Ο Αντώνης Πελεκάνος είναι κιθαρίστας και τραγουδοποιός,
έχοντας τυπώσει δίσκους ήδη από τη δεκαετία του ’80. Ένα τέτοιο άλμπουμ του,
από το 1985, έφθασε εσχάτως στα χέρια μου σε CD, σε μία εντελώς ανεξάρτητη παραγωγή. Το άλμπουμ αποκαλείται «Μελοποιημένα
ποιήματα Κωστή Παλαμά & Κώστα Καρυωτάκη» και περιέχει δώδεκα κομμάτια, που
κινούνται στο εντεχνολαϊκό ύφος. Τα πρώτα έξι ανήκουν στον Παλαμά, ενώ τα
υπόλοιπα πέντε στον Καρυωτάκη (λέω πέντε και όχι έξι, επειδή υπάρχει ανάμεσα κι
ένα ορχηστρικό).
Η πρώτη πλευρά, ο «Παλαμάς» είναι η πιο αδύναμη. Παρότι οι μελωδίες του Α. Πελεκάνου δεν είναι αδιάφορες (ιδίως στα ποιήματα «Περδικόστηθη τσιγγάνα», «Είχα έναν πατέρα» και κυρίως στο «Είμαι η αγέλαστη») το όλον αποτέλεσμα είναι χαμηλού βεληνεκούς. Ευθύνεται βεβαίως και το ανεξάρτητο της παραγωγής, όμως και οι φωνές, όπως και οι ενορχηστρώσεις, που θα μπορούσε να ήταν πιο τολμηρές (όχι για σήμερα, για το 1985 εννοώ), ώστε να αποτύπωναν με μεγαλύτερη ενάργεια τις μελωδίες – που, το ξαναλέω, έχουν ενδιαφέρον.
Πολύ καλύτερα είναι τα πράγματα στην πλευρά «Καρυωτάκης». Κιθαρίστας ο Α. Πελεκάνος έχει τον τρόπο να αποτυπώνει πάνω στο όργανό του καλύτερα το μέλος, δίχως τη συμβολή των μπουζουκιών, των βιολιών κτλ. Και ως τραγουδιστής εδώ είναι πιο πειστικός ο ίδιος ο τραγουδοποιός (τουλάχιστον στην «Μυγδαλιά»), ενώ και η γνωστή μετέπειτα τραγουδίστρια Μαρία Κανελλοπούλου κατορθώνει με τις ερμηνείες της να δημιουργήσει ένα δεδομένο σε τραγούδια όπως το «Δρόμος».
Όλα ιδιωτικά και ανεξάρτητα είναι εδώ, και μάλιστα από μιαν εποχή (μέσον 80s), που δεν ήταν εύκολο να κυκλοφορήσεις μόνος σου βινύλιο (φτιαγμένα με λίγα χρήματα είναι όσα εδώ ακούμε), γι’ αυτό η όποια κριτική θα πρέπει να λάβει και αυτό υπ’ όψη της. Η δική μου το έλαβε, πάντως.
Επαφή: Αντώνης Πελεκάνος, τηλ. 6945 817438
Η πρώτη πλευρά, ο «Παλαμάς» είναι η πιο αδύναμη. Παρότι οι μελωδίες του Α. Πελεκάνου δεν είναι αδιάφορες (ιδίως στα ποιήματα «Περδικόστηθη τσιγγάνα», «Είχα έναν πατέρα» και κυρίως στο «Είμαι η αγέλαστη») το όλον αποτέλεσμα είναι χαμηλού βεληνεκούς. Ευθύνεται βεβαίως και το ανεξάρτητο της παραγωγής, όμως και οι φωνές, όπως και οι ενορχηστρώσεις, που θα μπορούσε να ήταν πιο τολμηρές (όχι για σήμερα, για το 1985 εννοώ), ώστε να αποτύπωναν με μεγαλύτερη ενάργεια τις μελωδίες – που, το ξαναλέω, έχουν ενδιαφέρον.
Πολύ καλύτερα είναι τα πράγματα στην πλευρά «Καρυωτάκης». Κιθαρίστας ο Α. Πελεκάνος έχει τον τρόπο να αποτυπώνει πάνω στο όργανό του καλύτερα το μέλος, δίχως τη συμβολή των μπουζουκιών, των βιολιών κτλ. Και ως τραγουδιστής εδώ είναι πιο πειστικός ο ίδιος ο τραγουδοποιός (τουλάχιστον στην «Μυγδαλιά»), ενώ και η γνωστή μετέπειτα τραγουδίστρια Μαρία Κανελλοπούλου κατορθώνει με τις ερμηνείες της να δημιουργήσει ένα δεδομένο σε τραγούδια όπως το «Δρόμος».
Όλα ιδιωτικά και ανεξάρτητα είναι εδώ, και μάλιστα από μιαν εποχή (μέσον 80s), που δεν ήταν εύκολο να κυκλοφορήσεις μόνος σου βινύλιο (φτιαγμένα με λίγα χρήματα είναι όσα εδώ ακούμε), γι’ αυτό η όποια κριτική θα πρέπει να λάβει και αυτό υπ’ όψη της. Η δική μου το έλαβε, πάντως.
Επαφή: Αντώνης Πελεκάνος, τηλ. 6945 817438
Από το fb...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=JcvqhBpqAiM
Αντώνης Πελεκάνος – Δρόμος
Σταύρος Καρτσωνάκης
Το έχω σε βινύλιο και έλεγα προχτές να το ψηφιοποιησω. Είναι το ίδιο άραγε?
Στο βινύλιο τραγουδά ο ίδιος άρα από ότι βλέπω είναι επανεγγραφή
Ωραία μελοποίηση. Λιτή