Για άλμπουμ του συνθέτη της jazz Βασίλη Παπαδόπουλου (Vassilis Papadopoulos) έχουμε γράψει
και παλαιότερα στο blog.
Ψάχνοντας, λοιπόν, μπορείτε να βρείτε reviews για το “Salty Water” (2015) (με το Medlantic Jazz Project), όπως και για το “Amaryllis” (2011), ενώ αρκετά
παλαιότερα, το 1999, είχαμε γράψει στο «Jazz & Τζαζ» και για έναν άλλο δίσκο του, το “Karibu”. Γενικώς, οι
εντυπώσεις, οι κρίσεις, για τις δουλειές του Βασίλη Παπαδόπουλου είναι πολύ
θετικές, κάτι που θα συμβεί και με την πιο νέα δουλειά του, που αποκαλείται “Different Moods” (2023) και που
διατίθεται σε CD μέσω
του προσωπικού του label Orfeas.
Βεβαίως, το να χαρακτηρίσεις «στενά» jazz το “Different Moods” είναι αρκετά επίφοβο, κυρίως γιατί η jazz αποτελεί ένα μόνον μέρος των επιρροών του Β. Παπαδόπουλου. Υπάρχουν, εννοούμε, κι άλλες αναφορές εδώ, που έχουν να κάνουν με την ελληνική παραδοσιακή μουσική, με το «ελαφρό» τραγούδι (διάβαζε romance) και τα ανάλογα κινηματογραφικά scores (του Michel Legrand ας πούμε), με την σύγχρονη μουσική και τον ρόλο των κρουστών σε αυτή, ενώ δεν θα πρέπει να παραβλεφθούν και οι εξω-μουσικές αναφορές και βασικά εκείνες που σχετίζονται με την ποίηση (του Κ.Π. Καβάφη εν προκειμένω).
Τα επτά tracks του CD, που έχει βινυλιακή διάρκεια, προέρχονται από τρεις διαφορετικές sessions (Music Hochschule-Ροστόκ, Boogie Park Studio-Αμβούργο, Cliff Sound Prioductions-Westerly / Rhode Island), με την πρώτη εξ αυτών να συνοψίζεται στο εισαγωγικό “Aufbruch”, ένα κομμάτι που αποδίδεται από ένα κουιντέτο κρουστών της Percussion Community Rostock, υπό τον Jan-Frederick Behrend και με σόλο ντραμς από τον Joel Rosenblatt. Πρόκειται για μια εισαγωγή, που δεν ξέρουμε αν μας βάζει στο κλίμα του δίσκου, αν και σε κάθε περίπτωση είναι εντυπωσιακή (και ως προς την κεντρική ομοβροντία, μα και ως προς τα περιρρέοντα κρουστά).
Τα κομμάτια 2, 3, 4 και 7, δηλαδή τα “Greek dance”, “Longing”, “Pathos” και “Walls” έχουν επίσης κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Βασικά τα 2, 3 και 4 είναι γραμμένα για κάποιο πνευστό (κλαρίνο το 2, όμποε τα 3, 4) και έγχορδα (δύο βιολιά, βιόλα, τσέλο και κοντραμπάσο), με το 2 να έχει τις πιο βαθιές ελληνικές, παραδοσιακές αναφορές, καθώς ο... greek dance είναι ο καλαματιανός. Τα ρομαντικά στοιχεία κυριαρχούν στο “Longing” και στο “Pathos” (με την ωραία γραμμή του όμποε και με τα έγχορδα σε ποικίλους ρόλους, lead και συνοδευτικούς), με το “Walls” να συμπληρώνει τούτη την τετράδα – ένα κομμάτι ενορχηστρωμένο για κλαρίνο, βιόλα και κιθάρα, αργό, βαρύ, το οποίο διαθέτει και απαγγελία του ποιήματος «Τείχη» του Κ.Π. Καβάφη (από την Σάρα Παπαδοπούλου) στην αγγλική γλώσσα.
Το τελευταία session περιλαμβάνει τα κομμάτι 3, 5 και 6. Το 3, το “Longing”, είναι γραμμένο σε δύο διαφορετικά sessions, επειδή στο μεγαλύτερο δεύτερο μέρος του περιλαμβάνει ένα ακόμη σόλο-ντραμς από τον Joel Rosenblatt. Τα tracks 5 και 6, δηλαδή τα “Smiling eyes” και “Starting out my day”, είναι ενορχηστρωμένα για φλούγκελχορν (Scott Wendholt), πλήκτρα (Clifford Carter), μπάσο (Dave Anderson) και ντραμς (Joel Rosenblatt) και είναι τα πιο jazzy του δίσκου του. Ωραίες συνθέσεις, εύχυμες, με ωραία περάσματα στα πλήκτρα και με προφανή μελωδικά προτερήματα.
Ένα απλό, σύντομο (για καλό το λέμε αυτό), αλλά πολύ συγκροτημένο και αβίαστο άλμπουμ από τον Βασίλο Παπαδόπουλο και τους μουσικούς που ανέλαβαν να φέρουν εις πέρας τις συνθέσεις του, που σίγουρα θα αρέσει και θα ενδιαφέρει.
Επαφή: https://www.facebook.com/vassilis.papadopoulos.39
Βεβαίως, το να χαρακτηρίσεις «στενά» jazz το “Different Moods” είναι αρκετά επίφοβο, κυρίως γιατί η jazz αποτελεί ένα μόνον μέρος των επιρροών του Β. Παπαδόπουλου. Υπάρχουν, εννοούμε, κι άλλες αναφορές εδώ, που έχουν να κάνουν με την ελληνική παραδοσιακή μουσική, με το «ελαφρό» τραγούδι (διάβαζε romance) και τα ανάλογα κινηματογραφικά scores (του Michel Legrand ας πούμε), με την σύγχρονη μουσική και τον ρόλο των κρουστών σε αυτή, ενώ δεν θα πρέπει να παραβλεφθούν και οι εξω-μουσικές αναφορές και βασικά εκείνες που σχετίζονται με την ποίηση (του Κ.Π. Καβάφη εν προκειμένω).
Τα επτά tracks του CD, που έχει βινυλιακή διάρκεια, προέρχονται από τρεις διαφορετικές sessions (Music Hochschule-Ροστόκ, Boogie Park Studio-Αμβούργο, Cliff Sound Prioductions-Westerly / Rhode Island), με την πρώτη εξ αυτών να συνοψίζεται στο εισαγωγικό “Aufbruch”, ένα κομμάτι που αποδίδεται από ένα κουιντέτο κρουστών της Percussion Community Rostock, υπό τον Jan-Frederick Behrend και με σόλο ντραμς από τον Joel Rosenblatt. Πρόκειται για μια εισαγωγή, που δεν ξέρουμε αν μας βάζει στο κλίμα του δίσκου, αν και σε κάθε περίπτωση είναι εντυπωσιακή (και ως προς την κεντρική ομοβροντία, μα και ως προς τα περιρρέοντα κρουστά).
Τα κομμάτια 2, 3, 4 και 7, δηλαδή τα “Greek dance”, “Longing”, “Pathos” και “Walls” έχουν επίσης κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Βασικά τα 2, 3 και 4 είναι γραμμένα για κάποιο πνευστό (κλαρίνο το 2, όμποε τα 3, 4) και έγχορδα (δύο βιολιά, βιόλα, τσέλο και κοντραμπάσο), με το 2 να έχει τις πιο βαθιές ελληνικές, παραδοσιακές αναφορές, καθώς ο... greek dance είναι ο καλαματιανός. Τα ρομαντικά στοιχεία κυριαρχούν στο “Longing” και στο “Pathos” (με την ωραία γραμμή του όμποε και με τα έγχορδα σε ποικίλους ρόλους, lead και συνοδευτικούς), με το “Walls” να συμπληρώνει τούτη την τετράδα – ένα κομμάτι ενορχηστρωμένο για κλαρίνο, βιόλα και κιθάρα, αργό, βαρύ, το οποίο διαθέτει και απαγγελία του ποιήματος «Τείχη» του Κ.Π. Καβάφη (από την Σάρα Παπαδοπούλου) στην αγγλική γλώσσα.
Το τελευταία session περιλαμβάνει τα κομμάτι 3, 5 και 6. Το 3, το “Longing”, είναι γραμμένο σε δύο διαφορετικά sessions, επειδή στο μεγαλύτερο δεύτερο μέρος του περιλαμβάνει ένα ακόμη σόλο-ντραμς από τον Joel Rosenblatt. Τα tracks 5 και 6, δηλαδή τα “Smiling eyes” και “Starting out my day”, είναι ενορχηστρωμένα για φλούγκελχορν (Scott Wendholt), πλήκτρα (Clifford Carter), μπάσο (Dave Anderson) και ντραμς (Joel Rosenblatt) και είναι τα πιο jazzy του δίσκου του. Ωραίες συνθέσεις, εύχυμες, με ωραία περάσματα στα πλήκτρα και με προφανή μελωδικά προτερήματα.
Ένα απλό, σύντομο (για καλό το λέμε αυτό), αλλά πολύ συγκροτημένο και αβίαστο άλμπουμ από τον Βασίλο Παπαδόπουλο και τους μουσικούς που ανέλαβαν να φέρουν εις πέρας τις συνθέσεις του, που σίγουρα θα αρέσει και θα ενδιαφέρει.
Επαφή: https://www.facebook.com/vassilis.papadopoulos.39
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου