13/9/2024
Ο Τσίπρας δεν το χειρίστηκε καλά το θέμα. Μετά τις απανωτές ήττες από το Μητσοτάκ έπρεπε να αυτοεξοριστεί. Να πάει στην Κούβα ξέρω γω ή στη Βενεζεουέλα και μετά να γυρίσει πίσω, μετά βαΐων και κλάδων, με το τζετ του Μαδούρο, κάπως σαν τον Καραμαλή το ’74, για να σαρώσει, σώζοντας την αριστερά και τη χώρα, υπογράφοντας κανα-δυο μνημόνια. Γιατί κατά κει πάει το πράμα...
Ο Τσίπρας δεν το χειρίστηκε καλά το θέμα. Μετά τις απανωτές ήττες από το Μητσοτάκ έπρεπε να αυτοεξοριστεί. Να πάει στην Κούβα ξέρω γω ή στη Βενεζεουέλα και μετά να γυρίσει πίσω, μετά βαΐων και κλάδων, με το τζετ του Μαδούρο, κάπως σαν τον Καραμαλή το ’74, για να σαρώσει, σώζοντας την αριστερά και τη χώρα, υπογράφοντας κανα-δυο μνημόνια. Γιατί κατά κει πάει το πράμα...
13/9/2024
>>Γιορτάζουμε τον δρόμο που άνοιξε πρώτος ο
Παύλος<<
>>συνέχισαν να μεταλαμπαδεύουν το έργο του<<
>>γνώση του έργου του<<
Ρε αφήστε τα αυτά με «το έργο του»... Μερικά καλά τραγούδια έφτιαξε ο άνθρωπος, δεν ήταν ούτε ο Leonard Bernstein, ούτε ο Τ.S. Eliot…
Εν τω μεταξύ έχω και έτοιμο πράμα, για κάποιον που βιάζεται, αλλά γράφω κιόλας, κατά παραγγελία, μεταπτυχιακό με θέμα τον Παύλο Σιδηρόπουλο το «έργο του», τη συμβολή του στο ελληνικό ροκ και γενικότερα στον ελληνικό πολιτισμό, ή και στον παγκόσμιο (ό,τι γουστάρετε). Τιμή συζητήσιμη, αναλόγως των απαιτήσεων. Π.χ. αν θέλετε να ρίξω ανάμεσα 5-6 Μποντριγιάρ και 2-3 Φουκώ η τιμή θα είναι διαφορετική. Δέχομαι και μαύρα…
>>συνέχισαν να μεταλαμπαδεύουν το έργο του<<
>>γνώση του έργου του<<
Ρε αφήστε τα αυτά με «το έργο του»... Μερικά καλά τραγούδια έφτιαξε ο άνθρωπος, δεν ήταν ούτε ο Leonard Bernstein, ούτε ο Τ.S. Eliot…
Εν τω μεταξύ έχω και έτοιμο πράμα, για κάποιον που βιάζεται, αλλά γράφω κιόλας, κατά παραγγελία, μεταπτυχιακό με θέμα τον Παύλο Σιδηρόπουλο το «έργο του», τη συμβολή του στο ελληνικό ροκ και γενικότερα στον ελληνικό πολιτισμό, ή και στον παγκόσμιο (ό,τι γουστάρετε). Τιμή συζητήσιμη, αναλόγως των απαιτήσεων. Π.χ. αν θέλετε να ρίξω ανάμεσα 5-6 Μποντριγιάρ και 2-3 Φουκώ η τιμή θα είναι διαφορετική. Δέχομαι και μαύρα…
12/9/2024
Παράξενο ξεσηκωτικό κομμάτι από το 1965, απ’ αυτή τη δυνατή μπάντα των Αιγυπτιωτών (Άρης Καραντάνης, Μάρκος Αλεξίου κ.ά.), που είχε την ιταλο-αιγύπτια τραγουδίστρια Alba μπροστά. Και σέικ, και οριενταλισμοί, και τζαζιές από τον Καραντάνη, που πολλά χρόνια αργότερα θα βρισκόταν στο τζαζ σχήμα του Μίμη Πλέσσα...
https://www.youtube.com/watch?v=ozaLwLwwB8o
Παράξενο ξεσηκωτικό κομμάτι από το 1965, απ’ αυτή τη δυνατή μπάντα των Αιγυπτιωτών (Άρης Καραντάνης, Μάρκος Αλεξίου κ.ά.), που είχε την ιταλο-αιγύπτια τραγουδίστρια Alba μπροστά. Και σέικ, και οριενταλισμοί, και τζαζιές από τον Καραντάνη, που πολλά χρόνια αργότερα θα βρισκόταν στο τζαζ σχήμα του Μίμη Πλέσσα...
https://www.youtube.com/watch?v=ozaLwLwwB8o
12/9/2024
Ελπίζω οι καθηγητές και οι καθηγήτριες εκεί πέρα στην Αγριά, σε κανα διάλειμμα, σε κανα κενό, να μιλήσουν στα παιδιά για τον Βαγγέλη και να προτείνουν και κομμάτια του, συνθέσεις του, εξηγώντας και τα βασικά –απ’ αυτά, εννοώ, που οφείλει να γνωρίζει κάθε Έλληνας (τουλάχιστον)–, ώστε να έχει κι ένα νόημα τέλος πάντων η ταμπέλα.
Ελπίζω οι καθηγητές και οι καθηγήτριες εκεί πέρα στην Αγριά, σε κανα διάλειμμα, σε κανα κενό, να μιλήσουν στα παιδιά για τον Βαγγέλη και να προτείνουν και κομμάτια του, συνθέσεις του, εξηγώντας και τα βασικά –απ’ αυτά, εννοώ, που οφείλει να γνωρίζει κάθε Έλληνας (τουλάχιστον)–, ώστε να έχει κι ένα νόημα τέλος πάντων η ταμπέλα.
11/9/2024
Δεν νομίζω πως έχει γραφτεί πιο μεστό και πιο διεξοδικό κείμενο για τα τραγικά πολιτικά γεγονότα της Χιλής, το 1973, σε σχέση με το πώς επέδρασαν στην ελληνική πραγματικότητα της εποχής (σε κοινωνία, πολιτική, Τέχνες, γράμματα κ.λπ.).
[11η Σεπτεμβρίου 1973]
https://www.lifo.gr/san-simera/48-hronia-apo-praxikopima-toy-pinoset-kai-tin-anatropi-tis-kybernisis-aliente-sti-hili
Δεν νομίζω πως έχει γραφτεί πιο μεστό και πιο διεξοδικό κείμενο για τα τραγικά πολιτικά γεγονότα της Χιλής, το 1973, σε σχέση με το πώς επέδρασαν στην ελληνική πραγματικότητα της εποχής (σε κοινωνία, πολιτική, Τέχνες, γράμματα κ.λπ.).
[11η Σεπτεμβρίου 1973]
https://www.lifo.gr/san-simera/48-hronia-apo-praxikopima-toy-pinoset-kai-tin-anatropi-tis-kybernisis-aliente-sti-hili
11/9/2024
[σεξιστικό ποστ]
Καλή σχολική χρονιά στις καθηγήτριες. Να ποτίσουν με λίγο νεράκι αυτές τις άνυδρες τάξεις...
[σεξιστικό ποστ]
Καλή σχολική χρονιά στις καθηγήτριες. Να ποτίσουν με λίγο νεράκι αυτές τις άνυδρες τάξεις...
10/9/2024
Προφανώς είναι προτιμότερο να συζητάμε κάθε μέρα για τον Λευτέρη Παπαδόπουλο ας πούμε, παρά να καταναλώνουμε σαβουρο-ειδήσεις του στυλ «Αυτός είναι ο πιο παχύς ουρακοτάγκος στον κόσμο -Είχε μανία με τα γλυκά, έκανε αυστηρή δίαιτα». Ρε ουστ...
Λοιπόν ο Λ.Π. είχε γράψει λόγια στο δίσκο του Χρήστου Λεοντή «Ανάσταση Ονείρων» το 1966, στα τραγούδια «Έχει ο Θεός», «Είναι σκληρός ο ουρανός», «Πάρε τα μάτια μου», «Χαμοζωή» κτλ. Αυτά τα συγκεκριμένα τραγούδια του Λεοντή είναι ό,τι μπορείς να θεωρήσεις ως τραγούδια των κατατρεγμένων αριστερών της εποχής – και είναι αλήθεια πως ο Λευτέρης Παπαδόπουλος είχε κάνει εκεί πολύ καλή δουλειά.
Τα λόγια είχαν αναφορές στη φτώχεια, στην εξαθλίωση, στη δύσκολη ζωή των λαϊκών συνοικιών –στις οποίες είχαν καταφύγει κυρίως οι κυνηγημένοι του Εμφυλίου, που προσπαθούσαν να ορθοποδήσουν όπως-όπως μέσα στο βίαιο κράτος της δεξιάς–, αλλά ταυτοχρόνως και στην ελπίδα πως αυτά ακριβώς τα βάσανα θα τελείωναν κάποια στιγμή και πως κάτι νέο και καλύτερο θα προέκυπτε στην πορεία.
Τέτοιου τύπου τραγούδια άρχισε να γράφονται με μεγαλύτερη άνεση επί Ενώσεως Κέντρου (όπως εκείνο το περίφημο του Γιάννη Μαρκόπουλου «Ποιος δρόμος», με Καζαντζίδη, Κούρκουλο και Μαρινέλλα, από τους «Αδίστακτους»), όμως ακόμη και τότε η λογοκρισία ήταν εκεί, δηλώνοντας παρούσα και επεμβαίνοντας... όπου απαιτείτο.
Για παράδειγμα στη «Χαμοζωή» η στροφή «Σφύριζαν πλοία, φεύγαν μετανάστες / στην παραλία οι απεργοσπάστες / λάσπη στο χαρμάνι, για χαμοζωή» είχε μετατραπεί σε «Σφύριζαν πλοία, μετανάστες φεύγαν / κάπνα στο λιμάνι, πίκρα ως το πρωί / στην παραλία οι μανάδες κλαίγαν / για το φτωχομάνι, τη χαμοζωή» (όπως διαβάζουμε στο βιβλίο του Λευτέρη Παπαδόπουλου «Τα Τραγούδια μου», στον Κάκτο, το 1982).
Τέτοιου τραγούδια δεν έγραφαν τότε ούτε οι λαϊκοί (που ήταν κάπως πιο... μπρούτοι στις προσεγγίσεις τους), ούτε οι περισσότεροι από τους «έντεχνους» (ίσως γιατί δεν είχαν αυτού του είδους τα βιώματα). Και είναι αυτά ακριβώς τα κομμάτια που, προσωπικώς, τα ξεχωρίζω ως κάτι το πολύ ιδιαίτερο, μέσα στο σώμα του «τραγουδιού με νόημα» εκεί στη μέση του ’60 – και πάντως πριν από τη χούντα.
Είσαι το κλάμα της Καισαριανής
είμαι μιας μάνας δάκρυ απ’ το Χαϊδάρι
Χρόνια που δε μας χάιδεψε κανείς
χρόνια που πάμε κόντρα στο Βαρδάρη...
Προφανώς είναι προτιμότερο να συζητάμε κάθε μέρα για τον Λευτέρη Παπαδόπουλο ας πούμε, παρά να καταναλώνουμε σαβουρο-ειδήσεις του στυλ «Αυτός είναι ο πιο παχύς ουρακοτάγκος στον κόσμο -Είχε μανία με τα γλυκά, έκανε αυστηρή δίαιτα». Ρε ουστ...
Λοιπόν ο Λ.Π. είχε γράψει λόγια στο δίσκο του Χρήστου Λεοντή «Ανάσταση Ονείρων» το 1966, στα τραγούδια «Έχει ο Θεός», «Είναι σκληρός ο ουρανός», «Πάρε τα μάτια μου», «Χαμοζωή» κτλ. Αυτά τα συγκεκριμένα τραγούδια του Λεοντή είναι ό,τι μπορείς να θεωρήσεις ως τραγούδια των κατατρεγμένων αριστερών της εποχής – και είναι αλήθεια πως ο Λευτέρης Παπαδόπουλος είχε κάνει εκεί πολύ καλή δουλειά.
Τα λόγια είχαν αναφορές στη φτώχεια, στην εξαθλίωση, στη δύσκολη ζωή των λαϊκών συνοικιών –στις οποίες είχαν καταφύγει κυρίως οι κυνηγημένοι του Εμφυλίου, που προσπαθούσαν να ορθοποδήσουν όπως-όπως μέσα στο βίαιο κράτος της δεξιάς–, αλλά ταυτοχρόνως και στην ελπίδα πως αυτά ακριβώς τα βάσανα θα τελείωναν κάποια στιγμή και πως κάτι νέο και καλύτερο θα προέκυπτε στην πορεία.
Τέτοιου τύπου τραγούδια άρχισε να γράφονται με μεγαλύτερη άνεση επί Ενώσεως Κέντρου (όπως εκείνο το περίφημο του Γιάννη Μαρκόπουλου «Ποιος δρόμος», με Καζαντζίδη, Κούρκουλο και Μαρινέλλα, από τους «Αδίστακτους»), όμως ακόμη και τότε η λογοκρισία ήταν εκεί, δηλώνοντας παρούσα και επεμβαίνοντας... όπου απαιτείτο.
Για παράδειγμα στη «Χαμοζωή» η στροφή «Σφύριζαν πλοία, φεύγαν μετανάστες / στην παραλία οι απεργοσπάστες / λάσπη στο χαρμάνι, για χαμοζωή» είχε μετατραπεί σε «Σφύριζαν πλοία, μετανάστες φεύγαν / κάπνα στο λιμάνι, πίκρα ως το πρωί / στην παραλία οι μανάδες κλαίγαν / για το φτωχομάνι, τη χαμοζωή» (όπως διαβάζουμε στο βιβλίο του Λευτέρη Παπαδόπουλου «Τα Τραγούδια μου», στον Κάκτο, το 1982).
Τέτοιου τραγούδια δεν έγραφαν τότε ούτε οι λαϊκοί (που ήταν κάπως πιο... μπρούτοι στις προσεγγίσεις τους), ούτε οι περισσότεροι από τους «έντεχνους» (ίσως γιατί δεν είχαν αυτού του είδους τα βιώματα). Και είναι αυτά ακριβώς τα κομμάτια που, προσωπικώς, τα ξεχωρίζω ως κάτι το πολύ ιδιαίτερο, μέσα στο σώμα του «τραγουδιού με νόημα» εκεί στη μέση του ’60 – και πάντως πριν από τη χούντα.
Είσαι το κλάμα της Καισαριανής
είμαι μιας μάνας δάκρυ απ’ το Χαϊδάρι
Χρόνια που δε μας χάιδεψε κανείς
χρόνια που πάμε κόντρα στο Βαρδάρη...
10/9/2024
>>Εκεί λοιπόν πίσω από τον πάγκο του περιπτέρου 226 ζήσαμε το βραδάκι του Σαββάτου την παρουσίαση του βιβλίου μας «Ραντεβού στο Κύτταρο», ένα θαυμαστό χρονικό του ελληνικού Rock και γίναμε μάρτυρες μιας μαγικής ομιλίας του συγγραφέα του Φώντα Τρούσα που ανάγκασε πέρα από όσους ήρθαν να την παρακολουθήσουν και τους περαστικούς να σταθούν για να την ακούσουν.<<
[ο Χρήστος Ασημακόπουλος από το ogdoo. gr]
https://www.ogdoo.gr/politismos/vivlio/ekthesi-vivliou-sto-pedion-tou-areos-ena-parathyro-se-atheatous-magikoys-kosmous
>>Εκεί λοιπόν πίσω από τον πάγκο του περιπτέρου 226 ζήσαμε το βραδάκι του Σαββάτου την παρουσίαση του βιβλίου μας «Ραντεβού στο Κύτταρο», ένα θαυμαστό χρονικό του ελληνικού Rock και γίναμε μάρτυρες μιας μαγικής ομιλίας του συγγραφέα του Φώντα Τρούσα που ανάγκασε πέρα από όσους ήρθαν να την παρακολουθήσουν και τους περαστικούς να σταθούν για να την ακούσουν.<<
[ο Χρήστος Ασημακόπουλος από το ogdoo. gr]
https://www.ogdoo.gr/politismos/vivlio/ekthesi-vivliou-sto-pedion-tou-areos-ena-parathyro-se-atheatous-magikoys-kosmous
10/9/2024
«άρπαζες την πέτρα δίχως να σκεφτείς / τίναζες το χέρι κάτω η τζαμαρία»
(οι μεταπολεμικές «μαφίες» των γειτονιών)
«έβαζες σημάδι γλόμπους και πουλιά / και του κυρ Αλέκου τη χοντρή κυρία»
(bullying, ενοχοποίηση και κακοποιητική συμπεριφορά έναντι των ευτραφών, καταστροφή δημόσιας περιουσίας, επιθετικότητα σε «αθώα πλάσματα»)
Είναι σίγουρο πως τον έχει μελετήσει καλά η ΠτΔ τον Λ.Π.; Μου κάνει εντύπωση αυτή η συνύπαρξη. Εκτός κι αν έμοιαζε με τη... Μαρία του τραγουδιού στα νειάτα της η ΠτΔ (και γέλαγε με όλα αυτά) και σε τούτη τη βάση, μη θέλοντας να καταδικάσει τη νεότητά της, αδιαφορεί για τη σημερινή πολιτική του ορθού.
Ανεξήγητα πράγματα συμβαίνουν στη γειτονιά μας...
«άρπαζες την πέτρα δίχως να σκεφτείς / τίναζες το χέρι κάτω η τζαμαρία»
(οι μεταπολεμικές «μαφίες» των γειτονιών)
«έβαζες σημάδι γλόμπους και πουλιά / και του κυρ Αλέκου τη χοντρή κυρία»
(bullying, ενοχοποίηση και κακοποιητική συμπεριφορά έναντι των ευτραφών, καταστροφή δημόσιας περιουσίας, επιθετικότητα σε «αθώα πλάσματα»)
Είναι σίγουρο πως τον έχει μελετήσει καλά η ΠτΔ τον Λ.Π.; Μου κάνει εντύπωση αυτή η συνύπαρξη. Εκτός κι αν έμοιαζε με τη... Μαρία του τραγουδιού στα νειάτα της η ΠτΔ (και γέλαγε με όλα αυτά) και σε τούτη τη βάση, μη θέλοντας να καταδικάσει τη νεότητά της, αδιαφορεί για τη σημερινή πολιτική του ορθού.
Ανεξήγητα πράγματα συμβαίνουν στη γειτονιά μας...
9/9/2024
Μητσοτακικοί και φιλελέδες πανεπιστημιακοί θέλουν να εμφανίσουν τη χούντα ως κάτι έξω από τη συλλογική ακροδεξιά του ’50, όπως ήταν οι κυβερνήσεις Παπάγου και Καραμανλή ας πούμε (η πρώτη επταετία Καραμανλή ήταν χειρότερη από τη χούντα), ως μια έκφανση του 0,17%, που είχαν λάβει οι Χίτες στις εκλογές του ’46, παρουσιάζοντας τους «γιεγιέδες» ως «νεολαιίστικο κίνημα»(!!), υποστηρίζοντας πως οι χουντικοί, τέλος πάντων, «επαναστάτησαν»(!!) εναντίον των γιεγιέδων, φαλκιδεύοντας την Ελλάδα της χειραφέτησης!! Όλα αυτά είναι για πολλά γέλια...
Είναι γνωστό πως οι γιεγιέδες ήταν ακροδεξιοί βασικά, τα είχαν καλά με το καθεστώς, πολλοί, πιο μετά, έγιναν «άλκιμοι» και πολλά χρόνια αργότερα, πολλούς απ’ αυτούς θα τους βλέπαμε εδώ μέσα και αλλαχού, επί μνημονίων τώρα λέω, να μετατρέπονται σε «χρυσαυγίτες» και να φωνάζουν όπου στέκονταν και βρίσκονταν «πού ’σαι ρε Παπαδόπουλε;», α και να βάζουν… Deep Purple και Doors στα προεκλογικά κιόσκια τους.
Ορισμένα από αυτά τα ζητήματα τα έθιξα στην κουβέντα το Σάββατο, στο Φεστιβάλ του Βιβλίου, γιατί ετέθησαν και τέτοιες ερωτήσεις, που απαντήθηκαν με παρρησία και ρεαλισμό, και όχι φτύνοντας στην Ιστορία.
[καθώς διαβάζω ένα πρόσφατο σχετικό βιβλίο]
Μητσοτακικοί και φιλελέδες πανεπιστημιακοί θέλουν να εμφανίσουν τη χούντα ως κάτι έξω από τη συλλογική ακροδεξιά του ’50, όπως ήταν οι κυβερνήσεις Παπάγου και Καραμανλή ας πούμε (η πρώτη επταετία Καραμανλή ήταν χειρότερη από τη χούντα), ως μια έκφανση του 0,17%, που είχαν λάβει οι Χίτες στις εκλογές του ’46, παρουσιάζοντας τους «γιεγιέδες» ως «νεολαιίστικο κίνημα»(!!), υποστηρίζοντας πως οι χουντικοί, τέλος πάντων, «επαναστάτησαν»(!!) εναντίον των γιεγιέδων, φαλκιδεύοντας την Ελλάδα της χειραφέτησης!! Όλα αυτά είναι για πολλά γέλια...
Είναι γνωστό πως οι γιεγιέδες ήταν ακροδεξιοί βασικά, τα είχαν καλά με το καθεστώς, πολλοί, πιο μετά, έγιναν «άλκιμοι» και πολλά χρόνια αργότερα, πολλούς απ’ αυτούς θα τους βλέπαμε εδώ μέσα και αλλαχού, επί μνημονίων τώρα λέω, να μετατρέπονται σε «χρυσαυγίτες» και να φωνάζουν όπου στέκονταν και βρίσκονταν «πού ’σαι ρε Παπαδόπουλε;», α και να βάζουν… Deep Purple και Doors στα προεκλογικά κιόσκια τους.
Ορισμένα από αυτά τα ζητήματα τα έθιξα στην κουβέντα το Σάββατο, στο Φεστιβάλ του Βιβλίου, γιατί ετέθησαν και τέτοιες ερωτήσεις, που απαντήθηκαν με παρρησία και ρεαλισμό, και όχι φτύνοντας στην Ιστορία.
[καθώς διαβάζω ένα πρόσφατο σχετικό βιβλίο]
Σχόλια από το fb στο ποστ "Μητσοτακικοί και φιλελέδες πανεπιστημιακοί θέλουν να εμφανίσουν τη χούντα ως κάτι έξω από τη συλλογική ακροδεξιά του ’50"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVassilis Serafimakis
Μού φαίνεται βαρύς ο χαρακτηρισμός "οι γιεγιέδες ήταν ακροδεξιοί βασικά" διότι σημαίνει ότι *σχεδόν όλοι* ή *οι περισσότεροι* οι γιεγέδες ήταν τότε ακροδεξιοί.
Ποιούς θεωρούμε "γιεγιέδες"; Να υποθέσω ότι ήταν αυτοί πού λόγω οικονομικής κατάστασης οικογενείας μπορούσαν κατ'αρχάς να ντύνονται αυτό που λέμε "καλά". Τώρα τι ακούγανε; Ακούγανε Γαλλική ποπ, Adamo, Αμερικανική κι Αγγλική ποπ πριν και μετά τούς Beatles, No milk today, She loves me yeah yeah yeah, Iταλική ποπ με πχ Celentano, κ.ά. Δηλ δεν ακούγανε κάποια ηλικία και στυλ όπως τών Aznavour, Sergio Endrigo, Perry Como, κ.α΄.
Εκείνη η γενιά γιεγιέδων ήταν γιά μένα οι μεγαλύτεροι αδελφοί ως ηλικία. Με κουβαλούσαν στα πάρτυ και σποραδικά καταδέχονταν να μο΄κιλήσουν κιόλα. Αν συμφωνούμε έστω γενικά με τη κατάταξη που έδωσα, οφείλω να πώ ότι δεν έπεσα πάνω σε κανέναν ακροδεξιό ανάμεσα τους τότε! Μιλάω γιά την πελατεία τώρα - δεν είχα σχέση με τον χώρο τών δημιουργών.
Ισως ακριβέστερο είναι πώς τότε οι νεαροί ακροδεξιοί ήταν γιεγιέδες βασικά.
Φώντας Τρούσας
Οι γιεγιέδες ήταν έτσι όπως τους παρουσίαζε και ο ελληνικός κινηματογράφος. Το "ακροδεξιοί" δεν σημαίνει ότι ήταν εκοφίτες με λοστούς και με καδρόνια, αλλά ήταν συντηρητικοί, άλλοι ήταν βασιλικοί, δεν είχαν πρόβλημα με τους χουντικούς, ούτε οι χουντικοί μαζί τους, προσκυνούσαν τα δυτικά πρότυπα, σιχαίνονταν τη λαϊκή μουσική και το έντεχνο, ήταν αντικομμουνιστές, διάβαζαν μοντέρνους ρυθμούς, πολλοί θα διολίσθαιναν και προς τους άλκιμους λίγο πιο μετά, τα είχαν καλά με το στρατό κ.λπ. Κλασικός τύπος (διαχρονικού) γιεγιέ ήταν/είναι ο Καρατζαφέρης ας πούμε. Οι περισσότεροι γιεγιέδες που ξέρω εγώ παρέμειναν ακροδεξιοί μέχρι τα γεράματά τους. Οι γιεγιέδες τελικά ήταν το μακρύ χέρι της χούντας στο χώρο της νεολαίας, στην προσπάθειά της να την αποτρέψει από τον μισητό κομμουνισμό. Θέλω να πω δηλαδή πως ήταν πανεύκολο να τους εκμεταλλευθεί η χούντα, γιατί ήταν μια μόδα που της πήγαινε. Μπορούσε να τους χειραγωγήσει. Το μόνο που δεν τους είπε η χούντα ήταν το... ελάτε όπως είστε, με τα μαλλάκια σας, τα ρουχαλάκια σας κ.λπ. Αυτό θα το έλεγε ο Χριστόδουλος, μερικές δεκαετίες αργότερα.
Διαμαντής Καράβολας
... και πόσοι απ αυτούς όταν μεγάλωσαν κ "σοβαρεψανε" χώθηκαν κ σε καμία στοά, διατηρωντας ετσι κ την οικογενειακή παραδοση ε?
Dimitris Trox
Τώρα δεν έχουμε χούντα;Με υβριδικό τρόπο
Σχόλια από το fb στο ποστ "«άρπαζες την πέτρα δίχως να σκεφτείς / τίναζες το χέρι κάτω η τζαμαρία»"...
ΑπάντησηΔιαγραφήBakilos George
Υπερβολική νομίζω η θεοποίηση του για πολλούς (και πολιτικούς) λόγους. Σημαντική η συμβολή του στην έκφραση μιας εποχής αλλά η αγοραία και καιροσκοπική του συμπεριφορά και σαν γραφιας νομίζω είναι ένα ζήτημα.
Konstantinos Kottis
Ουδείς τον θεοποίησε. Ως στιχουργός κατέστη ζωντανός θρύλος πολύ πριν έρθει στην εξουσία το ΠΑΣΟΚ.
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Καλά ο Λευτέρης (πρόεδρο, τον φωνάζουν φίλοι και γνωστοί) ...δεν ήταν στενά Ανδρεϊκός;
George Nikolopoulos
Μικρός τσαντιζομουνα με τα εξής που έγραφε
α) η ..κουτσή κιθάρα..τι στον π..είναι αυτό
β).. παίζανε οι μικρότεροι κλέφτες κ αστυνόμους κ ήταν αρχηγός η Αργυρώ..
ασχολίαστο. Απο τότε λοιπόν τον έγραψα και εγώ κανονικά !
Φώντας Τρούσας
Όχι ρε εντάξει... Έχει γράψει ωραία πράματα ο Λ.Π. και κάποια αριστουργήματα ανάμεσα. Κουτσή κιθάρα ήταν προφανώς κάποια κιθάρα με σπασμένες χορδές.
Nickos Ventouras
> η ..κουτσή κιθάρα..τι στον π..είναι αυτό
μια ταλαιπωρημένη παλιά κιθάρα, χτυπημένη, με καμμιά χορδή σπασμένη, κλπ
> παίζανε οι μικρότεροι κλέφτες κ αστυνόμους κ ήταν αρχηγός η Αργυρώ..
ΝΕ ΤΙ;
Θοδωρής Μανίκας
μάλλον με σπασμένη ταστιέρα...
Vagelis Avgidis
Η ανάλυση των στίχων του Παπαδόπουλου είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα…
Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Εκεί λοιπόν πίσω από τον πάγκο του περιπτέρου 226 ζήσαμε το βραδάκι του Σαββάτου την παρουσίαση του βιβλίου μας «Ραντεβού στο Κύτταρο»"...
ΑπάντησηΔιαγραφήAlex Goulielmos
Υπάρχει ίσως κάποιο βίντεο;
Φώντας Τρούσας
Είναι καλύτερο αυτά να τα παίρνει ο αέρας φίλε μου - αφού είναι λόγια. Τα γραπτά μένουν. Verba volant, scripta manent... όπως λένε.
Kwstas Agas
έπεα πτερόεντα ....
Vassilis Serafimakis
διαφωνώ, με αγάπη!
Kwstas Agas
Από τη μια, όλοι εμείς που δεν μπορέσαμε να είμαστε εκεί, πολύ θα θέλαμε ένα βιντεάκι με αποσπάσματα της εκδήλωσης... Από την άλλη όμως, ίσως να είναι καλύτερα έτσι... Ας μείνουν κάποια πράγματα καταγεγραμμένα γι' αυτούς και μόνο που ήταν εκεί, στην πραγματική/ εκτός υπολογιστή ζωή...
Thekla Tselepi
Φώντα, μου είπαν τα καλύτερα οι φίλοι που ήρθαν στην παρουσίαση και ζήλεψα που δεν μπόρεσα να είμαι κι εγώ εκεί! Εύχομαι, πάντα τέτοια!
Chris Stassinopoulos
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Προφανώς είναι προτιμότερο να συζητάμε κάθε μέρα για τον Λευτέρη Παπαδόπουλο ας πούμε, παρά να καταναλώνουμε σαβουρο-ειδήσεις"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=nCCoIo33Zgg
ΕΧΕΙ Ο ΘΕΟΣ - ΗΡΩΔΕΙΟ 2005 – ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ
Dimitris Makares
Ό,τι εγραψε με Λεοντή αριστούργημα
Michalis Papadakis
https://youtu.be/hCNLuxRn_YU?si=7ff1hr509FcS3McO
Χρήστος Λεοντής - 1966 - Μπάμπης Τσετίνης - Έχει ο Θεός - Παπαδόπουλος - Ανάσταση Ονείρων
Διαμαντής Καράβολας
Ως δημοσιογράφος είχε γυρίσει όλες τις φτωχογειτονιες της Αθήνας κ είχε καταγράψει κ μελετήσει τη ζωή σ αυτές.
Αποτέλεσμα αυτών ένα καταπληκτικό βιβλίο με τίτλο "Οι επαρχίες της Αθήνας" με πολλές φωτογραφίες.
Θέλω να πω ότι με την ιδιότητα του δημοσιογράφου είχε σπουδάσει τον λαϊκό κόσμο, δεν βγαίναν έτσι αυτά τα τραγούδια μόνο απ την εμπνευση.
Kwstas Agas
https://youtu.be/pOg_rPtIOZ4?si=ffRgCCloYpNrlLpY ....
Εγώ αυτό λατρεύω... Επί πάρα μα πάρα πολλά χρόνια γνώριζα μόνο τα λόγια του τραγουδιού από το Καφέ Βιβλίο με τους στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου, μιας και σε όλα τα 80ς είχα τα δύο βιβλία με τους στίχους του (το Καφέ και το Μπλε) μόνιμη συντροφιά μου. Κι επειδή μου άρεσε τόσο πολύ το συγκεκριμένο, δλδ το όσοι προδόθηκαν (από τα πρώτα στο Καφέ Βιβλίο) το διάβαζα ξανά και ξανά και προσπαθούσα, ως 13χρονος, να φανταστώ "πώς θα ήταν το τραγούδι"!! Εντέλει έπρεπε να φτάσουμε στην εποχή του ΥΤ για να λυθεί το ... μυστήριο και με μια απλή πληκτρολόγηση να έχω το τραγούδι στη διάθεσή μου και να το αναρτώ στο παρόν σχόλιο .... (Κι όσο για τα Καφέ και Μπλε βιβλία με τους στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου... Έκανα το λάθος να τα έχω μαζί μου συντροφιά και στα φοιτητικά χρόνια μου στη Θεσσαλονίκη, κόσμος πολύς έμπαινε κι έβγαινε στο φοιτητικό διαμέρισμα μου - ως γνωστόν τα φοιτητικά χρόνια είναι η εποχή της έντονης, και άσκοπης, κοινωνικότητας - ε, δεν ήθελε και πολύ κάποιος να τα λιμπιστεί και να τα βουτήξει... Χαλάλι του, ελπίζω να τα ευχαριστήθηκε. ..)
"΄Οσοι προδόθηκαν " Μπάμπης Τσετίνης
Σχόλια από το fb στο ποστ "[σεξιστικό ποστ] Καλή σχολική χρονιά στις καθηγήτριες"...
ΑπάντησηΔιαγραφήBill Orb
ROXY MUSIC γραμμένο στο πίνακα απο πίσω
Kostas Fuzz Kotsis
αυτό παρατήρησες εσύ;;;;
Vagelis Avgidis
τότε ξέρανε από μουσική…
Lampros Papalexis
Βγαίνει και σε Τίνα Σπάθη;..
Pantelis Lioumis
Πόσους μήνες αποβολή θα χρειαζομουνα
Isidoros Berdedopoulos
Βασική αιτία μείωσης των γεννήσεων.
Stathis Nikokavouras
Ποσες μιν@ρες για παρτυ της...καλα καναμε.
Giorgos Kontogiannis
- Περιγράψτε με τρείς λέξεις
τα μαθητικά σας χρόνια.
- Κοντογιάννη πέρασε έξω...
Βίνα! Έρωτας! 80's
Άγγελος Γαβριήλ
Ο Γιώργος Ρήγας μετά από αυτά που είδε-δεν τον ξανά είδαμε ποτέ...
Nikos Mitrogiannopoulos
και το γραφείο των καθηγητών, βεβαίως, βεβαίως!
Michalis Papadakis
Εχει μεγαλώσει γενιές και γενιές
Ioannis Kamarinos
Στο λύκειο Νέας Πεντέλης είχαμε καθηγήτρια θρησκευτικών πιο εντυπωσιακή από αυτή της φωτογραφίας! Ομολογώ ότι έμαθα πολλά γύρω από τις θρησκείες. Με καθήλωνε το μάθημα της...
Γιώργος Δελτα
Θα μπορούσε να είναι καθηγήτρια θρησκευτικών.Τη γνώρισα τυχαία σε επαρχιακό μπουζουξίδικο μέσω παρέας.Ήταν με τον χορευτή άντρα της Γεωργίου.Είχαν γίνει και οι 2 φανατικοί της εκκλησίας.Έτσι λέγαν τουλάχιστον
Kostas Kingdomcome
Σεπτεμβριο 1982 επαιξαν οι Roxy Music στην Ριζουπολη
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ελπίζω οι καθηγητές και οι καθηγήτριες εκεί πέρα στην Αγριά, σε κανα διάλειμμα, σε κανα κενό, να μιλήσουν στα παιδιά για τον Βαγγέλη"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVagelis Avgidis
Πολύ σωστό…
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Και Θεοδωράκης και Χατζιδάκις να λεγόταν το λύκειο,πάλι πιθανώς θα υπήρχε άγνοια.Οπως και στον Παπαθανασίου δυστυχώς! Δυστυχώς έτσι πιστεύω!
Patritsopoulos Nikos
δεκαετια 80 στο βολο μετα το οσκαρ ελεγα στα ξαδερφια μου αν τον ακουνε και απο μενα οτι μαθανε....α ,η μουσικη που παιζει στη σειρα (spiral) κλπ,τωρα δεν ασχολουνται παρα μονο με λαικα στην Αγρια τωρα εχει μονο μπαρμπαδες ....και δεν ειναι παρα 10 λεπτα απο Βολο
οι καθηγητες απογοητευση
Nisira Louka
Μπορουν ας πουμε στα διαλείμματα να βαζουν μουσικη
Σχόλια από το fb στο ποστ "Παράξενο ξεσηκωτικό κομμάτι από το 1965, απ’ αυτή τη δυνατή μπάντα των Αιγυπτιωτών (Άρης Καραντάνης, Μάρκος Αλεξίου κ.ά.)"...
ΑπάντησηΔιαγραφήYiotis Samaras
Καλός μουσικός ήταν ο Αρης. Τον έχουν ξεχάσει όλοι. Ευχαριστώ που τον θυμήθηκες.
Φώντας Τρούσας
Και Άρης και Μάρκος (Αλεξίου) στο ίδιο γκρουπ. Δεν γίνονται αυτά κάθε μέρα.
Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Γιορτάζουμε τον δρόμο που άνοιξε πρώτος ο Παύλος<<"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVassilis Serafimakis
Θα πλήρωνα γιά να ΜΗ βάλεις μέσα Λακάν, Φουκώ, και το κακό συναπάντημα
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Έχει και έναν πολύ καλό έως άριστο δίσκο!Το φλου !Και μερικά καλά αλλά κομμάτια
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Ο Παύλος ήταν ένα δυστυχισμένο "καλό παιδί".
Τον γνώρισα κάποιες λίγες νύχτες στη Φωκίωνος Νέγρη. Νόμιζε ότι εύκολα βγαίνει από "την τρύπα".. Μεροκάματο έβγαλε, έστω και μικρό, κοντά στον Μαρκόπουλο.
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Ο Τσίπρας δεν το χειρίστηκε καλά το θέμα"...
ΑπάντησηΔιαγραφήStathis Nikokavouras
Και αφου θα ειχε μαζεψει καφε..στην νικαραγουα..τα θυμασαι δεκαετια 80 που πηγαιναν οι συντροφοι για μαζεμα καφε?