Ο πιανίστας Pete Malinverni είναι παλιά καραβάνα. Μέλος
της νεοϋορκέζικης σκηνής από τα early
80s,
ο Malinverni
έχει πάνω από δέκα προσωπικά άλμπουμ (και πολύ περισσότερα ως «συμμετοχή»),
πράγμα που δείχνει έναν αναγνωρισμένο και «τοποθετημένο» μουσικό, με συνεπή
δισκογραφική παρουσία. Σε σχήμα τρίο συνήθως, ή συχνά, ο Malinverni έχει ηχογραφήσει ωραία
άλμπουμ, που δείχνουν αισθητική προσήλωση στα διδάγματα του πιανιστικού
ιμπρεσιονισμού από τη μια μεριά και της τζαζ παράδοσης από την άλλη,
προβάλλοντας πρωτότυπο και όχι μόνον έργο.
Στο “Heaven” [Saranac
Records,
2017] ο Malinverni πράττει κάτι… εκτός εποχής, αλλά… καλά
κάνει. Δημιουργεί ένα ακέραιο θρησκευτικό άλμπουμ, που θα ταίριαζε, ίσως,
καλύτερα το χειμώνα, και πιο συγκεκριμένα τα Χριστούγεννα, και που σε κάθε
περίπτωση μπορεί να σε παρασύρει με την απλότητα και την εκφραστική ειλικρίνειά
του.
Τα δέκα κομμάτια που το αποτελούν είναι
σχεδόν όλα versions
(υπάρχει μόνο μία σύνθεση του Malinverni),
βασικά παραδοσιακά θρησκευτικά τραγούδια (“Down in
the river to pray”,
“Shenandoah”,
“A city called heaven”,
“Wade in the water”),
που συμπληρώνονται από δύο συνθέσεις του Duke Ellington
(“Heaven”,
“Come Sunday”),
του Curtis Mayfield
(“People,
get ready”)
κ.λπ. Κλασικό δηλαδή υλικό, το οποίον ο Malinverni το προσαρμόζει στις
ανάγκες ενός τρίο (Ben Allison
μπάσο, Akira Tana ντραμς), που επεκτείνεται αναλόγως όταν
στο σχήμα μπαίνει φωνή (Karrin Allyson),
τρομπέτα (John Faddis)
και άλτο σαξόφωνο (Steve Wilson).
Το άλμπουμ κυλάει, θα το ξαναπώ, μέσα σ’
ένα κλίμα συναρπαστικής ηρεμίας και απλότητας και κομμάτια όπως τα “Down
in the river to pray”
και “Eili,
Eili”
της Ουγγροεβραίας Hannah Senesh,
έτσι όπως τα ερμηνεύει εδώ ο Malinverni
με τους συνεργάτες του, έχουν τον τρόπο και τη δύναμη να σε βγάζουν με μιας στο
ξέφωτο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου