Καναδός, από το Τορόντο, είναι ο κιθαρίστας Alex Goodman, αν και τα τελευταία
χρόνια η βάση του είναι η Νέα Υόρκη. Από ’κει βασικά άντλησε επιρροές και
αφορμές, εκεί μάζεψε τους μουσικούς του κι εκεί παρουσιάζει, βασικά, ζωντανά τη
δουλειά του. Το “Second Act”
[Lyte Records, 2017] είναι το πιο
πρόσφατο straight ahead τζαζ άλμπουμ του, φτιαγμένο και προορισμένο για σεξτέτο (το
γκρουπ συμπληρώνουν οι Matt Marantz σαξόφωνο, ewi,
Eden Ladin πιάνο,
πλήκτρα, Rick Rosato μπάσο, Jimmy MacBride ντραμς, συν φωνή (από την Felicity Williams και τον… συμπατριώτη μας Alex Samaras).
Με ρεπερτόριο πρωτότυπο (όλες οι συνθέσεις ανήκουν στον Goodman) και με κατεύθυνση το
γκρουπ –κάθε μέλος συμμετέχει επί ίσοις όροις στη διαμόρφωση των κομματιών– το “Second Act” ακούγεται ως ένα
απολύτως εμπεριστατωμένο και επεξεργασμένο άλμπουμ, με κομμάτια που διακρίνονται
άλλοτε για τη μελωδική ευφράδειά τους και άλλοτε για τον απρόβλεπτα δυναμικό
χαρακτήρα τους.
Στο “Empty”
αναφέρομαι, κατά πρώτον, που είναι ένα γερό fusion track, με αναφορές και στην ηλεκτρική τζαζ του ’70. Περαιτέρω, ένα
από τα πιο μεγάλα σε διάρκεια κομμάτια του άλμπουμ είναι το 8λεπτο “Heightened”, που ξεκινάει
κάπως… παράταιρα, με νότες που πέφτουν αργά, προετοιμάζοντας μιαν ατμόσφαιρα…
αφαίρεσης, και που, στην πορεία, όλως περιέργως(;) μετατρέπεται σ’ ένα
εξαιρετικό swing. Μνεία
επίσης και στο “The first break”
με το πολύ ωραίο σόλο του Marantz
στο ewi (ένα
ηλεκτρονικό πνευστό με ήχο… σύνθι).
Ωραίο άλμπουμ, που, χωρίς να εντυπωσιάζει, έχει μια
πληρότητα (συνθετική και οργανοπαικτική), που σε «φτιάχνει».
Επαφή: www.alexgoodmanmusic.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου