Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2020

TOM GUARNA jazz και γεωμετρία

Tom Guarna ηλεκτρική και ακουστική κιθάρα, Ben Wendel τενόρο σαξόφωνο, μπασούν, Aaron Parks πιάνο, fender rhodes, σύνθια, Joe Martin μπάσο, Justin Faulkner ντραμς. Αυτή είναι η line-up στο πιο καινούριο άλμπουμ τού κιθαρίστα και συνθέτη Tom Guarna, ενός μουσικού με πολύ καλό βιογραφικό, που περιλαμβάνει, ανάμεσα σε άλλα, συνεργασίες με Branford Marsalis, Randy Brecker, Dr. Lonnie Smith, Les McCann, Tim Hagans, Uri Caine, μα ακόμη και με συγκροτήματα όπως οι Allman Brothers και οι Blood, Sweat and Tears. “Spirit Science” [Destiny Records, 2020] είναι ο τίτλος του CD και όπως ο ίδιος ο Guarna σημειώνει στο triple folded digipak... 
«Οι συνθέσεις αυτής της ηχογράφησης είναι επηρεασμένες από την Ιερή Γεωμετρία., επίσης γνωστή και ως Πνευματική Επιστήμη. Η Ιερή Γεωμετρία περιγράφει τους γεωμετρικούς κανόνες, πάνω στους οποίους στηρίζεται η ύπαρξη. Ενώνει το Μυαλό με την Καρδιά, το Πνεύμα με την Ύλη, την Επιστήμη με την Πνευματικότητα. Την ώρα που γράφω αυτές τις γραμμές ο κόσμος υποφέρει από την πανδημία του COVID-19. Ελπίζω αυτή η μουσική να κομίσει λίγη χαρά και να δράσει θεραπευτικά σε όλους εσάς. Να έχετε θετική στάση απέναντι στα πράγματα, και να είστε αλληλέγγυοι ο ένας με τον άλλον. Στο τέλος θα υπερισχύσουμε».
Το art cover, όπως και οι τίτλοι των κομματιών “The trion re”, “Platonic solids”, “Two circles”, “Metatrons cube” κ.λπ. υποδεικνύουν κατ’ αρχάς τις επιρροές του Guarna (έτσι όπως γράφει, εξάλλου, ο ίδιος γι’ αυτές στις liner notes), και κάτω απ’ αυτό το σκεπτικό και σκηνικό αναπτύσσονται, προφανώς, και οι συνθέσεις του (όλες δικές του) στο “Spirit Science”, ένα CD που χοντρικώς θα το αποκαλούσαμε fusion με πνευματικά (spiritual) χαρακτηριστικά.
Πολύ ενδιαφέρουσες συνθέσεις λοιπόν, με εξαιρετικά παιξίματα, απλές στην σύλληψη, αλλά περίτεχνα δομημένες στην διαδρομή τους, οι οποίες εκμεταλλεύονται πλήρως τις δυνατότητες των οργανοπαικτών –οι «πινελιές» από ακουστικές κιθάρες, μπασούν, πλήκτρα και κρουστά συμβάλλουν αποφασιστικώς στη συγκρότηση των εκάστοτε ατμοσφαιρών–, παρουσιάζοντας ένα ισορροπημένο σύνολο, δίχως εκρήξεις, αλλά, πάντα, με πολύ καλή διαχείριση των αρμονικών και μελωδικών παραμέτρων (άκου το 9λεπτο “Source”).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου