Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2024

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 558

13/1/2024
Το κακό που έκανε η βίαιη επιβολή του «παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου», από την ιδιωτική τηλεόραση, μετά το ’90, σε ποικίλες διαστάσεις τής καθημερινότητας, δεν έχει έως σήμερα αποτιμηθεί. Λέμε για καμιά 50αριά ταινίες, που ανακυκλώνονταν από κανάλι σε κανάλι, δημιουργώντας μια συγκεκριμένη αίσθηση για το χθες, που πήγε ταμάμ και με τα μεγάλα φαγοπότια επί Σημίτη. Δεν θα το τραβήξω εδώ... θα πω μόνο για ένα.
Άμα ρωτήσεις σήμερα 100 Έλληνες να σου πούνε ένα ζεϊμπέκικο, να σου πούνε το πρώτο που θα τους έρθει στο μυαλό, οι 90 θα σου πούνε το «Βρέχει φωτιά στη στράτα μου», οι 9 δήθεν ψαγμένοι θα σου πούνε τη «Ρόζα» και μπορεί να βρεθεί και κανας χριστιανός (ή ιεχωβάς ή μασόνος, δεν έχει σημασία), που μπορεί να σου πει, λέμε τώρα, τη «Γαρδένια» του... Τερλέγκα.
Το «Βρέχει φωτιά στη στράτα μου» για μένα είναι ένα τελείως ψεύτικο τραγούδι. Μπορεί να έχει μία λειτουργικότητα μέσα στην ταινία, αλλά σαν τραγούδι είναι τελείως δήθεν και φτιαχτό, εντελώς γλυκερό, όπως πολλά του Λ. Παπαδόπουλου. Θα το χαρακτήριζα δε... λαϊκίστικο, αν υπήρχε τέτοιος όρος για τραγούδια. (Για μένα υπάρχει δηλαδή, αλλά δεν είναι γενικευμένος).
Η γνώμη μου είναι ότι κανένας έντεχνος δεν μπορεί να φτιάξει αληθινά λαϊκό ζεϊμπέκικο, ούτε καν ο Μούτσης, και τραγούδια σαν τη «Ρόζα» π.χ. τα θεωρώ τελείως για πέταμα – δεν πιάνουν μία, δηλαδή, μπροστά σε μια δυνατή ζεμπεκιά της «Ομόνοιας».
Λοιπόν η... Γαρδένια από το '86. Στίχοι και ερμηνεία από τον Νίκο Λέκκα, έναν τραγουδιστή που δεν βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια στη ζωή και που δεν τον ξέρει «κανείς», και μουσική επίσης από κάποιον «άγνωστο» τον Κώστα Κατσίγρα (κι αυτός μάλλον έχει αποχαιρετήσει), χωρίς περγαμηνές και αφιερώματα στις τηλεταβέρνες.
Και κάπως έτσι αυτοί οι δύο, οι παντελώς ασήμαντοι για τους πεφωτισμένους άνθρωποι, θα έφτιαχναν ίσως το κορυφαίο ζεϊμπέκικο των τελευταίων 40 χρόνων.
Προσέξτε τους στίχους αυτού του τραγουδιού, για να σας φύγει τελείως το καφάσι.
Εδώ, μιλάει ο νεκρός μέσα απ’ τον τάφο! Τον έχουν φρεσκοχώσει, αλλά η ψυχή του είναι ακόμη ζωντανή, οπότε λέει στην αγαπημένη του:
«Ρίξε λάδι στο καντήλι πριν λησμονηθώ / κι άναψέ μου το φιτίλι για να ζεσταθώ / Μια γαρδένια η καρδιά μου κι όμως άντεξε / φλόγα αγάπης η χαρά μου, μα δεν βάσταξε / κι αν ταξίδι απόψε πάω μες στη λησμονιά / μη ξεχάσεις, σ’ αγαπάω για παντοτινά».
Τι να γράψει, τώρα, ο όποιος σημερινός;
Το σπουδαίο λαϊκό τραγούδι μάγκες μου είναι κάπως σαν το δημοτικό τραγούδι. Είναι σκέτη ποίηση, αλλά με στόχο το μυαλό και την καρδιά του αγνού και αμόλυντου ανθρώπου. Και αυτοί βεβαίως αναζητούνται πλέον...
[μην κάνετε το λάθος και δεν ακούσετε το τραγούδι στα σχόλια]

13/1/2024
>>Οι «περίεργες» επαφές της «Λορέλας» με μαθήτριες<<
Η βίλλα της Μαρτίν
To υπόγειο της Λόλας
Το ρετιρέ της Τζούλυ

13/1/2024
Είναι τρομερό να βλέπεις να αλληλογλείφονται δύο άσχετοι, για μουσικά θέματα. Ροκούδες, που νομίζουν ότι το ροκ είναι σάουντρακ σε καταλήψεις και ροκάδες, που νομίζουν ότι το ροκ είναι ένα διαρκές πάρτυ.
Λυπάμαι, γι’ αυτά που ακούω, βλέπω και διαβάζω. Και κυρίως λυπάμαι για μένα και για μερικούς ακόμη, μετρημένους στα δάκτυλα του ενός χεριού, από τo ’70 μέχρι σήμερα, που επιχειρήσαμε και επιχειρούμε να αρθρώσουμε μία άλλη άποψη για το ροκ, για να φάμε τελικά το κάνσελ της ζωής μας.
Μας κατατρόπωσαν οι βλάκες... της ροκ και οι χαζοχαρούμενοι.

13/1/2024
Ένα 4σέλιδο κείμενο για την σπουδαία Carla Bley, που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή, στο πιο καινούριο YELLOW BΟΧ (τεύχος #23), που κυκλοφορεί τώρα στα περίπτερα...

12/1/2024
Το χάλι της μουσικογραφίας στην Ελλάδα (δεν με βγάζω απ’ έξω) φαίνεται από το γεγονός πως δεν βρέθηκε ποτέ ούτε ένας, για να κάνει ένα κείμενο για τον Γιώργο Μπίλλη. Έστω και μέτριο, έστω και με λάθη. Με τι πρόσωπο κυκλοφορούμε στα πέριξ δεν μπορώ να το καταλάβω...

12/1/2024
Σπάνια για τη μουσική στις μέρες μας θα δεις να συγκρούονται απόψεις, που να απασχολούν τη δημόσια εγχώρια σφαίρα. Τελευταία φορά που συνέβη ήταν με τον δίσκο του Παύλου Παυλίδη, πάνω στα τραγούδια του Γιάννη Μαρκόπουλου, ίσως και με τον τελευταίο δίσκο του Φοίβου Δεληβοριά (είχα γράψει σκληρή κριτική στο μπλογκ, έγραψαν κι άλλοι μετά λοξή κριτική, κι έγινε ένας μικρός χαμός – μικρός όμως).
Δυστυχώς η μουσική, η προαιώνια Τέχνη των Τεχνών, που περικλείει και την εικόνα εντός της και ό,τι άλλο μπορεί ο καθείς να φανταστεί, υπολείπεται του κινηματογράφου – μιας Τέχνης «χθεσινής», 128 μόλις ετών.
Δεν προβάλλεται όπως πρέπει, η μουσική, δεν έχει πίσω της τα budgets μιας ταινίας, θεωρείται υποδεέστερη γενικώς σαν «πακέτο», και θα εθεωρείτο ανύπαρκτη σχεδόν, αν δεν υπήρχαν και οι «μεγάλες συναυλίες»...
Ίσως δεν μάθαμε κι εμείς (οι μουσικοκριτικοί, οι μουσικογραφιάδες κ.λπ.), μέσα στις δεκαετίες, τον κόσμο να σκέπτεται γύρω από τη μουσική, να βλέπει το ιστορικό βάθος της, το κοινωνικό της αποτύπωμα, τις αισθητικές αναζητήσεις της ή τέλος πάντων η «φωνή» μας, όλων εμάς που γράφουμε για τη μουσική, να είναι τελικά πιο μικρή και να μην ακούγεται όπως πρέπει και όπου πρέπει...
Ζηλεύω, προσωπικά, που γίνεται αυτός ο χαμός για την ταινία του Λάνθιμου και τη νέα Φόνισσα... πολύ θα ήθελα ο χαμός να γινόταν για το Σαββόπουλο ή για το δίσκο της Άννας Στερεοπούλου, αλλά... το καταπίνω...

12/1/2024
Την επικαιρότητα, με τα εγκλήματα κι όλα αυτά, δεν την παρακολουθώ, το πολύ-πολύ να πέσουν στο μάτι μου οι τίτλοι... Κι έτσι μ’ αυτή την ιστορία με τον 30άρη που χάθηκε στο Μεσολόγγι, θυμήθηκα την ταινία του Σύλλα Τζουμέρκα «Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών».
Όταν είχα δει αυτή την ταινία στο σινεμά δεν μου άρεσε σχεδόν καθόλου –δεν ξέρω γιατί την είχα πάρει στραβά, θα ήμουνα «αλλού»– αλλά επειδή τον τελευταίο χρόνο την είδα δύο φορές, στο νετ, έχω αναθεωρήσει.
Τη θεωρώ, συνοπτικά, μία από τις καλύτερες ελληνικές ταινίες της δεκαετίας του 2010, όχι την καλύτερη –για μένα η καλύτερη, της περασμένης δεκαετίας, με διαφορά απ’ όλες, και το έχω ξαναγράψει αυτό, είναι «Ο Εχθρός μου» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου– και θα την έβαζα σίγουρα στην αγαπημένη μου πεντάδα. Παίζει εξάλλου και η Αγγελική Παπούλια, που γουστάρω να την βλέπω στην οθόνη, παρότι οι ρόλοι της είναι πολύ συγκεκριμένοι...

12/1/2024
Κάποτε είχα γράψει κάτι για έναν μουσικό, παλαιό, από τα late 70s, με ιστορία δηλαδή, και ήρθε και με βρήκε και μου είπε... «θα σου πω εγώ πώς έχουν τα πράματα και έτσι να τα γράψεις».
Κοιτάξτε να δείτε του λέω, με όλο το σεβασμό, εγώ δεν γράφω τίποτα από το κεφάλι μου. Δεν μου αρέσει να φαντασιώνομαι. Γράφω πάντα μελετώντας τις πηγές και τα στοιχεία, διασταυρώνοντας φυσικά τις πηγές πριν συμπεράνω κάτι, διατυπώνοντας επιπλέον με σαφήνεια και με πολύ προσεκτικό τρόπο όλα εκείνα που έχω να πω. Είτε αρέσουν σε κάποιους καλλιτέχνες είτε όχι.
Το να γίνω εγώ «σωλήνας», ώστε να περάσουν μόνον αυτά που θέλετε εσείς να πείτε, δεν το έχω κάνει ποτέ, και δεν θα το κάνω τώρα. Εξάλλου, μπορείτε κι εσείς να βγείτε και να τα πείτε μόνος σας ή σε κάποιον άλλον ή ακόμη και να με διαψεύσετε, γι’ αυτά που γράφω.
Μόνο το τελευταίο δεν έκανε...

11/1/2024
>>Η βραδιά Κ. Μητσοτάκη - Μαρέβας στη Μαρινέλλα -Το αγαπημένο τραγούδι του πρωθυπουργού, όσα είπαν στο καμαρίνι<<
https://www.youtube.com/watch?v=GNw6-2OHJuw

11/1/2024
Μοιάζει ξεπερασμένο σαν βιβλίο, αλλά δεν είναι. Ιδίως αν εξακολουθείς να βλέπεις ταινίες πριν το 1990.
Μ’ αρέσει επίσης σαν εξώφυλλο. Το θεωρώ φοβερό δηλαδή, μ’ αυτή την αντίθεση ή τη σύνθεση που δίνει το μαύρο με το κόκκινο. Δυνατά πράγματα, «πατημένα», όχι αχνά, θολά και φλου.
Κάποτε είχα ρωτήσει τον Δημήτρη Αρβανίτη (τον τρανό γραφίστα) και μου είχε πει αυτό ακριβώς. Πως τα «πατημένα» χρώματα, τα έντονα, είναι «άποψη». Την εφάρμοζε δε κατά κόρον στο Jazz & Τζαζ. Συμμερίζομαι 100%.
Βέβαια εδώ με χαλάνε κάπως τα πολλά γράμματα στο εξώφυλλο, λες και είναι περιοδικό, αλλά ok…

10/1/2024
>>Νταλάρας κατά Ρέμου και Αργυρού - Οι αναφορές σε «καραγκιοζιλίκια» και διαφημίσεις με λουκάνικα<<
Παρακολουθώ την κόντρα που έχει προκύψει μεταξύ των τριών. Ο Αργυρός βασικά δεν μ’ ενδιαφέρει καθόλου, ούτε τα τραγούδια που λέει. Ούτε αν διαφημίζει λουκάνικα ή ό,τι άλλο.
Τον δε Ρέμο τον θεωρώ εντελώς αδιάφορο σαν τραγουδιστή. Μπορεί να έχει «γερή» φωνή (σε σχέση με τα τεχνικά στοιχεία), αλλά αυτή είναι τελείως άχρωμη. Η φωνή του δεν «σημαίνει» απολύτως τίποτα, και φωνές που δεν «σημαίνουν» δεν κάνουν για λαϊκό τραγούδι. Προφανώς αναδείχθηκε σε μια εποχή, στα 90s, όπου το να μη «σημαίνεις» (στο τραγούδι) ήταν κοινός τόπος.
Ο Νταλάρας φαίνεται να ξεσπαθώνει και αυτό το θεωρώ υγιές, μετά από τόσα χρόνια... προσεκτικών κινήσεων και επαγγελματικής αβροφροσύνης.

10/1/2024
Το 1986 άκουσα για πρώτη φορά αυτό το τραγούδι και τότε το θεωρούσα απίστευτο, για ελληνικό του '67. Και τώρα δηλαδή το ίδιο νομίζω... Γιώργος Ρωμανός - Η αγάπη μας κοιμάται στα νερά...
https://www.youtube.com/watch?v=miJ-Qy3qLGE

9/1/2024
Θέλετε να γράψω ένα βαρύ κείμενο για τις αδελφές Γαλάνη; Για να δω τους fans... Αν μου πείτε ναι, θα το βάλω στο πλάνο...

14 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ για τις Αδελφές Γαλάνη...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=pgYCTlvUQyE
    ALASKA "Lady" , 1979 - written by Michael Cretu

    Alexis Tambouras
    Αυτό σίγουρα αν το άκουγα όταν βγήκε θα ήμουν δύο μέρες αδιάθετος από αλλεργία ! Αλλά τώρα το βρίσκω εκπληκτικό κομμάτι disco -- τύφλα να έχουν οι Αbba δηλαδή . Πράγμα που αποδεικνύει , πως σύμφωνα με τις προτιμήσεις του , ο άνθρωπος δεν μένει στάσιμος αλλά εξελίσσεται συνεχώς...

    Σπυρέας Σιδ
    φοβερές χροιές/ερμηνεία αν και η προφορά προσωπικά με ξενίζει αρκετά. Το άκουσα όλο όμως με προσοχή. Μεστή μίξη ενορχήστρωση παιξίματα όλα 10/10. Εντυπωσιακό. Δεν είχα ιδέα ότι υπήρχε τέτοιο σχήμα.

    Costas Lemonidis
    Ναι!

    Δημοσθένης Ταχταλίδης
    Φαίνονται και για περίπου 2 λεπτά στα Παιδιά της πιάτσας (1979). Και σε ένα κομμάτι του Τάκη Σούκσ στο Αν ήμουν πλούσιος (1972). Τα είχα και τα 2 video αλλά...

    το Κουτοί μη Τόποι
    Ναι!

    Αθανασιος Αθανατος
    https://www.youtube.com/watch?v=_l1Pbt9qcUU
    Έτσι μ' έκανε ο θεός Αδελφές Γαλάνη Cine Video

    Christos Nastos
    Θελουμε.
    Εννοειται!

    Alekos Morianopoulos
    ναι, ξεκίνα απ' την Τούλα

    Manolis Stavroulakis
    Ω ναι!

    Antonis Antonis
    Θελουμε

    Δημοσθένης Ταχταλίδης
    https://www.facebook.com/photo/?fbid=2198955690301569&set=gm.3129854977321091&idorvanity=1514551978851407
    Στα Χασαμπουλιά (1974).

    Γιωργος Μπαστελης
    Ολο το 2024 ζουμε για να διαβασουμε για τις αδελφες Γαλανη

    Φώντας Τρούσας
    Άιντε χάσου ρε βλάκα, που ήρθες εδώ για να ειρωνευτείς.

    Nikos Kouteris
    Άθλιο κομματι, ABBA κάτι, αλλά λατρεύουμε αδελφές Γαλάνη

    Φώντας Τρούσας
    Όχι χειρότερο από άλλα ντισκοειδή της εποχής. Έχει κάνει και χειρότερα ο Μισέλ Κρετού (όπως τον λέγαμε).

    Vassilis Serafimakis
    Ναι!

    Aspasia Manou
    Ναι

    Γιώργος Φρατζεσκάκης
    Ναιιιι!

    Xaris Symvoulidis
    Φυσικά και θέλουμε κείμενο!

    Irene Evripidou
    Ποιες είναι αυτές? Φυσικά και να γράψετε!

    Nikolas Fotakis
    Τώρα θελουμε

    Φώντας Τρούσας
    Έχει πολλή δουλειά αυτό το κείμενο, και απίστευτες διαστάσεις.

    Nikolas Fotakis
    εννοώ ότι δεν είχα ιδέα ποιες είναι αυτές και τώρα θέλω να μάθω τα πάντα

    Takis Akkos
    Ιδού πεδίο δόξης λαμπρόν...

    Dimitra Rekka
    Εφόσον δέχεστε και... "παραγγελίες" ναι θα το ήθελα.

    Patritsopoulos Nikos
    Με χίλια

    Thanos Plessas
    ...κι από εμένα, ναι.
    (μου θύμισες και την ΒΕΝΤΕΤΑ που έμπαινε κάθε βδομάδα σπίτι μας, κάποτε)

    George Venetis
    Ναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Γιώργο Ρωμανό...

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Και η μαρίνα.

    Φώντας Τρούσας
    Και το ρολόι και η σόνια. Απίστευτα κομμάτια.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Είναι πολύ καλά όλα, όχι μόνο από ενορχήστρωση και παίξιμο. Είναι πολύπλοκες συνθέσεις και με πολύ καλούς στίχους στο στυλ αυτό.

    Φώντας Τρούσας
    Ε ναι, οι στίχοι. Όχι χαζοχαρούμενοι, αληθινά λυρικοί. Πολύ μεγάλος ο Ρωμανός. Τεράστιο ταλέντο. Είναι απίστευτο ότι 17-18 χρονώ παιδί είχε βγάλει τις Μπαλλάντες το 1965.
    Δηλαδή άμα 17 χρονώ, το 1965, βγάζεις τέτοιο τραγούδι τι είσαι? https://www.youtube.com/watch?v=eWNVBBD6N8s
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ - Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣΜΟΥ

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Αναρωτιέμαι ποιες ήταν οι επιρροές του. Μάλλον εκτός ροκ από ποίηση και ελληνικό έντεχνο. Αποκλείεται π.χ. να ήταν ο μπάρρεττ, αφού ήταν την ίδια εποχή.
    Φανταστικό.

    Φώντας Τρούσας
    Έχω συνέντευξή του από το 1965 που τα λέει όλα.

    Despina Paulidou
    Θα την ποσταρετε ?

    Κωνσταντίνα Κοντάκου
    σάς γέμισα με καρδούλες. Είναι το ελάχιστο ώστε να δείξω ένα ευχαριστώ για την αναφορά σε αυτά που αγάπησα και θαύμασα

    Alfa Bhta
    ... κάπως φάλτσος ακούγεται.. αλλά η μπάντα είναι δέκα χρόνια μπροστά

    Spyros Kalorizos
    Προσωπικά μου θυμίζει Μπάκαρα με λίγο πιο ποπ-ροκ ένταση! Εκπληκτικό! Φώντα, οι δημοσιεύσεις σου είναι σα μουσικό σχολειό για μένα! Πάντα, κατι ενδιαφέρον μαθαίνω.

    Christos Nastos
    Τρομερο τραγουδι, που δεν εχει "γερασει"....

    Evagoras Karageorgis
    Εκπληκτικό! Στον δίσκο αναφέρει ότι παίζει το συγκρότημα Βαγγέλη Παπαθανασίου! Άρα όλα αυτά τα ηλεκτρονικά είναι μια συνεργασία Ρωξάνη με Βαγγέλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Νταλάρας κατά Ρέμου και Αργυρού - Οι αναφορές σε «καραγκιοζιλίκια» και διαφημίσεις με λουκάνικα<<"...

    Nikos Athanassiu
    Συντάσσομαι πλήρως

    Thanasis Michalakis
    Ακριβώς

    Yiannis Iliakis
    Ο Ρέμος είναι σαν να τραγουδάει ο Αρναούτογλου.

    Θοδωρής Θεοδωρίδης
    εξαιρετικά to the point σχόλιο

    Xanthippe Tectonidou
    Ειδικά ο Νταλάρας, είναι ο τελευταίος που δικαιούται να κριτικάρει τα εξτραδάκια των διαφόρων τραγουδιστών. Ίσως μεγαλώνει και ξεχνά πως πριν 10 χρόνια ο ίδιος έδινε δωρεάν συναυλίες να παρηγορήσει τον ίδιο κόσμο που "έχωνε" η σύζυγός του υπογράφοντας καταδίκες. Συχωρεμένος, αλλά ας τον συμβουλέψει κάποιος να μη μιλάει. Αυτά που έπραξε εκείνος έγραψαν άσχημα στη συνείδησή μας, και όχι τα λουκάνικα του Αργυρού. Τον αγαπώ ως φωνή, έχω αγοράσει δίσκο του, τον έχω συγχωρησει, αλλά πραγματικά κάποιος να του πει να μην τα λέει αυτά, γιατί μας ξύνει πληγές που ο ίδιος μας άνοιξε. Για τα λουκάνικά του Αργυρού χεστήκαμε (με την καλή έννοια).

    Φώντας Τρούσας
    Εγώ δεν μίλησα για τα εξτραδάκια πάντως, μίλησα επί αισθητικών θεμάτων. Τώρα για τα κοινωνικά κτλ. ας τα αφήσουμε, γιατί δεν είναι για το φέισμπουκ. Θα πρέπει να γράφουμε μέχρι το πρωί.

    Xanthippe Tectonidou
    ο Νταλάρας όμως μίλησε για καραγκιοζιλίκια. Και τα καραγκιοζιλίκια είναι τουλάχιστον πταίσματα μπροστά στα δικά του "κρίματα", που με κάποιον τρόπο γίνονται και δικά μας, επειδή είναι δικά μας.
    Η αισθητική ξεκινά από μέσα. Και αφού κοινωνικά και αισθητικά είναι νομίζω αλληλένδετα, μάλλον πάσχαμε βαθιά μέσα. Και μάλλον είμασταν έξω κούκλα και μέσα πανούκλα. Τώρα ούτε κι εμείς ξέρουμε τι είμαστε.

    Nikos Athanassiu στην Xanthippe Tectonidou
    τι μας τσαμπουκάς ρε μάστορα; Γίνε πιο συγκεκριμενος
    Ζητάω συγγνώμη... Τώρα είδα το γένος

    Xanthippe Tectonidou
    είπα πολλά σοβαρά σήμερα, κουράστηκα, πάω τώρα να αναπαυθώ!

    Nikos Athanassiu
    Καλή ξεκούραση...

    Φώντας Τρούσας στην Xanthippe Tectonidou
    Εντάξει, άλλο το 1974, άλλο το 1994, άλλο το 2014 και άλλο το 2024. O κόσμος προχωράει, και μαζί του καθένας μας χώρια, με τα συν του και τα πλην του. Προσωπικά πάντα κοιτάω και το χθες, αλλά δεν υποτιμώ ποτέ το τώρα (όταν δεν πρέπει να το υποτιμήσω).

    Xanthippe Tectonidou
    συμφωνώ, ειδικά όταν το τώρα είναι αποτέλεσμα του χθες.

    Κομπρα Στο Συστημα
    και οι τρεις ειναι για το πηγαδι

    Nikos Athanassakis
    Jethro Tull και Παντελίδης.... αισθητική χωρίς νόημα, λόγο και μέτρο....πόσο δίκιο είχε ο Τζίμης και ο Στελαρας!!!!

    Aris Betchavas
    Υπάρχει και μια άλλη παράμετρος που ονομάζεται "ψυχολογική κατάσταση" αλλά λόγω ιατρικού απορρήτου ας μην την σχολιάσουμε...

    Nina Tsavou
    Ο Διονύσης Σαββόπουλος είπε ότι του αρέσει ο Αργυρός.

    Φώντας Τρούσας
    Το άκουσα. Δεν το σχολιάζω

    Nina Tsavou
    Η Καλομοίρα στο Ηρώδειο…

    Φώντας Τρούσας
    Παλιές ιστορίες. Δεν έχουν και πολύ νόημα αυτά. Προσωπικά προτιμώ τις παμπάλαιες...

    Nikos Mitrogiannopoulos
    Να δείτε που όλα αυτά θα τελειώσουν χαρούμενα με μια συνεργασία: Ο Γιώργος Νταλάρας τραγουδάει με τον Αντώνη Ρέμο τραγούδια για λουκάνικα

    Φώντας Τρούσας
    Έχουν τραγουδήσει παλιά μαζί, για λίγο, γιατί ο Νταλάρας την έκανε και τον άφησε σύξυλο το Ρέμο.

    Nikos Mitrogiannopoulos
    Ναι, από το 2004 του το φύλαγε, επειδή στον Ρέμο πετούσαν λουλούδια, ενώ σ' εκείνον όχι...

    Φώντας Τρούσας
    Ο Νταλάρας δεν είναι χαζός. Παριστάνει το χαζό. Ξέρει πώς έγινε τραγουδιστής ο Ρέμος, από ποιους σπρώχθηκε και γιατί...

    Nikos Mitrogiannopoulos
    Το ήξερε πριν πάει ή το έμαθε στο μαγαζί;

    Φώντας Τρούσας
    Γεια σου Νίκο.

    Nikos Mitrogiannopoulos
    Καλό βράδυ, Φώντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Konstantinos Mylonas
      Ο Νταλαρας να μας εξηγήσει γιατί στις συναυλίες στο Ηρώδειο κάθε χρόνο παίρνει μαζί του το δεξιό ούγκανο τον Χρήστο Μάστορα. Αγγίζει η φωνή του τον Μπιθικώτση μήπως;;;
      Απαραδεκτος σε δηλώσεις του για πρώην συνεργάτες του. Απαιχθάνομαι το στυλ Ρεμου και ότι εκπροσωπεί αλλά το διδακτικό ύφος Νταλάρα είναι αποκρουστικό απο την εποχή που μας έλεγε ότι δεν μπορούμε να αποφύγουμε τα μνημόνια... Ήρθε ο παπας με το φραγγελιο να αφορίσει. Δείτε στον αντιποδα πόσο προσεκτική είναι η Αλεξίου σε συνεντεύξεις της.
      Πως θα φανώ λίγο mainstream σκέφτηκε ο νταλαρας. Α θα τραγουδήσω με την Θεοδωρίδου.. Ασχολίαστο.
      https://youtu.be/VujQJlQzgK4?si=kqc109faPtiClXcm
      Η Νατάσα Θεοδωρίδου με το Γιώργο Νταλάρα στο «Σπίτι με το Mega» || 6.11.2021

      Dimitris Padios
      Δε νομίζω ότι ο Νταλάρας με ιστορία τόσων χρόνων στη πλάτη του, είναι φρόνιμο να βγαίνει τώρα πίσω πίσω και να ρίχνει "μπηχτές" στον Ρέμο ή τον κάθε Ρέμο. Ας κοιτάξει την δουλειά του καλύτερα, δεν έχει καμία ανάγκη να εξαπολύει "κακίες για κανένα, ακόμα και αν έχει δίκιο, που στην προκειμένη έχει. Ο κάθε καλλιτέχνης έχει την πορεία και την ιστορία του και ο κόσμος είναι εκείνος που κατατάσσει τον καθένα εκεί που του αξίζει. Θα χαρακτήριζα "άτυχες" τις δηλώσεις του, ακόμα και αν έχει δίκιο όπως είπα...

      Λήδα Χαλκιαδάκη
      Εγώ αγαπώ Αργυρό. Και βαριέμαι τις ταμπέλες και τις θεωρίες. Όνειρα γλυκά

      Γιώργος Δελτα
      Συμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενα σου μέχρι την τελευταία τελεία.Και παρότι δεν συμπαθώ τον Νταλάρα ως άνθρωπο,συμπεριλαβανομένων και των λόγων που ανέφερες,κάποιος πρέπει να απαντήσει επιτέλους στους σκυλάδες,στους τράπερ και σε κάθε ανύπαρκτο που νομίζει ότι εκπροσωπεί τη μουσική σκηνή της Ελλάδας.

      Διαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μοιάζει ξεπερασμένο σαν βιβλίο, αλλά δεν είναι. Ιδίως αν εξακολουθείς να βλέπεις ταινίες πριν το 1990"...

    Ευάγγελος Κουνάδης
    Αλκης Ξανθακης. Δασκαλος, κορυφαιος και για την Φωτογραφια. Υπαρχει και αντιστοιχο τετοιο, σε πρασινο!

    Φραγκίσκος Δακτυλίδης
    σωστά, εγώ το πράσινο έχω πετύχει ...

    άρης φίλιππας
    Πάντα αναρωτιόμουν γιατί στις παλιές εκδόσεις δεν έβαζαν τόνους.

    Nickos Ventouras
    θα ήταν πιο χρονοβόρο μάλλον τυπογραφικά για το γραφίστα - αν το έκανε με πρωτόγονα λετρασετ που έπρεπε να κόψει κλπ

    Vassilis Serafimakis
    Old school στυλ η πληθώρα παρουσίασης στο εξώφυλλο. Θυμάμαι κάτι τίτλους βιβλίων πριν 200 χρόνια μακροσκελέστατους λες κι ήταν τρέηλερ τού περιεχομένου. Το ίδιο κι τίτλοι τών κεφαλαίων μέσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Η βραδιά Κ. Μητσοτάκη - Μαρέβας στη Μαρινέλλα -Το αγαπημένο τραγούδι του πρωθυπουργού, όσα είπαν στο καμαρίνι<<"...

    Vagelis Avgidis
    Το τραγούδι είναι τυχαίο;;

    Φώντας Τρούσας
    Αρέσει σε μένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Σπάνια για τη μουσική στις μέρες μας θα δεις να συγκρούονται απόψεις, που να απασχολούν τη δημόσια εγχώρια σφαίρα"...

    Λάκι Κραπ
    Το να συγκρίνεις δύο διαφορετικές μορφες τέχνης δεν έχει απολύτως κανένα νόημα

    Nickos Ventouras
    Δε συγκρίνει δυο τέχνες αλλά το πόσο συζητάμε για την καθεμία.
    Αν και μια χαρά νόημα έχει και η σύγκριση δυο διαφορετικών μορφών τέχνης ― και άπειροι μεγάλοι κριτικοί και καλιτέχνες έχουν γράψει σχετικά, συγκρίνοντας π.χ. την μουσική με την ποίηση, ή τον κινηματογράφο με το μυθιστόρημα, κλπ. Το ότι δεν βγαίνει κάποιο "απόλυτο" συμπέρασμα, δεν σημαίνει ότι δεν έχει ενδιαφέρον και ουσία η σχετική σύγκριση. Άλλωστε ούτε στην κριτική των έργων μιας και μόνο τέχνης βγαίνει "απόλυτο συμπέρασμα".

    Elias Zaikos
    Παρότι θεωρείται η πληρέστερη μορφή τέχνης, η μουσική εξ αντικειμένου αποτελεί διαφορετικού τύπου μέγεθος, η πηγή της δεν παύει να είναι μια πιο παρεϊστικη κατάσταση, πιο κοντά σε καθημερινότητες και ατομικότητες. Χρειάστηκε δε την έλευση της εικόνας και του mtv με τα σκηνοθετημένα βίντεο - και κατόπιν την πρόκληση και τις υπερβολές - για να ζήσει μια ευρύτερη προβολή. Ζούμε την εποχή της εικόνας αναντίρρητα, δυστυχώς εκπίπτουσα στη σχέση της με τους ήχους. Τώρα που το σκέφτομαι, τελικά ίσως το ένα στο άλλο να έχει κάνει περισσότερο κακό παρά καλό, φυσικά με εξαιρέσεις.

    Nickos Ventouras
    Καλησπέρα Ηλία! Δε νομίζω ότι είναι έτσι όμως. Η μουσική ήταν παντοδύναμη στο φαντασιακό των νέων έως και το '80-90, δεν απέκτησε απήχηση ξαφνικά με την έλευση των videoclip για να έχει ευρύτερη απήχηση.
    Αντίθετα, τότε άρχισε να ψιλοχάνει σε απήχηση - γιατί τότε προέκυψε η τηλεόραση με τα 50 κανάλια αντί για μόνο 2, το video club, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, και αργότερα το ίντερνετ, τα κινητά, τα social, και η μουσική τώρα είναι μια διασκέδαση ανάμεσα σε καμμιά 20ρια άλλες για τους σημερινούς νέους. Ακόμα και το MTV από το 2000 και μετά σταμάτησε να είναι κυρίως μουσικό κανάλι, και άρχισε τα reality tv και τα άσχετα.
    Το τι σήμαιναν όμως ο Elvis, οι Beatles, οι διάφοροι ποπ και ροκ σταρ για τη νεολαία ως το 90 χοντρικά, ούτε που το συναγωνίζεται σήμερα ο κινηματογράφος (για τον οποίο οι περισσότεροι νέοι 25 και κάτω ψιλο-αδιαφορούν, άντε να δουν καμμια σαχλαμάρα με σουπερήρωες για το ντόρο. Και αυτός ήταν πιο στα ντουζένια του στα 70s/80s).

    Elias Zaikos
    Μα ναι, συμφωνώ, το τι σημαίνει όμως η μουσική για μας και κάθε μουσικόφιλο τότε, λίγα έχει να κάνει με την σημερινή εικόνα όπου τα πάντα "χάνουν" τη σημασία τους μέσα σε έναν ορυμαγδό πληροφορίας ατέλειωτης και εύκολα προσβάσιμης. Σαφώς και δεν θέτω ζήτημα ανταγωνισμού με τον κινηματογράφο, αλλίμονο, παρόλα αυτά ακόμα και σήμερα το να φτιάξει κάποιος βίντεο κλιπ θεωρείται ο ασφαλέστερος τρόπος ευρύτερης προβολής. Νομίζω πως η επιφανειακή απήχηση που σήμερα κατευθύνεται απο τα μεγάλα κέντρα διαφήμισης είναι απόρροια της έλλειψης χρόνου απο τον δέκτη και αδυναμίας απορρόφησης του όγκου της πληροφορίας, αυτό οδηγεί τους περισσότερους στην ημιμάθεια και συρρικνώνει το αισθητήριο και την κριτική ικανότητα.

    George Nikolopoulos
    Τα γραπτά σου πάντως μου φαίνονται πολύ ανώτερα από οποιουδήποτε ..σινε-κριτικού .. Συνέχισε και μην πτοείσαι!

    Giorgos Tsilly
    Η Μουσική μπορεί όχι, αλλά οι Μουσικοί (οι σταρ) παίρνουν και δημοσιότητα και προώθηση και συζήτηση μεγαλύτερη από τους αντίστοιχους καλλιτέχνες του σινεμά. Η Taylor swift φερειπείν είναι κυριολεκτικά παντού. Το ίδιο και διάφοροι σταρ είτε της "μαύρης μουσικής' είτε της pop. Είναι παντού και στα social και στις κουβέντες των πιτσιρικάδων. Άσε που γεμίσαμε ταινίες/βιογραφίες μουσικών ξαφνικά.

    Φώντας Τρούσας
    Για την Ελλάδα λέω. Αυτή με νοιάζει πιο πολύ, επειδή ζω εδώ.

    Nickos Ventouras
    H Taylor Swift είναι παντού περισσότερο ως φαινόμενο μαζικής υστερίας/λατρείας παρά ως μουσικός. Εκτός αυτής και μερικών ακόμα εξαιρέσεων, BTS, κλπ, οι πιτσιρικάδες ακούνε μουσική με πολύ λιγότερη ζέση από παλιότερους πιτσιρικάδες, και στις κουβέντες τους πιάνει το ένα δέκατο της σημασίας που έπιανε παλιότερα - γιατί λιώνουνε στα social, στα video games, κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Gus Ar
      Συμφωνώ Φώντα. Ωστόσο υπάρχει μια "υποτίμηση" προς στις μουσικές κυκλοφορίες.
      Πέρα του ότι δεν υπάρχει πλέον αμιγώς μουσικό περιοδικό, ούτε Ελληνικής ούτε ξένης μουσικής, τους τελευταίους μήνες έπεσαν στα χέρια μου Κυριακάτικες εφημερίδες με ένθετα πολιτισμού. Ε λοιπόν, οι ας τις πούμε παρουσιάσεις δίσκων ήταν μια σελίδα, και αν εξαιρέσουμε την προτεινόμενη κυκλοφορία, για την οποία το κείμενο ήταν 4-5 παράγραφοι, οι υπόλοιπες κυκλοφορίες περιορίστηκαν σε απλό σχολιασμό 5-10 σειρών.
      Φυσικά και αντιλαμβάνομαι ότι ο κύριος χώρος ενημέρωσης και έκφρασης πια είναι το διαδίκτυο ,αλλά ήταν άσχημο σε 30σελιδα ενθετα για τον πολιτισμό η δισκοκριτικη και τα περί μουσικής να είναι με το ζόρι μια σελίδα στο τέλος.

      Επίτροπος Σωτηρίας
      ΜΠΕΣ ΚΑΨΙΜΙ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΚΑΒΑΤΖΑ ΑΜΑ ΘΕΣ ΜΑΧΕΣ. ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ

      Jimi Sokratis
      Θα έγραφα καμιά βαριά κουβέντα για τον τελευταίο δίσκο του Θανάση μας αλλά δεν υπάρχει και κάποιος λόγος. Δε ξέρω αν υπάρχει και πουθενά χώρος μες τους τόσους οπαδούς του.

      Aris Karampeazis
      Κι εμείς θα ζήσουμε κι ας είμαστε φτωχοί ρε Φώντα ! Αμαν με τους σινεμάδες.

      Φώντας Τρούσας
      Το θέμα είναι ότι δεν βγάζει δίσκο ο Αγγελάκας να διασκευάζει Σαββόπουλο, για να έχουμε να λέμε για καμιά τριετία...

      Aris Karampeazis
      ή και το αντίστροφο

      Joseph Powell
      Κύριε Τρούσα, δυστυχώς - ή ευτυχώς - η κατάσταση η οποία περιγράφετε όπως και γενικά η εκάστοτε συνθήκη στον χώρο της τέχνης σε κάθε χώρα, δεν θα μπορούσε να μην είναι μια χαρακτηριστική αντανάκλαση των αξιών - ή της έλλειψής τους- της κοινωνίας μας. Σας ευχαριστώ προσωπικά για τα γραπτά και τις αναρτήσεις σας, μιας και κρατούν μια ισορροπία στο μυαλό και εκφράζουν προβληματισμούς που απασχολούν πράγματι μεταξύ άλλων κι εμένα.
      Θα ήθελα μονάχα να σας πω πως μου λείπει το παραγωγικό θράσος από και η αληθινή εκτίμηση προς αληθινά δουλευταράδες νέους καλλιτέχνες και όχι από καθιερωμένους πλέον Βετεράνους που αυτοί κι αν επαναλαμβάνονται και πως θα μπορούσαν να μην, εφόσον και το εγχώριο κοινό αποκαθηλώνει και σνομπάρει κατα ριπάς σαν να ήταν το επάγγελμα του απο πάντα. Ίσως η σκληρή δουλειά να βρίσκει γόνιμο έδαφος στο εξωτερικό - εξού και ο Λάνθιμος - όμως κανείς δεν στέλνει παιδιά μουσικούς έξω, πάντοτε μόνοι τους ξεκινούν σαν εξοστρακισμένοι από κακοποιητικούς γονείς. Σε αντίθεση φέρνουμε εξαγώγιμο προϊόν σαν να είναι καραμέλες. Αν θέλετε νέους χαμούς , όχι εσείς, ο κόσμος θα πρέπει να αποκτήσει και πάλι μια σκεπτόμενη ελεύθερη κριτική ικανότητα και εγρήγορση και ενδιαφέρον μαζί με δίψα για τέχνη. Που όμως την εξέφρασε τα τελευταία χρόνια, για να το κάνει τώρα;

      Νασια Κουτρα στον Aris Karampeazis
      έχει ήδη γίνει στη συναυλία στο Καλλιμάρμαρο - αρκετά επιτυχημένα, μάλιστα.

      Διαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Γιώργο Μπίλλη...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=o5kT2WNXkJA
    Γιώργος Μπίλης - Πήγα να δω ένα φίλο μου

    Silia Psychi
    Πεθαίνω

    Haris Mantellos
    Τον ξέρουν για να γράψουν?

    Ntinos Sarandopulos
    Αρχοντας!

    Makis Kontizas
    Το 1991 μαζί με έναν άλλον σεβιραμε μόνοι μας ολοκληρο τρικούβερτο πανηγύρι(72 ωρων) της Παναγίας Της Τουρλιανης στο μοναδικό χωριό της Μυκόνου την Άνω Μερα.Κάτι σαν Γουντστοκ.Για να δικαιολογήσω την μεγάλη καθυστέρηση τους παρηγορουσα με κατι αδελφίστικα κόλπα.Αποτελεσμα να πάρω τα εύσημα από την Αστυνομία ,γιατί έτσι για πρώτη φορά δεν πλακωθηκαν Ανωμεριτες με Χωραίτες.Οι μουσικοί ήτανε ο Μέγας Μπίλης με την Λέτα Κορε.Εγω ο καημένος άκουσα όλο το τριήμερο 54 φορές τον αδικοσκωτομένο από την Χούντα δικηγόρο Μανδηλαρα.Μετα ήταν τέτοια η επιτυχία που μέχρι του Σταύρου που το γυρίσαμε το καφενείο σε μπουζουξιδικο με τον πρωτοεμφανιζομενο Βασίλη Παιτερη σε ποίηση Δημήτρη Χριστοδούλου.Μολις πάω το σκυλάκι για κατουρημα θα ψαξω να σου βρω και τα τραγούδια φίλε μου
    https://youtu.be/-5cSjrIjvpc?si=J_3PmyM19cPiP_7H
    "Πώς πήγε ο Μανδηλαράς" Γ. Μπίλης

    Makis Kontizas
    https://youtu.be/RzfjEXmPoNc?si=ar_X4FNBMkbgS92z
    Pou Nasai Erota Mou

    Πετρος Μιχελιουδης
    εχω να περασω χρονια αλλα ο περιπτερας διπλα στο δημαρχειο Αθηνων επαιζε καθε μερα τις κασετες του ακουγοταν σ'ολο το δρομο...

    Mike Beles
    Βαλε την χηρα την κακομοιρα...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=vmREBLx_hDM
    Γιώργος Μπίλης - o Kαζαντζίδης έφυγε [2001]

    Λαφτατζής Χρήστος
    https://www.youtube.com/watch?v=xFTPBqL1FBI
    Γιώργος Μπίλης - Γειά σου Καπετάνισσα - Official Audio Release

    Akis Orfanos
    Είχε τα νεύρα του από 8 χρόνω οπός ο Τάκης Μπουανας ;

    Ιωάννης Μπλεκας
    https://youtu.be/bVZSP-e9FpI?si=SRiyvQ4BHZYvw3_-
    Το βιάγκρα - Γιώργος Μπίλης, Δέσποινα Τσαβαρή

    Christos Nastos
    Μηπως να γραψεις ενα κειμενο?
    Το αξιζει......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ένα 4σέλιδο κείμενο για την σπουδαία Carla Bley, που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή, στο πιο καινούριο YELLOW BΟΧ (τεύχος #23), που κυκλοφορεί τώρα στα περίπτερα..."...

    Dimitris Peter
    Είχε παίξει στο Θέατρο του Λυκαβηττού μια θαυμάσια συναυλία, τη δεκαετία του 90

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ "Είναι τρομερό να βλέπεις να αλληλογλείφονται δύο άσχετοι, για μουσικά θέματα"...

    Pantelis Tsalouchidis
    Εσύ γράψε τα για να κλείσουμε τρύπες από δεκαετίες έστω και τώρα και μην ασχολείσαι με κάθε απίθανο

    Christos Nastos
    θα συμφωνησω εμφατικα...(!!!)

    Lampros Papalexis
    ''Φρήντομ μπρό και τσιμπητέ μου!'' Χορτάσαμε μαλακία

    Takis Akkos
    Χεσ' τους και προχωρησε...

    Θοδωρής Μπαλούρδος
    ΠΕΣ ΤΑ

    Ntinos Sarandopulos
    https://www.beautetinkyriaki.gr/rock-ntysimo/?amp
    Ροκ ντύσιμο: Ένα διαχρονικό στυλ και προτάσεις για να το φορέσετε

    Stratos Tsirtavis
    πήραμε πολύ τροφή από την ιστορία του ροκ, τις πολιτικές και καλλιτεχνικές του προεκτάσεις, προφανώς ο μέσος όρος δεν ενδιαφέρεται πολύ για αυτά

    John Drake
    Αν μου επιτρέπεις μια διόρθωση...
    Ρόκας είναι αυτός που μαγεύει ρόκα στα λιβάδια, εκτός φυσικά αν θες να δηλώσεις την άγνοια κάποιου επι του θέματος(ροκ).
    Ο σωστός χαρακτηρισμός είναι "ροκερ"
    Με απεριόριστη αγάπη και σεβασμό στο έργο σου Φώντας Τρούσας !!!

    Φώντας Τρούσας
    Μωρέ σου επιτρέπω όσες διορθώσεις θέλεις, αλλά εδώ Γιάννη έχεις λάθος. Ροκάς είναι ο άσχετος οπαδός, ρόκερ είναι αυτός που παίζει ροκ.
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0Ho7brJCNiFCic9wJrrnuNym8MdSQnku31KDqGgmpDUnzNM1wcPQk4npk2LJbBsuJl&id=100014406333349&locale=el_GR

    John Drake
    στα 60ς στην Αγγλία υπήρχαν οι ρόκερς και οι μόντς και οι δύο ομάδες "οπαδων" μουσικών ειδών όχι υποχρεωτικά μουσικοί...

    Φώντας Τρούσας
    η λέξη ροκάς είναι ελληνική και έχει για μένα συγκεκριμένη σημασία. Εντάξει, άλλοι μπορεί να της δίνουν τη σημασία, που θέλουν εκείνοι.

    John Drake
    ισχύει..
    Εμένα πάντα μου έβγαινε η ερμηνεία που αναφέρω παραπάνω

    Φώντας Τρούσας
    Έχουμε πλούσιο δικό μας λεξιλόγιο... ροκάς, καρεκλάς, γκιράπας, πουρόκερ κ.λπ., τι να μας πούνε τώρα οι ρόκερ και οι μοντ...

    John Drake
    χα χα χα όντως αλλά τελικά, αυτόν που μαζεύει ρόκα πως τον λες;;;
    Άλλη τεράστια παρεξήγηση...
    Οι ροκεντρολερς στα 60ς εδώ στην Ελλάδα που ήταν χορευταράδες και δεν βάζαν κ₩λο κάτω όλο το βράδυ στα πάρτι
    Κράζανε τους ροκερς που άκουγαν καθήμενοι τις μουσικές τους (Doors, Led Zeppelin κτλ) και τους έλεγαν καρεκλαδες γιατί έβγαζαν όλο το βράδυ στα έπιπλα!!!
    Στα 70ς με την εμφάνιση(στην Ελλάδα)
    Της funk. Soul, Disco και των πολύχρωμων ενδυματολογικων επιλογών οι ροκερς παρομοιαζοντας τους Ντισκοβιους με συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα η οποία αποτελούνταν κυρίως από γυρολόγους επιδιορθωτες ψάθινων επιπλων καφενείου με επισεις αλλόκοτες ενδυματολογικες επιλογές(αυτοί από ανάγκη ομως) οι οποίοι συνήθιζαν (όπως και σημερα) να κάνουν γνωστή την παρουσία τους στις γειτονιές με το κελευμα: "ο καρεκλάης καρεκλάης!!!"
    Έτσι λοιπόν από κει που καρεκλάς στα 60ς ήταν ο rocker στα 70ς έγινε ο "ντισκόβιος"!!!

    Akis Perdikis
    Βλέπουμε το δέντρο, χάνουμε το δάσος... Ας μην κολλάμε στις περιγραφικές έννοιες... Η λέξη rocker έχει πολλαπλές εφαρμογές... Εμένα, ας πούμε, θα μου θυμίζει πάντα την υπέροχη ταινία (1978) του Θόδωρου Μπαφαλούκου, γυρισμένη στην Τζαμάικα... Ναι, έχει και η ρέγγε τους rockers της... Jah mon! https://youtu.be/6IKdjRR91tw?si=UQIlFxku0KXugsWL
    Rockers (soundtrack)

    Stefanos Paschalides
    Δεν ισχύει αυτό για το κανσελ Φώντα. Υπάρχει και μία μειοψηφία ίσως, που το βλέπει αλλιώς και χαίρεται που γράφεις και δημοσιεύεις τις απόψεις σου

    Voltnoi Brege
    καλύτερα με τους καρεκλάδες πάντως παρά με τους ροκάδες

    Antonis Kleidouchakis
    Duran εις το τετράγωνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ntinos Sarandopulos
      https://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News...
      Οι καρεκλάδες των 70s
      https://www.mixgrill.gr/ar13123el-moysiki-lovotomi...
      Μουσική Λοβοτομή: Καρεκλάδες εναντίον Ροκάδων

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Διαφωνώ με την ετυμολογία της λέξης "καρεκλάς". Βγήκε από τους -πραγματικούς- καρεκλάδες -συνήθως ρομά- που γυρνούσαν στις γειτονιές και διαφήμιζαν τις υπηρεσίες τους φωνάζοντας "ο καρεκλά".

      George Floudas
      για τη λοβοτομή δεν είχα αμφιβολίες. Το sd του αλλουνού ψάχνω τώρα

      Makis Fengoulis
      Το διαδίκτυο "γάμησε" και ξεφτιλισε...ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΚ! Μέσα κι έξω (=μουσικούς κι ακροατές)...

      Χρήστος Πριτσαπίδουλας
      Πάντα οι βλάκες είναι περισσότεροι...

      Patritsopoulos Nikos
      ρακ να ουμ

      Koma Gaeshi
      Αυτό νομίζω είναι αναπόφευκτο για είδη μουσικής που είναι τόσο διαδεδομένα και ακούγονται παντού και διαχρονικά. Μέσα στον τεράστιο όγκο της πληροφορίας λογικό είναι να υπάρχουν και πολλά σκουπίδια (θόρυβος). Υποθέτω ότι για είδη όπως η κλασική, η jazz, η παγκόσμια μουσική ή για υποείδη με περιορισμένο κοινό η μπουρδολογία είναι περιορισμένη.

      Stathis Gotsis
      Το ροκ είναι αγιοποιημένο και υπερτιμημένο. Με πιστούς που διαθέτουν την δογματικότητα και τον φανατισμό των …πρώτων Χριστιανών. Προφανώς έχουν υπάρξει αρκετά αριστουργήματα της ροκ, αλλά και πολλά ανάξια λόγου…

      Διαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Οι «περίεργες» επαφές της «Λορέλας» με μαθήτριες<<"...

    Lampros Papalexis
    Τιμή και δόξα!

    Φώντας Τρούσας
    Βίλλες, υπόγεια, ρετιρέ... απ' όλα είχε ο μπαξές.

    Kostas Drosopoulos
    Θα ρίξει φωτιά ο Θεός να μάς κάψει

    Andreas Xaikalis
    Σινέ Ερμής παλιέ μου συμμαθητή!

    Babis Srlmt
    Η γνωστή τρανς Άντζελα Γιάννου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το κακό που έκανε η βίαιη επιβολή του «παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου», από την ιδιωτική τηλεόραση, μετά το ’90, σε ποικίλες διαστάσεις τής καθημερινότητας, δεν έχει έως σήμερα αποτιμηθεί"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=GSa8N3xT-Iw
    Νίκος Λέκκας Μια Γαρδένια Η Καρδιά Μου πρώτη εκτ 1986 Βασίλης Τερλέγκας Γαρδένια δεύτερη εκτ 1993

    Stefanos Kavallierakis
    Πόσο δίκιο για τη Ρόζα

    Βέρα Βασιλείου-Πέτσα
    είναι, πράγματι, λαϊκή ποίηση. Η μελωδία έχει " κλέψει" δύο νότες από την " Ευδοκία" τού Μ.Λ. κι έγινε ένα ωραίο ζεϊμπέκικο. Συμφωνώ με όσα επισημάνατε για τα γνωστά ζεϊμπέκικα.

    Φώντας Τρούσας
    Το έχω γράψει αυτό από το 2018... αλλά το θεωρώ ασήμαντο. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02Th83qXpkdQs5XKWwGqRd2eKpCgLth5y9DdsCte6k8crc2AMnCfwJ1pXu2qkKyRUml&id=100014406333349&locale=el_GR

    Βέρα Βασιλείου-Πέτσα
    είναι ασήμαντο, δεν διαφωνώ!

    Stathis Gotsis
    έχει και λίγη εσάνς από το Άγαλμα του Πλέσσα. Μου έκανε εντύπωση πως η εισαγωγή ήταν εντελώς…έντεχνη!

    Χαρα Σπεγγου
    Εχετε δικιο. Δαχτυλιδι μονοπετρο το τραγουδι του Λεκκα.

    Vasilis Zacharopoulos
    Τι άποψη έχετε για το «Στο άδειο μου πακέτο» του Φιλιππου Νικολαου;

    Φώντας Τρούσας
    Το ακούω. δεν θυμάμαι όμως αν το έχω χορέψει.

    Costas Rizos
    Αληθινό Ελληνικό αντεργκράουντ.

    Dimitris Platamonas
    οντως ανατριχιαστικος στιχος..φουλ φιλοσοφικος και ρεαλιστικος..πρωτη εκτελεση Νικος Λεκας..πολυ δυσκολο βινυλιο..το ψαχνω...

    Θοδωρής Μπαλούρδος
    Πραγματι Ωραιο τραγουδι.

    Nikos Athanassakis
    Δεν σε θέλω και πάρε και δρόμο....

    Ntinos Sarandopulos
    https://youtu.be/fDdjvnQv8NA?si=yHug3Q0yITO3vyf7
    Το ριγέ σακάκι (Live στο Κοσμοδρόμιο Λάρισας) - Μίμης Γκιουλέκας

    Giorgos Stamatelos
    Συμφωνώ απολύτως με το σημείωμα της ανάρτησης! Πιστεύω πως και το "είμαι αητός χωρίς φτερά" είναι ένα ντεμεκ ζεϊμπέκικο. Τα έτη 1986 και 1993, ορίζουν, στο περίπου, τις αντίπερα οχθες ενός πολιτιστικού - κοινωνικού - οικονομικού - μεταιχμιου. Εξ' ου και ο Τερλέγκας, πολύ συμπαθής σ' εμένα, τίναξε τη μπάνκα στον αέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή