Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2020

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 291

24/9/2020
Juliette Gréco (7 Φεβ. 1927 – 23 Σεπ. 2020). Κάποτε στα fifties

23/9/2020
O Μπακογιάννης δουλεύει αγρίως τον κόσμο. Περνιέται για έξυπνος, ενώ αυτά που λέει είναι για γέλια ή για κλάματα – όπως το πάρει ο καθείς. Γενικά πάντως το να σε θεωρούν ηλίθιο και να σε κοροϊδεύουν μπροστά στα μούτρα σου δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Προφανώς θα πρέπει να περισσεύει η θρασύτητα και η χυδαιότητα, σ’ εκείνον που το πράττει, αλλιώς δεν εξηγείται.
Δεν είναι δυνατόν να σου λέει ο άλλος πως δαπάνησε σχεδόν 2 εκατομμύρια ευρώ, για να κάνει προσομείωση του «περιπάτου». Αυτό είναι αίσχος και ντροπή.
Την προσομοίωση την κάνεις σε εικονικές συνθήκες, στους υπολογιστές, ενώ αν θέλεις πραγματικές συνθήκες, βγαίνεις στην Πανεπιστημίου, κόβεις τρεις λωρίδες απλώνοντας 500 μέτρα κορδέλα, βάζεις κι ένα περιπολικό να πηγαινοέρχεται, για να την προσέχει και τέρμα. Δεν χρειάζονται δηλαδή, για να δεις το φρακάρισμα της κυκλοφορίας, που απλώνεται παντού, ούτε παρτέρια, ούτε φοίνικες, ούτε γλάστρες, ούτε ψευτοπεζοδρόμια και ψευτοποδηλατόδρομοι, ούτε αυτά τα γελοία παγκάκια, ούτε χρώματα, ούτε τίποτ’ άλλο. Κόστος μηδέν.
Όταν θες για την δήθεν προσομοίωση 2 εκατομμύρια ευρώ, την οποία τώρα θα ξηλώσεις, για να την κάνεις μόνιμη (με τι άραγε; – σίγουρα με καινούρια και πολύ περισσότερα εκατομμύρια) τότε είσαι παντελώς ακατάλληλος για οτιδήποτε. Δεν κάνεις όχι για δήμαρχος, αλλά ούτε για κλητήρας.

21/9/2020
Το σχεδόν τρίωρο Ραν του Κουροσάβα σε θερινό σινεμά, χωρίς διάλειμμα (γιατί απαγορεύεται), με τρεις κι ο κούκος μέσα, και να σου λένε φόρα μάσκα. Ναι, μην φάτε, έχουμε γλάρο...
[πάρτε κανα σοβαρό μέτρο, για τους γέρους και τους ευπαθείς, γιατί γελάει ο κόσμος]

21/9/2020
Συναυλία σε ανοιχτό χώρο, που έχει ανάμεσα και κανα σκετσάκι, σαν αυτά που παίζαμε στο δημοτικό σχολείο π.χ., πιάνεται για μουσικοθεατρική παράσταση και επιτρέπεται (με 60% πληρότητα κ.λπ.), αλλά άμα είναι σκέτη συναυλία, χωρίς σκετσάκια, απαγορεύεται.
Αν κάτσεις και μετρήσεις τι αρλούμπες έχουν επιβληθεί λόγω του ιού από τον Μάρτη και μετά, κάτω από τον μανδύα της «κανονικότητας», γράφεις βιβλίο.

21/9/2020
In my dream
I saw ahead another thousand years
I saw the vision of a world in fear
In my dream
And I saw
The battle at the whole world lost
And left no-one to sit and count the cost
In my dream
But my head
Was flying high above the tired strife
I saw beyond the actual waste of life
In my dream
https://www.youtube.com/watch?v=yzduksnZLe4

20/9/2020
Πέθανε στα 96 της η Rossana Rossanda, μια μορφή της ιταλικής αριστεράς, που συνδέθηκε βασικά με το περιοδικό (και αργότερα εφημερίδα) Il Manifesto, το οποίο ξεκίνησε να τυπώνεται τον Ιούνιο του ’69 (από τους Lucio Magri, Rossana Rossanda και άλλους).
Στην Ελλάδα η Rossana Rossanda είναι πιο γνωστή, στους νεότερους, από το αυτοβιογραφικό βιβλίο της «Το Κορίτσι του Περασμένου Αιώνα» [Θεμέλιο, 2012], που χοντρικά αναφέρεται στην μεταπολεμική ιστορία (έως τις αρχές του ’70) του PCI (του Ιταλικού Κομμουνιστικού Κόμματος), αλλά οι παλιότεροι την γνωρίζουν από τα πιο ακραιφνή δοκιμιακά πολιτικά βιβλία της, στον Στοχαστή (1978) και στον Γλάρο (1985).
Ίσως το πιο ενδιαφέρον από τα παλιά βιβλία της Rossanda να είναι το L’Anno degli Studenti (H Χρονιά των Φοιτητών), τυπωμένο πάνω στη βράση, το 1968, που μάλλον δεν κυκλοφόρησε ποτέ στην Ελλάδα.
[Υπάρχουν και δύο παλιές αναρτήσεις στο δισκορυχείον, που τις προτείνω στα σχόλια επειδή δίνουν κι άλλες πληροφορίες για το Manifesto, ενώ υπάρχει και μια σύνδεση με το ροκ και το σινεμά. Ρίξτε και σ’ αυτές μια ματιά]

19/9/2020
Υπάρχει και το μωρό του Ιανού.... Και μαζί το πιο σουρεαλιστικό και συνάμα αστείο δίστιχο, που έχει ακουστεί ποτέ σε ελληνικό τραγούδι. Δεν μπορώ να σκεφθώ κάποιο άλλο...
«Ο δότης μπαμπάς του ήταν στο ΕΚΚΕ / κι έχει λατέρνα που παίζει ρέγκε». Απίστευτο!
https://www.youtube.com/watch?v=jr9e-Kd4G00

18/9/2020
To Ποπ & Ροκ αντί να έχει εξώφυλλο το 1978, στο πρώτο τεύχος του, τους Clash, τους Damned, τους Jam ή τους Sex Pistols ξέρω ’γω, είχε εξώφυλλο τον Hendrix (λες και ήταν το Φαντάζιο του ’70). (Μέσα, βεβαίως, κάτι λίγα περί punk τα γράφει ο Τσιμιδόπουλος).
Πείτε του Ντρενογιάννη πως γι’ αυτό δεν φταίει ούτε η «γελοία γενιά του Πολυτεχνείου», ούτε οι Κνίτες...

18/9/2020
Εντάξει στο ελληνικό τραγούδι, στο ροκ κ.λπ., ο καθένας μπορεί να εκφράζεται σε όποια γλώσσα θέλει. Δηλαδή στην εξής μία (πέραν της ελληνικής), στα αγγλικά. (Γιατί περί αυτού πρόκειται, όταν μιλάμε για «ελευθερία στην έκφραση». Τόσο μακριά φτάνει η «ελευθερία»...). Αλλά, ρε φίλε, και λίγος σεβασμός σ' αυτούς που πάλεψαν να συνδυάσουν τις ξένες φόρμες με τον ελληνικό στίχο, και μάλιστα να το πράξουν αυτό πολύ καλά, με ωραίο τρόπο, δεν βλάπτει. Ίσα-ίσα που δείχνει ανωτερότητα, να το παραδεχθείς, και σωστή εκτίμηση των πραγμάτων. Να μη σηκώνονται τώρα τα πόδια να χτυπήσουν το κεφάλι...
https://www.youtube.com/watch?v=OsCsTAE9uvk

17/9/2020
Οι Cinquetti μπορεί να μην πρόλαβαν να ηχογραφήσουν «Τα Νέγρικα» με τον Μάνο Λοΐζο, στις αρχές του '67, αλλά κανα χρόνο αργότερα έγραψαν αυτό το κομμάτι, διαλύοντας τις πίστες.
Δεν χρειάζεται να πούμε πως η διασκευή τους είναι καλύτερη και από το πρωτότυπο του Roberto Carlos, και από τη διασκευή του Al Bano ή όποιου άλλου. Παικταράδες...
https://www.youtube.com/watch?v=Epp2LOyIytE

16/9/2020
>>Το ότι η πολιτική δράση καθίσταται υπό τέτοιες συνθήκες αδύνατη, είναι αυτονόητο· και η πιο αφοπλιστική ένδειξη αυτού είναι ότι ίδια τα κόμματα της λεγόμενης Αριστεράς, κατ’ επάγγελμα και καθ’ έξιν υπέρμαχοι των «κοινωνικών δικαιωμάτων» (αφότου το πρόγραμμα της ανατροπής τού καπιταλισμού έχει απαλειφθεί από την ατζέντα τους), όχι μόνο δεν αντιτίθενται στην ανατίναξη των στοιχειωδέστερων εγγυήσεων του υπάρχοντος δικαίου, αλλά και πλειοδοτούν σε υγεινομική νομιμοφροσύνη, υιοθετούν την κυρίαρχη ρητορική και ομολογούν δουλική πίστη στην «επιστήμη» και στην επιστημονικότητα, λειαίνοντας τις κοινωνικές τριβές και συμβάλλοντας μοιραία στην ολοκληρωτική μετάλλαξη της παγκόσμιας κοινωνίας.<<
Υπάρχουν παράγραφοι στο άρθρο του Φώτη Τερζάκη που είναι εξαιρετικές. Δεν χρειάζεται να συμφωνείς με όλα εξάλλου, σ' ένα τόσο μεγάλο κείμενο (που αξίζει όμως να διαβαστεί).
https://thepressproject.gr/iatriki-koinonia-politiki-mia-anthropologiki-istoria-ton-therapeftikon-antilipseon-kai-praktikon/

16/9/2020
Με κάτι τέτοια βλακώδη άρθρα ετοιμάζονται κάποιοι να «γιορτάσουν» τα 30 χρόνια από το θάνατο του Παύλου Σιδηρόπουλου. Θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι με τις ασυναρτησίες που θα γραφτούν. Πάλι θα διαβάζουμε για τη Γιόλα, για το stuff, για την ηρωίνη, τον δισέγγονο του Ζορμπά, τον πρίγκιπα ΤΗΣ ροκ κ.λπ., κ.λπ.
Ρε δεν βαρεθήκατε τόσα χρόνια, σαν τα πεινασμένα σκυλιά πάνω από τον τάφο του;

13 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Με κάτι τέτοια βλακώδη άρθρα ετοιμάζονται κάποιοι να «γιορτάσουν» τα 30 χρόνια από το θάνατο του Παύλου Σιδηρόπουλου"...

    Andreas Frogoudakis
    νουμερο 1 στη αγγλια...3 στο billboard...58 βδομαδες στα τσαρτ.... αγορασε ελικοπτερο ο χ κιθαριστας....χωρισε ο ψ μπασιστας...οι φλοιντ ειναι καλυτεροι η οι ζεπελιν;....40 τοσα χρονια μεχρι εκει μπορεσαν να φτασουν...

    George Houllis
    Και ποιά ζώδια τσαντίζονται πιο εύκολα,πως να χάσετε κιλά μ'ένα ρόφημα....

    Ntinos Dimatatis
    Εχει καταλαγιάσει πάντως το ενδιαφέρον για τον Παύλο . Πολλοί νέοι δεν τον ξέρουν

    Marios Choumpouridis
    έχεις δίκιο Ντίνο, όντως οι νεότερες γενιές δεν τον έχουν ψάξει

    Thanos Kesanlis
    Θα πήξουμε στο «κίτρινο σούρουπο».

    Aris Karampeazis
    Τίμιο πάντως, παραδέχονται ότι δεν γνώριζαν

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Πόσο δίκιο έχεις...
    (Ενδιαφέρον θα είχε να μιλούσε ο Μαρκόπουλος ή ο παραγωγός του...)

    Spyros Diastimikos
    Ούτως ή άλλως πολύ υπερεκτιμημένος μουσικά για να γίνεται τέτοιος ντόρος (και στο παρελθόν). Με ενάμισυ δίσκο, κινήθηκε μια "βιοτεχνία" δίσκου (η ελληνική) για καμμια 20αρια χρόνια.

    Νίκος Γραμμάτος
    Πραγματικά όμως, δεν βαρέθηκαν;

    Spyros Diastimikos
    Εδώ είχαμε βαρεθεί εμείς όσο ζούσε...

    Antonis Boskoitis
    Πέθανα με "το stuff"

    Harry Gordon
    Τα μυστικα σολα που εγραφε για τον Τσιμι Χενδρικ

    Vangelis Aragiannis
    Γιατί δηλαδή, δεν οφείλουμε να ξέρουμε ότι ο πατέρας του είχε τη βιοτεχνία παραγωγής χαρτιού ΕΛΦΩΤ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Οι Cinquetti μπορεί να μην πρόλαβαν να ηχογραφήσουν «Τα Νέγρικα» με τον Μάνο Λοΐζο"...

    Stathis Nikokavouras
    με τον λακη εχω επικοινωνια αμετρητα χρονια..ηταν με τον βασιλη κερκυρα και εμφανιζονταν 4 καλοκαιρια δεκαετια 80 ..τοτε επαθε και το προβλημα με την καρδια αλλα ηταν παληκαρι και το ξεπερασε ..απο τα καλυτερα παιδια του χωρου και φωναρα .τοτε γνωρισα και τον τονυ πινελι και με ειχε αγκαζαρει με ενα απο τα γκαμπριο που νοικιαζα μεχρι που του εστειλαν απο την αθηνα το γκαρελι του...εχει χαθει και δεν ξερει και κανενας που ειναι ουτε ο τζορντανελι ουτε κανενας αλλος.καπου εχει αραξει πιθανον σικελια μας ειχε πει ο συχωρεμενος ο τακης ο αντωνιαδης.το ψαξα οσο μπορουσα πριν 2 χρονια πηγα και στην αστυνομια στο παλερμο ,στη μεσινα,στην ταορμινα , τους ειπα οτι ειμαι τζορναλιστα γκρεκο γιατι μπορει να νομιζαν οτι τον εψαχνα για τιποτα αλλο ,και δεν ηξεραν τιποτα .....οτι ειναι καλα ειναι σιγουρο αλλα ειναι αφαντος.
    https://www.youtube.com/watch?v=323i-3TM7vQ...

    Vassilis Serafimakis
    Είχες δεν είχες, μάς έστειλες πάλι!

    Nikos Sarros
    Και ωραίο σόλο του Στέλιου Καρύδά....

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Φοβερός και ο ντράμερ, με πολύ ωραία γεμίσματα. Σκάνε καταπληκτικά. Ο Παπαϊωάννου πρέπει να ήταν ακόμη. Και η φαρφίζα βέβαια του Τζορντανέλλι...

    Nikolaos Kotsovos
    Μπορουμε να εχουμε την πληρη συνθεση ;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Θέλει ψάξιμο λίγο. Καρύδας, Τζορντανέλλι, Παπαϊωάννου, μάλλον και ο Κατακουζηνός.

    Nikolaos Kotsovos
    με την ησυχία σας ευχαριστω

    Nikos Sarros στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    επιβεβαιώνω αυτή είναι η σύνθεση, οι Τζορντανελι και Κατακουζηνός είχαν ένα δίμηνο που είχαν εισέλθει στο γκρουπ μετά την διάλυση των δεύτερων Juniors.

    Stylianos Gabriel
    Ο Παπαιωάνου είναι ο ίδιος που αργότερα βρέθηκε στους Poll αν δεν κάνω λάθος ε;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι.

    Dionisis Krokos
    Και το fuzzαριστο b-side τρομερό...από τα καλύτερα ελληνικά two-siders

    Stylianos Gabriel
    Μπαντάρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Εντάξει στο ελληνικό τραγούδι, στο ροκ κ.λπ., ο καθένας μπορεί να εκφράζεται σε όποια γλώσσα θέλει."...

    Spyros Diastimikos
    Θυμάσαι τους Slow Motion; Τραγουδούσαν και γερμανικά.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι, και πολύ καλό γκρουπ συνολικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "To Ποπ & Ροκ αντί να έχει εξώφυλλο το 1978, στο πρώτο τεύχος του, τους Clash, τους Damned, τους Jam ή τους Sex Pistols ξέρω ’γω, είχε εξώφυλλο τον Hendrix"...

    Aris Karampeazis
    Χωρίς Πολυτεχνείο, θα είχε εξώφυλλο Cabaret Voltaire θρυλείται

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ρε υπάρχει άρθρο σε περιοδικό από τότε που το πανκ το λέγανε παγκ (και δεν ήταν τυπογραφικό λάθος). Οι Κνίτες τους φταίγανε...

    Kwstas Agas στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    μωρέ, εδώ και τους U2 στο ξεκίνημά τους, κάποιοι ραδιοφωνικοί παραγωγοί τους παρουσίαζαν ως ... Γιου - Δύο !!!!!!!

    Antonis Kleidouchakis
    Εξού και τα ταγάρια.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τι εννοείς ακριβώς;

    Aris Karampeazis στον Antonis Kleidouchakis
    Αντώνη, σύνελθε

    Antonis Kleidouchakis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    η αναφορά για τα ταγάρια που έκανε είχε να κάνει με το ροκ όπως είχε αφομοιωθεί στην Ελλάδα και δρούσε ως κατεστημένο. Οι νέες μπάντες της δεκαετίας του 80 ένιωθαν ότι έπρεπε να πάνε την μουσική πιο πέρα και να σπάσουν ότι κατεστημένο δρούσε ως οπισθοδρομικός παράγοντας. Όλα αυτά βέβαια σήμερα, φαίνονται αστεία αλλά ο χρόνος τότε είχε άλλη πυκνότητα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σταμάτα να ερμηνεύεις λάθος τα λόγια του Ντρενογιάννη. Ταγάρια λέει τους Κνίτες.
    Εξάλλου ρε φίλε το '85 που βγήκε αυτός και ηχογράφησε μουσική το new wave ήταν στις δόξες του στην Ελλάδα και οι παλιο-ροκάδες ήταν περιθώριο. Τι του φταίγανε τα "ταγάρια"; Αν το έλεγε για το '75 μπορεί να είχε κάποιο δίκιο, για 10 χρόνια αργότερα όμως είναι γελοίο.

    Antonis Kleidouchakis
    Ταγάρια οι ΚΝΙΤΕΣ; Χα αχαχα. Οκ δεν το ήξερα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ε ναι, εγώ αυτό νομίζω. Και λόγω ντυσίματος των Κνιτισσών... Μην τον κατηγορήσουμε όμως και για σεξισμό, πάει πολύ.

    Vassilis Serafimakis
    Θα έλεγα ότι με το "ταγάρια" υπονοεί μιά κάποια νοοτροπία.

    Indictos Kostas
    Βασικά ταγάρια ήταν οι Ρηγήτισες που ήταν πιο κοντά στον "χώρο".

    Antonis Kleidouchakis στον Indictos Kostas
    το κατοχυρώνω.

    Nikos Kouteris
    Και καλά έκανε, ποιοι damned, εξωφυλαρα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Καλύτερα να βάζανε Carol of Harvest που είχαν βγάλει και δισκάρα τότε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nikos Kouteris
      φωντα αμφιβαλω αν έστω ένας ανθρωπος στη πατριδα ειχε ιδέα τι είναι οι Carol of Harvest , ουδεις και ειμαι σιγουρος, ουτε πετριδηδες ουτε ο Νικολακης ο Κοντογουρης, κανενας λέμε, αυτα μετα το 90 που με τις επανεκδοσεις γινανε μαγκες ολοι

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      To ξέρω Νίκο, πλάκα έκανα. Γι' αυτό έβαλα και το γελάκι...

      Daniil Gkorgkolis
      Φώντα σκεφτηκα το αρχικά.. αλλά εσείς εδώ λέτε κάποιο γκρουπ σωστά;
      edit:, label

      Pantelis Tsalouchidis
      Εξαιρετικός δίσκος, εξαιρετικός, Βαλκυρία η Μπεάτε

      Nickos Ventouras
      Δεν είναι τόσο σίγουρο ότι δεν φταίνε η Χούντα και οι κνίτες. Ενώ την εποχή του ροκ εν ρολ, των Μπητλς κλπ ήταν πιο κοντά το ελληνικό κοινό (ακόμα και το μαζικό) στα ξένα ακούσματα τα σύγχρονα της εποχής του, με την επικράτηση της χούντας αλλά και στην αρχή της μεταπολίτευσης έμειναν 5 έως 10 βάλε χρόνια πίσω.
      Όχι επειδή η Χούντα που αν μη τι άλλο πολιτικά γούσταρε τα «αμερικάνικα» τα κυνηγούσε ιδιαίτερα τα ροκ, αλλά μάλλον επειδή ως αντίδραση στη Χούντα (επί Χούντας αλλά και μετά) έγιναν πιο θελκτικά ή μοδάτα σε μεγάλη μερίδα της νεολαίας τα πολιτικοποιημένα ελληνικά, αντάρτικα, «προοδευτικά πολιτικώς» έντεχνα, κλπ. Βάλε και το κλίμα της πολιτικοποιημένης νεολαίας της εποχής που έβλεπε το ροκ ως αμερικανόφερτη κουλτούρα (και όχι αδίκως).
      Με αποτέλεσμα να χαθεί η άμεση επαφή με τις εξελίξεις στο εξωτερικό για τους πολλούς - και να μείνει σπορ για λιγότερους.
      Αλλά δεν φταίει το Ποπ και Ροκ για αυτό -- αν το Φαντάζιο μπορούσε πριν μια δεκαετία να γράφει για τις μουσικές εξελίξεις την εποχή τους (το Χέντριξ π.χ. να τον έχει εξώφυλλο ζώντα και δημιουργικό) τότε μπορούσε και το Ποπ και Ροκ. Αλλά είναι το κοινό της εποχής που δεν το ήθελε...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν πολυισχύουν αυτά που λες. Είναι μεγάλη η κουβέντα τώρα και δεν μπορεί να γίνει αυτή τη στιγμή.

      Διαγραφή
    2. Vassilis Serafimakis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      η κουβέντα αυτή περί τού τι είχαμε (είχε επιτραπεί) επί δικτατορίας Παπαδόπουλου, κατά την ταπεινή μου γνώμη πρέπει να ξεκινήσει "αρνητικά", δηλ από το τι ΔΕΝ ήρθε Ελλάδα από την τότε εξεγερμένη πολιτιστικά και πνευματικά Δύση. Θέλω να πώ μπορεί να έγινε άνοιγμα προς "ανατρεπτικές" δημιουργίες αλλά όλη εκείνη η έκρηξη αμφισβήτησης, που πήγαινε πέρα από την πολιτική αμφισβήτηση, κλειδώθηκε απ'έξω κι εμείς ξελιμπάραμε με ερζάτς τύπου "Φράουλες και Σαντιγύ", πώς το λέγανε.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Τα πρώτα σοβαρά κείμενα για το πανκ ήταν μια σειρά άρθρων στον "'Ηχο", γραμμένα από τον Αργύρη Ζήλο το 1978. Ο Αργύρης έγραφε με βάση τα μέχρι τότε άλμπουμ των συγκροτημάτων και ήταν η πρώτη σοβαρή μουσική προσέγγιση στο φαινόμενο. Ο εκδότης Κώστας Καβαθάς είχε γράψει κάτι εμετικές, κοροϊδευτικές λεζάντες στις φωτογραφίες. Έτσι, υπήρχε η αντινομία το πανκ να αντιμετωπίζεται σοβαρά σαν δημοσιογραφικό κείμενο και φαιδρά σαν φωτογραφική στοιχειοθεσία! Αυτά τα ξέρω γιατί ήταν η εποχή που ξεκινούσα κι εγώ τη συνεργασία μου με τον Ήχο.

      Kwstas Agas
      αααχ ... το είχα αυτο το τεύχος ... Μια φορά έξω απ' τη φοιτητική λέσχη της Θεσσαλονίκης σε έναν πάγκο απ' τους πολλούς που υπήρχαν [το τι κασέτες είχα αγορασει από εκεί ως φοιτητής δεν περιγράφεται] κάποιος πουλούσε ένα σωρό παλιά τεύχη ποπ και ροκ ... Κι επειδή περίσσευε το γονεϊκό χαρτζιλίκι, είχα αγοράσει κάμποσα!! Θυμάμαι στο εν λόγω τεύχος το δημοσίευμα για το πανκ, το οποίο ... περισσότερο εστίαζε στις παραμάνες, παρά στο ιδεολογικό - μουσικό υπόβαθρο της μουσικής !! Στην κριτική δίσκων θυμάμαι να γράφει κάποιος για τον δίσκο των AC/DC, που βγήκε τότε, ότι η μπάντα "συνδυάζει ροκ και πανκ" !!!! Ναιιι, πανκ μπάντα οι AC/DC !!!!!!! Πάντως, πόσο στεναχωριέμαι που αυτά τα τεύχη τα πέταξα φεύγοντας από Θεσσαλονίκη ... Πόσο κρίμα που δεν τα κράτησα ...
      [κι εν τω μεταξύ οι 30 δραχμές δεν ήταν και τόοοσο ευκαταφρόνητο ποσό για περιοδικό ... Αν σκεφθείς ότι το τεύχος Μίκυ Μάους στοίχιζε 5 δραχμές .... Φυσικά ως μεταχειρισμένο που το βρήκα στους πάγκους της φοιτητικής λέσχης Θεσσ/νικης το 1990 το αγορασα, μαζί με άλλα τεύχη, πολύ φθηνότερα ....]

      Christos Galiatsatos
      Το '70 ηταν ποπ φαντεζι

      George Ioakeimidis
      Το γυρεύω διακαώς εδώ και χρόνια!!!!

      Christos Galiatsatos
      Από το διαδίκτυο το βρήκα, αν σε ενδιαφέρει υπάρχει εδώ: http://www.emarket.gr/item-40794412-tzimi-chentrix...
      ΤΖΙΜΙ ΧΕΝΤΡΙΞ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΦΑΝΤΑΖΙΟ | Emarket

      Xaikalhs Adreas Nhmateborikh
      Ρε Φώντα κ τα πετάγαμε, τι ποπ κ ροκ τι μπλεηκ ομπραξ, θησαυρό με την χοντρή, ταρζαν

      Daniil Gkorgkolis
      Η γεν-η-α του Γούντστοκ
      Καλά τι γράφουν εκεί; Άλλους γλωσσικούς κανόνες είχατε τότε;

      Διαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Υπάρχει και το μωρό του Ιανού..."...

    Αθανάσιος Ζακόπουλος
    Αν ζούσε ο τζιμάκος στην εποχή του covid θα ζούσαμε μεγάλες στιγμές..

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όντως. Χάσαμε πολλά...

    Vagelis Avgidis
    χαχαχα! και το "πηραμε το τελεφερικ να παμε στο λυκαβηττο, στο δρομο ριχτηκες, μωρη, στον οδηγο" ειναι κορυφαιο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ για την Rossana Rossanda...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://diskoryxeion.blogspot.com/.../lucio-magri-1974.html
    LUCIO MAGRI ένα βιβλιαράκι του 1974
    https://diskoryxeion.blogspot.com/2016/09/blog-post_18.html
    τέσσερις ενδιαφέρουσες φωτογραφίες

    Vassilis Serafimakis
    Δεν δηλώνω αριστερός αλλά να, αυτά τα εκ Δυσμών μηνύματα εννοώ ότι χάσαμε επί δικτατορίας, δηλαδή όπως το βιβλίο της τού '68. Κι ας αφήνανε οι Απριλιανοί εκατό ποπ συγκροτήματα ν'ανθίζουν!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Από το 1970 και μετά, με καταργημένη την προληπτική λογοκρισία για τα έντυπα, βγήκανε "τα πάντα".
    Αλλά και το 1968 υπήρχε, σε κάποιες περιπτώσεις, καλή πληροφόρηση... https://www.lifo.gr/team/Plus/57245
    Ο Γαλλικός Μάης του ’68 στις ΕΙΚΟΝΕΣ του ’68

    Vassilis Serafimakis
    το ξέρω! (Είμαι πιό μεγάλος από όσο ίσως νομίζεις! )
    Αυτό που λέω είναι ότι δεν αφηνόταν να υπάρξει μαζική επίδραση, ζύμωση - ήταν σαν να παίζει μιυσική ένα συγκρότημα κι ο ηχολήπτης τής ΕΣΑ νάχει τον ήχο ίσα που ν'ακούγεται.

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Η πληροφόρηση δεν έλειψε ποτέ. Μπορεί να ήταν περιορισμένη, όμως μπορούσες να μαθαίνεις ακόμα και χαζεύοντας τις ξενόγλωσσες εφημερίδες που κρέμονταν στα περίπτερα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Vassilis Serafimakis
    Από το 1970 και μετά υπήρξε και μεγάλη ζύμωση, κυρίως μέσα από εκδόσεις και λιγότερο μέσα από ομιλίες, συναυλίες κ.λπ. Σε συνθήκες απολύτου παρανομίας υπήρχε και πριν το 1970. Το βιβλίο συνέβαλε φυσικά και στον ξεσηκωμό τού Πολυτεχνείου.

    Δημητρης Σαλτος
    για τα ξενα απο οτι καταλαβινω, δεν τραβουσαν πολυ ζορι, ειδικα μετα το 1970. αν εγραφες ομως για κκε, εαμ, εμφυλιο, κατα της δικτατοριας, κλπ,την ειχες πουλεψει.

    Conta Dina
    "Compagni..." στη μνήμη της, με έναν χαιρετισμό δικό της
    https://youtu.be/1J-X5UECN3k
    Compagni - Rossana Rossanda – propaganda

    Andreas Varangoulis
    Τιμή. Οι επόμενοι, να φανούμε αντάξιοι της ιστορίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Συναυλία σε ανοιχτό χώρο, που έχει ανάμεσα και κανα σκετσάκι,"...

    Γιωργος Βουδουρης
    ..ο ..Μωυσής, βρήκε το λαό του να τον αρνείται και να λατρεύει ένα χρυσό βόδι...! ..αν και πολλοί ακόμα φέρονται να ομνύουν σε ένα ..σκέτο ..Βόδι..!!!

    Stathis Nikokavouras
    καλη ιδεα εριξες.ευκαιρια ειναι να βαλει τον πατερα της η ελεονορα να πει καμια ατακα αναμεσα στα τραγουδια της για να πιασει πλυθησμο..και απο την μιγα ξυγκι..την εχουν κραξει που δεν ματαιωσε την συναυλια μεχρι προχτες που εβγαλε αποφαση το κρατος της νεας κανονικοτητας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "O Μπακογιάννης δουλεύει αγρίως τον κόσμο."...

    Panos Marinopoulos
    Η αλαζονεία της εξουσίας... Αλλά βρίσκει και τα κάνει, και μην ξεχνάμε πως υπάρχουν άτομα που πίνουν νερό στο όνομα του, (και είναι πολλοί) ενώ εμείς οι υπόλοιποι είμαστε απλά αντιδραστικόι.

    Lampros Papalexis
    Δυστυχώς αυτός μας περνά για ηλίθιους

    Christos Tzoumanekas
    Δες και τα θετικά. Ενας μελλοντικά πιθανος πρωθυπουργος είναι καλό να εκπαιδευτεί στην κατασπατάληση χρήματος σε μικρά έργα, μήπως και η χώρα χάσει λιγότερα στο μέλλον . Δύσκολο, αλλά η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Κατά τα άλλα η υβρις είναι οτι το έργο έτρεξε ανάμεσα στο 1ο και 2ο κύμα του κορωνοϊού. Με αυτά τα λεφτά Θα μπορούσε να κάνει κατι χρήσιμο, δεδομένου του επερχόμενου κύματος. Απίστευτη σπατάλη ενέργειας, χρήματος, ανθρώπινου δυναμικού, κλπ. Απορώ γιατί δεν τονίζεται αυτό, ειδικά τωρα που το πρόβλημα είναι προφανές. Πρέπει να είσαι πολύ εκτός τόπου για να σχεδιάζεις φανφάρες μετά το τέλος του 1ου lockdown. Η δικαιολογία της κατάλληλης στιγμής εξαιτίας του περιορισμένου τουρισμού και κίνησης στο κέντρο λόγω κορωνοϊού δεν ευσταθεί. Από τα λίγα θέματα πάντως που υπήρξε κάποια κριτική και από τα δεξιά μμε. Έχει ένα άγχος επιβεβαίωσης και ανάδειξης ο τύπος οπότε θα δούμε κι άλλα.

    Χρήστος Παπάζογλου
    Τις ψευδοπιπεριές ξέχασες.

    Τάσος Κλείσας
    Τον ζηλεύουτε γιατί είναι doer....

    Theodoulos Paraskevaides
    ΝΑ ΤΑ ΔΩΣΕΙ ΑΠ'ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥ ΦΙΛΕ ΜΟΥ,Η' ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΓΓΡΑΨΕΙ ΤΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ Η ΜΑΜΑ ΤΟΥ,ΝΑ ΤΑ ΠΛΕΡΩΣΕΙ Η ΦΑΜΙΛΙΑ,Η COSA NOSTRA ΠΟΥ ΛΥΜΑΙΝΕΤΑΙ ΤΗ ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΗΣ......ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ,ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ,"ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ",ΜΑΡΙΝΑΚΗΔΕΣ,ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ....!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ για την Juliette Gréco...

    Xenofon Rarakos
    Ζυλιέτ Γκρεκό εξώφυλλο....και τι εξώφυλλο ! Εκείνα τα χρόνια..

    Christos Mamalakis
    Τι βίωσε αυτή η γυναίκα! Τι εμπειρίες! Με όλους αυτούς που συναναστράφηκε ποικιλοτρόπως......

    George Ioakeimidis
    Αμάντα το κορίτσι της γης! - Τομ Ρόμπινς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι υπέροχοι, προφητικοί, οι στίχοι των Weed, και δεν χρειάστηκε καν να περάσουν a thousand years...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κύριε Τρούσα, εύλογη η απορία σας για το Π&Ρ 42 χρόνια μετά. Αλλά αν πάμε στο 1978 ποιο ελληνικό περιοδικό ή ακόμη και φανζιν θα έβαζε εξώφυλλο τους Sex Pistols, Damned, Clash ή όποιους άλλους σύγχρονους. Κανένα.Το εξώφυλλο είναι κράχτης και όχι για να δείξει ο συντάκτης ή αρχισυντάκτης αν γνωρίζει τις νέες μουσικές τάσεις. Αν στην Αγγλία οι Sex Pistols δεν έκαναν απολύτως καμία επιτυχία ούτε εκεί θα είχαν γίνει εξώφυλλο το '76 '77. Όσο για τον Πετρίδη ήταν ο μόνος που κάπου στο 1979 έπαιξε στο ραδιόφωνο "Restaurant For Dogs" με Barry Andrews στην σύνθεση. Έχω ακόμη σημειωμένο το ονομά τους σε μαθητικό τετράδιο, γιατί απλά μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση ως όνομα μπάντας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή