Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 477

10/12/2022
Τον έναν δεν τον ξέρουν πολλοί, τον άλλον τον ξέρουν όλοι. Emmett Grogan - Allen Ginsberg. Διαλεκτική της Απελευθέρωσης / Λονδίνο, Ιούλιος ’67
[άλλες καταστάσεις... μακρινές... όταν κάτι συνέβαινε...]

10/12/2022
>>Tο ελληνικό μουσικό περιβάλλον του 1974 ήταν πολύ μακριά από την ηλεκτροακουστική μουσική, ακόμη και από το νόημα του συγκεκριμένου μουσικού όρου.<<
Θέλει ο άλλος να γράψει για το Smog του Σφέτσα, και γράφει ό,τι να ’ναι. Το 1974 η ηλεκτρονική μουσική στην Ελλάδα είχε ήδη μια ιστορία 16 χρόνων. Είχαν γίνει δεκάδες events (και συναυλίες) και είχαν συντεθεί δεκάδες έργα (από Χρήστου, Αδάμη, Μαμαγκάκη, Αντωνίου, Βασιλειάδη, Δραγατάκη κ.ά.). Υπήρχε μάλιστα και δισκογραφία (οι «Εβδομάδες» κ.λπ.). Το να παρουσιάζεις την Ελλάδα του ’74 κάπως σαν την... Γροιλανδία, σε σχέση με την ηλεκτρονική μουσική, δείχνει ότι είσαι μυρωδιάς.
>>Το «Smog» ήταν η πρώτη δισκογραφική δουλειά σας<<
Ο ίδιος ο Σφέτσας ξέρει ότι η πρώτη δισκογραφική δουλειά του είναι όταν κυκλοφορούσε νεοκυματικά-λαϊκά τραγούδια για τον Πουλόπουλο (το 1966). Όφειλε να το ξέρει και ο συντάκτης.
[Ένα ποστ του 2015]
https://diskoryxeion.blogspot.com/2015/03/blog-post_28.html

10/12/2022
Παραδώσου λοιπόν / άνευ όρων μωρό μου
μην προβάλλεις αντίσταση / μπορεί να πληγωθείς
[Πασχάλης]

10/12/2022
Ριάλια παγκουέ λέει...

10/12/2022
Παλιά διάβαζες συνέχεια πως «τα πρόσωπα και οι καταστάσεις είναι τυχαία και οποιαδήποτε σχέση με την πραγματικότητα είναι εντελώς συμπτωματική». Τώρα, μετατρέπουν την πραγματικότητα σε μύθο και το διαλαλούνε κιόλας.
Γλιτώνουν έτσι και την κριτική, γιατί δεν μπορείς να τους πεις ότι προβάλλουν ανυπόστατα πράγματα και ό,τι να ’ναι. Θα σου πούνε... δεν γράφουμε δοκίμιο, ούτε γυρίζουμε ντοκιμαντέρ.
Πονηροί οι βλάχοι...

10/12/2022
Τον δίσκο Smog του Κυριάκου Σφέτσα από το ’74 εδώ και μερικά χρόνια τον έχω original. Τον είχα κάνει ανταλλαγή με φίλο. Κάτι έδωσα και πήρα αυτό...
Ο δίσκος για μένα είναι φοβερός, στο πειραματικό, ηλεκτρονικό, ηλεκτρακουστικό στυλ, και χαίρομαι που ξαναβγαίνει τώρα, σε επανέκδοση. Αν μου τον στείλουν θα γράψω κιόλας. Αλλά, ρε φίλε, το νέο εξώφυλλο δεν λέει.. Δεν συγκρίνεται με το παλιό.
Το μαύρο (φόντο), γενικά το λέω, είναι «άποψη» (για μένα). Το άσπρο, λευκό, ασπριδερό, μπεζ, «ανοιχτό» τέλος πάντων δεν είναι – είναι ξέπλυμα. Κρίμα.
Έπρεπε να χρησιμοποιηθεί το original εξώφυλλο ή κάτι άλλο παρεμφερούς αισθητικής.

9/12/2022
Ο Ανδρουλάκης με αυτά τα απίθανα και παντελώς αστήρικτα, που λέει στο βιβλίο του περί Πολυτεχνείου έχει ξεπεράσει ακόμη κι αυτούς που μιλάγανε για τον Eric Clapton στην Ελλάδα του '65, μετά από 50 χρόνια - που λέγανε ό,τι τους κατέβαινε στο κεφάλι. Μέχρι και για σουβλάκια πηγαίνανε κάποιοι μαζί του...
Η "προφορική ιστορία" είναι η καταδίκη της ιστορικής έρευνας, όταν δεν επιβεβαιώνεται από τα ντοκουμέντα της εποχής.

9/12/2022
Οι... σουρταφερτατζήδες της «αριστεράς» «θυμηθήκανε» τώρα, στα γεράματα, όσα δεν θυμόντουσαν 50 χρόνια πριν, επιδιώκοντας να ξαναγράψουν την ιστορία. Μια χαρά του τα λένε οι Κνίτες...

8/12/2022
Η μεγαλύτερη ατάκα στο Βιετνάμ του Βούλγαρη δεν είναι το ψεύτικο «Ηλία ριχ’το», αλλά το ιαματικό-αποθεωτικό «Δεν θα πεθάνουμε ποτέ εμείς Μάκη», που λέει ο Σπύρος Δημητρίου στον Αρμένη (μαζί και το σταυρωτό φιλί που ακολουθεί, ως επιβεβαίωση ότι έτσι θα γίνει). Η μεταρσίωση της γυφτιάς...
https://www.youtube.com/watch?v=to_cdNpuDa0

7/12/2022
Τέτοιες μέρες ήταν... Γλίστρησαν 40 χρόνια... Σταμάτης Σπανουδάκης - Άγγελος 1982
https://www.youtube.com/watch?v=PkU3vmLXLn4

7/12/2022
Την Κίρστι Άλεϊ τη μάθαμε από το καλό... ηλεκτρονικό θρίλερ του Νίκου Μαστοράκη «Μάτια μέσα στη νύχτα», που το βλέπαμε από βιντεοκασέτα στα έιτις (και με τραγούδια του John Kongos, που έχουμε και δίσκους του). Εκεί μας έκανε εντύπωση. Δεν την μάθαμε από τα σίριαλ... (RIP)

7/12/2022
>>Γιατί οι φωτογραφίες της Μποφίλιου ήταν ακριβώς αυτό: μια διαφήμιση του καπιταλισμού. Μοιάζει τόσο χαρούμενη που βολτάρει στο Λονδίνο φορώντας αυτά τα ρούχα και αυτά τα κοσμήματα, δείχνει τόσο ευτυχισμένη να απολαμβάνει τα αγαθά του καπιταλισμού<<
Βλάκες, άσχετοι και αγράμματοι, πέρα από φτηνοί αντικομουνιστές λογικής Λαδά και Παττακού, που νομίζουν ότι οι τραγουδίστριες στις ανατολικές χώρες, στα σίξτις και τα σέβεντις, μπορεί και να ντύνονταν σαν τις μανάδες τους και τις θειάδες τους στη Βαρβάσαινα και στον Κραβασαρά.
Στη σειρά: Sarolta Zalatnay (Ουγγαρία), Αlla Pugacheva και με γούνα (Σοβιετική Ένωση), Golden Kids με Marta Kubišová και Helena Vondráčková (Τσεχοσλοβακία), Lili Ivanova και με γούνα (Βουλγαρία), Margareta Pâslaru και με γούνα (Ρουμανία)

6/12/2022
Δεν υπάρχουν τέτοια κείμενα στη γύρα, με τέτοια θεματολογία, για τον ελληνικό κινηματογράφο.
Είναι 67 κείμενα –ούτε ένα, ούτε δύο–, που τα έχω γράψει μέσα στα χρόνια και που συμπληρώνουν, σίγουρα, δυο-τρία βιβλία.
Νομίζω πως συγκέντρωσα όλους τους τίτλους, αν και μπορεί να λείπουν κάποιοι. Βέβαια μένουν να γραφτούν άλλα τόσα και περισσότερα – δεν βιαζόμαστε...
Καλή ανάγνωση...
1. Κώστας Καραγιάννης – Brian Eno: Οι διαβολάνθρωποι
2. Ο Αποστάτης και οι… Σατανικές Ερωμένες του. Η cult ταινία του Φαίδωνα Γεωργίτση με το ηλεκτρονικό σάουντρακ του Νίκου Μαμαγκάκη και το αγγλόφωνο τραγούδι της Αρλέτας στην αρχή.
3. Η μουσική, αλλά και η ελληνική περιπέτεια της ταινίας “Oedipus the King” (1968), όταν «αι αφίξεις των ξένων εις την Ελλάδα ήταν καθημεριναί»
4. Mια παλιά περιπέτεια του Ανδρέα Μπάρκουλη
5. Τα ελληνικά φιλμ του διάσημου γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ στα sixties. Η συνεργασία του με τον Σταύρο Ξαρχάκο και η ταινία του για τον τελευταίο λυράρη της Σπιναλόγκας.
6. Ροβήρος Μαθούλης: Πρόσωπο με Πρόσωπο
7. Η ταινία-σταθμός του Ροβήρου Μανθούλη «Μπλουζ με Σφιγμένα Δόντια». Ένα φιλμ, που κατέγραψε όσο ελάχιστα άλλα την ουσία του blues και που αποτελεί «φάρο» για τα σημερινά μουσικά ντοκιμαντέρ.
8. Πέρασαν 40 χρόνια από το θάνατο του Φιλοποίμενα Φίνου. Ο «πατριάρχης» του ελληνικού κινηματογράφου σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις του μιλά για το σινεμά της εποχής του, τους σταρ, την τέχνη, την τεχνική, την εμπορική ταινία, το κοινό και για άλλα πολλά.
9. Tο Αδιέξοδο του Όμηρου Ευστρατιάδη με τον Udo Kier. Ή, όταν το ελληνικό σινεμά, στις αρχές του ’70, έδινε εξώφυλλα σε αγγλικά κινηματογραφικά περιοδικά.
10. Για το “Vortex” ή «Το Πρόσωπο της Μέδουσας» του Νίκου Κούνδουρου. Η περιπέτεια μιας «ακατάλληλης» ταινίας.
11. Μια συζήτηση για τον ελληνικό κινηματογράφο με το σκηνοθέτη Νίκο Ζερβό έτσι όπως προέκυψε στο facebook. Οι σκηνοθέτες του «αριστερού μανδύα», η περίπτωση του Κώστα Μανουσάκη, o Γιώργος Τζαβέλλας, οι πάλαι ποτέ επιχορηγήσεις του Ιδρύματος Φορντ και άλλα διάφορα.
12. Ο Φόβος του Κώστα Μανουσάκη: μια θρυλική ταινία από το 1966 με αληθινή διεθνή καριέρα. Σκηνοθετημένη με μαεστρία από έναν απόβλητο του ελληνικού σινεμά, που σταμάτησε να κάνει ταινίες στα 37 χρόνια του.
13. H Ζαν Μορό στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 1965. Η μεγάλη γαλλίδα ηθοποιός, που πέθανε σήμερα, στα γυρίσματα της ταινίας του Τόνι Ρίτσαρντσον «Ο Ναύτης του Γιβραλτάρ», που έγιναν και στην πατρίδα μας.
14. Το μοντέρνο, λαϊκό και κοσμοπολίτικο σινεμά του Γιώργου Σκαλενάκη. Η μουσική στις ταινίες του ήταν συχνά το Α και το Ω
15. Η ταινία «Όπερα» του Ανδρέα Βελισσαρόπουλου, από το 1976
16. Η ελληνικού ενδιαφέροντος αντιχουντική ταινία της Agnès Varda “Nausicaa”, που είχε γυριστεί το 1970 και που παρέμενε άφαντη για χρόνια
17. Ο πρόωρα χαμένος σκηνοθέτης Λάμπρος Λιαρόπουλος υπήρξε ένας από τους πρωτοπόρους του ελληνικού ντοκιμαντέρ. Σε δική του ταινία ακούστηκε για πρώτη φορά, το 1967, το τραγούδι του Μάνου Λοΐζου «Τ’ ακορντεόν».
18. Μια σπάνια συνέντευξη του Θανάση Βέγγου, με αφορμή τα οκτώ χρόνια από το θάνατό του. Είχε δοθεί το 1970, για το περιοδικό «Ψυχαγωγία», και ανάμεσα σε άλλα ο Θ. Βέγγος αναφέρεται και σε σχέδια, που ποτέ δεν έγιναν ταινίες.
19. Ένα αφιέρωμα στον Βασίλη Λογοθετίδη, με μια σπάνια συνέντευξή του από το 1929 και άλλα τεκμήρια
20. Ο Διονύσης Σαββόπουλος και η Έλενα Ναθαναήλ με τους πρωταγωνιστές της ταινίας “Le Casse” (Ζαν Πολ Μπελμοντό, Ομάρ Σαρίφ κ.ά.) στην Αθήνα και τον Πειραιά, του 1971. Όταν η αστυνομική περιπέτεια του Ανρί Βερνέιγ γυριζόταν στην Ελλάδα κι είχε αναστατώσει την κοσμική Αθήνα.
21. Για πρώτη φορά σε βινύλιο τα έξοχα σάουντρακ του Μίμη Πλέσσα για τις ταινίες «Έγκλημα στα Παρασκήνια» (1960), «Εφιάλτης» (1961), «Ίλιγγος» (1963), «Εγωισμός» (1963) και «Ιστορία μιας Ζωής» (1965)
22. Ελληνικός κινηματογράφος και Νότια Προάστια στη δεκαετία του ’70. Τα κλασικά τζετ-σετ τοπόσημα, έτσι όπως αναδεικνύονται μέσα από τις ερωτικές, κοινωνικές και αστυνομικές περιπέτειες της εποχής.
23. Κώστας Καπνίσης: μια μέγιστη μορφή του ελληνικού σάουντρακ. Με αφορμή την κυκλοφορία του πρόσφατου άλμπουμ «Παραδοσιακοί Αντίλαλοι», με ηχογραφήσεις από τα 70s, στις οποίες ο καινοτόμος συνθέτης σμίγει το ροκ με την παράδοση.
24. Σταύρος Τσιώλης: η λατρεία του σημαντικού σκηνοθέτη για το αγωνιστικό αυτοκίνητο και για την κουλτούρα του αυτοκινήτου γενικότερα
25. H «Μικρή Παρέλαση» του Τέου Σαλαπασίδη είναι ίσως η πιο σπάνια-χαμένη ταινία του ελληνικού κινηματογράφου, που θα άξιζε να δούμε. Η μικρή ιστορία του ποιητικού-σουρεαλιστικού φιλμ, που γυρίστηκε στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’50 και που αγνοείται από τους πάντες.
26. Το «Μοντέλο» (1974) του Κώστα Σφήκα είναι ίσως η πιο παράξενη ταινία του ελληνικού κινηματογράφου
27. Λευτέρης Ξανθόπουλος, Άννυ Πασπάτη: δύο άνθρωποι (και) του κινηματογράφου, που έφυγαν από την ζωή σχεδόν ταυτόχρονα
28. Μίμης Πλέσσας: το δεύτερο ζευγάρι δίσκων βινυλίου της B-Other Side Records με τις μουσικές του για ελληνικές ταινίες του ’60
29. 10+2 ελληνικές ταινίες της περιόδου 1969-70, που εξακολουθούν να εντυπωσιάζουν μετά από 50 χρόνια
30. Όταν ο Ennio Morricone έγραφε μουσική για την ταινία της Τσιτσιολίνα που γυρίστηκε στην Ελλάδα. Η cult ταινία του Ιάπωνα Masuo Ikeda “Dedicato al Mare Egeo” είχε φίνα μουσική.
31. Ο Ennio Morricone και η καλλιτεχνική σχέση του με την Ελλάδα
32. Οι τουριστικές ταινίες του Φράνσις Κάραμποτ στις δεκαετίες του ’60 και του ’70. Νησιά, ήλιος, θάλασσα, γνωστοί ηθοποιοί και οι μουσικές του Γιάννη Μαρκόπουλου και του Βαγγέλη Πιτσιλαδή.
33. «Ο Ζεστός Μήνας Αύγουστος» του Σωκράτη Καψάσκη: μία ερωτική-αστυνομική περιπέτεια από το 1966 με διαχρονικό τίτλο, που την ξεπερνά
34. Φρανσουάζ Αρντί : η γαλλίδα πρωταγωνίστρια της ταινίας «Μια Σφαίρα στην Καρδιά», που γυριζόταν στην Ελλάδα το 1965. Η ταινία του Jean-Daniel Pollet, με τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη, προβάλλεται τώρα, ξανά, μετά από 54 χρόνια.
35. Γιώργος Βιτσώρης: ένας ηθοποιός και αγωνιστής, που άφησε ανεξίτηλο ίχνος στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Σύζυγος της Νίτσας Τσαγανέα, λαμπρός πρωταγωνιστής του θεάτρου και του κινηματογράφου και διακεκριμένος τροτσκιστής.
36. Η «ρεμπετοαναβίωση» στον ελληνικό κινηματογράφο στις αρχές της δεκαετίας του ’60. Οι ταινίες του Κώστα Φέρρη, του Πάνου Κουτρουμπούση, του Τάσου Δενέγρη και του Ανδρέα Αναστασάτου, που εισβάλλουν στον κόσμο του ρεμπέτικου, μ’ ένα ντοκιμαντερίστικο τρόπο, και το αναδεικνύουν.
37. Η απρόβλεπτη κινηματογραφική συνεύρεση Νίκου Κούρκουλου και Τζων Κασσαβέτη. Δύο μεγάλοι του κινηματογράφου, μαζί, σε μια βίαιη ιταλική ταινία του 1968.
38. Ποιος ήταν ο Πατρινός Vassili Karis, που πρωταγωνιστούσε στα ιταλικά γουέστερν, στη δεκαετία του ’70;
39. Όταν ο Gregory J. Markopoulos γύριζε την ταινία «Γαλήνη» στην Ελλάδα του ’50. Η εμπλοκή του διακεκριμένου film-maker του underground με το μυθιστόρημα του Ηλία Βενέζη, όπως και με το μοντέλο παραγωγής της εποχής.
40. H σπάνια γαλλική ταινία «Τα Σκυλιά της Νύχτας» από το 1965, με την Ξένια Καλογεροπούλου και την Ζέτα Αποστόλου. Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Θράσου Καστανάκη «Ο Χατζή Μανουήλ» ήταν γυρισμένη στη χώρα μας, αλλά ξεχάστηκε πολύ γρήγορα.
41. Ποια ήταν η μαύρη τρανσέξουαλ ηθοποιός Ajita Wilson, που πρωταγωνιστούσε σε ελληνικές soft και hard core ταινίες στις δεκαετίες του ’70 και του ’80; Μία εξωτική καλλονή, που έπαιζε με τραγική τόλμη και που θα έφευγε γρήγορα και ξαφνικά από τη ζωή στα 37 χρόνια της.
42. Ζαν Βασίλη: ο τραγουδιστής στο καμπαρέ της Τρούμπας, στην ταινία «Καλώς ήλθε το δολλάριο» του Αλέκου Σακελλάριου. Η πορεία του σε Γαλλία και Ελλάδα: τα τραγούδια, οι δίσκοι και οι ταινίες του.
43. H ταινία “Summer Holiday” (1963), με τις μουσικές και τα τραγούδια των περίφημων Cliff Richard and The Shadows, είχε γυριστεί και στην Ελλάδα
44. Η «Κρουαζιέρα του Τρόμου» (1971) ήταν μία από τις πιο παράξενες ταινίες του Ανδρέα Μπάρκουλη
45. «Βλέπε Λουκιανός» μια άγνωστη ελληνική ταινία, από το 1969, με… hippie νόημα σε σκηνοθεσία Γιώργου Εμιρζά και με μουσικές από τους Σταύρο Ξαρχάκο και Γιώργο Ρωμανό
46. «Φρενίτις» σε σκηνοθεσία Τζαν Κρίστιαν με μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου
47. Κώστας Φέρρης – Σταύρος Λογαρίδης «Η Φόνισσα»
48. Δημήτρη Κολλάτου «Ο Θάνατος του Αλέξανδρου» - Η περιπέτεια μιας ταινίας
49. Χρήστος Μουραμπάς – ο μουσικός επιμελητής
50. Τζων Κόντες «Τα Χέρια»
51. Γιάννης Κοκκόλης “Momenti Erotici”
52. Ηλίας Μυλωνάκος “Operation Orient”
53. “Island of Death - A Nico Mastorakis film
54. Πέθανε ο σπουδαίος ηθοποιός Ανέστης Βλάχος – Πέντε ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου στις οποίες ήταν πρωταγωνιστής
55. Ο Παύλος Φιλίππου και οι ταινίες του από την δεκαετία του ’70 «Οι Εκβιασταί» και «Οι Απάνθρωποι» με Λάκη Κομνηνό, Ανδρέα Μπάρκουλη κ.ά.
56. Η ταινία κατασκοπείας «Ο Δρόμος της Κορίνθου» του Κλοντ Σαμπρόλ είχε γυριστεί στην Ελλάδα, το 1967
57. Γιάννης Κοκκόλης: ένα ταλέντο του ελληνικού κινηματογράφου, που προσπάθησε, σε δύσκολες εποχές, να υλοποιήσει προκλητικές ιδέες - Η ιστορία ενός εντελώς παραγνωρισμένου και τολμηρού σκηνοθέτη, με συνεχή καταδικαστικά αποτελέσματα
58. Τι είδε η Ροζίτα Σώκου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 1966;
59. Τι είδε η Ροζίτα Σώκου στο Χόλλυγουντ, το 1969;
60. Το σκληρό, αμερικάνικο, αστυνομικό θρίλερ “Medusa”, από το 1973, ήταν γυρισμένο στη Ρόδο - Ο Θεόδωρος Ρουμπάνης ήταν παραγωγός της ταινίας, πρωταγωνιστής και συνθέτης του σάουντρακ
61. «Η Φόνισσα» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στον ελληνικό κινηματογράφο
62. Η άγνωστη, αντιχουντική ταινία «Το Πέρασμα» (1974) του Άγγελου Παπαηλία, που απαγορεύτηκε επί δικτατορίας
63. H ταινία «Αναζήτησις...» του Ερρίκου Ανδρέου από το 1972, με την Έλενα Ναθαναήλ, τον Άγγελο Αντωνόπουλο και την έξοχη μουσική του Γιάννη Σπανού - Μια ερωτική, κοινωνική και αστυνομική περιπέτεια, που ανατέμνει τον τρόπο ζωής του τζετ-σετ και την εξουσιαστική επιβολή του στις κατώτερες τάξεις
64. «Εφιάλτης»: το μνημειώδες ψυχολογικό θρίλερ του Ερρίκου Ανδρέου από το 1961
65. «Δολοφονήστε τον Μακάριο»: η ταινία των Κώστα Δημητρίου - Παύλου Φιλίππου από το 1975
66. Χρήστος Πολίτης: ένας ηθοποιός της παλιάς γενιάς, που βρέθηκε ξανά στην επικαιρότητα ταράζοντας τα νερά - Μια συνέντευξή του από το 1972 δείχνει πώς σκεφτόταν, από νεαρός, ο Χρήστος Πολίτης
67. «Έγκλημα στα Παρασκήνια»: η θρυλική αστυνομική ταινία του Ντίνου Κατσουρίδη από το 1960 - Βασισμένη σε σενάριο του Γιάννη Μαρή παραμένει αγέραστη μέχρι σήμερα

14 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν υπάρχουν τέτοια κείμενα στη γύρα, με τέτοια θεματολογία, για τον ελληνικό κινηματογράφο."...

    Kostis Tsiopelakos
    Ωραίο δωράκι, Χριστουγεννιάτικο! Γεια σου Φώντα! Ευχαριστούμε!

    Nikolas Fotakis
    Τι τίτλο θα είχε το βιβλίο;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όσα δεν έχω γράψει ακόμη,...

    Ιωάννης-Πέτρος Παπέν
    Τα βρίσκουμε στη σελίδα σας?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ο ψάχνων βρίσκει

    Sakis Bwanas
    Τρελλή βιβλιάρα θα φτιάχνανε! Δεν ξερω αν εχεις τις αμερικανικες εκδόσεις της Re/Search Publications που βγάζανε και το πανκικο ζιν Search & Destroy. Θα ταίριαζε ταμαμ

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Έχω τεύχη, ναι.

    Vasilis Kordatos
    Όταν το μεράκι συνδυάζεται με γούστο, γνώση σε βάθος, και εργατικότητα γίνονται θαύματα.
    Γεια σου Φώντα με τα πολύ ωραία σου!

    Stathis Nikokavouras
    ξεκινοντας να τα διαβαζω ενα ενα που πολλα απο αυτα τα περισοτερα δεν εχω ιδεα και ειναι διαμαντια προς αναγνωση ηξερα οτι θα τελειωσεις με το εγκλημα στα παρασκηνια...σε εχω γεννησει φωντα...μαζι μεγαλωσαμε....οσες φορες εχεις γραψει για αυτη την ταινια και οτι και να γραψεις τα κειμενα βγαζουν θαυμασμο....γιαυτο δεν ηρθες το καλοκαιρι διακοπες κερκυρα.σε εφαγε το γραψιμο....next time...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ταξίδευα αλλού... Όλοι από κάτι θα πάμε Στάθη... Δουλειά δεκαετιών είναι αυτή.

    το Κουτοί μη Τόποι
    <<..ξε - καθάρισμα φίνο!!>>

    Andreas Karampelas
    Θα ΄΄πέσει΄΄ διάβασμα στις διακοπές των Χριστουγέννων...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το καλύτερο βιβλίο, κάτι τόμους εδώ που τα λέμε, δεν το έχω ανεβάσει ακόμη Αντρέα (τα περιεχόμενα εννοώ). Ίσως το ανεβάσω αύριο... Αυτό θα χρειαστείς όλο το καλοκαίρι για να το διαβάσεις...

    Andreas Karampelas
    Η αλήθεια είναι οτι τα περισσοτερα, αν όχι ολα τα χω διαβασει τουλάχιστον μια φορά ....αλλά πάντα ένα δευτερο ή τριτο ΄''πέρασμα'' δεν βλάπτει........

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πάντως είναι άλλο να τα διαβάζει κανείς μαζεμένα, γιατί έτσι φαίνεται και μια συνέχειά τους μέσα στην κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα. Και με τα κινηματογραφικά συμβαίνει αυτό, που εδώ είναι ατάκτως ερριμμένα, αλλά κυρίως συμβαίνει με τα άλλα...

    Mariana Pikrou
    Μια παράκληση μόνον. Όταν βγει το βιβλίο με το καλό, ας είναι με μαλακό εξώφυλλο για να βολεύει και κάτω από το αρμυρίκι, γιατί καλές οι πολυτελείς εκδόσεις και τα κόφι τέιμπλ μπουκς αλλά δεν είναι για "βιβλιοφαγικά ρεμάλια" που τα κάνουν φύλλο και φτερό και τα κουβαλάνε για διάβασμα παντού.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>Όταν βγει το βιβλίο με το καλό<<
    Δεν νομίζω πως θα βγει βιβλίο.

    Nicolas Chatzidimitriou
    Πρεπει

    Mariana Pikrou
    just in case, είπα να αιτηθώ

    θωμας σταμκος
    Είναι κρίμα τέτοια άρθρα να μένουν σε μια σελίδα.

    Nikolaos Pappas
    Είστε Δάσκαλος για μένα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Βαριά κουβέντα.

    Nikolaos Pappas
    Ευτυχώς έμαθα να σας αναγνωρίζω

    Giorgis Gavalas
    https://www.youtube.com/watch?v=WPSwOM7y5oo
    Werner Herzog - Letzte Worte (1968) - Ο "Καρεκλάς" στην Σπιναλόγκα.

    Εύα Αθανασοπούλου
    Μπράβο Φώντα.

    Dimitri- Mitsos Poulikakos
    Επι τέλους, κάποιος αναφέρει και τον Τεό Σαλαπασίδη...Παλιός φίλος, καί του Κουτρουμπούση...Γειά σου ρε Φώντα!!!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Γεια σου Δημήτρη, μορφή ο Σαλαπασίδης...
    https://www.lifo.gr/.../mikri-parelasi-sta-ihni-mias...
    «Μικρή Παρέλαση»: Στα ίχνη μιας σπάνιας ταινίας του ελληνικού κινηματογράφου | LiFO

    Νικόλας Τζιουμπρής
    συγκίνηση..!!

    Aeipote Panta
    Εύγε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Γιατί οι φωτογραφίες της Μποφίλιου ήταν ακριβώς αυτό: μια διαφήμιση του καπιταλισμού."...

    Akis Perdikis
    USSR, 1930s (Photo by Emmanuil Evzerikhin)

    George Ioakeimidis
    Το χρήμα ουδείς εμίσησεν...
    Because money makes
    the world go round!

    Stylianos Tziritas
    Πάντως Φώντα τα βέλη τα έφαγε κυρίως από τα αριστερά ακροατήρια. Μία μικρή βόλτα στο fb το πιστοποιεί

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Παντού υπάρχουν βλάκες φίλε μου

    Sakis Bwanas
    εγώ δεν το είδα πουθενα αυτο. Ισα-ισα που ειδα (και δικαίως) πολλα περισσότερα υποστηρικτικα σχόλια. Ξερεις πολυ καλα ότι δεν μού λέει κατι η ΝΜ και όλο το οργανωμένο παρεάκι που την σπρώχνει. Όμως όλες αυτες οι συζητήσεις δεν μπορουν παρα να αναδεικνύουν στείρο αντικομμουνισμο πλεγμένο με σκατοψυχια - τετοιοι ήταν είναι και θα είναι οι δεξιοί...

    Stylianos Tziritas
    συγγνώμη αλλά μήτε τρελλός θα βγω μήτε συκοφάντης των αριστερών. Αν δεν είδες εσύ πάω πάσο.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Να σου πω την αλήθεια ούτε εγώ το είδα, αλλά δεν το αποκλείω πάντως. Σίγουρα όμως θα ήταν οι λιγότεροι.

    Sakis Bwanas
    μπορεί το τάημλάην σου να αριστεροκρατείται και το δικό μου να δεξιοκρατείται - πάσο κι απο μένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Την Κίρστι Άλεϊ τη μάθαμε από το καλό... ηλεκτρονικό θρίλερ του Νίκου Μαστοράκη «Μάτια μέσα στη νύχτα»"...

    Βασίλης Καμπούρης
    Και το Village of the Damned βεβαίως βεβαίως

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι, 10 χρόνια αργότερα αυτό, και δεν ήταν και του Μαστοράκη...

    Βασίλης Καμπούρης
    ναι αλλά ήταν του Μεγάλου

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι, αλλά το είχαμε δει στο σινεμά και όχι από βιντεοκασέτα...

    Βασίλης Καμπούρης
    Σωστό αλλά το χουμε και βιντεοκασετα χαχαχαχαχχαχαχαχα
    μέλος του Splatter Club Splatter Zine κλπ... τεράστια συλλογή από Vhs και dvd του χώρου. Μας έχουνε φάει οι Κυριακές πρωινά μετά τα μπαρ στο παζάρι της Ερμού του Ελαιώνα του Πειραιά και του Σχιστού καράτε βαρατε τσοντουλες θριλερακια που φωνάζανε οι τζιπσι βίντεοαπαλλοτριωτες Ένα τριτο εκεί και ένα τρίτο στους δίσκους και τα όργανα κι άλλο ένα τρίτο στα βιβλία να τη η περιουσία μας κουκιά μετρημένα χαχαχα.

    Nikos Athanassiu
    Cheers!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Χρόνια πολλά!

    βαγγελης χαλικιας
    Εγώ την έμαθα από το κοίτα ποιος μιλάει και από το σταρ Τρεκ, παίζει ρόλο και η ηλικία νομίζω

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Βασικά τα γούστα παίζουν ρόλο. Εγώ ας πούμε δεν θα την μάθαινα ποτέ από την τηλεόραση εκείνα τα χρόνια, ούτε από αμερικάνικες κομεντί - αν και είχα δει 2-3 τότε. Στο Σταρ-Τρεκ επίσης δεν την θυμάμαι καθόλου, γιατί έχω να το δω από τότε που βγήκε.

    Βασίλης Καμπούρης
    Εγώ θα ήμουνα μικρότερος σου αν ζούσα στο Δια κι εσύ στη Γη χαχαχαχαχαχαχα

    βαγγελης χαλικιας
    κατηργημενη συσκευή στο σπίτι από όταν έμεινα μόνος όλα στο σινεμά
    ηταν βουλκανια, μυτερό αυτί

    Marios Choumpouridis
    και μισή ρομουλαν

    βαγγελης χαλικιας
    αυτοί είχαν και μπύρα, οι ρομουλαν

    βαγγελης χαλικιας
    Στο σινεμά και τα δύο

    Νικος Μαργαρωνης
    Απαιχτος ο Νικος

    Nikos Athanassakis
    πρώτη και αξέχαστη φορά στο ''Βόρειοι και Νότιοι''.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Τέτοιες μέρες ήταν... Γλίστρησαν 40 χρόνια... Σταμάτης Σπανουδάκης - Άγγελος 1982"...

    Stathis Nikokavouras
    Ουρες καναμε στον ορφεα στην κερκυρα να το δουμε.900 εισητηρια καθε δυο ωρες εκοβε.τα παιδια που ειχαν τον ορφεα συγγενεις του δανιλακη του νικοκαβουρα αν θυμασαι,που εφυγε στα 48 και η γυναικα του αυτοκτονησε επεσε στο πηγαδι εξω απο το σπιτι.

    Zak Famellos
    Δισκαρα-ταινιαρα

    George Floudas
    Υπερβολές

    Zak Famellos
    αποψεις=.......τρυπες....

    George Floudas
    νευράκια;

    Zak Famellos
    oxi re απλα λεω οτι ο καθενας εχει την αποψη του... το "υπερβολες" απλα δεν μου αλλαζει την αποψη. αυτο εξηγω

    George Floudas
    ναι ρε! Πλάκα κάνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Η μεγαλύτερη ατάκα στο Βιετνάμ του Βούλγαρη δεν είναι το ψεύτικο «Ηλία ριχ’το», αλλά το ιαματικό-αποθεωτικό «Δεν θα πεθάνουμε ποτέ εμείς Μάκη»"...

    Mike Beles
    Επισης κορυφαιες ατακες στις ταινιες του ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΣΙΩΛΗ..απο το 1990 και μετα...
    https://www.youtube.com/watch?v=0L9ZidjWCvc
    Νὰ σὲ πάρω ἀπὸ τὸ νηπιαγωγεῖο, νὰ σὲ πάω πανεπιστήμιο;

    Zak Famellos
    Ξεκάθαρα η μεγαλύτερη ατάκα το λέω χρόνια. Το Ηλία ριχτο είναι πολύ νορμάλ.. άλλοι το έκαναν ατάκα. Το "δεν θα πεθάνουμε ποτέ εμείς Μάκη μου" γράφτηκε για να είναι ατάκα.τελος.

    Spyros Zoupanos
    Όχι " και το καινούργο δικό σου μεγάλε" ; " Να χουμε να γκρεμίζουμε! "

    Gerakanakis George
    Η μεγαλύτερη ατάκα στην ταινία είναι στον διάλογο μεταξύ των μουσικών όπου ο κλανιρτζης προς επιβεβαίωση ότι θα έρθει στο πανηγύρι λέει στον αρχηγό του μπουλουκιού "....να σου δώσω το ρολόι μου...." Κι απαντά ο αρχηγός "... παίζει το ρολόϊ κλαρίνο????.."!!!!!

    Fifth Dimension
    Στην ατάκα όμως "απο τον μαλάκα στο πρώτο τραπέζι" βλέπεις όλη την Ελλάδα.

    Stylianos Gabriel
    Eπικός κι ο διάλογος με μαγαζάτορα:"Ετσι που το βλέπω το μαγαζί πόσο κοστίζει να το αγοράσω","Είκοσι,εικοσιπέντε εκατομμύρια","Δίνω τώρα τριάντα αυτή τη στιγμή",Τί να το κάνεις Μάκη μου;Να το δουλέψεις;","Τι να το δουλέψω ρε,να το ΣΠΑΣΩ θέλω,άκου να το δουλέψω"!!!

    Δημοσθένης Ταχταλίδης
    "Σπύρο, εκεί που λές "δεν θα πεθάνουμε ποτέ εμείς Μάκη", αγκάλιασέ τον, σηκώνει". Ο Παντελής Βούλγαρης δίνει οδηγίες στον Σπύρο Δημητρίου για τη συγκεκριμένη σκηνή. Στα making of υπάρχει.
    Υ.Γ.1. Τα εσωτερικά γυρίσματα του Βιετνάμ έγιναν στο σκυλάδικο Ζυγός στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης.
    Υ.Γ.2 Και να μην ξεχνάμε τον τεράστιο Πάνο Φαλάρα για τους εξαίσιους στίχους του τραγουδιού.

    Vassilis Serafimakis
    Γιατί "ψεύτικο" το "Ρίχτο";

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ε τι άλλο; Ακραία υπερβολή. Είπαμε... υφαίνεται ένας μύθος γύρω απ' αυτά τα μαγαζιά, αλλά κάποιοι το παραξηλώνουν. Εντάξει κινηματογράφος είναι... όλα επιτρέπονται.

    Vassilis Serafimakis
    αν μούλεγε κάποιος ότι έγινε στη πραγματικότητα θα μου φαινόταν απίθανο. Στο σινεμά μού άρεσε πολύ! Είχε ποιητική αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Οι... σουρταφερτατζήδες της «αριστεράς» «θυμηθήκανε» τώρα, στα γεράματα, όσα δεν θυμόντουσαν 50 χρόνια πριν"...

    Mike Beles
    Το ΚΚΕ ειχε πει τοτε οτι το Πολυτεχνειο ειναι προβοκατσια.....οπως οτι ο Πλουμιδης ειναι πρακτορας και δεν εκτελεστηκε......Αλλοι αγωνιστηκανε αλλοι πηραν τη δοξα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σαχλαμάρες. Δεν συζητώ εδώ για το ΚΚΕ, ούτε για το Πολυτεχνείο. Και βασικά δεν απολογούμαι για κανέναν και για τίποτα. Δεν έχω χρόνο να συζητώ περί ανέμων και υδάτων. Έπειτα εγώ τα έγραψα αυτά επειδή είδα το βιβλίο, που είναι εντελώς... απίθανο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ο Ανδρουλάκης με αυτά τα απίθανα και παντελώς αστήρικτα, που λέει στο βιβλίο του περί Πολυτεχνείου έχει ξεπεράσει ακόμη κι αυτούς που μιλάγανε για τον Eric Clapton στην Ελλάδα του '65"...

    Nikos Mitrogiannopoulos
    Και τα ντοκουμένα παραχαραγμένα μπορεί να είναι. Όλα τεκμηρίωση θέλουν. Δεν νομίζω πως υπάρχει ιστορικός που βασίζεται αποκλειστικά σε προφορικές μαρτυρίες, ειδικά αν δεν έχουν τεκμηριωθεί. Ωστόσο το ενδιαφέρον έγκειται στο ότι και το ψέμα είναι μια εκδοχή της ιστορίας. Θέλω να πω ότι ο Ανδρουλάκης ψευδόμενος παράγει, χωρίς να το ξέρει ή να το υπολογίζει, την ιστορία των ψευδών του.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>Και τα ντοκουμένα παραχαραγμένα μπορεί να είναι.<<
    Εννοείται, όλα εξετάζονται και μπαίνουν κάτω από την λάμπα.
    >>Δεν νομίζω πως υπάρχει ιστορικός που βασίζεται αποκλειστικά σε προφορικές μαρτυρίες, ειδικά αν δεν έχουν τεκμηριωθεί.<<
    Και όμως υπάρχουν κι έχουν βγάλει και βιβλία...
    https://www.politeianet.gr/.../9789600368321-sullogiko...
    ΟΛΗ ΝΥΧΤΑ ΕΔΩ

    Dimitris Makares
    δεν φιλοδοξεί να γράψει ιστορία

    Nikos Mitrogiannopoulos
    "Βασικός στόχος του βιβλίου είναι να αποτελέσει ένα σώμα πληροφοριών, που θα καλύψει ορισμένα από τα κενά της έρευνας γύρω από την Εξέγερση του Πολυτεχνείου, και παράλληλα να συμβάλει στη διατήρηση της μνήμης ενός από τα πιο εμβληματικά γεγονότα της νεότερης ελληνικής ιστορίας"
    Το λέει πως σε αφηγήσεις βασίζεται και πως σκοπός του είναι να δώσει πληροφορίες. Καταγραφή μαρτυριών είναι, όχι η Ιστορία του Πολυτεχνείου. Κι εγώ άμα πάρω τις συνεντεύξεις που έκανα και τις βγάλω βιβλίο μπορεί να κάνω ένα βιβλίο με πληροφορίες, άλλες περισσότερο, άλλες λιγότερο αξιόπιστες, γύρω από το λαϊκό, αλλά δεν θα βάλω τίτλο "Η ιστορία του λαϊκού τραγουδιού". Όλα αυτά μετά πρέπει να είναι θέμα συζητήσεων, διασταυρώσεων κλπ. Καταγραφή μαρτυριών είναι η προφορική ιστορία. Και αυτό δεν είναι λίγο, ειδικά όταν δεν υπάρχουν.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Καλά, το πώς το πλασάρει τώρα το καταλαβαίνουμε. Επειδή έχω διαβάσει το συγκεκριμένο βιβλίο εγώ θα πω ότι δεν προσθέτει απολύτως τίποτα, στην τεράστια βιβλιογραφία που υπάρχει για το Πολυτεχνείο.

    Nikos Mitrogiannopoulos
    Όλα κρίνονται, Φώντα. Δεν έχω αντίρρηση. Δεν το έχω διαβάσει, για να είμαι ειλικρινής, οπότε δεν έχω και λόγο να το υπερασπιστώ.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>Το τελευταίο κρούσμα μιας παρόμοιας συκοφαντίας περιλαμβάνεται στο φιλόδοξο πόνημα του ιστορικού Ιάσονα Χανδρινού «Ολη νύχτα εδώ. Μια προφορική ιστορία της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου» (εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα 2019)<< ,https://www.efsyn.gr/politiki/219224_i-dikaiosi-ton-tanks
    Η «δικαίωση» των τανκς
    Γενικά για το Πολυτεχνείο εξελίσσεται πολύ μεγάλη σπέκουλα, που θα κορυφωθεί, όσο πλησιάζουμε προς τα 50χρονα, του χρόνου.

    Nikos Mitrogiannopoulos
    Το "πουλέν" του Φλάισερ...Άστα να πάνε στο διάολο...Ωραίο θέμα για σκέψη άνοιξες. Είπαμε: όλα κρίνονται και καλώς κρίνονται.

    Nikolas Fotakis
    έχω διαβάσει αποσπάσματα από το βιβλίο στο μπλογκ του Σαραντάκου, αλλά δεν είχα ιδέα ότι παραθέτει τις αφηγήσεις ασχολίαστες
    Ευτυχώς δεν συμμετέχει η Ρηγοπούλου σ' αυτή τη βλακεία

    Nikos Mitrogiannopoulos
    δεν είναι μόνο θέμα εκ των υστέρων σχολιασμού αλλά και του πόσο καλά προετοιμασμένος είναι κανείς όταν κάνει μια συνέντευξη, ώστε να πιαστεί από μια απάντηση και να διαφοροποιήσει την ερώτησή του. Ή από το κατά πόσο επανέρχεται με μια δεύτερη ίσως και τρίτη συνέντευξη.

    Sakis Gallo
    Εγώ θέλω να μάθω ποίος τελικά έχει εδώ στην Ελλάδα το Marshall Bluesbreaker του Clapton που άφησε πίσω φεύγοντας όταν ήρθε η χούντα.

    Kostas Papadakis
    ο Ανδρουλάκης.

    Nikos Mitrogiannopoulos
    το πήρε ο Χέντριξ, όταν ήρθε για να συναντήσει τον Χιώτη.

    Stathis Nikokavouras
    Ναι,και ολοι καφε μαζι του.την ιδια ωρα ο κλαπτον ηταν λος αντζελες και υπαρχει ντοκ στο νετφλιξ με την ιστορια του..με ποιους και που ηταν.μονο ελλαδα δεν ηταν.οσο για ανδρουλακη..πρωην ειναι.σε ολα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ήταν ο Κλάπτον στην Ελλάδα το '65 ρε φίλε. Ξέρουμε και πότε ακριβώς ήρθε και πότε ακριβώς έφυγε. Υπάρχουν και φωτογραφίες φυσικά. Και το έχει πει και ο ίδιος σε βιβλία και παντού. Δεν το συζητάμε αυτό.

      Alexis Tambouras
      Υπάρχει ένας μύθος(?) πως είχε ξανά επισκεφθεί την Ελλάδα γύρω στο 70-71 Αλλά ενώ την πρώτη φορά δεν ήταν φατσικά αναγνωρίσιμος και κυκλοφορούσε άνετα ως άγνωστος μεταξύ αγνώστων ,την δεύτερη διάφοροι "ψαγμένοι' του την έπεφταν κάπως άγαρμπα . Εγώ δεν είχα ιδέα περί όλων αυτών μέχρι μια μέρα η Σάντρα Σβορώνου τότε μου είπε πως είχε μαζί του την ακόλουθη στιχομυθία στο καράβι για την Ύδρα :
      " Ρε φίλε, σίγουρα θα σου έχουνε πεί πόσο μοιάζεις με τον Ερικ Κλάπτον "
      κι αυτός ενοχλημένος :
      " Ναι ρε γαμώτο ! Και το χειρότερο είναι πως...είμαι ο Ερικ Κλάπτον"
      Η Σάντρα που ήταν φοβερή τύπισσα κι ανάμεσα στις μουσικά ψαγμένες της Αθηναϊκής Σκηνής μας άφησε χρόνους αρκετό καιρό τώρα αλλά αυτή η ιστορία έχει μείνει ανάμεσα σε όσους την ήξεραν.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Μπορεί να είχε ξαναέρθει ινκόγκνιτο. Δεν το ξέρω... Πάντως το '65 είχε γραφτεί και σε περιοδικά πως ήταν ο Clapton των Yardbirds. Διάβασε αυτό το άρθρο. Έχει πολλά στοιχεία από πηγές της εποχής, όχι "προφορική ιστορία" της σήμερον...
      https://diskoryxeion.blogspot.com/.../the-juniors-eric...
      THE JUNIORS – ERIC CLAPTON θυμόμαστε το δυστύχημα που συγκλόνισε την Αθήνα, πριν 50 χρόνια

      Stathis Nikokavouras
      αλλο το ηρθε για λιγες μερες και διαφορετικο το ζουσε στην αθηνα και επαιζε κιθαρα στην πλακα που ελεγαν οι ιαματικες πηγες

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δυο-τρεις μήνες ήταν εδώ, και έπαιζε κιθάρα σε Κυψέλη, Γλυφάδα και αλλού, υπάρχουν φωτογραφίες.

      Stathis Nikokavouras
      στο ντοκ για την ζωη του δεν αναφερει τιποτα για ελλαδα.αν εμενε 3 μηνες θα το ελεγε.γιαυτο μερες και οχι μηνες.μπορει να το εκριναν αδιαφορο και να μην το εβαλαν τελος παντων

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Στάθη μην επιμένεις, διάβασε εδώ πέρα να μάθεις τι έγινε... άσε τώρα τα ντοκ και τι λέει ο ένας κι ο άλλος. Εδώ είναι η αλήθεια... https://diskoryxeion.blogspot.com/.../the-juniors-eric

      Michalis Matthaiou
      Juniors with Clapton in black 1965,στην θεση του Αλεκου Καρακαντά.

      Alexis Tambouras
      Είναι όπως τα λες και οι αναφορές όλες στο Δισκορυχείο απόλυτα κατατοπιστικές . Αμέσως πριν το δυστύχημα είχα φύγει για Αγγλία και παρότι φαν των Ιdols δεν έμαθα περί αντικατάστασης του Καρακαντά από Κλάπτον σ'αυτή τη περίσταση διότι έλειπα . Για τον Κλάπτον στην Ελλάδα έμαθα από τον Δ.Πολύτιμο αρκετά αργότερα . Δεν νομίζω πως ο Κλάπτον ήταν γνωστός στην Ελλάδα σαν κιθαρίστας των Yardbirds όταν έβγαλαν το For your Love , αλλά ούτε καλά-καλά στην Αγγλία που γινόταν χαμός από συγκροτήματα τότε- παρα μόνο λίγο αργότερα με τους Cream που ήταν φοβερή γκρουπάρα κι έγιναν και οι τρεις τους διάσημοι.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όταν έβγαλαν το "Four your love" οι Yardbirds ο Clapton ήταν άγνωστος στην Ελλάδα. Αλλά επειδή το κομμάτι ήταν μεγάλη επιτυχία (πήγε νούμερο 1 στην Ελλάδα) πολλοί θα τον έμαθαν. Έγραφε το όνομά του πάνω ο δίσκος (έστω και λίγο αλλαγμένο). Τα εξηγώ όλα αυτά στο κείμενο...

      Nickos Ventouras
      σε ένα ντοκ δεν βάζεις τι έκανε για τρεις μήνες κάπου προ δόξας, εκτός αν ήταν σημαδιακό για την εξέλιξη του... κάθε λεπτό πρέπει να μεταφέρει πληροφορία με αντίκτυπο

      Kostas Holis
      Και να φανταστείς, στο αμφιθέατρο των Τοπογράφων του ΕΜΠ, '71-'74 "στοιχιζόμασταν" δίπλα του εναντίον του κακού ... Αποδεικνύει, πως το περιφερόμενο ξεφτιλίκι δεν έχει όρια ...

      Διαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "Τον δίσκο Smog του Κυριάκου Σφέτσα από το ’74 εδώ και μερικά χρόνια τον έχω original"...

    Thanasis Rompotis
    Τραγικό εξώφυλλο...της επανέκδοσης έτσι....

    Stylianos Tziritas
    η λέξη τραγικό είναι τραβηγμένη, ακόμα και αν δεν αρέσει σε κάποιον. Ενδεικτικά της γραφιστικής της εποχής έκδοσης του έκαστο. Τραγικά λέμε τα artworks όπου υπάρχουν γραφιστικές αστοχίες θεματικού, χρωματικού και γεωμετρικού κώδικα (και εδώ δεν υπάρχουν τέτοιες).

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εγώ πιστεύω ότι υπάρχουν και γραφιστικές αστοχίες, και σε σχέση με το concept του άλμπουμ, και θα έπρεπε να μας εξηγήσει ο γραφίστας αν αυτό που βλέπουμε είναι... φλεγόμενος μετεωρίτης, που έρχεται από πού άραγε, ή κάτι άλλο τέλος πάντων...

    Stylianos Tziritas
    Η νεώτερη pop γραφιστική δεν πηγαίνει με την αυτολεξία όπως αυτή μεταφράζεται σε εικόνα. Ακόμα και στην πρωτότυπη έκδοση δεν κινήθηκε ο υπεύθυνος με αυστηρή εννοιολογική γραμμή. Οι γραφίστες δεν είναι περαιωτές του δίσκου αλλά συμβάλλουν στην καλλιτεχνική κατάθεση. Από τη στιγμή που πήραν έγκριση τα έργα και στις δύο περιπτώσεις μάλλον η μεριά του καλλιτέχνη μένει ικανοποιημένη.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αν αυτά που λες ισχύουν τότε λέμε για λάθος από κούνια (για μένα). Το εξώφυλλο οφείλει να συνάδει με το περιεχόμενο και να υπηρετεί το κόνσεπτ του άλμπουμ και όχι να δρα ανεξάρτητα. Εδώ δεν συμβαίνει. Το εξώφυλλο για μένα είναι κακό. Ούτε καν μέτριο. Θάβει τον δίσκο (αν και αυτό θα το αντιληφθούν λίγοι - και κανένας νεότερος μάλλον). Το αν ενέκρινε αυτό το cover σήμερα ο συνθέτης (υποθέτω το ενέκρινε) είναι ένα θέμα...

    Dimitris Kiranastasis
    να τον πάρω τηλέφωνο να ρωτήσουμε. Αν τον ενέκρινε αισθητικά. Νομίζω πάντως είναι κοντά στην αισθητική και των προηγούμενων δίσκων που έβγαλε με τη terraga beat.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όχι. Εγώ λέω τη γνώμη μου. Δεν μ' ενδιαφέρει τι θα πει ο συνθέτης, ώστε να διαμορφώσω γνώμη. Και δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να ενοχλήσουμε και να ανακατέψουμε τον άνθρωπο. Σέβομαι τον συνθέτη και τις επιλογές του, όποιες κι αν είναι αυτές, διατηρώντας όμως το δικαίωμα της κριτικής. Και για τα συγκεκριμένα εξώφυλλα της Teranga Beat δεν τρελαίνομαι. Το μαύρο είναι καλύτερο, αν και ο Σφέτσας μοιάζει εκεί σαν τον Βαγκίφ Μουσταφά-Ζαντέ.

    Teranga Beat
    Αυτή η έκδοση δεν έχει καμία σχέση με την Teranga Beat. Το γράφω εδώ γιατί από χθες μου έχουν πρήξει τα αρχίδια για το εξώφυλλο. Δεν έχω καμία απολύτως σχέση με αυτή την έκδοση. Και φυσικά δεν έχει καμία σχέση αισθητικά με τις εκδόσεις GFO Vol.1-2. Όποιος βλέπει κάτι τέτοιο.......

    Stylianos Tziritas
    συμφωνώ. Άλλης λογικής (θαυμάσιας κατά τη γνώμη μου και στο έχω πει) οι εκδόσεις σου. Εδώ έγινε προσπάθεια μίας άλλης προσέγγισης, λάθος κατά πολλούς καλής κατά τη γνώμη μου (δεν είναι κάτι ρηξικέλευθο), και αυτό έχει από μόνο του ενδιαφέρον.

    Dimitris Kiranastasis
    Oκ τώρα που το ξαναείδα έχεις δίκιο

    Spyros Diastimikos
    Ατυχές. Επανέκδοση άνευ του original εξωφύλλου (ό,τι και να είναι αυτό) είναι πάντα μισοδουλειά.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Θυμάμαι την Little Wing of the Refugees που έβγαζε μόνο διαφορετικά εξώφυλλα στις επανεκδόσεις. Μερικά ήταν άσχημα, άλλα όμως όχι. Παίζει και το χαρτί ρόλο. Στο πώς απορροφάει τα χρώματα. Γενικά τα γυαλιστερά χαρτιά εμένα δε μου αρέσουν, προτιμώ τα ματ. Το original εδώ είναι ένα απλό χαρτόνι, που ρουφάει ωραία το μαύρο - αν και λίγο το "λεκιάζει", όταν το πιάνεις. Δεν είναι laminated, ούτε ματ. Τώρα στην επανέκδοση δεν ξέρω τι χαρτιά έχουνε. Φαντάζομαι αυτά που βλέπουμε συνήθως (σήμερα). Γενικά πάντως εγώ δεν έχω πρόβλημα με τα αλλαγμένα εξώφυλλα - αρκεί να ταιριάζουν στην αισθητική μου και στην αισθητική του δίσκου εννοείται (του κόνσεπτ, που περιλαμβάνει και την εποχή και όλα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Spyros Diastimikos
      Oύτε η επιλογή της Little Wing μου άρεσε (αν και μερικά ήταν ταιριαστά με τη θεματογραφία), ούτε και αυτή του πρώτου Kissing Spell (και Σια) που έβαζε generic πίνακες. Αν θες να κάνεις σωστά τη δουλειά, διερεύνησε να βρεις έστω και ένα καλά σκαναρισμένο πρωτότυπο εξώφυλλο. Τώρα με το διαδίκτυο δεν είναι καθόλου δύσκολο. Κάνε τουλάχιστον μια επαφή με κάποιον συλλέκτη που κατέχει το δίσκο. Δεν θα δυσκολευτείς ιδιαίτερα, σε σχέση με τις τότε εποχές...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Καλά δεν νομίζω ότι ήταν εκεί το θέμα - ότι δεν μπορούσαν να βρούνε το original εξώφυλλο και να το αναπαράγουν. Πάντως υπάρχει και η άποψη κι εγώ δεν την αρνούμαι εντελώς ότι οι επανεκδόσεις δεν πρέπει να έχουν πανομοιότυπα εξώφυλλα με τα ορίτζιναλ. Το ορίτζιναλ είναι ένα. Φυσικά ακόμη και στις επανεκδόσεις με το "ίδιο" cover στην πράξη ποτέ δεν είναι ίδιο το εξώφυλλο με το αρχικό. Υπάρχουν πάντα διαφορές. Και στα χαρτιά και στα στοιχεία, και στις διευθύνσεις κ.λπ. Άλλες επανεκδόσεις έχουν το μπροστά ίδιο και το πίσω διαφορετικό (ή και το ανάποδο). Όλα παίζουν. Τη μεγαλύτερη σημασία για μένα έχει να συνάδει το εξώφυλλο με το περιεχόμενο, την εποχή κ.λπ. - είτε στην πρώτη έκδοση είτε στην επανέκδοση. Να δένει.

      Spyros Diastimikos
      Μιλάω για το οπτικό μέρος, τα επιμέρους credits προφανώς και μπορεί (μην πω ότι είναι απαραίτητο) να διαφέρουν. Καλαίσθητα πάντα. Για παράδειγμά, κάτι αντίστοιχο με το Smog, και ατυχέστατο κατά την άποψή μου γιατί απογυμνώνει το έργο από την όλη DIY αισθητική του, είναι το παρακάτω. Βέβαια, άλλο το εμπορικό appeal μιας νεοδιαστημικής μοντερνιάς και άλλο του ...μαρκαδόρου, αλλά εγώ είμαι πουρίστας μέχρι το μεδούλι.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και τα δύο αυτά εξώφυλλα δεν μου αρέσουν. Το χρωματιστό είναι χειρότερο φυσικά. Τελείως ψεύτικο. 1/10 για το χρωματιστό, 2/10 για το άσπρο. Φυσικά, η μουσική μετράει πάνω απ' όλα και αυτή κρίνουμε. Για τα υπόλοιπα μπορεί να γίνει κάποιος λόγος (αν υπάρχει λόγος). Προσωπικά, και μετά από κάτι χιλιάδες reviews που έχω κάνει, σε ελάχιστες θα δεις να αναφέρομαι σε εξώφυλλα.

      George Loukas
      Το θέμα δεν είναι το εξώφυλλο, κατά τη γνώμη μου, αλλά ο χιπστερισμος των δίσκων σαν μέσο ακρόασης, που διαμορφώνει τόσο υψηλές τιμές. Το εξώφυλλο εδώ εν προκειμένω, αλλά και σε κάθε άλλη δουλειά είναι άποψη γούστου του καθενός, όπως άλλωστε και η μουσική...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Για τα γούστα μας συζητάμε εδώ πέρα. Και όπως το έχουμε πει κι άλλες φορές το γούστο το επικαλούνται κι εκείνοι που δεν το έχουν. Τα υπόλοιπα που λες είναι άλλα θέματα.

      George Loukas
      Άλλο θέμα, σαφώς. Στα πλαίσια του γούστου μας, ίσως να χωράει και αυτό που λέω.
      Εν πάση περιπτώσει, θα προτιμούσα κι εγώ το αυθεντικό, βρίσκω όμως και το νέο ελκυστικό και σίγουρα μέσα στο ύφος του δίσκου.

      Patritsopoulos Nikos
      τι διαολο ,μονο εμενα αρεσει

      Nikos Antoniou
      εγω αυτο που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί πρέπει να αλλάξει το εξώφυλλο. Εφόσον είναι επανακυκλοφορια, για μένα θα έπρεπε να βγει με το αρχικό εξώφυλλο, αυτό ισχύει για κάθε επανακυκλοφορία.

      Anastasios Babatzias
      Δεν ταιριαζει κιολας ... εκτως του οτι ειναι κακο μοιαζει σαν να ναι φτιαγμενο για κανα επισης ξεπλημα indie-κατι

      Κώστας Δευ. Άξιος
      θα μπορούσε να είναι ο νέος δίσκος των smog που θα λέγεται Kyriakos Sfetsas

      Stylianos Tziritas
      ναι σωστή η τοποθέτηση σου περί της ιντογένιας αλλά η εταιρεία και ο καλλιτέχνης έχουν δικαίωμα να προσεδαφιζουν το υλικό τους σε νεώτερα και διαφορετικά ακροατήρια, συμβαίνει χρόνια στις ανά τον κόσμο εταιρείες και εκδόσεις αυτώ.

      Anastasios Babatzias
      φυσικα κ εχουν δικαιωμα δεν το απαγορευσε κανεις, αλλα να το κανουν καλυτερα

      Stylianos Tziritas
      εδώ είναι που διαφωνούμε όπως σου είπα, θεωρώ ότι η δουλειά στο artwork. είναι καλή.

      Διαγραφή
    2. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Χαίρομαι για την γνώμη του Αναστάσιου, επειδή είναι ένας εικαστικός καλλιτέχνης με συγκεκριμένη υψηλή αισθητική και που μπορεί να δει και "πράγματα" στο εξώφυλλο, που δεν μπορούμε να δούμε εμείς.

      Νίκος Σωτηρέλης
      Το άσπρο φόντο κατ' εμέ δεν ειναι ξέπλυμα, είναι ξεγυμνωμα. Στον άσπρο καμβά για να αποδομήσεις και να συνθέσεις θέλει αντίληψη. Και το μαύρο θέλει, αλλά στο μαύρο μπορείς και να κρυφτείς και να την γλιτώσεις. Όπως και να έχει, και για.εμενα στην προκειμένη, το αυθεντικό είναι ασύγκριτο.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Δεν είναι απλή επανέκδοση! Η όλη παραγωγή υπογράφεται πλήρως απ΄τον Κυριάκο Σφέτσα καθώς έγινε υπό την εποπτεία του.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν αλλάζει κάτι αυτό σε σχέση με το θέμα μας.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      σαν ενημέρωση το ανέφερα! απόψεις μπορεί να έχει ο καθένας - είναι γνωστό!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ο Σφέτσας είναι ενεργός. Και με τις εκδόσεις της Teranga ασχολήθηκε. Δεν γινόταν να μην ερωτηθεί για την επανέκδοση ενός ανεξάρτητου 2LP. Αν ο δίσκος είχε βγει στην γαλλική Polydor ας πούμε, το 1974, μπορεί και να μην τον ρώταγε κανένας. Όπως δεν ρωτάγανε τον Vangelis και τον Ρούσσο, για να επανεκδώσουν τα LP των Aphrodite's Child.
      Επίσης άποψη από άποψη διαφέρει. Εγώ δεν μετράω όλες τις απόψεις το ίδιο.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Δεν θα έβγαινε ποτέ στην γαλλική Polydor. Τα master tapes τα έχει ο Κυριάκος στην κατοχή του και μόνο μέσω αυτού θα γινόταν η οποιαδήποτε επανέκδοση. Το είχαμε συζητήσει αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια καθώς με ενδιέφερε πολύ το θέμα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν κατάλαβες τι είπα. Λέω αν είχε βγει το '74 στην γαλλική Polydor και όχι σε ανεξάρτητα ετικέτα, μπορεί και να μην τον ρωτάγανε σήμερα για την επανέκδοση.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Οκ

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και τα μάστερ τα έχει επειδή η εταιρεία ήταν ανεξάρτητη και μπορούσε να τα πάρει.
      Γενικά ισχύει αυτό. Υπάρχουν και εξαιρέσεις. Άμα κυνηγάς κάποια πράγματα μπορεί να το καταφέρεις.
      Βέβαια κάποιοι έχουν αντίγραφα (θυμάμαι ο Πλέσσας είχε αντίγραφα). Αλλά πολλοί δεν έχουν τίποτα.
      Πάντως ο δίσκος είναι εξαιρετικός και αυτό έχει σημασία. Γιατί μπορεί με όλα αυτά που λέμε εδώ μέσα να νομίζουν κάποιοι αδαείς ότι θάβουμε τον δίσκο.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Ο Σφέτσας δεν είναι "κάποιοι" ή "πολλοί" για να έχει αντίγραφα! Οι μουσικές του είναι υπό την κατοχήν του. Ποιος θα είχε αρχείο των ηχογραφήσεων της Greek Fusion Orchestra; Η ΕΡΤ;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και η ΕΡΤ έχει πράματα πολλά. Κι έχει βγάλει κάποια. Και πολλά δεν τα έχει βγάλει βέβαια. Τα ξέρει αυτά ο Σιδερής ο Πρίντεζης. Τα ανέκδοτα της GFO μπορεί να τα είχε, μπορεί να έχει κι εκείνο της Columbia (αφού το έβγαλε και μόνος του). Άμα κυνηγούσε τις δουλειές του κι ήθελε να έχει τα πρωτότυπα (ταινίες και μάστερ) μαγκιά του. Η εξαίρεση είναι. Δεν είναι ο κανόνας. Ο μέγας Γεράσιμος Λαβράνος δεν είχε απολύτως τίποτα - από τόνους ηχογραφήσεων και για την ΕΡΤ και για τις εταιρείες. Κι είχε βάλει εμένα να ρωτήσω και να ψάξω, για συγκεκριμένα έργα.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      φυσικά είναι η εξαίρεση!

      Γιώργος Φραγκίσκος
      Το τρέχον εξώφυλλο είναι ένα ...σύγχρονης αισθητικής εξώφυλλο. Συμφωνώ όμως ότι το παλιό ταιριάζει τέλεια με τη μουσική που περιέχει και επίσης δεν βρίσκω λόγο να αλλάζει κανείς εξώφυλλα ειδικά σε δίσκους που έχουν ένα στοιχείο 'ιστορικου'.

      Trovas Konstantinos
      Με τέτοιο εξώφυλλο, εάν δεν ήξερα το άλμπουμ θα ήμουν έτοιμος να ακούσω Electronica/House/Dub. Καλή προσπάθεια η επανέκδοση του σε βινύλιο, ήταν κάτι που έλειπε πάντως....

      Διαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ριάλια παγκουέ λέει..."...

    Aggeliki Marinou
    Καλογουστος

    Lampros Papalexis
    Φαντάσου τι διαπλοκή έχει πέσει

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ξεπερνάει τη φαντασία...

    Aggeliki Marinou
    σας εχει κυριαρχησει ο φθονος

    Stathis Nikokavouras
    Aυτη που ειχε πει οτι ο παππους της ηταν στο εαμ και εχασε τη ζωη του και βγηκε ο πολακης και την ξεμπροστιασε οτι ο παππους πεθανε κατι χρονια μετα ...ρεντικολο εγινε η σελεμελου

    Νικόλας Τζιουμπρής
    Καί πίσω από όλα η ΕΛΙΑ τού Βαγγέλη

    Ferris Costas
    Karma is a bitch!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ "Παραδώσου λοιπόν / άνευ όρων μωρό μου"...

    Ioannis Papadopoulos
    Δεν παραδίνομαι σου λέω/την λέξη αυτή δεν βάζω εγώ στο στόμα/ δεν παραδίνομαι σου λέω/η μάχη δεν τελείωσε ακόμα [Πάριος]

    Κώστας Χρυσανθόπουλος
    Ελάτε να την πάρετε.....

    Σταύρος Καρτσωνάκης
    Οι ωραίοι έχουν χρέη (και πληρώνουν με φιλιά)

    Georgios Parnavellis
    60.000 δίσκοι και περιπλέον...
    Ανάθεμα την ώρα,
    Κατάρ στη στιγμή,
    συλλάβαν οι κομμουνισταί
    την Εύα την Καϊλή
    Κατιραμένη Κενωνία
    Τόνος

    Takis Akkos
    Πω πω καίλα η Ευα

    Mike Beles
    Ηξερε απο τοτε ο Πασχαλης..χαχαχ

    Alexis Tambouras
    Είστε όλοι σας οπισθοδρομικοί
    Πως κάνετε έτσι βρε παιδί μου
    Με παρασύραν οι Καταριανοί
    Κι αμάρτησα για το κορμί μου [Μάριος]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Tο ελληνικό μουσικό περιβάλλον του 1974 ήταν πολύ μακριά από την ηλεκτροακουστική μουσική, ακόμη και από το νόημα του συγκεκριμένου μουσικού όρου.<<"...

    Costis Drygianakis
    Κάπου το έχω αυτό το 45άρι!

    Evagoras Karageorgis
    Εύγε Φώντα! Γνώριζα το τραγούδι αυτό από μικρός (δεκαετία του 60) γιατί τα μεγάλα αδέλφια μου άκουγαν πολλή Πουλόπουλο. Δεν γνώριζα όμως ότι είναι του Σφέτσα!

    Kwstas Agas
    πάντως η εν γένει δισκογραφική πορεία του Πουλόπουλου πραγματικά ΟΛΟ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ είναι !!!!!!!
    μια χαρά το παρακάτω ... να 'σαι καλά Φώντα που μου έδωσες την αφορμή να το ανακαλύψω ....
    https://youtu.be/OxNcneOC2iw
    Πουλόπουλος Γιάννης - Ξημέρωσε στη γειτονιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή