικά). Δεν είναι, δε, ούτε καλώς κρυμμένα, ώστε να απαιτείται η συνδρομή των άμουσων κοινωνιολόγων. Σχεδόν πάντα είναι φανερά, απλά και καθημερινά και το μόνο που απαιτείται, για να τα εντοπίσεις, είναι κάποιες ευρύτερες γνώσεις (και όχι μόνο μουσικές) συν λίγη εξυπνάδα.
Το ότι μας κλέβουν το φαΐ οι… κοινωνιολόγοι του ροκ είναι, τελικά, το λιγότερο.
30/1/2024
17 χρόνια χωρίς τον Νίκο Κούρκουλο διαβάζω σήμερα...
Εδώ στην απρόβλεπτη παραγωγή τού Dino De Laurentiis "Rome comme Chicago" (1968), που είχε σκηνοθετήσει ο Alberto De Martino και στην οποία ο Κούρκουλος συμπρωταγωνιστούσε με τον Τζων Κασσαβέτη.
[δες το κείμενο για την ταινία στα σχόλια]
17 χρόνια χωρίς τον Νίκο Κούρκουλο διαβάζω σήμερα...
Εδώ στην απρόβλεπτη παραγωγή τού Dino De Laurentiis "Rome comme Chicago" (1968), που είχε σκηνοθετήσει ο Alberto De Martino και στην οποία ο Κούρκουλος συμπρωταγωνιστούσε με τον Τζων Κασσαβέτη.
[δες το κείμενο για την ταινία στα σχόλια]
29/1/2024
Αναλυτικές πληροφορίες στο λινκ...
Αναλυτικές πληροφορίες στο λινκ...
29/1/2024
Warhorse. Οι παππούδες των μεταλλάδων. Παιξίματα και τραγούδισμα χωρίς αύριο...
https://www.youtube.com/watch?v=tFlival8uOc
Warhorse. Οι παππούδες των μεταλλάδων. Παιξίματα και τραγούδισμα χωρίς αύριο...
https://www.youtube.com/watch?v=tFlival8uOc
29/1/12024
Έχω ένα βιβλίο πολύ παλιό του Αλέξη Κυριτσόπουλου (δεν θυμάμαι πού το είχα βρει), που δεν το έχω δει ποτέ να πουλιέται. Προφανώς είναι σπάνιο. Το έχει τυπώσει το Καλλιτεχνικό Γραφείο Ώρα, του Ασαντούρ Μπαχαριάν, και στη μοναδική αναφορά που βρήκα στο δίκτυο διάβασα πως πρόκειται για έκδοση του 1966 (το λέω, γιατί δεν αναγράφεται χρονιά στο βιβλίο). Μου φαίνεται λίγο παράξενο να είναι τόσο παλιό, επειδή το Καλλιτεχνικό Κέντρο Ώρα είχε δημιουργηθεί το 1969 – αλλά μπορεί ως Γραφείο να λειτουργούσε από το 1966... δεν ξέρω, θέλει ψάξιμο.
Το βιβλίο περιέχει τελείως ναΐφ σχέδια του Κυριτσόπουλου, κάπως σαν... ορνιθοσκαλίσματα (σαν αυτό του εξωφύλλου), «ναϊφέστερα» και από του Λογό.
Έχω ένα βιβλίο πολύ παλιό του Αλέξη Κυριτσόπουλου (δεν θυμάμαι πού το είχα βρει), που δεν το έχω δει ποτέ να πουλιέται. Προφανώς είναι σπάνιο. Το έχει τυπώσει το Καλλιτεχνικό Γραφείο Ώρα, του Ασαντούρ Μπαχαριάν, και στη μοναδική αναφορά που βρήκα στο δίκτυο διάβασα πως πρόκειται για έκδοση του 1966 (το λέω, γιατί δεν αναγράφεται χρονιά στο βιβλίο). Μου φαίνεται λίγο παράξενο να είναι τόσο παλιό, επειδή το Καλλιτεχνικό Κέντρο Ώρα είχε δημιουργηθεί το 1969 – αλλά μπορεί ως Γραφείο να λειτουργούσε από το 1966... δεν ξέρω, θέλει ψάξιμο.
Το βιβλίο περιέχει τελείως ναΐφ σχέδια του Κυριτσόπουλου, κάπως σαν... ορνιθοσκαλίσματα (σαν αυτό του εξωφύλλου), «ναϊφέστερα» και από του Λογό.
27/1/2024
Ο Αντώνης Λορέντζος, ο ετεροθαλής αδελφός του Γιάννη Φλωρινιώτη... Μ' αρέσει περισσότερο αυτή η εκτέλεση από την πρώτη...
https://www.youtube.com/watch?v=swAVr5kR3ek
Ο Αντώνης Λορέντζος, ο ετεροθαλής αδελφός του Γιάννη Φλωρινιώτη... Μ' αρέσει περισσότερο αυτή η εκτέλεση από την πρώτη...
https://www.youtube.com/watch?v=swAVr5kR3ek
27/1/2024
>>Στην ίδια συνέντευξη ο Γιώργος Νταλάρας μίλησε και για τον Σάκη Ρουβά, λέγοντας πως «όταν του μίλησα πριν από χρόνια(…) του είπα το εξής. "Εσύ είσαι ένα νέο παιδί, προσπάθησε να ξεφύγεις από αυτή τη φάκα που είσαι. Προσπάθησε να κάνεις κάτι άλλο".<<
Σιγά ρε φίλε! Τι άλλο θα κάνει ο Ρουβάς; Και για ποια φάκα μιλάμε; Ποπ τραγουδιστής είναι ο άνθρωπος και ποπ θα παραμείνει. Δηλαδή η ποπ είναι φάκα; Δηλαδή ο Πασχάλης, που τραγουδάει 60 χρόνια ποπ, είναι πιασμένος σε κάποια φάκα;
Εγώ έναν άνθρωπο που ακολουθεί μια ζωή ένα στυλ, και ψάχνεται πάνω σ’ αυτό το στυλ, τον θεωρώ «τίμιο» καλλιτέχνη.
Εντάξει, κάποιοι αλλάζουν στυλ μέσα στα χρόνια, γιατί δεν τους βγάζει η φωνή ή γιατί αλλάξανε τα γούστα των ανθρώπων. Τι να έκανε και η Τζένη Βάνου; Πέρασε από το ελαφρό και τζαζ τραγούδι, στο ελαφρολαϊκό για να επιβιώσει.
Αντιθέτως ο Νταλάρας προσπάθησε να μας πει ότι μπορεί να τραγουδήσει τα πάντα. Και ελαφρολαϊκά, και ρεμπέτικα, και λαϊκά, και ροκ (Τερμίτες ξέρω γω, εμφάνιση με Jethro Tull!) και λάτιν, και folk (μέχρι “John Barleycorn” είπε), και τζαζ, και ελαφρά, και της Παναγίας τα μάτια.
Δηλαδή αυτό τώρα τι είναι; Καλλιτεχνική συνέπεια; Ψάξιμο; Εντάξει... κάποιοι μπορεί να το θεωρούν τέτοιο, αλλά για μένα δεν πάει έτσι.
Μ’ αρέσει ο Νταλάρας, στην φάση-Κουγιουμτζή, και στα «50 Χρόνια Ρεμπέτικο» μ’ αρέσει (που τις αντιμετωπίζω ως λαϊκές τις ερμηνείες του, εκεί, όχι ως ρεμπέτικες), όπως και σε άλλα διάφορα μέσα στα χρόνια. Αλλά ο άνθρωπος κάνει επιλογές χωρίς ρίσκο – επιλογές, που είναι σίγουρο ότι θα πιάσουν. Καθότι υπήρχε κι ένας μηχανισμός τέλος πάντων από πίσω, που βοηθούσε τα μάλα.
Εμένα με ενοχλεί ας πούμε το ότι δεν έκανε ποτέ μια δουλειά ο Νταλάρας εξυψώνοντας κάτι – παίρνοντάς το από τον πάτο και τοποθετώντας το κάπου παραπάνω. Έπαιρνε πάντα τα ήδη υψωμένα και τα πήγαινε παραπέρα. Παραπάνω, παρακάτω δεν εξετάζω τώρα.
Δηλαδή, για να το πω πιο απλά, δεν περίμενε ούτε το ρεμπέτικο, ούτε το λάτιν, ούτε το ροκ τον Νταλάρα, για να καταξιωθούν σαν είδη στις μάζες. Ήταν ήδη καταξιωμένα – ανεξαρτήτως της όποιας ανταπόκρισής τους στην αγορά. Απλά ο Νταλάρας τους έδωσε μια καινούρια πνοή (στα ελληνικά λάτιν π.χ.). Τα τοποθέτησε ξανά στα ράφια.
Δεν πήρε ποτέ ο Νταλάρας, όμως, 12 «τραγούδια της Ομόνοιας», και να πει με τις ερμηνείες του... μάγκες δεν είναι μόνο ο Κουγιουμτζής, ο Λοΐζος και ο Καλδάρας, είναι και τούτοι εδώ οι άνθρωποι, που διωγμένοι από τις μεγάλες εταιρείες έφτιαξαν αριστουργήματα (αυτά τα τραγούδια που τα είπαν ο Αιγύπτιος, ο Μοναχός, ο Βίλμας, ο Κερμανίδης, ο Καφάσης, η Θεοδώρου κ.λπ.), που τα υποτιμούσαμε εμείς οι «ψαγμένοι» κάποτε (έτσι να πει ο Νταλάρας), αλλά δεν υπολείπονται σε τίποτα από εκείνα που τα λέμε κλασικά λαϊκά ή κλασικά έντεχνα τραγούδια.
Αυτό δεν το έκανε ποτέ –να πάρει χοντρό ρίσκο δηλαδή σε κάτι– κι εγώ, προσωπικά, αυτό του το χρεώνω.
>>Στην ίδια συνέντευξη ο Γιώργος Νταλάρας μίλησε και για τον Σάκη Ρουβά, λέγοντας πως «όταν του μίλησα πριν από χρόνια(…) του είπα το εξής. "Εσύ είσαι ένα νέο παιδί, προσπάθησε να ξεφύγεις από αυτή τη φάκα που είσαι. Προσπάθησε να κάνεις κάτι άλλο".<<
Σιγά ρε φίλε! Τι άλλο θα κάνει ο Ρουβάς; Και για ποια φάκα μιλάμε; Ποπ τραγουδιστής είναι ο άνθρωπος και ποπ θα παραμείνει. Δηλαδή η ποπ είναι φάκα; Δηλαδή ο Πασχάλης, που τραγουδάει 60 χρόνια ποπ, είναι πιασμένος σε κάποια φάκα;
Εγώ έναν άνθρωπο που ακολουθεί μια ζωή ένα στυλ, και ψάχνεται πάνω σ’ αυτό το στυλ, τον θεωρώ «τίμιο» καλλιτέχνη.
Εντάξει, κάποιοι αλλάζουν στυλ μέσα στα χρόνια, γιατί δεν τους βγάζει η φωνή ή γιατί αλλάξανε τα γούστα των ανθρώπων. Τι να έκανε και η Τζένη Βάνου; Πέρασε από το ελαφρό και τζαζ τραγούδι, στο ελαφρολαϊκό για να επιβιώσει.
Αντιθέτως ο Νταλάρας προσπάθησε να μας πει ότι μπορεί να τραγουδήσει τα πάντα. Και ελαφρολαϊκά, και ρεμπέτικα, και λαϊκά, και ροκ (Τερμίτες ξέρω γω, εμφάνιση με Jethro Tull!) και λάτιν, και folk (μέχρι “John Barleycorn” είπε), και τζαζ, και ελαφρά, και της Παναγίας τα μάτια.
Δηλαδή αυτό τώρα τι είναι; Καλλιτεχνική συνέπεια; Ψάξιμο; Εντάξει... κάποιοι μπορεί να το θεωρούν τέτοιο, αλλά για μένα δεν πάει έτσι.
Μ’ αρέσει ο Νταλάρας, στην φάση-Κουγιουμτζή, και στα «50 Χρόνια Ρεμπέτικο» μ’ αρέσει (που τις αντιμετωπίζω ως λαϊκές τις ερμηνείες του, εκεί, όχι ως ρεμπέτικες), όπως και σε άλλα διάφορα μέσα στα χρόνια. Αλλά ο άνθρωπος κάνει επιλογές χωρίς ρίσκο – επιλογές, που είναι σίγουρο ότι θα πιάσουν. Καθότι υπήρχε κι ένας μηχανισμός τέλος πάντων από πίσω, που βοηθούσε τα μάλα.
Εμένα με ενοχλεί ας πούμε το ότι δεν έκανε ποτέ μια δουλειά ο Νταλάρας εξυψώνοντας κάτι – παίρνοντάς το από τον πάτο και τοποθετώντας το κάπου παραπάνω. Έπαιρνε πάντα τα ήδη υψωμένα και τα πήγαινε παραπέρα. Παραπάνω, παρακάτω δεν εξετάζω τώρα.
Δηλαδή, για να το πω πιο απλά, δεν περίμενε ούτε το ρεμπέτικο, ούτε το λάτιν, ούτε το ροκ τον Νταλάρα, για να καταξιωθούν σαν είδη στις μάζες. Ήταν ήδη καταξιωμένα – ανεξαρτήτως της όποιας ανταπόκρισής τους στην αγορά. Απλά ο Νταλάρας τους έδωσε μια καινούρια πνοή (στα ελληνικά λάτιν π.χ.). Τα τοποθέτησε ξανά στα ράφια.
Δεν πήρε ποτέ ο Νταλάρας, όμως, 12 «τραγούδια της Ομόνοιας», και να πει με τις ερμηνείες του... μάγκες δεν είναι μόνο ο Κουγιουμτζής, ο Λοΐζος και ο Καλδάρας, είναι και τούτοι εδώ οι άνθρωποι, που διωγμένοι από τις μεγάλες εταιρείες έφτιαξαν αριστουργήματα (αυτά τα τραγούδια που τα είπαν ο Αιγύπτιος, ο Μοναχός, ο Βίλμας, ο Κερμανίδης, ο Καφάσης, η Θεοδώρου κ.λπ.), που τα υποτιμούσαμε εμείς οι «ψαγμένοι» κάποτε (έτσι να πει ο Νταλάρας), αλλά δεν υπολείπονται σε τίποτα από εκείνα που τα λέμε κλασικά λαϊκά ή κλασικά έντεχνα τραγούδια.
Αυτό δεν το έκανε ποτέ –να πάρει χοντρό ρίσκο δηλαδή σε κάτι– κι εγώ, προσωπικά, αυτό του το χρεώνω.
Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Στην ίδια συνέντευξη ο Γιώργος Νταλάρας μίλησε και για τον Σάκη Ρουβά"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣταύρος Παντέρμαλης
Πολύ ορθή τοποθέτηση!
Evi Mvrn
Θέλει να πει ότι "έχεις τόσο ωραία φωνή, τραγουδά κάτι καλύτερο".Τώρα, η έννοια του καλύτερου είναι πολύ συζητησιμη
Petros Kozakos
Νταλάρα hating pop doesn't make you deep.
Γιούλα Γιαννάκη
Οι αμετροέπεια είναι ένα γενικότερο πρόβλημα πολλών καλλιτεχνών, οι οποίοι ελλείψει παιδείας καβαλάνε το καλάμι και όλα τα σφάζουν, όλα τα μαχαιρώνουν. Στη περίπτωση του Νταλάρα και του Ρουβά είπε ο γάιδαρος το πετεινό κεφάλα. Ο μεν Νταλάρας δεν έχει αφήσει τραγούδι για τραγούδι που να μην το "ερμηνεύσει", ο δε Ρουβάς - ο pop corn Ρουβάς έφτασε στο σημείο να τραγουδήσει το "Άξιον εστί" ( με την ευγενική χορηγία της Βαρδινογιάννη) "άριες" και ιταλικές καλτσοδέτες - συγνώμη καντσονέτες ήθελα να γράψω. Κάπου ώπα!
Φώντας Τρούσας
Λάθος του Ρουβά αυτό.. Τα έχω γράψει παλιά...
https://www.lifo.gr/.../o-sakis-roybas-tha-tragoydisei...
Ο Σάκης Ρουβάς θα τραγουδήσει «Άξιον Εστί» (όμως, εδώ, ίσως «χάσει»...) | LiFO
Hermis Kefalas
Έχει κάνει κ πολύ σαβούρα ο Νταλάρας , αυτό δεν θα του το χρεώσει κανεις ;
Andreas Frogoudakis
παντα εκ του ασφαλους...
Chris Veliouras
Το περί κουγιουτζη κι ο επίλογος δίνουν ρεστα
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Στέκομαι σε δύο σημεία: ...στο ...μηχανισμό, που είναι μια μεγάλη αλήθεια. Και στους κυνηγημένους για μένα καλλιτέχνες "της Ομόνοιας" που ερμήνευσαν και ωραιότατα τραγούδια.. Σ' αυτούς προσθέτω και τον παραγωγό λαϊκών (της Πολυφών) Δημ. Πολίτη. Τον υπολόγιζαν ως αντίπαλο οι κατεστημένες εταιρίες -για τα ζεϊμπέκικα του.
Michalis Papadakis
Πολλά like σε πολλά σημεία. Θα σου στείλω πμ
Jean Balleaut
Έχει καμιά 30αριά χρόνια να πει τραγούδι της προκοπής. Αλλά και συνολικά στην καριέρα του το ρεπερτόριό του δεν συγκρίνεται με τίποτα π.χ. με του Μητσιά. Για να μην πω άλλους...
Fotis Zafiropoulos
Συμφωνώ σε όλα. Τον "Χόρχε", που έλεγε και ο Χάρρυ Κλυν, τον προωθούσαν όλοι με όλα τα μέσα σε οτιδήποτε και αν έκανε. Καλή φωνή βέβαια και πολυσχιδής καλλιτέχνης.
Φώντας Τρούσας
Και γερός επαγγελματίας, πολύ καλός μουσικός κ.λπ. Και γι' αυτό θα άξιζε να τολμήσει και να βαθύνει στο έντεχνο/λαϊκό, δίχως άσκοπες παρεκβάσεις.
Fotis Zafiropoulos
εξαιρετικός επαγγελματίας και μουσικός, επίσης έχω ακούσει πως επέλεγε εξαιρετικούς μουσικούς στα σχήματα του.
Alexis Tambouras
Πολύ σωστά και βαθυστόχαστα εμβαθύνεις τον συλλογισμό σου ! Ίσως να μη μπορούν να παρακολουθήσουν οι πάντες τη σκέψη σου , μακάρι να μπορούσαν !
Φώντας Τρούσας
Απλά πράματα λέω πάντως - αν και κάποιοι μπορεί να μην τα έχουν σκεφτεί.
Alexis Tambouras
Ακόμα ένας λόγος που η συμβολή σου στα δρώμενα είναι πολύτιμη . Το πώς όμως προλαβαίνεις να τα παρακολουθείς όλα , για νά μπορείς να έχεις τόσο εμπεριστατωμένη άποψη πάντα , είναι για μένα αίνιγμα που αποτελεί άλυτο μυστήριο της φύσης !
Φώντας Τρούσας
Παρακολουθώ πολλά και διάφορα, αλλά γράφω μόνο όταν έχω να πω κάτι διαφορετικό σε κάποιο θέμα. Κάτι... στρεβλό, κάτι έκκεντρο. Βαριέμαι τα προφανή και τα επαναλαμβανόμενα.
Artemis Brakoulias
Άκυρο το σχόλιο Νταλάρα για έναν ακόμη λόγο. Ο Ρουβάς (τι να κάνουμε!), δεν έχει και καμιά σπουδαία φωνή. Τι να τραγουδήσει.... Απλές ποπ μελωδίες είπε και λέει ο άνθρωπος. Καλά κάνει. Ως εκεί όμως,
Ferris Costas
ΔιαγραφήΑυτό που δεν έγινε ξεκάθαρα αντιληπτό, είναι πως ο Νταλάρας, και σε μικρότερο βαθμό η Αλεξίου και η Γαλάνη, εξυπηρέτησαν (συνειδητά;) τις μεγάλες εταιρίες, που θέλησαν να μειώσουν τους δημιουργούς (συνθέτες και στιχουργούς), που με το "ηθικό δικαίωμα" δεν ήσαν υποχρεωμένοι να κάνουν τραγούδια κατά παραγγελίαν (των εταιριών). Ας θυμηθούμε το περιστατικό με τη διεκδίκηση του "ηθικού δικαιώματος" (του επιτρέπειν και απαγορεύειν), που έφερε σε άγρια σύγκρουση το τρίο με τους Χατζηδάκη-Θεοδωράκη. Υβριστικοί σε βαθμό χυδαιότητας. Είχα και προσωπικά εμπλακεί (συνδικαλιστικά), κι όταν εξήγησα στη Μελίνα πως μ' αυτό το μέτρο "ακόμα κι ένας κομπάρσος θα έχει το δικαίωμα ν' απαγορεύσει το "Ποτέ την Κυριακή", η φίλη μου Δήμητρα Γαλάνη είπε στις εφημερίδες "ο κ. Φέρρης να κοιτάξει να κάνει καλύτερες ταινίες, και να μην ανακατεύεται στη δουλειά μας"..............
Ναταλία Ρασούλη
Είπε τέτοιο πράγμα η Γαλάνη;;
Petros Kozakos
άσε με να κάνω λάθος το έχεις ακούσει;
Aspasia Manou
Ωραία ιδέα να έπαιρνε αυτά τα τραγούδια, θεωηρητικά όμως. Αλλά το αποτέλεσμα θα ήταν να τα κάνει κια υτά έναν ίδιο πολτό όπως σχεδόν όλα όσα είπε. Εδώ το Μίσα Κριόγια ακούμε με τον Καρέρας και αντηχεί στα αυτιά μας ο Νταλάρας και δεν το λέω για καλό
Chris Stassinopoulos
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Πάρις Κουτρουμάνος
Δεν έχει διπλή καρδιά να σου βάλω μια!
Σταύρος Καρτσωνάκης
Οπότε έτσι εξηγείται επιτέλους το γιατί είδαμε (προσωπικά με τρόμο) τον Σάκη να τραγουδάει άξιον εστί
Nikolas Fotakis
ένας παλιός συνάδελφος χαρακτήριζε τον Νταλάρα 'ερμηνευτή των β' εκτελέσεων'
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Σπύρο Μεϊμάρη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.lifo.gr/.../spyros-meimaris-neo-biblio-enos...
Σπύρος Μεϊμάρης: το νέο βιβλίο ενός σημαντικού ποιητή, που συνδέθηκε από νωρίς με το κίνημα των μπιτ | LiFO
Yorgos Papadopoulos
Οι μόνοι άνθρωποι που έκαναν αναφορά σήμερα στο θάνατό του δεν είναι ποιητές.
Dimitris Panayiotatos
Το ποίημα συγκλονιστικό!
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Αλέξη Κυριτσόπουλο...
ΑπάντησηΔιαγραφήChris Karamanidou
... μορφή ο Μπαχαριάν..
Eleni Founti
Πολύ ωραίος ο Μπαχαριάν. Φυλακές και τοπία.
Chris Karamanidou
… αναφερομαι στις δραστηριοτητες της γκαλερι του εκεινα τα χρονια…
Irene Evripidou
Πολύ τέλειο!
Ωπ! Κάτι βρήκα Φώντα.
ΔιαγραφήΤο βιβλίο πρέπει να κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1965 από τον Μπαχαριάν. Θαρρώ από το 1962 είχε γραφιστικο-διαφημιστικό γραφείο με τίτλο ΩΡΑ.
Εδώ στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (24/10/1965, σελ. 5) ο δάσκαλός μου, ο αλησμόνητος Γιώργος Μανιάτης, αφιερώνει σχετική επιφυλλίδα. (Δεν ξέρω αν ανοίγει η σελίδα, αλλά από την ιστοσελίδα ανοίγει)
efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=64&pageid=37216&id=-1&s=0&STEMTYPE=1&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=ARmASdASZASRAScASbASkASYASXASdASTASXASa&CropPDF=0
Κ. Βλησίδης
Ναι, δεν το έψαξα καθόλου Κώστα, κάποια στιγμή θα ασχοληθώ, να'σαι καλά.
ΔιαγραφήΣχόλια από το fb στο ποστ για τους Warhorse...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Γιαννόπουλος
Nick simper, από τους πρώτους deep purple υποθέτω.
Φώντας Τρούσας
Θεωρούνταν αντίγραφα των Deep Purple, αλλά ήταν συγκροτηματάρα. Πολύ καλά και τα δύο LP τους.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Όχι, ο τραγουδιστής είναι κανονικός "πρωτομεταλλάς". Ο δε simper, τώρα που τον βλέπω, παίζει πολύ γρήγορα με τα δάχτυλα.
Παναγιωτης Πανταζιδης
Κάργα protometal
Ζουλιάν Μπάλστον
Οι Sir Lord Baltimore είναι ότι πιο κοντινό στο χεβυμεταλ. Πέρα από τους ιδρυτές Black Sabbath και Judas Priest από το 69 μέχρι τα ειτις
Vagelis Avgidis
υπήρχαν και οι Motörhead από τα τέλη ‘70…
Mpampis Kalogiannis
Μια χαρά δισκάκια και τα δύο Warhorse, μέχρι εκεί. Τους παππούδες μας τους μάθαμε νωρίς
Vagelis Avgidis
Σαν να μην υπάρχει αύριο πραγματικά…σήμερα δεν μπορούν να βγουν τέτοια συγκροτήματα;
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Νίκο Κούρκουλο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.lifo.gr/.../i-aproblepti-kinimatografiki...
Η απρόβλεπτη κινηματογραφική συνεύρεση Νίκου Κούρκουλου και Τζων Κασσαβέτη | LiFO
Nikos Papas
Ωραίος αλλά ξεπουλήθηκε από ένα σημείο και μετά στο βωμό του χρήματος.Ταπεινη μου άποψη.
Φώντας Τρούσας
Δεν έχει νόημα αυτό το σχόλιο, στο εν λόγω ποστ
Nikos Papas
H καλλιτεχνικη υπόσταση θα πρέπει να συσχετίζεται και με μια ανάλογη προσωπική πορεία.Για μένα έχει νόημα λοιπόν.Αλλα όπως προείπα είναι μια προσωπικη εκτίμηση για τον άνθρωπο αυτόν.
Φώντας Τρούσας
Δεν έχει νόημα το σχόλιο, γιατί στο ποστ δεν κάναμε καμία αποτίμηση του ηθοποιού. Ούτε της καλλιτεχνικής ούτε πολύ περισσότερο της προσωπικής ζωής του.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Οι κοινωνιολόγοι που ασχολούνται με το ροκ στην Ελλάδα είναι άσχετοι με το ροκ, σχεδόν στον απόλυτο βαθμό"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΘοδωρής Μπαλούρδος
Πες τα Φωντα!
Επίτροπος Σωτηρίας
ΕΥΤΥΧΩΣ ΤΕΛΕΙΩΣΑ ΑΣΟΕΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΥΡΑΩ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΥΣ. ΠΟΙΑ ΠΑΝΤΕΙΟΣ ΤΩΡΑ ΜΗ ΧΕΣΩ.
ΜΗ ΜΙΛΗΣΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Ο φουκώ μάλλον προκύπτει μέσω ζενέ λόγω dick hebdige. που όπως έχω δει σε κάποια σχετικά που έχω διαβάσει, quotάρεται άγρια.
Ntinos Sarandopulos
γιατί ρέ, ο κακομοίρης?????
Γιώργος Γιαννόπουλος
Άκου που σου λέω ρε. Ξέρω.
Panagiotis Kontis
το νόημα του στυλ κλπ;
Ntinos Sarandopulos
ναί ρέ! αυτός!
Panagiotis Kontis
Α, τότε εντάξει
Dimitris Koutsoubas
Η ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ κ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥ ΣΤΥΛ
Jimi Sokratis
Η ροκ η ροκ η ροκ η ροκ μουσική πως λέμε η Γιάννς η Πέτρος. Η μπλουζ μουσική γιατί δεν έχει καθιερωθεί; Άκους εκεί ''η ροκ''.
https://www.youtube.com/watch?v=Gbfnh1oVTk0
Jimi Sokratis
Το κάντρι τραγούδι επειδή άργησε να έρθει στην Ελλάδα καθιερώθηκε και συθηνίσαμε να λέμε η κάντρι και όχι το κάντρι (τραγούδι) επειδή είχαν ήδη πάρει κεφάλι διάφορες τέτοιες ψιλογελοίες προσεγγίσεις.
Nickos Ventouras
Οι όροι καθιερώνονται από τη χρήση, όχι με ιδεολογίες ή εντολές από τα πάνω ή από κάποιους «γνώστες» που ξέρουν.
Όλες αυτές οι μορφές χρησιμοποιούνται και τώρα και παλιότερα, και στα μουσικά περιοδικά, και σε τίτλους δίσκων, και στην ομιλία, και στον γενικότερο Τυπο κλπ. Και όχι μερικές από «άσχετους» και άλλες από «σχετικούς», αλλά όλες και από καραψαγμένους και από το γενικό κοινό.
Δεν λέμε πάντα μόνο για κάποιο συγκεκριμένο τραγούδι, ούτε αναγκαστικά αναφερόμαστε γενικά στο "κάντρι τραγούδι", ώστε να πρέπει να χρησιμοποιούμε μόνο την ουδέτερη εκδοχή. Συχνά μιλάμε για το μουσικό είδος, οπού "η κάντρι (εννοείται: μουσική)" ταιριάζει καλύτερα. Και η "ροκ (μουσική)" και το ροκ (τραγούδι, μουσικό είδος) δόκιμα είναι. Και εξαρτάται και από το πως κάθεται στο αυτί (ευφωνία), ή αν μορφικά μοιάζει με ένα συγκεκριμένο γένος (π.χ. η κάντρι μοιάζει θηλυκό).
Εξάλλου στην Ελλάδα έχουμε γένη στη γλώσσα. Δεν χρειάζεται να υιοθετήσουμε (ειδικά για τα μουσικά είδη μάλιστα) την Αγγλική γραμματική κανοντάς τα όλα ουδέτερα.
Jimi Sokratis
ΔιαγραφήΠαλιά πάντα στην μεταφορά από τα αγγλικά διατηρούσαν και την ορθογραφία πχ κλασσική - classical. Μια χαρά ιδεολογικοποιημένες είναι αυτές οι αλλαγές και στις περισσότερες περιπτώσεις εκπορεύοντας από συγκεκριμένες πηγές και οδούς σκέψεις. Η αλλαγή ορολογίας έχει και τέτοια χαρακτηριστικά (όχι μόνο και προσωπική μου άποψη όχι κυρίως για λόγους ευφωνίας) και ροής λόγου και γραπτού. Μου θυμίζει τους γελοίους δημοοσιογράφους του μπάσκετ που με το που πατούσε κάποιος αμερικανός μπασκετμπολίστας στο αεροδρόμιο κάποιος αποφάσιζε πως θα τον βαπτίσουν και ο Άνκρουμ γινόταν Ίνγκραμ επείδη έτσι ήθελαν παραγνωρίζοντας και το προσβλητικό του πράγματος προς το όνομα του ανθρώπου.
Γιατί κανένας δε λέει ''η ρεμπέτικη'' αλλά παντού το ρεμπέτικο; Αφού μουσική είναι; Έχει χαρακτηριστικά εντυπωσιασμού το ότι όλοι αυτοί αλλάζουν τις ορολογίες.
Στα δικά μου ματιά και αυτιά όπου βλέπω η ροκ μου φαίνεται σαν να ακούω να λεν η Γιαννς.
Φώντας Τρούσας
"η ροκ" είναι μαλακία, μόνο οι άσχετοι το λένε. υπάρχουν και άσχετοι που λένε "το ροκ" βέβαια, αλλά το σωστό είναι "το ροκ". τα έχουμε πει χίλιες φορές αυτά, μην τα ξαναπάμε από την αρχή
Jimi Sokratis
Πάντως το δικό μου αρχικό σχόλιο με το ''η ροκ'' ήταν γιατί το έχω δει και ακούσει να το χρησιμοποιούν άνθρωποι που θέλουν να κάνουν κοινωνιολογικές προσεγγίσεις στο ροκ. Ειρωνικά για να φέρω μια ατμόσφαιρα σοβαρότητας μιας και η ''σοβαρή'' προσέγγιση απαιτεί να δεις το ροκ σαν μουσική. Λες και δε ξέρουμε τι είναι η μουσική με δομή τραγουδιού και τι η μουσική σκέτο ή η μουσική χωρίς δομή τραγουδιού για να το πούμε πιο αναλυτικά. Η διάκριση αυτή παλιά ήταν σχεδόν αυτονόητη.
Nickos Ventouras
> τα έχουμε πει χίλιες φορές αυτά, μην τα ξαναπάμε από την αρχή
Ε, και χίλιες φορές να τα πούμε, δεν παίρνουν ειδικό βάρος λόγω επανάληψης. Άλλο η γλώσσα, άλλο τα μουσικά. Δεν υπάρχει μαλακία ή μη εδώ σε γλωσσικό επίπεδο, υπάρχει κυρίως το «έτσι το συνήθισα».
Jimi Sokratis
Εκτός από το έτσι το συνήθισα υπάρχει και η εννοιολογική παράμετρος. Όταν λες το ρεμπέτικο, το ροκ, το λαϊκό άμεσα κωδικοποιείς μια εξειδίκευση της μουσικής δηλαδή το τραγούδι και ακούγεσαι καλύτερα και πληρέστερος. Το να πεις η ρεμπέτικη μουσική πέρα από ότι ακούγεται λάθος έχει κάτι το ασαφές και γενικό. Όπως όταν λες γυναικοκτονία το κάνεις γιατί με μια λέξη αναφέρεις τα ειδικά χαρακτηριστικά και συνθήκες της συγκεκριμένης δολοφονίας τοποθετόντας στον χώρο, τον χρόνο και στις κοινωνικές συνθήκες. ´Έτσι η αναφορά των ειδών που στον κυρίως όγκο της παραγωγής τους, της δομής της μουσικής τους και της δραστηριότητας των συμμετεχόντων είναι τραγούδια τα τοποθετείς πιο συγκεκριμένα στο φάσμα της μουσικής. Όπως το ροκ με την ατονική μουσική πχ δεν έχουν συνάφεια έτσι με το να πεις το ροκ το τοποθετείς άμεσα στο τραγούδι δηλαδή εκεί που ανήκει.
Φώντας Τρούσας
Όχι ρε μεγάλε. Δεν είναι το έτσι το συνήθισα. Είναι ότι είναι μαλακία. Βαριέμαι να επιχειρηματολογήσω πάλι. Τα έχω γράψει χίλιες φορές.
Proto-metal απο παππουδες και εδω”https://www.youtube.com/watch?v=MduQlWUoyhI”.Μιλαμε οτι ολο το πακετο ειναι φωτια.Κιθαρες,φωνητικα,τυμπανα.Και φυσικα early καθαρο metal και εδω”https://www.youtube.com/watch?v=VD_mytxCdeg.Μπανταρα ολκης,και ολα τα λεφτα η κουκλαρα που προλογιζει..Οι Warhorse πολυ δυνατοι,δυστυχως πανακριβες οι κοπιες τους.Ας οψεται η παλιοvertigo…
ΑπάντησηΔιαγραφή