2/8/2022
Κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1975. Καλό βιβλίο. Όχι το καλύτερο, για το λίγο πριν και το λίγο μετά της Μεταπολίτευσης, αλλά έχει το προσόν να διαβάζεται εύκολα, επειδή είναι χωρισμένο σε μικρά κεφάλαια, που μοιάζουν με κινηματογραφικές σκηνές. Κάλλιστα θα μπορούσε να γίνει σενάριο...
Κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1975. Καλό βιβλίο. Όχι το καλύτερο, για το λίγο πριν και το λίγο μετά της Μεταπολίτευσης, αλλά έχει το προσόν να διαβάζεται εύκολα, επειδή είναι χωρισμένο σε μικρά κεφάλαια, που μοιάζουν με κινηματογραφικές σκηνές. Κάλλιστα θα μπορούσε να γίνει σενάριο...
– Γεια σου μπαρμπα-Θωμά
– Καλήν εσπέρα. Αντρέα...
– Ναι...
– Άκου ένα λόγο να σε λέω...
– Λέγε, ακούω...
– Κάτσε. Άκουε παιδί μου. Πρωί Λουκία άσκημα μίλησε...
– Ε...
– Ενοίκιο ζήτησε, άμα κακία μέσα του δεν έχει.
– Ποιος;
– Λουκία
– Ααα...
– Άμα άνθρωπος έτσι καμωμένος είναι. Μια μέρα νευρικό είναι, άλλη μέρα περνάει, μετανιωμένος είναι.
– Και τώρα κερα-Λουκία τι είναι; Μετανιωμένος;
– Εκείνος μετανιωμένος και εγώ πολύ στενοχωρημένη
– Έλα μπαρμπα-Θωμά μη μου στενοχωριέσαι. Τα ξεχάσαμε. Μη μου είσαι στεναχωρημένη. Η κερα-Λουκία δίκιο έχει εμείς φταίμε. Όμως θα τις τα δώσουμε πολύ σύντομα.
– Ηξέρω παιδί μου, ηξέρω. Και Σωτήρης καλή είναι.
– Και η Αντρέας δεν είναι καλή;
– Και Αντρέας καλή.
– Έτσι μπράβo!
https://www.youtube.com/watch?v=vSmP3MiP9GA
1/8/2022
Δεν γίνονται αυτά τα πράματα ούτε στο σινεμά. Απίστευτη συνέντευξη! Δεν υπάρχει ο άνθρωπος!! Ακόμη κι αν είναι ψέματα κάποια απ' αυτά ή όλα δεν παύει η "Συνομιλία" του Κόπολα να είναι για την παιδική ζώνη...
>>Καταρχάς παρακολουθούσα πολλά τηλέφωνα από το εκτελεστικό γραφείο του ΠΑΣΟΚ στη Χαριλάου Τρικούπη. Τον Αντώνη Λιβάνη και τον Κώστα Λαλιώτη που ήταν κεντρικά στελέχη. Ο Ανδρέας Παπανδρέου είχε το τριψήφιο και το είχαµε «πιάσει» στην 3η Σεπτεµβρίου. Πέρναγε το καλώδιο από εκεί γιατί στην οδό αυτή είναι τα κεντρικά του ΟΤΕ, έχει ζευκτικά καλώδια προς όλα τα κέντρα. Είχαµε νοικιάσει µια τρώγλη εκεί κι ένα βράδυ µπήκαµε µέσα. «Επιασα» το τηλέφωνο, το έστειλα στην τρώγλη και το παρακολουθούσαµε από εκεί. Ετσι έβγαιναν πολύ σηµαντικές πληροφορίες.
Στην πορεία προς την τρίτη εκλογική αναµέτρηση της περιόδου 1989-1990 υποκλέψαµε όλο το προεκλογικό πρόγραµµα του ΠΑΣΟΚ. Τις προτάσεις για τις µητέρες, τα ναρκωτικά, τις συντάξεις. Τα πάντα. Μία µέρα προτού ο Παπανδρέου ανακοινώσει το πρόγραµµά του βγήκε µε έκτακτη συνέντευξη Τύπου ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης και είπε ό,τι θα έλεγε ο αντίπαλός του την εποµένη «εγκαταλείποντας» το πρόγραµµα της Ν∆. Παίρνει τηλέφωνο τον Παπανδρέου ο Λαλιώτης και του λέει: «Πω, πω, πρόεδρε, τι πάθαµε…». «Τι θα κάνουµε;» ρωτούσε ο Παπανδρέου και ο Λαλιώτης απαντά: «∆εν µας µένει τίποτε άλλο παρά µόνο να τους γελοιοποιήσουµε το πρόγραµµα». Τι να έκαναν; Να έφτιαχναν σε µια µέρα άλλο πρόγραµµα; Ούτε µπορούσαν να πουν τα ίδια.
Στις εκλογές τους 1990 φτάσαµε τους 150 βουλευτές. Τότε µε τη ∆ΗΑΝΑ βγήκε στο Υπόλοιπο Αττικής ο Θεόδωρος Κατσίκης. Και «πιάνουµε» µια συνοµιλία από το εκτελεστικό γραφείο του ΠΑΣΟΚ που ήταν η εξής: «Να του δώσουµε 2 εκατ. δολάρια για να µην υπογράψει». Αν δεν υπέγραφε, θα πηγαίναµε σε τέταρτη εκλογική αναµέτρηση. Οπότε στήνουµε ένα µαγνητόφωνο µες στα γραφεία και µιλάµε µε τον έναν από εµάς να παριστάνει τον αρχηγό της 17Ν και έναν άλλο τον εκτελεστή. Οπότε λέει ο «αρχηγός»: «Κοίτα να δεις, Αλέκο, πήραµε 2 εκατ. δολάρια για να εκτελέσουµε τον Κατσίκη. Σήµερα ή αύριο. Την προκήρυξη θα τη βγάλουµε µετά». Ετσι πήραµε διάφορες κασέτες και πήγαµε στον Κατσίκη. Οταν άκουσε την επίµαχη του κόπηκαν τα πόδια. Πήρε µια βαλίτσα µε ρούχα και τον πήγαµε σε ένα ξενοδοχείο κοντά στο άγαλµα του Τρούµαν.
Απαγωγή ήταν αλλά αυτός νόµιζε ότι τον φυλάγαµε! Φοβήθηκε και ήρθε µαζί µας. Επειτα από τρεις µέρες πήγε ο Κων. Μητσοτάκης στο ξενοδοχείο και τα συµφώνησαν. Ετσι σχηµατίστηκε κυβέρνηση.<<
Δεν γίνονται αυτά τα πράματα ούτε στο σινεμά. Απίστευτη συνέντευξη! Δεν υπάρχει ο άνθρωπος!! Ακόμη κι αν είναι ψέματα κάποια απ' αυτά ή όλα δεν παύει η "Συνομιλία" του Κόπολα να είναι για την παιδική ζώνη...
>>Καταρχάς παρακολουθούσα πολλά τηλέφωνα από το εκτελεστικό γραφείο του ΠΑΣΟΚ στη Χαριλάου Τρικούπη. Τον Αντώνη Λιβάνη και τον Κώστα Λαλιώτη που ήταν κεντρικά στελέχη. Ο Ανδρέας Παπανδρέου είχε το τριψήφιο και το είχαµε «πιάσει» στην 3η Σεπτεµβρίου. Πέρναγε το καλώδιο από εκεί γιατί στην οδό αυτή είναι τα κεντρικά του ΟΤΕ, έχει ζευκτικά καλώδια προς όλα τα κέντρα. Είχαµε νοικιάσει µια τρώγλη εκεί κι ένα βράδυ µπήκαµε µέσα. «Επιασα» το τηλέφωνο, το έστειλα στην τρώγλη και το παρακολουθούσαµε από εκεί. Ετσι έβγαιναν πολύ σηµαντικές πληροφορίες.
Στην πορεία προς την τρίτη εκλογική αναµέτρηση της περιόδου 1989-1990 υποκλέψαµε όλο το προεκλογικό πρόγραµµα του ΠΑΣΟΚ. Τις προτάσεις για τις µητέρες, τα ναρκωτικά, τις συντάξεις. Τα πάντα. Μία µέρα προτού ο Παπανδρέου ανακοινώσει το πρόγραµµά του βγήκε µε έκτακτη συνέντευξη Τύπου ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης και είπε ό,τι θα έλεγε ο αντίπαλός του την εποµένη «εγκαταλείποντας» το πρόγραµµα της Ν∆. Παίρνει τηλέφωνο τον Παπανδρέου ο Λαλιώτης και του λέει: «Πω, πω, πρόεδρε, τι πάθαµε…». «Τι θα κάνουµε;» ρωτούσε ο Παπανδρέου και ο Λαλιώτης απαντά: «∆εν µας µένει τίποτε άλλο παρά µόνο να τους γελοιοποιήσουµε το πρόγραµµα». Τι να έκαναν; Να έφτιαχναν σε µια µέρα άλλο πρόγραµµα; Ούτε µπορούσαν να πουν τα ίδια.
Στις εκλογές τους 1990 φτάσαµε τους 150 βουλευτές. Τότε µε τη ∆ΗΑΝΑ βγήκε στο Υπόλοιπο Αττικής ο Θεόδωρος Κατσίκης. Και «πιάνουµε» µια συνοµιλία από το εκτελεστικό γραφείο του ΠΑΣΟΚ που ήταν η εξής: «Να του δώσουµε 2 εκατ. δολάρια για να µην υπογράψει». Αν δεν υπέγραφε, θα πηγαίναµε σε τέταρτη εκλογική αναµέτρηση. Οπότε στήνουµε ένα µαγνητόφωνο µες στα γραφεία και µιλάµε µε τον έναν από εµάς να παριστάνει τον αρχηγό της 17Ν και έναν άλλο τον εκτελεστή. Οπότε λέει ο «αρχηγός»: «Κοίτα να δεις, Αλέκο, πήραµε 2 εκατ. δολάρια για να εκτελέσουµε τον Κατσίκη. Σήµερα ή αύριο. Την προκήρυξη θα τη βγάλουµε µετά». Ετσι πήραµε διάφορες κασέτες και πήγαµε στον Κατσίκη. Οταν άκουσε την επίµαχη του κόπηκαν τα πόδια. Πήρε µια βαλίτσα µε ρούχα και τον πήγαµε σε ένα ξενοδοχείο κοντά στο άγαλµα του Τρούµαν.
Απαγωγή ήταν αλλά αυτός νόµιζε ότι τον φυλάγαµε! Φοβήθηκε και ήρθε µαζί µας. Επειτα από τρεις µέρες πήγε ο Κων. Μητσοτάκης στο ξενοδοχείο και τα συµφώνησαν. Ετσι σχηµατίστηκε κυβέρνηση.<<
1/8/2022
Ο Καψάσκης είναι αλήθεια πως έχασε την ευκαιρία να σκηνοθετήσει μια ταινιάρα, που να είναι συγκρίσιμη με τις καλύτερες γαλλικές της εποχής (του Λουί Μαλ ή του Κλοντ Σοτέ ας πούμε) και τούτο γιατί και την παραδοσιακή συνταγή τού αμερικάνικου νουάρ φαίνεται πως κατείχε, αλλά και τον μοντερνισμό της αφήγησης, τον δανεισμένο από την νουβέλ βαγκ δείχνει πως είχε, όχι άτεχνα, ξεσηκώσει. Προδόθηκε, όμως, από την...
https://www.lifo.gr/culture/cinema/o-zestos-minas-aygoystos-mia-erotiki-astynomiki-peripeteia-apo-1966-me-diahroniko
Ο Καψάσκης είναι αλήθεια πως έχασε την ευκαιρία να σκηνοθετήσει μια ταινιάρα, που να είναι συγκρίσιμη με τις καλύτερες γαλλικές της εποχής (του Λουί Μαλ ή του Κλοντ Σοτέ ας πούμε) και τούτο γιατί και την παραδοσιακή συνταγή τού αμερικάνικου νουάρ φαίνεται πως κατείχε, αλλά και τον μοντερνισμό της αφήγησης, τον δανεισμένο από την νουβέλ βαγκ δείχνει πως είχε, όχι άτεχνα, ξεσηκώσει. Προδόθηκε, όμως, από την...
https://www.lifo.gr/culture/cinema/o-zestos-minas-aygoystos-mia-erotiki-astynomiki-peripeteia-apo-1966-me-diahroniko
30/7/2022
The High Way, Lapis (1971) (από το 11:40 έως το 17:05). Steve Lacy σοπράνο σαξόφωνο, tapes. «Πήρες τον μεγάλο δρόμο / δρόμο δίχως άκρη...»…
https://www.youtube.com/watch?v=za5gaVXmg2o&t=699s
The High Way, Lapis (1971) (από το 11:40 έως το 17:05). Steve Lacy σοπράνο σαξόφωνο, tapes. «Πήρες τον μεγάλο δρόμο / δρόμο δίχως άκρη...»…
https://www.youtube.com/watch?v=za5gaVXmg2o&t=699s
29/7/2022
Τι θα ανάγκαζε, λοιπόν, τον Al Bano να επισκεφθεί τον απομονωμένο Μ. Θεοδωράκη, σ’ ένα ελληνικό χωριό; Να ήταν άραγε μόνον κάποιοι λόγοι αβροφροσύνης και απόδοσης τιμής προς τον διωκόμενο συνθέτη ή υπήρχε και κάτι άλλο, επαγγελματικής φύσεως να πούμε;
«Το γελαστό παιδί»: Είχε ακουστεί το θρυλικό τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη στην Ελλάδα επί δικτατορίας;
[ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ - 97 ΧΡΟΝΙΑ]
https://www.lifo.gr/culture/music/gelasto-paidi-eihe-akoystei-thryliko-tragoydi-toy-miki-theodoraki-stin-ellada-epi
Τι θα ανάγκαζε, λοιπόν, τον Al Bano να επισκεφθεί τον απομονωμένο Μ. Θεοδωράκη, σ’ ένα ελληνικό χωριό; Να ήταν άραγε μόνον κάποιοι λόγοι αβροφροσύνης και απόδοσης τιμής προς τον διωκόμενο συνθέτη ή υπήρχε και κάτι άλλο, επαγγελματικής φύσεως να πούμε;
«Το γελαστό παιδί»: Είχε ακουστεί το θρυλικό τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη στην Ελλάδα επί δικτατορίας;
[ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ - 97 ΧΡΟΝΙΑ]
https://www.lifo.gr/culture/music/gelasto-paidi-eihe-akoystei-thryliko-tragoydi-toy-miki-theodoraki-stin-ellada-epi
27/7/2022
Δεν ξέρω τι άσχετα μπορεί να έπαιξαν οι μουσικοί με τα παπιγιόν και τις... μπασαβιόλες στον κήπο του προεδρικού μεγάρου, για την "αποκατάσταση της δημοκρατίας", όμως το ρεπερτόριο είναι συγκεκριμένο και πρέπει, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, να τηρείται απαρέγκλιτα. Εδώ είναι η ουσία, όλα τα υπόλοιπα είναι τρίχες...
Δεν ξέρω τι άσχετα μπορεί να έπαιξαν οι μουσικοί με τα παπιγιόν και τις... μπασαβιόλες στον κήπο του προεδρικού μεγάρου, για την "αποκατάσταση της δημοκρατίας", όμως το ρεπερτόριο είναι συγκεκριμένο και πρέπει, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, να τηρείται απαρέγκλιτα. Εδώ είναι η ουσία, όλα τα υπόλοιπα είναι τρίχες...
25/7/2022
Το ότι άφησαν υπονοούμενα ο Πορτοσάλτε με τον Οικονόμου πως ο βιολιστής με τις σαγιονάρες μπορεί και να ήταν ο Βουλέλης της ΕφΣυν δείχνει ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι τελείως για τα πανηγύρια. Είτε γιατί δεν αναγνωρίζουν το σουλούπι ενός πολύ γνωστού συναδέλφου τους, είτε γιατί το γνωρίζουν, αλλά υπερισχύει το να κάνουν σαθρή αντιπολίτευση (να... στηλιτεύσουν το dress code της αριστεράς).
Δηλαδή εμένα με τίποτα δεν πήγε το μυαλό μου πως θα μπορούσε να ήταν ο Βουλέλης αυτός με τις σαγιονάρες – είναι τελείως διαφορετικές οι κατατομές τους. Μόνο αχαΐρευτοι θα το υπονοούσαν ή θα το έλεγαν.
Κατά τα λοιπά, αν και σιχαίνομαι να κυκλοφορώ με σαγιονάρες στους δρόμους τις θεωρώ ευπρεπέστερες από τα παπιγιόν.
Γενικώς, θα έλεγα πως το καθιερωμένο dress code των μουσικών της λεγόμενης «σοβαρής μουσικής» είναι κάπως γελοίο και ασόβαρο τελικά, επειδή επιτείνει μιαν εντεταλμένη «σοβαρότητα».
Το ότι άφησαν υπονοούμενα ο Πορτοσάλτε με τον Οικονόμου πως ο βιολιστής με τις σαγιονάρες μπορεί και να ήταν ο Βουλέλης της ΕφΣυν δείχνει ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι τελείως για τα πανηγύρια. Είτε γιατί δεν αναγνωρίζουν το σουλούπι ενός πολύ γνωστού συναδέλφου τους, είτε γιατί το γνωρίζουν, αλλά υπερισχύει το να κάνουν σαθρή αντιπολίτευση (να... στηλιτεύσουν το dress code της αριστεράς).
Δηλαδή εμένα με τίποτα δεν πήγε το μυαλό μου πως θα μπορούσε να ήταν ο Βουλέλης αυτός με τις σαγιονάρες – είναι τελείως διαφορετικές οι κατατομές τους. Μόνο αχαΐρευτοι θα το υπονοούσαν ή θα το έλεγαν.
Κατά τα λοιπά, αν και σιχαίνομαι να κυκλοφορώ με σαγιονάρες στους δρόμους τις θεωρώ ευπρεπέστερες από τα παπιγιόν.
Γενικώς, θα έλεγα πως το καθιερωμένο dress code των μουσικών της λεγόμενης «σοβαρής μουσικής» είναι κάπως γελοίο και ασόβαρο τελικά, επειδή επιτείνει μιαν εντεταλμένη «σοβαρότητα».
23/7/2022
Πάλι με αντιγράφουν, χωρίς να το λένε. Αλλά και γιατί να το πούνε; Αυτά είναι από τα πράγματα που δεν λέγονται...
Γράφει ο Νίκος ο Μουρατίδης, ο γνωστός Νίκος Μουρατίδης, στο ogdoo.gr, για τους Beatles στην Ελλάδα πριν από 55 χρόνια. Τέτοιες μέρες του 1967. Λέει στην αρχή:
«Και για να σας βάλω πιο πολύ στο κλίμα, τον Απρίλιο του 1967, λίγες μέρες πριν γίνει πραξικόπημα και η χώρα γυρίσει στον μεσαίωνα της χούντας, είχαν έρθει και είχαν παίξει live οι Rolling Stones. Με επεισόδια, φασαρίες, ξύλο και πολύ μπατσαρία. Τρείς μήνες μετά, σαν να μην τρέχει τίποτα, η χούντα υποδέχτηκε τους Beatles λες και ήθελε να ξεπλύνει την ντροπή της από τα άθλια γεγονότα των Stones».
Τι λέει ο άνθρωπος! Δεν συνάδουν αυτά που γράφει. Τι να «ξεπλύνει την ντροπή της» η χούντα, αφού οι Rolling Stones είχαν παίξει πριν από την χούντα (το λέει και ο ίδιος).
Ήξερα κι άλλους που νόμιζαν ότι η συναυλία των Stones είχε γίνει επί χούντας, αλλά τώρα μετά από κάτι χιλιάδες δημοσιεύσεις, που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, μάλλον θα πείστηκαν πως το live ήταν τέσσερις μέρες πριν από το πραξικόπημα.
Ορισμένοι πονηροί ροκόφρονες της δεξιάς (δεν αναφέρομαι στον Μουρατίδη) θέλουν να απαλλάξουν την «δημοκρατία» , που ενέσκηψε στη χώρα, μετά την αποστασία του πατρός Μητσοτάκη, από κάτι τέτοια γεγονότα και να τα φορτώσουν όλα στην χούντα.
Κάποτε ο Μητσοτάκης (γιος) είχε πει το αμίμητο: «Τι τον νοιάζει τον 17χρονο για τον Λαμπράκη; Τι τον ενδιαφέρει τι έγινε το 1963». Σίγουρα, γιατί άμα δεν τον νοιάζει μπορεί κάποιοι να του πούνε πως τον Λαμπράκη τον σκότωσε η χούντα και όχι το παρακράτος της «δημοκρατίας» του Καραμανλή και να το πιστέψει.
Παρακάτω ο Μουρατίδης γράφει:
«Οι Beatles δεν έπαιξαν ποτέ live στην Ελλάδα. Θα μπορούσαν όταν είχαν βγει περιοδεία το 1965 και έφτασαν μέχρι δίπλα στην Ιταλία, αλλά για Ελλάδα ούτε λόγος. Ήταν μια άθλια πολιτικά και οικονομικά εποχή. Και τότε υπήρχε μόνο το Φεστιβάλ Αθηνών για να τους φέρει, αλλά και πάλι ήταν ένα τόσο συντηρητικό φεστιβάλ που ούτε τους πέρασε από το μυαλό. Φαντάζομαι οι τότε υπεύθυνοι θα άκουγαν Beatles και θα έπαιρναν υπογλώσσιο.».
Αυτό είναι εντελώς αντιγραμμένο από μένα, από άρθρο μου στο lifo.gr, της 24 Ιουλ. 2017. Εκεί έγραφα:
«Ένα ερώτημα σχετικό με τα Σκαθάρια, που πλανιέται ελαφρώς, είναι το αν θα μπορούσε να είχαν παίζει ποτέ live στην Αθήνα. Χρονικά, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί μόνο στην ευρωπαϊκή περιοδεία τους, το καλοκαίρι του 1965, όταν είχαν εμφανιστεί σε Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία, φθάνοντας μέχρι το Μιλάνο, τη Γένοβα και τη Ρώμη τον Ιούνιο εκείνης της χρονιάς. Ποτέ άλλοτε. Μα και τότε ήταν αδύνατον. Το καλοκαίρι του '65 ήταν ένα ταραγμένο καλοκαίρι για την Ελλάδα (Ιουλιανά, πριν και μετά) και μια τέτοια συναυλία ήταν πρακτικώς αδύνατον να συμβεί και για διαφόρους άλλους λόγους (τεχνικούς, οικονομικούς-budget κ.λπ.). Ίσως μόνο το κράτος θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά, άμα τους προσκαλούσε, ξέρω 'γω, στο Φεστιβάλ Αθηνών. Όμως το Φεστιβάλ Αθηνών ήταν, τότε, πολύ συντηρητικό για τέτοια πράγματα, καθώς και με το ρίξιμο της ιδέας μόνο οι επαΐοντες θα έβγαζαν σπυριά...».
Ο Μουρατίδης αντικατέστησε απλώς τα «σπυριά» με το «υπογλώσσιο»...
Πάλι με αντιγράφουν, χωρίς να το λένε. Αλλά και γιατί να το πούνε; Αυτά είναι από τα πράγματα που δεν λέγονται...
Γράφει ο Νίκος ο Μουρατίδης, ο γνωστός Νίκος Μουρατίδης, στο ogdoo.gr, για τους Beatles στην Ελλάδα πριν από 55 χρόνια. Τέτοιες μέρες του 1967. Λέει στην αρχή:
«Και για να σας βάλω πιο πολύ στο κλίμα, τον Απρίλιο του 1967, λίγες μέρες πριν γίνει πραξικόπημα και η χώρα γυρίσει στον μεσαίωνα της χούντας, είχαν έρθει και είχαν παίξει live οι Rolling Stones. Με επεισόδια, φασαρίες, ξύλο και πολύ μπατσαρία. Τρείς μήνες μετά, σαν να μην τρέχει τίποτα, η χούντα υποδέχτηκε τους Beatles λες και ήθελε να ξεπλύνει την ντροπή της από τα άθλια γεγονότα των Stones».
Τι λέει ο άνθρωπος! Δεν συνάδουν αυτά που γράφει. Τι να «ξεπλύνει την ντροπή της» η χούντα, αφού οι Rolling Stones είχαν παίξει πριν από την χούντα (το λέει και ο ίδιος).
Ήξερα κι άλλους που νόμιζαν ότι η συναυλία των Stones είχε γίνει επί χούντας, αλλά τώρα μετά από κάτι χιλιάδες δημοσιεύσεις, που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, μάλλον θα πείστηκαν πως το live ήταν τέσσερις μέρες πριν από το πραξικόπημα.
Ορισμένοι πονηροί ροκόφρονες της δεξιάς (δεν αναφέρομαι στον Μουρατίδη) θέλουν να απαλλάξουν την «δημοκρατία» , που ενέσκηψε στη χώρα, μετά την αποστασία του πατρός Μητσοτάκη, από κάτι τέτοια γεγονότα και να τα φορτώσουν όλα στην χούντα.
Κάποτε ο Μητσοτάκης (γιος) είχε πει το αμίμητο: «Τι τον νοιάζει τον 17χρονο για τον Λαμπράκη; Τι τον ενδιαφέρει τι έγινε το 1963». Σίγουρα, γιατί άμα δεν τον νοιάζει μπορεί κάποιοι να του πούνε πως τον Λαμπράκη τον σκότωσε η χούντα και όχι το παρακράτος της «δημοκρατίας» του Καραμανλή και να το πιστέψει.
Παρακάτω ο Μουρατίδης γράφει:
«Οι Beatles δεν έπαιξαν ποτέ live στην Ελλάδα. Θα μπορούσαν όταν είχαν βγει περιοδεία το 1965 και έφτασαν μέχρι δίπλα στην Ιταλία, αλλά για Ελλάδα ούτε λόγος. Ήταν μια άθλια πολιτικά και οικονομικά εποχή. Και τότε υπήρχε μόνο το Φεστιβάλ Αθηνών για να τους φέρει, αλλά και πάλι ήταν ένα τόσο συντηρητικό φεστιβάλ που ούτε τους πέρασε από το μυαλό. Φαντάζομαι οι τότε υπεύθυνοι θα άκουγαν Beatles και θα έπαιρναν υπογλώσσιο.».
Αυτό είναι εντελώς αντιγραμμένο από μένα, από άρθρο μου στο lifo.gr, της 24 Ιουλ. 2017. Εκεί έγραφα:
«Ένα ερώτημα σχετικό με τα Σκαθάρια, που πλανιέται ελαφρώς, είναι το αν θα μπορούσε να είχαν παίζει ποτέ live στην Αθήνα. Χρονικά, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί μόνο στην ευρωπαϊκή περιοδεία τους, το καλοκαίρι του 1965, όταν είχαν εμφανιστεί σε Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία, φθάνοντας μέχρι το Μιλάνο, τη Γένοβα και τη Ρώμη τον Ιούνιο εκείνης της χρονιάς. Ποτέ άλλοτε. Μα και τότε ήταν αδύνατον. Το καλοκαίρι του '65 ήταν ένα ταραγμένο καλοκαίρι για την Ελλάδα (Ιουλιανά, πριν και μετά) και μια τέτοια συναυλία ήταν πρακτικώς αδύνατον να συμβεί και για διαφόρους άλλους λόγους (τεχνικούς, οικονομικούς-budget κ.λπ.). Ίσως μόνο το κράτος θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά, άμα τους προσκαλούσε, ξέρω 'γω, στο Φεστιβάλ Αθηνών. Όμως το Φεστιβάλ Αθηνών ήταν, τότε, πολύ συντηρητικό για τέτοια πράγματα, καθώς και με το ρίξιμο της ιδέας μόνο οι επαΐοντες θα έβγαζαν σπυριά...».
Ο Μουρατίδης αντικατέστησε απλώς τα «σπυριά» με το «υπογλώσσιο»...
23/7/2022
Αυτό το κείμενο το είχα γράψει το 2016, πριν από έξι χρόνια δηλαδή και είχε γίνει το σώσε. Με βρίζανε οι πάντες, εκτός από κάτι λίγους...
Έκτοτε είπα να μην ξαναγράψω τέτοιου τύπου κείμενα (εντάξει, ρίχνουμε τίποτα ψιλά εδώ πέρα), όχι γιατί δεν αντέχω το βρισίδι φυσικά, αλλά γιατί συνειδητοποίησα μέσω αυτού του άρθρου πως ο κόσμος για να μπορεί να κρίνει αυτά που γράφεις θα πρέπει πρώτα να ξέρει, να γνωρίζει. Όταν αποκτήσει τη γνώση πάνω στα διάφορα κοινωνικο-πολιτικο-αισθητικά ζητήματα και εμβαθύνει περαιτέρω μόνος του, τότε θα μπορεί άνετα (και) να σε βρίζει, ενδεχομένως, για κάποιους πολύ συγκεκριμένους λόγους – και όχι επειδή νοιώθει ότι τον υποτιμάς, επειδή δεν καταλαβαίνει τι γράφεις...
https://www.lifo.gr/stiles/oi-ellines-ftohynane-kai-ginane-lebentes-anatomia-toy-neoy-ellinikoy-tragoydioy-lebentikis
Αυτό το κείμενο το είχα γράψει το 2016, πριν από έξι χρόνια δηλαδή και είχε γίνει το σώσε. Με βρίζανε οι πάντες, εκτός από κάτι λίγους...
Έκτοτε είπα να μην ξαναγράψω τέτοιου τύπου κείμενα (εντάξει, ρίχνουμε τίποτα ψιλά εδώ πέρα), όχι γιατί δεν αντέχω το βρισίδι φυσικά, αλλά γιατί συνειδητοποίησα μέσω αυτού του άρθρου πως ο κόσμος για να μπορεί να κρίνει αυτά που γράφεις θα πρέπει πρώτα να ξέρει, να γνωρίζει. Όταν αποκτήσει τη γνώση πάνω στα διάφορα κοινωνικο-πολιτικο-αισθητικά ζητήματα και εμβαθύνει περαιτέρω μόνος του, τότε θα μπορεί άνετα (και) να σε βρίζει, ενδεχομένως, για κάποιους πολύ συγκεκριμένους λόγους – και όχι επειδή νοιώθει ότι τον υποτιμάς, επειδή δεν καταλαβαίνει τι γράφεις...
https://www.lifo.gr/stiles/oi-ellines-ftohynane-kai-ginane-lebentes-anatomia-toy-neoy-ellinikoy-tragoydioy-lebentikis
22/7/2022
Κάτι άλλο έψαχνα και βρήκα αυτό...
Κάτι άλλο έψαχνα και βρήκα αυτό...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Κάτι άλλο έψαχνα και βρήκα αυτό..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήThodoris Antonopoulos
Ωχ!
George Floudas
Boing Boom Tschak ως spell ενάντια στα γερόντια.
Το είχατε εσείς στο σχολείο σας;…
Θανάσης Κρεμασμένος
Πετυχεσιά
Vangelis Aragiannis
Πάντως το εξώφυλλο τα έχει τα χάλια του
Vassilis Serafimakis
απόλυτα συνεπές εξώφυλλο, με τις δέουσες αναφορές και τα δέοντα γραφικά. Και φτηνό.
Akis Kapranos
"Αγνοήστε το"
Καλά πήγε αυτό
Pantelis Tsalouchidis
Κυκλοφορούσαν ευρέως τέτοιες αντιλήψεις για το συγκρότημα, τα θυμάμαι
Ανδρέας Αγγελόπουλος
ποιος είναι αυτός ο αρθρογράφος είπαμε;
Alegakis Vaggelis
Πετυ- ΧΕΣΑ
Nikos Stabakis
Από μικρός έδειχνε...
Harry Gordon
Τι μου θυμισε τωρα ολο αυτο χαχααχχαα
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Λοιπόν επειδή βγήκε κάποιος έξυπνος εδώ πέρα για να μας θυμίσει, τσάτρα-πάτρα, τι είχαμε γράψει για τους Kraftwerk, για όποιον ενδιαφέρεται είναι εδώ... Αλλά κουβέντα δεν πρόκειται να πιάσω, γιατί έχω δουλειά...
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02ksFYkG1UhN8oEQf8oHvBzWrTM2gtwKXEf6LQiJEd21kL5xDuwpbc8vnSrYAd7WP8l&id=100014406333349
Patritsopoulos Nikos
το θυμαμαι και πιτσιρικας μου χε κανει εντυπωση
φετιχ δισκος
ο ραλφ και ο φλοριαν παντως ηταν χιπις στο 1 και στο 2 ,αν και παμπλουτοι
Harry Gordon
Κραφτβερκ ετσι τους λεγαμε εμεις οι παλιοι!
Joanna Meliopoulou
μα ετσι λεγονται
Harry Gordon
εχει ιστορια απο πισω η ατακα αυτη
Joanna Meliopoulou
α, οκ
Patritsopoulos Nikos
μαζι με το oxygene για μενα δισκος ευαγγελιο
Vassilis Serafimakis
τo Live in China είναι πολλαπλώς ιστορικής σημασίας - μουσικά, θεατρικά, ιστορικά.
Ανδρεας Μπικουβαρακης
Είναι ο έκτος τους δίσκος (και μάλλον ο καλύτερος). Κάτι είχε χάσει ο ΧΚ.
Yannis Raouzeos
Μάλλον δεν είχε κάτι ώστε να το χάσει !
Σταύρος Καρτσωνάκης
mashine?
ντίσκο?
Νίκος Σούρσος
ΔιαγραφήΑυτή η εικόνα με τα 4 λάπτοπ σαν συναυλία μου είναι απολύτως απωθητική, άσχετα με την ποιότητα της μουσικής. Τι παίζουν άραγε και τι είναι ηχογραφημένο; Υπάρχει μια περίπτωση να κάνει ένας τους λάθος όπως κάνει ό κάθε μουσικός; https://www.youtube.com/watch?time_continue=285...
Kraftwerk - Autobahn (live) [HD]
Vassilis Serafimakis
αν μπορούσαν θα είχαν επί σκηνές μηχανές να παίζουν μουσική με τούς ανθρώπους. Κοντά ήταν πάντως.
Νίκος Σούρσος
Εξακολουθώ να πιστεύω ότι η "συναυλία" πρέπει να γίνεται από "ζωντανούς" μουσικούς.
Vassilis Serafimakis
δείτε το σαν παράσταση θεατρική ή σαν κονσέρτο με έντονο θεατρικό στοιχείο. Δεν είναι κάτι άσχετο με ό,τι έκαναν κι άλλα συγκροτήματα επί σκηνής πχ οι Genesis με Gabriel. Αυτοί είναι πιό εξεζητημένοι αλλά με συγκεκριμένη και σοβαρή πρόταση. Φυσικά δεν είναι απαραίτητο αυτό πού κάνουν να αρέσει σ'όλους.
Νίκος Σούρσος
Η γνώμη μου είναι πως όταν κάτι γίνεται πολύ μηχανικό και αυτόματο, μπορείς απλά να βάλεις την μηχανή να παίζει. Δεν σε χρειάζεται πια.
Kwstas Agas
δεν έχω εντρυφήσει στην ηλεκτρονική μουσική [και για να πω την αλήθεια δεν την πολυ-καταλαβαίνω, κι εγώ αυτό θέλω να ακούω και να βλέπω: συνανθρώπους μου να παίζουν ΦΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ]... Κι όμως ... στους kraftwerk "βγάζω το καπέλο" , τους θεωρώ μουσικές ιδιοφυίες ... Συν το γεγονός ότι εκείνη η συναυλία τους, που είχαμε δει πριν αρκετά χρόνια προς Φάληρο αν θυμάμαι καλά [πάντως παραθαλάσσια] ήταν ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, όσοι βρεθήκαμε εκεί ήμασταν πολύ τυχεροί ...
John Drake
Εγώ αγνοώ τον συντάκτη της κριτικής...
Manolis Stavroulakis
Kostas Taf
Από προσωπική εμπειρία υπάρχουν Γερμανοί νεαρής ηλικίας που έχουν ταυτίσει την εν λόγω μπάνταρα με τους Ναζί. Όχι μόνο το κούρεμα αλλα κι αλλά στοιχεία της μουσικής, αυτοματισμοί, vocoder κλπ. Αδίκως βέβαια και χωρίς επιχειρήματα. Ομιλούμε για ασχετους κι έναν λαό που ποτέ δεν διάβασε σωστά την σημειολογία γι αυτό τους προέκυψε το AFD ...Πολλοί από αυτούς μάλιστα δεν γνώριζαν ότι ο Deutche autobahn ειχε σχεδιαστεί και εκτελεστεί από τον Χιτλερ. P.S. Οι Γερμανοί είναι πολύ περήφανοι για αυτό το οδικό έργο που δεν έχει ανώτατο όριο ταχύτητας ( μόνο κατώτατο - τι δημοκρατικό)
Σχόλια από το fb στο ποστ "Αυτό το κείμενο το είχα γράψει το 2016, πριν από έξι χρόνια δηλαδή και είχε γίνει το σώσε. Με βρίζανε οι πάντες, εκτός από κάτι λίγους..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήBill Batigol
«Λεβέντικη κλαψομουνίαση», δόκιμος ο νεολογισμός
Aris Karampeazis
Κειμενάρα ήταν αυτό και δικαιώθηκε και από τις εξελίξεις. Ποιοι ηλίθιοι βρίζανε ;
Eleni Fotaki
Έχει σκληρή γλώσσα το κείμενο. Είναι άποψη όμως ενυπόγραφη και μπορεί να είναι όσο σκληρή θέλει. Αυτοί που βρίζουν είναι συνήθως οι λατρευτές των λατρεμένων, δοξολογούν ή βρίζουν και πάει λέγοντας δεν έχουν άλλο τρόπο. Επειδή όμως δεν ανήκω σ’ αυτούς, αναρωτήθηκα και το λέω αντί να το κρατήσω για μένα, αν είμαι κι εγώ μέσα στα ψευτοποιητικά τζάντζαλα μάντζαλα και απλά το όνομά μου ή κάποιο δείγμα γραφής λείπει από το κείμενο.
Ferris Costas
Και λίγα είπες.
https://www.youtube.com/watch?v=CtY_0NN6700
ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΥΛΑΚΗΣ
Βασίλης Καμπούρης
Δυστυχώς συμφωνώ.Βρισκομαστε στο συνεχώς μεταλασσομενο καθεστώς της "αναστεναγματιάς" του "παλικαρισμού" και των "σκαρωματων". Εγώ ούτε στο χιπχοπ που επικρατεί δεν βλέπω κάτι άλλο
Hermis Kefalas
Ρίτσο σε νταμάρια κουλτουρα καφενειου
Panagiotis Manopoulos
Εξαιρετικό κείμενο.
Thanasis Efthimiou
νεοαγροτικός ρομαντισμός
Γιώργος Μίχας
Δυνατή κι απολαυστική γραφή ανεξαρτήτως συμφωνίας ...
άρης φίλιππας
6 χρόνια μετά, παραμένει ίσως το πιο τουρλουμπούκι κείμενο που έχεις γράψει. Φιλικά.
Grigoris Agyralidis
«Ότι σκέφτεστε για το νέο ελληνικό τραγούδι αλλά ντρέπεστε να το πείτε». Μια χαρά είναι το κείμενο Φώντα.
Θανάσης Κρεμασμένος
Δεν κατάλαβα γιατί το αναδημοσιευσες. Για ένα δεύτερο γύρο αντιπαραθεσεων; Ως ακροατής διαφωνώ απόλυτα αλλά δεν θα κάτσω να "πλακωθώ" κιόλας. Οποιος/α συγκινείται και εκφράζεται με κάποιο είδος μουσικής δεν χρειάζεται να απολογείται κιόλας γι αυτό ή να κουνά το δάχτυλο ως ειδήμων στους άλλους.
Nikos Mitrogiannopoulos
απόλαυση! Πρέπει να τυπωθεί και να μοιράζεται από χέρι σε χέρι!
Stefanos Dekerian
μου θύμισες το περιστατικό, όπου κάποιοι πιτσιρικάδες ακούνε τον Ξυλούρη (χωρίς να τον ξέρουν φυσικά) και να σχολιάζουν, "ποιός είναι αυτός που μιμείται τον Χαρούλη;".....
Eirini Giannaki
Υποθέτω ενόχλησε κυρίως το ύφος του που είναι άκρως δηκτικό. Επι της ουσίας δεν λέει κάτι που δεν ισχυει. Εγώ το απόλαυσα.
Tasos Sagris
ΔιαγραφήΤο βασικό πρόβλημα του άρθρου είναι πως απαξιώνει το πνεύμα μιας εποχής. Επίσης λόγω αυτού, χάνει την ευκαιρία να δει και να ζήσει ένα πολύ αρχέγονο βίωμα που περιλαμβάνεται στην επανεμφανιση μιας αυθεντικής παραδοσιακής κουλτούρας. Υπάρχουν σε κάθε τόπο αυτής της χώρας πολύ αξιόλογοι μουσικοί που παίζουν με αυθεντικό τρόπο τους παλιούς δρόμους ξεφεύγοντας και από τα σκυλοπανυγηρια και από την δεξιά, πατριδοκάπηλη διάσταση των παραδοσιακών συνάξεων. Το κείμενο αυτό γράφεται φυσικά πριν από αυτό το ρεύμα, που γιγαντώθηκε τα τελευταία χρόνια, με παράδειγμα το περσινό καλοκαίρι υπεράσπισης του Εμπρός από νεαρούς παραδοσιακούς μουσικούς από όλη την Ελλάδα ή τα 2500 νέα παιδιά που αποτελούν την ομάδα παραδοσιακών χορών της κατάληψης (!), την επιτυχία των Θραξ Πανξ, Βουκολική Διαταραχή, Balothizer κ.α. Επειδή το κείμενο παίρνει απόσταση από όλα αυτά εξαρχής αδυνατεί να παρακολουθήσει και την εξέλιξη όσων περιγράφει. Τότε που γράφτηκε προσωπικά θα συμφωνούσα σε μεγάλο μέρος του. Τώρα πλέον είναι ξεπερασμένο και η αντιεθνικιστική παραδοσιακή μουσική είναι ίσως το πιο υγιές και το πιο ελπιδοφόρο πολιτιστικό φαινόμενο αυτή την στιγμή στην χώρα μαζί με το αντιεξουσιαστικό χιπ χοπ.
Nikos Mitrogiannopoulos
το τι σημαίνει "αυθεντική παραδοσιακή κουλτούρα" δεν προσδιορίζεται μόνο από μία οπτική. Μουσική δεν είναι μόνο οι δρόμοι, αλλά και οι εθνικές οδοί. Προσωπικά θεωρώ εκατό φορές πιο αυθεντικό το "σκυλοπανηγύρι" -γιατί είναι απόρροια του συλλογικού βιώματος και όχι της αυτάρεσκης ατομικής δεξιοτεχνίας-από την εκδήλωση στην οποία ο παραδοσιακός μουσικός θα σου απαγορεύσει να τσουγκρίζεις το ποτήρι "γιατί δεν χρειάζεται συνοδεία κρουστών" (το έχω δει να συμβαίνει). Τέλος πάντων, όλα αυτά εκ του αποτελέσματος κρίνονται. Όπως έγραφε κι ο Ελύτης "ποιος πάει για το καλύτερο μόνο ο Θεός το ξέρει", αλλά είχε δίκιο ο Φώντας (αυτό δεν το έγραφε ο Ελύτης).
Tasos Sagris
συμφωνώ μαζί σου δεν περιγράφω άλλωστε τις συναυλίες των "παραδοσιακών" στο Μέγαρο Μουσικής και το Ηρώδειο. Περισσότερο τις γιορτές στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ, το κατειλημμένο εργοστάσιο της Βιωμε και την ταράτσα του Εμπρός.
Βασίλης Καμπούρης
ρε συ Τάσο τι σχέση έχει η ιδιαιτερότητα της μεταπραξης της παραδοσιακής μουσικής κατ εικόνα και ομοίωση με εκείνο που είχε κάνει το αφρικανικό αφρομπιτ και λες εσύ ,με την έντεχνη μπούρδα και υποκρισία που θίγει το άρθρο;
Επίσης επειδή κάτι κάνουνε μικρότεροι δεν θα τους γλυφουμε κι όλα , αλλά θα πρέπει να τους φερομαστε ως ίσοι προς ισους λέγοντας την αλήθεια μας για το καλό της έκφρασης μεν και των κινημάτων δε .
Νομίζω πως άλλο λέει ο ένας κι άλλο ο άλλος εδώ .
Misouridis Giannis
Υπέροχη γραφή. Ποιός μπορεί να γράψει κάτι τέτοιο. Όλα τα άλλα είναι βραστά κολοκυθάκια. Μιλώ για τη γραφή και ο,τι υπάρχει από κάτω. Μπράβο Δισκορυχειο.
Koma Gaeshi
Το κείμενο είναι απολαυστικό. Δεν καταλαβαίνω την απόφαση να μη ξαναγράψετε παρόμοια κείμενα με αιτιολογία την άγνοια κάποιων με επιθετική στάση. Ως πότε θα ανεχόμαστε τους ταλιμπάνους που βρίζουν όποιον τους αμφισβητεί τα ιερά και τα όσια;
Kostis Tsiopelakos
Απόλαυση, εύγε!
Chris Veliouras
Εξαιρετικό, δεν το είχα διαβάσει, μπράβο!
Nikos Markakis
Απολαυστικό! Δεν το είχα διαβάσει τότε. Εύστοχο 10/10! Τον όρο «κλαψομουνίαση» τον ασπάζομαι πλήρως.
Themis Andreadis
Βρε πολύ ωραία τα 'πες!
Νίκος Σωτηρέλης
Ψευτοροκ με σκυλοκριτικό και ξοφλημένο "έντεχνο" .. τα πες όλα ..
Nikos Athanassiu
Καταπληκτικο! Βλεπω εναν φιλο μου στον παραδεισο να γελάει μεχρι δακρύων!! Μπράβο
Βασίλης Καπετανίδης
ΔιαγραφήΤο ότι ο "Βας Παπακωνσταντίνου" ή η Τσανακλίδου δώσανε στήριξη σ' ένα κίνημα δε λέει απολύτως τίποτα
(τα "κομαντάντε" και "υποκομαντάντε" είναι γελοία). Ναι, ο λαός "αγανάκτησε" τότε - αλλά ο Παπακωνσταντίνου
(ας πούμε) : όπου βρει άδικο και του το ζητήσουνε τραγουδάει. Επίσης, τότε: δεν είχανε αφήσει οι παρευρισκόμενοι
ούτε τον Παπακωνσταντίνου να τραγουδήσει (ούτε τον Πουλικάκο) - μετά τραγουδήσανε.
Γιατί δεν αναφέρεται ο Πουλικάκος π.χ.;
Όσο για τον Θανάση, είναι μια κατηγορία μόνος του. Ευτυχώς που υπήρχε και υπάρχει ο Θανάσης.
Για τον Χαρούλη, δεν θα πω γιατί δεν μου αρέσει (το ρεπερτόριό του, όχι η φωνή του).
Τέλος να πω, ότι το άρθρο επαναφέρεται σε πια εποχή που ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου έχει κάνει 10 sold out παντού
και η Τάνια Τσανακλίδου, με το "Κουτί ΙΙ", δεν μπόρεσε να γεμίσει ούτε κατά το ήμισυ το Θέατρο Βράχων.
Μικρή παρένθεση.
Jimi Sokratis
Με αφορμή το κείμενο έκατσα και άκουσα μερικά γιατί δεν έχω ιδιαίτερη επαφή με την σκηνή μιας και ποτέ δε μου άρεσαν. Σοβαρά τώρα ο άλλος έγραψε στην εποχή μας τραγούδι για καπηλειό και τσικουδιές στο στέκι του τάδε. Μάλλον θα φταίει η γενικευμένη ....ρετρό διάθεση. Σαν τα σουίνγκ της τελευταίας δεκαετίας και τις εκατοντάδες διασκευές παλιών τραγουδιών. Μάλλον θα αναδιαπραγρατεύονται το υλικό της παράδοσης και των παλιότερων τραγουδιών δίνοντας τους μια φρέσκια ματιά σε ένα γόνιμο διάλογο με το παρελθόν. Αυτό θα 'ναι σίγουρα. Από όλα αυτά εξακολουθώ να προτιμώ το Ανεξάρτητα του Light. Ανεξάρτητα αν τον αγαπώ ή τον μισώ (που λέει στον στίχο) έχει τουλάχιστον ενδιαφέρον.
Γιάννης Φρέρης
Μια χαρά τα είπες, εγώ δεν θα ήμουν τόσο ευγενικός.
Fotis Zafiropoulos
Σκληρή γλώσσα αλλά συμφωνώ με την ουσία του άρθρου. Το ότι αυτού του είδους οι μουσικές έγιναν ένα είδος underground μόδας είναι και αυτό σημείο των καιρών. Μήπως όμως πάντοτε δεν γίνεται έτσι; Πέρα από την αξία ή απαξία της οποίας μουσικής
Σχόλια από το fb στο ποστ "Πάλι με αντιγράφουν, χωρίς να το λένε. Αλλά και γιατί να το πούνε; Αυτά είναι από τα πράγματα που δεν λέγονται..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήStelios Panaras
Δεν υποκατεστησε, επί τούτου εγινε
Stathis Nikokavouras
ναι τα μπερδεψε αλλα δεξιος δεν ειναι .ακουει μητσοτακη και βγαζει σπυρια..και στα παραπολιτικα εφεμ που πηγε να δουλεψει δεν ειχε αλλη επιλογη ειχε αδειασει η τσεπη...δεν του πηγε καλα με τα βιβλια και τις εκδοσεις εχασε οτι ειχε...
Nikos Kouteris
Μεγάλος γκιοόζης, αθλιος συντάκτης, πανασχετος με σοβαρή μουσικη και απο τους πρώτους σεξιστες, και ξέρω τι λέω γιατί του έκανα τα φώτα μια εβδομάδα στο Άτομο ένα club στην Ερμού που ήταν DJ, λέμε τώρα, και το τι έλεγε το στόμα του για τις γυναίκες δεν περιγράφεται, θλιβερη φιγούρα..
Alexis Tambouras
Τι να εννοεί ο Τρούσας όταν γράφει ο ...γνωστός Νίκος Μουρατίδης δεν τολμώ να ρωτήσω . Δηλαδή αν υπάρχει ενδεχομένως και έτερος Νίκος Μουρατίδης και γι'αυτό να απαιτείται η διευκρίνηση ότι στη προκείμενη περίπτωση πρόκειται περί του γνωστού Νίκου Μουρατίδη και όχι του άλλου. Και δεν τολμώ να ρωτήσω διότι χρειάζεται ήδη τόση προσπάθεια για να συμβιβαστεί κανείς με την ύπαρξη του ενός (και γνωστού) Νίκου Μουρατίδη και προπαντός του βίου και πολιτείας του που εάν μας προέκυπτε και δεύτερος είναι επικινδύνως αμφίβολο κατά πόσο το νευρικό μας σύστημα θα μπορούσε να ανταποκριθεί στην αυξημένη επιβάρυνση που μια τέτοια διαπίστωση θα προκαλούσε ! Ως εκ τούτου δεν θα ενδιαφερθώ να λύσω την απορία μου , την οποία προτιμώ να αφήσω να πλανάται σαν αόριστο υποθετικό ερώτημα υπαρξιακού φιλοσοφικού προβληματισμού :
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1214423469359480&id=100023755148637
Nikolaos Nikolopoulos
Το Φεστιβάλ Αθηνών αν δεν απατώμαι αφορούσε μόνο αρχαίο θέατρο, κλασική μουσική και χορό.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τότε ναι.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Το ότι άφησαν υπονοούμενα ο Πορτοσάλτε με τον Οικονόμου πως ο βιολιστής με τις σαγιονάρες μπορεί και να ήταν ο Βουλέλης της ΕφΣυν"...
ΑπάντησηΔιαγραφήAntonis Boskoitis
Ποιος Βουλέλης; Εδώ ειπώθηκε στον ΣΚΑΪ ότι ήταν ο...Πολάκης
Nikolaos Nikolopoulos
ΑΡΔΟΚΡΑΤΙΑ!
Ferris Costas
Ξεπεράσαμε τα όρια της χυδαιότητας και της ασχετοσύνης.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ο Καψάσκης είναι αλήθεια πως έχασε την ευκαιρία να σκηνοθετήσει μια ταινιάρα"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVasilis Kordatos
Μπράβο Φώντα για την πολύ καλή αναφορά στην ταινία και στον Σωκράτη Καψάσκη. Προσωπική μου άποψη είναι ότι και οι Ερωτικές Ιστορίες σαφώς ξεχωρίζουν ειδικά τα δύο πρώτα μέρη.
Τάκης Σπετσιώτης
ήταν και είναι όμως μια σημαντική προσωπικότητα του ελληνικού κινηματογράφου, περισσότερο από άλλους ο συγχωρεμένος ο κ. Σωκράτης. ΄Οσο για τον αμερικάνικο νουάρ και τη γαλλική νουβέλ βαγκ, κανείς ΄Ελληνας δεν τα ΄κανε, όπως οι Αμερικάνοι, ή οι Γάλλοι, έχω την εντύπωση Φώντα, όσο κι αν τα ''κατείχε'' , όπως γράφεις. Γιατί άλλο να κατέχεις κάτι -ξένο ή εγχώριο- κι άλλο, κάνοντάς το, ν' αποδεικνύεις ότι είναι η ταυτότητά σου.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μόνο και μόνο για τους Γαμπρούς της Ευτυχίας περνάει στο Πάνθεον ο Καψάσκης. Και για το Στούντιο βέβαια. Ή και για τον Οδυσσέα ακόμη. Αλλά στη συγκεκριμένη ταινία επιχείρησε να κάνει κάτι μοντέρνο και προχωρημένο, και δεν το κατάφερε συνολικά και τελικά. Είναι αυτό που είπα, πως χάθηκε η ευκαιρία για να γίνει μια ταινιάρα.
Pantelis Tsalouchidis
Ωραία παρουσίαση και κριτική Φώντα, εύγε
Dimitris Panayiotatos
Φώντα, εκτός από τη μουσική, θα έπρεπε να ειχες ασχοληθεί και με τον κινηματογράφο! Έτσι θα είχαμε ένα κριτικό που αγαπάει πραγματικά το σινεμά, κι έχει συγχρόνως ψύχραιμη και διεισδυτική ματιά.
Marios Papageorgiou
Εμ, τα έχουμε πει ότι θα έπρεπε..
Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν γίνονται αυτά τα πράματα ούτε στο σινεμά. Απίστευτη συνέντευξη!"...
ΑπάντησηΔιαγραφήBilly Wumang
υπόκοσμος, πού είσαι ρε Ηλία Πετρόπουλε
Θεοδουλος Παρασκευαιδης
ΕΓΩ ΤΟΝ ΟΝΟΜΑΖΩ......"Ο ΚΥΡΙΟΣ.....ΑΝΕΤΟΣΣΣΣ".....ΜΕΣ' ΤΗΝ ΑΝΕΣΗ......ΔΙΗΓΕΙΤΑΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΒΡΩΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΕΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟΥ,ΣΑΝ ΝΑ ΑΦΗΓΕΙΤΑΙ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ.......ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η "ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ" ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟ, ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΠΙΣΩ...... ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΠΛΗΘΟΣ ΑΦΡΟΝΩΝ ΚΑΙ ΒΛΑΚΩΝ ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΤΩΝ ΝΑ ΟΡΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΤΥΧΕΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ.....
Aris Betchavas
Συλλέκτης...
Γεώργιος Ζγούρας
* Αιώνες μπροστά και από τις αμερικάνικες ταινίες!
Nikos Athanassakis
Η τέχνη δεν φτάνει την πραγματικότητα....
Panagiotis Manopoulos
Ποιος τα λέει αυτά αν επιτρέπεται;
Costas Bouyioukos
Panagiotis Manopoulos ο εικονιζόμενος
Panagiotis Manopoulos
ευχαριστώ για την απάντηση, μέχρι εκεί κατάλαβα, ποιος είναι δεν γνωρίζω.
Bill Orb
Χρήστος Μαυρίκης
Panagiotis Manopoulos
ευχαριστώ.
Kwstas Agas
Και η .... μουστάκα του, πραγματικά βγαλμένη από άλλες εποχές, καθιστά τη διήγηση του ακόμη πιο "δεν γίνονται αυτά" ....
Καρατζάς Δημήτρης
Τι Watergate scandal και μα$$@&ίες!
Georgia Deligiannopoulou
επίκαιρη η ανάρτηση σας.... δυστυχώς... μόνο άλλα πρόσωπα, άλλα μέσα....
Georgios Katsampas
Από αυτά που γίνονται στις υποκλοπές/συνακροάσεις, αποκαλύπτεται μόνο το 1%
Dimitri- Mitsos Poulikakos
"Επισυνδέσεις", το λένε τώρα!!!...
Lefteris Karkas
Φρίκη. Όλοι ξέρουμε πως συμβαίνουν, αλλά άλλο πράγμα να τα ομολογεί ο φυσικός αυτουργός!
Sophia Christidou
Βρωμια!!!!!
Stathis Nikokavouras
που ειναι το παραξενο?do you know απο μητσοτακεικο.?you do..
Ntinos Dimatatis
Ιδιος ο Πουαρό....!!!
Reevka Andrious
δεν το πολυκατάλαβα αλλά θύμωσα
Κιμων Ζαγρης
Αν γίνονται λέει...
https://www.reportersunited.gr/.../o-megalos-anipsios-ki.../
Ο Μεγάλος Ανιψιός κι ο Μεγάλος Αδερφός - R•U
Kostas Mouk
Πάπου προς πάπου η παρανομία στο βρωμόσογο... Επίσης, ΜΑΘΗΜΑ πως "χτίζει" στη τρομοκρατία προς όφελός της..
Σχόλια από το fb στο ποστ "O κομμουνιστής ηθοποιός Γιάννης Σπαρίδης έπαιζε τέλεια το ρόλο του καλοκάγαθου Αρμένη."...
ΑπάντησηΔιαγραφήAlex Apostolakis
Και οχι μονο του καλοκαγαθου,αλλα και του τοκογλυφου Αρμενη..μεγα γελιο.
Ιωάννα Κλ.
Και σενάριο Μποστ! Και πρώτη εμφάνιση (αν καλοθυμάμαι) μουσικής Γιάννη Μαρκόπουλου!
Δημοσθένης Ταχταλίδης
Και στο Νησί της σιωπής της Κουρκουλάκου (1958) ήταν καλός.
Nikos Sarantakos
Η μοναδική ταινία σε σενάριο Μποστ. Υπήρχε κάποτε ολόκληρη στο YouTube, μετά την κατέβασαν.
Zwkrates Alexo
Τρομερή
Σχόλια από το fb στο ποστ "Κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1975. Καλό βιβλίο."...
ΑπάντησηΔιαγραφήAndreas Varangoulis
Βάλε, αν έχεις όρεξη, κάνα ωραίο απόσπασμα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ενδιαφέρον έχουν αυτά που λέει για τον Ιωαννίδη - το ότι είχε αφήσει να εννοηθεί ότι θα ανέτρεπε τον Παπαδόπουλο από το 1970, αλλά ουσιαστικά τότε τον "έσωσε", για να του εκχωρηθεί ελευθερία κινήσεων και να "φάει" στην πορεία Παττακούς, Μακαρέζους κ.λπ. Και για τις σχέσεις του Ιωαννίδη με τους Αμερικάνους,. Κάποιους Αμερικάνους, όχι όλους...
Gerakanakis George
ακριβως καποιους ...
Νικόλας Τζιουμπρής
Είχε τίς πληροφορίες από τό νουνό τού γιού του...
(από πρώτο χέρι)
Διαμαντής Καράβολας
Κ πρόλογος Π. Κανελλοπουλος. Τρέχα γύρευε...
Σπυρίδων Παπαδημητρίου
Νουμερα ηταν ολοι τους.Αρπαγμενοι.