Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2020

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 320

4/12/2020
Αν πάρεις να δεις τα σκηνοθετικά ντεμπούτο και πολλές από τις πρώτες ταινίες των σκηνοθετών της γενιάς του ’40 (Κόπολα, Σκορσέζε, Ντε Πάλμα, Κρόνενμπεργκ, Όλιβερ Στόουν, Ντέιβιντ Λυντς κ.λπ.) θα διαπιστώσεις ότι δεν πιάνουν μία μπροστά στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Στήβεν Σπίλμπεργκ. Με διαφορά ο μεγαλύτερος νταϊρέκτορας που βγήκε στην Αμερική από το ’60 και μετά.
Αν και σέβομαι πολύ το Eraserhead, ως μια ταινία σκηνοθετημένη από... εξωγήινο βασικά, μπροστά από το Duel (1971) προσωπικά δεν βάζω τίποτ’ άλλο.
Στην ουσία μ’ ένα σενάριο μηδενικό (δύο οχήματα όπου το ένα κυνηγάει το άλλο στο δρόμο), με πρωταγωνιστή καρικατούρα, με βοηθητικούς ρόλους ανύπαρκτους, και χωρίς τίποτα το επιμέρους ειδικό και ενδιαφέρον, ο Σπίλμπεργκ κάνει μια εκπληκτική ταινία, παραδίδοντας συγκλονιστικά μαθήματα σκηνοθεσίας και μόνον. Το Duel είναι μόνο σκηνοθεσία, τίποτα άλλο. Μια ασύλληπτη ταινία, που αξίζει να διδάσκεται σε κάθε σχολή κινηματογράφου.
[Eιδικότερα σαν ταινία περιπέτειας είναι εκπληκτική, ενώ και φιλοσοφικά κρύβει πολλά νοήματα και δυνατές αλήθειες, αλλά αυτά είναι για να τα αποκαλύψει ο... Ραφαηλίδης]

3/12/2020
Αν και το τραγούδι φαίνεται να έχει αντιδραστικούς στίχους (εγώ έτσι το "μεταφράζω", αλλά μπορεί να είναι γραμμένο και από μια ειρωνική σκοπιά, οπότε οκέι) το άκουγα πολύ στην δεκαετία του '80, γιατί το θεωρούσα synth-punk (το ρεφρέν του τουλάχιστον).
https://www.youtube.com/watch?v=mNLJ4hFfMz4

2/12/2020
Ζαφείρης Στάλιος
«Βραζιλιάνικη Γη» [Αθήνα, Δεκέμβρης 1969]

2/12/2020
Ένα από τα μεγαλύτερα ψυχεδελικά άλμπουμ όλων των εποχών, με τον θρύλο Phil Pearlman ανάμεσα. Δυτική Ακτή φυσικά, 1967. Το ορίτζιναλ είναι πανάκριβο, ενώ όλες οι επανεκδόσεις, είτε σε LP είτε σε CD, θεωρούνται «παράνομες» και έχουν εξοβελιστεί από το discogs.
Είχα προλάβει πάντως κι είχα αγοράσει το CD της Radioactive από το κέντρο της Αθήνας, με 5 ευρώ, πριν κάμποσα χρόνια...
https://www.youtube.com/watch?v=eM_mp9mWLJI

2/12/2020
>>Everything Fidel does, everything Chavez does for me is the best (that can be done). I hate everything that comes from the United States. I hate it with all my strength<<

2/12/2020
Πάρνηθα πάνε...

2/12/2020
Εγώ πάντως από την Ναλύσσα Γκρην δεν έχω ακούσει ακόμη ένα τέτοιο τραγούδι...
https://www.youtube.com/watch?v=_03ZRTJ77ro

9 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Εγώ πάντως από την Ναλύσσα Γκρην δεν έχω ακούσει ακόμη ένα τέτοιο τραγούδι..."...


    Νάσος Αβδαρμάνης
    Και τι γλυκός και ωραίος άνθρωπος, εκτός των άλλων, ο Λούκας Θάνος

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν τον ξέρω προσωπικά, αλλά σαν τραγουδοποιό τον σέβομαι από πολύ παλιά.

    Νάσος Αβδαρμάνης
    πριν λίγο καιρό έψαξα με αφορμή το έργο του να βρω συνεντεύξεις του στο YouTube και δεν χόρταινα να τον ακούω να μιλάει. Τόσο ζεστός, γλυκός, προσιτός, ένας δημιουργός με τόσο τεράστιο, σε πολλούς τομείς όχι μόνο στην μουσική, και κυρίως άγνωστο έργο χωρίς κανένα ίχνος έπαρσης. Από το είδος των ανθρώπων που τους ακούς και τους νιώθεις σαν όαση μέσα σε όλα τα άλλα της ζωής. Αν βρεις ευκαιρία δες κάποια του

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://diskoryxeion.blogspot.com/2018/04/blog-post_15.html
    DISKORYXEION.BLOGSPOT.COM
    ΛΟΥΚΑΣ ΘΑΝΟΣ / ΠΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ χρόνος ερωτικός

    Νάσος Αβδαρμάνης
    https://youtu.be/-9q7lbe3llA
    Μετά το 10:30... Και μετά 13 άκουσε ένα τηλέφωνο στην εκπομπή...
    Νίκος Ξυλούρης: "Ήτανε μια φορά... και έμεινε για πάντα!"
    σχετικά με τον δίσκο Χρόνος ερωτικός είναι εξαιρετικός όπως τα γράφεις, όπως επίσης και ο προηγούμενος Ο δωδεκάλογος του γύφτου πολύ αγαπημένος. Κρίμα που δεν ακούγονται από τα ραδιόφωνα και παίζουν τα ίδια και τα ίδια

    Γιάννης Κοσπεντάρης
    Πολύ ωραίο τραγούδι (και δεν ήξερα και τον Θανο)! Το αγαπημένο μου από Nalyssa είναι αυτό. Αν κι διαφορετικό στυλ, το βάζω γιατί δεν είμαι σίγουρος αν υπάρχει στους δίσκους της.
    https://m.youtube.com/watch?v=a7F8dIyQgBM
    nalyssa green – indagattah

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Έχω γράψει εδώ τα σχετικά, αλλά στο ποστ αναφέρομαι στα ελληνόφωνα... https://diskoryxeion.blogspot.com/.../nalyssa-green-kid

    Zois Chalkiopoulos
    Ειναι εξαιρετικη η Ναλυσσα, Φωντα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σε τι κάνω ρε λάθος ρε Ζώη; Δεν υπάρχουν "λάθη" σε τέτοια θέματα. Έχω γράψει για όλους τους δίσκους της στο μπλογκ. Ξέρω τι λέω με το συγκεκριμένο ποστ...

    Zois Chalkiopoulos
    Το διορθωσα για να μην παρεξηγηθω. Κατι ηξερα.
    Κοιτα επομενως δεν χρειαζεται να την αναφερεις. Ποσταρεις κατι αλλο, γραψε κατι γιαυτο. Παρεξηγειται θεωρω.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ας παρεξηγηθεί όποιος θέλει, δεν υπάρχει πρόβλημα. Το ποστ έχει μια αιχμή, γιατί πρέπει να την έχει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Zois Chalkiopoulos
      Οτι νομιζεις.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και δεν έπρεπε να το διορθώσεις, δεν υπήρχε λόγος.

      Zois Chalkiopoulos
      Ηθελα να διατυπωσω καλυτερα αυτο που εννοουσα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το "ό,τι νομίζω" πάει με όλα και ξεμπερδεύεις. Αυτό που νομίζω πάντως είναι πως λείπει η απλότητα, η ουσία και το βάθος (ταυτόχρονα και τα τρία) από τα σύγχρονα τραγούδια αυτού του τύπου. Χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια για να γίνει κάτι ακόμη πιο καλό, ώστε να το θυμόμαστε και μετά από χρόνια.
      Κι επειδή η Ναλύσσα έχει ταλέντο και μπορεί να γράψει καλύτερα πράγματα, περιμένω να τ' ακούσω. Ελπίζω δηλαδή να τ' ακούσω στον καινούριο δίσκο της... https://diskoryxeion.blogspot.com/2018/10/blog-post_29.html
      ΝΑΛΥΣΣΑ ΓΚΡΗΝ μπλουμ… το τρίτο της

      Αθανάσιος Ζακόπουλος
      Το μπλουμ είναι αριστούργημα, ακούγεται απνευστί. Και τίποτα άλλο αξιόλογο να μην κάνει (που αποκλείεται), έχει αφήσει παρακαταθήκη αυτόν τον δίσκο.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όπως έγραψα και στην κριτική με καλύπτει σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό. Δεν είναι όλα τα τραγούδια στο ίδιο ύψος. Και δεν έχουν όλα την απλότητα που επιθυμώ για την "ψαγμένη" ποπ (απλότητα και βάθος σαν το τραγούδι με την Λιάνα Θάνου, που έβαλα στο ποστ). Θέλω ν΄ ακούσω το τελευταίο της...
      Α, και κάτι ακόμη πρέπει να "πλακωνόμαστε" και για τους νεότερους καλλιτέχνες, για τον Boy, για την Ναλύσσα, και όχι μόνο για τον Σαββόπουλο... Όταν "πλακωνόμαστε" σημαίνει ότι μας απασχολούν και αυτό είναι πολύ κρίσιμο... και χρήσιμο.
      Και αυτό - το λέω, γιατί πάντα συμβαίνει με τα δικά μου ποστ. Και το συγκεκριμένο ποστ λοιπόν είχε λόγο που γράφτηκε. Δεν ήταν στο ξεκούδουνο. Άκουσα κάτι ελληνικό, καινούριο, σ' αυτό το στυλ, ελληνόφωνο εννοείται, που μου άρεσε αρκετά (πρώτη ακρόαση). Λεπτομέρειες προσεχώς...

      Voltnoi Brege στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      άμα κάναμε κριτικές για να μην παρεξηγηθεί κόσμος καλύτερα να μην κάναμε

      George Floudas
      Πρωτοάκουσα το δίσκο από ένα φίλο που δε ζει πια.

      Dimitris Papadatos
      Πάντως δεν είναι άκυρη η σύγκριση επ ουδενί, κυρίως λόγω χροιάς αλλα και ενορχήστρωσης. Και φυσικά θεωρώ πως μπορεί να γράψει πολύ ωραία τραγούδια η Ναλύσσα. Και το έχει κάνει!

      Δημητρης Σαλτος
      Κρίμα που λίγοι το ξέρουν μετά τον ξυλουρη, τα ραδιόφωνα βλέπεις, που αναμασάνε τα ίδια και τα ίδια.
      https://youtu.be/5_j9WZtb9os
      Λουκάς Θάνος - Ωδή σε ένα νέο

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πάρνηθα πάνε..."...


    George Makris
    Το καλύτερο σχόλιο!

    Theodoulos Paraskevaides
    ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΚΟΥΛΗ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩΩΩΩΩΩ!!!!

    Evelina Mahaira
    Πολύ καλό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ένα από τα μεγαλύτερα ψυχεδελικά άλμπουμ όλων των εποχών, με τον θρύλο Phil Pearlman ανάμεσα."...

    Dimitris Zouzoulas
    Περίεργο, συνήθως το discogs, σε νεοναζιστικά συγκροτήματα φερ' ειπείν, εμφανίζει την έκδοση ή τη δισκογραφία αλλά εμποδίζει την πώληση. Εδώ φαίνεται απορρίπτει. Θησαυρός το συγκρότημα πάντως!

    νικος ηλιοπουλος
    Ταξιδιάρικος δίσκος, όσο για το discogs, τα καλά και τα συμφέροντα που λένε και οι παππάδες

    Stathis Nikokavouras
    εχεις διαβασει τα σχολια στο γιου τιουμπ?ενας τυπας γραφει ειμαι ο ταμπουριν μαν αυτου του δισκου και μετα πιο κατω ,και εγω ο κιθαριστας και μπλα μπλα ψαχνω να σε βρω για τα δικαιωματα και λοιπα...ρε τι κανει το ιντερνετ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Αν και το τραγούδι φαίνεται να έχει αντιδραστικούς στίχους"...

    Kwstas Agas
    Εν τω μεταξύ ... Μεγααααλη ιστορία οι δίσκοι που εκδόθηκαν υπό τη σκέπη του ΔΣΚ = Δισκογραφικος Συνεταιρισμός Καλλιτεχνών!! Κάποιοι μουσικοί, τραγουδοποιοί κλπ είχαν την τόλμη να ενωθούν και να δημιουργήσουν συνεταιρισμό, για πρώτη φορά στο χώρο της δισκογραφίας!! Και μάλιστα όλες οι ΔΣΚ παραγωγές είναι από ενδιαφέρουσες μέχρι αριστουργήματα!!! Ακόμη θυμάμαι και το τηλεοπτικό σποτακι αρχές 80ς που διαφήμιζε τους δίσκους. Εκτός από του Λουκά Θάνου, από τον Συνεταιρισμό βγήκαν ο δίσκος του Γιώργου Στεφανάκη, το ντεμπούτο του Πέτρου δουρδουμπακη, δίσκος του Μιχάλη τρανουδακη, των Αγαπανθος κλπ κλπ ....

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όλα αυτά που λες, και άλλα περισσότερα, τα θυμάμαι κι εγώ.

    Δημητρης Σαλτος
    Τρανουδακη ανέβασε και πριν κάτι μέρες το πολύ καλό κανάλι "ξεχασμένα διαμάντια", την επαναπροβολη της εκπομπής αυτής από το 89. Πολύ ωραίες εκτελέσεις, μόνο ο παρουσιαστής είναι κάπως άχρηστος, μπορεί μητσοτακικο βύσμα του βρώμικου 89. Το ΠΑΣΟΚ έστω έβαζε και μια λυκιαρδοπουλου. https://youtu.be/oP_QCwomSxA
    Μιχάλης Τρανουδάκης "Στιγμές από το ελληνικό τραγούδι" (1989)

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Αυτός είχε κάνει ενορχηστρώσεις στο δίσκο της ηδύλης τσαλίκη. Και παίζει μπάσσο και στα δυο ο ζηκογιάννης. Τί ξέρουμε γι αυτήν την παρέα? Ήταν εκτός του ροκ μικρόκοσμου των 70ς, αλλά είχαν κάποια σχέση όπως φάνηκε.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Θέλει λίγο ψάξιμο αυτό. Πάντως αυτά τα δύο άλμπουμ που έβγαλε ο Θάνος στα 80s έχουν αρκετό ενδιαφέρον - και της Τσαλίκη βέβαια.

    Aris Karampeazis
    Ίσως είναι και ειρωνικό όντως, στο στυλ κάποιων τραγουδιών του Ντε Αντρε με τέτοιου είδους ήρωες που περιγράφονται σε πρώτο πρόσωπο πάντα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Μπορεί, μπορεί... Πρέπει να ξανακούσω την Αναστροφή, γιατί δεν τα θυμάμαι τα τραγούδια. Τώρα τ' ακούω ξανά από το YouTube μετά από 30 χρόνια. Αύριο αν βρω χρόνο θα βάλω και τον δίσκο.

    Δημητρης Σαλτος
    Το ίδιο μου φαίνεται και στο τραγούδι "μομφή". Είτε το έχει ρίξει πολύ στον μηδενισμό η στιχουργός να πουλήσει μούρη, η εκείνη την εποχή ήταν πρώτη στις συγκεντρώσεις του Αβέρωφ. Δεν την έχω ξανακούσει κιόλας, για να ξέρω τι φρούτο ήταν αυτή πάγια μουστακη βεακη. Μουσικά είναι εξαιρετικό πάντως κρίμα που ο Λουκάς Θάνος έβγαζε άλμπουμ κάθε... Δέκα χρόνια.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πρέπει μετά τον Βάρναλη (μετά την μπαλάντα του κυρ-Μέντιου) ο Θάνος να λοξοδρόμησε. Αυτή την εντύπωση έχω. Και νομίζω πως εκείνη την εποχή εμφανιζόταν κάπως ως αντι-Μικρούτσικος.

    Δημητρης Σαλτος
    Και πολύ αραια κιόλας έβγαλε άλμπουμ. Καμία σχέση με άλλους συνθέτες που δημιουργούσαν συνεχώς. Γι αυτό πλέον όλοι τον ξέρουν από τον ξυλουρη. Και βέβαια βοηθάνε και τα ραδιόφωνα που αναμασάνε τα ίδια.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είχε ασχοληθεί πολύ με τον χορό, απ' όσο θυμάμαι.
    Ναι και η Μομφή θα μπορούσε να είναι ένα εντελώς φιλελέ τραγούδι, αλλά ωραίο. Είναι διανοητικό, δεν είναι φαιδρό (για τα λόγια λέω). Φαίνεται πως έπιανε τη συντηρητική αναδίπλωση με Ρήγκαν-Θάτσερ κλπ. τότε ο Λουκάς Θάνος, με ενορχηστρωτικό ύφος Μικρούτσικου. Γι' αυτό τον είπα πριν αντι-Μικρούτσικο.
    https://www.youtube.com/watch?v=AsgFVUB1CKk
    06 Λουκάς Θάνος – Μομφή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Steven Spielberg...

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Εργάρα. Το είχα δει στο πάρκο του ΚΠΙΣΝ προ ετών.
    https://freecinema.gr/park-your-cinema-september-2016/
    Ο Σεπτέμβριος του «Park Your Cinema»!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σε βίντεο στα έιτις πρώτη φορά. Το συζητάμε πολλά χρόνια αυτό το φιλμ στις σινεφίλ παρέες.

    Andreas Anninos-Kavalieratos
    Για τους ενδιαφερόμενους:
    https://youtu.be/SLF3fBlIjb0
    Duel (1971,Greek subs) – YouTube

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Να το δούνε, οπωσδήποτε, όλοι όσοι μας διαβάζουν - και δεν το έχουν δει.

    Andreas Anninos-Kavalieratos
    ότι περιέγραψες ακριβώς, Φώντα! Καλησπέρα!

    Vassos Georgas
    δεν είναι η πρώτη του ταινία η ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ είναι η δεύτερη μετά το Amblin [που αργότερα έγινε και το όνομα της εταιρείας του] και πάμπολες μικρού μήκους - είναι όντως ένα μάθημα σκηνοθεσίας αλλά το ίδιο συναρπαστική είναι η συνέχεια - νομίζω η τέταρτη - κατα σειρά μετά απο πολλές τηλεταινίες - Το Εξπρές του Σούγκαρλαντ απίστευτη σκηνοθετική δυνότητα

    Andreas Mandas στον Vassos Georgas
    έχει κάνει κ το πρώτο επεισόδιο του Columbo !
    Ο Peter Falk είχε πει ότι ήταν εκατό χιλιάδες χρόνια μπροστά !
    Δεν είχε ξαναδεί τέτοιο σκηνοθέτη κ δεν πίστευε στα μάτια του ότι ο πιτσιρικάς αυτός μπορούσε να κάνει αυτά τα πράγματα.
    Φυσικά ο θείος Steven όταν πέθανε ο Falk έγραψε ότι ήταν ένας από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς όλων των εποχών.
    Ταινιάρα το Duel

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Vassos Georgas
    Εννοώ μεγάλου μήκους - δεν λογαριάζω τώρα τις μικρού. Το amblin το δίνουν 26 λεπτά.

    Vassos Georgas
    σωστό αν και βγήκε σε αίθουσες - δεν εννοώ Φώντα πως κάνεις λάθος - απλά λέω πως δεν είναι ντεμπούτο με την έννοια πως είχε ήδη μεγάλη φήμη σκηνοθέτη εξ ου και εύρισκε εύκολα χρήματα από την αρχή για να στήσει παραγωγές

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Και το duel ήταν τηλεταινία βασικά. Μετά μάλλον βγήκε στις αίθουσες.

    Vassos Georgas
    ναι έτσι είναι...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Επίσης το ποσό που στοίχισε το Duel ήταν αστείο. $450,000.

    Ηρα Κλήμου
    την εχει με ελληνικους υπότιτλους στο youtube, ελευθευρη, αυτο το καναλι. https://www.youtube.com/watch?v=T8loTBTqDrk
    Η Μονομαχία - Duel 1971 (ελληνικοί υπότιτλοι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Andreas Anninos-Kavalieratos
      αυτό το κανάλι έχει πολλές ενδιαφέρουσες και καλές ταινίες

      Vassos Georgas στην Ηρα Κλήμου
      δεν είναι ελέυθερη - είναι πειρατική και με την βούλα

      Andreas Anninos-Kavalieratos
      Το Duel υπάρχει και σε αυτό το κανάλι (με εξίσου ενδιαφέρουσες ταινίες) που σας παραθέτω, σε περίπτωση που κάποιος δεν το γνωρίζει. https://www.youtube.com/c/ΞένηΤαινιοθήκη
      Ξένη Ταινιοθήκη 2

      Vassos Georgas
      ακόμα μια πειρατική πληγή με άθλιας ποιότητας εικόνα

      Θανάσης Ζελιαναίος
      Όντως στο σινεμά δεν είναι εύκολο να σου κάτσει ταινιάρα με την πρώτη, το όλο άθλημα απαιτεί μία κάποια ωριμότητα. Δεν είναι όπως το ροκ, ας πούμε, που η νεανική ορμή του σε μπάζει μέσα αμέσως.
      Υπό αυτήν την έννοια ο Spielberg όντως τα κατάφερε μία χαρά σε σχέση με αυτούς που γράφεις. Αν όμως μιλήσουμε από αυτή τη φουρνιά σκηνοθετών για ντεμπούτο, σαν το Badlands τουTerrence Malick δύσκολα μπορώ να σκεφτώ άλλο εφάμιλλο.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Πολύ καλό φυσικά. Μπορεί να υπάρχει και κανα άλλο ντεμπούτο ακόμη πολύ καλό. Δεν τα έλεγξα όλα. Αλλά το βασικό για μένα παραμένει για τον Σπήλμπεργκ όσον αφορά το "μεγαλύτερος νταϊρέκτορας που βγήκε στην Αμερική από το ’60 και μετά".

      Θανάσης Ζελιαναίος
      Εντάξει ούτε εγώ το έψαξα. Απλώς του Μάλικ μου έρχεται αμέσως. Όσο για αυτό το τελευταίο διαφωνώ. Όλοι αυτοί που έγραψες είναι καλύτεροι από τον Spielberg εκτός από τον Όλιβερ Στόουν που τον έχω για μάπα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Προσωπικά γούστα είναι αυτά. Σεβαστά. Όπως και με τις μουσικές.

      Θανάσης Ζελιαναίος
      Ε ναι προφανώς!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Επίσης το νταϊρέκτορας με το σκηνοθέτης δεν τα θεωρώ ακριβώς ίδια. Δηλαδή δεν μπορώ να πω νταϊρέκτορα τον Μπέργκμαν ή τον Φελίνι. Η έννοια του νταϊρέκτορα είναι βασικά αμερικάνικη και σχετίζεται με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται οι Αμερικανοί τη φιλμική ροή και άλλα τινά. Δεν έχουν ουδεμία σχέση με τους Ευρωπαίους. Υπάρχουν Αμερικανοί που προσπάθησαν και προσπαθούν να κάνουν "ευρωπαϊκές" ταινίες, καλές ή και πολύ καλές "ευρωπαϊκές ταινίες", αλλά για μένα... φαίνονται. Παλιότερα κυρίως αυτά. Τα τωρινά δεν τα πολυ-παρακολουθώ.

      Θανάσης Ζελιαναίος
      Εντάξει τώρα αυτό θέλει μεγάλη συζήτηση. Οι Αμερικανοί δεν είναι χαζοί, καλά κάνουν και τον λένε director δηλαδή διευθυντή. Είναι αυτό που λέμε ο γενικός κουμανταδόρος, ο απόλυτος δημιουργός. Συνεπώς δεν είναι μόνο η ροή είναι τα πάντα. Ειδικά στον αμερικανικό κινηματογράφο ότι βλέπεις, ακόμα και το μοντάζ και η φωτογραφία και το soundtrack όλα αυτά του διευθυντή είναι.
      Τώρα πάλι για τη λέξη σκηνοθέτης αυτό είναι Ελληνική πατέντα μάλλον. Ίσως να τον είπαμε έτσι δανειζόμενοι κάποια πράγματα απ'το θέατρο.

      Διαγραφή
    2. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Βασικά είναι θέμα κουλτούρας και παράδοσης. Δεν αντιλαμβάνονται το ίδιο μια ροή σκηνών όσοι σκηνοθέτες τιμούν ας πούμε τον Ντοστογιέφσκι και το ελισσαβετιανό θέατρο ως "μέτρα διήγησης" μιας ιστορίας, με κάποιους άλλους που επικεντρώνονται αυστηρά και μόνο στην κινηματογραφική δράση (με όρους μοντάζ). Αυτό το έχει επιβεβαιώσει η παλιότερη ιστορία του κινηματογράφου, όταν ο ευρωπαϊκός και ο αμερικάνικος κινηματογράφος ήταν βασικά διαχωρισμένοι (αισθητικά πρώτα-πρώτα και μετά διανοητικά, φιλοσοφικά κ.λπ.). Τώρα τα πράγματα χοντρικά είναι πιο ισορροπημένα.

      Θανάσης Ζελιαναίος
      Ναι οι διαφορές στη ροή ήταν πάντα οφθαλμοφανείς και σίγουρα έχει να κάνει με την παράδοση. Στο μοντάζ ας πούμε το καταλαβαίνεις αυτό. Η Αμερική είναι καινούργια χώρα, τα έστησαν όλα από την αρχή με τους δικούς τους όρους.

      Nobo StillIllopoulos
      Σπουδαίο σκηνοθετικό ντεμπούτο ήταν και εκείνο των αδερφών Κόεν (Blood Simple). Επίσης με ελάχιστα μέσα, θεωρώ ότι ήταν αδύνατο να το ξεπεράσουν ποτέ.

      George Floudas
      Είναι τεράστιος σκηνοθέτης!

      Belbo Giacomo
      Αν και έχω χρόνια να το δω το "Εξπρες του Σουγκαρλαντ" (μια από τις πρώτες του) επίσης είχε καλά στοιχεία και με είχε εκπλήξει όταν την είχα δει.

      Βασίλης Καμπούρης
      Να δωσουμε τα χερια βγαζοντας απεξω τον Κρονενμπεργκ;

      Spyros Zoupanos
      Επίσης το Μόναχο είναι μεγάλο αριστούργημα του Σπιλμπεργκ

      Bill Randen
      Είναι επίσης και ο μεγάλος Richard Matheson

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Επίσης να προσθέσω και τούτο. Όταν το 1978-79 είχα δει για πρώτη φορά τα Σαγόνια, σκεφτόμουν τι θα μπορούσε να συμβεί και σ' εμένα στη θάλασσα, για ένα ολόκληρο καλοκαίρι. Και σε κάτι παραλίες λέμε, όπου το μεγαλύτερο ψάρι τους ήταν η... μαρίδα. Φόβος και τρόμος. Αυτό το αίσθημα (για τόσο καιρό) δεν μου έχει ξανασυμβεί με ταινία. Ούτε με θρίλερ "φρίκης και τρόμου", ούτε με τίποτα. Και δεν ήταν άμοιρο φυσικά της βιρτουοζιτέ του Σπίλμπεργκ.

      νικος ηλιοπουλος
      Πες το ψέμματα, πηγαίναμε για μπάνιο στο Κατάκολο ή στη Σπιάτζα και κοιτάζαμε τη θάλασσα γύρω-γύρω, άσε που δεν πηγαίναμε στ'άπατα με τίποτα.

      Διαγραφή
  6. Καλά, τι απίστευτη ταινιάρα ήταν αυτή!!!
    Ακριβώς, όπως τα περιέγραψες, ρεσιτάλ σκηνοθεσίας!
    Όπως και το υπέροχο ποίημα Βραζιλιάνικη γη, συγκλονιστικό!
    Η δε φωτογραφία της Πάρνηθας, συν το σπάνιο ψυχεδελικό άλμπουμ, (που....συγνώμη, αλλά το κατεβάσαμε και είναι φοβερό...), μαζί με το απαραίτητο ποτάκι,
    έδωσαν την πρώτη ύλη για ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο.
    Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή