Από το Brooklyn, την κοιτίδα της σύγχρονης αμερικανικής jazz, προέρχονται οι Beekman,
ένα κουαρτέτο, το οποίο αποτελούν οι Yago Vazquez πιάνο, fender rhodes, Pablo Menares μπάσο, Rodrigo Recabarren ντραμς και Kyle Nasser τενόρο, σοπράνο. Το
“Vol.02” [ropeadope, 2016], όπως
μαρτυρά και ο τίτλος, είναι το δεύτερο CD τους –είχε προηγηθεί το “Vol.01” στο χιλιανό label Discos Pendiente, όπως διαβάζω–, ένα CD γεμάτο με συνθέσεις των μελών του
συγκροτήματος.
Οι Beekman
δανείζονται στοιχεία από διάφορες φάσεις τής τζαζ ιστορίας – και όχι μόνον της
τζαζ. Ίσως γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο να μην ακούγονται τόσο ξεκάθαρα ως
Αμερικανοί από το Brooklyn
(στην πράξη μόνον ο Nasser είναι Αμερικανός, αφού ο Vaszquez είναι Ισπανός και οι άλλοι δύο Χιλιανοί), καθώς
συχνά-συχνότατα τούς... μπερδεύεις με Ευρωπαίους. Γιατί; Είναι κυρίως οι
μελωδίες τους, πάνω στις οποίες «κάθονται» οι αυτοσχεδιασμοί, που δεν «κολλάνε»
τόσο με το blues, όσο
με την ευρωπαϊκή κυρίως και, δευτερευόντως, με την latin παράδοση.
Περαιτέρω είναι διακριτός κι ένας δυναμισμός στο σχήμα, που
μάλλον προέρχεται από την επαφή των τεσσάρων με το rock –με κάποιο rock τέλος πάντων–, καθώς
αποδεικνύονται πολύ λειτουργικά τα διάφορα «σχήματα» τόσο στα παιξίματα των
σαξοφώνων, όσο, κυρίως, του fender rhodes
(“Something unsettled”).
Από τις συνθέσεις που ξεχωρίζουν είναι επίσης και η “Verdict’s out” με την ιδιαίτερη
τενόρικη εισαγωγή της. Το βασικό περίπου οκτάλεπτο κομμάτι, που ακολουθεί τού
προλόγου, μοιράζεται σωστά ανάμεσα στο latin piano-playing
του Vazquez (συχνά σ’
ένα πνεύμα... νοσταλγίας) και στα σαξόφωνα τού Nasser (δική του η σύνθεση), ο οποίος ανεβοκατεβαίνει τις
κλίμακες με ταχύτητα, σε μιαν επίδειξη παθιασμένων φυσημάτων και δεξιοτεχνίας.
Οι Beekman
είναι ένα απλό, αλλά πολύ μεστό κουαρτέτο, που παίζει αληθινά σημερινή jazz.
Μια jazz, δηλαδή, που χωρίς να απαρνείται το παρελθόν της διατηρεί,
ταυτοχρόνως, έναν σύγχρονο groovy βηματισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου