Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 287

31/8/2020
Πολύ ευχαρίστως θα έγραφα, αν είχα χρόνο, ένα κείμενο για τους Βρετανούς Alan Bown – γιατί έχω όλους τους δίσκους τους από πολύ καιρό πριν και τους έχω ακούσει δεκάδες φορές.
Παλιό συγκρότημα, αλλά όχι... παλιοσυγκρότημα.

30/8/2020
Από τα ωραιότερα τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου. Ο Διονύσης Θεοδόσης το λέει καλύτερα από τον Βλάσση Μπονάτσο, που το είχε πρωτοπεί στο «Βίκτωρ Βικτώρια». Όλοι αείμνηστοι πλέον...

30/8/2020
Διάβασα πρόσφατα στο oneman ένα κείμενο αυτού του Κώστα Μανιάτη, που είχε κάνει εκείνες τις χαζές ερωτήσεις στον Σαββόπουλο, για τις οποίες τα λέγαμε τις προάλλες, σχετικό με το τραγούδι «Το άγαλμα» (Πλέσσας-Παπαδόπουλος), που είχε πει ο Πουλόπουλος στον «Δρόμο». Το κείμενο είχε ανεβεί στις 24 Αυγούστου (όταν έγινε γνωστός ο θάνατος του τραγουδιστή) και ούτε λίγο ούτε πολύ άφηνε να εννοηθεί πως θα μπορούσε η λέξη «άγαλμα» να σημαίνει «πόρνη»!
Δεν ξέρω ποιος την ξεκίνησε αυτή την ανοησία, αλλά θυμάμαι πριν από μερικά χρόνια να την επαναφέρει στο προσκήνιο ο Χρήστος Χωμενίδης – ο οποίος σε μια κόντρα του με τον Νίκο Σαραντάκο (που δεν συμφωνούσε με τη συγκεκριμένη εκδοχή, και σωστά), είχε επικαλεστεί τον ίδιο τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, ο οποίος του είχε πει (του Χωμενίδη) πως η... εκδοχή τού αγάλματος-πόρνη τον γοήτευε περισσότερο απ’ όλες!
Τρίχες κατσαρές. Κάτω από την «πίεση» και την υποβολή τού Χωμενίδη, ο Παπαδόπουλος βρέθηκε κάπως προ τετελεσμένων γεγονότων. Αναγκάστηκε να υιοθετήσει μιαν εκδοχή, για την οποία ποτέ πριν ο ίδιος δεν είχε μιλήσει (σε συνεντεύξεις του). Απεναντίας είχε πει τα προφανή.
Δεν υπάρχει περίπτωση ο Παπαδόπουλος να είχε κάτι τέτοιο στο μυαλό του, όταν έγραφε το τραγούδι. Δεν ευσταθεί, δηλαδή, ο ισχυρισμός (του Χωμενίδη και άλλων) πως τις πόρνες τις λέγανε «αγάλματα» –πού, μήπως μόνο στην... πλατεία Κυριακού, εκεί όπου είχε μεγαλώσει ο στιχουργός;–, δεν υπάρχει πουθενά καμία τέτοια αναφορά.
Απλώς, κάποια στιγμή, κάποιος άσχετος-ευφάνταστος μπορεί να πέταξε αυτή την αρλούμπα, την οποία –κατά τον Χωμενίδη –την είχε βρει γοητευτική ο Παπαδόπουλος! Πότε; Κάτι «αιώνες» αργότερα (από τότε που γράφτηκε το τραγούδι)!
Για όσους δεν γνωρίζουν ο Λευτέρης Παπαδόπουλος έχει γράψει κι άλλα τέτοια τραγούδια (μέσα στο στιχουργικό σύμπαν του να πούμε), όπου οι πρωταγωνιστές των στίχων του μπορεί να κάνουν παρέα και να συνομιλούν με... έντομα («Ο τζίτζικας»), να μιλάνε με φεγγάρια («Άμα δείτε το φεγγάρι») και με ήλιους («Ήλιε μου σε παρακαλώ») ή ακόμη να αποκτούν οντότητα... καράβια («Ένα καράβι»), άγγελοι να συμπεριφέρονται όπως οι άνθρωποι («Οι άγγελοι») κ.ο.κ. Κοινά είναι αυτά στην στιχουργική, είναι επιρροές από το δημοτικό τραγούδι κ.λπ.
Έλεος πια με τους αδαείς, που ξύπνησαν ξαφνικά, αγνοούν ή αρνούνται το προφανές, και ψάχνουν να βρουν... κρυφούς συμβολισμούς σε οτιδήποτε!

30/8/2020
«Κι εσύ γλυκιά πατρίδα μητέρα των θεών / σε λήθαργο πεσμένη στα χέρια των γιατρών / κοιτάς να επιβιώνεις με κόλπα ηλεκτρικά / μα οι τάσεις μεγαλώνουν κι η αντίσταση χαλάει / το κύκλωμα πεθαίνει το ρεύμα σταματάει / τα σύννεφα βαραίνουν και για βροχούλα πάει»...

29/8/2020
Το κρατικό ραδιόφωνο, Πρώτο και Δεύτερο Πρόγραμμα, νοσεί βαριά. Ας αφήσουμε το πολιτικό κομμάτι, που, ανεξαρτήτως των πεποιθήσεων καθενός από εμάς, είναι τελείως βαρετό (η προχειρότητα και αυτοσχεδιασμός στο λόγο είναι σε φουλ φάση), και ας μείνουμε στο διασκεδαστικό, στο μουσικό.
Αν ακούσεις μια βδομάδα κρατικό ραδιόφωνο το πιο πιθανόν είναι να απογοητευτείς. Μπορεί να υπάρχει πάντα ο Γιάννης Πετρίδης (στο Πρώτο) και ο Γιώργος Τσάμπρας (στο Δεύτερο), για την ξένη και την ελληνική μουσική αντίστοιχα, μπορεί να υπάρχει ο Σιδερής Πρίντεζης με τις ωραίες επιλογές του, αλλά από κει και κάτω ελάχιστα πράγματα.
Τις εκπομπές έχουν καταλάβει εν τω μεταξύ διάφοροι «επώνυμοι» (εμένα αυτό δεν μου αρέσει), άλλοι πιο καινούριοι, άλλοι παλαιότεροι, που είναι είτε συμπαθείς, αλλά βαρετοί (όπως ο Κώστας Θωμαΐδης), είτε μέτριοι και αδιάφοροι, όπως ο Γιάννης Τζουανόπουλος (τον τράκαρα σε μια δίωρη αν θυμάμαι καλά εκπομπή-συναυλία για τον Μίκη Θεοδωράκη και νόμισα πως κάτι κακό βρήκε τον μεγάλο μας συνθέτη), ο Γιώργος Ανδρέου (που θέλει να παίξει και ροκ και τα κάνει θάλασσα) και ο Οδυσσέας Τσάκαλος, που δεν κατέχει το θέμα και τρώει γκολ από τους καλεσμένους του.
Δεν ξέρω με ποια κριτήρια επιλέγονται οι παραγωγοί, ή τέλος πάντων κάνω πως δεν ξέρω, αλλά αν επιλέγονται και για τη φωνή τους, τότε ο Θάνος Μαντζάνας είναι παντελώς ακατάλληλος. Βγαίνει μετά τα μεσάνυχτα και είναι ικανός να σε κοιμίσει στο πρώτο πεντάλεπτο. Δεν σε σώζουν ούτε τα hip-hop που βάζει από καιρού εις καιρόν (τον μόνον που άκουσα να παίζει και τέτοια μουσική).
Αυτά τα ολίγα.

29/8/2020
Πολλές από τις ερωτήσεις που έκανε αυτός ο Κώστας Μανιάτης στον Σαββόπουλο, στο oneman, ήταν εντελώς χαζές. Να μερικές:
Ο στίχος “σε αυτόν τον κόσμο όσοι αγαπούνε τρώνε βρώμικο ψωμί” τι σημαίνει;
(Κι ένα παιδάκι του δημοτικού μπορεί να πει τι σημαίνει)
Ο ‘Μπάτης’ του τραγουδιού ποιος είναι;
(Εντάξει, υπάρχει κι ένας ρεμπέτης Μπάτης –δεν τον ήξερε ο δημοσιογράφος;– που μπορεί να μην είχε έρθει από τη Σμύρνη το ’22, αλλά τι σημασία έχει;)
Το ‘Δεν έχω ήχο, δεν έχω υλικό’ επίσης θα ήθελα να μου το αποκωδικοποιήσετε.
(Δεν ξέρω τι να κάνω και τι να πω, ρε φίλε, αυτό σημαίνει. Τι κάθεσαι και ρωτάς τον άνθρωπο;)
Το ‘Ελσα σε φοβάμαι’ είναι όντως γραμμένο για την Ελληνική Στρατιωτική Αστυνομία (ΕΛ.Σ.Α.) της Χούντας;
(Χα, χα. Μου αρέσει το «όντως»! Ρε ούτε την ΕΣΑ δεν ξέρει αυτός και την λέει ΕΛΣΑ!)
Το σόλο απ’ το ‘Κιλελέρ’ το έχει κλέψει ως ένα σημείο ο Mark Knopfler στο ‘Sultans of Swing’;
(Ναι, και το σόλο μπάσο του Ντάλλα, ο Jaco Pastorius...).
Ορισμένοι προσπαθούν να το παίξουν έξυπνοι, διαφορετικοί, και πνίγονται σε μια κουταλιά νερό. Αλλά και το να βάζεις έναν δημιουργό να σου εξηγεί τι σημαίνει το ένα και τι σημαίνει το άλλο είναι μέγιστο ατόπημα, για μένα. Και βασικά οι δημιουργοί δεν απαντάνε σε τέτοιες ερωτήσεις. Σ’ αυτά ο καθένας καταλαβαίνει ό,τι καταλαβαίνει. Ok, ορισμένοι μπορεί να μην καταλαβαίνουν τίποτα... υπάρχουν κι αυτές οι περιπτώσεις.

29/8/2020
Το ωραιότερο τραγούδι που έχω ακούσει σε στίχους Ντίνου Χριστιανόπουλου. Το σιγοτραγουδώ από τότε που βγήκε, το ’82 (το βίντεο είναι του ’92). Κλασικός Κουγιουμτζής. Και ο Μπογδάνος ωραίος. Σαν τον Σμοκοβίτη τραγουδάει...
Και το πλήρες ποίημα, χωρίς αλλαγές, από το βιβλίο του Χριστιανόπουλου Το Αιώνιο Παράπονο...

28/8/2020
Υπάρχουν κάτι τραγουδιστάκια, από δω κι από κει, που κακαρίζουν και υπάρχουν και οι αληθινοί καλλιτέχνες του λαού, με τα κρυφά και φανερά προσόντα, με τους οποίους μεγαλώσαμε, διδάσκοντάς μας τις σωστές μονάδες μέτρησης, ώστε να εκτιμούμε, χωρίς να πέφτουμε έξω, μέσα στα χρόνια, τις ανάλογες ποιότητες.
Όχι δάκρυα για τον Γιάννη Κατέβα, μόνον επευφημίες. Ζει ο άνθρωπος...

28/8/2020
Με μέσο όρο 3 μπαίνεις Μαθηματικός στο νησί του Πυθαγόρα, με μέσο όρο 17 γίνεσαι αστυφύλακας.

8 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Με μέσο όρο 3 μπαίνεις Μαθηματικός στο νησί του Πυθαγόρα, με μέσο όρο 17 γίνεσαι αστυφύλακας."...


    Kostas Sierros
    Η νέα τάξη των Περιττών (σε πλήρη σύγχυση)
    Ηλίας Μπαζίνας 1/4/1940-22/8/2013
    Νομίζω ότι βρισκόμαστε κοντά στο τέλος της αμειβόμενης εργασίας
    Χιλιάδες χρόνια η εξαρτημένη εργασία υπήρξε ένας τρόπος επιβίωσης των πολλών που δεν είχαν οικονομικά μέσα και πόρους όπως πχ εξασφαλισμένα δικαιώματα κυριότητας πάνω σε γαίες
    Ο βιοπορισμός δια της παροχής προσωπικής εργασίας ήταν και παραμένει η πιο φυσιολογική κατάσταση σε κάθε στοιχειωδώς ανεπτυγμένη ανθρώπινη κοινωνία.
    Ο θεσμός της δουλοπαροικίας είναι επίσης πανάρχαιος, οι δουλοπάροικοι είχαν εξασφαλισμένη την διατροφή τους τουλάχιστον υπό ομαλές και κάποια είδη στοιχειώδους προστασίας . σε γενικές γραμμές ήταν ΧΡΗΣΙΜΟΙ στα αφεντικά τους κι έτσι επιβίωναν
    Στον σημερινό κόσμο του άκρατου νεοφιλελευθερισμού κανένας δεν εξασφαλίζει στον μη διαθέτοντα περιουσία εργαζόμενο το επόμενο γεύμα του. Οι υπηρεσίες που μαθαίνουν να παρέχουν οι εργαζόμενοι για να βρουν μεροκάματο ανα πάσα στιγμή μπορούν να γίνουν ανεπιθύμητες και άχρηστες
    ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ
    Στους πολλούς του αυριανού κόσμου η προσφορά της εργασίας δεν θα τους εγγυάται την επιβίωσή τους ΗΔΗ αυτήν την ώρα πολλών η εργασία έχει γίνει περιττή

    Vassilis Serafimakis
    Μπαζίνας : "Νομίζω ότι βρισκόμαστε κοντά στο τέλος της αμειβόμενης εργασίας."
    Αυτό πού δυσκολεύεται να λάβει ο πολύς κόσμος υπόψη του όταν διαμορφώνει μία περί οικονομίας άποψη είναι ότι εργαζόμενοι και καταναλωτές δεν ανήκουν σε δύο σύνολα με κανένα κοινό μέλος! Αντιθέτως, κάθε εργαζόμενος είναι και καταναλωτής. (Δεν μπορούμε να πούμε και το αντίστροφο. Υπάρχουν άνεργοι καταναλωτές.)
    Αν λοιπόν η αμειβόμενη εργασία πάψει, τότε θα αφαιρεθεί από την κατανάλωση ένα μεγάλο ποσό, σχεδόν ίσο με την μείωση τού συνολικού κόστους εργασίας. (Δεν μπορούμε να πούμε ότι οι εργαζόμενοι όσο εργάζονταν ξόδευαν όλο το εισόδημά τους.)
    Τέτοιο πλήγμα στην οικονομία την τραυματίζει σχεδόν μοιραία. Είναι δύσκολο έως αδύνατον να αντέξει. Αν τελειώσει η κατανάλωση τελειώνει κι η οικονομία.

    Stathis Nikokavouras
    μπραβο ρε μαγκα που εβαλες ενα απο τα διαμαντια που εχει γραψει ο ηλιακος ο μπαζινας......εδω ειναι το μεγαλυτερο απο τα κοματια του...ανατριχιλα..σε δυο κοματια το ανεβαζω..φωντα διαβασε..ειδικα το τελος.....

    Takis Psaltis
    Alvin Lee πάντως δε γίνεσαι ούτε με 40/20 .....��

    Γιάννης Φρέρης
    Μικροαστοί θα σας φάνε τα παιδιά σας ζωντανούς.

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Και με μέσο όρο 3+17=20, 20/2=10 μπαίνεις μαθηματικομπάτσος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Γιάννη Κατέβα...

    Κώστας Ρεούσης
    Ε, ναι! Κι όταν λέμε... Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας... μιλάμε για το Ελντοράντο!

    Tito Cassius
    Tο να μ' αγαπάς τώρα έπαιζε στο κασετόφωνο του φιέστα στα παιδικά ταξιδια μας στην Ναύπακτο κάθε καλοκαίρι. Δεν είχα ιδέα ότι είχε φύγει στον Καναδά ή ότι ήταν τέτοια παστα ανθρώπου. Πολυ ωραία φωνή (μέτρια προφορά)

    Παναγιωτης Πανταζιδης
    Το πρώτο μου βινύλιο "τα γιασεμακια σου".Αγαπημένο τραγούδι όμως το να μ'αγαπάς τώρα.Πολύ πιο "έντεχνος" από πολλούς σύγχρονους του είδους,αν και σίγουρα δεν κατατάσσεται ως τέτοιος.Το σχόλιο όμως δεν έχει να κάνει με το ιδίωμα που κατατάσσεται ο καλλιτέχνης αλλά το πως κατ'εμέ τουλάχιστον,αποδίδει το είδος του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ για το τραγούδι-ποίημα του Ντίνου Χριστιανόπουλου "Ο Φωτογράφος"...

    Patritsopoulos Nikos
    Τρανζιστορακια στα μεσαία, καλοκαίρι στο Πήλιο,πιάνοντας την ΕΡΤ Θεσσαλονίκης

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Ανηψιός του Μπιθικώτση.

    Δημητρης Σαλτος
    Η πλάκα ειναι πως ο κουγιουμτζης ανέφερε πως ο χριστιανοπουλος έλεγε σε διάφορες συνεντευξεις πως δεν του άρεσε η μελοποίηση, ενώ οι ίδιοι τα είχανε φτιάξει μαζί τα τραγουδια και του έλεγε τι ώραιαια μελοποίηση είχε κάνει. Μετά έφτασε στο σημείο μάλιστα να αναφέρει πως ο κουγιουμτζης τον μελοποιησε χωρίς την.. Άδεια του!!! Αλλά όπως είπε ο ίδιος ο κουγιουμτζης, δνε θελε να το κάνει θέμα, γιατί πρέπει να σεβόμαστε τους ποιητές μας. Τόσο μεγάλη ψυχή ήταν ο συνθέτης, τόσο ρεντικολο ο ποιητής. Τελοσπαντων, το έργο μένει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ για την συνέντευξη του Δ. Σαββόπουλου...

    Ferris Costas
    Πάντως, για ένα πράγμα, μπορώ να ορκισθώ ΠΕΡΑΝ ΠΑΣΗΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑΣ. Η Θαλασσογραφία ΔΕΝ γράφτηκε στη φυλακή.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Και οι στίχοι της Θαλασσογραφίας δεν είναι δικοί του. Είναι από ποίημα του Πεντζίκη. Γι' αυτό δεν τους συμπεριλαμβάνει και στο βιβλίο του με τα λόγια των τραγουδιών του.

    Ferris Costas
    Θα το πω γιατί είναι σπαραξικάρδιο. Είναι οι πρώτες μέρες μετά το πραξικόπημα, κι ο Διονύσης κρύβεται ακόμα σπίτι μου. Ο Θέμης Πανούσης έχει βρει αλλού κρυψώνα, κι ο Τάκης Μπενάς δεν έχει έρθει ακόμα να μας διδάξει τις προφυλάξεις της παρανομίας... Την ημέρα κουβεντιάζουμε -για τι άλλο;- για τέχνη, μουσική και σινεμά. Ο Διονύσης προβληματίζεται με το θέμα της λογοκρισίας, και σκέφτεται πως τώρα πλέον θα πρέπει να βρει τους κώδικες των "υπονοούμενων". Ένα βράδυ -εμένα δε με παίρνει ο ύπνος- στις 2¨00 μετά τα μεσάνυχτα, πετάγεται από τον ύπνο του ενθουσιασμένος. "Το βρήκα!" μου λέει. "Το τραγούδησα στον ύπνο μου! Μιά βαρκαρόλα, που να λέει φύσα αγέρι, σ' άλλα μέρη να μας φέρει, στο Παρίσι π.χ. που λέμε, να φύγω μακρυά από τη χούντα!. Το υπονοούμενο θα βγαίνει από την αγριάδα της φωνής, όλο αγωνία κι απελπισία!" Κι αρπάζει την κιθάρα του, κι αρχινά με στεντόρια φωνή: "Φύσα αγέρι, φύσα αγέρι..." Παγώνει το αίμα μου, μα δε μου πάει καρδιά να τον σταματήσω. Κάποια στιγμή, χτυπάει το κουδούνι της πόρτας. Παγώνουμε κι οι δύο, Τα μαζεύει βιαστικά, και κλείνεται στο δωμάτιό του. Ανοίγω, και βλέπω τον γείτονα, με τις πυτζάμες, τρυφερό και μελαγχολικό, να μου ψιθυρίζει με χαμόγελο: "Μην ανησυχείς... Είμαι παλιός Μακρονησιώτης, και ξέρω να κρατάω μυστικά. Όμως ο γείτονάς μας από κάτω, είναι χουντικός, και δεν το ξέρει πως κρύβεις τον Σαββόπουλο!" Όλη η πολυκατοικία το ήξερε, και το κράταγε μυστικό από τον κακό γείτονα...

    Nikos Daskalakis
    Πάντως οι απαντήσεις του Σαββόπουλου στη συνέντευξη ήταν γεμάτες νεύρο, ενδιαφέρουσες και καθόλου κοινότοπες.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τον πήρε στα σοβαρά, γι' αυτό.

    Mparpa Mimis
    Παιδικές ερωτήσεις. Νομιζω απλα.με ευγενεια απαντησε ο Σαββόπουλος. Ευτυχώς δεν ρωτηθηκε για τα πολιτικα να ξενερωσουμε πάλι.

    Ntinos Dimatatis
    Φώντα νέα παιδιά είναι,νέοι δημοσιογράφοι.Μην έχουμε υπερβολικές απαιτήσεις

    Chrissa Psaltopoulou
    ειχα απο παντα την εντυπωση οτι το ΕΛ.Σ.Α σημαινε Ελληνικα Σωματα Ασφαλειας, το ειχα διαβασει δλδ

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πρόκειται για το γυναικείο όνομα Έλσα.

    Ferris Costas
    Φαίνεται πως η ασχετοσύνη πάει μαζί με την ηλιθιότητα.

    Kwstas Agas
    Δηλαδή ο mark knopfler το 1971 άκουγε μετά μανίας τον Μπάλο και ξεσήκωνε τα σολιδια του Λαμπιτσι???? Αααααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ για το κρατικό ραδιόφωνο...

    Salatas Nektarios
    Ωdiki Voithia , μια εκπομπή κόσμημα κατ εμέ, με τον Γιώργο Μαρκάκη ~
    https://www.facebook.com/%CE%A9diki-Voithia-107523951030519/
    • Ωdiki Voithia

    Σπήλιος Γεωργιάδης
    Για μένα εξαντλείται σε Πέτρο Δουρδουμπακη και Έλενα Φαληρέα τα Σαββατοκύριακα. Με αποζημιώνουν και με το παραπάνω!

    George Chatzakis
    Καλό είναι να κάνεις επιλογές από διάφορους Ραδιο-σταθμους. Επιλέγεις τον παραγωγό και όχι τον σταθμό...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Γενικά δεν ακούω πλέον ραδιόφωνο. Παραδοσιακά, όμως, τον Αύγουστο ακούω κρατικό.

    Ioannis A. Vlachos
    Γιώργος Φλωράκης εξαιρετικός.
    Ο Τσάκαλος είναι των Φατμέ;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ποιος να είναι; Ο Οδυσσέας Τσάκαλος. Λες να είναι συνωνυμία;

    Σιδερής Πρίντεζης
    Ευχαριστώ πολύ για την προσωπική αναφορά!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν μπορώ να θυμηθώ τώρα μια εκπομπή με τον Γιώργο Παυριανό αν ήταν δικιά σου. Ήταν πολύ ωραία. Αλλά και οι επιλογές σου γενικά, και σε εκπομπές χωρίς λόγο, μόνο με τραγούδια, ήταν "μια χαρά".

    Σιδερής Πρίντεζης
    Τον Παυριανό τον είχε καλέσει πρόσφατα ο Παντελής Σιβρής σε μεσημεριανή ώρα νομίζω. Οι "λίστες" τραγουδιών προσπαθώ να έχουν ροή εκπομπής, αν και, απόντος του λόγου, αποφεύγω τις απότομες μουσικές μεταβάσεις η τις απρόσμενες συνδέσεις ετερόκλητων επιλογών που θα αιτιολογούσε ο λόγος. Και πάλι ευχαριστώ πάρα πολύ!

    Eleni Foka
    Την Φωτεινή Μπαλογιαννη στον 958 της ΕΡΤ (webradio) το Σαββατοκύριακο εγγυημένη απόλαυση.

    Tasos Sagris
    We love Mantzanas!

    Stathis Nikokavouras
    και ποσοι αλλοι...που να ακουσεις νυχτα ...που να παμε και στην ερα σπορ ..εκει να δεις αμορφωσια....σκυλαδικα τυπου πανταζη δημητριου και σια...λιγες εξαιρεσεις...

    Αντρέας Μπικουβαράκης
    Στο τρίτο;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν άκουσα Τρίτο. Δεν έπιανα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ γα το τραγούδι του Θόδωρου Αναστασίου...

    Miltiadis Kordas
    Το εχω το βινύλιο...το είχα ξεπατωσει τοτε

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Μία από τα ίδια.

    Δημητρης Σαλτος
    Θέλουμε αφιέρωμα στους χαμένους/αδικημενους δίσκους 85-89 που που καταβροχθιστηκαν από το αδηφάγο ελληνικό έντεχνο των 90ς, και τώρα μπορούν να ανακαλυφθουν μέσα του yt.
    https://youtu.be/KSQcDC_pCws
    Φιλί με κραγιόν (1989) - Αναστασία Μπάσσα

    Patritsopoulos Nikos
    πανεμορφο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb σε σχέση με το ποστ για "Το άγαλμα" των Πλέσσα-Παπαδόπουλου-Πουλόπουλου...

    Nikos Sarantakos
    Πες τα βρε Φώντα!

    Eirini Giannaki
    Το αστείο είναι πως πολλοι δεν πίστευαν ότι εκεί ο Παπαδόπουλος δεν εννοεί κατι άλλο γιατί παραείναι λέει σουρεάλ ο στίχος για το στυλ του αλλά η εκδοχή της πορνης που δεν προκύπτει από κάπου αλλού στο τραγούδι είναι ακόμα πιο σουρεάλ!

    Chris Pinturicchio
    Έτσι είπαν ότι το άγαλμα ήταν μια πόρνη αν και στην λογοτεχνία είδαμε ξανά αγάλματα να ζωντανεύουν, όπως στον Δον Ζουάν...

    Karl Bulsaras
    Γιατί πλατύασες; Το είπες με δύο λέξεις: «Τρίχες κατσαρές» (αν και η δεύτερη λέξη μπορούσε να λείπει).

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>Γιατί πλατύασες;<<
    Δεν πλάτυασα, παρότι το θέμα σηκώνει άρθρο. Εξήγησα απλώς, ώστε να καταλάβουν, με όσο το δυνατόν πιο λίγα λόγια, όλοι.

    Karl Bulsaras
    Κατανοητό. Ρητορικό ήταν το ερώτημά μου. Πάντως είναι θλιβερή η επιχειρούμενη προσβολή της νοημοσύνης μας από τέτοιους ανεγκέφαλους τύπους (για λίγα λεπτά δημοσιότητας, σκυλεύοντας στο ζεστό ακόμη κορμί του αξέχαστου Γιάννη Πουλόπουλου που, αν κάτι πρόσθετο άφησε, ήταν το ΑΓΑΛΜΑ μόνο του).

    Γιώργος Φρατζεσκάκης
    Ε ναι!!!!��

    Giorgos Doukas
    Diskorihion, ontos.

    Γιάννης Αποστολάκος
    Διατί πνέομεν τόσον μένεα ;
    Τις πταίει αι "απ'" αρχαιοτάτου υπερπρόσφοραι επαγγάλματος ή Μανιάτης τις ;
    Διατί τε ουδεμίαν προτιμάσθαι άλλην ει-δικήν σας φαντασι"ωθήναι" ερμηνείαν απελευθέρρωσθαι προτείνειν ;
    Εν κατακλείδι δε απροκαλύπτως : "Της είπα πόσα μου είπε τόσα / κτλ" !..

    Kostas Focus
    ακριβως ετσι! περιμενα οτι θα εγραφες γι'αυτο,μαλιστα λεει οτι ο Παπαδοπουλος δεν ειναι τρελλος να βαζει το κεντρικο προσωπο να μιλαει με αγαλματα σαν παραφρων, δλδ πληρης ισοπεδωση στο πιο ομορφο στοιχειο των στιχων, αλλα και της εμπνευσης του Παπαδοπουλου

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι, απαράδεκτες εικασίες. Είναι κρίμα να προέρχονται από έναν λογοτέχνη.

    Stylianos Gabriel
    Το "έμεινα άγαλμα" απο τη μλκία του Χωμενίδη μετράει σαν "γοητευτική" εκδοχή;

    Παναγιωτης Πανταζιδης
    Στο χαρτί (επαναλαμβάνομαι...) σπάνια θα συναντουσες τέτοιου τύπου εξυπνάκηδες.Το ρημάδι το ίντερνετ έδωσε βήμα σε πολλούς δυστυχώς.Δεν είναι εναντίωση στα σαιτ ή στο ίντερνετ γενικά,αλλά είναι μια διαπίστωση που πιστεύω ισχύει με ότι αυτό συνεπάγεται.

    Harry Gordon
    Oι μασονοι μαλλον τον διεταξαν να γραψει αυτο το τραγουδι οπου αγαλμα=σατανας πορνη=πορνη βαβυλωνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb σε σχέση με το ποστ για το τραγούδι του Θάνου Μικρούτσικου με τον Διονύση Θεοδόση...

    Dimitris Patokos
    Το πρωτάκουσα παιδί θυμάμαι σε μια εκπομπή της Μαλβίνας Κάραλη! Εντυπωσιάστηκα! Αργότερα ο Μικρούτσικος το συμπεριέλαβε και στον δίσκο του με τον Θεοδόση «Όσο κρατάει ένας καφές»... υπέροχο κομμάτι!

    Aggeliki Marinou
    κομματάρα, το είχα ξεχάσει <3

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Μπάσο ο Φακανάς. Πρέπει να είναι κι άλλοι από τους Ίσκρα εκεί πέρα. Η ερμηνεία του Θεοδόση είναι ασύλληπτη εδώ. Στο δίσκο το λέει τόσο καλά.

    Ισίδωρος Πάτερος
    Τι τραγουδιστής !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή