Για τους πειραματιστές από τη Θεσσαλονίκη Σάββα Μεταξά και
Σπύρο Εμμανουηλίδη έχουμε γράψει κι άλλες φορές στο δισκορυχείον – και για
προσωπικά projects
τους, αλλά και για τις μεταξύ τους συνεργασίες. Τελευταία φορά ήταν πέρυσι
τέτοιαν εποχή, όταν αναφερθήκαμε στην κοινή τους κασέτα με τους Turbo Teeth [Orila/Granny]. Τώρα, τους συναντάμε και πάλι μαζί σ’ ένα split... LP αυτή τη φορά, την δεύτερη
πλευρά του οποίου καταλαμβάνουν οι Eventless Plot. Το άλμπουμ κυκλοφόρησε στο τέλος
της περυσινής χρονιάς από την Granny
σε 100 μόλις αντίτυπα.
Στην Side
1 καταγράφεται το track
των Μεταξά & Εμμανουηλίδη “Front”,
με τον πρώτο να χειρίζεται tapes και modular συνθεσάιζερ και με τον δεύτερο προετοιμασμένο πιάνο, synth και tapes. Το “Front” έχει βεβαίως εκείνον τον
πειραματικό χαρακτήρα, την ηχητική διαδρομή αν θέλετε, που ακούγαμε παλαιότερα
στα λεγόμενα ηλεκτροστατικά έργα. Υπάρχει, θέλω να πω, η ίδια εξερευνητική διάθεση
και κυρίως η απόπειρα οικοδόμησης ενός περιβάλλοντος, που να εμπνέεται τόσο από
το άστυ, όσο και από τη φύση. Πρόκειται για ambient music κατά βάθος, ασχέτως της αισθητικής
πολυμορφίας της. Διατηρεί, εννοώ, την ταυτότητα τής «αργότητας», ου μην άλλα
και κάποιας μετρημένης «επαναληπτικότητας», αλλά είναι περισσότερο
εμπλουτισμένη από εφφέ και γενικότερες ηχητικές εκπλήξεις. Το “Front” είναι ένα τέτοιο
κομμάτι δηλαδή. Ένα track
που επιβάλλεται όχι μόνον δια του όγκου του, αλλά και δια της ευφάνταστης ενοργάνωσής
του. Συντελεί σε πολλά, οπωσδήποτε, το prepared piano, χωρίς βεβαίως να υποτιμάται και ο
ρόλος των ηλεκτρονικών.
Οι Eventless Plot τώρα, που ακούγονται στην Side 2, είναι συγκρότημα. Ελληνικό συγκρότημα που υφίσταται από το
2002 και το οποίο αποτελούν οι Βασίλης Λιόλιος κρουστά, μικρόφωνα επαφής, Άρης Γιάτας
αναλογικά συνθεσάιζερ και Γιάννης Τσιρίκογλου zither, ηλεκτρονικά. Η σύνθεσή τους “Killing realism” διαθέτει πολλά και
ποικίλα χαρακτηριστικά, που θα μπορούσε χοντρικά να συνοψιστούν στο… improv/ noise/ electro, παρότι στην πράξη είναι δύσκολο
να περιγράψεις ένα 20λεπτο track,
που κινείται διαρκώς σε τροχιά «έκπληξης». Εδώ, τα μικρόφωνα επαφής, που
τοποθετούνται υποθέτω πάνω στα διάφορα κρουστά (crotales, sound plates, objects διαβάζουμε στο οπισθόφυλλο), κάνουν
πολύ καλή δουλειά, μεγεθύνοντας με δημιουργικό τρόπο τις διαφορετικές
συχνότητες. Το αποτέλεσμα είναι μια μουσική ρέουσα, με πολύ ενδιαφέρουσα
διαστρωμάτωση τόσο στα ηλεκτρονικά χαμηλά της, όσο και στα percussive υψηλά της.
Επαφή: www.grannyrecords.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου