Σάββατο 8 Ιουνίου 2024

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 580

8/6/2024
Μπορεί να μου ήρθε «σαν λάμψη», όπως γράφω και στον πρόλογο του βιβλίου μου, η φωτεινή ιδέα να έχει το «Ραντεβού στο Κύτταρο» ένα εξώφυλλο, που να παραπέμπει στο ιστορικό LP του ελληνικού ροκ «Ζωντανοί στο Κύτταρο» [Zodiac, 1971], όμως από την ιδέα έως την υλοποίησή της υπήρχε απόσταση. Έπρεπε να ισχύσουν διάφορες προϋποθέσεις...
Κατ’ αρχάς το σχέδιο έπρεπε να ήταν του ίδιου σκιτσογράφου, του θρυλικού Βύρωνα Απτόσογλου («Μικρός Ήρως» κ.λπ.). Έπειτα θα έπρεπε να διαθέτει και αυτό ζούγκλα και ει δυνατόν με κορίτσι και φίδι, και να κυριαρχούν επίσης το κίτρινο και το πράσινο. Ακόμη θα έπρεπε το σχέδιο να ολοκληρωνόταν σ’ ένα εξώφυλλο περιοδικού και όχι να απλωνόταν σε εξώφυλλο-οπισθόφυλλο, όπως συνέβαινε με τα εξώφυλλα του Απτόσογλου στο περιοδικό «Ζούγκλα» ας πούμε, γιατί τότε το εξώφυλλο, μπροστά, δεν θα ήταν εικαστικά ολοκληρωμένο (αν γυρνούσε το σχέδιο και στο οπισθόφυλλο), ενώ, περιττό να το πω αυτό, ένα σχέδιο δύο σελίδων είναι αδύνατον τεχνικά να προσαρμοστεί σε μία.
Βρέθηκε λοιπόν ο Ζορρό της Ζούγκλας από το 1960, που ουσιαστικά είναι ο Ταρζάν με μασκούλα, στο ίδιο χρωματικό μοτίβο, με φίδι και κορίτσι μαζί, και κυρίως με εικαστικό που δεν ολοκληρωνόταν και στο οπισθόφυλλο - αν και πάλι έπρεπε να γίνει μια μικρή προσαρμογή, ώστε το εξώφυλλο του κόμικ να ταιριάξει στις διαστάσεις του εξωφύλλου του βιβλίου. Το ότι έπρεπε, τώρα, το πρωτότυπο κόμικ να βρεθεί σε πολύ καλή κατάσταση, με ακμαία τα χρώματά του και με τις μικρότερες δυνατές κιτρινίλες, βρωμίτσες, άλλες τοπικές φθορές κ.λπ. ήταν, και αυτό, μια επιπρόσθετη δυσκολία. Και τέλος, αφού όλα τα παραπάνω θα πήγαιναν κατ' ευχήν, θα έπρεπε να παρθεί και η άδεια από τις εκδόσεις «Μικρός Ήρως». Θα συνέβαινε κι αυτό, και ευχαριστώ και από εδώ τον Βαγγέλη Κορωνάκη και βεβαίως τον Λεωκράτη Ανεμοδουρά.
Επένδυσα στο εξώφυλλο (παρότι γράφω κείμενα, πιστεύω πολύ στη δύναμη της εικόνας και της φωτογραφίας – γι’ αυτό και πάντα στα κείμενά μου φροντίζω τις φωτογραφίες όσο και τις λέξεις) και δικαιώθηκα, απολύτως, εκ του αισθητικού αποτελέσματος.
Το «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024], που τώρα κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία, έχει εξωφυλλάρα!

7/6/2024
Δέσποινα Στυλιανοπούλου (RIP) και Πέτρος Μήλας ήταν ζευγάρι, με παπά και με κουμπάρο. Εδώ και οι δυο μαζί, πριν παντρευτούν...
7/6/2024
Θυμάται κανείς πως οι Raining Pleasure, στο Flood (2001), είχαν διασκευάσει το "I won't hurt you" των West Coast Pop Art Experimental Band από το 1967;
[τολμηρή και ψαγμένη επιλογή - που δείχνει προσωπικότητα]
https://www.youtube.com/watch?v=fj8Dt2TvKc0

6/6/2024
Ο Θανάσης Γιώγλου γράφει στο Ogdoo. gr για το "Ραντεβού στο Κύτταρο".
>>(Επειδή κατά καιρούς έχουν εκδοθεί κι έχουμε διαβάσει «τέρατα και σημεία», όχι μόνο για την ποπ και ροκ μουσική, αλλά και γενικότερα, θεωρώ πως το όνομα του Φώντα Τρούσα αποτελεί από μόνο του το καλύτερο εχέγγυο για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του βιβλίου).<<
https://www.ogdoo.gr/politismos/vivlio/diavasame-to-rantevoy-sto-kyttaro-tou-fonta-troysa-ogdoo

6/6/2024
Τεράστιο τραγούδι. Το τελευταίο τεράστιο ελληνικό τραγούδι. Δεν έχω ακούσει τίποτα πιο σημαντικό –στη χορεία των εκατομμυρίων views– έκτοτε.
Αναλογιζόμενοι το τέλος του είναι σαν ο άνθρωπος να το έγραψε από το υπερπέραν και να το έστειλε στους θνητούς, πίσω στη γη, για να τους δείξει τι σημαίνει αθανασία...
https://www.youtube.com/watch?v=girhxLIY5F0

6/6/2024
Η Mόνικα είναι 39 και η Σάττι πάει για τα 38. Τις λες και συνομήλικες.
Η Μόνικα έκανε ένα πολύ καλό ντεμπούτο άλμπουμ το 2008, στα 22 της, που δεν το έχει κάνει η Σάττι ακόμη. Βέβαια η Μόνικα γρήγορα ξεφούσκωσε και σήμερα όπου τη δεις σου θυμίζει την... Ελλάδα του Μητσοτάκη (εγώ όταν τη βλέπω στο μυαλό μου έρχονται κατ’ ευθείαν ο Τσιτσιπάς, η Σάκκαρη, ο Μπακογιάννης, η Κοσσιώνη, ο Σκέρτσος, ο Χατζηνικολάου, η Μαρέβα... τέλος πάντων αυτοί οι ανθρωπότυποι), ενώ η Σάττι ξεκίνησε εντελώς αθόρυβα (κανείς δεν θυμάται ουσιαστικά πότε και με τι), φουσκώνοντας στη διαδρομή. Ασυζητητί μπορείς να ταυτιστείς πιο εύκολα μαζί της, αφού η Σάττι διαθέτει original λαϊκά χαρακτηριστικά, όμως εκείνο που πρέπει να κάνει είναι να εκφράσει τους ανθρώπους της ηλικίας της – και όχι τις 18χρονες και τους 18χρονους.
Για μένα πρέπει να κάνει λαϊκά τραγούδια η Σάττι, κάπως σαν αυτά του Παντελίδη στο πιο εξελιγμένο βέβαια. Να βάλει μέσα ό,τι θέλει, αλλά να είναι λαϊκά στη βάση τους, για να πιάσει ηλικιακές γκάμες 25-50. Μ’ αυτά τα λατινο-τραπό-ρεγκετόν και τα λοιπά δεν μπορεί να πάει μακριά το πράμα. Δεν είναι 20, πάει για τα 40.
Πρέπει η Σάττι να δει ασυζητητί το λαϊκό τραγούδι. Με κόλπα συγκεκριμένα όμως, με ψαγμένες ενορχηστρώσεις (από τις οποίες δεν θα απορρίπτεται το μπουζούκι) και με στίχο σωστό. Εγώ εκεί βλέπω μέλλον.
Ο Πασχάλης στα 40 του ήταν ασήμαντος για την ποπ (ενώ ήταν πρωτοπόρος στα είκοσί του). Άμα κολλήσει εκεί η Σάττι, σ’ αυτά που κάνει τώρα, σε λίγο θα του κάνει παρέα.

5/6/2024
Οι Πάροικοι είναι ένα από τα κορυφαία, αν όχι το κορυφαίο xian-rock ελληνικό συγκρότημα, και δεν θυμάμαι να έχω διαβάσει ποτέ κάτι στα σχετικά βιβλία γι’ αυτούς, παρά το γεγονός πως έχουν τέσσερις δίσκους μέσα στα χρόνια.
Στο «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024], που τώρα κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία, γράφω για το πρώτο LP τους, με τίτλο το όνομά τους, από το 1980, που αγνοείται ακόμη και από το discogs. Στα καλύτερα κομμάτια τους οι Πάροικοι θυμίζουν τα γκρουπ του ελληνικού flower-power (Poll, Blue Birds κ.λπ.) –ακούστε στα σχόλια–, ενώ τέτοιες μοναδικές πληροφορίες, που έχουν το νόημά τους, θα ανακαλύψει ο αναγνώστης κάμποσες στο βιβλίο μου...

5/6/2024
Στις γιορτές του κρασιού γινότανε χαμός από ροκ συγκροτήματα. Ήθελα κάτι να γράψω στο "Ραντεβού στο Κύτταρο", και να χώσω κάπου κι αυτή τη φωτό με το... λεβέντη τον τσολιά, αλλά τελευταία στιγμή είπα... άστο... άλλη φορά...

5/6/2024
Για τον Demetrio Stratos έχω γράψει πολλές φορές στο παρελθόν. Σίγουρα, μέσα από τα δικά μου κείμενα στο Jazz & Τζαζ, ήδη από τα 90s, γνώρισαν πολλοί αναγνώστες, για πρώτη φορά ή καλύτερα, αυτό τον τεράστιο μουσικό και εδώ δεν γίνεται να μην θυμηθώ το τεύχος και CD #67, με Area & Demetrio Stratos, από τον Οκτώβριο του ’98, το αφιέρωμα Stratosphera II στο Bios, τέλος Νοεμβρίου του 2004 (οργάνωση από Bios και Jazz & Τζαζ – είχα γράψει κι άλλα κείμενα τότε στο περιοδικό) και ακόμη την εκδήλωση στο ΚΠΙΣΝ, 7-9 Ιουνίου 2018, «Στα όρια της φωνής», με την καλλιτεχνική επιμέλεια της Θάλειας Ιστικοπούλου και του Claudio Chianura, όπου και πάλι είχα γράψει τα σχετικά κείμενα στο πρόγραμμα.
Για τον Demetrio Stratos γράφω και στο «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024], που τώρα κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία, σε ξεχωριστό κεφάλαιο. Και πώς θα μπορούσε να μην συμβεί αυτό, αφού ο Stratos είχε ελληνική καταγωγή, τραγουδούσε ελληνικά, ήταν επηρεασμένος από την ελληνική παραδοσιακή μουσική κ.λπ.

4/6/2024
Έχουν διαλύσει τη φύση, έχουν παραδώσει τα πάντα στο κέρδος και την εκμετάλλευση –πάρκα, πλατείες, δάση, παραλίες, βουνά, θάλασσες, νησιά, στεριές και ό,τι άλλο βάλει ο νους σου–, αλλά θα σου βάλουνε το πρόστιμο, αν δεν καθαρίζεις το χωράφι σου, επειδή τώρα το θυμηθήκανε.
Δεν έχουν τι να κάνουνε και το μόνο που τους νοιάζει είναι πώς να σκαρφίζονται σαδιστικές «εφαρμογές», με τα ηλίθια κεφάλια τους, για να σου περιορίζουν την ελευθερία και να κάνουν τη ζωή σου πιο δύσκολη.
Στη Βόρεια Κορέα πρέπει να έχεις μεγαλύτερη άνεση κινήσεων. Αρκεί να σπαράζεις, όταν βλέπεις το βουβαλόπαιδο και όλα τ’ άλλα τα γράφεις στα @@ σου...
[σιχαμένοι]

4/6/2024
Μέχρι και για τον Mal θα διαβάσεις στο νέο «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024], που τώρα κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία, τον Ουαλό, που έκανε μεγάλη καριέρα στην Ιταλία με τους Primitives στα σίξτις και που θα έδινε μερικά πολύ καθοριστικά live, για την ανάπτυξη και του ελληνικού ροκ, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, την άνοιξη του 1971, με σαπόρτ πάμπολλα δικά μας συγκροτήματα και καλλιτέχνες...

3/6/2024
Ψάχνοντας τις προάλλες σε κάτι παλιά περιοδικά, για να βρω κάτι συγκεκριμένο, έπεσα πάνω σε μια μεγάλη έγχρωμη διαφήμιση, στην οποία πρέπει να ήταν η Μαρία Βασιλείου πάνω σε μηχανή(!) – όχι με το χτένισμα που είχε στην «Ευδοκία», πιο μετά... Δεν θυμάμαι τι διαφήμιζε. Πάντως θυμάμαι ότι η διαφήμιση ήταν σέξυ...
Ήμουν τόσο καρφωμένος σ’ εκείνο που έψαχνα, με αποτέλεσμα να μην... κοντοσταθώ, να μην το τσεκάρω (να δω αν ήταν όντως η Βασιλείου – πρέπει να ήταν), να μην τη σκανάρω. Την έκανα τη μ@λακία, είπα σήμερα...
Το θυμήθηκα το απόγεμα, και παρότι γύρισα πίσω στο χρόνο (καμιά βδομάδα), αρχίζοντας να ψάχνω κάποια σταμπαρισμένα έντυπα, σύντομα θα απογοητευόμουν, αφού η διαφήμιση δεν ήταν πουθενά. Δεν είχα και χρόνο να συνεχίσω... Οπότε, τώρα, μόνο κατά τύχη, αν ξαναπέσω πάνω της...
Μαρία Βασιλείου στη φωτό, που έχει και πόδια (η φωτό), αλλά αυτά θα τα δείξω άλλοτε...

14 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ για την Μαρία Βασιλείου...

    Nina Tsavou
    Κούκλα κι’αδικοχσμένη…

    ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΟΥΚΑΣ
    Είδα την φωτογραφία και νόμισα πως είναι η Μαρίσκα Βέρες των Shocking Blue.

    Nikos Markakis
    εγώ πάλι νόμιζα ότι ήταν η Μαρία Σνάιντερ, αυτή με τον Μάρλον Μπράντο στο ταγκό!

    Γιώργος Σεργάκης
    https://bit.ly/3yI49m9

    Φώντας Τρούσας
    'Oχι δεν ήταν αυτή η φωτό. Κι αυτή πολύ ωραία. Ήταν διαφήμιση.

    Γιώργος Σεργάκης
    αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι η σελίδα του φέισμπουκ που φιλοξενεί τη φωτογραφία. Νομίζω ότι την έχει φτιάξει (τη σελίδα) μέλος της οικογένειάς της.

    George Ioakeimidis
    Σίγουρα ; Εμένα μου κάνει σα τη Μαρίσκα των Shocking Blue!

    Φώντας Τρούσας
    Η Μαρία Βασιλείου είναι προφανώς.

    Giorgos Mikrogiannakis
    Υποθέτω πως ξέρεις ότι στην Ευδοκία την είχε ντουμπλάρει η Ελένη Ροδά.

    Φώντας Τρούσας
    Αυτά τα μάθαμε στο προνήπιο

    Giorgos Mikrogiannakis
    για να μαθαίνουν κι οι αναγνώστες σου.

    Φώντας Τρούσας
    Οι πάντες ξέρουν για τη Ροδά.

    George Ioakeimidis
    ?????

    Mirsini Loizou
    Μου επιτρέπεις να «καλέσω» τον φαντάρο της ταινίας Γιώργος Κουτούζης και συμπρωταγωνιστή της Μαρίας (αν ειναι η Μαρία)

    Φώντας Τρούσας
    100% είναι η Βασιλείου. Όσοι λένε κάτι άλλο πιο πάνω κάνουν λάθος.

    Γιώργος Κουτούζης
    ναι Μυρσινη..δεν θα μπορουσε να μοιαζει με καμμια..η Μαρια ειναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μέχρι και για τον Mal θα διαβάσεις στο νέο «Ραντεβού στο Κύτταρο»"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=kbxzT9bb3EQ
    Mal & The Primitives - Gira gira
    https://www.youtube.com/watch?v=suJ2L_Hbdaw
    MAL – ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

    Makis Kontizas
    Με πέλομα πολ και μορκα?μια χαρά ήτανε.

    Φώντας Τρούσας
    Τα γράφω στο βιβλίο αναλυτικά...

    George Ioakeimidis
    Και πρωταγωνιστησε σε πάμπολλα σινερομαντσα της εποχής ....

    Φώντας Τρούσας
    Σε κανονικά ρομάντσα πρωταγωνίστησε, ασ' τα τα χάρτινα. Το βιβλίο το αγόρασες; Αυτό θέλω να μου πεις...

    George Ioakeimidis
    Δεν θα σου πώ!

    Φώντας Τρούσας
    To κρατάς μυστικό ε; Εντάξει...

    Costas Arvanitis
    https://www.45cat.com/record/46g50091
    Mal Dei Primitives - Καλοκαίρι (Occhi Neri)

    Φώντας Τρούσας
    Ναι, γράφω και για το δισκάκι, στο οποίο λογικά παίζουν οι Camel.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Για τον Demetrio Stratos έχω γράψει πολλές φορές στο παρελθόν."...

    Αντρέας Μπικουβαρακης
    Ακριβώς από αυτό το τεύχος τζαζ&τζαζ τον έμαθα.

    Labis Vasilatos
    ομοίως.

    George Ioakeimidis
    Ύπνε που παίρνεις τα παιδιά, έλα πάρε και τούτο ....

    Michalis Inchains
    Από αυτό το τεύχος τον έμαθα! Έφαγα την τότε ελληνική αγορα δίσκων να βρω αλμπουμς αλλά μάταια. Μέσο καλών φίλων και φοιτητών στην Ιταλία κατάφερα τελικά να αποκτήσω μερικά βινύλια .
    Να είσαι καλά Φώντα!!! Σε σένα το χρωστάω

    Φώντας Τρούσας
    Εγώ είχα γράψει κείμενα, το CD το είχε επιμεληθεί ο Γιώργος Χαρωνίτης.

    Mihalis Botonakis
    και οι 2 σας είστε αξιέπαινοι. Μας μάθατε πολλά μέσα από το Jazz&Τζαζ! Σας ευχαριστώ!

    Michalis Inchains
    τότε την αγάπη μου και στους δυό σας!

    Lia Hide
    Michalis Inchains Φώντας Τρούσας Γιώργος Χαρωνίτης κι εγωωωωωωωωωωω!

    Nikitas Kakavas
    Aπο αυτό το τεύχος έμαθα για τον Stratos.

    Bill NaturalGV
    https://youtu.be/Oe9w7On1UHI?si=kRSX687qp7BpExzZ
    Cometa rossa (Live 1975)

    Vagelis Avgidis
    Φοβερό εκείνο το cd. Το θεωρώ μεγάλο απόκτημα!

    Anastasia Rouchota
    Σας ευχαριστώ για την ωραία παρουσίαση που είχατε κάνει στο βιβλίο μου «που’ οι Έλληνες» ( εκδόθηκε το 1997) και στο οποίο παρουσίαζα ,μεταξύ άλλων,με το δικό μου τρόπο , αρκετά απλό , βέβαια, τον μεγάλο καλλιτέχνη.

    Φώντας Τρούσας
    Ναι, το θυμάμαι, παρότι έχουν περάσει 27 χρόνια, να'στε καλά.

    Dimitris Nikolaou
    Καλησπέρα σας. Πως μπορώ να βρώ το τεύχος και το CD ; (Το είχα κάποτε αλλά δυστυχώς μου το πήραν)!

    Dimitri- Mitsos Poulikakos
    Οι γεροντότεροι, τους ακούγαμε ήδη, πριν απο τα μέσα των '70'ς

    Φώντας Τρούσας
    Ο Λαμπίτσι έπαιζε κιθάρα στην πρώτη φάση των Area, όταν έφυγε από Ελλάδα. Οι Area στην αρχή θυμίζουν πολύ Εξαδάκτυλο (το ξεχασμένο πηγάδι).

    ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΟΥΚΑΣ
    Από δική σου εκπομπή είχα ακούσει το «Cometa rossa», στα τέλη της δεκαετίας του '70, στο Τρίτο πρόγραμμα, αν θυμάμαι καλά. Λίγο καιρό μετά, διάβασα ένα άρθρο στο περιοδικό Μουσική και αργότερα πήρα την κασέτα των Area, από τον μακαρίτη τον Άσιμο.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Είχε βάλει και ο πετρίδης στο ροκ κλαμπ -νομίζω τέλη σέβεντις- το gerontocrazia, και είχα πάθει πλάκα. Το άρθρο της μουσικής σε ποιο τεύχος ήταν? Νόμιζα ότι ήταν σε αυτό που είχε και τον pino daniele, αλλά θυμόμουν λάθος. Είχα πάρει -στη νάπολη- το antologicamente αρχές 80ς.

    Φώντας Τρούσας
    Νομίζω είναι σ' ένα πράσινο.
    Ναι, Ιούνιος '80
    Το Δημήτρης Στράτος το είχε πρωτογράψει ο Λεωτσάκος

    Manos Sketos
    Από αυτό το τεύχος και το cd του jazz και τζαζ τον έμαθα και σας ευχαριστώ γι αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Στις γιορτές του κρασιού γινότανε χαμός από ροκ συγκροτήματα"...

    Aris Karampeazis
    ‘Σε μια γιορτή του οίνου / στο Κορωπι την είδα’, που λένε και τα Ημισκούμπρια

    Kwstas Agas
    https://youtu.be/fMFsrDX6PWQ?si=q_t5Aw7G-Spn3Z_X ...
    Η μοναδική μου ανάμνηση από τη γιορτή του κρασιού, το παρακάτω διαφημιστικό σποτ που παιζόταν επί πολλά χρόνια στην κρατική τηλεόραση!! Κι εγώ σε πολύ μικρή ηλικία, που έβλεπα τη διαφήμιση, έλεγα "αχ σε λίγα χρόνια που θα μεγαλώσω και θα ξεπορτίζω θα έχω τη δική μου παρέα και θα πηγαίνουμε στη γιορτή του κρασιού στο Δαφνί και θα το γλενταμε"!!! Όταν όμως έφτασα σε αυτή τη στιγμή, η γιορτή του κρασιού αποτελούσε για τα καλά παρελθόν....
    ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ " ΕΟΤ - ΓΙΟΡΤΗ ΚΡΑΣΙΟΥ " ( 1987 )

    Φώντας Τρούσας
    Πας στο 7:06
    http://www.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp...
    Τεκμήριο D3354 | Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο
    Και εδώ στο 8:37 δείχνει και γκρουπ... http://www.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp...
    Τεκμήριο D1945 | Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο

    Vasilis Kounelis
    δες τη σειρά
    https://www.ertflix.gr/.../ser.412649-e-mikre-tumpanistria-1
    έχει πολύ ενδιαφέρουσα μουσική ελληνική υπόκρουση στα 2 πρωτα επεισόδια...
    Η Μικρή Τυμπανίστρια

    Costas Arvanitis
    Εδώ δείχνει ένα γκρουπ (6:25-6:50), όχι από τη γιορτή του κρασιού. Στη γιορτή (1968), μόνο χορευτές,
    http://www.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp...
    Τεκμήριο D1193 | Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο

    Φώντας Τρούσας
    Ναι, δείχνει πιο μετά να χορεύουν σέικ, στο 10:10, γιορτή σταφυλιών-πατητήρι. Λογικά κάποιο γκρουπ θα έπαιζε κι εκεί... Σε όλες αυτές τις εκδηλώσεις του τουρισμού τα γκρουπ ήταν μέσα.

    George Ioakeimidis
    Εμ ροκάς εμ τσολιάς, κομματάκι δύσκολο!

    Φώντας Τρούσας
    Ό,τι να'ναι

    Anastasia Rouchota
    Άψογος! Εμένα μου αρέσει , πάντως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Οι Πάροικοι είναι ένα από τα κορυφαία, αν όχι το κορυφαίο xian-rock ελληνικό συγκρότημα"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=_oQFyBZ1460
    Πάροικοι (Λαμπρός ο δρόμος του ουρανού).

    Harry Gordon
    ειχε τυχει (κατα τυχη) να ακουσω σε εναν χριστιανικο ραδιοφωνικο σταθμο προ 3ετιας κ μου χε κανει εντυπωση γιατι στο ξαφνικο ακουσμα της μελωδιας ειπα "καλα, poll παιζουν εκει περα?"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Η Mόνικα είναι 39 και η Σάττι πάει για τα 38. Τις λες και συνομήλικες."...

    Γιώργος Τσέτικας
    Μόνικα ο ξεφουσκωμένος Σαββόπουλος

    Γιώργος Τσέτικας
    Όπως σου είχε γράψει κι ένας άνθρωπος, ότι ο Β. Καρράς έπρεπε να είχε αφήσει το σκυλαδικο στις αρχές τού 90 οπότε και καθιερώθηκε και να είχε πιάσει κάτι σα νέο κύμα
    Θα είχαμε γλιτώσει απ' τους ατάλαντους έντεχνους

    Sakis Bwanas
    Σε ποστ σαν κι αυτο που κάνεις, Φώντα, εκείνο που εκτιμώ πάνω σου είναι το οτι δεν νοιώθεις την ανάγκη να πιασεις στιχομυθίες με τον κάθε ενα που θα λέει απο κατω το μακρύ και το κοντό του.

    Φώντας Τρούσας
    Εξαρτάται Ηρακλή. Κάνω διάλογο, όταν υπάρχει λόγος.

    Γιώργος Φραγκίσκος
    χεχε, συμφωνώ μαζί σου

    Yorgos Koutroupis
    Στην τέχνη ( όπως και παντού ) η διάρκεια έχει σημασία.Επιπλεον η ικανότητα του κάθε καλλιτέχνη να παραγει δεν είναι ανεξάντλητη.Καποια στιγμή ο ορίζοντας του στερεύει.Ο πατέρας μου ( που είναι συνταξιούχος εκπαιδευτικός ) λέει ότι μετά από 15 χρόνια οι περισσότεροι καθηγητές "καίγονται" και λειτουργούν διεκπεραιωτικα.

    Thodoris Antonopoulos
    ξεχνάς την απήχηση των mlf στη μαρίδα...

    Harry Gordon
    Τα ιδια ακριβως ειναι κ η Σαττι. Εκμεταλευτηκε η τοτε κυβερνηση οτι ειναι παιδι μεταναστων

    Vocho Fotògrafo
    η μητέρα είναι Ελληνίδα

    Chris Thomaidis
    η Σαττι στην Ελλάδα (Κρήτη) έχει γεννηθεί και μεγαλώσει από ελληνίδα μητέρα και πατέρα Σουδανό. Δεν παρουσίαστηκε ποτε ως μετανάστρια ή παιδί μεταναστών.

    Harry Gordon
    οχι ποτε

    Thodoris Antonopoulos
    ...από μένα πάντως που δεν είμαι βέβαια εδώ κι αιώνες μαρίδα, αυτά που κάνει είναι ναι!

    Φώντας Τρούσας
    Εγώ είμαι του λαϊκού και ψάχνω εναγωνίως να βρω τον διάδοχο ή την διάδοχο του Παντελίδη. Και έχω τη γνώμη πως η Σάττι μπορεί να το πάει κατά κει - άμα το γουστάρει βέβαια.

    Kwstas Agas
    ... Αν αυτή τη στιγμή υπήρχε στο ελληνικό τραγούδι ένας νέος Φοίβος (όχι ο Δεληβοριάς, ο άλλος ο "σκέτος", ο τετραπέρατος και υπερ - δουλευταράς πρώην συμμαθητής μου) για να δουλέψει πάνω της και να γράψει τραγούδια στα μέτρα της, σίγουρα θα γίνονταν θαύματα που θα αποδεχόταν το μεγάλο κοινό ... Όμως κι αυτός δυστυχώς έκλεισε τον κύκλο του, χωρίς να βρεθεί συνεχιστής του....

    Kwstas Agas
    https://youtu.be/bRPjHXueJ98?si=ug9qLV23bC5w8Rtb ...
    Ποια Μόνικα, ποια Μαρίνα Σάττι ... Να το κορίτσι που έχει κάνει πρωτότυπα πράγματα στο σύγχρονο ελληνικό τραγούδι!! Είναι κι αυτή στην ίδια περίπου ηλικία με τις προαναφερθείσες (2-3 χρόνια μικρότερη) , είναι απρόβλεπτη, είναι πρωτότυπη, η κάθε δισκογραφική δουλειά της κι η κάθε ζωντανή εμφάνιση της είναι κι από μια έκπληξη και, το κυριότερο, όταν έκανε στροφή από τον αγγλικό στον ελληνικό στίχο, είπαμε ότι "μια χαρά τα καταφέρνει με την ελληνική γλώσσα" (διότι όταν η Μόνικα μας παρουσίασε ελληνικό στίχο... γέλασε κι ο κάθε πικραμένος)!! Κι επιπλέον: αποτελεί σεμνή και αθόρυβη παρουσία - καλλιτεχνική περσόνα (σαν ψίθυρος κι απαλό αεράκι), χωρίς την έπαρση της Μόνικας και χωρίς το "να κάνω σώνει και καλά πράγματα μόνο για να τραβήξω την προσοχή των άλλων" της Μαρίνας Σάττι. Φυσικά μιλάω για τη Nalyssa Green!! Σε ό, τι αφορά το ζήτημα "γυναικεία περσόνα στο ελληνικό τραγούδι", κατά τη γνώμη αυτό το κορίτσι ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΜΈΛΛΟΝ... Μόλις έβγαλε και τον καινούριο δίσκο της που σίγουρα θα μας απασχολήσει πολύ ....
    Nalyssa Green - Όλα Τα Πάρτυ Του Κόσμου (Official Lyric Video)

    Φώντας Τρούσας
    Το τελευταίο της δεν το έχω ακούσει. Για όλα τα υπόλοιπα έχω γράψει γνώμες στο μπλογκ. Γιε μένα δεν έχει τα φόντα για πρωταγωνίστρια στις μάζες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Giorgos Servos
      Πράγματι, πλέον όταν βλέπω τη Μόνικα μου έρχεται στο μυαλό ο...Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης,καθώς το 2017 στο "Νιάρχος" καθόταν σταυροπόδι στο γρασίδι δίπλα μας,στη συναυλία που παρουσίασε την περίφημη "Στάλα"...!

      Φώντας Τρούσας
      Ναι και ο Μίλτος, ξέχασα να βάλω κι αυτόν. Και η άλλη, η Δόμνα Μιχαηλίδου. Όλοι αυτοί την ίδια φάτσα έχουνε. ΔΑΠίτες

      Ναταλία Ρασούλη
      Συμφωνώ απολύτως Φώντα

      Αντώνης Νικολάου
      https://youtu.be/UEs0YJrdjYg?si=aZeL52Qt9wHAQXtU
      Marina Satti - Full Performance (Live on KEXP)

      Φώντας Τρούσας
      Εμένα πάντως με ενοχλεί όλη αυτή η παραδοσιακούρα. Είναι υπερβολική, άσε που αυτό το θέμα έχει τελειώσει αισθητικά.

      Αντώνης Νικολάου
      δεν διαφωνώ.. αλλά έχει μια αυθεντική έθνικ εικόνα που ΙΣΩΣ θα μπορούσε να πλασαριστεί έξω ..

      Φώντας Τρούσας
      Είναι λάθος για μένα να κοιτάει το έξω. Έχουν ξαναγίνει αυτά και δεν έχουν πιάσει. Το έκαναν οι Axis το 1971 με το Ela Ela και μπήκανε στα τοπ στην ηπειρωτική Ευρώπη, και τι έγινε; Κι εκείνοι ήταν στη Γαλλία κιόλας. Άμα μένεις Ελλάδα θα πρέπει να σε ενδιαφέρει κυρίως ο δικός σου χώρος, όχι το έξω.

      Αντώνης Νικολάου
      νομίζω έχει το κοινό της εδώ .. η Γιουροβίζιον ανέβασε τις μετοχές της .. θα φανεί βέβαια καλύτερα στην καλοκαιρινή περιοδεία αλλά κ τα επόμενα ένα-δυο χρόνια .. μουσικα δεν με συγκινεί, αλλά μ αρέσει που δεν μασάει ούτε στρογγυλεύει τα λόγια της

      Jimi Sokratis
      Εμένα η Σάττι μου είναι συμπαθής γενικά άσχετα από τα γούστα μου. Τώρα περί λαϊκού αυτό μάλλον θα ήταν κάτι σαν λαϊκόποπ με απέυθηνση στην πλατιά μάζα ανθρώπων με επιτυχίες. Όμως δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν το κοινό είναι τόσο μεγάλο για να γίνει κάτι τέτοιο σε τέτοια κλίμακα. Το ότι μόνο ο Παντελίδης ίσως και ο Αργυρός τα τελευταία χρόνια έχουν πετύχει τέτοια μαζικότητα οφείλεται και στην αλλαγή του κοινού. Πχ είτε με διασκεύες είτε και με πρωτότυπες δουλειές από τα τηλεοπτικά σόου και τους τραγουδιστές τους μέχρι την Παπαβασιλείου μέχρι δε ξέρω ποιον και ποια δε μπορούν να πετύχουν μεγάλη μαζική απεύθυνση. Αλλά δε νομίζω ότι θα ήθελε κάτι τέτοιο η ίδια με αυτό το είδος λαϊκού. Ήδη μια γενιά ανθρώπων είναι εκπαιδευμένη στο χιπ χοπ σε όλες τις εκφάνσεις του.

      Φώντας Τρούσας
      Η δική μου γνώμη είναι πως το λαϊκό θα είναι πάντα κοντά στην ιδιοσυγκρασία του Έλληνα. Και παλιά υπήρχε το ροκ, αντί για το χιπ-χοπ, αλλά το λαϊκό ήταν ακλόνητο στην κορυφή. Η Σάττι έχει τα τυπικά προσόντα να κάνει λαϊκό. Αυτό με το παραδοσιακό, που κάνει, δεν βγάζει πουθενά.

      Jimi Sokratis
      Συμφωνώ ότι πάντα θα είναι νούμερο ένα αλλά στις ηλικίες κάτω απο 35 το χιπ χοπ είναι πολύ πολύ πιο δημοφιλές από ότι ήταν παλιότερα τα ξένα στις αντίστοιχες ηλικίες σε όλες τις δεκαετίες. Φυσικά μεγαλώνοντας αρκετοί θα γυρίσουν, πολλοί μάλλον, και στο λαϊκό. Αυτό με τα παραδοσιακά εμένα όχι απλά δε μ'αρέσει αλλά μπορώ να πω ότι είναι στα όρια να με ενοχλεί κι όλας. Όλη αυτή η γενική τάση. Την θεωρώ υπόγεια συνδεδεμένη με το κυρίαρχο ρεύμα του νεοσυντηριτισμού που εξαπλώνεται από τους αποκαλούμενους νεοφιλελεύθερους (μικρή σχέση έχουν με τον φιλελευθερισμό , νεοσυντηριτικοί είναι), άρρητα υπόγεια επικοινωνούν σε όλους τους χώρους και στους προοδευτικούς που καμόνονται ότι επανασυνδέονται με κάποια φανταστική ρίζα (φυσικά η όποια ρίζα εχει να κάνει μόνο με την μουσική και κανένα πανυγύρι κι ως εκεί). Πριν μερικές σε μια συνέντευξη της Τσαλιγοπούλου είχε τίτλο ''Κυριαρχεί η παράδοση στις μέρες μας'' ( ή κάπως έτσι πήγαινε) αλλά δεν την διάβασα.

      Διαγραφή
    2. Φώντας Τρούσας
      Όπως ήταν το ροκ παλιά στη νεολαία είναι τώρα το χιπχοπ. Εγώ δεν βλέπω διαφορά σ' αυτό. Το λαϊκό / λαϊκοπόπ όμως είναι υπεράνω όλων ή μπορεί να γίνει εύκολα όταν βρεθεί το κατάλληλο άτομο (βλέπε Παντελίδης). Αυτό με την παράδοση είναι πλέον εκνευριστικό, όταν πλασάρεται ως ρεύμα και όχι ως πείραμα.

      Jimi Sokratis
      Η μόνη διαφωνία μου είναι ότι θεωρώ ότι το χιπ χοπ έχει πολύ μεγαλύτερο κοινό από ότι είχαν παλιά το ροκ, η ντίσκο κ.α. και κοινό φανατικό.

      Φώντας Τρούσας
      Από τις προσλαμβάνουσες που έχω εγώ δεν βλέπω διαφορά. Εντάξει, αυτά δεν μετριούνται και εύκολα. Είναι η αισθηση του καθενός. Εγώ π.χ. δεν ακούω τόσο πολλούς κάγκουρες στο δρόμο με αυτοκίνητα που να παίζουνε χιπ-χοπ. Ακούω κάποιους, αλλά δεν είναι πολλοί αυτοί. Παλιά γινότανε χαμός με Σφακιανάκη κ.λπ. Μην κρίνεις από τα λάιβ. Εκεί πάνε και για τη φάση πολλοί, για να πούνε ότι ήταν εκεί. Και στο Αιγάλεω που ήμουν τις προάλλες έπεσα σε παρέες πιτσιρικάδων που ακούγανε τραπ και τέτοια, αλλά ήταν και διάφοροι άλλοι τελείως κουλ.

      Jimi Sokratis
      Ναι αλλά τα ελληνικά στρίμινγκ σε σπότιφάι και γιουτιούμπ έχουν κολοσσιαία απήχηση (ακόμα κι αν έχουν αγορασμένα στρίμινγκ) μέχρι τα παιδιά στα πάρκα από όπου περνώ, όταν σχολάν τα παιδιά από το σχολείο τι παίζουν τα κινητά τους και άλλα. Πριν κάποιο καιρό ήμουν έξω από ένα κτήριο και περίμενα να τελειώσουν κάτι και σχολούσαν κάτι παιδιά από ένα δημοτικό και καθώς περνούσαν το ένα εξηγούσε σε άλλα δύο τι είναι ο MrBeast με το κανάλι του στο γιουτιούμπ και τι βίντεο κάνει και πόσο φοβερός είναι. Τέτοια παραδείγματα έχω πολλά. Ο MrBeast δεν κάνει μουσική αλλά ψυχαγωγικά βίντεο αλλά τα παιδιά εκεί έχουν στραμμένο το βλέμμα τους.

      Φώντας Τρούσας
      Το ίδιοι συνέβαινε και με τους μοντέρνους ρυθμούς το '66. Τους αγοράζανε δύο και τους διαβάζανε 100. Γιατί κάνανε 100.000 πωλήσεις οι Forminx και άλλες τόσες οι Olympians? Απλησίαστα νούμερα αν τα δεις αναλογικά με τις εποχές.

      Jimi Sokratis
      Σίγουρα, ο πατέρας μου σαν έφηβος στα μέσα και τέλη του πενήντα άφηνε φράντζα όπως τα έβλεπαν στις αμερικάνικες ταινίες και τα πόστερ του Πρίσλεϋ αλλά νομίζω ότι είναι βαθύτερη και πιο στέρεη η αλλαγή στο σήμερα. Έτσι νομίζω εγώ πάντως. Ενδιαφέρουσα συζήτηση όπως και να έχει.
      Να διευκρινίσω ότι ως χιπ χοπ εννοώ όλες τις εκφάνσεις του και τους τράπερς και τον Light και τον Hawk και τον Sadam και τον Snik και τον Σνακ. Εκεί ανήκουν όσο mainstream κι αν είναι, το ίδιο το χιπ χοπ είναι mainstream και δημοφιλές. Πάντα ήταν από τις πρώτες του ηχογραφήσεις το 79.

      Ioulia Livaditi
      Λαϊκά ή λαϊκοποπ;.. Που είναι αυτό που κανει βασικά;

      Dimitris Vagenas
      Συμφωνώ και για τις δύο, ενώ θα ήθελα και άποψη για την Παυλίνα Βουλγαράκη. Δεν ξέρω αν έχει μέλλον, αλλά έχει ένα πολύ ενδιαφέρον παρόν!

      Φώντας Τρούσας
      Dimitris Vagenas Υπάρχουν πολλοί και πολλές που είναι συμπαθείς. Αλλά το θέμα εδώ είναι αν έχουν τα φόντα για να πιάσουν το μεγάλο κοινό. Αυτό θέλει άλλα προσόντα. Η Σάττι τα έχει αυτά.

      Stamatis Tsolelis
      Το λαικο ως επιλογη ειναι η ασφάλεια αλλα βασει των επιλογων της δεν την κοβω να το επιλέγει.Η κοπελα εχει μια τάση στο να πρωτοπορήσει γιαυτο και ψάχνει ειδη που ειναι δυσεύρετα, όμορφα με ρυθμους κυριως ρούμπα ή και πιο λάτιν για να χωσει ελληνικο στιχο , σκοτζεζικες πιπιζες, ιρλανδικα μαντολίνα, αιγυπτιακα βιολιά σε ενα μιγμα πολυπολιτισμικό.Αυτο μαντευω οτι βρισκεται στο μυαλο της και κατι το πρωτοποριακο που θα ξαφνιάσει ευχάριστα θα ακουστει.Το να αναλωθει φτιάχνοντας κομμάτια σε στυλ Παντελιδη πιστευω θα ειναι σαν να τα παρατάει και να γινεται καλογρια...

      Διαγραφή
    3. Φώντας Τρούσας
      Αυτό που περιγράφεις είναι ένας αχταρμάς, χωρίς ταυτότητα. Θα το καταλάβει φρονώ και η ίδια. Αρκεί να μην είναι πολύ αργά. Το λαϊκό έχει ταυτότητα από τη φύση του. Δεν χρειάζεται να την επανεφεύερεις. Αλλά άμα είσαι μάγκας μπορείς να το κάνεις να ακουστεί διαφορετικά. Όπως το έκανε ο Notis στα 90s ή ο Παντελίδης. Δεν λέω ότι θα πρέπει να κάνει λαϊκό αυτού του είδους η Σάττι, ίδιο μ' εκείνους, αλλά πως το λαϊκό θα πρέπει να είναι η βάση της και όχι οι παραδόσεις. Έλεος πια με τις τσαμπούνες και με τα ούτια.

      Stamatis Tsolelis
      ο στόχος ειναι η πολυπολιτισμικοτητα.Οπως καποια σχηματα τζαζ και Εθνικ που εχουν κατα καιρούς χωσει μεσα παραδοσιακα στοιχεια απο διαφορες χώρες οπως ο Ross Daly,οι Mode Plagal,οι Human Touch και αλλοι δεν τους πειραξε κανενας αχταρμας οπως λες.Εγω αναφερθηκα στις πιθανες επιλογες της Σαττι και ειμαι 100% βέβαιος οτι τα παρωχημενα λαικα στυλ Σφακιανάκη, Παντελίδη και λοιπων δεν ειναι μεσα στο φασμα των επιλογων της.Για καποιους μπορει να ειναι για την Μαρινα δεν νομιζω!!

      Φώντας Τρούσας
      Η πολυπολιτισμικότητα ήταν στα 90s - όταν είχαμε την έκρηξη του έθνικ. Τώρα είναι δήθεν-τάχα. Περσινά ξινά σταφύλια. Στην Ελλάδα θα κάνεις λαϊκό - όχι παραδοσιακό. Τι λαϊκό όμως; Εδώ είναι η φάση. Η Σάττι έχει τα προσόντα να το ψάξει και να το βρει.

      Stamatis Tsolelis
      Ειδωμεν

      Σταμάτης Ζαφειρόπουλος
      τι έχουν τα ούτια; Έλεος με τα μπουζούκια θα πω εγώ.

      Stamatis Tsolelis
      κι εγω προτιμώ το ουτι πολυ περισσοτερο απο μπουζουκι, και το κανονάκι, σαντούρι,Λαφτα, κρητική λύρα ειναι οργανα που μπορει να δωσουν χαρακτηρα.Το μπουζουκι εδωσε και με το παραπάνω οτι ειχε να δώσει.Νταξει ζουρνα και τσαμπουνα δεν τα μπορώ.

      Μάτα Αδαμογιάννη
      Μπράβο..και να μην κολλάει σαν παζλ δημοτικά μουσικά μοτίβα και να τα βαφτίζει δικά της γιατί δεν είναι ...Για τα Λαϊκά μαζί σου ..η ίδια δεν νομίζω πως της αρέσει η ιδέα ..όσο για τη Μόνικα. .. ξεθώριασε το τζιν ...

      Marianna Tsili
      Δεν μας φτάνει δηλαδή τόση λαικοπόπ σαβουάρ, να χαλάσουμε κι όσους ξέφυγαν από τη μανιέρα, όπως η Μαρίνα. 38 εξίσου κι εγώ και λατρεύω τον ήχο της.

      Τάσος Κλείσας
      Το λαϊκό είχε στην αρχή του και πρωτοπορία με την έννοια του τετράχορδου μπουζουκιού με ενισχυτή και της φαρφίσας που πήγε ένα βήμα μετά τα ρεμπέτικα και τα σμυρνέικα. Τώρα χρειάζεται ή ανανέωση ή κάτι καινούργιο που μπορεί να έχει ξεκινήσει ήδη αλλά μπορεί να το καταλάβουμε μετά από χρόνια.

      Kirki Kiskira
      Σωστά, συμφωνώ, και εχει και τις γνώσεις, ικανότητες, μουσική παιδεία να το υποστηρίξει το λαϊκό, αυτο το απο ολα λίγο ακούγεται τελικα περίεργο

      Ioanna Morianou
      Ας κανει ο,τι θελει και ο,τι την εκφραζει αυτη τη χρονικη στιγμη (το οποιο μπορει να αλλαξει κιολας), η ηλικια της τι σχεση εχει;

      Kostas Nychtomanis
      Ισως την προτροπη που περιγραφεται να την υλοποιει πετυχημενα ο εισβολεας…

      Costas Bouyioukos
      Πολύ ωραία τα λες αλλά η Σαττι είχε ίσως ξεκινήσει πιο πριν αλλά έκανε αρκετό φορυβο με το "Μαγισσα" πριν καμιά 15αρια χρόνια. Είχε κάνει γκελ το κομμάτι τότε

      Φώντας Τρούσας
      To 2017 ήταν η μάντισσα, τι 15αριά χρόνια λες?

      Costas Bouyioukos
      2017 πω ρε... Το είχα για πάνω από 10ετια

      Photini Papahatzi
      https://youtu.be/lOpliQIUQzQ?si=BflYoU3Q0d01akHr
      ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ του Δ. ΜΑΡΑΜΗ - Θ. ΒΟΥΤΣΙΚΑΚΗΣ & ΜΑΡΙΝΑ ΣΑΤΤΙ - "Η ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΥ"

      Yannis Christoforou
      Φώντα εδώ είναι μια άλλη εξαιρετική περίπτωση επίσης:
      https://youtu.be/i9kckFUFFF0?si=bYFL-tcV5DfIvJKQ
      Alkyone - Xenitemena mou poulia - [the studio sessions]

      Διαγραφή
    4. Διαμαντής Καράβολας
      Τον δρόμο προς το λαϊκό που πολυ σωστά προτείνεις για τη Σαττι, νομίζω τον έχει ανοίξει ήδη αθόρυβα κ πολύ αξια η Ελληνιδου κατά τη γνώμη μου!

      Chrysa Petsimeri
      Ίσως θέλει να κάνει.οτι της αρέσει...μάλλον αυτό είναι..

      Nickos Ventouras
      Καλά όλοι αυτό θέλουμε...
      Και ο Ρωχάμης αυτό ήθελε!

      Nickos Ventouras
      >Για μένα πρέπει να κάνει λαϊκά τραγούδια η Σάττι, κάπως σαν αυτά του Παντελίδη στο πιο εξελιγμένο βέβαια. Να βάλει μέσα ό,τι θέλει, αλλά να είναι λαϊκά στη βάση τους, για να πιάσει ηλικιακές γκάμες 25-50. Μ’ αυτά τα λατινο-τραπό-ρεγκετόν και τα λοιπά δεν μπορεί να πάει μακριά το πράμα. Δεν είναι 20, πάει για τα 40.
      Ναι, αλλά οι μισοί σχεδόν 30-45 τώρα φέρονται οι ίδιοι (μεγάλη μερίδα) συχνά ως 20-κάτι.
      Δεν φέρονται ή ζουν όπως οι σαραντάρηδες πριν το 2000 ας πούμε. Τουλάχιστον όχι το κοινό που έχουν Σάττι και λοιποί, με τα πτυχία τους, τα Κουφονήσια τους, κλπ (σε πιο λαϊκά στρώμματα ναι).

      Vocho Fotògrafo
      Η γνωστοποίηση της ύπαρξης τη Μαρίνας Σάττη με την ανύπαρκτη προσωπική μουσική πορεία , πέρα των συνεργασιών της λόγω της ακαδημαϊκής της γνώσης σε διεθνώς γνωστά μουσικά μοτίβα και την μετά τη επιτυχία της Μάντισας και τη δανέζικη μπάντα του Δεληβοριά και τις Φωνές των " φωνών " σε μια παράσταση μεσογειακού ρεπερτορίου εν είδη "πτυχιακής εργασίας" και μετά τα ντόρτια της Eurovision , ξύπνησε στου ανθρώπους με λαϊκά ακούσματα της "πιότητας " κολυμβήθρα ποιότητας και θαυμασμού της ακαδημαϊκής κατάρτισης

      Φώντας Τρούσας
      ακαδημαϊκή κατάρτιση και τρίχες κατσαρές. Είχε ο Τσιτσάνης, ο Παπαϊωάννου και ο Μητσάκης ακαδημαϊκή κατάρτιση? Χεστήκαμε για τις ακαδημαϊκές καταρτίσεις... Ρε ούτε ο Χατζιδάκις δεν είχε ακαδημαϊκή κατάρτιση.

      Vocho Fotògrafo
      το γνωρίζω καλλιτέχνης είσαι, δε γίνεσαι. Οι σπουδές είναι για την μεγένθυση του ταλέντου σου χωρίς να χάνεις την ψυχή σου.

      Γιώργος Βούλγαρης
      Η Σάττι έχει ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΈΣ μουσικές γνώσεις, σπουδές και ταλέντο.
      Και είναι στον χαρακτήρα πλήρως προσιτή και καθόλου σνομπ και εξαιρετική στις συνεργασίες της.

      Φώντας Τρούσας
      >>Η Σάττι έχει ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΈΣ μουσικές γνώσεις, σπουδές και ταλέντο.<<
      το ταλέντο μένει να φανεί, τα υπόλοιπα είναι δικό της θέμα
      Chris Thomaidis
      Πολύ ενδιαφέρουσα η πρόταση σας, αλλά απ’ την άλλη δεν ξέρω κατά ποσο έχει το κλασσικο «λαϊκό» background. Σπούδασε στο Berklee και ουσιαστικά ξεκίνησε ως μια λυρική σοπράνο αλλά και ηθοποιός με συμμετοχές σε παραγωγές της Λυρικής και του Εθνικου Θεατρου. Πάντως έχει ευρεία γκάμα και αισθητήριο και μακάρι να δοκιμαστεί και σε κάτι αμιγώς λαϊκό. Φέτος ωστοσο το καλοκαίρι επιστρέφει στα θεατρικά και θα παίξει στις Ικετιδες του Αισχύλου στην Επίδαυρο.

      Αλέξανδρος Αλεξανδρής
      Καλά τα λέτε και διάβασα και το πολύ καλό βιβλίο .Αλλά ο Πασχάλης ήταν ηγέτης της ποπ και στα 60s-70s αλλά και στα τέλη των 80s.ΤΟ 1987 (σε ηλικία 41) έκανε τον δίσκο 9 τρόποι αγάπης που έκανε ρεκόρ πωλήσεων, με τρομερές επιτυχίες .Και μαζί με την Αλέξια ήταν τα μεγαλύτερα ποπ σουξέ της χρονιάς!

      Φώντας Τρούσας
      Δεν αναφέρομαι φυσικά μόνο στις πωλήσεις φυσικά, αλλά στο πόσο ρηξικέλευθο ήταν ένα τραγούδι σαν τον Τρόπο για το 1966. Αυτά του 1987 δεν είχαν καμία σημασία για την εξέλιξη της ποπ. Παντελώς ασήμαντα, ασχέτως αν ήταν επιτυχίες.

      Διαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Τεράστιο τραγούδι. Το τελευταίο τεράστιο ελληνικό τραγούδι. Δεν έχω ακούσει τίποτα πιο σημαντικό –στη χορεία των εκατομμυρίων views– έκτοτε."...

    Evi Mvrn
    εξακριβωμενο;

    Vana Kavvadia
    διαμαντι, και με μια ποιοτητα ανεξαντλητη...

    Beavis Sage
    Νταξ. Τέλος. Σαββοπουλιαδα ζήτω το ελληνικό τραγούδι φάση. Πάμε παρακάτω. Χάρηκα που σε διάβαζα.

    Marios Katsanos
    Παντελος είχε ταλέντο θέλετε δεν θέλετε οι και καλά ποιοτικοί και τα ρέστα. Προσφυγομανα Νέα Ιωνία

    Harry Gordon
    ΑΕΚ ΕΙΣΑΙ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ο Θανάσης Γιώγλου γράφει στο Ogdoo. gr για το "Ραντεβού στο Κύτταρο"."...

    Kwstas Agas
    Ήδη από τα περιεχόμενα του βιβλίου, που παραθέτει ο Θανάσης Γιώγλου, φαίνεται τι ωραία δουλειά έχει γίνει και πόσο ενδιαφέροντα θέματα μας περιμένουν στις σελίδες του. Φυσικά θα περιληφθεί στα καλοκαιρινά αναγνώσματα μου ....

    Αλέξανδρος Αλεξανδρής
    Μαζί με τα φοβερά βιβλία του Δηματατη φωτίζουν την υπόθεση Ελληνικό ροκ και ποπ αυτά τα βιβλία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ "Θυμάται κανείς πως οι Raining Pleasure, στο Flood (2001), είχαν διασκευάσει το "I won't hurt you" των West Coast Pop Art Experimental Band από το 1967;"...

    Γιώργος Δελτα
    Περίμενα καλύτερη συνέχεια απ΄τους Πατρινούς μετά απ΄αυτό το άλμπουμ που μας εξέπληξε ευχάριστα

    Stelios Apostolopoulos
    δηλαδή το Forwards + Backwards και το Reflections δεν ήταν ανάλογα;
    https://youtu.be/i6TuRnpftUY?si=232xhw80X87BGn1Z
    Raining Pleasure - A Ring (Forwards + Backwards) (Official Video Upscale)

    Fanis Papadopoulos
    Νηστικο αρκουδι δεν χορευει , αυτος ειναι ο λογος.

    Γιώργος Δελτα
    Ναι ξεχωρίζω μερικά,οι διασκευές του Χατζιδάκι εμένα μου άρεσαν σχετικά.Αλλά για έμπνευση εννοούσα που δεν την είδα

    MrServo MrServo
    Δείτε ποιος ήταν παραγωγός, εκεί η απάντηση...

    Φώντας Τρούσας
    Και πάλι δεν κολλάει ο Coti με τα σίξτις

    Emmanouil Chavakis
    Συμφωνώ !

    Nikos Tzelepis
    33333333333333

    MrServo MrServo
    κολλάει με τις επιλογές. Κάτι γνωρίζω...

    Artemis Brakoulias
    Η καλύτερη δουλειά τους ήταν το Nostalgia (2ο άλμπουμ). Με μεγάλη διαφορά κατά την γνώμη μου. Καλό το flood και όλα μετέπειτα σε κάποιο βαθμό, αλλά η λυρικότητα του Nostalgia δεν καταγράφηκε αλλού σε τέτοιο βαθμό.

    John Porotikos
    συμφωνω 1000%. Τεραστιος δισκος, η ατμοσφαιρα του εινα ιτο κατι αλλο

    Ιωσήφ Μιχαηλίδης
    Δισκαρα γενικώς.

    Kostis Kornetis
    Καταπληκτικό. Βέβαια το ορίτζιναλ είναι σκέτη ανατριχίλα

    Yannis Raouzeos
    Και εκπληκτικό group οι West Coast σε όλα τα επίπεδα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μπορεί να μου ήρθε «σαν λάμψη», όπως γράφω και στον πρόλογο του βιβλίου μου, η φωτεινή ιδέα να έχει το «Ραντεβού στο Κύτταρο» ένα εξώφυλλο, που να παραπέμπει στο ιστορικό LP του ελληνικού ροκ «Ζωντανοί στο Κύτταρο"...

    Spiros Frelini
    μολις το αγορασα!

    Dimitris Panayiotatos
    Πάντως το κορίτσι στο βιβλίο σου, Φώντα, είναι ένα από τα πιο δυνατά νέα στοιχεία σε σύγκριση με το εξώφυλλο του δίσκου. Σε πρώτο πλάνο, και με έντονο ερωτισμό για περιοδικό της εποχής του!

    Φώντας Τρούσας
    Ναι οπωσδήποτε αγαπητέ Δημήτρη, αν σκεφθείς μάλιστα πως, στον δίσκο, το κορίτσι είναι γυμνόστηθο. Ο ερωτισμός που βγαίνει από το εξώφυλλο του κόμικ του 1960 (και του βιβλίου) είναι απείρως πιο έντονος.

    Christos Nastos
    Εννοειται πως ειναι εξωφυλλαρα...!!
    Επισης, τι γινεται με το βιβλιο μεσω Lifo για ελληνικες ταινιες?

    Φώντας Τρούσας
    Όλα θα γίνουν.

    Nikos Zozos
    Στο εξώφυλλο του δίσκου είναι ο Γκαούρ Ταρζάν μα τον Ποκοπίκο;

    Φώντας Τρούσας
    Το εξώφυλλο του δίσκου έγινε ειδικά για τον δίσκο, δεν είναι από κόμικ. Οι ήρωες αυτοί είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή