Την Vassiłina ή και VASSIŁINA (αφού στα κείμενα του insert
βλέπουμε το όνομά της γραμμένο μόνο με κεφαλαία) την θυμόμαστε από το
προηγούμενο LP της, το “Fragments” [Inner Ear,
2021], για το οποίο είχαμε γράψει καλά λόγια, εκείνη την εποχή, ως πολλά
υποσχόμενο. Τρία χρόνια αργότερα η ελληνίδα τραγουδοποιός επανέρχεται στην
δισκογραφία με κάτι ακόμη πιο προσωπικό, το οποίο αποκαλείται “Femmeland” [Inner
Ear, 2024]. To LP περιέχει δεκατρία κομμάτια (επτά και έξι ανά
πλευρά), που έχουν βασικά στίχους της VASSIŁINA και μουσικές-παραγωγή δικές της και των
συνεργατών της (TOTALWERK, Bhukhurah, Saber
Rider).
Το πρώτο που θέλω να πω είναι πως το “Femmeland” είναι ένα πολύ προσεγμένο άλμπουμ σύγχρονης pop. Εντάξει, οι αναφορές στην pop των eighties, είναι ολοφάνερες, αλλά αυτό δεν λέει κάτι σώνει και καλά, αφού μια σύγχρονη και φινιρισμένη παραγωγή, όπως αυτή του “Femmeland”, μπορεί να ξεπερνά τις όποιες αναφορές, καταγράφοντας τον δικό της λόγο.
Υπάρχει λοιπόν πολλή δουλειά στο στούντιο,
προκειμένου να επιτευχθεί ένα «γεμάτο», που ν’ αγγίζει έως και τα όρια του
επικού, άκουσμα (δες π.χ. το “Cold September”), ενώ κάθε σχεδόν track εμφανίζει σε ποσότητες τα πολλαπλά επίπεδά του, με ήχους να παρελαύνουν
σε διάφορες διευθύνσεις και που με τις συμβολές τους έχουν τον τρόπο να
δημιουργούν αυτά τα εντελώς πληθωρικά τραγούδια (και σε σχέση με τις φωνές, και
σε σχέση με τα όργανα).
Με «όπλο» λοιπόν αυτήν την, πρώτης τάξεως, στουντιακή διαχείριση η VASSIŁINA είναι έτοιμη να υπερασπίσει το επόμενο στάδιο των κομματιών της, που είναι το συνθετικό, στιχουργικό και ερμηνευτικό. Και στα τρία η νεαρή τραγουδοποιός τα πάει πολύ καλά.
Τα κομμάτια της και σαν συνθέσεις «στέκονται» μια χαρά, και σαν λόγια είναι ενδιαφέροντα, καθώς η VASSIŁINA γράφει βασικά για τον δικό της θηλυκό κόσμο, εντός του οποίου η ίδια θα αισθανόταν άνετα και άνετη να ζήσει και να δημιουργήσει (οι στίχοι είναι στην αγγλική, με την εξαίρεση ενός ελληνόφωνου track), ενώ και οι ερμηνείες της είναι πολύ καλές, συμβάλλοντας και αυτές στο γενικότερο υψηλό επίπεδο του δίσκου της (με tracks σαν τα “20 miles”, “Vivid”, “Femmeland” και “Pray” να ξεχωρίζουν), ενός δίσκου που απογειώνεται στην Side B.
Επαφή: www.inner-ear.gr
Το πρώτο που θέλω να πω είναι πως το “Femmeland” είναι ένα πολύ προσεγμένο άλμπουμ σύγχρονης pop. Εντάξει, οι αναφορές στην pop των eighties, είναι ολοφάνερες, αλλά αυτό δεν λέει κάτι σώνει και καλά, αφού μια σύγχρονη και φινιρισμένη παραγωγή, όπως αυτή του “Femmeland”, μπορεί να ξεπερνά τις όποιες αναφορές, καταγράφοντας τον δικό της λόγο.
Με «όπλο» λοιπόν αυτήν την, πρώτης τάξεως, στουντιακή διαχείριση η VASSIŁINA είναι έτοιμη να υπερασπίσει το επόμενο στάδιο των κομματιών της, που είναι το συνθετικό, στιχουργικό και ερμηνευτικό. Και στα τρία η νεαρή τραγουδοποιός τα πάει πολύ καλά.
Τα κομμάτια της και σαν συνθέσεις «στέκονται» μια χαρά, και σαν λόγια είναι ενδιαφέροντα, καθώς η VASSIŁINA γράφει βασικά για τον δικό της θηλυκό κόσμο, εντός του οποίου η ίδια θα αισθανόταν άνετα και άνετη να ζήσει και να δημιουργήσει (οι στίχοι είναι στην αγγλική, με την εξαίρεση ενός ελληνόφωνου track), ενώ και οι ερμηνείες της είναι πολύ καλές, συμβάλλοντας και αυτές στο γενικότερο υψηλό επίπεδο του δίσκου της (με tracks σαν τα “20 miles”, “Vivid”, “Femmeland” και “Pray” να ξεχωρίζουν), ενός δίσκου που απογειώνεται στην Side B.
Επαφή: www.inner-ear.gr
Eirini Giannaki
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο άκουσα το σαββατοκύριακο και μου άρεσε πολύ! Την έχω δει live κι εχει τρομερά δυναμική σκηνική παρουσία.