Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 322

7/12/2020
Χθες το βράδυ είδα μια εκπομπή για τον παλιό κανονιέρη του Ολυμπιακού, τον θρύλο Γιώργο Σιδέρη, τον αποκαλούμενο και Φόντακα, που σήμερα είναι 82 χρονώ.
Τον Σιδέρη τον πρόλαβα στο τέλος της καριέρας του, το 1972, και βασικά δεν τον θυμάμαι να παίζει. Αλλά επειδή είχαμε πολλούς γαύρους στη γειτονιά, ήξερα από νωρίς τα βασικά. Πως ήταν αδάμαστος σαν χαρακτήρας (τον είχε κάνει αδάμαστο η σκληρή ζωή) και πως σαν ποδοσφαιριστής υπήρξε τέρας δυνάμεως. Οδοστρωτήρας μέσα στο γήπεδο.
Αν και δεν ήταν ο κλασικός φορ, καθώς έπαιζε «μέσα δεξιά», συνέκλινε δηλαδή προς το ημικύκλιο της περιοχής, ξεκινώντας από πίσω (κάτω από το κέντρο), ο Σιδέρης υπήρξε μέγας γκολτζής, με ρεκόρ που δεν πρόκειται να καταρριφθούν ΠΟΤΕ! (Π.χ. είναι ο πρώτος σκόρερ του Ολυμπιακού στο πρωτάθλημα με 226 γκολ, ενώ ο δεύτερος Αναστόπουλος έχει μόλις 142!).
Αν και δεν ήταν τεχνικά ένας παίκτης που έβγαζε μάτι, ο Σιδέρης με την δύναμή του και μόνο μπορούσε να σμπαραλιάσει οποιαδήποτε άμυνα. Με φοβερό ξεπέταγμα και απίστευτη επιτάχυνση, πάντα με ίσια ντρίπλα, τούς άφηνε όλους πίσω - και κάπως έτσι τον κοιτούσαν άπαντες να στέλνει τη μπάλα στα δίχτυα ή να μπαίνει στο πλεχτό, λόγω φόρας, κι αυτός μαζί της.
Ο Σιδέρης μικρός, που κακοπέρασε στην Κατοχή και μετά, κουβάλαγε με τα πόδια, από του Ρέντη ένα κάρο με φρούτα και λαχανικά, που τα πήγαινε στον αδελφό του, για να τα πουλήσει, στην Ομόνοια. Και όταν άρχιζε σταδιακά η ανηφόρα, μετά το Γκάζι, του έφευγε η ψυχή για να ανεβάσει το κάρο μέχρι πάνω. Έτσι έφτιαξε σώμα κι έπλασε και ανέπτυξε την απίστευτη μυϊκή δύναμη που τον διέκρινε και μετά, ως ποδοσφαιριστή – χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν γυμναζόταν και επί τούτου στα χρόνια της μεγάλης δόξας.
Αυτή τη φωτογραφία την σκάναρα τώρα από παλιό βιβλίο και δείχνει τον Γιώργο Σιδέρη να ιδρώνει, κάνοντας ποδήλατο, σε γυμναστήριο της εποχής.

7/12/2020
«Μαζική αυτοκτονία του πλανήτη μας / κι εγώ τρομαγμένος κλείνω από παντού το σπίτι μας». Τι έγραψε ο άνθρωπος, το 1973!
https://www.youtube.com/watch?v=4-bRZ_aPd9s

7/12/2020
Χθες το βράδυ ένοιωθα να με κυνηγάνε τα ελικόπτερα σαν τον Ρόμπερτ Σω και τον Μάλκολμ ΜακΝτάουελ στο Figures in a Landscape του Τζόζεφ Λόζι. Πρώτη φορά –έχω αυτή την αίσθηση– τόσο πολλά ιπτάμενα τέρατα (ή εν πάση περιπτώσει λίγα, που κινούνταν επί ώρες) γυρνοβολούσαν στον ουρανό της Αθήνας.
Η τρομοκρατική επιβολή από-τα-πάνω έχει πολλά παρεπόμενα. Άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Τα άμεσα τα νοιώθουμε όλοι μας, τώρα, χθες (σε σχέση και με την επέτειο). Τα μεσοπρόθεσμα έχουν να κάνουν με την διασπορά και την επιβεβαίωση του πανικού. Ο πανικοβλημένος ετεροκαθορίζεται, είναι έρμαιο των επιλογών και των αποφάσεων άλλων. Μακροπρόθεσμα η τρομοκρατική επιβολή από-τα-πάνω θεωρείται «κανονικότητα», εντάσσεται στην καθημερινότητα και την κατακυριεύει.

6/12/2020
Εδώ θέλω πολλά ουάου...
Τον Φλεβάρη του ’74 δημοσιεύεται στον Ταχυδρόμο μια έρευνα για τον περίφημο Αλέξη Ζορμπά (τον πραγματικό) και κάπως έτσι είχαν αναζητηθεί και οι απόγονοί του, τότε, στην Αθήνα. Φυσικά, είχαν ανακαλύψει και την Έλλη Αλεξίου και την οικογένεια του Παύλου Σιδηρόπουλου.
Τους φωτογράφισαν κιόλας, σε μια οικογενειακή φωτό, στην οποία βλέπουμε την Μελίνα Σιδηροπούλου (δισεγγονή του Ζορμπά) δεύτερη από αριστερά, δίπλα της-δεξιά της την θεία της Έλλη Αλεξίου και στην άκρη δεξιά την μητέρα του Σιδηρόπουλου και της Μελίνας, Τζένη. Στην άκρη αριστερά η κόρη του Ζορμπά Αναστασία (γιαγιά προφανώς του Παύλου και της Μελίνας), όρθιος αριστερά πίσω μάλλον ο πατέρας του και δεξιά πίσω «ο δισέγγονος τού Ζορμπά Παύλος» (έτσι τον παρουσιάζουν, μα και ως «φοιτητή Πανεπιστημίου»), χωρίς ουδεμία νύξη στις έως τότε καλλιτεχνικές δραστηριότητές του (που, ίσως, να θεωρούνταν «ντροπή»).
Στο αφιέρωμα στον Ζορμπά μιλάει και ο Σιδηρόπουλος, ως δισέγγονος πάντα...

5/12/2020
Ένας από τους 2-3 καλύτερους στίχους του μακαρίτη (μουσική Παντελής Δεληγιαννίδης - κι αυτός μακαρίτης).
Από την μια η κοινωνική καταπίεση της εποχής (της κάθε εποχής), το λεγόμενο bullying κ.λπ. και από την άλλη μια κάπως παθητική αντιμετώπιση μιας δύσκολης κατάστασης (που αφήνει, πάντως, περιθώρια για προσωπική μάχη), μέσα από κάποιους αυτοπεριορισμούς, την καθαρτήρια χλεύη προς την εξουσία (που έχει κλούβιο κεφάλι, που βρωμάει και ζέχνει), συν το αποτράβηγμα από την ζοφερή πραγματικότητα με όρους αντάρτικου («σαν τσακάλι στα βουνά τριγυρνώ»).
Κορυφαίο κομμάτι στην ιστορία του ευρύτερου ελληνικού ροκ.
https://www.youtube.com/watch?v=OpgNOYEyy-I

5/12/2020
Το ότι η Έλενα Κατρίτση έκανε χθες εκπομπή για τον Σιδηρόπουλο στην ΕΡΤ δεν είναι κάτι που παραξενεύει. Όλοι πια, εδώ και χρόνια εξάλλου, έχουν λόγο για τον Σιδηρόπουλο. Από τον Μένιο Σακελλαρόπουλο, μέχρι τον Χρήστο Θηβαίο. Τέλος πάντων εγώ την είδα την εκπομπή το απόγευμα και μου φάνηκε ok, για τηλεοπτική εκπομπή – έχουν γραφτεί, εξάλλου, και ειπωθεί πολύ χειρότερα από ροκάδες.
Εντάξει, ακούστηκαν διάφορες ασυναρτησίες για το ροκ από... επαΐοντες (π.χ. την Δήμητρα Γαλάνη), ακούστηκαν και τα γνωστά βλακώδη «πρίγκηπας της ροκ», «ροκ σταρ», «αιώνιος έφηβος», «ο Χριστιανόπουλος ήτανε ροκ», «ροκ είναι να είσαι καθαρός και αυθεντικός» κ.λπ., ακούστηκαν και ανακρίβειες (crazy love στου Ζωγράφου το ’76), ακούστηκαν και ηλίθιες ερωτήσεις («Ήταν ο πρώτος που έβαλε ελληνικό στίχο σε ροκ ήχο;»), ακούστηκαν και ορισμένα, λίγα, ελάχιστα σωστά, όπως εκείνο... πως τον Σιδηρόπουλο τον είχανε χεσμένο στα έιτις (το «χεσμένο» δικό μου), τόσο ο κόσμος όσο και ο χώρος γενικότερα, και γιατί μουσικά ήταν οπισθοδρομικός (αυτό το λέω εγώ) και για ήταν ναρκομανής (αυτό ακούστηκε στην εκπομπή). Και επειδή είχε μπλέξει άσχημα με την ηρωίνη δεν τον κάλεσαν ποτέ να παίξει στο Ρόδον (ειπώθηκε) – ενώ φώναξαν τους Απροσάρμοστους να παίξουν εκεί μετά τον θάνατό του (ειπώθηκε).
Δεν θέλω να πάρω την θέση των επαγγελματιών της ροκ διασκέδασης έτσι απροκάλυπτα, αλλά είναι αλήθεια πως μια συναυλία με τον Σιδηρόπουλο, εκείνη την εποχή, δεν ήξερες ποτέ πώς θα τελειώσει. Μάλλον δεν ήξερες αν θα άρχιζε καν. Δεν μπορούσες να στηριχτείς, με άλλα λόγια, σ’ έναν προγραμματισμό. Τον καλούσες να παίξει και ό,τι έβγαινε – αν έβγαινε. Δεν θέλω να δικαιολογήσω το Ρόδον, αλλά αυτή ήταν μια πραγματικότητα (που κάποιοι, καλώς ή κακώς, την ελάμβαναν υπόψη τους). Η κατάσταση πολλάκις ήταν ανεξέλεγκτη, εννοώ, και δεν ήταν όλοι διατεθειμένοι να αναλάβουν το κόστος.
Γενικά, τώρα, η εκπομπή ενισχύει το «μύθο» τού Σιδηρό, που πλάστηκε μετά θάνατον – με ελάχιστες σοβαρές κουβέντες και πλήθος «ό,τι να ’ναι». Κατά το τηλεοπτικώς αναμενόμενο, επαναλαμβάνω.

16 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ για την εκπομπή της Κατρίτση για τον Σιδηρόπουλο...

    Fanis Ntou
    Η πρέζα από Αμερική ή Αγγλία είχε και έχει άλλη αίγλη από την ελληνική. Φώντα ήμουν μπροστά στα γυρίσματα λόγω της δουλειάς μου. Και στα παρασκήνια. Μην μπλέκουμε σε παρακαλώ την Κατρίτση με τον Παύλο.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εκείνη η φουκαριάρα μπλέχτηκε... εγώ να την μπλέξω;

    Michalis Matthaiou
    Ε μα...

    Fanis Ntou στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πιο πολύ ήθελα απάντηση για το 1ο σκέλος.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Την πρέζα την έβλεπαν - και την βλέπουν ακόμη - και Έλληνες με αίγλη, δυστυχώς... Διαβάζεις εδώ...
    https://diskoryxeion.blogspot.com/2015/12/25.html
    ΠΑΥΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ 25 χρόνια μετά…

    Nikos Papas
    Διαβαζω παντου αρνητικα σχολια.Εγω διαφωνω.Μεσα στην ασχημια την γενικοτερη που μας περιβαλλει αποψη μου ειναι οτι καλως βγηκε αυτο το αφιερωμα για να ακουνε και να μαθαινουν και οι νεοτερες γενιες.Ακομη και αν ειχε λαθη και υπερβολες αυτο το αφιερωμα μεσα στο προγραμμα ειναι και αυτα.Προσωπικα θα προτιμουσα να γινονται εκπομπες με νεα συγκροτηματα και μουσικους που εκπροσωπουν το ροκ μιας και μιλαμε γι΄αυτο αλλα και ο Παυλος ως σημειο αναφορας που να υπενθυμιζει το εργο του μια στο τοσο δεν ειναι κατι το αρνητικο ακομη και με καποια περιθωρια λαθους στο αφιερωμα.Δηλαδη τι θα ηθελαν ολοι αυτοι?Να μην ακουγεται τιποτα?Προτιμοτερο δεν ειναι να ακουστουν μερικα πραγματα εστω και οχι με την απολυτη ακριβεια?Ακουστηκαν πολλες σκληρες αποψεις για το αφιερωμα,πολυ φαγωμαρα,αρνητισμος,γκρινια και κραξιμο.Νομιζω οτι οι ανθρωποι εχουν χασει καθε συναισθημα μεσα τους,εγιναν σκληροι,δεν αναγνωριζουν το κατ΄ελαχιστον ομορφο.Επισης χωρις να θελω να ισοπεδωσω,να γενικευσω και να κατηγοριοποιησω ηλικιακα τα σχολια ορισμενων θα ηθελα να τονισω οτι τα περισσοτερα αρνητικα σχολια ηταν απο ανθρωπους καποιας ορισμενης ηλικιας.Μου προκαλεσε καποια εντυπωση αυτο.Θα περιμενα απο αυτα τα ατομα να αντιμετωπισουν το αφιερωμα με καποιο ρομαντισμο και μια αναποληση γεγονοτων και καταστασεων μιας και εζησαν αυτες τις εποχες που ηταν και πιο ''αγριες'' οσον αφορα τις τοτε συνθηκες.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όπως έγραψα στο ποστ "εγώ την είδα την εκπομπή το απόγευμα και μου φάνηκε ok, για τηλεοπτική εκπομπή".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Giorgos Stamatelos
      Με αφορμή αυτήν την ανάρτηση, "καταθέτω" εδώ τη δική μου εμπειρία απ' το 80. Ήτανε τέλη Ιουλίου ή αρχές Αυγούστου του 1984. Πλατεία Μαρκά, Λευκάδα. Ο Σιδηρόπουλος παίζει με το γκρουπ του. Κιθάρα, μπάσο, ντράμς και ίσως αρμόνιο (δεν θυμάμαι). Καταπληκτική συναυλία, φοβερή σκηνική παρουσία, του ιδίου και των άλλων. Κοινό: Τρείς κι ο κούκος! Δυό παρέες, η μία εκ των δύο η δικιά μου και δυό τρείς "μεμονωμένοι". Σύνολο, γύρω στα 15 άτομα. Μου έχει μείνει ως εντύπωση, το φοβερό παίξιμο και τα σόλα του κιθαρίστα. Δυστυχώς, δεν θυμάμαι τ' όνομά του, θυμάμαι πως ήτανε κουρεμένος γουλί. Πρέπει επίσης να πω πως, δεν υπήρχε εισιτήριο εισόδου, ήταν δωρεάν.

      Mimis G Vas
      Λογικά ο Σπύρος Σούκης!

      Giorgos Stamatelos
      Ευχαριστώ πολύ! Θα ψάξω γι' αυτόν. Φοβερός μουσικός!

      Kwstas Agas στον Giorgos Stamatelos
      έχει κάνει την , με διαφορά, καλύτερη μπλουζ ροκ διασκευή σε τραγουδι του Τσιτσάνη (θα πάω κει στην Αραπιά, η άποψη του κι ο σεβασμός του επί του τραγουδιού του Τσιτσάνη για πολλά respect)!! Όχι τίποτε άλλο, μα ... όταν ο Φοίβος Δεληβοριάς είχε παρουσιάσει στον δίσκο του "έξω" μια ανάλογη διασκευή στο "Την αντάμωσα ένα βράδυ" του Τσιτσάνη, κάποιες νεαρές γνωστές μου είχαν κατενθουσιαστει "αχ τι διασκευαρα έκανε ο Φοίβος, ααχ τι ιδιοφυής" κλπ. Κι εγώ τους έλεγα: "κορίτσια, ψάξτε να ακούσετε τη διασκευή του Σπύρου Σούκη στο Θα πάω εκεί στην Αραπιά και ... τα ξαναλέμε για μπλουζ ροκ προσέγγιση στον Τσιτσάνη" ....

      Giorgos Stamatelos
      Συμφωνώ απολύτως Κώστα. Την άκουσα το ίδιο βράδυ και είναι πράγματι καταπληκτική!

      Lampros Papalexis
      Η εκπομπή για τον πέοντα, όπως όλες του είδους που γίνονται από τέτοια άτομα... Εδώ του χώρου και δεν μπορούν να στήσουν μία σοβαρή εκπομπή και βρίθουν στην υπερβολή και στην αγιοποίηση λες και το έχει κανενας ανάγκη... Η χυδαιότητα για μένα είναι όμως η ανάγκη του συστήματος μετά θάνατον να τον αφομοιώσει για να αποκτήσει ένα τάχα μου εναλλακτικό προφίλ ο κάθε απουσιολόγος που είχαμε στο λύκειο. Επειδη με τον αείμνηστο παιξαμε αρκετες φορές μαζί και είπιαμε και κάτι ποτά παρέα κάποιες φορές θα κρατησω τη γνώμη μου για τον εαυτό μου προς το παρόν ακόμα αν και συμφωνώ με τα περισσότερα που γράφεις.

      Nikos Mitrogiannopoulos
      1984, στα Γιάννενα. Επίσης δεν τελείωσε η συναυλία με τον Σιδηρόπουλο. Τον εξαφάνισαν στο δεύτερο μέρος. Στο πρώτο δεν ακουγότανε.

      John Drake
      Όσα χρόνια κι αν περάσουν... Ότι και να ειπωθεί... Όποιοι κι αν μιλήσουν... Αυτό που μένει στο τέλος, είναι ένα τσούρμο ξεκούρδιστα πιτσιρίκια σε μια παραλία να παίζουν το... "Να μ' αγαπάς"...

      Costas Lemonidis
      Έχω βρεθεί σε συναυλία του που δε τελείωσε,στο Άλσος της Ν.Σμύρνης ...

      Michalis Matthaiou
      Το'84 καλοκαίρι ήταν,πηγε κάποιος άλλος να τραγουδήσει στην θεση του αλλα γιουχαΐστηκε αγρια.

      Διαγραφή
    2. Costas Lemonidis
      νομίζω αργότερα με το Welcome to the show,όπου στο «άγρια γούστα των μιλιταριστών» άρχισε να φωνάζει, «μαλάκες μιλιταριστές»

      Michalis Matthaiou
      για τον άλλον που πήγε να αναλάβει στην θεση του Παυλου λεω (δεν θυμάμαι ποιός ήταν).
      Το '85 ήταν τελικά Οκτώβρη,ημουν στην αναρχική συσπείρωση Νεας Σμύρνης.

      Miltiadis Kordas
      Σωστο αυτο για τα 80s....κοκκαλο ο Παυλος σε πολλα live τοτε

      Konstantinos Zachopoulos
      Δύο φορές τον είδα (δεν ήμουν ποτέ φαν, αν και του αναγνωρίζω αρκετές αρετές), τη μία στη Νομική, την άλλη στο Αν. Και στις δύο νηφάλιος έδειχνε, αλλά σε καμία δεν μου άρεσε. Τυχαίο, δεν λέω (και χωρίς κανένα υπονοούμενο). Οσο για την εκπομπή, ελλιπέστατη, αλλά στην ΕΡΤ έχω δει πολύ χειρότερα

      Γιάννης Ε. Μανιάτης
      ... & ολίγα "είπες"...

      Kwstas Agas
      Πάντως τη μια και μοναδική φορά που είδα λάιβ τον Σιδηρόπουλο στο Αν club, γύρω στο 1989/1990 (από τις τελευταίες εμφανίσεις του), η συναυλία μια χαρά κύλησε ... Κι ας ήταν ο Παύλος Σιδηρόπουλος με δεμένο το χέρι του ....

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ένας από τους 2-3 καλύτερους στίχους του μακαρίτη (μουσική Παντελής Δεληγιαννίδης - κι αυτός μακαρίτης)."...

    Kwstas Agas
    Ααααχ .... Αυτά τα δισκάκια Δάμων και Φιντίας και Μπουρμπούλια ο αείμνηστος Παντελής Δεληγιαννίδης τα είχε σε μικρές βιτρίνες στο στούντιο του στην Άνω Τούμπα, το Rock Studio στην οδό Ερέτριας. Εκεί ηχογράφησα τον 2ο δίσκο μου και δίπλα στον Παντελή ένιωσα για πρώτη φορά πόσο μαγευτική είναι η διαδικασία της ηχογράφησης!! Από τον Παντελή άκουσα την ιστορία του συγκεκριμένου τραγουδιού, όπου ο Παύλος Σιδηρόπουλος έγραψε τους στίχους στο ΚΤΕΛ καθώς κατέβαιναν από Θεσσαλονίκη για Αθήνα για να ενταχθούν στην εκεί μουσική σκηνή!! Επηρεάσθηκε από τα απαξιωτικά βλέμματα των συνεπιβατών του λεωφορείου !! Και μετά διάβασα την ίδια ιστορία στο βιβλίο του Λαδικού για τον Σιδηρόπουλο!!

    Στέλιος Κραββαρίτης
    Και αν επιτρέπεται, μακάρι όλοι οι απαίδευτοι να έμπαιναν στον κόπο να ακούσουν αυτό αντί για το "να μ' αγαπάς" που εκτός από το ότι δεν το έγραψε ο ίδιος, είναι και ό,τι μετριότερο και πλέον υπερεκτιμημένο έχει ερμηνεύσει. (Not sorry).
    Χαλαρά από τα καλύτερα που έγραψε ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Εδώ θέλω πολλά ουάου...
    Τον Φλεβάρη του ’74 δημοσιεύεται στον Ταχυδρόμο μια έρευνα για τον περίφημο Αλέξη Ζορμπά"...

    Michalis Matthaiou
    Ούτε Δάμωνες,,ούτε Φιντίες.

    Kwstas Agas
    και το βασικότερο : ούτε καν για τη συνεργασία με τον Γιάννη Μαρκόπουλο!! Διότι την εποχή που ελήφθη αυτή η φωτογραφία, ο Π.Σ. δεν ήταν μέλος σε ροκ σχήμα αλλά μέλος του επιτελείου του Γιάννη Μαρκόπουλου!! πρέπει μόλις να είχε βγει ο "Θεσσαλικός Κύκλος", το πρώτο βινύλιο που αντίκρυσα στη ζωή μου [στη δισκοθήκη των γονέων μου]: Μάλιστα θυμάμαι στο ασπρόμαυρο διπλωμένο ιλουστρασιόν χαρτί, που ήταν μέσα στο δίσκο, τη φωτογραφία του Παύλου, μαζί με τις φωτογραφιες των υπολοίπων! Είναι έτσι ακριβώς όπως τον βλέπουμε εδώ, και με το ίδιο ζιβάγκο πουλοβεράκι !!!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τον Φλεβάρη του '74 δεν είχαν συναντηθεί ακόμη με τον Γιάννη Μαρκόπουλο. Είμαι σχεδόν σίγουρος γι' αυτό. Θα μπορούσαν να αναφέρουν την συνεργασία του με το Σαββόπουλο (που ήταν φίρμα) στο Κύτταρο κ.λπ.

    Ferris Costas
    Φώντα, προς το τέλος του 1973, στην προετοιμασία των Εμπόρων των Εθνών, είχα προτείνει στον Παύλο να παίξει στη σειρά. Εκείνος ήθελε σαν τρελός, αλλά το ακύρωσε, γιατί τον φώναξε ο Γιάννης Μαρκόπουλος (ξάδερφος της τότε γυναίκας μου) για να τραγουδήσει στον Θεσσαλικό Κύκλο. Την ίδια στιγμή, εγώ δούλευα με τον Ξαρχάκο και τον Ξυλούρη για το soundtrack. Συγχόνως, ο Πουλικάκος δεν πρόλαβε το cast, κι έτσι αμέσως μετά (αρχές του 1974) τον φώναξα να παίξει στη Φόνισσα. Είναι μία εποχή πολύ μεγάλης δραστηριότητας. Αργότερα, μου είπε πως οι γονείς του είχαν μεγάλο φάκελλο, και είχαν ένα εργαστήριο παραγωγής φωτογραφικών πλακών για γιατρούς (Ακτίνες Χ), κι ήταν αυτό το σπιτάκι που μας έκλεινε το δρόμο όταν πηγαίναμε προς το Στούντιο Άλφα, στην οδό Στουντίου.

    Kwstas Agas
    πραγματικά είχατε "το γεμάτο οξυδέρκεια μάτι σκηνοθέτη" κύριε Φέρρη!! Ο Παύλος Σιδηρόπουλος δεν ήταν ηθοποιός , ήταν τραγουδιστής - περφορμερ σε μουσικές σκηνές και στιχουργός, δεν είχε καν μέχρι τότε ασχοληθεί με θέατρο κλπ. Κι όμως ... Καταλάβατε ότι μπορούσε να τα καταφέρει και σαν ηθοποιός (όπου πράγματι σημείωσε πολύ καλές επιδόσεις)!!! Αααχ ένα πολύπλευρο ταλέντο που αυτοκαταστραφηκε, δυστυχώς .....

    Dimitris Patokos
    «Έγραψες» πάλι...!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Χθες το βράδυ ένοιωθα να με κυνηγάνε τα ελικόπτερα σαν τον Ρόμπερτ Σω και τον Μάλκολμ ΜακΝτάουελ"...

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Να φύγετε από το κέντρο! Να πάτε αλλού! Να ζήσετε στα προάστια - όπως εγώ! Ή στα Λεγρενά - όπως ο Τσίπρας!

    Ilias Frantzis
    Γιώργο για ακόμα καλύτερα να φύγετε από την Ελλάδα.

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    https://info-war.gr/ta-harrods-vgikan-pagania/...
    Tα Harrods βγήκαν παγανιά - INFO-WAR

    Konstantinos Moustakas
    τον μαλκολμ μακ νταουελ τον εχω για εναν απο τους καλυτερους αγγλους ηθοποιους

    Christos Tzitzimikas
    συμφωνώ απόλυτα, αυτή είναι και η δική μου εκτίμηση Φώντα. Έτσι κι αλλιώς επενδύουν ανέκαθεν στο φόβο, θα τον καλλιεργήσουν ακόμα περισσότερο όσο είμαστε κλεισμένοι...

    George Makris
    Αρχίζουνε σαν UFO Που όλοι ξέραμε και μετά αποκτούν και πτητικά μηχανήματα .

    Σπυρίδων Παπαδημητρίου
    Κσνουν δοκιμες και μετρησεις γα το μελλον.

    Conekt Disconekt
    Λυσεις βρισκονται :https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3155006704569387&id=100001802665093

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "«Μαζική αυτοκτονία του πλανήτη μας / κι εγώ τρομαγμένος κλείνω από παντού το σπίτι μας». Τι έγραψε ο άνθρωπος, το 1973!"...

    Εύα Ζευγουλά
    συμπτωματικα το παιζω αποψε στην εκπομπη μου....

    Dimitris Patokos
    Χαίρομαι πολύ όταν θυμάσαι τον Τουρνά...

    Miltiadis Kordas
    Το κλεβω

    Harry Gordon
    ακουγα το δισκο προ ημερων και μου κανε εντυπωση αυτος ο στιχος και μενα!

    Νίκος Βουρεκάς
    ... !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Γιώργο Σιδέρη...

    Vassilis Serafimakis
    Πιτσιρικάς πήγαινα Καραϊσκάκη νωρίς γιά να δούμε και την εφηβική, συνήθειες αθλητικές που σύντομα εξαφανίστηκαν. Είχαν μέσα Καραβίτη, Νίκο Σιδέρη, κ.ά. Είχε επενδύσει και σ'ένα σφαιριστήριο ο Φώντακας, δεν θυμάμαι με ποιόν συνέταιρο. Μιά βραδιά μετά από ένα ντέρμπι με Παναθηναϊκό που τού είχε κολλήσει μαν-του-μαν-νομίζω ο Ελευθεριάδης που κλώτσαγε κι άγρια, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό, πήγε στο μαγαζί ο Σιδέρης και όταν κλείνανε κι έσβηνε τα φώτα λέει στον συνέταιρο, "Δεν κοιτάς μην είναι κάπου μέσα ο Ελευθεριάδης;"
    Ολα όσα έγραψες είναι ιστορικά δεδομένα, κι η περιγραφή σου γι'αυτό το 9άρι στόχος κέντρο. (Έχω αποτοξινωθεί από το Ελληνικό ποδόσφαιρο πολλά χρόνια τώρα ανεπιστρεπτί.)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>Νίκο Σιδέρη<> Ελευθεριάδης<<
    μήπως Ελευθεράκης?
    Υπήρχε και Χρήστος Ελευθεριάδης στον ΠΑΟ, το 1961-62. Το τσέκαρα τώρα από το επίσημο σάιτ του ΠΑΟ. Αλλά αποκλείεται να λες αυτόν...

    Vassilis Serafimakis
    Νίκος Σιδέρης ήταν ο ανηψιός τού Φώντακα! Ο δε Τάκης Ελευθεριάδης ήταν ένα "σκληροτράχηλος" παίκτης (διάβαζε: σκοτώστρα) τού ΠΑΟ.
    Ομως τώρα που το σκέφτομαι η μνήμη μου με ξεγελάει διότι αυτός ήταν λίγο μετά την εποχή Φώντακα. Κάποιο άλλο όνομα μάλλον ήταν στην ιστορία - την οποία άκουσα να την λέει ο ίδιος ο Σιδέρης σε τηλεοπτική εκπομπή χρόνια μετά.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ Τάκης 1977-1980, αυτόν τον θυμάμαι κι εγώ. Ήταν μετά τον Σιδέρη στον ΠΑΟ.
    Με τον Φραγκίσκο Σούρπη είχαν ομηρικές μάχες.

    Vassilis Serafimakis
    Κάλλιστα μπορεί η αναφορά να ήταν Σούρπης. Άλλος "σκληροτράχηλος"!

    Konstantinos Zachopoulos
    Ολυμπιακός δεν είμαι (ίσα-ίσα, υποστηρίζω το αντίπαλον δέος), ύμνους γενικά δεν γουστάρω, αλλά αυτό το δισκάκι το έχω, γιατί τραγουδάει και ο μυθικός Σιδέρης
    https://www.youtube.com/watch?v=DjUmIX_GNXk

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Πραγματικός κανονιέρης! Η ενσάρκωση της έννοιας σέντερ φορ!

    Ntinos Dimatatis
    Τον πρόλαβα δυο τρία ματς , έτσι ακριβώς , είχε φοβερή δύναμη και εκρηκτικό ξεπέταγμα ....

    Vassilis Konstandopoulos
    Φώντα, μάλλον συνομήλικος, πέσαμε στην κοψιά να μην δούμε Σιδέρη (και με κάποια διαστολή, Λουκανίδη), ούτε στα ξεβλάσταρα. Έμεινε ο μύθος όμως, συν την μεταγραφή στην Αντβέρπ (η οποία, περιέργως ή όχι, ήταν θέμα συζητήσεων τότε, αρχές 70s). Δυστυχέστατα (όπως και για αμέτρητους), οπτικό υλικό υπάρχει μηδαμινό.

    Ntinos Dimatatis
    Είχα ακούσει τότε ότι ήταν ο πιο καλοπληρωμένος έλληνας ποδοσφαιριστής .

    Miltiadis Kordas
    παρότι με πονάει ως ΑΕΚΤΖΗ..σεβασμός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nick Fysakis
      Ο Φοντακας...παιχταράς

      Jim Dylan
      Ειχα διαβάσει σε συνεντευξη του,το ειχε πει και τότε ,πως αυτος ηθελε να παει στον Παναθηναικο,αλλά ο Ολυμπιακος έδωσε αν θυμάμαι καλά 5 παίκτες στον Ατρόμητο Πειραιά και τον πήρε

      Spyros RedMonday'sArmy
      Έκανε προπονήσεις με τον Παπαεμμανουήλ στον Παναθηναικό αλλά μεσολάβησε ο Σάββας Θεοδωρίδης και εδωσε ο Ολυμπιακός 5 παίχτες και 30.000 δραχμές και έτσι έγινε η μεταγραφή.

      Jim Dylan
      Ναι ,εδω λεει πως ''Εγώ ήμουν φίλος από πολύ μικροί με τον Ανδρέα Παπαεμμανουήλ, ο οποίος έπαιζε στον Πειραϊκό, πήγε στον Παναθηναϊκό και ξαφνικά ήθελα κι εγώ να πάω στον Παναθηναϊκό, γιατί έπαιζα στον Ατρόμητο και ήμουν και κόντρα στον Ολυμπιακό γιατί παίζαμε τα τοπικά πρωταθλήματα τότε κι επειδή δε μπορούσαμε κανένας τότε να κερδίσει τον Ολυμπιακό τα' χαμε όλοι εναντίον του.'
      NOVASPORTS.GR
      Έγινε «Legend» ο Γιώργος Σιδέρης

      Spyros RedMonday'sArmy
      το '69 του ασκήθηκε κριτική γιατί είχε μέτριες εμφανίσεις. Τον ζήτησε ο Παναθηναικός πριν την περίοδο 69-70 αλλά αρνήθηκε να πάει στον αιώνιο αντίπαλο δηλώνοντας μεταξύ άλλων "Παίρνω το καπέλο μου και φεύγω σαν κύριος από τον Ολυμπιακό. Δεν έχω παράπονο από κανέναν ούτε και κρατώ κακία. Όμως, δεν πρόκειται να κρεμάσω τα παπούτσια μου στο ράφι. Καταλαβαίνω τον εαυτό μου ικανό να παίξει ακόμη μερικά χρόνια και ασφαλώς θα συνεχίσω την ποδοσφαιρική μου καριέρα. Τους ευχαριστώ για όσα έκαναν για μένα και τους υπόσχομαι ότι δεν θα τους ξαναενοχλήσω. Αν και αισθάνομαι ότι δεν βρίσκομαι ντεφορμέ. Όμως εγώ παραδέχομαι ότι είμαι εκτός φόρμας. Ήταν τρόπος αυτός; Δεν μπορούσαν να με ξεκουράσουν για λίγο; Με ξήλωσαν ηθικά σαν ποδοσφαιριστή και σαν άνθρωπο ακόμη. Αυτό ήταν απαράδεκτο για μένα γιατί όπως και να το κάνουμε, είμαι ο Σιδέρης με μια ολόκληρη ιστορία στον Ολυμπιακό. Αυτήν την ιστορία αμαύρωσαν και με πόνεσαν πολύ. Δεν πειράζει όμως. Εύχομαι να σημειώνει πάντα νίκες ο Ολυμπιακός κι εγώ ας πάω κάπου αλλού να βρω παρηγοριά."
      Πήρε μεταγραφή στη βελγική Αντβέρπ.
      Το 1972 όταν στην ομάδα ήρθε ο Γουλανδρής τον πήρε στον Ολυμπιακό εκτιμώντας την προσφορά του στην ομάδα αλλά και το ήθος του, και στην μεγάλη του αγάπη έκλεισε την καριέρα του σε ηλικία 34 ετών.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και η χούντα βασικά δεν τον γούσταρε, όχι γιατί ήταν αριστερός, αλλά γιατί ήταν ατίθασος, επαναστατημένος. Είναι γνωστή η φωτό με τον Παττακό, σε αγώνα με τον ΠΑΟ, που του κάνει συστάσεις να παίζει πιο μαλακά...
      Ο Ασλανίδης πάντως ενέκρινε τη μετεγγραφή του, για να πάει στην Αμβέρσα. Χωρίς το ok του Ασλανίδη δεν θα έφευγε. Πιθανώς να ήθελε να τον διώξει και ο ίδιος από την Ελλάδα... Δεν το ξέρω το παρασκήνιο. Μόνο υποθέσεις μπορώ να κάνω.

      Spyros RedMonday'sArmy
      Σίγουρα ο Ασλανίδης δεν ήθελε κομμουνιστής να χει τόση δημοσιότητα. Πάντως ζήτησε να φύγει ο ίδιος νιώθοντας αδικημένος και προσβεβλημένος από την συμπεριφορά της διοίκησης. Η "ηχώ" της εποχής είχε γράψει ότι ο Σιδέρης είχε πει "θα πάω κατευθείαν στον ΓΓΑ Κωνσταντίνο Ασλανίδη και θα ζητήσω να μου επιτρέψει τη μεταγραφή. Είναι ανθρώπινο αυτό που θα ζητήσω. Θέλω να παίξω ακόμη μπάλα. Είμαι βέβαιος ότι θα με καταλάβει και θα με βοηθήσει».

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Έχουμε στοιχεία ότι ήταν κομμουνιστής ο Σιδέρης; Πρώτη φορά τ' ακούω αυτό...

      Vassilis Serafimakis
      Aυτή η φωτογραφία με τον Παττακό να νουθετεί τον Σιδέρη με ντροπιάζει περισσότερο από φωτογραφίες με αγριότητες τής δικτατορίας. Δείχνει το πόσο μικρόμυαλοι ήταν αυτοί οι άνθρωποι που ελέω όπλων μάς κυβερνήσανε.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Αισχρή φωτογραφία όντως. Δηλαδή όχι η φωτό ως φωτό (είναι ντοκουμέντο), αλλά το περιεχόμενό της. Κάνανε παντού ό,τι θέλανε, καταστρατηγώντας κάθε έννοια νομιμότητας.

      Διαγραφή
    2. Spyros RedMonday'sArmy
      Αφιερώματα κυρίως σε αριστερές φυλλάδες διαβάζω. Ισως λαθος το συνέδεσα ετσι στο μυαλό μου μιας και ξέρω καλά πως ηταν μπλεγμένος περιεργα. Τόσο στην υπόθεση Κοσκωτά αλλά και παλιότερα όταν ακόμα ηταν ποδοσφαιριστής. Ξέρω ότι δυο φορες ειχε κριθεί προφυλακιστέος χωρίς βέβαια να ξέρω τον λόγο ή αυτό να σημαινει και πολλά. Σε ενα αφιέρωμα ειχαν πει ότι ο κόσμος ειχε κάνει πορεία στο αστυνομικό τμημα ζητώντας την αμεση αποφυλακισή του και το πέτυχε.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν είναι αριστερός ο Σιδέρης, πόσο μάλλον κομμουνιστής. Για τα υπόλοιπα εδώ... https://www.tovima.gr/.../poios-ithele-na-skotwsei-ton.../
      Ποιος ήθελε να σκοτώσει τον Γιώργο Σιδέρη - Ειδήσεις - νέα - Το Βήμα Online

      Vassilis Serafimakis
      μπορώ να μαρτυρήσω κι εγώ ότι αριστερός δεν ήταν καθόλου ο Σιδέρης. (Αν θυμάμαι καλά, είχε ασχοληθεί μετά και με εμπόριο χρυσού.)

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Τα λέει αναλυτικά το άρθρο στο Βήμα από πάνω.

      Spyros RedMonday'sArmy
      εμπόριο χρυσού / τράπεζα κρήτης καμιά σχέση με αριστερά και κυρίως με τον κομμουνισμό / Και καλύτερα για όλους και για όλα να μην συνδέονται ούτε τα νεότερα του χρόνια με αυτά. Έτσι κι αλλιώς έχεις δίκιο. Ούτε εγώ διάβασα έστω και κάπου για οποιαδήποτε δράση του που να φανερώνει την οποιαδήποτε συμμετοχή. Η ποδοσφαιρική του αξία τον έκανε τόσο λαοφιλή ακόμα και στις επόμενες γενιές.

      Vassilis Serafimakis
      το χειρότερο στοιχείο σε κάθε ομάδα είναι οι "παράγοντες" - και τότε, και σήμερα, και πάντα.

      George Georgiadis
      Δεν τον πρόλαβα στο τσακ, πρόλαβα την φήμη και την δύναμη του ονόματος καθώς και την παιδικού επιπέδου καζουρα ότι Ο.Σ.Φ.Π. σημαίνει Ο Σιδέρης Φυτεύει Πατάτες, τέτοια αγριότητα

      Διαγραφή
  7. Μούγγα Φώντα για την μαρτυρία του Φέρρη ότι συναντήθηκαν Μαρκόπουλος Σιδηρόπουλος τέλη του 1973. Την βγάζουμε απλώς με ένα "σχεδόν σίγουρος" και καθαρίσαμε. Συνήθως ομως στους συνομιλητές σου δεν δίνεις αυτό το περιθώριο και οι οποίες χρονικές "ανακρίβειες" κατακεραυνωνονται αυτοστιγμεί. Το έχεις πει για τον Κοντογούρη, "μα ήταν εκεί εκείνη την στιγμή". Ας μην γινόμαστε δικαστές οποιοσδήποτε όποιας ιστορίας, που δεν είναι και δική μας. Η γνώμη μας πρέπει να έχει πάντοτε άλλο ήθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες μπούρδες ανώνυμε(;).
      Εγώ έγραψα "Τον Φλεβάρη του '74 δεν είχαν συναντηθεί ακόμη με τον Γιάννη Μαρκόπουλο. Είμαι σχεδόν σίγουρος γι' αυτό." επειδή έχω κάποια στοιχεία. Δεν το έγραψα έτσι στο βρόντο. Έχω κάποιο λόγο που το έγραψα, ξεκινώντας από το γεγονός πως ο δίσκος ηχογραφήθηκε στο τέλος του 1974 (ηχογραφήσεις μέχρι και τον Δεκέμβριο εκείνης της χρονιάς, όπως φαίνεται στο LP).
      Ο Κ. Φέρρης δεν παρουσίασε κανένα ατράνταχτο στοιχείο. Κάποιο ντοκουμέντο. Πρόβαλε μια θύμηση. Παλιότερα μού είχε γράψει πως το Έγκλημα στα Παρασκήνια ήταν το 1961, ενώ ήταν το 1960. Μπορείς να το δεις εδώ.
      https://diskoryxeion.blogspot.com/2019/11/1960.html
      Όλοι οι άνθρωποι κάνουν τέτοια λάθη ακόμη και σε χρoνιές, όχι μόνο σε μήνες. Λοιπόν αλλού αυτά. Αλλού το φαρμάκι γι' αυτά που γράφω. Να κοιτάς τα ντοκουμέντα που προβάλλω και να κάνεις κριτική σε ουσιώδη ζητήματα.
      Και το "Σχεδόν σίγουρος" εγώ το έγραψα, πριν μιλήσει ο Φέρρης, όχι μετά. Κάτι που το περνάς στο ντούκου.
      Από σεβασμό προς τον Κώστα Φέρρη κι επειδή δεν θεωρούσα τόσο σοβαρό το θέμα (και δεν είναι σοβαρό) δεν έδωσα συνέχεια στην κουβέντα.
      Και όταν μιλάς σε μένα για «ήθος», εσύ ένας ανώνυμος, που δεν έχεις το ήθος να κάνεις κριτική με το όνομά σου, σου απαντώ με όλο το ήθος που με διακρίνει πως είσαι μέγας καραγκιόζης.

      Διαγραφή
  8. Δε γνωρίζω τα πολιτικά πιστεύω του Σιδέρη. Σχετικά με την εξωποδοσφαιρική επαγγελματική δραστηριότητα του και τη σχέση του με τον Ασλανίδη καταθέτω το παρακάτω:
    "Παρευρισκόμενος στα εγκαίνια «…του νέου του γραφείου διαφημίσεων, ταξιδίων, τουρισμού και ασφαλειών…» του Γ.Σιδέρη θα του πει: «Θα σε βοηθήσω στην νέα σου εξόρμησί σου, για να αποκατασταθής επαγγελματικώς, είσαι καλό παιδί και καλός αθλητής».⁸⁵" Αθλητική Ηχώ, 24/4/1969. Φώντα, επειδή πριν ένα χρόνο τελείωσα ένα μεταπτυχιακό στο Πάντειο με θέμα το ποδόσφαιρο και τη Χούντα μπορώ να σου πω με -σχεδόν βεβαιότητα- ότι αυτοί που αντιστάθηκαν ή, καλύτερα,κοντραρίστηκαν ο καθένας με τον τρόπο του με τη Χούντα ήταν ελάχιστοι (Μποτίνος, Τ.Βασιλείου, Μπαλόπουλος, Αργυρούδης και κάποιοι των μικρότερων κατηγοριών).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, δεν έχω διαφορετική γνώμη.
      Για τον Μποτίνο ξέρω - αν και ούτε αυτός ήταν αριστερός (εξ όσων γνωρίζω). Επίσης ο Ελλξηνογάλλος Αργυρούδης, ναι, ήταν δημοκρατικό παιδί.

      Διαγραφή