Πρόκειται για ένα καινούριο σχήμα, καινούριο τουλάχιστον
στην δισκογραφία, το οποίον αποκαλείται Farwest Mandolinistic Orchestra (Fa.M.Or.). Το
σχήμα αυτό το αποτελούν τρεις μουσικοί. Ο Σωτήρης Δεμπόνος ηλεκτρική custom μαντολινο-κιθάρα, live looping, live electronics,
ο Στάθης Ιωάννου ηλεκτρική κιθάρα, live electronics και
ο Κώστας Τσιώλης rhodes πιάνο, προετοιμασμένο πιάνο, live electronics. Ο Δεμπόνος είναι γνωστός από τις προσωπικές δουλειές
του («Του Χάρου τα Δόντια», «Ουράκας», “Far West”, “Film Music”,
“Blue Nevus”), o Στάθης Ιωάννου
έχει παίξει με Illegal Operation,
Sigmatropic, Θάνο
Ανεστόπουλο κ.ά., ενώ ο Κώστας Τσιώλης έχει περάσει από τους One Hour Before the Trip, έχει συνεργαστεί με τον
Λόλεκ κ.λπ. Άρα έχουμε τρεις μουσικούς με χιλιόμετρα στα χέρια τους, που άλλος
«έτσι» άλλος «αλλιώς», έχουν σχέση με αυτό που ακούγεται εδώ, στο πρώτο
φερώνυμο CD της Fa.M.Or. [Same Difference Music, 2019].
Το άλμπουμ επιχειρεί να ισορροπήσει και το καταφέρνει στηριγμένο
σε ποικίλα, ακόμη και σε αντιδιαμετρικά θα τα έλεγα περιβάλλοντα. Από την μια
μεριά υπάρχει το folk, η
παράδοση, η καντάδα π.χ., την οποίαν αισθητικώς αντιπροσωπεύει επαξίως το
μαντολίνο ή το κάτι τέλος πάντων σαν μαντολίνο, που χειρίζεται ο Δεμπόνος, αλλά
από την άλλη υπάρχουν και τα εξω-ελληνικά ηχοχρώματα, αυτά που έχουν να κάνουν
με το rock, με το improv, με το noise, με τα δημιουργικά
ηλεκτρονικά, με κάθε μικρή ή μεγάλη παρασπονδία, που μπορεί να γειτνιάζει με
την ηχητική δολιοφθορά και το αφηρημένο.
Αυτή η συνομιλία δεν είναι εύκολη. Θέλει και παικτικά
κότσια, αλλά βασικά θέλει στιβαρό οδικό χάρτη – και εννοούμε τον τρόπο με τον
οποίον θα επικοινωνήσουν οι συνθετικές ιδέες με το αυθόρμητο.
Η Fa.M.Or. είναι σωστά προσανατολισμένη – δεν
υπάρχει λόγος. Είναι φανερό πως το θέμα έχει μελετηθεί επαρκώς και πως όσα εδώ
προκύπτουν (τούτα τα οκτώ μέσης διάρκειας, χοντρικώς, tracks) δεν είναι αισθητικώς μαχητά.
Είναι σίγουρα, σοβαρά, στιβαρά, απολύτως ενδιαφέροντα και οπωσδήποτε
τοποθετημένα, με άνεση, μέσα στο χώρο του σύγχρονου rock-improv – εκείνου που δεν έρχεται να
αποδομήσει τίποτα προηγούμενο, αλλά να δημιουργήσει νέα και ευεπίφορα στο
ηχητικό παιγνίδι πλαίσια.
Επαφή: www.debonos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου