Το να γράφει κάποιος, κάτι, για τον συνθέτη Γιώργο Κατσαρό,
και να βγαίνει «καπάκι» κάποιος άλλος και να σημειώνει από κάτω... «ποιος,
αυτός που μελοποίησε τον ύμνο της χούντας;» το θεωρώ γελοίο.
Πολλοί εμφανίζονται να έχουν γνώμη για κάποια πράγματα, ενώ στην πράξη δεν ξέρουν τίποτα. Είναι άσχετοι. Κάτι έχει αρπάξει το αυτί τους από ’δω κι από ’κει, και χωρίς να συνειδητοποιούν τι λένε «πετάνε» ό,τι τους κατέβει στο κεφάλι, όπου να ’ναι.
Ήμουν από τους πρώτους (αν όχι ο πρώτος), που είχα γράψει αυτό για τον Κατσαρό, το 2012, σε μιαν ανάρτηση για τον τραγουδιστή Φώτη Δήμα (που τραγούδησε τον χουντικό ύμνο), έχοντας δείξει (σ’ εκείνη την ανάρτηση) και την ετικέτα του δίσκου (που τον έχω πολλά χρόνια), αλλά ποτέ, αν γράψω κάτι για τον Γιώργο Κατσαρό, δεν θα προτάξω τη συγκεκριμένη μελοποίηση. Έχει γράψει τόσα φοβερά τραγούδια ο άνθρωπος!
Θέλω να πω πως είναι μ@λακία να κολλάει κάποιος σ’ αυτό – που δεν είναι μικρό, και που βεβαίως συνεκτιμάται μέσα σ’ ένα γενικότερο πλαίσιο, αλλά δεν μπορεί επ’ ουδενί να χρησιμοποιείται για να μειώσεις, έως εξαφανίσεως, την 60χρονη καλλιτεχνική πορεία ενός ανθρώπου.
Εν τω μεταξύ υπάρχουν και κάτι άλλοι, που νομίζουν πως αν αποκαλέσουν κάποιον χουντικό οι ίδιοι αποκτούν, αυτόματα, γαλόνια προοδευτικότητας, αριστεροσύνης, κομμουνιστοσύνης ή δεν ξέρω ’γω ό,τι άλλο. Πολλές φορές πρόκειται για επίσης άσχετους, σε επιμέρους θέματα, που έχουν κακοχωνέψει ανερμάτιστες πληροφορίες, αδυνατώντας να σκεφτούν λογικά και επί της ουσίας.
Γράφεις π.χ. κάτι για τον Νίκο Μαστοράκη σήμερα, για μια ταινία που θα γυρίσει (γύρισε ήδη;) για τον Άλιμο, με λεφτά του δήμου, επιχειρείς να δεις (και σωστά) αν έγινε κάποια παρατυπία στην ανάθεση, αν κάτι πήγε στραβά, και ξαφνικά, στο τελείως άσχετο, θυμάσαι τον Μαστοράκη ως «διαφημιστή της χούντας», αρχίζεις να λες για τους Μοντέρνους Ρυθμούς, την εκπομπή του για το Πολυτεχνείο και δεν ξέρω τι άλλο ακόμη. Εγώ αυτό το θεωρώ φαιδρό. Γελοίο, πώς να το πω.
Ο Μαστοράκης είναι ο Μαστοράκης. Όλοι ξέρουμε (όσοι ξέρουμε τέλος πάντων) τι έχει πει και τι έχει γράψει μέσα στα χρόνια. Ξέρουμε επίσης τις απόψεις του (το ότι βρίζει, χλευάζει, τον Σύριζα ας πούμε είναι γνωστό, αλλά δεν τρέχει και τίποτα – σιγά τα ωά δηλαδή, ούτε ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος είναι που το κάνει). Παρά ταύτα εγώ δεν θα σταματήσω να βλέπω το Island of Death ή To Κορίτσι Βόμβα, ούτε θα σταματήσω ν’ ακούω τα τραγούδια των Forminx (στα οποία έχει γράψει λόγια), και να διαβάζω τα κείμενά του, παλιά και καινούρια, με κριτικό πνεύμα (όπως κάνω πάντα).
Ο Μαστοράκης, πολιτικά, είναι ακραία συντηρητικός, είναι επίσης αντικομμουνιστής, εκφράζει πολλάκις δεξιές και ακροδεξιές απόψεις, είναι άσχετος με το ροκ (εγώ κι αυτό το θεωρώ σημαντικό και το προτάσσω), έχει γλείψει και τη χούντα μέσα από τους Μοντέρνους Ρυθμούς (για την εκπομπή του Πολυτεχνείου αφήστε το, γιατί αυτή είναι μια σκοτεινή ιστορία την οποία κανείς δεν την έχει ψάξει στην ολότητά της και όπως πρέπει – εγώ πάντως, που το έχω ψάξει όσο μπορώ, τον αθωώνω σε πολλά σε σχέση με τη συγκεκριμένη εκπομπή) και τέλος πάντων είναι αυτός που είναι. Δεν κρύβεται.
Από ’κει και πέρα μια σκληρή κριτική σε στοχευμένα θέματα πάντα θα έχει νόημα και αξία. Αυτό που δεν έχει δηλαδή το «ό,τι θυμάμαι χαίρομαι».
Πολλοί εμφανίζονται να έχουν γνώμη για κάποια πράγματα, ενώ στην πράξη δεν ξέρουν τίποτα. Είναι άσχετοι. Κάτι έχει αρπάξει το αυτί τους από ’δω κι από ’κει, και χωρίς να συνειδητοποιούν τι λένε «πετάνε» ό,τι τους κατέβει στο κεφάλι, όπου να ’ναι.
Ήμουν από τους πρώτους (αν όχι ο πρώτος), που είχα γράψει αυτό για τον Κατσαρό, το 2012, σε μιαν ανάρτηση για τον τραγουδιστή Φώτη Δήμα (που τραγούδησε τον χουντικό ύμνο), έχοντας δείξει (σ’ εκείνη την ανάρτηση) και την ετικέτα του δίσκου (που τον έχω πολλά χρόνια), αλλά ποτέ, αν γράψω κάτι για τον Γιώργο Κατσαρό, δεν θα προτάξω τη συγκεκριμένη μελοποίηση. Έχει γράψει τόσα φοβερά τραγούδια ο άνθρωπος!
Θέλω να πω πως είναι μ@λακία να κολλάει κάποιος σ’ αυτό – που δεν είναι μικρό, και που βεβαίως συνεκτιμάται μέσα σ’ ένα γενικότερο πλαίσιο, αλλά δεν μπορεί επ’ ουδενί να χρησιμοποιείται για να μειώσεις, έως εξαφανίσεως, την 60χρονη καλλιτεχνική πορεία ενός ανθρώπου.
Εν τω μεταξύ υπάρχουν και κάτι άλλοι, που νομίζουν πως αν αποκαλέσουν κάποιον χουντικό οι ίδιοι αποκτούν, αυτόματα, γαλόνια προοδευτικότητας, αριστεροσύνης, κομμουνιστοσύνης ή δεν ξέρω ’γω ό,τι άλλο. Πολλές φορές πρόκειται για επίσης άσχετους, σε επιμέρους θέματα, που έχουν κακοχωνέψει ανερμάτιστες πληροφορίες, αδυνατώντας να σκεφτούν λογικά και επί της ουσίας.
Γράφεις π.χ. κάτι για τον Νίκο Μαστοράκη σήμερα, για μια ταινία που θα γυρίσει (γύρισε ήδη;) για τον Άλιμο, με λεφτά του δήμου, επιχειρείς να δεις (και σωστά) αν έγινε κάποια παρατυπία στην ανάθεση, αν κάτι πήγε στραβά, και ξαφνικά, στο τελείως άσχετο, θυμάσαι τον Μαστοράκη ως «διαφημιστή της χούντας», αρχίζεις να λες για τους Μοντέρνους Ρυθμούς, την εκπομπή του για το Πολυτεχνείο και δεν ξέρω τι άλλο ακόμη. Εγώ αυτό το θεωρώ φαιδρό. Γελοίο, πώς να το πω.
Ο Μαστοράκης είναι ο Μαστοράκης. Όλοι ξέρουμε (όσοι ξέρουμε τέλος πάντων) τι έχει πει και τι έχει γράψει μέσα στα χρόνια. Ξέρουμε επίσης τις απόψεις του (το ότι βρίζει, χλευάζει, τον Σύριζα ας πούμε είναι γνωστό, αλλά δεν τρέχει και τίποτα – σιγά τα ωά δηλαδή, ούτε ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος είναι που το κάνει). Παρά ταύτα εγώ δεν θα σταματήσω να βλέπω το Island of Death ή To Κορίτσι Βόμβα, ούτε θα σταματήσω ν’ ακούω τα τραγούδια των Forminx (στα οποία έχει γράψει λόγια), και να διαβάζω τα κείμενά του, παλιά και καινούρια, με κριτικό πνεύμα (όπως κάνω πάντα).
Ο Μαστοράκης, πολιτικά, είναι ακραία συντηρητικός, είναι επίσης αντικομμουνιστής, εκφράζει πολλάκις δεξιές και ακροδεξιές απόψεις, είναι άσχετος με το ροκ (εγώ κι αυτό το θεωρώ σημαντικό και το προτάσσω), έχει γλείψει και τη χούντα μέσα από τους Μοντέρνους Ρυθμούς (για την εκπομπή του Πολυτεχνείου αφήστε το, γιατί αυτή είναι μια σκοτεινή ιστορία την οποία κανείς δεν την έχει ψάξει στην ολότητά της και όπως πρέπει – εγώ πάντως, που το έχω ψάξει όσο μπορώ, τον αθωώνω σε πολλά σε σχέση με τη συγκεκριμένη εκπομπή) και τέλος πάντων είναι αυτός που είναι. Δεν κρύβεται.
Από ’κει και πέρα μια σκληρή κριτική σε στοχευμένα θέματα πάντα θα έχει νόημα και αξία. Αυτό που δεν έχει δηλαδή το «ό,τι θυμάμαι χαίρομαι».
Σχόλια από το fb...
ΑπάντησηΔιαγραφήElias Zaikos
Φώντα, ανοίγεις εμμέσως το τεράστιο θέμα του αν πρέπει το καλλιτεχνικό έργο να αποκόπτεται απο τον δημιουργό του - και όσα αυτός κουβαλάει σε επίπεδο αντιλήψεων, ιδεών, αρχών κλπ.. Εσύ ως μελετητής και αναλυτής, νομίζω καλώς ενεργείς (όσο κι αν κάποτε ίσως τσιγκλίζεις στα κόκκινα το θυμικό των αναγνωστών σου), είναι κομμάτι της δουλειάς σου. Ο απλός ακροατής - θεατής όμως είναι άλλη περίπτωση. Θα περιοριστώ να πω οτι προσωπικά επηρεάζομαι απο την ψυχοσύνθεση και το ιδεολογικό υπόβαθρο του δημιουργού, απο την άλλη, τα όποια όρια προφανώς και τα θεσπίζει ο καθένας μας ανάλογα με τις γνώσεις και τις αντοχές του. Δύσκολες ισορροπίες...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ωραίο σχόλιο αυτό. Δεν είναι υποχρεωμένος ο καθένας να μελετάει και να εξακριβώνει. Αλλά θα πρέπει να έχει και συνείδηση (ο καθένας) τι γράφει και πού το γράφει. Και αναλόγως να συμμαζεύει την πένα του.
Γιώργος Χαρωνίτης
Ως συνήθως λέγονται οι συνήθεις βλακείες για τον Μαστοράκη και τον Κατσαρό - όπως λέγονται και οι συνήθεις βλακείες για τον Σαββόπουλο και μερικούς άλλους! Όλη αυτή είναι μια ιστορία που κρατάει από τις πρώτες μέρες της μεταπολίτευσης, με τις περίφημες "επιτροπές αποχουντοποίησης" που ζήσαμε από πολύ κοντά εμείς στα πανεπιστήμια αλλά που υπήρχαν σε διάφορες μορφές σε όλο τον κοινωνικό ιστό! Σημασία έχει να κρίνει κανείς τον καθένα για το έργο του - με σωστά κριτήρια και όχι ιδεολογικά που, ως γνωστόν, αποτελούν "ψευδή αίσθηση" της πραγματικότητας.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Διαφωνώ με το τελευταίο. Έχει γράψει κατάπτυστα, εθνικιστικά και κινδυνολογικά κείμενα ο Μαστοράκης. Και τα κριτήριά μου, για να το πω αυτό, είναι και ιδεολογικά.
Γιώργος Χαρωνίτης
Μπορεί να είναι και αισθητικά στη βάση τους (αν εννοείς τα σιχαμερά εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Όχι, δεν μ' ενδιαφέρει καθόλου τι γράφει για τον Σύριζα. Μιλάω για παλιά κείμενα στις Εικόνες, στους Μοντέρνους Ρυθμούς και αλλού.
Γιώργος Χαρωνίτης
Αυτά τα ξέρουμε - είναι καθαρά συντηρητικά ή/και αντιδραστικά. Δεν παίζουν κάποιο ρόλο σήμερα. [Όμως, την ίδια εποχή ή και πιο πριν, η εκπομπή του "Λεωφορείον η Μελωδία" ήταν το βασικό μου όχημα στην ξένη μουσική. Σε ηλικία που δεν μπορούσα να αγοράσω δίσκους. Αυτό μετράω - και όχι τα κείμενά του, που τα διάβασα πολύ μετά. Και, απλώς, γέλασα!]
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εντάξει, ο καθένας έχει τις παραστάσεις του. Εγώ τον έχω ψάξει πολύ στα χρόνια του '60 κυρίως, που μ' ενδιαφέρουν περισσότερο. Όταν έγραφε δηλαδή. Γιατί από τα κείμενα θα πάρεις γραμμή. Τα τραγούδια το ένα πίσω από το άλλο δεν είναι για να βγάζεις συμπεράσματα. Και ο Καρατζαφέρης έκανε το ίδιο και άλλοι διάφοροι. Όλοι οι δεξιοί και οι ακροδεξιοί ασχολούνταν τότε με αυτά.
Γιώργος Χαρωνίτης
Μα μόνο δεξιοί και ακροδεξιοί υπήρχαν στα media επί χούντας - υπήρχαν και αριστεροί "κρυφοί" ή που αριστέρεψαν στη μεταπολίτευση. Επίσης, έχω ζήσει το κλίμα - από την έκτη δημοτικού ως το πρώτο έτος του πολυτεχνείου είχαμε χούντα. Ο Μαστοράκης, πέρα από τα δεξιά του φρονήματα, υπήρξε ένας ταλαντούχος δημοσιογράφος / ρεπόρτερ αλλά και παραγωγός και, φυσικά, πρωτοπόρος στα τηλεοπτικά. Ό,τι έχει αφήσει από εκείνη την εποχή μπορεί να κρίνεται! Επίσης, ως φιλόδοξο άτομο, προσπαθούσε πάντα να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Εκεί, στην άκρατη φιλοδοξία του, εντάσσω κυρίως τη σπουδή του να παρουσιάσει την εκπομπή με τα κρατούμενα στο ΚΕΒΟΠ παιδιά του Πολυτεχνείου - την οποία εκπομπή είδα σε real time και με εντυπωσίασε (γιατί κι εγώ είχα συμμετάσχει στην εξέγερση, στην Πάτρα, ως πρωτοετής). Το ότι τα πράγματα άλλαξαν τις αμέσως επόμενες μέρες, ξεπερνά και τον ίδιο τον Μαστοράκη. [Βαριέμαι να γράψω άλλα...]
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΚαι πριν τη χούντα εννοείται οι δεξιοί και οι ακροδεξιοί έδεναν και έλυναν στο ραδιόφωνο. Για το θέμα της εκπομπής θα έκανα άρθρο, αν μπορούσα να την δω ολόκληρη. Αλλά έχω δει μόνο αποσπάσματα.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Απ ότι καταλαβαίνω κυκλοφορουν μόνο αποσπάσματα της συνέντευξης με τους συλληφθέντες φοιτητές. Δεν έχει σωθεί? Την είχα δει λάιβ κι εγώ τη συνέντευξη. Ο μαστοράκης δεν ήταν ουδέτερος, ούτε για τους τύπους. Κάποια στιγμή ρωτάει κάποιον "πώς σας φέρθηκαν?", κι εκείνος απαντάει "άσχημα μας φέρθηκαν.μας κουρέψανε..." και ο μαστοράκης απαντάει -χαμογελώντας- "σας κουρέψανε? και είναι κακό αυτό?". Δεν ξέρω αν κυκλοφορεί αυτό το απόσπασμα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν ισχύει αυτό. Απεναντίας απορεί ο Μαστοράκης, όταν ο φοιτητής λέει πως τους κούρεψαν. Το έχω δει το απόσπασμα 100 φορές.
Γιώργος Χαρωνίτης στον Γιώργος Γιαννόπουλος
Φυσικά και δεν ήταν ουδέτερος! Εκπροσωπούσε το καθεστώς, που είχε ένα προσωπείο "δημοκρατικότητας" και αυτό ήθελε να εμφανίσει! [Νομίζω πως θυμάμαι το απόσπασμα του "κουρέματος". Κλασικό μαστοράκειο ύφος - και στη δική μας γλώσσα, μπίνγκο!]. Μετά από δυο μέρες ήρθε ο Ιωαννίδης, τα προσχήματα έπεσαν, ο Μαστοράκης εξαφανίστηκε! Κι εμείς, χαιρόμαστε τα νιάτα μας - εγώ ήμουν 18!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εν τω μεταξύ οι ερωτήσεις του στους φοιτητές ήταν πολύ πιο ήπιες από εκείνες που είχε κάνει στη Βίκυ Λέανδρος και την είχε φέρει σε πολύ δύσκολη θέση. Θέλω να πω ότι είναι το ύφος του τέτοιο. Τι ανάκριση να κάνει στην τιβί; Όλο μαλακίες γράφουνε σήμερα. Σιγά μην περίμεναν οι χουντοφασίστες αστυνομικοί να ανακρίνει τους φοιτητές ο Μαστοράκης. Να τους δείξει τη "δουλειά" τους. Αν είναι δυνατόν!
Γιώργος Γιαννόπουλος στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι το βλέπω τώρα. Δεν απορεί ακριβώς θα έλεγα, έτσι όπως τον ακούω. Αλλά όντως δεν φαίνεται τι ύφος έχει. Και αυτός που χαμογελάει είναι ο φοιτητής. https://youtu.be/3DtNwUdt4JQ?t=171
Κρατούμενοι διαδηλωτές του Πολυτεχνείου μιλούν στο Νίκο Μαστοράκη
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Αποκλείεται να συμφωνούσε με το κούρεμα. Εξάλλου και ο ίδιος είχε μακριά μαλλιά τότε.
Κώστας Οικονόμου
Με δικά του λόγια..
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τα ξέρουμε αυτά από αρχαιοτάτων χρόνων.
Akis Kapranos
υπαρχει πουθενα στο νετ μια καλη κοπια του Κοριτσου Βομβα;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν ξέρω.
Akis Kapranos
https://www.youtube.com/watch?v=5lKUfL7NJdE
εδω παντως το τρειλερ σε ΗD.
DEATH HAS BLUE EYES
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Το έχω σε κάποιο DVD από παλιά, δεν ξέρω τώρα αν το έχουν ανεβάσει από κει.
Pantelis Tsalouchidis
ΟΚ με τον Κατσαρό, άλλωστε πολλοί καλλιτέχνες μπήκαν σε συναλλαγές με τη χούντα αλλά για τον Μαστοράκη πίσσα και πούπουλα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Γνώμη σου. Δεν μ' ενδιαφέρει και τόσο.
Pantelis Tsalouchidis
Το ίδιο λέμε
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΕγώ δεν τον ακυρώνω τον Μαστοράκη. Εξετάζω κάθε τι ξεχωριστά. Έχω κείμενά του από το 1961 κι έχω γράψει σκληρή κριτική γι' αυτά.
Despina Kavousanaki
https://www.youtube.com/watch?v=SQJ5Ryx5W50
▶ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΒΟΜΒΑ (1976)
Καμιά φορά είναι και το πότε ψάχνεις μία ταινία στο δίκτυο. Έχω βρει ταινίες από αυτό το είδος κάποιες τυχαίες μέρες και κάποιες άλλες το λινκ δεν λειτουργεί ή την έχουν κατεβάσει. Δυστυχώς.
Η κόπια είναι σχετικά καλή. Βέβαια μπορεί τα δικά μου μάτια να μην είναι εκπαιδευμένα σαν τα δικά σας Akis Kapranos
Nikos Zervos στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ISLAND O DEATH--POLY KALO SPLATER
KALYTERI TAINIA APO TIS PERISOTERES VRAVEVMENES TOU FESTIVAL THESSALONIKIS
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://diskoryxeion.blogspot.com/.../island-of-death...
ISLAND OF DEATH a Nico Mastorakis film
Nikos Zervos
KAI POLY KALI MOUSIKI TOU LAVRANOU
Γιώργος Γιαννόπουλος
Κάτι που θα είχε ενδιαφέρον, είναι να μαθαίναμε αν είχε άμεση σχέση με τον "πολιτιστικό ψυχρό πόλεμο", την πρεσβεία και το congress for cultural freedom, ή τα σκέφτηκε από μόνος του αυτά με την ποπ και την τηλεόραση. Ήταν πάντως αυτό που θα λέγαμε σήμερα influencer.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ήταν ροκάς από τα γεννοφάσκια του
Την αριστερή ιντελιγκέντσια προσπαθούσαν να προσεγγίσουν αυτοί. Οι δεξιοί το κάνανε ανέξοδα.
Stylianos Gabriel
Μαστοράκης:Ακραία συντηρητικός,ακροδεξιός,αντικομμουνιστής και το χειρότερο αισχρά σεξιστής σε σημείο εμμετικό δηλαδή.Όποιος εχει δεί τα "Αργά" στα πρώτα χρόνια του Star ξέρει πολύ καλά τι λέω.Μια ταλαντούχα ιδιοφυία σάπια μέχρι κόκκαλο με φασιστική νοοτροπία συμπεριφοράς.Σταματώ εδώ πρίν χρησιμοποιήσω πιό ακραίους χαρακτηρισμούς κι εκνευρίσω το φίλο μου τον Φώντα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Όχι, εντάξει. Συμφωνώ και με το σεξιστής. Τα υπόλοιπα εξάλλου τα έγραψα κι εγώ.
Panos Michail στον Stylianos Gabriel
Ξέρετε κανέναν Έλληνα αντρα δημοσιογράφο κοντά στα χρόνια του Μαστοράκη αλλά και μέχρι γενιά Κωστο που να μην είναι σεξιστης?Αν μιλούσαν οι γυναίκες (έχει γράψει κάτι ωραία η Λώρη Κεζα για τον Λάλα) θα σας έμενε η βούρτσα στο χέρι. Πολύ τοξική ματσιλα ακόμα και τώρα στην μιντιακή ελληνική πιάτσα. Αστε το.
Stylianos Gabriel
Στο χύμα και στη ξεδιαντροπιά ομως ο περί ού ο λογος είναι αξεπέραστος και απο τους πρώτους διδάξαντες(εκεί φύτρωσαν και κατι φαινόμενα οπως ο συγχωρεμένος ο Θέμος ή ο Μάκης για να φτάσουμε σε διαγνωσμένους psycho οπως ο Χιος.Μαστοράκης Legacy Rules).
Nikos Zervos στον Stylianos Gabriel
Oust
Zilia
Ferris Costas
Διαγραφή"για την εκπομπή του Πολυτεχνείου αφήστε το, γιατί αυτή είναι μια σκοτεινή ιστορία την οποία κανείς δεν την έχει ψάξει στην ολότητά της και όπως πρέπει – εγώ πάντως, που το έχω ψάξει όσο μπορώ, τον αθωώνω σε πολλά σε σχέση με τη συγκεκριμένη εκπομπή" Τόχω γράψει και παλιά. Έτυχε να δουλεύω στο ίδιο εργαστήριο μοντάζ όπου ετοίμαζε την εκπομπή, με μοντέζ τη Γιάννα Σπυροπούλου. Από πρώτο χέρι λοιπόν. Ο Μαστοράκης, έκανε την εκπομπή (ετοίμαζε μάλιστα και 2η για το επόμενο Σάββατο, αλλά δεν πρόλαβε) κατά παραγγελίαν του ίδιου του Παπαδόπουλου, για να "μαλακώσει" κάπως τις εντυπώσεις, και να δώσει γενική αμνηστεία στους κρατούμενους φοιτητές, και να τα ρίξει όλα στους "συνωμότες πολιτικούς". Ατυχώς (για όλους) τον πρόλαβε ο Ιωαννίδης, και είναι τότε που βασανίστηκαν τα παιδιά που είχαν συλληφθεί. Δεν λέω πως ήταν καλό ή κακό, ο Μαστοράκης ήταν και είναι αυτό που είναι, και δεν μου πέφτει λόγος. Όταν 'ομως διαστρευλώνουμε την Ιστορία, κάνουμε κακό στην ίδια τη Γνώση και την κρίση. Φώντα, είσαι σωστός. Δε θα ξεχάσω ποτέ τη φωνή του Σταύρου Λογαρίδη, που με πήρε τηλέφωνο από το Φάληρο τα μεσάνυχτα, κλαίγοντας: ¨Κατεβαίνουν τα τανξ! Κατεβαίνουν τα τανξ!"
Kwstas Agas
Σε αυτά που γράφεις, ένα μόνο θα συμπληρώσω: για την εκπομπή του Μαστοράκη δεν μπορώ να εκφέρω άποψη για τον απλούστατο λόγο ότι ΔΕΝ ΤΗΝ ΈΧΩ ΔΕΙ. Το μόνο που υπάρχει από αυτήν την εκπομπή είναι ελάχιστα sec από την έναρξη της, με τον Μαστοράκη με τα μεγάλα μαύρα γυαλιά, γύρω του κάποιους φοιτητές (προφανώς ήταν στο Πολυτεχνείο) και τον Μαστοράκη να προλογίζει "πριν γίνει η εκπομπή ζήτησα όλα τα εχέγγυα ασφαλείας για τους συνεντευξιαζόμενους" !! Αυτό ΙΣΩΣ και όντως να ισχύει, ΙΣΩΣ να ζήτησε από το κεβοπ "να μην πειράξει κανείς τους φοιτητές που θα έπαιρναν μέρος στη συνέντευξη" (αλλά ως γνωστόν αν περιμένεις από χουνταίους να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους... σωωωωθηκες ... Η μπαμπεσιά, η διπροσωπία, η μοχθηρία κλπ είναι τα βασικά στοιχεία που κρατάνε εν ζωή τα χουντο- καθεστώτα, πόσο μάλλον στην προκειμένη περίπτωση όπου, μετά την εξέγερση στο Πολυτεχνείο, η δική μας χούντα ένιωθε ότι ... άρχισε γι' αυτήν η αντίστροφη μέτρηση). Σε κάθε περίπτωση: Για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για την επίμαχη εκπομπή, πρέπει να τη δούμε ΟΛΟΚΛΗΡΗ. Να ακούσουμε τι ερωτήσεις έγιναν, τι απαντήσεις δόθηκαν ... Ο κος Μαστοράκης έχει την εκπομπή στο αρχείο του. Λοιπόν ΟΦΕΊΛΕΙ κάποια στιγμή να μας την δείξει. Αν όπως λέει ο ίδιος "έπεσε θύμα της πλεκτάνης των χουνταιων", ένας τρόπος να εξιλεωθεί είναι να αναρτήσει την εκπομπή στο ΥΤ. Σίγουρα, κάποιοι θα σχολιάσουν με τον χειρότερο τρόπο. Κάποιοι όμως, πιο ψύχραιμοι, ΙΣΩΣ και να βρουν αφορμές για να τον συγχωρέσουν....
Ntinos Dimatatis
Από τα πιο ώριμα ,κατασταλαγμένα και ψύχραιμα κείμενα σου Φώντα. Τίποτα άλλο γιατί αυτή η συζήτηση δεν μπορεί να γίνει μέσα από εδώ .
Διαμαντής Καράβολας
Ακρατος ηθικισμος κ μανιχαισμος επικρατεί στην ελληνική κοινωνία κ ακόμα περισσότερο σ αυτούς που θέλουν να θεωρούν τους εαυτούς τους κ κάπως "ψαγμένους".
Nikos Mitrogiannopoulos
Εύγε, Φώντα! Εξαιρετικά νηφάλιο κείμενο, από αυτά που χρειαζόμαστε γιατί διαπαιδαγωγούν, δεν μεταδίδουν μόνο γνώσεις!
Kwstas Agas
Κι επειδή εδώ στο fb "ό,τι θυμάμαι χαίρομαι" : Θυμήθηκα λοιπόν στο πρώτο έτος Νομικής στο ΑΠΘ πριν 32 έτη (πώς πέρασαν τα άτιμα) ... στο μάθημα Συνταγματικού δικαίου μια φράση του τοοοτε καθηγητή μας Αντώνη Μανιτάκη. Παρόλο που ήταν δηλωμένος αριστερός, εντούτοις είπε σε εμάς τους φοιτητές του: "Εντέλει με βρίσκει σύμφωνο που δεν βγήκε απόφαση να τιμωρηθούν με την ποινή θανάτου οι πραξικοπηματίες. Η δημοκρατία πρέπει να είναι πολίτευμα που ΣΥΓΧΩΡΕΊ"!!
Theodoulos Paraskevaides
ΔιαγραφήΦΩΝΤΑ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΜΕ ΚΑΘΗΛΩΝΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΟΥ,ΩΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΙΟΤΕΡΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ,ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΗΜΕΡΩΝ.!!!!...ΕΥΓΕ....!!!
Γιώργος Χαρωνίτης
Σε ότι δε αφορά τον ύμνο της χούντας, που πρώτη φορά είδα την παρτιτούρα του δημοσιευμένη στην Αυγή το 1974, δεν αποκλείω να "στριμώχτηκαν" τόσο πολύ οι άνθρωποι (στιχουργός και συνθέτης) και να αναγκάστηκαν να τον γράψουν. Δεν (μπορεί να) είναι όλοι ήρωες! Μετά όμως ήρθε η εποχή της "αποχουντοποίησης"!
Theodoulos Paraskevaides
ΠΑΝΤΩΣ ΦΙΛΕ ΓΙΩΡΓΟ,ΕΧΕΙ ΙΣΧΥΡΗ ΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΣ.....ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ, ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΙΣΩΣ ΚΑΤΙ ΣΟΒΑΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΙΞΕ ΣΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ, ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΔΕΡΦΟ ΤΟΥ, ΤΟΝ ΓΝΩΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ,ΜΕ ΤΗ ΓΝΩΣΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕ....ΔΕΝ ΗΜΟΥΝΑ ΠΑΡΩΝ,ΑΛΛΑ....
Dimitris Politis
Μπα θα προτιμήσουμε την εκδοχη του Ψαρρά. Του μεγαλύτερου δημοσιογράφου στην Ελλάδα.
Vassilis Papaefstathiou
Θα μπορουσε να γραψει καποιος κατι κακο για τον Μπιθικωτση ή την Μοσχολιου οταν στα Δειλινα το 1967 τραγουδησαν τον Υμνο της Χουντας; Οχι βεβαια, αν δεν εξετασει καποιος του λογους, την προσωπικη ιστορια τους, και τα λαθη τους αν θελετε - γαμωτο μιλαμε για τον ερμηνευτη της Ρωμιοσυνης! Κατι αναλογο και με τον Κατσαρο.
Για τον Μαστορακη ειναι μια αλλη κουβέντα, που επιτρεψτε μου, δεν ξεπλενεται με τιποτα. Η ιστορια του και οι πεποιθησεις του και η «ευαισθησια» του ειναι γνωστη διαχρονικα...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έχεις ασχοληθεί με τον Μαστοράκη, έχεις ψάξει κείμενά του, έχεις ψάξει την πολιτεία του ή λες ό,τι έχεις αρπάξει από δω κι από κει; Άσε να μιλάνε άλλοι που τα έχουν ψάξει. Αυτούς μόνο να διαβάζεις.
Vassilis Papaefstathiou
ναι, και γι'αυτό θα μου επιτρέψετε να επιμείνω στην αρχική μου τοποθέτηση. Αν μου επιτρέπετε επίσης, η "αξία" ή καλύτερα η "προσβασιμότητά" του αναδύθηκε από καθαρή τύχη, οι δε θέσεις του μας ταλαιπώρησαν συγκεκαλυμμένες μεχρι και την χρυσή εποχή της ιδιωτικής τηλεόρασης με μια σεξιστική αισθητική που έκανε ζημιά σε πλατύ ακροατήριο, οι δε κινηματογραφικές του ταινίες αφήστε το καλύτερα, στην καλύτερη ένας αξιοπρεπής b-μουβιδας είναι - εν ολίγοις κάποιος άλλος ευνοημένος θα κανε περισσότερα. Και μονο που μπαίνει στο ίδιο ποστ με τον Κατσαρό είναι λάθος.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν υπάρχει κανένα λάθος. Και μερικές ταινίες του είναι εξαιρετικές, στο είδος τους (του exploitation να πούμε). Είχε ταλέντο και στο σινεμά. Τώρα, για θέματα αισθητικής των εκπομπών του στην ιδιωτική τηλεόραση εγώ δεν νοιάζομαι και πολύ. Τι αρέσει στον καθένα και τι δεν αρέσει. Σ' αυτά δεν βρίσκεις άκρη. Εμένα δεν μου αρέσουν π.χ., αλλά αυτό δεν λέει κάτι.
Vassilis Papaefstathiou
Αυτό λεει πολλά, γιατι επηρεάσε ένα ολόκληρο κοινό που ανδρώθηκε από κείνα τα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης με μια συγκεκριμένη αισθητική. Επαναλαμβάνω ένας αξιοπρεπής b-μουβιδας ήταν μην τρελλαθούμε, οι δε τελευταίες του ταινίες είναι τραγικές..\
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΔεν με απασχολεί, κυρίαρχα, το θέμα της αισθητικής. Το ξαναλέω. Σε άλλους άρεσαν οι εκπομπές του, σε άλλους δεν άρεσαν. Πιο πολύ μ' ενδιαφέρει ο λόγος. Τι λέει κάποιος ή τι γράφει. Από την αισθητική δεν μπορώ να βγάλω σίγουρα συμπεράσματα. Μπερδεύομαι...
Vassilis Papaefstathiou
Δεν μιλω μόνο για τις εκπομπές του, υπηρέτησε την θέση του διευθυντή προγράμματος σε πολλά κανάλια (ΣΤΑΡ, ΣΚΑΙ, Αντέννα), έβαλε τον Φώσκολο και την σαπουνόπερα στην τηλεόραση, κυρίαρχησε με soft πορνο αισθητική σε prime ζώνες και με ένα άερα τηλεοπτικού Ιησού.
Σεβαστή η άποψή σας, αλλα επιτρέψτε μου να διαφωνήσω.
Ενας καλός ρεπόρτερ ήταν και ένα καλό λαγωνικό που μυριζόταν τις επαγγελματικές ευκαιρίες (αυτό δεν είναι κατα ανάγκη μόνο κακό)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εμένα μ' αρέσει και ο Φώσκολος. Από τις ταινίες λέω. Σαπουνόπερες δεν έχω δει ποτέ.
Vassilis Papaefstathiou
Κινηματογραφικά και μόνο για το Χώμα Βάφτηκε Κόκκινο τον παραδέχομαι, και έχει κάνει και άλλα δυνατά σενάρια... Τηλεοπτικά αφήστε το...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και τηλεοπτικά έχει γυρίσει καλά, όπως το Εν Τούτω Νίκα.
Panos Michail στον Vassilis Papaefstathiou
Όλοι οι πρώην Κνιτες γέμισαν με σκατα την ιδιωτική τηλεόραση, τη διαφήμιση, τα περιοδικά από το 89 και μετά. Χειρότεροι από τον Μαστοράκη? Νάι. Γιατί αυτόν τον ξέραμε. Ενώ αυτοί συνειδητά πούλησαν τη ψυχή τους στο διάβολο και γάμησαν και τα industries με τις αλλαξοκωλιες τους. Προτιμότερος ο συνεπής λεκιασμενος Μαστοράκης.
Vassilis Papaefstathiou
Βασικά προτιμότερος κανείς. Ούτε ο "συνεπής" Μαστοράκης.
Dimitris Platamonas
πολλη με βοηθησε η σφαιρικη αναλυση αναρτυση σου να φτιαξω την αποψη μου για ανθρωπους τις Μουσικης που εκτιμω το εργο τους αλλα για καποιο λογο συνεργαστηκαν και με την Χουντα λιγο ή πολλη....μου αρεσε αυτο που γραφεις οτι ηταν ασχετος με το ροκ ο Μαστορακης και ας εγραψε για τους formix...ειναι μια ωραια συζητηση...ξεφυγε λιγο το μυαλο μου απ τις μασκες ...