Ένα σχήμα, ένα συγκρότημα από την Νορβηγία που έχει για
όνομά του μια χρονιά, 1982... Δεν ξέρω αν είναι πρωτότυπο (μπορεί ναι, μπορεί και όχι), εκείνο που ξέρω (και ακούω) είναι πως οι 1982 είναι ένα πολύ ενδιαφέρον
τρίο, που φθάνει στο τέταρτο άλμπουμ του (κυκλοφορεί σε LP και CD) μετά από μια πορεία, η οποία, χονδρικώς,
περιλαμβάνει έργα από το χώρο του… λυρικού αυτοσχεδιασμού.
Στο παρόν “A/B” [Hubro, 2014], που δημιουργείται εξ αρχής
με τη λογική του LP, οι βασικοί συμμετέχοντες Nils Økland βιολιά, φωνή, Sigbjørn Apeland αρμόνιο, πιάνο και Øyvind Skarbø ντραμς,
κρουστά, συνεργάζονται στην πρώτη πλευρά του δίσκου και στο track “18:16”
(τίτλος του track είναι η διάρκειά του) με μιαν ομάδα πνευστών μουσικών
(κλαρινέτο, φλάουτο, μπασούν, τρομπόνι, κόρνο) υπό την διεύθυνση του Stian Omenås (γνωστός,
ίσως, από τις συνεργασίες του με τον Kenny Wheeler και άλλους διαφόρους). Το αποτέλεσμα έχει να κάνει με μία κάπως ιδιόμορφη ηχητική
κατάσταση, η οποία επιβάλλεται, βασικά, λόγω του αργού tempo της. Η ανάπτυξη θυμίζει ηλεκτρονικές συνθέσεις, χωρίς όμως, εδώ, να
υπάρχει έστω και ίχνος από τη σχετική επεξεργασία. Απεναντίας, εκείνο που
ακούμε είναι ένα παράξενα αρθρωμένο συνεχές από διαρκή breaks πνευστών,
βιολιού και αρμονίου (συμβατικών οργάνων δηλαδή), που οικοδομούν εν τέλει μία
στοχαστική ατμόσφαιρα. Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος πως ένας «ήχος ECM» είναι διακριτός στο “18:16” και πως η έντονη αφηγηματικότητα της
σύνθεσης έχει τη λογική του soundtrack, όντας ικανή να
περιγράψει πρόδηλες ποιητικές εικόνες. Τα πέντε κομμάτια της δεύτερης πλευράς
(με διάρκειες που κυμαίνονται από δύο έως πέντε λεπτά) δεν είναι εντελώς
«άλλης» λογικής. Αν και αφορούν στο βασικό τρίο (Økland, Apeland, Skarbø), αν
και εμφανίζουν, ενίοτε, μία ρυθμική ακολουθία που δεν αντιβαίνει, απαραιτήτως, στην
δημιουργία μιας «κενής» ατμόσφαιρας, το συνολικό αποτέλεσμα δεν αλλάζει. Οι
1982 είναι ένα σχήμα nordic jazz, με έντονα στοιχεία
αυτοσχεδιασμού, ενσωματωμένα όμως σ’ ένα ευρύτερο, και κάπως «ταρκοφσκικό»,
πλάνο.
Επαφή: www.hubromusic.com
Μιας και τεθηκε το θεμα για την πρωτοτυπια του ονοματος
ΑπάντησηΔιαγραφήυπαρχει και ενα Φινλανδικο anarcho-punk post-punk σχημα
με το ονομα 1981. Δειτε εδω
http://i98i.bandcamp.com/
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ
άντε να τους ψάχνει κάποιος για να κατεβάσει το δίσκο τους. Θυμήθηκα και το παλιό αστείο με την παρέα που έλεγαν μόνο τους αριθμούς από τα ανέκδοτα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγκροτήματα, που να έχουν για ονομασία τους μια χρονιά (αριθμητικώς και όχι… ολογράφως) δεν ξέρω αν υπάρχουν πολλά. Σίγουρα, όμως, θα υπάρχουν κάποια… αφού ακόμη και στην Ελλάδα (στη Θεσσαλονίκη) υπήρχαν στα 70s οι… 69. Ήταν το συγκρότημα του Χρήστου Βατσέρη, που αργότερα (στα 80s) είχε την εταιρεία CVR (Proxies, Rodondo Rocks κ.λπ.).
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην ξεχνάτε και τους 2002 GR.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν τους ξεχνάμε, αλλά έχουν δίπλα και το... GR. Μιλάμε για σκέτον αριθμό.
Διαγραφήκαι τους 1919, ένα από τα καλύτερα βρετανικά post-punk!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστά. Υπάρχουν και οι Ιταλοί La 1919, αλλά αυτοί έχουν μπροστά το La.
ΔιαγραφήΚαι οι Greece 2001 είναι, έχουν μπροστά βέβαια το Greece αλλά δεν πειράζει ας ειπωθούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι οι 1984, το συγκρότημα του Phil May, αρκετά πριν τους Queen.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκος Καρ.
Και οι 1776, αμερικάνοι (Michigan???) που είχαν ένα καλούτσικο LP το 1971
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκος Καρ.
Και οι 999 από τα πρώτα Αγγλικά punk σχήματα (1976).
ΑπάντησηΔιαγραφήΧίλια χρόνια πριν στο ημερολόγιο!
Θοδωρής Κρίθαρης
Με αύξουσα αριθμητική σειρά…
ΑπάντησηΔιαγραφή69, 180, 999, 1776, 1919, 1981, 1982, 1984 (NOR), 1984 (UK)…
Πλάκα-πλάκα μαζεύτηκαν εννιά τεμάχια…
Οι 801 Φώντα , ξέρεις Manzanera ,Eno κ.λ.π απο πήραν αραγε το όνομα τους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Μα
Ορίστε, ξεχάσαμε τους 801 (τους πιο γνωστούς, ίσως, αριθμητικούς). Πάντα, όμως, θα βρεθεί κάποιος να θυμηθεί εκείνο που ξεχνούν οι πολλοί...
ΔιαγραφήΓιώργο δεν ξέρω από που πήραν το όνομά τους. Το internet δε λέει τίποτα;
επίσης
ΑπάντησηΔιαγραφή11.59 -αγγλία
35007 -ολλανδία
Δώσε Σπύρο...
ΔιαγραφήΑρχίζουμε να θυμίζουμε όλο και πιο πολύ Πετρίδη… Ο Πετρίδης και ο Ζουγρής ασχολούνται με κάτι τέτοια θέματα συνήθως...
ΑπάντησηΔιαγραφή