Πιανίστρια με σπουδές στο Ωδείο Αθηνών (όπως διαβάζουμε στο booklet τής έκδοσης), στο
Βασιλικό Κολλέγιο Μουσικής του Λονδίνου και στο Βασιλικό Ωδείο της Σκωτίας,
βραβευμένη σε Ελλάδα και εξωτερικό και μόνιμος κάτοικος Ηνωμένων Πολιτειών, η
Μαρία-Λήδα Καραπάνου (Maria-Lida Karapanou) τυπώνει τώρα, για
την Subways Music,
το άλμπουμ της “Rachmaninoff in Greece”
(2023).
Το άλμπουμ, στην μεγαλύτερη διάρκειά του, έχει αποτυπωμένο το “Piano Concerto No.2” του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943), στο οποίο συμπράττει η Athens Philharmonia Orchestra υπό τον Βύρωνα Φιδετζή, ενώ συμπεριλαμβάνει και έργα για σόλο πιάνο των Γιάννη Κωνσταντινίδη («Σπουδές 1,2,4 πάνω σε ελληνικούς λαϊκούς ρυθμούς», «Ελληνικοί νησιώτικοι χοροί αρ. 1,5,8»), Δημήτρη Δραγατάκη («Νοσταλγία», «Μικρή Μπαλάντα»), Μπάμπη Κανά («7 Στιγμιότυπα, έργο 17»), μα και της ίδιας της πιανίστριας («Όασις», «Άγγιγμα Ι: Η Λήδα και ο κύκνος», «Φθινοπωρινά φύλλα χορεύουν στον άνεμο του Ντητρόιτ»). Όπως γράφει ο Σοφοκλής Σαπουνάς στο ένθετο, σε σχέση με το έργο του Ραχμάνινοφ:
«Πρόκειται για το δημοφιλέστερο έργο του μεγάλου αυτού Ρώσου συνθέτη και πιανίστα. Η τεράστια καλλιτεχνική επιτυχία του, όταν πρωτοερμηνεύτηκε το 1901, συνέβαλε θεραπευτικά στην κλονισμένη ψυχική κατάσταση, λόγω κατάθλιψης, του 28χρονου τότε Σεργκέι. Η δε διαχρονική αποδοχή του έργου από το κοινό ενίσχυσε ιδιαίτερα τη φήμη και τη σταδιοδρομία του».
Να πούμε λοιπόν πως το “Piano Concerto No.2” του Ραχμάνινοφ είναι ηχογραφημένο από την Μαρία-Λήδα Καραπάνου και την Athens Philharmonia Orchestra στην Αθήνα, στην Αίθουσα συναυλιών Άρτεμις, ενώ τα έργα για σόλο πιάνο είναι ηχογραφημένα από την πιανίστρια στο Brookwood Studio, στην Plymouth (δυτικό προάστιο του Detroit) του Michigan.
Άπαντα τα έργα χαρακτηρίζονται, βεβαίως, από τις πολύ ωραίες ερμηνείες σε τεχνικό και συναισθηματικό επίπεδο, με τις σωστές δυναμικές και με όλα τα επιμέρους ηχοχρώματα να λάμπουν –ιδίως στην ηχογράφηση του κονσέρτου του Ραχμάνινοφ, χωρίς να υπολείπεται το μέρος των ελληνικών συνθέσεων, με το λυρικό στοιχείο να συνεπαίρνει σε όλες ανεξαιρέτως τις εγγραφές–, ενώ και το booklet, με τα κείμενα των Σοφοκλή Σαπουνά, Μαγδαληνής Καλοπανά και Μαρίας-Λήδας Καραπάνου, πλαισιώνει με τον καλύτερο τρόπο και τούτη την έκδοση, κατατοπίζοντας τον ακροατή σε σχέση με τα έργα και τις προκλήσεις τους.
Μια αξιόλογη κυκλοφορία, για τους φίλους τής μουσικής τού «ύστερου ρομαντισμού», που διαθέτει, συγχρόνως, και ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον.
Επαφή: www.subways.gr
Το άλμπουμ, στην μεγαλύτερη διάρκειά του, έχει αποτυπωμένο το “Piano Concerto No.2” του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943), στο οποίο συμπράττει η Athens Philharmonia Orchestra υπό τον Βύρωνα Φιδετζή, ενώ συμπεριλαμβάνει και έργα για σόλο πιάνο των Γιάννη Κωνσταντινίδη («Σπουδές 1,2,4 πάνω σε ελληνικούς λαϊκούς ρυθμούς», «Ελληνικοί νησιώτικοι χοροί αρ. 1,5,8»), Δημήτρη Δραγατάκη («Νοσταλγία», «Μικρή Μπαλάντα»), Μπάμπη Κανά («7 Στιγμιότυπα, έργο 17»), μα και της ίδιας της πιανίστριας («Όασις», «Άγγιγμα Ι: Η Λήδα και ο κύκνος», «Φθινοπωρινά φύλλα χορεύουν στον άνεμο του Ντητρόιτ»). Όπως γράφει ο Σοφοκλής Σαπουνάς στο ένθετο, σε σχέση με το έργο του Ραχμάνινοφ:
«Πρόκειται για το δημοφιλέστερο έργο του μεγάλου αυτού Ρώσου συνθέτη και πιανίστα. Η τεράστια καλλιτεχνική επιτυχία του, όταν πρωτοερμηνεύτηκε το 1901, συνέβαλε θεραπευτικά στην κλονισμένη ψυχική κατάσταση, λόγω κατάθλιψης, του 28χρονου τότε Σεργκέι. Η δε διαχρονική αποδοχή του έργου από το κοινό ενίσχυσε ιδιαίτερα τη φήμη και τη σταδιοδρομία του».
Να πούμε λοιπόν πως το “Piano Concerto No.2” του Ραχμάνινοφ είναι ηχογραφημένο από την Μαρία-Λήδα Καραπάνου και την Athens Philharmonia Orchestra στην Αθήνα, στην Αίθουσα συναυλιών Άρτεμις, ενώ τα έργα για σόλο πιάνο είναι ηχογραφημένα από την πιανίστρια στο Brookwood Studio, στην Plymouth (δυτικό προάστιο του Detroit) του Michigan.
Άπαντα τα έργα χαρακτηρίζονται, βεβαίως, από τις πολύ ωραίες ερμηνείες σε τεχνικό και συναισθηματικό επίπεδο, με τις σωστές δυναμικές και με όλα τα επιμέρους ηχοχρώματα να λάμπουν –ιδίως στην ηχογράφηση του κονσέρτου του Ραχμάνινοφ, χωρίς να υπολείπεται το μέρος των ελληνικών συνθέσεων, με το λυρικό στοιχείο να συνεπαίρνει σε όλες ανεξαιρέτως τις εγγραφές–, ενώ και το booklet, με τα κείμενα των Σοφοκλή Σαπουνά, Μαγδαληνής Καλοπανά και Μαρίας-Λήδας Καραπάνου, πλαισιώνει με τον καλύτερο τρόπο και τούτη την έκδοση, κατατοπίζοντας τον ακροατή σε σχέση με τα έργα και τις προκλήσεις τους.
Μια αξιόλογη κυκλοφορία, για τους φίλους τής μουσικής τού «ύστερου ρομαντισμού», που διαθέτει, συγχρόνως, και ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον.
Επαφή: www.subways.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου