Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

ΠΑΡΑΘΥΡΟ ένα πατρινό περιοδικό

Το Παράθυρο ήταν ένα περίπου λογοτεχνικό περιοδικό που κυκλοφορούσε στην Πάτρα προς τα μέσα του ’80· ως πατρινό περιοδικό άσκησης σε γραφή κι ανάγνωση το αυτοπροσδιόριζε ο εκδότης του Τάκης Γασπαράτος στο εξώφυλλο. Δεν είμαι σίγουρος πόσα τεύχη τυπώθηκαν τελικώς (προσωπικώς διαθέτω μόλις δύο, τα υπ’ αριθμόν 3 και 4), μπορώ όμως να βεβαιώσω πως ήταν ένα καλοσχεδιασμένο έντυπο και πως παρουσίαζε το ανάλογο ενδιαφέρον. Από το τεύχος 4, που κυκλοφόρησε στις αρχές του 1985 (δεν αναφέρεται μήνας/χρόνος) πρωτοέμαθα, φοιτητής, την περίπτωση ενός πολύ σημαντικού έλληνα συγγραφέα, που είχε ζήσει κι είχε πεθάνει στην Πάτρα, του Νίκου Καχτίτση (προσφάτως επανακυκλοφόρησε ο Εξώστης του – διαβάστε τον). Στο ίδιο τεύχος ο Γιάννης Αδαλόπουλος (νεαρός φοιτητής, στα είκοσί του) είχε την επιμέλεια ενός αφιερώματος στην Ροκ Αμερικάνικη Ποίηση, μεταφράζοντας ο ίδιος τραγούδια των Bruce Springsteen, Rickie Lee Jones, Lou Reed και Tom Waits. Ένα μικρό απόσπασμα από τη μετάφραση του Γιάννη στο “Bad liever and a broken heart”, που ακούστηκε στο άλμπουμ του Tom WaitsSmall Change” [Asylum] το 1976…
Χαλασμένο συκώτι και μια ραγισμένη καρδιά
Έχω λοιπόν ένα χαλασμένο συκώτι και μια ραγισμένη καρδιά, ναι,
έχω πιεί έναν ποταμό από τότε που με παράτησες
και δεν έχω πρόβλημα με το ποτό
εκτός και αν δεν μπορώ να το βρω.
Και μακάρι να την είχατε γνωρίσει.
Είμαστε τόσο ωραίο ζευγάρι.
Ήταν κοφτερή σαν ξυράφι και παρηγορητική σαν προσευχή.
Γι’ αυτό καλώς ήλθατε στην ατέλειωτη, επεισοδιακή ιστορία μου.
Ήταν το καλλίτερο μέρος τους εαυτού μου.
Ήμουν απλώς ένα σκυλί.
Κι ας είμαι τώρα εδώ βυθισμένος στη ζαλάδα μου,
άφωνος στο σκαμνί μου. (…)

1 σχόλιο:

  1. Λέω πως το τεύχος 4 του περιοδικού Παράθυρο κυκλοφόρησε στις αρχές του 1985, επειδή στις δισκοκριτικές ο Γιάννης Αδαλόπουλος γράφει για το “A Sense of Wonder” του Van Morrison, που μάλλον βγήκε τέλη του ’84 ή νωρίς το 1985.

    ΑπάντησηΔιαγραφή