Στον πειραματιστή Dave Phillips έχουμε αναφερθεί πριν καιρό στο δισκορυχείον και αφορμή ήταν το άλμπουμ
του “Insect” [πτώματα κάτω από το κρεββάτι, 2010] – ένα LP με επεξεργασμένους
ήχους εντόμων από δάση και βιoτόπους της Ταϊλάνδης.
Συνεχίζοντας στο ίδιο experimental μοτίβο, o Phillips έχει και πιο πρόσφατο άλμπουμ/ CD (όπως και άλλα ενδιάμεσα)
κι αυτό για ένα label τού Νικόλα Μαλεβίτση, το noise-below,
σε συνεργασία όμως τώρα με το fréquencies critiques.
Να πούμε κατ’ αρχάς πως στο “Selective Memory/ Perception” (2016) υπάρχει ένα μόνο track, που διαρκεί σχεδόν
μιαν ώρα και πως τούτο είναι συνεχές, χωρίς εσωτερικά «διαλείμματα» και κενά
που δεν καταγράφονται.
Ο Phillips,
χρησιμοποιώντας μια ποικιλία ήχων και πηγών (οπωσδήποτε field recordings και όχι μόνον εντόμων,
αλλά και αμφιβίων, ανακατεμένες με ποικίλα περιβαλλοντικά ή μηχανιστικά
σπαράγματα, όπως και με συμβατικά μουσικά όργανα, πιάνο π.χ.), δημιουργεί ένα
θορυβώδες, έντονης διεισδυτικότητας πλαίσιο, εντός του οποίου η δράση είναι
συνεχής (αν και απροσδιόριστης αρχής). Με όχι ιδιαίτερα σκαμπανεβάσματα στο volume, το άκουσμα έχει τη
δύναμη να τεντώνει την προσοχή σου, κρατώντας σε πάντα σε εγρήγορση, παρότι η
προσπέλαση δεν είναι συνεχής και μονίμως εφικτή. Θέλω να πω πως το “Selective Memory/ Perception” λειτουργεί περισσότερο σαν
ένα εικονοκλαστικό αφήγημα, παρά σαν μια γραμμική ιστορία με αρχή, μέση και
τέλος – και, προς τιμήν του, με μηδαμινά στοιχεία αυτοαναφορικότητας και αναίτιας «δυσκολίας».
Χρόνο να έχεις, διάθεση και επιθυμία ν’ ακούσεις κάτι που
δεν φαντάζεσαι πως υπάρχει – ή, αν υπάρχει, δεν φαντάζεσαι πώς ηχεί.
Γνωστός και από τον grindcore θρύλο Fear Of God.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά εσύ τα ξέρεις Σπύρο.
Διαγραφήευχαριστώ φώντα
ΑπάντησηΔιαγραφή