Πραγματοποιήθηκε κάτι που έλειπε. Ένα εμπεριστατωμένο site, που να αναφέρεται στην
Ελληνική Jazz – χωρίς
αποκλεισμούς και με το μέγιστο δυνατό άνοιγμα, προς πάσα αισθητική κατεύθυνση.
Λέμε για το www.jazzlibrary.gr, ένα site που ανέβηκε στο διαδίκτυο πριν από λίγο καιρό, από μιαν ομάδα ανθρώπων στην Ερμούπολη της Σύρου. Ανάμεσά τους, βασικός θεμελιωτής και υποστηρικτής τής όλης προσπάθειας, και ο φίλτατος Βαγγέλης Αραγιάννης, κοντραμπασίστας, ιδρυτής του Syros Jazz Festival, του blog Jazz Buzz και παλαιός συνεργάτης στο περιοδικό Jazz & Tζαζ.
Η περιήγηση στο site, που θέλει κάποιο χρόνο, όπως είναι φυσικό, προκειμένου να διαπιστωθεί η έκταση και η πληρότητά του, είναι απολαυστική. Και στο επίπεδο της πληροφορίας, μα και σ’ εκείνο της ενημέρωσης.
«Πατώντας» το πλαίσιο “Enter the Database” (στο πάνω μέρος της πρώτης σελίδας αριστερά) εισέρχεσαι στην νέα σελίδα www.greekjazz.omeka.net, επί της οποίας παραθέτονται τέσσερις διαφορετικές «επιλογές». “Radio programs”, “Groups”, “Albums” και “Artists”. «Πατώντας» επί των συγκεκριμένων πλαισίων εισέρχεσαι σε νέες σελίδες. Για παράδειγμα στην σελίδα “Albums” (www.greekjazz.omeka.net/collections/show/2) καταγράφονται 892(!) δίσκοι ελληνικής jazz. Να ένας: «Ο Μίμης Πλέσσας Παίζει Philicorda». «Πατώντας» πάνω στο συγκεκριμένο λήμμα, για παράδειγμα, μεταφέρεσαι σε νέα σελίδα (www.greekjazz.omeka.net/items/show/452), στην οποία βλέπεις όλες τις σχετικές πληροφορίες και φωτογραφίες σε σχέση με τον συγκεκριμένο δίσκο. «Πατώντας» κατόπιν το «κιτρινισμένο» ονοματεπώνυμο “Plessas Mimis”, μπορείς να δεις όλες τις πληροφορίες που υπάρχουν στο site για τον Μίμη Πλέσσα (www.greekjazz.omeka.net/items/show/454), με συνεχείς μεταβάσεις από νέα «κιτρινισμένα» λήμματα.
Γενικώς η διαδραστικότητα και η επικοινωνία των σελίδων του site είναι εξαιρετική, όπως θα πρέπει εξάλλου να συμβαίνει σε κάθε μοντέρνο site, με τον αναγνώστη-περιηγητή να ανακαλύπτει και μόνος του, εννοείται, τις δικές του «διαδρομές».
Συμμετέχουμε κι εμείς σ’ αυτήν την προσπάθεια του JazzLibrary, με κείμενά μας γενικότερου ελληνικού τζαζ-ενδιαφέροντος (“Greek jazz between 1940 and 1970”, “Praxis Jazz Festival in Athens” κ.λπ. – δες εδώ https://site-4773221-1972-5918.mystrikingly.com/).
Καλή περιήγηση λοιπόν...
Λέμε για το www.jazzlibrary.gr, ένα site που ανέβηκε στο διαδίκτυο πριν από λίγο καιρό, από μιαν ομάδα ανθρώπων στην Ερμούπολη της Σύρου. Ανάμεσά τους, βασικός θεμελιωτής και υποστηρικτής τής όλης προσπάθειας, και ο φίλτατος Βαγγέλης Αραγιάννης, κοντραμπασίστας, ιδρυτής του Syros Jazz Festival, του blog Jazz Buzz και παλαιός συνεργάτης στο περιοδικό Jazz & Tζαζ.
Η περιήγηση στο site, που θέλει κάποιο χρόνο, όπως είναι φυσικό, προκειμένου να διαπιστωθεί η έκταση και η πληρότητά του, είναι απολαυστική. Και στο επίπεδο της πληροφορίας, μα και σ’ εκείνο της ενημέρωσης.
«Πατώντας» το πλαίσιο “Enter the Database” (στο πάνω μέρος της πρώτης σελίδας αριστερά) εισέρχεσαι στην νέα σελίδα www.greekjazz.omeka.net, επί της οποίας παραθέτονται τέσσερις διαφορετικές «επιλογές». “Radio programs”, “Groups”, “Albums” και “Artists”. «Πατώντας» επί των συγκεκριμένων πλαισίων εισέρχεσαι σε νέες σελίδες. Για παράδειγμα στην σελίδα “Albums” (www.greekjazz.omeka.net/collections/show/2) καταγράφονται 892(!) δίσκοι ελληνικής jazz. Να ένας: «Ο Μίμης Πλέσσας Παίζει Philicorda». «Πατώντας» πάνω στο συγκεκριμένο λήμμα, για παράδειγμα, μεταφέρεσαι σε νέα σελίδα (www.greekjazz.omeka.net/items/show/452), στην οποία βλέπεις όλες τις σχετικές πληροφορίες και φωτογραφίες σε σχέση με τον συγκεκριμένο δίσκο. «Πατώντας» κατόπιν το «κιτρινισμένο» ονοματεπώνυμο “Plessas Mimis”, μπορείς να δεις όλες τις πληροφορίες που υπάρχουν στο site για τον Μίμη Πλέσσα (www.greekjazz.omeka.net/items/show/454), με συνεχείς μεταβάσεις από νέα «κιτρινισμένα» λήμματα.
Γενικώς η διαδραστικότητα και η επικοινωνία των σελίδων του site είναι εξαιρετική, όπως θα πρέπει εξάλλου να συμβαίνει σε κάθε μοντέρνο site, με τον αναγνώστη-περιηγητή να ανακαλύπτει και μόνος του, εννοείται, τις δικές του «διαδρομές».
Συμμετέχουμε κι εμείς σ’ αυτήν την προσπάθεια του JazzLibrary, με κείμενά μας γενικότερου ελληνικού τζαζ-ενδιαφέροντος (“Greek jazz between 1940 and 1970”, “Praxis Jazz Festival in Athens” κ.λπ. – δες εδώ https://site-4773221-1972-5918.mystrikingly.com/).
Καλή περιήγηση λοιπόν...
Αγαπητέ Φωντα, θα ήθελα να ρωτήσω μετά το διαβασμα του άρθρου σου για την ελληνική τζαζ του 50-60 πως ο Μίμης Πλέσσας ονοματιζει τον Gene Krupa Ευγένιο Κρουπιδη και σε άλλη συνέντευξη του στον Ήχο, τον Harry James ως Χαρίδημο Ιακωβιδη. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο δεν έχω επιβεβαιώσει ούτε το ένα ούτε το άλλο. Ο Μίμης Πλέσσας είναι αξιόπιστος αλλά τις αμφιβολίες μου τις έχω.
ΑπάντησηΔιαγραφή