11/9/2020
9/9/2020
47 χρόνια... Τα δύο καλύτερα βιβλία που κυκλοφόρησαν στην
Ελλάδα για το θέμα της Χιλής, την ανατροπή του Allende κ.λπ. στις 11 Σεπτέμβρη
του 1973, το ένα στις εκδόσεις Βέργος το 1974 και το άλλο στον Καρανάση το
1975.
Λέμε και τα σχετικά σ' ένα παλιότερο ποστ του δισκορυχείου, στα σχόλια...
Λέμε και τα σχετικά σ' ένα παλιότερο ποστ του δισκορυχείου, στα σχόλια...
11/9/2020
Αφού ό,τι και να κάνουμε ή να μην κάνουμε η ζωή δεν
αλλάζει... ας ρίξουμε κανα λαϊκό για παρηγοριά. (γέλιο)
11/9/2020
Όσοι μελετάμε την ιστορία του ροκ στην Ελλάδα τέτοια κείμενα
μας χρειάζονται. Έψαχνα χρόνια να βρω το δεύτερο βιβλίο του διαβόητου
συνταγματάρχη Ιωάννη Λαδά (το πρώτο το έχω από καιρό), το «Λόγοι, Βιβλίον
δεύτερον» [Επτάλοφος, Αθήναι 1972], στο οποίο ο φασίστας στρατιωτικός
περιλαμβάνει και μιαν «επιστολή σχετική με τους νέους με μακρυά μαλλιά».
Η επιστολή του Λαδά γράφτηκε μετά την «επιχείρηση ψαλλίδι» στο Περιστέρι, τον Μάρτιο του 1971, όταν ο αστυνομικός διευθυντής του τοπικού τμήματος Παναγιώτης Μουρελάτος, από υπερβάλλοντα ζήλο, σε μια σπασμωδική και μεμονωμένη ενέργεια, κούρεψε παράνομα και δια της βίας περί τους 60 μακρυμάλληδες της περιοχής (όχι ο ίδιος, είχε καλέσει κουρείς στο τμήμα). Τον Ιούνιο του 1971 είχε ασκηθεί ποινική δίωξη κατά του Μουρελάτου από τον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Αθηνών, για παράνομη βία και κατακράτηση.
Η επιστολή του Λαδά γράφτηκε μετά την «επιχείρηση ψαλλίδι» στο Περιστέρι, τον Μάρτιο του 1971, όταν ο αστυνομικός διευθυντής του τοπικού τμήματος Παναγιώτης Μουρελάτος, από υπερβάλλοντα ζήλο, σε μια σπασμωδική και μεμονωμένη ενέργεια, κούρεψε παράνομα και δια της βίας περί τους 60 μακρυμάλληδες της περιοχής (όχι ο ίδιος, είχε καλέσει κουρείς στο τμήμα). Τον Ιούνιο του 1971 είχε ασκηθεί ποινική δίωξη κατά του Μουρελάτου από τον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Αθηνών, για παράνομη βία και κατακράτηση.
10/9/2020
Ένα από τα καλύτερα ελληνικά συγκροτήματα εκεί στις αρχές
του '90. Οι Groove Machine
στο “Richard Brautigan”…
https://www.youtube.com/watch?v=hrlG_HYwRzM
https://www.youtube.com/watch?v=hrlG_HYwRzM
9/9/2020
ΤΕD JOANS – JAZZ + ΠΟΙΗΣΗ
Γνωστός και στην Ελλάδα, καθώς μας είχε επισκεφθεί κανα-δυο φορές, πριν το ’65. Υπάρχουν μάλιστα ποιήματά του και φωτογραφίες του σε ελληνικά περιοδικά από τότε...
Γνωστός και στην Ελλάδα, καθώς μας είχε επισκεφθεί κανα-δυο φορές, πριν το ’65. Υπάρχουν μάλιστα ποιήματά του και φωτογραφίες του σε ελληνικά περιοδικά από τότε...
7/9/2020
Πέθανε στα 82 του ο διάσημος τσέχος σκηνοθέτης Jiří Menzel.
Η πιο γνωστή ταινία του ήταν «Ο άνθρωπος που έβλεπε τα τραίνα να περνούν»
(1966), βραβευμένη με Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας το 1968. Η ταινία
ήταν στηριγμένη στο βιβλίο του Μποχούμιλ Χράμπαλ «Τα Τραίνα», που είχε τυπωθεί
στην Ελλάδα επί δικτατορίας, αλλά είχε συναντήσει προβλήματα με την λογοκρισία.
Κάτι είχαμε γράψει παλιότερα:
«Την ελληνική εκδοτική περιπέτεια των Τραίνων του μεγάλου Τσέχου συγγραφέα Μποχούμιλ Χράμπαλ (1914-1997) επί δικτατορίας την είχε αναδείξει πριν από κάποια χρόνια ο Ιός (Ελευθεροτυπία, 22/4/2006). Ήταν η περίοδος πριν από την κατάργηση της προληπτικής λογοκρισίας για τα έντυπα, που συνέβη το φθινόπωρο του 1969, όταν οι εκδότες ήταν υποχρεωμένοι να καταθέτουν στις επιτροπές ελέγχου του υπουργείου Προεδρίας όλα τα κείμενα που επρόκειτο να τυπώσουν. Έτσι συνέβη και με τα Τραίνα του Χράμπαλ, που θα κυκλοφορούσαν από τις εκδόσεις Κάλβος του Γιώργου Χατζόπουλου τον Οκτώβριο του '68. Το βιβλίο, που είχε μεταφερθεί και στον κινηματογράφο από τον Jiří Menzel το 1966 (Ο άνθρωπος που έβλεπε τα τραίνα να περνούν), πήγε στη λογοκρισία, η οποία το σακάτεψε, με τον εκδότη στη συνέχεια να αδιαφορεί, πράττοντας το σωστό. Όπως διαβάζουμε και στον Ιό:
“Το 1968 οι εκδόσεις Κάλβος κατέθεσαν στη Γενική Διεύθυνση Τύπου του υπουργείου Προεδρίας τη μετάφραση των Τραίνων (71 δακτυλογραφημένες σελίδες). Η λογοκρισία επέστρεψε το κείμενο έχοντας διαγράψει τα σημεία, τις διατυπώσεις ή ακόμη και τις λέξεις που έπρεπε να απαλειφθούν. Όπως διαπιστώνουμε, ξεφυλλίζοντας τη λογοκριμένη μετάφραση, ο λογοκριτής έχει κάνει προσεκτικά τη δουλειά του: κάθε ελεγμένη σελίδα φέρει τη σφραγίδα της υπηρεσίας με την υπογραφή του, ενώ οι περικοπές του διαθέτουν εσωτερική λογική και συνέπεια. Ως εδώ, ουδεμία έκπληξη: ο εκδότης έκανε το χρέος του και οι λογοκριτές το δικό τους. Με τη διαφορά ότι οι εκδόσεις Κάλβος πήραν πίσω τα λογοκριμένα δακτυλόγραφα, αλλά έστειλαν στο τυπογραφείο τη μετάφραση του Χράμπαλ χωρίς την παραμικρή περικοπή. Το κείμενο δηλαδή λογοκρίθηκε, αλλά εκδόθηκε αλογόκριτο. Εκτός αυτού, στην ίδια έκδοση προστέθηκαν δύο σύντομα διηγήματα του Χράμπαλ, Τ' αγγελικά μάτια και Ο βαρόνος Πράσιλ (και τα δύο από τη συλλογή Ο κόσμος το Αυτόματο), χωρίς προηγουμένως να έχουν περάσει από την υπηρεσία προληπτικού ελέγχου (σελίδες 93-138 του τυπωμένου βιβλίου)”».
«Την ελληνική εκδοτική περιπέτεια των Τραίνων του μεγάλου Τσέχου συγγραφέα Μποχούμιλ Χράμπαλ (1914-1997) επί δικτατορίας την είχε αναδείξει πριν από κάποια χρόνια ο Ιός (Ελευθεροτυπία, 22/4/2006). Ήταν η περίοδος πριν από την κατάργηση της προληπτικής λογοκρισίας για τα έντυπα, που συνέβη το φθινόπωρο του 1969, όταν οι εκδότες ήταν υποχρεωμένοι να καταθέτουν στις επιτροπές ελέγχου του υπουργείου Προεδρίας όλα τα κείμενα που επρόκειτο να τυπώσουν. Έτσι συνέβη και με τα Τραίνα του Χράμπαλ, που θα κυκλοφορούσαν από τις εκδόσεις Κάλβος του Γιώργου Χατζόπουλου τον Οκτώβριο του '68. Το βιβλίο, που είχε μεταφερθεί και στον κινηματογράφο από τον Jiří Menzel το 1966 (Ο άνθρωπος που έβλεπε τα τραίνα να περνούν), πήγε στη λογοκρισία, η οποία το σακάτεψε, με τον εκδότη στη συνέχεια να αδιαφορεί, πράττοντας το σωστό. Όπως διαβάζουμε και στον Ιό:
“Το 1968 οι εκδόσεις Κάλβος κατέθεσαν στη Γενική Διεύθυνση Τύπου του υπουργείου Προεδρίας τη μετάφραση των Τραίνων (71 δακτυλογραφημένες σελίδες). Η λογοκρισία επέστρεψε το κείμενο έχοντας διαγράψει τα σημεία, τις διατυπώσεις ή ακόμη και τις λέξεις που έπρεπε να απαλειφθούν. Όπως διαπιστώνουμε, ξεφυλλίζοντας τη λογοκριμένη μετάφραση, ο λογοκριτής έχει κάνει προσεκτικά τη δουλειά του: κάθε ελεγμένη σελίδα φέρει τη σφραγίδα της υπηρεσίας με την υπογραφή του, ενώ οι περικοπές του διαθέτουν εσωτερική λογική και συνέπεια. Ως εδώ, ουδεμία έκπληξη: ο εκδότης έκανε το χρέος του και οι λογοκριτές το δικό τους. Με τη διαφορά ότι οι εκδόσεις Κάλβος πήραν πίσω τα λογοκριμένα δακτυλόγραφα, αλλά έστειλαν στο τυπογραφείο τη μετάφραση του Χράμπαλ χωρίς την παραμικρή περικοπή. Το κείμενο δηλαδή λογοκρίθηκε, αλλά εκδόθηκε αλογόκριτο. Εκτός αυτού, στην ίδια έκδοση προστέθηκαν δύο σύντομα διηγήματα του Χράμπαλ, Τ' αγγελικά μάτια και Ο βαρόνος Πράσιλ (και τα δύο από τη συλλογή Ο κόσμος το Αυτόματο), χωρίς προηγουμένως να έχουν περάσει από την υπηρεσία προληπτικού ελέγχου (σελίδες 93-138 του τυπωμένου βιβλίου)”».
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Jiří Menzel...
ΑπάντησηΔιαγραφήStylianos Tziritas
Θαυμάσιο βιβλίο. Την ίδια έκδοση έχω. Και όντως καλή μεταφορά στον κινηματογράφο
Haris Mantellos
Μεγάλος δημιουργός! Παρά τα προβλήματα υγείας του μου είχε στείλει αυτόγραφο
Andreas Frogoudakis
τι ταινία...
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Ted Joans...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://diskoryxeion.blogspot.com/2014/01/50.html
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΥΛΙΚΑΚΟΣ 50 χρόνια
Konstantinos Moustakas
αργυρης μαρνερος!!!!τι με θυμησες!!!
Σχόλιο από το fb στο ποστ για το τραγούδι των Groove Machine "Richard Brautigan"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://diskoryxeion.blogspot.com/2012/10/richard-brautigan-54.html
Σχόλια από το fb στο ποστ για το κείμενο του Λαδά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΘανάσης Ζελιαναίος
Στην υπόλοιπη επιστολή (ή και αλλού) κάνει σύνδεση του χιππισμού με τον κομμουνισμό (ή γενικότερα με την αριστερά); Γιατί μέχρι εδώ φαίνεται ότι το πρόβλημά του είναι θέμα αισθητικής, ηθικής και και ροπής προς την παρανομία μόνο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Λέει τα δικά του. Κάποια στιγμή θα γράψω περισσότερα.
Vassilis Galanos
https://amp.reddit.com/.../long_hair_is_communism.../
• amp.reddit.com
Reddit - OldSchoolCool - Long Hair is Communism, Anti-Hippie Rally in the '60s
Θανάσης Ζελιαναίος
όχι επί του παρόντος δεν μιλάω για το διεθνές περιβάλλον. Θα είχε ιδιαίτερη αξία αν οι χουνταίοι κάνανε τέτοια σύνδεση. Και το λέω αυτό γιατί στο παραπάνω απόσπασμα αυτά που λέει ο Λαδάς τα έλεγε όλη η συντηρητική Ελλάδα που και πολυπληθής ήταν και δεν ήταν απαραίτητα ακροδεξιά.
Vassilis Galanos στον Thanasis Zelianeos
αφώς, απλώς θαρρώ/θωρώ πως η ελληνική χούντα ακολουθούσε παγκόσμια πρότυπα στρατιωτικής ομογενοποίησης όπως για παράδειγμα και ο Ατατούρκ, ο Μουσολίνι και άλλοι. Έπρεπε να έρθουν τα 90ς για να γίνει στην Ελλάδα και παγκοσμίως το μακρύ μαλλί προϊόν "επεκτατισμού" διαφόρων ετερογενών κοινωνικών ομάδων, από αναρχοπαγανιστές και φασιστομεταλάδες μέχρι χριστιανοροκάδες και new age σαχλοδεξιούς. Τρίχες!
Προτείνω το εξαιρετικό κείμενο Η Χειρονομία του Ξυρίσματος που περιέχεται στο βιβλίο Χειρονομίες του εξαιρετικού Vilém Flusser (που αφιερώνει και ορισμένες παραγράφους στη φαινομενολογία του κουρέματος).
George Chatzakis
Θα μου μεινουν αξεχαστες οι στιγμες , σαν μαθητης Γυμνασιου (τοτε δεν ειχαμε Λυκειο), οταν μετα την πρωινη προσευχη, επαρση σημαιας , Εθνικος Υμνος κλπ... διαδικαστικα, καθοταν οι δυο γυμναστες αριστερα και δεξια στην πορτα που μπαιναμε στο Γυμνασιο Νικαιας...που μετραγαν(!!!) το μηκος τις τριχας στο κεφαλι μας, τσουλουφια, φαβοριτες κλπ
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μ' εμένα αυτό συνέβη επί δεξιάς, το 1980.
George Chatzakis
Ωχ... επι Ταλιαδουρου...!!!...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έχω και βραβείο με υπογραφή Ταλιαδούρου, γιατί ήμουνα καλός μαθητής... ��
George Chatzakis
Απο μικρος φαινοσουν...��
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τα ΄παιρνα τα γράμματα. ��
George Ioakeimidis
Αισχρές καταστάσεις...
Sakis Bwanas
ΔιαγραφήΠάντως, στη "Μηχανή του Χρόνου" είχε αναφερθεί οτι υπήρχε και ειδικό δελτίο για τους καλλιτέχνες που μπορούσαν "να φέρουν μακράν κώμη" (πιθανολογώ στα χρόνια της θεωρούμενης "φιλελευθεροποίησης")
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Καλά, μην πιστεύεις ό,τι λέει ο "μηχανή του χρόνου". Είναι άσχετος.
Sakis Bwanas
ξέρω ότι είναι ασχετοι κι εντυπωσιοθήρες αλλά εχω την εντύπωση ότι οντως είχε δείξει κάποιο δελτίο - θα τσεκαρω να βρω την εκπομπή
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Για βρες. Να το αξιολογήσουμε. Γιατί αυτοί είναι ακατάλληλοι και στο να αξιολογούν.
Dion Kihote
Τόσο στην συναυλία των Μεταλικα στην Ν. Σμυρνη όσο και σε αυτή των Prodigy στον Βύρωνα είχαν κοπεί κοτσίδες(κόβανε με ψαλίδι την κοτσίδα δεν ξύριζαν αλλά και πάλι)...και μιλάμε για δεκαετία '90 και πασοκαρα στην εξουσία
Daniil Gkorgkolis στον Dion Kihote
με σταματησαν οι δικοί μου απτό να πάω & στις 2 συναυλίες, βασικά στη 1η γιατί είχαν προβλέψει τα επεισόδια απτις αύρες των ματ που μαζεύονταν
Στους prodigy είχε κ ακροδεξιους πάντως που λέγεται ότι έκανα φασαρία σε ένα σχήμα μιας τουρκαλας τραγουδιστριας.. Κ μετά έπεσαν μπουκάλια στη σκηνή πάνω στον flynt διακόπηκε το Σόου
Dion Kihote
επειδή ήμουνα εκεί, αν και δεν μπορώ να ξέρω τι ήταν ο καθένας, ακροδεξιοί ανοιχτά και συντεταγμενα δεν υπήρχαν. Όντως έπεσαν μπουκάλια στη σκηνή και έπεσε και ξύλο με μέλη των Prodigy αλλά αυτό ξεκίνησε από τους σεκιουριταδες τους, οι οποίοι θεώρησαν "έξυπνο" να τσιμπήσουν ένα παιδί (μετά το αρχικό ντου και αφού είχε μπει όλος ο κόσμος που ήταν απέξω άρχισε το παραδοσιακό μπες βγες με μια διμοιρία που ήταν απέξω και ενώ η συναυλία γινόταν κανονικά) και να το παραδώσουν στους μπάτσους. Αυτό δημιούργησε εξτρα ένταση, οι σεκιουριταδες (μιλάω για ιδιωτικούς, του συγκροτήματος ή πιο πιθανό της εταιρείας παραγωγής και όχι τους κλασικούς στην πόρτα) πήγαν να κρυφτούν πίσω από τη σκηνή όπου κυνηγήθηκαν και μεταφέρθηκε και κομμάτι του μπαχαλου εκει και εκτροχιάστηκε η κατάσταση. Στο φεύγα τώρα οι "βυρωνιοτες" είχαν στήσει καρτέρι στην έξοδο του θεατρου και κάναν "φερμες" και μπορεί να υπήρχε και γηπεδικη διάσταση σε αυτό με γαβροβαζελους και δε συμαζεβασιον.
Dimitris Platamonas
πρωτη φορα διαβαζω τετοιο κειμενο....παντως περνωντας τα χρονια και οι δεκαετιες με το ροκ...βλεπουμε επαγγελματιες του ροκ μεγαλες παγκοσμιοι σταρ αλλα και ποιο μικροι να εχουν κοψει τα μαλλια τους...να ροκαρουν με κοντα μαλλια...και αναφερομαι σε αυτους που εχουν...οχι σε αυτους που τους επεσαν....οποτε το μαλλι και ροκ και αντιδραση...ξεθωριασε...ειχε την χαρη του...αλλα δεν ηταν η ουσια....η ουσια για μενα ηταν στην ωραια μουσικη και μετα στο αναμελο τις ζωης....ειναι βεβαια και ο στιχος με τα μυνηματα που περνουσε και τις καταστασεις που ελεγχε....
George Georgiadis
ΔιαγραφήΝομίζω ότι παρόμοιο θέμα το οποίο αξίζει ψάξιμο είναι το σκουλαρίκι στο αυτί στα αγόρια
Δημήτρης Ρουσόπουλος
Κι ο Χριστός χίππης κι ο Καραϊσκάκης χίππης...με την ψιλή θα τους κούρευε ο λαδάς��
Γιώργος Χαρωνίτης
Σωστός ο μπαρμπα-Γιάννης! Από νωρίς κατάλαβε το ξεπεσμένο χιππαριό!
Nickos Ventouras
Και καταλήξαμε σήμερα στους Μαραβέγιες και τους Λοκομόντος
Anastasios Babatzias
μονο που το διαβασα εχω μια ακαταμαχητη επιθυμια να μακρινω κ αλλο τα μαλλια μου πιο γρηγορα
Babis Seltsikas
Ωραία θα ήταν να μπορούσαμε να βρούμε κάποιους από αυτούς τους 60...
Δρημήτης Δυοβουνιώτης
Μαλλιά άφησες μακριά κόντρα στη μαμά, μετά θα τη βολέψεις και εσύ όπως όλα τα παιδιά...
Γιάννης Κοσπεντάρης
Εμένα μου ήρθε αυτό :)
https://www.youtube.com/watch?v=Y9YPCCUa0Xo
Διονύσης Σαββόπουλος - Μαύρη θάλασσα - Official Audio Release
George Ioakeimidis
Για όλα φταίει ο Μανσον. Βρέθηκε αυτό το αποβρασμα να σπιλωσει με τον χειρότερο τρόπο όλο το χίπηκο κίνημα, το 1969.Στο κλείσιμο δηλαδή της συγκλονιστικης αυτής δεκαετίας! Ουκ ολίγες φορές άκουσα να με αποκαλούν Μανσον εξ αιτίας του μήκους των μαλλιών μου...
Sakis Bwanas
σιγά το κίνημα που σπιλωθηκε κιολας
George Ioakeimidis
Φυσικά! Από τη χούντα και μετά, ίσχυσε η εξίσωση χίπης=ναρκομανής. Κι όχι μόνο στην Ελλάδα...
Sakis Bwanas
πάντα υπήρχε αυτό και πριν τους χίπις. Και τα ναρκωτικα και η αλητεία. Οι χίπις ήταν στην πλειονότητα τους απολιτίκ και "επικίνδυνοι" μόνο για κάτι χουντόμυαλους γερους
George Ioakeimidis
ΔιαγραφήΝαι αλλά άμα άφηνες μακρύ το μαλλί, έμπαινες στο στόχαστρο!
Sakis Bwanas
όχι πάντως περισσότερο από το αν διάβαζες Αυγή. Τα μέλη των συγκροτημάτων πώς είχανε μαλλούρα; Ακόμη και φαβοριτες αφήνανε κάποιοι δεξιοί, ενώ άλλοι όχι. Με το χαφιεδοτσουρμο που κυκλοφορούσε ασύδοτο, μάλλον η ασφάλεια χρειαζόταν και κάτι παραπάνω για να σε έχει από κοντά...
George Ioakeimidis
Τα μέλη των συγκροτήματα κινδυνευαν ανά πάσα στιγμή! Κάτσε διάβασε την ιστορία των Socrates για να καταλάβεις. Ή την τραγική ιστορία των Νοστράδαμος...
Φίλε, κείνα τα μαύρα χρόνια κινδύνευε ο κωλος σου. Στην κυριολεξία...
Patritsopoulos Nikos
ακουγονται κωμικα,αλλα εκεινη την εποχη υπηρχε φοβος...ομως στα τελη της χουντας ειχε επικρατησει το μακρυ μαλλι,ακομα και σε πιο μεγαλες ηλικιες,οπως το και το μινι στις γυναικες
η θεια μου ,μου εδειχνε στην πλατεια του αγιου παυλου τους μακρυμαλληδες νεαρους κι ελεγε...αυτοι ειναι μπητλς
George Ioakeimidis
Από το 1972 που μπήκε η TV σχεδόν σε όλα τα σπιτια
Αθανασιος Αθανατος
https://www.facebook.com/100865096953196/posts/1163798893993139/
Σχόλια από το fb στο ποστ "Αφού ό,τι και να κάνουμε ή να μην κάνουμε η ζωή δεν αλλάζει... ας ρίξουμε κανα λαϊκό για παρηγοριά. (γέλιο)"...
ΑπάντησηΔιαγραφήDimitris Metaxas
Τοχει τραγουδήσει κι ο Πιλαλί αυτό!
Nikolaos Kotsovos
Υπάρχει και από άλλον αοιδο δεύτερη εκτελεση;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Κοντολάζος. Μ' αρέσει περισσότερο με την Θεοχάρη. Είναι και η πρώτη εξάλλου.
Nikolaos Kotsovos
Συμφωνώ
Ntinos Sarandopulos
ισάξια της μαίρης μαράντη!!!!!
έπος!
αριστούργημα!
Σχόλιο από το fb στο ποστ για την Χιλή...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://diskoryxeion.blogspot.com/2013/09/blog-post_15.html
για τη Χιλή… και πέραν αυτής…
Εξαιρετικό το άρθρο σου για τη Χιλή του Σαλβαδόρ Αλιέντε και τον Victor Jara.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι δικές μου γνώσεις πάνω στην ιστορία αυτής της μακρινής και απομονωμένης γεωγραφικά χώρας, λόγω φυσικού τοπίου (έρημος Ατακάμα βόρεια, κορδιλιέρα των Άνδεων ανατολικά, Παταγονία στον Νότο και ο ωκεανός στα δυτικά),
προέρχονται από την ανιψιά του προέδρου, την υπέροχη Ιζαμπέλ Αλιέντε, η οποία μέσα από τα βιβλία της πάντα προωθεί την ιστορία της χώρας της, και δει την περίοδο της χούντας και των γεγονότων που διαδραματίστηκαν, όπως η ίδια τα έζησε.
Ακόμα και στο τελευταίο της βιβλίο, το πολύ καλό "Μακρύ πέταλο από θάλασσα" (από στίχο του Πάμπλο Νερούδα), αναφέρεται στην χούντα του Φράνκο αλλά και της πατρίδας της, της Χιλής.
Γράφεις στο ενδιαφέρον παλαιότερο άρθρο σου για τη Χιλή: «Η υπόθεση «Χιλή» απασχόλησε πολύ κάθε χώρα του κόσμου στη δεκαετία του ’70».
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναρωτιέμαι λοιπόν πόσο γνωστό είναι ότι η Ελλάδα μέσα από ένα άξιο τέκνο της (τον δημοσιογράφο και συγγραφέα Γιώργο Μανιάτη) ήταν παρούσα τις μέρες εκείνες του πραξικοπήματος. Ο Μανιάτης πήγε στη Χιλή και έμεινε εκεί 34 μέρες καταγράφοντας τα τεκταινόμενα και διακινδυνεύοντας και τη ζωή του ακόμη.
Επιστρέφοντας στην Αθήνα, δεν κατορθώθηκε να δημοσιοποιηθεί το υλικό του αμέσως (στην ΑΚΡΟΠΟΛΗ) καθώς συνέπεσε και με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, τον στρατιωτικό νόμο και τη λογοκρισία. Το επόμενο διάστημα (το 1974) μέρος του υλικού δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΚΡΟΚΕΕΣ, ένα άλλο μέρος στο ΑΝΤΙ (τχ. 33, Νοέμβριος 1975), στην ΑΥΓΗ (13/11/1975) και ένα πεντασέλιδο στο περιοδικό ΣΗΜΑ (τχ. 19-20, Σεπτ.-Οκτ. 1977)
Κ. Βλησίδης
Ενδιαφέρον.
ΔιαγραφήΔυστυχώς Κώστα αυτό το ΣΗΜΑ μου λείπει.