Ο Ryan Truesdell,
ένας σημαίνων παραγωγός, ερευνητής και arranger της
σύγχρονης τζαζ σκηνής, μας είναι βασικά γνωστός ως συνεργάτης της Maria Schneider και ακόμη μέσω των άλμπουμ του πάνω
στις μουσικές των Gil Evans και
Bob Brookmeyer (στο blog έχουμε γράψει
για το Gil Evans Project του “Lines of Color”
από το 2015). Προσωπικότητα ανήσυχη και διαρκώς σε κίνηση, ο
Truesdell
δεν παύει να σκέφτεται γύρω από την jazz, υλοποιώντας ποικίλα σχέδια.
Στο παρόν τριπλό CD, που αποκαλείται
“Synthesis,
The String Quartet Sessions” και που θα
κυκλοφορήσει από την γνωστή μας artistShare
στις 21 Ιουνίου, ο Truesdell
προτείνει, και πάλι, κάτι πρωτότυπο, καθώς δημιουργεί ένα πρότζεκτ μέσω του
οποίου αναδεικνύονται τα σύγχρονα κουαρτέτα εγχόρδων – οι μουσικές, εννοούμε,
που παράγονται, βασικά, από δύο βιολιά, βιόλα και τσέλο, και οι οποίες, σε
κάποιες περιπτώσεις, συνοδεύονται και από άλλα όργανα (το μπάσο του Jay Anderson, το κλαρινέτο της Anat Cohen και τα ντραμς, το πιάνο
και την μαρίμπα του John Hollenbeck).
Οι συνθέσεις αυτές, που απλώνονται στα τρία CD, είναι γραμμένες από δεκαπέντε διαφορετικά πρόσωπα, δηλαδή τους/τις Joseph Borsellino III, Bob Brookmeyer (καταγράφεται μία ανέκδοτη σύνθεσή του), John Clayton, Alan Ferber, Miho Hazama, John Hollenbeck, Christine Jensen, Asuka Kakitani, Oded Lev-Ari, Jim McNeely, Vanessa Perica, Rufus Reid, Dave Rivello, Nathan Parker Smith και Ryan Truesdell, ενώ τα έργα ερμηνεύονται από τους/τις Sara Caswell βιολί, Joyce Hammann βιολί, Lady Jess βιολί, Lois Martin βιόλα, Orlando Wess βιόλα, Jody Redhage Ferber τσέλο και Noah Hoffeld τσέλο.
Ο Truesdell θα έδινε στους
υπόλοιπους δεκατέσσερις συνθέτες και συνθέτριες τις κύριες παραμέτρους των
έργων, που σχετίζονταν με τη χρονική διάρκεια και το ύφος τους, αφήνοντάς τους
κατά τα λοιπά ελεύθερους. Όπως θα έλεγε και ο ίδιος: «Υπήρχαν πολλοί παράγοντες αναφορικά με τη δημιουργία των έργων, αλλά
τελικά, ήθελα να ακούσω τους συνομηλίκους μου συνθέτες, τους οποίους σέβομαι, και
τη μουσική των οποίων αγαπώ τόσο πολύ, να δημιουργούν κάτι νέο σ’ αυτό το
συγκεκριμένο ιδίωμα».
Με άλλα λόγια εδώ έχουμε παραγγελίες από τον Truesdell προς τους υπόλοιπους συνθέτες, οι οποίες υλοποιούνται με στόχο τόσο την ηχητική εξερεύνηση, όσο και το υψηλό αισθητικό αποτέλεσμα.
Κατά τα λοιπά εκείνο που αναδεικνύεται,
για μιαν ακόμη φορά, είναι η επιρροή των «κλασικών» string quartets
των Béla Bartók, Johannes Brahms, Maurice Ravel και άλλων, στα έργα των πιο
προχωρημένων συνθετών της τζαζ, από τα χρόνια του ’50 ήδη (στα έργα των
συνθετών του Third Stream κ.λπ.).
Το ότι το “Synthesis,
The String Quartet Sessions” θα εξελιχθεί προς ένα
μνημειακό άλμπουμ της σύγχρονης jazz-avant-classical αμερικανικής σκηνής είναι το
μόνο σίγουρο. Κατά τα λοιπά εδώ η μουσική είναι και πλούσια και καταπληκτική,
και βεβαίως πλουραλιστική και ογκώδης, καθώς καταγράφονται, όπως είπαμε,
δεκαπέντε έργα συντεθειμένα από δεκαπέντε συνθέτες και συνθέτριες.
Επαφή: www.synthesissqs.com, www.ryantruesdell.com
Οι συνθέσεις αυτές, που απλώνονται στα τρία CD, είναι γραμμένες από δεκαπέντε διαφορετικά πρόσωπα, δηλαδή τους/τις Joseph Borsellino III, Bob Brookmeyer (καταγράφεται μία ανέκδοτη σύνθεσή του), John Clayton, Alan Ferber, Miho Hazama, John Hollenbeck, Christine Jensen, Asuka Kakitani, Oded Lev-Ari, Jim McNeely, Vanessa Perica, Rufus Reid, Dave Rivello, Nathan Parker Smith και Ryan Truesdell, ενώ τα έργα ερμηνεύονται από τους/τις Sara Caswell βιολί, Joyce Hammann βιολί, Lady Jess βιολί, Lois Martin βιόλα, Orlando Wess βιόλα, Jody Redhage Ferber τσέλο και Noah Hoffeld τσέλο.
Με άλλα λόγια εδώ έχουμε παραγγελίες από τον Truesdell προς τους υπόλοιπους συνθέτες, οι οποίες υλοποιούνται με στόχο τόσο την ηχητική εξερεύνηση, όσο και το υψηλό αισθητικό αποτέλεσμα.
Επαφή: www.synthesissqs.com, www.ryantruesdell.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου