Δεν
ξέρουμε πόσο έχει γίνει κατανοητό, και σε μια μερίδα του χώρου, μα και ευρύτερα,
πως το επίπεδο των ελλήνων μουσικών, που σκάνε από παντού και που ασχολούνται με την τζαζ,
είναι πολύ ανεβασμένο τα τελευταία χρόνια. Κι έτσι, με μιαν αίσθηση
πλημμυρίδας, όλοι αυτοί οι άνθρωποι, παρά τις δυσκολίες που επέφεραν οι
συνέπειες της COVID-19, είναι
έτοιμοι να σκεπάσουν ξανά τα πάντα – τα stages, τα κλαμπ, τον Τύπο, τα social media, την
δισκογραφία.
Στα χρόνια του ’60 και για πολύ καιρό έκτοτε (χονδρικώς έως τα τέλη του ’80), για να ασχολιόταν κάποιος με την τζαζ θα έπρεπε να ήταν... μιας κάποιας ηλικίας. Συχνά δε (για να μην πούμε «πάντα» και φανούμε υπερβολικοί) θα έπρεπε να είχε θητεύσει, στα νιάτα του, στο ροκ (στα πάσης φύσεως συγκροτήματα). Ασχολούμενος με το ροκ από τα 16 του ή τα 18 του, κάποια στιγμή στα 20βάλε ή τα 30βάλε του ανακάλυπτε την τζαζ και προχωρούσε στην μουσική ζωή του.
Το ίδιο περίπου συνέβαινε και με την πλειονότητα των (παλαιοτέρων) ακροατών. Πολλοί από ’μας μάθαμε, γνωρίσαμε και αγαπήσαμε την τζαζ μέσα από το ροκ (μέσα από συγκροτήματα σαν τους Soft Machine π.χ.) ή μέσα από την... ροκοποιημένη τζαζ, την ηλεκτρική περίοδο του Miles Davis για παράδειγμα.
Τα πράγματα άλλαξαν
πολύ τις τελευταίες δεκαετίες. Σταδιακά αλλάζουν, δηλαδή, από το 1992 και μετά,
με την ίδρυση του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στην
Κέρκυρα.
Η συγκεκριμένη πανεπιστημιακή σχολή κατά πρώτο λόγο, τα ιδιωτικά ωδεία περαιτέρω, αλλά και τα ευρωπαϊκά σχολεία (κυρίως τα ολλανδικά), όπως και τα αμερικάνικα (που δεν είναι πάντως το ίδιο προσβάσιμα) έχουν επιφέρει μία κολοσσιαία αλλαγή στον τρόπο τού εγχωρίου τζαζ φέρεσθαι και γίγνεσθαι.
Κάτι που έχει αποτυπωθεί επαρκέστατα τις τρεις τελευταίες δεκαετίες και στις παραγόμενες δουλειές, στα ποικίλα πρότζεκτ, μα και στην δισκογραφία.
Ο Γιάννης Παπαδόπουλος, ένας σύγχρονος τζαζ πιανίστας, είναι «παιδί» αυτής της κατάστασης, καθώς το συγκρότημα στο οποίο συμμετείχε, οι Next Step Quintet ή Quartet, είχαν σχηματιστεί από τέσσερις φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Με τους
φίλους του, λοιπόν, Θοδωρή Κότσυφα κιθάρα, Ντίνο Mάνο κοντραμπάσο και Βασίλη Ποδαρά
ντραμς, ο Γιάννης Παπαδόπουλος θα κυκλοφορήσει τρία άλμπουμ (ως Next Step Quintet ή Quartet – ανάλογα με το αν υπήρχε καλεσμένος
μουσικός ή όχι), με τίτλους “Next Step Quintet” (2013),
“2” (2015) και “At the Zoo” (2020), όλα στην Puzzlemusik, πριν έρθει
η ώρα για την πρώτη προσωπική δουλειά του, το άλμπουμ “Mirrorself” (2021), που κυκλοφόρησε και αυτό
από την Puzzlemusik πριν από
λίγες μέρες (21 Μαΐου).
Η συνέχεια εδώ...
https://www.lifo.gr/culture/music/giannis-papadopoylos-enas-neos-pianistas-tis-tzaz-sto-proto-prosopiko-almpoym-toy
Στα χρόνια του ’60 και για πολύ καιρό έκτοτε (χονδρικώς έως τα τέλη του ’80), για να ασχολιόταν κάποιος με την τζαζ θα έπρεπε να ήταν... μιας κάποιας ηλικίας. Συχνά δε (για να μην πούμε «πάντα» και φανούμε υπερβολικοί) θα έπρεπε να είχε θητεύσει, στα νιάτα του, στο ροκ (στα πάσης φύσεως συγκροτήματα). Ασχολούμενος με το ροκ από τα 16 του ή τα 18 του, κάποια στιγμή στα 20βάλε ή τα 30βάλε του ανακάλυπτε την τζαζ και προχωρούσε στην μουσική ζωή του.
Το ίδιο περίπου συνέβαινε και με την πλειονότητα των (παλαιοτέρων) ακροατών. Πολλοί από ’μας μάθαμε, γνωρίσαμε και αγαπήσαμε την τζαζ μέσα από το ροκ (μέσα από συγκροτήματα σαν τους Soft Machine π.χ.) ή μέσα από την... ροκοποιημένη τζαζ, την ηλεκτρική περίοδο του Miles Davis για παράδειγμα.
Η συγκεκριμένη πανεπιστημιακή σχολή κατά πρώτο λόγο, τα ιδιωτικά ωδεία περαιτέρω, αλλά και τα ευρωπαϊκά σχολεία (κυρίως τα ολλανδικά), όπως και τα αμερικάνικα (που δεν είναι πάντως το ίδιο προσβάσιμα) έχουν επιφέρει μία κολοσσιαία αλλαγή στον τρόπο τού εγχωρίου τζαζ φέρεσθαι και γίγνεσθαι.
Κάτι που έχει αποτυπωθεί επαρκέστατα τις τρεις τελευταίες δεκαετίες και στις παραγόμενες δουλειές, στα ποικίλα πρότζεκτ, μα και στην δισκογραφία.
Ο Γιάννης Παπαδόπουλος, ένας σύγχρονος τζαζ πιανίστας, είναι «παιδί» αυτής της κατάστασης, καθώς το συγκρότημα στο οποίο συμμετείχε, οι Next Step Quintet ή Quartet, είχαν σχηματιστεί από τέσσερις φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.
https://www.lifo.gr/culture/music/giannis-papadopoylos-enas-neos-pianistas-tis-tzaz-sto-proto-prosopiko-almpoym-toy
Από το fb...
ΑπάντησηΔιαγραφήIrini Konstantinidi
Μπράβο! Πολύ ωραία παρουσίαση-κριτική για έναν εξαιρετικό μουσικό και το πανέμορφο ολοκαίνουριο άλμπουμ του! Συγχαρητήρια, Yiannis Papadopoulos!!!
Yiannis Papadopoulos
Σας ευχαριστώ πολύ!
Τέλειο!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασίλης Μπακόπουλος
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντυπωσιακός μουσικός!!! Καλή επιτυχία να έχει σε ό,τι κάνει!