Οι δημόσιες μουσικές δραστηριότητες του Θάνου Μικρούτσικου
μπορεί να ξεκινούν πριν την δικτατορία, ενταγμένες στο κύμα των πρώτων ποπ-ροκ
συγκροτημάτων και της Μπητλμάνιας, όμως μετά το 1967 πληθαίνουν, καθώς τούτες
συνδέονται με το κύκλωμα των μπουάτ.
Ο Μικρούτσικος μελοποιεί από τα πρώτα βήματά του ποιητές, κι
ένας από τους πιο αγαπημένους του είναι ο Κώστας Καρυωτάκης. Με δύο ποιήματα
του Καρυωτάκη ξεκινά εξάλλου και τη δισκογραφία του.
Είναι ένας δίσκος 45στροφών με τα τραγούδια «Ένα σπιτάκι / Η
μυγδαλιά» [Parlophone,
1969], τα οποία αποδίδει μια γνωστή φωνή της εποχής (από την παρουσία της στις
μπουάτ) η Βάσω Μεσηνέζη. Τα τραγούδια είναι αυτό που λέμε «νεοκυματικά»
(ενορχηστρωμένα για ελαφρά ορχήστρα) θυμίζοντας το ύφος του Γιάννη Σπανού, που
τότε κυριαρχούσε στο χώρο. Ήταν ένα συμπαθητικό, αν και άτολμο, ξεκίνημα, που
δεν προδίκαζε εκείνο που θα ακολουθούσε.
Τι θα μεσολαβούσε μέχρι το δεύτερο δισκάκι του Θάνου
Μικρούτσικου, το 1972 πια;
Βεβαίως οι σοβαρές μουσικές σπουδές δίπλα στον σημαντικό
δάσκαλο, συνθέτη και πιανίστα Γ. Α. Παπαϊωάννου και φυσικά τα νέα καθημερινά
ακούσματα (σύγχρονη μουσική, τζαζ-ροκ συγκροτήματα, Frank Zappa κ.λπ.).
Όπως είχε πει και ο ίδιος ο Θάνος Μικρούτσικος στο βιβλίο
του Οδυσσέα Ιωάννου Ο Θάνος κι ο
Μικρούτσικος / Μια αυτοβιογραφία μέσα από 24 συναντήσεις [Εκδόσεις Πατάκη,
Νοέμβριος 2011]...
H συνέχεια εδώ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου