Ένα ανέλπιστο «ρωσικό» CD από την νορβηγική Losen Records έχουμε εδώ, ένα άλμπουμ που φέρνει μαζί δύο μεγάλες
μορφές τής παλαιάς σοβιετικής τζαζ, τον πιανίστα Slava Ganelin ή Vyacheslav Ganelin (όπως τον ξέρουμε από
χρόνια, μέσω του ιστορικού Ganelin Trio)
και τον ντράμερ Oleg Yudanov
(από το επίσης θρυλικό γκρουπ Arkhangelsk),
μαζί με τον νεότερο σαξοφωνίστα Alexey Kruglov.
Slava Ganelin λοιπόν σε πιάνο, keyboards,
live electronics, κρουστά, Alexey
Kruglov σε άλτο
& σοπράνο σαξόφωνα, recorder
και Oleg Yudanov σε
ντραμς & κρουστά, καταγράφονται εδώ ζωντανοί από τον χώρο Dom, στην Μόσχα, στις 13 Νοεμβρίου 2017,
σ’ ένα πύρινο σετ έξι κομματιών, όλα συντεθειμένα από το τρίο.
Η βασική «σύνθεση» στο “Access Point” [Losen Records, 2021] δεν είναι άλλη από το φερώνυμο κομμάτι, που αναπτύσσεται σε πέντε μέρη (από Part 1 έως Part 5), με το σετ να ολοκληρώνεται με το 5λεπτο “Encore point” – που είναι φυσικά εκείνο που περιγράφει ο τίτλος, ένα encore.
Το “Access Point” γενικότερα, μαζί με την ηχογράφηση-παραγωγή του, έτσι όπως ακούγεται εννοούμε σ’ αυτή την πολύ ωραία έκδοση τής νορβηγικής εταιρείας, είναι ένα άλμπουμ σύγχρονης και απολαυστικής πάνω απ’ όλα avant-jazz, που κινείται στην μεγάλη σοβιετική παράδοση του είδους, από τα seventies ή και ακόμη πιο πριν – μιαν avant-jazz, που δεν χάνει σε κανένα σημείο την διττή λειτουργικότητά της, η οποία έχει να κάνει και με όσα συμβαίνουν πάνω στη σκηνή, μα και με όσα συμβαίνουν κάτω απ’ αυτήν (στη σάλα) ή και πέρα απ’ αυτήν (στο δωμάτιό μας, όταν ακούμε τούτο το απολαυστικό CD).
Τονίζουμε, δηλαδή, όχι μόνο την αξία των συνθέσεων, μα ακόμη την πληθωρικότητα και κυρίως την λαϊκότητά τους – κάτι που, στις συγκεκριμένες αισθητικές κατευθύνσεις, μπορεί να συμβαίνει μόνο μέσα από το υλικό σπουδαίων συνθετών, αυτοσχεδιαστών και οργανοπαικτών, όπως είναι οι Ganelin / Kruglov / Yudanov.
Τα δύο δεκάλεπτα κομμάτια τού άλμπουμ, τα “Access point Part 4” και “Access point part 5”, είναι απλώς ενδεικτικά τής ιδιοφυΐας, μα και του καθοριστικού timing, που βρέθηκαν οι τρεις τους (εκείνη την ημέρα του Νοέμβρη, του 2017), ορίζοντας έναν ηχητικό καταιγισμό μέσα από καταπληκτικές avant-jazz και ηλεκτρονικές παρασπονδίες.
Επαφή: www.losenrecords.no
Η βασική «σύνθεση» στο “Access Point” [Losen Records, 2021] δεν είναι άλλη από το φερώνυμο κομμάτι, που αναπτύσσεται σε πέντε μέρη (από Part 1 έως Part 5), με το σετ να ολοκληρώνεται με το 5λεπτο “Encore point” – που είναι φυσικά εκείνο που περιγράφει ο τίτλος, ένα encore.
Το “Access Point” γενικότερα, μαζί με την ηχογράφηση-παραγωγή του, έτσι όπως ακούγεται εννοούμε σ’ αυτή την πολύ ωραία έκδοση τής νορβηγικής εταιρείας, είναι ένα άλμπουμ σύγχρονης και απολαυστικής πάνω απ’ όλα avant-jazz, που κινείται στην μεγάλη σοβιετική παράδοση του είδους, από τα seventies ή και ακόμη πιο πριν – μιαν avant-jazz, που δεν χάνει σε κανένα σημείο την διττή λειτουργικότητά της, η οποία έχει να κάνει και με όσα συμβαίνουν πάνω στη σκηνή, μα και με όσα συμβαίνουν κάτω απ’ αυτήν (στη σάλα) ή και πέρα απ’ αυτήν (στο δωμάτιό μας, όταν ακούμε τούτο το απολαυστικό CD).
Τονίζουμε, δηλαδή, όχι μόνο την αξία των συνθέσεων, μα ακόμη την πληθωρικότητα και κυρίως την λαϊκότητά τους – κάτι που, στις συγκεκριμένες αισθητικές κατευθύνσεις, μπορεί να συμβαίνει μόνο μέσα από το υλικό σπουδαίων συνθετών, αυτοσχεδιαστών και οργανοπαικτών, όπως είναι οι Ganelin / Kruglov / Yudanov.
Τα δύο δεκάλεπτα κομμάτια τού άλμπουμ, τα “Access point Part 4” και “Access point part 5”, είναι απλώς ενδεικτικά τής ιδιοφυΐας, μα και του καθοριστικού timing, που βρέθηκαν οι τρεις τους (εκείνη την ημέρα του Νοέμβρη, του 2017), ορίζοντας έναν ηχητικό καταιγισμό μέσα από καταπληκτικές avant-jazz και ηλεκτρονικές παρασπονδίες.
Επαφή: www.losenrecords.no
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου