Γράψαμε πριν από λίγες μέρες (7 Αυγούστου) για το CD του
Miró Henry Sobrer “Two of Swords” στην Patois Records, ενώ τώρα έχει σειρά ένα επόμενο άλμπουμ τής
πολύ καλής αυτής εταιρείας, που διακονεί την latin-jazz, στις ποικίλες όψεις της, το “La Voz del Mar” (2022) της κολομβιανή τραγουδίστριας και περκασιονίστριας
(χειρίζεται guasá) Xiomara Torres.
Το άλμπουμ αυτό έχει πολλές ιδιαιτερότητες. Κατ’ αρχάς είναι ηχογραφημένο στην Cali (Κολομβία), την μεγαλούπολη, με την τεράστια μουσική παράδοση (στα ΝΔ της χώρας, κοντά στις ακτές του Ειρηνικού). Έπειτα, το στούντιο που είναι ηχογραφημένο είχε φτιαχτεί για τον μαέστρο Diego Obregón, που έφυγε προσφάτως από την ζωή (11 Ιουλίου 2020), με χρήματα συγκεντρωμένα από τον Dan Neville (παραγωγός, ενορχηστρωτής, βιμπραφωνίστεας και marimba player), μέσω της καμπάνιας IndieGoGo, ενώ περαιτέρω, το άλμπουμ καταγράφει την μουσική κληρονομιά μιας πολιτιστικώς πλούσιας περιοχής, που όπως διαβάζουμε δεν είναι πολύ γνωστή ούτε εντός της Κολομβίας.
Τέλος πάντων αυτά
όλα είναι λεπτομέρειες, καθόλου αδιάφορες φυσικά, για όσους ασχολούνται πιο
βαθιά με την ευρύτερη λατινοαμερικάνικη μουσική, την τρανή ιστορία και τις
σύγχρονες αποτυπώσεις της –και είναι αλήθεια πως εδώ, όλοι αυτοί, θα βρουν
υλικό, και παραδοσιακό, μέσω του οποίου θα μπορέσουν να πάνε πολύ πιο πέρα–
όμως σ’ ένα πρώτο επίπεδο εκείνο που ενδιαφέρει είναι ο απόηχος αυτού του
δίσκου, που στρίβει τώρα στο δικό μας CD-player, τα vibes που κομίζει και η ατμόσφαιρα που σχηματίζει.
Από πλευράς
ρεπερτορίου να πούμε, κατ’ αρχάς, πως εδώ ακούγονται επώνυμες συνθέσεις
(κάποιες του Diego Obregón, όπως και του γιού του David Obregón), επίσης παραδοσιακές (“Justicia”, “Filomena”), ενώ υπάρχει και μια διασκευή στο “Let it be” των Beatles.
Το μουσικό
ενδιαφέρον στο “La Voz del Mar” είναι μεγάλο, και αυτό σχετίζεται, βασικά,
με τα κρουστά, την παρουσία και χρήση των κρουστών εννοούμε, που είναι πολλά (guasá, quinto, conga, cucuno, timbales, bombo, maracas κ.ά.) και που συναποτελούν το ηχητικό ψηφιδωτό του δίσκου, μαζί βεβαίως
με μπάσο, φλάουτο, τρομπέτα, σαξόφωνα, τρομπόνια (εδώ ακούγεται και το αφεντικό
της Patois Records, o Wayne Wallace), βιολιά, τσέλο, άρπα, πιάνο, ακορντεόν και
φυσικά τις φωνές, τα chorus vocals.
Πολλά τα κομμάτια
που ξεχωρίζουν σ’ αυτό το θαυμάσιο CD της Xiomara Torres, αλλά το “Justicia” (με τους στίχους της Leidy Riascos, που αφορούν στον θάνατο ενός 11χρονου
κοριτσιού, που είχε βρεθεί κακοποιημένο τον Γενάρη του 2021) είναι εκπληκτικό!
Επαφή: https://twitter.com/patoisrecords
Το άλμπουμ αυτό έχει πολλές ιδιαιτερότητες. Κατ’ αρχάς είναι ηχογραφημένο στην Cali (Κολομβία), την μεγαλούπολη, με την τεράστια μουσική παράδοση (στα ΝΔ της χώρας, κοντά στις ακτές του Ειρηνικού). Έπειτα, το στούντιο που είναι ηχογραφημένο είχε φτιαχτεί για τον μαέστρο Diego Obregón, που έφυγε προσφάτως από την ζωή (11 Ιουλίου 2020), με χρήματα συγκεντρωμένα από τον Dan Neville (παραγωγός, ενορχηστρωτής, βιμπραφωνίστεας και marimba player), μέσω της καμπάνιας IndieGoGo, ενώ περαιτέρω, το άλμπουμ καταγράφει την μουσική κληρονομιά μιας πολιτιστικώς πλούσιας περιοχής, που όπως διαβάζουμε δεν είναι πολύ γνωστή ούτε εντός της Κολομβίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου