28/8/2022
Στο νέο τεύχος του περιοδικού Yellow Box, που κυκλοφορεί στα περίπτερα, ολοκληρώνουμε το αφιέρωμα στην ιστορική εταιρεία της free-jazz, του avant-folk και του avant-rock ESP-Disk...
Και για να το συνεχίσω λίγο ακόμη το προηγούμενο ποστ, για
τους εξαφανισμένους.
Εμείς μεγαλώσαμε όταν στο κρατικό ραδιόφωνο, μετά το δελτίο ειδήσεων, γύρω στις τρεισήμισι το μεσημέρι, μεταδίδονταν οι αναζητήσεις του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Ίσως το πιο σκοτεινό δεκάλεπτο-τέταρτο στην ιστορία του ελληνικού ραδιοφώνου.
Κάτι φοβερές φωνές εκφωνητών, να λένε για άτομα που είχαν χαθεί και που τα είχαν δει κάποιοι, κάπου, κάποτε, χρόνια πριν, προτού εξαφανιστούν για πάντα...
Με συνέπαιρναν εκείνες οι ανακοινώσεις των εξαφανισμένων. Άλλοι από την Κατοχή, άλλοι από τον Εμφύλιο, άλλοι πιο μετά... Πολλοί απ’ αυτούς κομμουνιστές, που το κρύβανε, βέβαια, οι ανακοινώσεις.
Πού να βρίσκονταν; Να ζούσαν; Να ήξεραν ότι κάποιοι τους έψαχναν και να το αγνοούσαν; Να ήθελαν να επικοινωνήσουν και να μην μπορούσαν; Τι απ’ όλα να συνέβαινε;
Και από ’κει είχαν βγει σενάρια. Κι είχαν γυριστεί και ταινίες...
Και μετά από τις αναζητήσεις του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, άκουγες «καπάκι», τις ανακοινώσεις για τα πεδία βολής του Στρατού, ώστε να μην περάσει κανένας από ’κει κοντά και του ’ρθει η μπόμπα στο κεφάλι. Θρίλερ!
Και ο Γεωργίτσης είχε πέσει κατά λάθος σ’ ένα πεδίο βολής, σε μια ταινία, κι είχε σκοτωθεί... από φίλια πυρά. (γέλιο)
Εμείς μεγαλώσαμε όταν στο κρατικό ραδιόφωνο, μετά το δελτίο ειδήσεων, γύρω στις τρεισήμισι το μεσημέρι, μεταδίδονταν οι αναζητήσεις του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Ίσως το πιο σκοτεινό δεκάλεπτο-τέταρτο στην ιστορία του ελληνικού ραδιοφώνου.
Κάτι φοβερές φωνές εκφωνητών, να λένε για άτομα που είχαν χαθεί και που τα είχαν δει κάποιοι, κάπου, κάποτε, χρόνια πριν, προτού εξαφανιστούν για πάντα...
Με συνέπαιρναν εκείνες οι ανακοινώσεις των εξαφανισμένων. Άλλοι από την Κατοχή, άλλοι από τον Εμφύλιο, άλλοι πιο μετά... Πολλοί απ’ αυτούς κομμουνιστές, που το κρύβανε, βέβαια, οι ανακοινώσεις.
Πού να βρίσκονταν; Να ζούσαν; Να ήξεραν ότι κάποιοι τους έψαχναν και να το αγνοούσαν; Να ήθελαν να επικοινωνήσουν και να μην μπορούσαν; Τι απ’ όλα να συνέβαινε;
Και από ’κει είχαν βγει σενάρια. Κι είχαν γυριστεί και ταινίες...
Και μετά από τις αναζητήσεις του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, άκουγες «καπάκι», τις ανακοινώσεις για τα πεδία βολής του Στρατού, ώστε να μην περάσει κανένας από ’κει κοντά και του ’ρθει η μπόμπα στο κεφάλι. Θρίλερ!
Και ο Γεωργίτσης είχε πέσει κατά λάθος σ’ ένα πεδίο βολής, σε μια ταινία, κι είχε σκοτωθεί... από φίλια πυρά. (γέλιο)
27/8/2022
Είδα χθες ένα road-movie, ξένο, παλιό... τώρα δεν θέλω να πω ποιο, για κάποιο λόγο. Άνθρωποι εξαφανισμένοι, που τους ψάχνανε άλλοι, και δεν μπορούσαν να τους εντοπίσουν... και δεν μιλάω για παρανόμους. Και πάνω σ’ αυτό το μοτίβο, το ότι ο ένας δεν μπορούσε να εντοπίσει που ήταν ο άλλος, για μια-δυο-τρεις μέρες, στηριζόταν μία καταπληκτική εν ολίγοις ταινία.
Τέτοιες ταινίες σήμερα, που υπάρχουν τα ζμάρτφων και λοιπά, δεν είναι δυνατό να υπάρξουν. Δεν έχουν νόημα. Δεν μπορείς πλέον να χαθείς, να εξαφανιστείς, με την θέλησή σου ή όχι, χωρίς να μπορούν να σε βρουν. Ούτε για μισή ώρα.
Κάπου θα σκάσεις μύτη, σε κανα ATM, σε κανα κοινωνικό δίκτυο, κάποιος θα σου στείλει e-mail, θα σε πάρει τηλ. στο κινητό κ.λπ. Κάπου θα δώσεις στίγμα. Το GPS εξάλλου καιροφυλαχτεί.
Τζίφος. Καταστροφή. Και όχι μόνο για τον κινηματογράφο δηλαδή...
27/8/2022
Αυτός ο Μουμτζής έγραψε ένα γελοίο κείμενο στην «Καθημερινή» σε σχέση με τον Ρόμπερτ Ουίλιαμς, ότι δεν ακούγονταν τα τραγούδια του στο κρατικό ραδιόφωνο επί ΠΑΣΟΚ «με διοικητική απαγόρευση», πως ήταν από εκείνους τους καλλιτέχνες που εξαφανίστηκαν «γιατί δεν έδωσαν γη και ύδωρ στο αριστερό ιερατείο» και κάτι τέτοια.
Λοιπόν αυτά είναι σαχλαμάρες, που τις γράφουν μόνον ξεφωνημένοι φιλελέδες, που τυχαίνει να είναι και παντελώς άσχετοι με αυτά τα θέματα.
Εγώ το διατύπωσα το θέμα πολύ ωραία στο LiFO.gr., γράφοντας πως... «Πολλοί ποπ καλλιτέχνες (όχι όλοι), που είχαν ξεκινήσει στην δεκαετία του ’70, βρίσκονται πλέον εκτός κλίματος. Η ποπ οπισθοχωρεί φανερά, ενώ ανεβαίνουν τάχιστα το νεο-ρεμπέτικο και το νεο-λαϊκό τραγούδι» και πιο κάτω πως... «Εν τω μεταξύ κόβονται και οι διαφημιστικές εκπομπές των δισκογραφικών εταιρειών από το ραδιόφωνο και πολλοί τέτοιοι δίσκοι, ποπ δίσκοι, που εξακολουθούσαν να τυπώνονται, περνάνε σχετικώς απαρατήρητοι (χωρίς διαφήμιση από ραδιόφωνο και τηλεόραση)», και λίγο πιο μετά... «κάπως έτσι ο Robert Williams «θα τα πάρει», όπως λέμε, αφού αντιμετωπίζεται πλέον ως «κομμένος», για να στραφεί φανερά προς το κόμμα της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης, που ήταν η Νέα Δημοκρατία, επί αρχηγίας Ευάγγελου Αβέρωφ-Τοσίτσα, συνθέτοντας στρατευμένα τραγούδια».
Δηλαδή αυτό που γράφει ο Μουμτζής για «διοικητική απαγόρευση» είναι εντελώς της πλάκας.
Κατ’ αρχάς εγώ θυμάμαι να ακούω Ρόμπερτ Ουίλιαμς στο κρατικό ραδιόφωνο στα μέσα του ’80.
Και από το κρατικό είχα ακούσει για πρώτη φορά –100% αυτό που σας λέω– το καταπληκτικό «Σαν την δης» (που το έβαλα και στο κείμενο στο LiFO.gr), το οποίο κι έψαχνα μάταια, μετά, στα LP του Ουίλιαμς. Λέω «μάταια», γιατί το τραγούδι υπήρχε μόνο σε 45άρι, το οποίο θα αγόραζα από τον Γιάννη τον Βινύλιο στις αρχές των 90s, όταν έβγαζε πάγκο με δισκάκια στην Βρυσακίου, απέναντι από τους Διόσκουρους, στο Μοναστηράκι, πολύ πριν κάνει το γνωστό μαγαζί.
Κι είχα ακούσει κι άλλα τραγούδια του Ρόμπερτ Ουίλιαμς στο ραδιόφωνο, τότε, όπως το «Μες στην προσευχή μου σε θυμάμαι» κ.λπ., ενώ είμαι σίγουρος πως θα είχε εμφανισθεί και στην τηλεόραση ο Ρόμπερτ, τουλάχιστον επί... Σημίτη (εννοώ μετά το ’85, όταν ο «Κινέζος» ήταν υπουργός εθνικής οικονομίας).
Είμαι σίγουρος, δε, πως περισσότερα τραγούδια του Ουίλιαμς θα είχαν ακουστεί τότε στο κρατικό, απ’ όσα είχαν ακουστεί του Πασόκου Θωμά Μπακαλάκου – τα οποία δεν τα θυμάμαι σχεδόν καθόλου.
Αυτό που συνέβαινε τότε με το κρατικό ήταν το εξής.
Επειδή είχαν κοπεί οι διαφημιστικές εκπομπές των εταιρειών, οι παραγωγοί έπαιζαν κατά κόρον καινούρια τραγούδια. Κι έπαιζαν τα πάντα.
Εγώ στο κρατικό ραδιόφωνο είχα ακούσει τότε Περικλή Χαρβά («Στην Άσφαλτο»), Χρήστο Λεττονό («Στρατιωτικά»), Νικόλα Μητσοβολέα («Αφύλαχτη Διάβαση»), Ηδύλη Τσαλίκη («Αυταπάτη») κι είχα τρέξει μετά στα δισκάδικα για ν’ αγοράσω τους δίσκους.
Και αναφέρθηκα σ’ αυτά τα τέσσερα ονόματα, που είναι «άγνωστα» γενικώς, γιατί με τα γνωστά γινότανε χαμός. 50 φορές την ημέρα θα άκουγες Νταλάρα, Αρβανιτάκη, Φατμέ, Τερμίτες, Κατσιμιχαίους κ.λπ.
Όμως άκουγες και Πασχάλη, και Δάκη, και Ρόμπερτ Ουίλιαμς, απλά αυτά δεν πολυπαιζόντουσαν, δεν γινόταν «παιχνίδι» με αυτά τα τραγούδια – όχι ότι ήταν με «διαταγή» κομμένα.
25/8/2022
Με τον Αφροαμερικανό Malcolm Mooney στο τραγούδι – πριν πάει ο Ιάπωνας Damo Suzuki. Στη σωστή 6λεπτη διάρκεια...
https://www.youtube.com/watch?v=ZAiYRCpvC2c
25/8/2022
Το σκάνδαλο των υποκλοπών έθαψε τον ψευτο-κοσμοπολιτισμό των Μητσοτάκηδων. Δεν πρόκειται να τους ξαναδείς στα CNN της Εσπερίας να παριστάνουν τους τσιτσερόνε του αμερικάνικου στόλου. Τους ήρθε από ’κει πετριά κανονική...
24/8/2022
«Χα, στέκομαι στη στάση το βραδάκι / αχ πάει το χρυσό καλοκαιράκι»...
Έχει ωραία ρυθμική κιθάρα. Να είχε και μία lead, αντί για το βιολάκι, τι καλά που θα 'τανε... Κόλλαγε με το ροκ ο Πατσιφάς το '69 και άφησε τον "έντεχνο" Κοντογιώργο να κάνει κουμάντο στον δίσκο...
https://www.youtube.com/watch?v=Q_QR5G9EOrY
24/8/2022
A rebel with a cause... (συνταρακτικός Ferre Grignard)
https://www.youtube.com/watch?v=ayGyIEQqeWA
24/8/2022
Νομίζω πως κινηματογραφικά δεν θα είχαν υπάρξει η Ευδοκία και ο λοχίας, αν δεν είχαν προηγηθεί ο Θάνος με την Δέσποινα.
Εικαστικά, δε, ο Παπατάκης πρέπει να είχε επηρεάσει πολύ κόσμο, του νέου ελληνικού κινηματογράφου, με τους «Βοσκούς», και πρώτον όλων τον Θόδωρο Αγγελόπουλο της Αναπαράστασης, που μέχρι τότε γύριζε ποπ ταινίες.
Δεν ξέρω... ίσως θα ήταν προτιμότερο να μην τον επηρέαζε ο Παπατάκης τον Αγγελόπουλο και να συνέχιζε να γυρίζει ποπ ταινίες (ο Αγγελόπουλος), με συγκροτήματα και τραγουδιστές.
Θα μπορούσε να είχε κάνει φερ’ ειπείν, στην εποχή του Θιάσου, μια ταινία για τον Σαββόπουλο (με μάγους, Ζωζώ, μπουλούκια, αντάρτες, Ελλάδα-παράγκα κ.λπ.), που να μην ξέφευγε από το κόνσεπτ του Θιάσου, πηγαίνοντάς το και παραπέρα... Τέλος πάντων... όνειρα....
[πάντως για τους Βοσκούς θέλω να γράψω κάποια στιγμή και θα το πράξω]
23/8/2022
Και μην γράψει κανείς πως τραγουδάει σαν τον Tim Buckley. O Tim Buckley τραγουδούσε σαν τον Fred Neil...
https://www.youtube.com/watch?v=BdRRft5aGGY
Και μην γράψει κανείς πως τραγουδάει σαν τον Tim Buckley. O Tim Buckley τραγουδούσε σαν τον Fred Neil...
https://www.youtube.com/watch?v=BdRRft5aGGY
22/8/2022
Σεπτέμβριος '73. Ενδιαφέρον πρόγραμμα...
Σεπτέμβριος '73. Ενδιαφέρον πρόγραμμα...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Σεπτέμβριος '73. Ενδιαφέρον πρόγραμμα..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήChrissa Psaltopoulou
το δολοφονησαν το επιθετο του Θαναση
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Είπα να το διορθώσω εγώ, αλλά τελικά το άφησα έτσι.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Λοιπόν, αυτήν την αφίσα τη θυμάμαι ... δια ζώσης. Όπως και μια άλλη "οι socrates drank the conium στο Ναό". Μυθικές διαστάσεις στο μυαλό μου αυτά τα ονόματα χώρων.
Nikos Kouteris
80 δρχ είχε το τζιν τόνικ και το 1978 στη Mecca στη Πλάκα, μην σου πω και το 1980 στα πέριξ της Μιχαλακοπούλου, με το ΠΑΣΟΚ αλλάξανε οι τιμές μου φαίνεται
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πολύ ακριβά ήταν για '73. Τότε τα περιοδικά είχαν 10 δραχμές. Δηλαδή το αναψυκτικό 6 φορές πάνω. Σαν να λέμε 36 ευρώ σήμερα ξέρω γω, για μια πορτοκαλάδα.
Gerakanakis George
80/90 ειχε το 82 στο ΛΟΥΚΙ στο κολωνακι.
Stathis Nikokavouras
τοτε που ο γκαιφιλιας ζουσε στην αθηνα πριν παρει την αποφαση και πει αντε γεια..
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Παραμονή που θα έφευγε, περπατούσα στην Πλάκα με τον Θανάση...
Σχόλιο από το fb στο ποστ για τον Fred Neil...
ΑπάντησηΔιαγραφήCostas Stergiou
Αν ενθυμούμαι καλώς, ο Fred Neil μαζί με τον Tim Hardin αποτελούσαν, κατά παραδοχή του ιδίου, τις μεγαλύτερες επιρροές τού Tim Buckley σε πολλά επίπεδα
Σχόλια από το fb στο ποστ για την ταινία του Νίκου Παπατάκη "Οι Βοσκοί"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Χαρωνίτης
Μετά από τέτοια όνειρα συνήθως... ξυπνάω για τα καλά!
Andreas Mandas
Μην ξεχνάμε όμως και το <>. Αυτή ήταν η μεγάλη στιγμή του Δαμιανού.
Nikos Mitrogiannopoulos
εξαιρετική επισήμανση, Φώντα. Ειδικά για τον Αγγελόπουλο. Για τον Δαμιανό δεν είμαι και τόσο βέβαιος ότι είχε τέτοιου τύπου αναφορές και παραπομπές. Άλλωστε είχε προϋπάρξει εκείνη η αρθρωτή ταινία, εξίσου σημαντική με την Ευδοκία, το Μέχρι το πλοίο, που βγήκε σχεδόν ταυτόχρονα με τους Βοσκούς.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Βασικά το κόνσεπτ είναι ίδιο στους Βοσκούς και την Ευδοκία, ο χώρος αλλάζει μόνο. Ο έρωτας δύο ανθρώπων (μέσα από σχέσεις πάθους και μίσους), που τοποθετείται απέναντι από τις εξουσιαστικές δομές (οικογένεια, στρατός κ.λπ.).
Μπορεί να την επεξεργαζόταν την ιστορία του λοχία και της Ευδοκίας ο Δαμιανός, αλλά νομίζω πως πρέπει να την έβαλε μπροστά για τα καλά, μετά από τους Βοσκούς.
Nikos Mitrogiannopoulos
Δεν ξέρω, πραγματικά. Νομίζω πως ο Δαμιανός σε πολλά πήγαινε μέσω του δημοτικού τραγουδιού και της λογοτεχνίας. Πάντως ούτως ή άλλως ο Παπατάκης για μένα είναι από τους αγαπημένους, και για τους Βοσκούς αλλά κυρίως για τη Φωτογραφία.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Οι αφετηρίες δεν έχουν τόση σημασία. Οι καταλήξεις έχουν μεγαλύτερη. Και η Φωτογραφία αριστούργημα.
Nikos Mitrogiannopoulos
Μεγάλη αλήθεια αυτή, Φώντα.
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Ρίξε αλήθειες .. αρκετά η μυθολογία..
Alegakis Vaggelis
Την είχα πρώτο δει 6 το πρωί , ακόμα θυμάμαι τα σύναισθήματα που μου προξένησε . Τόσο αυτή όσο και η «φωτογραφία « απίστευτες κατ´εμέ
Michael Tzanakis
Αλλά & για τον Παπατάκη γενικότερα.
Κυριολεκτικά άνθρωπος "bigger than life" *
* δεν μπορώ να βρω δόκιμο όρο στα ελληνικά
Christos Sideris
" Larger than life " .. Τεράστιος , Γιγάντιος.. Με το γιγάντιος να είναι σωστότερο εκ των δύο.
Misouridis Giannis
Το 1966 ο Δαμιανός έκανε το "Μέχρι το πλοίο". Κατά τη γνώμη μου, πιο ενδιαφέρουσα και ωμή από την Ευδοκία. Συμφωνώ σε όλα εκτός απ'το ότι δεν θα υπήρχε η Ευδοκία δίχως Βοσκους. Ωραία δημοσίευση Φώντα
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εντάξει μια υπόθεση έκανα (γι' αυτό γράφω "νομίζω"), υπό την έννοια πως οι Βοσκοί θα πρέπει να του έδωσαν τεράστια ώθηση, ώστε να επεξεργαστεί και να ολοκληρώσει την ιστορία της Ευδοκίας.
Misouridis Giannis
Διαγραφήμπορεί να έδωσαν κι αυτοί
Akis Kapranos
Τεράστια ταινιάρα, αλλά επηρεασμένος από Παπατάκη ο Τεό; Κανείς δε θυμίζει σε τίποτα Παπατάκη - αλλά Μίκλος Γιαντσο ξερω κάνα δυο. Και η Αναπαράσταση δλδ, που ίσως είναι η πιο αγαπημένη μου, είναι ξεκάθαρα η ταινία ενός διανοούμενου κινηματογραφιστή. Ο Παπατάκης δεν τους γούσταρε - όπως δεν γούσταρε και αυτό το σινεμά, και αυτό φαίνεται και από την επιλογή του να χρηματοδοτήσει την πρώτη ταινία του Κασσαβέτη, που έτρεφε ανάλογα συναισθήματα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
>>αλλά επηρεασμένος από Παπατάκη ο Τεό;<<
Εικαστικά είπα (και για την Αναπαράσταση). Το ότι ο κινηματογράφος του Παπατάκη είναι κινηματογράφος διανοούμενου είναι προφανές. Απλά δεν είναι ακαδημαϊκός, αποστασιοποιημένος κ.λπ., διαθέτει δηλαδή και λαϊκά χαρακτηριστικά. Πρόκειται γι' αυτόν τον συνδυασμό, που είναι πολύ δύσκολος, και που είναι αχτύπητος (για μένα).
Akis Kapranos
Εγώ πάντως δε θα έλεγα στον Παπατάκη πως κάνει σινεμά διανοούμενου, θα με έπαιρνε με τις πέτρες όπως τον Διαλεγμένο! Καταλαβαίνεις τι θέλω να πω. Και γι αυτό, ο συνδυασμός αυτός που λες ήταν τόσο "φυσικός" και εύκολος για τον ίδιο. Έκανε σινεμά όπως ήξερε, και δεν τον ένοιαζε τίποτα άλλο, και κανείς. Δηλαδή, εκεί που εσυ λες πως ο Παπατάκης έκανε σινεμά διανοούμενου με λαϊκά στοιχεία, εγώ λέω πως δεν έκανε, και δεν ήθελε ποτέ να κάνει τίποτε από τα δύο, παρά μόνο αυτό που είχε στη γκλάβα του. Ο Διαλεγμένος μου έχει πει φοβερές ιστορίες από τα γυρίσματα btw. Ποιος ξέρει τι θα είχε σήμερα να μας πει η Καρλάτου
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εντάξει. Ο καθένας για τον εαυτό του μπορεί να νομίζει ό,τι θέλει (σωστά πράγματα ή λάθος). Δεν θα μας εμποδίσει αυτό να τοποθετηθούμε κι εμείς. Προφανώς και ο κινηματογράφος του Παπατάκη, το ξαναλέω, είναι κινηματογράφος διανοούμενου. Κάνει κρα αυτό. Είναι κινηματογράφος ανθρώπου που σκέφτεται, που το μυαλό του πάει πιο πέρα από το μέσο όρο, που έχει διαβάσει κι έχει επεξεργαστεί κάποια πράγματα. Αυτό τον διαφοροποιεί από τις λαϊκές ταινίες της ΚΛΑΚ ΦΙΛΜΣ ας πούμε. Αν δεν υπήρχε αυτό το στοιχείο, της σκέψης, της διανόησης, οι Βοσκοί δεν θα διέφεραν από μια ταινία με τον Ξανθόπουλο και την Βούρτση.
Akis Kapranos
Ίσως επιμένω επειδή το σινεμά του διανοούμενου έχει και αυτό τα στενά όρια του, σε σχέση με το sui generis σινεμά του Παπατάκη που δε μοιάζει με κανένα άλλο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Σινεμά σαν του Παπατάκη μπορείς να βρεις στον ιταλικό κινηματογράφο του '60-70. Ταινίες του Σκόλα, του Ρόζι κ.λπ. Αν και ο Παπατάκης είναι βαθιά επηρεασμένος από Ζενέ και αυτόν τον ξεχωρίζει από άλλους. Δεν παύει όμως να κατατάσσεται για μένα στους λαϊκούς διανοούμενους του σινεμά.
Akis Kapranos
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Themroc
Ο Παπατάκης ήταν παραγωγός του Ζενέ όταν ο τελευταίος αποφάσισε να κάνει σινεμά, οπότε υπήρχε κ βαθιά εκτίμηση. Ούτε στον Σκόλα, ουτε στον Ρόζι βλέπω Παπατάκη - αντε πες στο Βίαιοι, Βρώμικοι και Κακοί, που είναι η καλύτερη του ταινία, και ομολογώ πως δεν θα πήγαινε ο νους μου αν δεν το ανέφερες. Αν μια ταινία πάντως μου θυμίζει Παπατάκη είναι τούτη εδώ. Χαιρετώ!
EN.M.WIKIPEDIA.ORG
Themroc – Wikipedia
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ένα μέρος του ιταλικού σινεμά του '60 συνδυάζει λαϊκά και διανοουμενίστικα στοιχεία. Και ο Παζολίνι επιχείρησε να κάνει τέτοιες ταινίες, αλλά ήταν περισσότερο διανοούμενος παρά λαϊκός. Ας πούμε το Un Amore a Roma του Ντίνο Ρίζι θεωρώ πως είναι μια τέτοια ταινία, που συνδυάζει λαϊκότητα με σκέψη. Δεν είναι μπρούτα ταινία φυσικά όπως οι Βοσκοί (άλλο ένα χαρακτηριστικό του Παπατάκη), αλλά έχει αυτό το παιγνίδι. Ένα λαϊκό φόντο μπροστά και πολλή σκέψη από κάτω.
Τάκης Σπετσιώτης
ΔιαγραφήΚαι κατά την ταπεινή μου γνώμη, Φώντα, ο Ζενέ, ο ίδιος σαν προσωπικότητα αλλά και το έργο του, είναι το κύριο feedback του Παπατάκη και στην σχέση αυτή με τον μέντορά του από τις ''Αβύσσους'' μέχρι τον ''Ισορροπιστή'' θα έπρεπε να αναζητήσουμε τις μορφικές του επιτεύξεις αλλά και την κοσμοθεωρία του. Θα ήταν τουλάχιστον αφελές να σκαλώσουμε αυθαίρετα σε διαχωρισμούς μεταξύ ''λαϊκού'' και ''διανοούμενου'' στοιχείου στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι, το γράφω για τον Ζενέ πιο πάνω (πως είναι βαθιά εηρεασμένος ο Παπατάκης). Και το "λαϊκός-διανοούμενος" το χρησιμοποιώ ως ένα, δεν το διαχωρίζω. Δεν αντιλαμβάνομαι τον Παπατάκη ως το ένα ή το άλλο, αλλά ως και τα δυο μαζί ταυτοχρόνως. Βασικά το θέμα στους Βοσκούς είναι το εξεγερσιακό (κι εδώ υπάρχει ο Ζενέ), απέναντι σε μια καταπιεστική δομή, η οποία όμως εξέγερση, στην περίπτωση της ταινίας, δεν βρίσκει λύτρωση. Λύτρωση είναι ο θάνατος. Και στην Φωτογραφία το ίδιο. Πάλι λύτρωση ήταν ο θάνατος (χωρίς εξέγερση εκεί).
Γιάννης Φρέρης
Η ζωή του Παπατακη ήταν το ίδιο συναρπαστική με τις ταινίες του, μη ξεχνάμε και την Φωτογραφία, με τις περιπέτειες της, στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αν θυμάμαι καλά. Ίσα ίσα δύο ταινίες έκανε στην Ελλάδα ο τρισμεγιστος. Αγαπημένος.
Arsav Nokid
Σπουδαίοι και οι τρεις και αγαπημένοι. Προσωπικά δεν διακρίνω καμία συγγένεια.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εγώ βασικά αγαπάω ταινίες. Για να μην σου πω ότι λατρεύω σκηνές από ταινίες. Κατά τα λοιπά όλοι συγγενείς είμαστε.
Arsav Nokid
έτσι ναι...
Ioannis Raouzaios
Σωστό σε ένα βαθμό για τον Παπατακη, αν και θεωρώ πως η κυρία επιρροή του Αγγελόπουλου από κάποια στιγμή και μετά ειναι-αδιαμφισβητητα-ο Μικλος Γιαντσο. Ωραία αναφορά Φώντα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έγραψα "εικαστικά" και μόνο για την Αναπαράσταση.
Ioannis Raouzaios
Ναι, το είδα! Επί τη ευκαιρία του σχολίου σου όμως, ήταν μια καλή στιγμή να αναφερθεί και αυτή η ιδιαίτερη πηγή έμπνευσης αναφορικά με τον Αγγελόπουλο που δεν την γνωρίζουν πλέον και πολλοί.
Stelios Papastilianos
στις 5 καλυτερες ολων των εποχων αλλα δεν συμφωνω για την επιρροη Αγγελοπουλου απο Γιαντσο
Ioannis Raouzaios
Προφανής όμως είναι ειδικα στον Θίασο αλλά και στον Μεγαλεξανδρο. Στην δομή των σκηνών και στον εσωτερικό ρυθμό που ακολουθεί ο σκηνοθέτης και ακόμη και στα περάσματα από το ρεαλιστικό στο αμιγώς συμβολικό. Επίσης η χρήση του πλάνο σεκάνς είναι χαρακτηριστική. Ο Γιαντσο επηρέασε τόσο τον Αγγελόπουλο όσο και τον Μπέλα Ταρ. Είναι πολύ χαρακτηριστική κατά τη γνώμη μου η επιρροή του Κόκκινου Ψαλμου στον Θίασο ειδικά.
Stelios Papastilianos
θα πω κατι ακραιο αλλα νομιζω οτι οι ταινιες του ειχαν μια εππιροη και απο Ιαπωνικο κινηματογραφο χωρις να το δειχνει ιδιαιτερα
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και από ιαπωνικό ήταν επηρεασμένος ο Αγγελόπουλος.
Ioannis Raouzaios
Δεν είναι ακραίο αυτό! Εδώ συμφωνούμε! Υπαρχει!
Για το άλλο, πέραν των δικών μου κινηματογραφικών θέσεων πάνω στο ζητημα(θα μπορούσα να γράψω εκτενές κείμενο για αυτό!) τσέκαρε και την σύντομη αναφορά στον Αγγελόπουλο σε αυτό το άρθρο.
https://www.smh.com.au/.../miklos-jancs-experimental...
Miklos Jancs: Experimental film-maker stumbled over his own innovations
Ioannis Raouzaios στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ισχύει!
Dionissis Stefanopoulos
ΔιαγραφήΠολύ σωστά
Πάρα πολύ σωστά
Οι Βοσκοί κατά την ταπεινή μου άποψη είναι η πρώτη ταινία του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου
Και ακολούθως όπως γράφεις
Με πολύ ιδιαίτερη κινηματογραφική καταγραφή και κοινωνική κριτική προς κάθε κατεύθυνση
Αριστούργημα!
Hammerpeace Hamerpis
,,ο παλιός καλός Νιόνιος στο ημιυπόγειο Ροντέο της Χέυδεν είχε στήσει και μικρή παλαίστρα όπου πλακωνόταν κατσέρ με τούμπες και αεροπλανικά χαμός όταν κατεβαίναν κάτω από το ρίγκ και παίζαν αμπβσιές ανάμεσα στον κόσμο πιό πάνω Αριστοτέλους και Χέυδεν γωνία έπαιζαν οι Pool.
Ferris Costas
Του έλεγα πάντα πως πρέπει να κάνει ένα μιούζικαλ. Η (δεδομένη) μουσική, θα τον υποχρέωνε να υποταγεί σ' έναν φυσικό ρυθμό μιας ταινίας. Εκείνος γελούσε.
Panos Bosnakis
Οι βοσκοί της αναρχίας, αριστούργημα !
Σχόλιο από το fb στο ποστ για τον Ferre Grignard...
ΑπάντησηΔιαγραφήVagelis Avgidis
γινεται ενας ενδιαφερον "χαμος" πισω απο τη φωνη!
Σχόλιο από το fb στο ποστ "«Χα, στέκομαι στη στάση το βραδάκι / αχ πάει το χρυσό καλοκαιράκι»..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήDespina Paulidou
Τέλειο τραγούδι!!! Απίστευτος ήτανε τότε. !!
Mparpa Mimis
Θα έδινε άλλη δυναμική,οντως.
Φοβερό μπάσο έχει το τραγούδι πάντως..
Kwstas Agas
ναι, αλλά το βιολί ακούγεται "κάπως αλλιώς" , με τρόπο που δεν θυμίζει το βιολί σε άλλους ελληνικούς δίσκους ή ακόμη και στο "είδα την Άννα κάποτε" του ιδίου δίσκου ... Στο συγκεκριμένο ακούμε ένα πραγματικά "ροκ βιολί" ...
Andreas Frogoudakis
σπουδαίος δίσκος...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Το σκάνδαλο των υποκλοπών έθαψε τον ψευτο-κοσμοπολιτισμό των Μητσοτάκηδων"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Σκιάς
Μακάρι, αλλά θα φανεί. Άγνωσται αι βουλαί των υψίστων.
Stefanos Ch Samakas
Οι υποκλοπές έθαψαν την μεταφορά του νερού στο ταιπεδ παρά την απόφαση ( και την μόνη κόκκινη γραμμή ) του ΣτΕ
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Με τον Αφροαμερικανό Malcolm Mooney στο τραγούδι – πριν πάει ο Ιάπωνας Damo Suzuki. Στη σωστή 6λεπτη διάρκεια..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκος Σούρσος
Σπουδαία παλέτα ήχων. Και δεν ακούγονται καθόλου παλιοί.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Pinnacle “Time slips by”…"...
ΑπάντησηΔιαγραφήStathis Nikokavouras
νομιζα οτι θα βαλεις κατι απο το joe di francesco .. που μας αφησε σημερα και ταξιδευει περνωντας μαζι του τους ηχους του χαμοντ σε αλλους πλανητες...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ναι, το έμαθα, έβαλαν άλλοι φίλοι και άφησα λάικ
Spyros Diastimikos
Άνετα θα μπορούσε να βρίσκονταν και στο "Diluvium" των Ainigma, το συγκεκριμένο κομμάτι.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Αυτός ο Μουμτζής έγραψε ένα γελοίο κείμενο στην «Καθημερινή» σε σχέση με τον Ρόμπερτ Ουίλιαμς"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτέλιος Κραββαρίτης
Δεν υπάρχει σοβαρός άνθρωπος που να περιμένει να δει τεκμηριωμένα πράματα στις χυδαιότητες του Μουμτζή. Τόσο απλά.
Dimitrios Kambakos
Mουμτζής είναι μουμτζιές γράφει.
Γιώργος Χαρωνίτης
Εσύ Φώντα σωστά το θέτεις το θέμα, όμως το πάτημα που βρίσκουν οι κάθε λογής μουμτζήδες είναι ότι ο ίδιος ο Ρόμπερτ έχει δηλώσει πως με την επικράτηση του ΠΑΣΟΚ του χάραξαν τους δίσκους στη ραδιοφωνία - πράγμα που μπορεί να είχε συμβεί με ακραιφνείς πρασινοφρουρούς αλλά αργότερα, το 1985 και μετά. Στο γύρισμα της δεκαετίας του '70 προς '80 (μια από τις πιο δημιουργικές στην ιστορία του τραγουδιού μας) ποιος είχε όρεξη να ακούει - και να παίζει - την ποπ του Ρόμπερτ Ουίλιαμς όταν μπροστά του είχε τόσες πολλές επιλογές [Και αυτό το λέω τόσο ως εκκολαπτόμενος μουσικογραφιάς όσο και ως ανήσυχος νέος της εποχής]. Όσο για τους μουμτζήδες, ξέρουμε σε τι συνομοταξία ανήκουν!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
>>Δεν είχα ενοχλήσει πολιτικά κανένα χώρο, όμως με την έλευση του ΠΑΣΟΚ το 1981 σταμάτησε κάθε τρόπος επικοινωνίας μου προς το κοινό και ταυτόχρονα όλοι οι δίσκοι μου, που βρίσκονταν στις δισκοθήκες της ΕΡΤ και της ΥΕΝΕΔ καταστράφηκαν. Μου έκαναν πόλεμο και δεν κατάλαβα ποτέ το γιατί. Δεν έχω μετανιώσει που έγραψα τον ύμνο και θα το ξαναέκανα. Ουσιαστικά η καλλιτεχνική μου καριέρα, από το 1983 και μετά τελείωσε διότι δεν είχα βήμα επειδή με θεωρούσαν δεξιό».<<
Αυτά που λέει ο Ρόμπερτ ελέγχονται. Τα τραγούδια της Γαλάζιας γενιάς βγήκαν πριν από τις ευρωεκλογές του '84. Καλοκαίρι '84. Δεν μπορεί να του χάραξαν τους δίσκους το 1981 - όταν δυο χρόνια πριν τραγουδούσε το "Ζει" για τον Παναγούλη. Μπορεί μετά το καλοκαίρι του '84 να είχε πέσει σε κάποια δυσμένεια, ok, αλλά τότε δεν έβγαζε και δίσκους, με καινούρια κομμάτια (σε μεγάλες τουλάχιστον εταιρείες), ώστε να τον μετέδιδαν στο ράδιο. Είχε βγάλει έναν το '84 σε μικρή, ανεξάρτητη εταιρεία, και μετά ξανάβγαλε το '89. Παλιότερα τραγούδια του πάντως εγώ είχα ακούσει εκείνη την εποχή στο κρατικό.
Γιώργος Χαρωνίτης
Τα πρώτα χρόνια το ΠΑΣΟΚ διατηρούσε ένα προοδευτικό πρόσωπο - προοδευτικότερο και αυτού της αριστεράς, που δεν ήταν και πολύ προοδευτικό! Από το '85-'86 ξεσάλωσε και άρχισε να κάνει την Ελλάδα σκυλάδικο! Που να φτουρήσει ο Ρόμπερτ! [Θυμάμαι γύρω στο '87 τον Τζων Τίκη να μου παραπονιέται ότι τον είχαν κομμένο από την τηλεόραση. Για φάτε, ρε, έναν πολιτικό ακτιβιστή, σκέφτηκα!]
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εταιρεία Β/Μ (τρέχα γύρευε δηλαδή) το '87. Πού να τον εύρισκες αυτόν τον δίσκο τότε για να τον μεταδόσεις. Και άιντε να είχαν στείλει κανα αντίτυπο στην ραδιοφωνία... μόλις θα βλέπανε το εξώφυλλο οι παραγωγοί θα τον πετάγανε...
Vassilis Serafimakis
Αυτό που ξέρω πολύ καλά (και δεν νομίζω να αφορά μόνο αυτό τον τόπο) είναι ότι σε κάθε ανάληψη εξουσίας από "καινούργιους", δηλαδή από κατάσταση που έχει πολύ καιρό να δεί εξουσία, κτλ, βρίσκονται ένα σωρό τύποι σε πόστα μικρής ή μεγάλης εξουσίας που αμέσως προσπαθούν να φανούν "βασιλικώτεροι τού βασιλέως". Θέλω να πω ότι αυτό περί "πρασινοφρουρών" που ίσως πήραν πρωτοβουλίες το θεωρώ κάτι συνηθέστατο σε πολιτικές αλλαγές. Δεν είναι ανάγκη να υπάρξει κάτι από ψηλά, ούτε κάν υπαινιγμός.
Panos Ramone
ΔιαγραφήΤον εχω ακουσει κι εγώ να το λεει σε κάποια συνεντευξη! Τωρα κατα πόσο ισχυει...
Eleni Founti
Περιμένουμε κάποιο αντίστοιχο βαρυσήμαντο πόνημα του Τάκη Θεοδωρόπουλου τώρα για το ότι πέφτουν γενικότερα σε δυσμένεια οι μη αριστεροί συνθέτες, όπως πχ ο Ξαρχάκος.
Antonis Boskoitis
Εμετικός και πιστεύω εμπνεύστηκε (τρόπος του λέγειν εμπνεύστηκε) απ' το δικό σου άρθρο
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Η πλάκα είναι πως παντού διάβασα πως ήταν κομμένος από το ΠΑΣΟΚ, αλλά πουθενά δεν διάβασα πως ο Ρόμπερτ είχε πει τραγούδια για το Πολυτεχνείο και τον Παναγούλη. Ούτε και στις συνεντεύξεις που έδινε μιλούσε γι' αυτά ο ίδιος, γιατί κανείς προφανώς δεν τον ρωτούσε.
Antonis Boskoitis
ισχύει 100%
Vassilis Serafimakis
θα μπορούσε βέβαια να τα πετάξει σε μιά συνέντευξη χωρίς να ερωτηθεί ειδικά επ'αυτών - αλλά προφανώς δεν τόκανε. Και μ πράβο του.
Nikos Zozos
βασικά και ο Μουμτζής θα είχε τραγουδήσει κάποτε για το Πολυτεχνείο - δεν ξέρω για τον Παναγουλη γιατί ήταν πολύ αριστερός για παναγούληδες :ρ
Panagiotis Rillos
https://youtu.be/5tdh_kfDaig
Απο το 12.20 και μετά..
Χωρις να θέλω να υπερασπιστώ τον αρθρογράφο που αναφέρει ο Φώντας
YOUTUBE.COM
Ρόμπερτ Ουίλιαμς: "Ξαφνικά οι δίσκοι μου πρασίνισαν...Μου χάραξαν τους δίσκους για να μην παίζουν"
Γιώργος Γιαννόπουλος
Είχε αλλάξει ριζικά το κοινό. Και το ενήλικο αλλά και το εφηβικό, που στα 70ς ήταν φαν κλαμπ του πασχάλη και του ρόμπερτ ουίλιαμς. Ούτε νηλ ντάιαμοντ άκουγαν οι 16χρονοι στην ύστερη μεταπολίτευση. Άκουγαν ροκ & πανκ (και ντίσκο) και νεολαϊκά & ρεμπέτικα όσοι δεν άκουγαν "έντεχνα"
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πασχάλης, Τουρνάς, λιγότερο ο Δάκης, ακόμη και η Μπέσσυ είχαν επιτυχία και στα 80s.
Οι αληθινά καταποντισμένοι ήταν του ελαφρού. Κλειώ Δενάρδου, Άντζελα Ζήλεια, Γιάννης Βογιατζής κ.ά.
Αλλά ο καταποντισμός αυτών είχε ξεκινήσει από την Μεταπολίτευση. Βασικά η δεξιά τους έθαψε αυτούς - από φόβο μην της πούνε πως συμπορευόταν με την χούντα.
Αυτά δεν τα γράφει όμως ο Μουμτζής - να μας πει ποιοι φάγανε την Δενάρδου και τους άλλους...
Vassilis Konstandopoulos
ΔιαγραφήΓράψτε και κάτι για τη Νάντια Κωνσταντοπούλου, μακρινή συγγενή. Ημείς οι ρόκερς από το σόι, τοποθετούμεθα σφόδρα στα Φεστιβάλ Τραγουδιού.
Maria Andronikou
Davvero? Η μαμά μου: λάτρης! (Υπήρχαν και τα ανάλογα βινύλια στο σπίτι!) Εκτιμούσε δε ιδιατέρως το ότι "τραγουδούσε με τον σύζυγό της που διηύθυνε την ορχήστρα" (όχι σαν κάτι άλλες... κλπ.)
Βασίλης Βασιλειάδης
Όλους αυτούς τους ποπ καλλιτέχνες τους είχαν προβάλει κατά κόρον στην τότε αποκλειστικά κρατική τηλεόραση όλα τα προηγούμενα χρόνια πριν την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση το 1981. Αυτούς και αρκετούς άλλους πρόδρομους της σκυλο-λαϊκοπόπ, τους είχαμε φάει στη μάπα κατά την περίοδο της χούντας και κατά τα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης.
Vassilis Serafimakis
αργότερα όμως εκτιμήσαμε ακριβέστερα την αξία τής "σκυλο-λαϊκοπόπ" όπως την λέτε. Θα μπορούσα επ'αυτού να προσκομίσω και άρθρα τού οικοδεσπότη αλλά δεν χρειάζεται.
Το ίδιο είχε γίνει με το δημοτικό τραγούδι επί δικτατορίας. Προσωπικά, είχα φτάσει στο σημείο να το ΣΙΧΑΘΩ, κι έπρεπε νάρθει ένας Σαββόπουλος γιά να μού το "απενοχοποιήσει" - και αυτό και κάποιες ιδιότητες τής Ελληνικής ποπ.
Κι αν πάω παραέξω έχουμε ένα σωρό πράματα να πούμε γιά αυτά που θεωρούνταν σκουπίδια κτλ και κάποτε αναγνωρίστηκαν - με ονομασίες όπως "γκαράζ", "ροκαμπίλυ", κ.ά. Με δυό λόγια, είναι συχνά δύσκολο να ξεφύγομε από τις επικρατούσες συνθήκες μιάς εποχής προκειμένου να εκτιμήσουμε μία δημιουργία τής εποχής.
Βασίλης Βασιλειάδης
έτσι κι αλλιώς υπήρξε (και υπάρχει) το αποκαλούμενο εμπορικό τραγούδι που στόχευε, ειδικά κατά τη "χρυσή" εποχή των δίσκων, μόνο στην κονόμα, με τον στίχο-σύνθημα και την εύπεπτη και πιασάρικη μουσική του.
Vassilis Serafimakis
Αγαπητέ Βασίλης Βασιλειάδης, κάποτε υποτιμούσα αγρίως τα "εμπορικά" δημιουργήματα. Ετσι έχασα την ευκαιρία να απολαύσω χωρίς συμπλέγματα ένα σωρό μικρά ή μεγάλα διαμάντια.
Το ότι γενικά μιά εταιρεία έχει σκοπό να βγάλει λεφτά από αυτό που κάνει το θεωρώ ότι ισχύει εξ ορισμού. Από και και πέρα φυσικά και υπήρξαν εταιρείες που έδιναν προτεραιότητα σ'αυτό που αγαπούσαν οι ίδιοι οι υπεύθυνοι της. Αλλά το σύστημα ταυτοτήτων δεν ισχύει! Εμπορικές προθέσεις δεν σημαίνουν αναγκαστικά κακή ποιότητα. Ούτε οι καλλιτεχνικές προθέσεις αναγκαστικά καλή. Αυτό.
Γιώργος Φρατζεσκάκης
Πόσο σωστή τοποθέτηση!
Kostas Drosopoulos
Να προσθέσω μια άλλη πτυχή.
Την δεκαετία τού 1980 μάθαμε να ακούμε ραδιόφωνο με την "ελεύθερη ραδιοφωνία". Ο 9.84 ξεκινά τον Μάιο τού 1987 και Top fm, Αntenna κλπ ένα χρόνο μετά.
Έπαιζαν κυρίως ξενη μουσική κάτι που είχε προκαλέσει ήπιες αντιδράσεις.
Τουλάχιστον η γενιά μου μέχρι τα δημοτικά /ιδιωτικά ραδιόφωνα θεωρούσε τα ερτζιανά ως κάτι το ξεπερασμένο.
Stylianos Tziritas
δεν ξέρω ποια ακριβώς είναι η γενιά σας αλλά οι γεννημένοι σε ημερομηνίες μεταξύ 60-72 (χονδρικά, εγώ είμαι για παράδειγμα του 67) μάθαμε τα πάντα αναφορικά με την ελληνική και ξένη μουσική από το κρατικό ραδιόφωνο. Τις εκπομπές του Τρίτου δύσκολα τις έχει ξεπεράσει το όποιο ιδιωτικό ραδιόφωνο σε επίπεδο εκπομπών γύρω από τον προοδευτικό (δεν βρίσκω καλύτερο προσδιορισμό) ήχο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Οι ραδιοπειρατές έκαναν καλύτερη δουλειά από την "ελεύθερη ραδιοφωνία". Άκουγες και κανα Καφάση απ' αυτούς. Και καμιά Ελευθερία Χριστοπούλου...
Θανάσης Κρεμασμένος
Μονο βλακειες γραφει αυτος. Ουτε που αξιζει να αφιερωσεις λιγα λεπτα αναγνωσης.
Stathis Nikokavouras
Διαγραφήσωστος.ηταν δυσκολη εποχη..χαρακτηριστικη κουβεντα του βασιλη παπακωσταντινου..το 86 το 87 το 88 ,ειμασταν στα πιο κατω μας απο δουλεια απο λεφτα..το κυταρο δουλευε με πανουση και το αχ μαρια τα σαβατοκυριακα με ζουγανελη ισιδωρα σιδερη ,μπουλα,λακη με ψηλα ρεβερ .και τερμα.τα σκυλαδικα με πανταζη και αντζελα γεματα καθε βραδυ εμεις δεν υπηρχαμε..περιμεναμε τα καλοκαιρια να παιξουμε σε κανα χωριο για να βγαλουμε κανα ψιλο για να περασουμε το χειμωνα..σκεψου ρε φωντα καλοκαιρι του 88 ο παπακωσταντινου με κουτρα και αρβανιτακη επαιξαν στον πλατωνα...μονιμοι κατοικοι 46...και ευτυχως κατεβηκαν οι νυμφες και γεμησε ο χωρος..ο βασιλης εδωσε ρεστα.ο κουτρας ηταν λοιωμα και για γελια..και κλαματα..και κακος χαρακτηρας..συμπεριφορα δεν μιλαω σε κανενα..η αρβανιτακη τοτε ξεκιναγε μονη νομιζω ...τους ειχε παρει τα σωβρακα η ..και ποια θυσια ποια θυσια εχει κανει αυτη για σεεεεεεενα..
Σχόλια από ο fb στο ποστ "Είδα χθες ένα road-movie, ξένο, παλιό... τώρα δεν θέλω να πω ποιο, για κάποιο λόγο."...
ΑπάντησηΔιαγραφήPanos Michail
Αυτος ο σοσιοπαθ εκατομμυριούχος τα χε καταφέρει . Δες αυτό το ντοκ
https://youtu.be/8ZabDYB7ijM
The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst - Trailer - Official HBO UK
Thodoris Antonopoulos
ε μόνο κάτι πολύ πλούσιοι ή εντελώς φτωχοί μπορούν ακόμα να τη σκαπουλαρουν
Panos Michail
Δες το έχει φοβερό ενδιαφέρον . Δε χρησιμοποιούσε τα λεφτά, μόνο στις δικές λολ
Thodoris Antonopoulos
λες να εμπνεύστηκε από κει ο Χανιμπαλ Λεκτορ;
Panos Michail
Ζούσε από το 2000 μέχρι που τον συνέλαβαν μεταμφιεσμένος ως γυναίκα σε ένα φτωχόσπιτο και σκότωνε λολ
Τον έκαναν ταινία μετά τη δίκη όπου απαλλάχθηκε λόγω αμφιβολιών και επειδή ο σοσιοπαθ διαφώνησε πως απεικονίστηκε επικοινώνησε με τον σκηνοθέτη της ταινίας για να του πει την άποψη του η ψωνάρα και γύρισαν μαζί το ντοκιμαντέρ . Όπου μετά τη προβολή στο τελευταίο επεισόδιο είχε ξεχάσει να βγαλει το μικρόφωνο , πήγε τουαλέτα , μιλούσε με τον εαυτό του και τα ομολόγησε τρόπον τινα μαλωνοντας τον εαυτό του που συμμετείχε σε αυτό το ντοκ.
Akis Kapranos
Γυρίζεις τέτοια ταινία και σήμερα, απλά την τοποθετείς χρονικά δεκαετίες πριν. Συμβαίνει σε αρκετά καλά θρίλερ τελευταία.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εποχής...
Το θέμα της εξαφάνισης στον κινηματογράφο είναι ακρογωνιαίο. Κρίμα να χαθεί. Αλλά σε κάθε περίπτωση θα μοιάζει με ταινία... αντι-επιστημονικής φαντασίας.
Akis Kapranos
Θα έσκισαν τα Χρώματα της Ίριδας σε καλοκαιρινή επανέκδοση.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ωραία ταινία αυτή.
Akis Kapranos
"Μία ταινία αντι-επιστημονικής φαντασίας και σινεμά-σοκ" (επειδή ο Νίκος σιχαινόταν το sci-fi, και το σινεμασκόπ ήταν ακριβό)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έχει πολλές λεπτομέρειες (τρίβια τα λένε τώρα) αυτή η ταινία που αξίζει να αναδειχτούν. Από κάποιον που να μπορεί να τα δει όλα αυτά βέβαια.
Panos Michail
Η ταινία πριν συληφθει και πριν το ντοκ ήταν αυτή
https://youtu.be/6rTd81E226U
All Good Things Official Trailer #1 - (2010) HD
Vrettos Liapis
Κρίμα που δεν χάνεται ο κόσμος και που μπορεί να επικοινωνήσει εν ώρα ανάγκης και κινδύνου επειδή δεν μπορούν να γυριστούν ταινίες; Όπως και να 'χει το εμπόδιο έχει προσπελαστεί με ποικίλους τρόπους από αρκετούς σεναριογράφους.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τι λε ρε παιδί μου. Μεγάλη σοφία αυτή που είπες. Δεν θα μπορούσε κανείς να την σκεφτεί...
Vrettos Liapis
"δεν μπορείς να χαθείς με τη θέληση σου ή όχι, χωρίς να μπορούν να σε βρουν και αυτό είναι καταστροφή και όχι μόνο για τον κινηματογράφο", εσύ τα γράφεις, όχι εγώ. Συμφωνώ, είναι αυτονόητα αυτά που γράφω.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Κάτι δεν αντιλαμβάνεσαι σ' αυτά που γράφω... γιατί δεν με ξέρεις από δω, όπως με ξέρουν άλλοι.
Καρατζάς Δημήτρης
Εξαφανίστηκαν οι ταινίες για εξαφανισμένους
Dionisis Rigas
Θα αξιζε να μαθουμε ποια ταινια είδες
Harry Gordon
Το spoorloos ειδες?
Kostas Bozos
Paris – Texas
Akis Perdikis
Το "Vanishing Point" (1971) είναι road movie, περιέχει και την εξαφάνιση στον τίτλο, όμως κανείς δεν ψάχνει κανέναν, μόνο οι μπάτσοι το αυτοκίνητο (με τον οδηγό). Υπάρχει και το "The Lady Vanishes" (1938) του Χίτσκοκ, δεν θα το έλεγα όμως road movie... μάλλον train movie! Στο "Gone Girl" η σύζυγος καταφέρνει να εξαφανιστεί, δίχως κανείς να μπορεί να τη βρει, παραείναι όμως πρόσφατο (2014) για να αποτελεί τη λύση στο αίνιγμα. I rest my case.
Yiannis G. Kakoulas
Clean shaven
Jonathan Tassis
Wristcutters
Σχόλια από το fb στο ποστ "Και για να το συνεχίσω λίγο ακόμη το προηγούμενο ποστ, για τους εξαφανισμένους."...
ΑπάντησηΔιαγραφήAndreas Frogoudakis
πω πω τι μου θύμισες, εγώ τα θυμάμαι γιατί είμαι του 56,τοσο γέρος είσαι και συ; χε χε
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πολύ πιο νέος είμαι εγώ...
λουκια σατορι
Εγώ θυμάμαι αυτή την εκπομπή ίσως και μέχρι τις αρχές του '80. Και μου έκανε εντύπωση πως ακόμη αναζητούσαν άτομα χαμένα στην Μικρασιατική καταστροφή. Κι εγώ πολύ νεότερη είμαι, σαν τον Φώντα
Kostantinos Papadopoulos
Υπήρχε και αργότερα,μπορεί και μέχρι αρχές '90!
Panagiotis Annousis
Τι μου θύμισες...
Dionysia Prinou
Το θυμάμαι και το φέρνω συχνά στον νου μου..
Σαραντης Κλωναρας
Αδερφέ μου σε δκεφτο. Δι σκέφτομαι συνέχεια
Γιάννης Φρέρης
Έχω διαβάσει ότι στην Ιαπωνία έχεις δικαίωμα στην εξαφάνιση. Σου δίνουν νέα χαρτιά και κανείς από τον κρατικό μηχανισμό δεν πληροφορεί τους δικούς σου.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έχω ακούσει ότι στην Λεγεώνα των Ξένων σου σβήνανε το παρελθόν (άμα ήθελες), όταν έφευγες, για ευνόητους λόγους.
Γιάννης Φρέρης
https://www.huffingtonpost.gr/.../diethnes-johatsu...
HUFFINGTONPOST.GR
Φαινόμενο Johatsu: Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι εξαφανίζονται μυστηριωδώς στην Ιαπωνία. Οι θεωρίες
Hammerpeace Hamerpis
Ναί παίρνεις απολυτήριο στα 5 χρόνια με νέα ταυτότητα ..τώρα με τα μετρικά στοιχεία που υπάρχουν στις παραμορφωτικές φωτογραφίες θα έχουν σίγουρα κάποια φωτοσοπιά αλλαγής ζυγωματικών και κορης οφθαλμού το είχα πρωτοδιαβάσει στο βιβλιαράκι "Η λεγεών των ξένων " της Κλασσικής Βιβλιοθήκης των Νέων του Πεχλιβανίδη αυτό το Bonus αναφέρθηκε αργότερα στην αυτοβιογραφία του Γιώργου Μανιάτη " Δραπέτευσα από την Λεγεώνα των Ξένων " που δημοσιευόταν σε συνέχειες στους " Δρόμους της Ειρήνης " κι εκδόθηκε πολλά χρόνια αργότερα..οι φωνές που περιγράφεις ήταν συνήθως γυναικείες ίσως για ν' απαλύνουν τον πόνο...
Nikos Mitrogiannopoulos
ΔιαγραφήΦώντα, αυτό γράφω μεταξύ άλλων στο κείμενό μου για το ραδιόφωνο. Για τις αναζητήσεις του Ερυθρού Σταυρού και χαίρομαι που ταυτιζόμαστε. Πανεπιστήμιο Ιστορίας ήταν, Φώντα. Η ταινία με τον Γεωργίτση που λες αν θυμάμαι καλά ήταν ο Ίλιγγος. Κεντρικός ηρωας ο Φούντας στο ρόλο του αστυνομικού που ψάχνει ρέζους αρνητικό για τη γυναίκα του και συνεχώς κάτι του τυχαίνει.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
"Κυνηγημένοι Εραστές" η ταινία
Nikos Mitrogiannopoulos
Δίκιο έχεις, βιάστηκα. Στον Ίλιγγο ο Γεωργίτσης έκανε στον στρατιώτη που είχε σαλτάρει και έβλεπε παντού πόλεμο. Πεδίο βολής πάντως από λάθος υπήρχε και σε μια συγκλονιστική ταινία του Βέγγου, που δε θυμάμαι τον τίτλο. Του Κατσουρίδη ήτανε;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι κι εκεί. Θανάση πάρε τ' όπλο σου...
Thodoris KL
πυρετός στην άσφαλτο λεγόταν η ταινία
Nikos Mitrogiannopoulos
0/2, αλλά τουλάχιστον εμπέδωσα τον τίτλο
Δημοσθένης Ταχταλίδης
Σύμφωνα με το σενάριο το ναρκοπέδιο πρέπει να βρίσκεται πολύ κοντά στη διώρυγα της Κορίνθου αφού οι δύο Κυνηγημένοι Εραστές (Φαίδων Γεωργίτσης και Δώρα Σιτζάνη) χωρίζουν προσωρινά για να περάσουν τον αστυνομικό έλεγχο, η Δώρα από τη γέφυρα και ο Φαίδων με κάποιο φέρυ. Και το προσωρινό έγινε μόνιμο. Ο καλός σκηνοθέτης Όμηρος Ευστρατιάδης μας τα χάλασε λίγο με τη σκηνή του ναρκοπεδίου. Κατά τη γνώμη μου έπρεπε να δουλευτεί περισσότερο καθώς μοιάζει αρκετά παιδιάστικη. (Μου θύμισε ανάλογη γελοία σκηνή στο Όλγα αγάπη μου όπου φαίνεται να καταρρέει γέφυρα).
Vassilis Serafimakis
Θυμάμαι ραδιόφωνο Ερυθρό Σταυρό late 1950s σαν σήμερα αναζητήσεις από την Σμύρνη! Δηλ. 1922! Αλλά τη φωνή, συνήθως γυναικεία, την άκουγα όχι "τρομερή" αλλά τρυφερή και ήρεμη, να λέει βέβαια τρομερά πράγματα.
Οταν έλεγε γιά κάποιον που είχε χαθεί απ'τους δικούς του στο λιμάνι τής Σμύρνης και τελείωνε έτσι απλά "τον αναζητεί η αδερφή του" καταλάβαινα ότι ήταν παιδάκια κι οι δύο τότε και ταραζόμουνα.
Γιώργος Χαρωνίτης
Πραγματικά, ενώ το ραδιόφωνο διατηρούσε κάποια μαγεία, οι αναζητήσεις ήταν κάτι το τρομερό! Ειδικά όταν συνειδητοποιούσες, συν τω χρόνω, την σκληρή πραγματικότητα!
Pantelis Tsalouchidis
Μας πήρε πολλά χρόνια να καταλάβουμε τι και πώς...
Fifth Dimension
Η τελευταία ώρα που μεταδιδόταν πρέπει να ήταν πέντε λεπτά πριν τον Πετρίδη. Και οι αναγγελίες των δρομολογίων των πλοίων μας έκαναν να ταξιδεύουμε. Ναϊάς στις οκτώ για Σύρο Τήνο Μύκονο ...
Andreas Xaikalis
Τι μου θύμησες.... ΥΕΝΕΔ κ ΕΙΡΤ
Καρατζάς Δημήτρης
Ο Τζακ Νίκολσον προσπάθησε να αλλάξει ταυτότητα ματαίως και να εξαφανιστεί στον ρεπόρτερ ενώ η Άννα στη Λαβεντουρα εξαφανίστηκε και μετά απλά όλοι την ξέχασαν. Ήταν όλος ο μοντερνισμός μια υπόθεση εξαφάνισης;