Με δίσκους στην πορτογαλική Clean Feed και την νορβηγική Odin, η Gard Nilssen Acoustic Unity, του νορβηγού ντράμερ Gard
Nilssen, κάνει τώρα το
ντεμπούτο της στην ECM (AN Music), μέσω του
άλμπουμ “Elastic
Wave”. Σ’ αυτό το CD,
τον Gard Nilssen
συνοδεύουν ο τενόρο, σοπράνο, μπασο-σαξοφωνίστας και κλαρινετίστας André Roligheten και ο κοντραμπασίστας Petter Eldh.
Ο Gard Nilssen μάς είναι εσχάτως γνωστός μέσω του Masiej Obara Quartet και του άλμπουμ του “Three Crowns” [ECM, 2019], με τον André Roligheten να συνυπογράφει το “Departure” [Edition, 2019], μαζί με τον Eyolf Dale, και με τον Petter Eldh να συμμετέχει στο “Vermillion” [ECM, 2022], μαζί με τους Kit Downes και James Maddren, συνεργαζόμενος με τον Marius Neset (και την London Sinfonietta) στο “Viaduct” [ACT, 2019] και στο “Circle of Chimes” [ACT, 2017].
Γενικώς, έχουμε να κάνουμε με πολύ καλούς και γνωστούς μουσικούς της ευρωπαϊκής σκηνής, που γνωρίζουν πώς να συνευρίσκονται, πυροδοτώντας κάθε φορά κάτι διαφορετικό.
Το ίδιο, χονδρικώς, συμβαίνει κι εδώ, στο “Elastic Wave”, ένα μάλλον έντονο και γιατί όχι χορευτικό άλμπουμ –γιατί, τι άλλο εκτός από χορευτικά μπορεί να είναι κομμάτια σαν το “Spending time with Ludvig”, το “Influx delight” ή το “Boogie”;– που επιχειρεί μέσω ενός αεικίνητου rhythm section να προσφέρει διαρκείς και απανωτές συγκινήσεις.
Είναι αλήθεια, θέλουμε να πούμε, πως πολλά, αν όχι τα πάντα, στο “Elastic Wave” εξαρτώνται από τους Petter Eldh και Gard Nilssen (εξάλλου αυτοί οι δύο μουσικοί συμμετέχουν, συνθετικώς, στα οκτώ από τα έντεκα κομμάτια του δίσκου), οι οποίοι είτε ανεβάζουν στροφές (συνήθως) είτε προτιμούν να εκφραστούν μέσα από μπαλάντες (“Lokket til Jon, og skjerfet til Paul”), φθάνουν πάντοτε στο ίδιο τέρμα, με τα ίδια μέσα.
Με μια jazz ζωντανή, χυμώδη, κάπως παράξενη για το «κλίμα ECM» και σίγουρα ενδιαφέρουσα και περιπετειώδη.
Ο Gard Nilssen μάς είναι εσχάτως γνωστός μέσω του Masiej Obara Quartet και του άλμπουμ του “Three Crowns” [ECM, 2019], με τον André Roligheten να συνυπογράφει το “Departure” [Edition, 2019], μαζί με τον Eyolf Dale, και με τον Petter Eldh να συμμετέχει στο “Vermillion” [ECM, 2022], μαζί με τους Kit Downes και James Maddren, συνεργαζόμενος με τον Marius Neset (και την London Sinfonietta) στο “Viaduct” [ACT, 2019] και στο “Circle of Chimes” [ACT, 2017].
Γενικώς, έχουμε να κάνουμε με πολύ καλούς και γνωστούς μουσικούς της ευρωπαϊκής σκηνής, που γνωρίζουν πώς να συνευρίσκονται, πυροδοτώντας κάθε φορά κάτι διαφορετικό.
Το ίδιο, χονδρικώς, συμβαίνει κι εδώ, στο “Elastic Wave”, ένα μάλλον έντονο και γιατί όχι χορευτικό άλμπουμ –γιατί, τι άλλο εκτός από χορευτικά μπορεί να είναι κομμάτια σαν το “Spending time with Ludvig”, το “Influx delight” ή το “Boogie”;– που επιχειρεί μέσω ενός αεικίνητου rhythm section να προσφέρει διαρκείς και απανωτές συγκινήσεις.
Είναι αλήθεια, θέλουμε να πούμε, πως πολλά, αν όχι τα πάντα, στο “Elastic Wave” εξαρτώνται από τους Petter Eldh και Gard Nilssen (εξάλλου αυτοί οι δύο μουσικοί συμμετέχουν, συνθετικώς, στα οκτώ από τα έντεκα κομμάτια του δίσκου), οι οποίοι είτε ανεβάζουν στροφές (συνήθως) είτε προτιμούν να εκφραστούν μέσα από μπαλάντες (“Lokket til Jon, og skjerfet til Paul”), φθάνουν πάντοτε στο ίδιο τέρμα, με τα ίδια μέσα.
Με μια jazz ζωντανή, χυμώδη, κάπως παράξενη για το «κλίμα ECM» και σίγουρα ενδιαφέρουσα και περιπετειώδη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου