Οι Unknown Shores είναι ένα καινούριο σχετικά σχήμα της σύγχρονης ευρωπαϊκής
αυτοσχεδιαστικής σκηνής, το οποίον αποτελούν οι João Pedro Viegas μπάσο κλαρίνο, συνθέσεις, Silvia Corda
πιάνο, συνθέσεις και Adriano Orru κοντραμπάσο, συνθέσεις, κυκλοφορώντας κάτω απ’ αυτό το όνομα
το CD τους “The House of Memory” [FSR, 2023].
Οι τρεις τους, Viegas, Corda και Orru, είχαν συνυπάρξει, μαζί με τον μπασο-κλαρινετίστα και κλαρινίστα Luiz Rocha, σ’ ένα άλμπουμ, υπό τον τίτλο “Unknown Shores”, που θα κυκλοφορούσε από την Amirani Records το 2019 (υπάρχει review στο blog), οπότε τώρα μετατρέπουν τον τίτλο εκείνο του δίσκου τους σε τίτλο του σχήματός τους – κάτι που δεν είναι κάτι το πρωτοφανές για το χώρο.
Ηχογραφημένοι στο Namouche Studio της Λισσαβώνας στις 29 Μαΐου 2019, οι Unknown Shores είναι ένα σχήμα... λελογισμένου αυτοσχεδιασμού, χρησιμοποιώντας απολύτως «κατανοητά» πλαίσια, ως αφορμές για λιγότερο ή και καθόλου «κατανοητές» προεκτάσεις.
Μπάσο κλαρίνο, πιάνο και κοντραμπάσο συνδιαλέγονται με τρόπο ισότιμο, δίχως διάθεση επικάλυψης και «σκεπάσματος» του ενός οργάνου από το άλλο, παράγοντας μια μουσική έντονη, δυναμική (οπωσδήποτε και με χαμηλές κατά τόπους εντάσεις), που όχι σπάνια φέρει τα τρία όργανα στα όριά τους. Υπάρχουν, δηλαδή, όλα εκείνα τα στοιχεία στο “House of Memory”, που συνηγορούν από την μια μεριά σε μια πιο... λαϊκή προσέγγιση των καταστάσεων, όπως συμβαίνει π.χ. στο “An empty nest” ή το φερώνυμο κομμάτι, αλλά υπάρχουν και τα πιο απροβλέπτως εξελισσόμενα tracks σαν το “What I see from my window” ή το “In pursuit of late identity”, που προσδίδουν στο άκουσμα πιο abstract χαρακτηριστικά.
Η παρουσία στις ηχογραφήσεις τού “House of Memory” του βιολιστή Carlos Zingaro (από τις μεγάλες και διαχρονικές μορφές του ευρωπαϊκού free-improv) και της τσελίστριας Helena Espvall, γνωστή μας από την παρουσία της στους Espers, όπως και από άλλα διάφορα projects, προσδίδουν στο άλμπουμ των Viegas, Corda και Orru κι άλλες «αποχρώσεις», με κομμάτια σαν το “Searching for the wild horse” να σε καθηλώνουν με τον τρόπο που συνδυάζουν το... αναμενόμενο με το προχωρημένο.
Επαφή: https://sluchaj.bandcamp.com/album/the-house-of-memory
Οι τρεις τους, Viegas, Corda και Orru, είχαν συνυπάρξει, μαζί με τον μπασο-κλαρινετίστα και κλαρινίστα Luiz Rocha, σ’ ένα άλμπουμ, υπό τον τίτλο “Unknown Shores”, που θα κυκλοφορούσε από την Amirani Records το 2019 (υπάρχει review στο blog), οπότε τώρα μετατρέπουν τον τίτλο εκείνο του δίσκου τους σε τίτλο του σχήματός τους – κάτι που δεν είναι κάτι το πρωτοφανές για το χώρο.
Ηχογραφημένοι στο Namouche Studio της Λισσαβώνας στις 29 Μαΐου 2019, οι Unknown Shores είναι ένα σχήμα... λελογισμένου αυτοσχεδιασμού, χρησιμοποιώντας απολύτως «κατανοητά» πλαίσια, ως αφορμές για λιγότερο ή και καθόλου «κατανοητές» προεκτάσεις.
Μπάσο κλαρίνο, πιάνο και κοντραμπάσο συνδιαλέγονται με τρόπο ισότιμο, δίχως διάθεση επικάλυψης και «σκεπάσματος» του ενός οργάνου από το άλλο, παράγοντας μια μουσική έντονη, δυναμική (οπωσδήποτε και με χαμηλές κατά τόπους εντάσεις), που όχι σπάνια φέρει τα τρία όργανα στα όριά τους. Υπάρχουν, δηλαδή, όλα εκείνα τα στοιχεία στο “House of Memory”, που συνηγορούν από την μια μεριά σε μια πιο... λαϊκή προσέγγιση των καταστάσεων, όπως συμβαίνει π.χ. στο “An empty nest” ή το φερώνυμο κομμάτι, αλλά υπάρχουν και τα πιο απροβλέπτως εξελισσόμενα tracks σαν το “What I see from my window” ή το “In pursuit of late identity”, που προσδίδουν στο άκουσμα πιο abstract χαρακτηριστικά.
Η παρουσία στις ηχογραφήσεις τού “House of Memory” του βιολιστή Carlos Zingaro (από τις μεγάλες και διαχρονικές μορφές του ευρωπαϊκού free-improv) και της τσελίστριας Helena Espvall, γνωστή μας από την παρουσία της στους Espers, όπως και από άλλα διάφορα projects, προσδίδουν στο άλμπουμ των Viegas, Corda και Orru κι άλλες «αποχρώσεις», με κομμάτια σαν το “Searching for the wild horse” να σε καθηλώνουν με τον τρόπο που συνδυάζουν το... αναμενόμενο με το προχωρημένο.
Επαφή: https://sluchaj.bandcamp.com/album/the-house-of-memory
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου