Το ελληνικό σινεμά έδινε ευρωπαϊκά εξώφυλλα –εξώφυλλα σε κινηματογραφικά
περιοδικά εννοώ– στις αρχές του ’70. Και όχι με την Αναπαράσταση του
Αγγελόπουλου ή με την Ευδοκία του Αλέξη Δαμιανού, αλλά με ταινίες του Όμηρου
Ευστρατιάδη (το ξέρω βλασφημώ, αλλά αυτή είναι η αλήθεια).
Αναφέρομαι, βασικά, στο αγγλικό Films and Filming, το οποίο
κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 1970 (volume 17, number 3), με ύλη δυνατή (Richard Fleischer, Παράσταση/ Donald Cammell/ Nicholas Roeg, Ομολογία/ Κώστας Γαβράς
κ.λπ.) και με τον Udo Kier στο
εξώφυλλό του. Με τον Udo Kier, βεβαίως, που πρωταγωνιστούσε στο Dead End (το Αδιέξοδο, το Conflict
of Emotions, τους Ερωτομανείς
ντε), μια ταινία του ’70, και όχι του ’73 όπως γράφει η ΙΜDb, την οποία είχε σκηνοθετήσει ο
Ευστρατιάδης, έχοντας ως βασικό πρωταγωνιστή τον γερμανό ηθοποιό. (Από την ίδια
εποχή προέρχεται και η ταινία Πρόκληση, πάλι με τον Udo Kier, με παρτενέρ τις
Άννα Φόνσου, Έλενα Ναθαναήλ, Ελένη Ανουσάκη και με μουσική του Μάνου Λοΐζου).
Στο Αδιέξοδο, δίπλα στο Kier, που έχει συνεργαστεί ακόμη και
με τον Φασμπίντερ (τον θυμάμαι στο Berlin Alexanderplatz και σε διάφορα άλλα
φοβερά και τρομερά, καθότι υπήρξε/είναι μεγάλος δευτεραγωνιστής ή πρωταγωνιστής
«δευτέρων» ταινιών), εμφανίζονταν καλοί έλληνες ηθοποιοί (Μπέτυ Αρβανίτη,
Ανέστης Βλάχος, Χρήστος Τσάγκας), αλλά και άλλοι πιο κλασικοί πρωταγωνιστές του
Ευστρατιάδη, όπως ο Λευτέρης Γυφτόπουλος – παρά ταύτα η ταινία βλέπεται σήμερα
με δυσκολία. Την είχα δει παλιά στο βίντεο και αργότερα σε DVD, μαζί με άλλες
ταινίες τής G.D. films τού Γρηγόρη Δημητρόπουλου.
Χοντρικά το στόρι του Γιάννη Τζιώτη (μόνιμος σεναρίστας,
τότε, του Όμηρου Ευστρατιάδη) έχει ως εξής. Μπορεί και να μην είμαι εντελώς
ακριβής, καθότι ξαναείδα το Αδιέξοδο στο γρήγορο…
Η συνέχεια εδώ…
Σωτήρης Τσιρογιάννης
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΩΝΤΑ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ <> ΣΤΟ LP ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ <<4>> ΤΟΥ 1970. ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΜΟΥ ΤΑΙΝΙΕΣ!!