Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2017

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 48

11/10/2017
Και για να μη νομιστεί ότι χαρίζομαι στο ΚΚΕ και πως τα βάζω μόνο με το… φουκαρά το Λεβέντη.
Όσα ειπώθηκαν και υποστηρίχτηκαν τις προάλλες από το κόμμα σε σχέση με το «νομοσχέδιο αλλαγής φύλου» είναι ακατανόητα, και στη βάση τους γελοία. Αμφιβάλλω δε αν καταλάβαιναν και οι ίδιοι οι εισηγητές του τι έλεγαν.
Το κόμμα έχει μείνει πίσω σε πολλά. Έχει μείνει πίσω και στα κακά (καθώς δεν ενδιαφέρεται να επανεξετάσει θέματα και να κάνει άλμα μπροστά), αλλά και στα καλά (τα οποία έχει καταχωνιασμένα στα υπόγεια του Περισσού και τα λιβανίζει ανέξοδα). Και αυτό δείχνει «αρτηριοσκλήρυνση» και αδιαφορία για τη σύγχρονη πραγματικότητα.
Θα πρέπει κάποιος να θυμίσει στο κόμμα πως στο λενινιστικό σύνταγμα και στη νομοθεσία της Οκτωβριανής Επανάστασης η ομοφυλοφιλία ΔΕΝ αποτελούσε αδίκημα στη Σοβιετική Ένωση (όταν αποτελούσε στην Αγγλία μέχρι το 1967). Και όπως έγραφε ο Γρηγόρης Μπάτκις, διευθυντής του Ινστιτούτου Κοινωνικής Υγιεινής της Μόσχας το 1923: «Όσο για την ομοφυλοφιλία και άλλες μορφές σεξουαλικής ικανοποίησης που οι ευρωπαϊκές νομοθεσίες ορίζουν ως εγκλήματα κατά της δημόσιας ηθικής η σοβιετική νομοθεσία τις θεωρεί ακριβώς ισάξιες με τη λεγόμενη “φυσική σχέση”. Όλες οι μορφές σεξουαλικών σχέσεων αποτελούν ιδιωτικό θέμα. Ανάγκη ποινικής δίωξης παρατηρείται όταν γίνει χρήση βίας ή εξαναγκασμού».
Σύντροφοι, στην επανάσταση τους χρειαζόμαστε όλους. Και στρέιτ και γκέι και λεσβίες και τραβεστί και κάθε τι. Δεν υπάρχουν περιθώρια για απώλειες… 

11/10/2017
Επειδή διαβάζω διάφορα εδώ μέσα…
Προτιμώ να γράφω απλά για δύστροπους αναγνώστες, παρά να γράφω δύστροπα για απλούς αναγνώστες.

11/10/2017
Δεν έπρεπε να φτάσει το χθες για να αντιληφθούν ορισμένοι πως ο Λεβέντης δεν είναι κάποιος με τον οποίον έσπαγες, ανέξοδα, πλάκα στα nineties, αλλά ένα αναιδές απομεινάρι του βαθέως κράτους της ΕΡΕ, που κινείται πάντα μεταξύ ξεμωραμένου μπαρμπαμπρίλιου και φασιστογυμνασιάρχη του '60 και που είχε το θράσος κάποτε να πει πως ηχογράφησε κάτι βλακοτράγουδα επί χούντας ως προπέτασμα, για να κάνει αντίσταση στο καθεστώς!
Προσωπικά τον «έφτυνα» πάντα. Και στα nineties και τώρα.

10/10/2017 
«ΔΟΥΛΕΨΤΕ ΤΖΑΜΠΟ – ΔΟΥΛΕΨΤΕ ΤΖΑΜΠΑ»
Σιχαίνομαι τα Τζάμπο και όλα τα τερατώδη πολυκαταστήματα. Δεν πατάω ποτέ. Έχω μπει μετρημένες στα δάχτυλα τού ενός χεριού φορές κι έχω φύγει τρέχοντας. Από τις απαίσιες μυρωδιές πρώτα-πρώτα. Και άρρωστος. Από πονοκεφάλους...
Σιχαίνομαι περαιτέρω και τις έσχατες διαφημίσεις των Τζάμπο. Όχι επειδή έχω κάτι με τις συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων που πάνε να ψωνίσουν (εννοείται), αλλά γιατί είναι ψεύτικες. Γιατί πουλάνε κάλπικη προοδευτικότητα και χυδαία δηθενιά, όταν οι καταγγελίες για τις συνθήκες δουλειάς στα πολυμάγαζα δίνουν και παίρνουν.
Μισθοί της πλάκας, διαρκής ανασφάλεια, απειλές, επίδειξη αναλγησίας και άλλα τινά…
Δεν τα λέω εγώ… Άλλοι τα λένε… Διαβάστε… Και σταματήστε να βλέπετε ό,τι σας δείχνουν με ανοιχτό το στόμα… 

10/10/2017
Αυτοί οι τύποι από τα Ελληνικά Hoaxes έχουν καταντήσει αστείοι. Επειδή δεν έχουν τι άλλο να κάνουν διαψεύδουν κι εκείνα με τα οποία γελάει ο κόσμος αμέσως μόλις τα βλέπει.
Διέψευσαν, χθες, φωτογραφία που δείχνει τους Τζων Λένον και Τσε Γκεβάρα να παίζουν κιθάρα! Μπράβο παλικάρια μου!
Για δείτε ’δω και μια φωτογραφία με τον Τσίπρα και πείτε μας αν είναι fake ή όχι… Προσέξτε τι θα πείτε... Ψάξτε το καλά...

9/102017
Μη μαζεύετε καπάκια από μπουκάλια με νερά, πορτοκαλάδες και κοκακόλες, γιατί αντί ν’ αγοραστούν αναπηρικά αμαξίδια κόκκινοι πράκτορες τα δίνουνε στον ΚιμΓιονγκΟύν, τα λιώνει και φτιάχνει χρωματιστές γαλότσες. Σαν τον πατέρα του…
Σταματήστε να στηρίζετε ένα σάπιο καθεστώς 70 χρόνων…

9/10/2017 
«Πιέσεις κάνουμε σ’ έναν κριτικό για να πει μια καλή κουβέντα για μας ή για να ρίξη την ψήφο του σ’ εμάς. Αυτό κι αυτό είναι που απεχθάνομαι: Προτιμώ των αφανειών την αφάνεια. Και δη μέχρι του σημείου ν' αποφεύγω συστηματικά κάθε επαφή με κριτικό από φόβο μήπως περάσει από το μυαλό του ποτέ έστω και ίχνος υποψίας ότι πάω να επισύρω την ευμένειά του».
Σήμερα τι θα έλεγε, βλέποντας τα χάλια της κριτικής, ο μεγάλος Νίκος Καχτίτσης; Τι θα έλεγε βλέποντας εκδότες και δημιουργούς να τρωγοπίνουν με κριτικούς, και κριτικούς να χαϊδεύουν από ’κει και πέρα δίσκους, βιβλία, φιλμ και παραστάσεις;
Η κατάσταση έχει ξεπεράσει τη γελοιότητα, όταν «κριτικοί» προτείνουν τα 10, 20, 30 που πρέπει οπωσδήποτε να ακούσουμε ή να δούμε, όταν δεν υπάρχει γνώμη πειστική για το ΕΝΑ, που δεν πρέπει για κανένα λόγο να το χάσουμε.

7/10/2017
Έχω δει τις πέντε πρώτες ταινίες του Νίκου Νικολαΐδη, ενώ δεν έχω δει τις τρεις τελευταίες του (Θα σε Δω στην Κόλαση Αγάπη μου, Ο Χαμένος τα Παίρνει Όλα, The Zero Years). Πολύ λίγα λόγια, ελάχιστα, γι’ αυτές που έχω δει. Ό,τι μπορώ να θυμηθώ και να ανακαλέσω…
Ευρυδίκη Β.Α. 2037: πολύ καλή, με κράτησε και κάπου με τρόμαξε
Τα Κουρέλια Τραγουδάνε Ακόμα…: απλοϊκή και ιστορικά (σε σχέση με το ροκ εν ρολ) άκυρη
Γλυκιά Συμμορία: καλή, αλλά υπερεκτιμημένη - ωραία η μουσική του Χατζηνάσιου 
Πρωινή Περίπολος: κατόρθωμα, η καλύτερη ταινία του με διαφορά 
Singapore Sling: κουραστική και δήθεν 
Μια γνώμη συνολική: πολύ καλός κινηματογραφιστής, που συχνά έκανε ταινίες για να πάει κόντρα σε όσους τον αμφισβητούσαν (νομίζω) και γι’ αυτό ίσως κάπου χαραμίστηκε.
Κι ένα σάουντρακ (Νίκος Τουλιάτος – Κυριακή Τσακιρίδου), που λίγοι το πήραν χαμπάρι… 

5/10/2017 
Οι μετεωρολόγοι είναι από τους πιο εκνευριστικούς επιστήμονες.
Κάθε λίγο και λιγάκι σπέρνουν μικρές ή μεγάλες καταστροφές. Έχουν δε μετατραπεί σε… ποπ είδωλα. Βγαίνουν guests στις τηλεοράσεις, στα ραδιόφωνα, στο νετ, αναστατώνοντας τον κόσμο. Καταστούν τον καιρό θέμα, αλλά κατ’ ουσίαν τον μετατρέπουν σε… ανάθεμα.
Διερωτώμαι. Ποιους αφορά, ουσιαστικά, ο καιρός πέραν από τους ναυτικούς και τους αγρότες; Μια ματιά να ρίξει κάποιος άνθρωπος της πόλης στον ορίζοντα έχει άμεση πρόγνωση του καιρού για τις επόμενες 2-3 ώρες, που είναι και το κρίσιμο.
Όλα τ’ άλλα είναι φτηνή παροχή υπηρεσιών στο βωμό της θέασης.

18 σχόλια:

  1. Σχόλια από το facebook, για το ποστ για τον Νίκο Νικολαΐδη...

    Win Berry
    Επίσης είναι από τους λίγους σκηνοθέτες της γενιάς του που είναι διαχρονικός. Κάποιος που γεννήθηκε το 2004 μπορεί να νιώσει την Ευρυδίκη ή το Singapore Sling ή την Περίπολο και να τις κάνει δικές του ταινίες. Για τις περισσότερες ταινίες της εποχής του ΝΝ, ακόμα και για τις λίγες πολύ καλές, δεν νομίζω ότι ισχύει αυτό.

    Dimitris Saltos
    Επίσης το singapore sling έχει μεγάλη απήχηση στο εξωτερικο. Αν ψάξεις θα βρεις πάνω από δέκα κριτικές και φόρουμ να ασχολούνται μαζί του
    Επίσης δεν είναι τυχαίο που κάτι παλικάρια από την Αμερική νομίζω έχουν κανει αφιέρωμα για το έργο του στο yt.Περα από τη διαχρονικότητα, ο νικολαιδης μοιάζει να έχει μια παγκόσμια κινηματογρ;δική μάτια κι αυτό τον κάνει να συζητιέται ακόμα πέρα των συνόρων μας.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Σε μικρά κυκλώματα μόνο. Υπάρχουν σκηνοθέτες και παλιότεροι και πιο καινούριοι, που έχουν συζητηθεί πολύ περισσότερο από τον Νικολαΐδη (Αγγελόπουλος, Κακογιάννης, Κούνδουρος, Λάνθιμος κ.ά.).

    Dimitris Saltos
    Καλά ο Λάνθιμος ναι δεν το συζητώ, αλλά μια γύρα που έκανα στο διαδίκτυο, είναι ο πιο πολυσυζητημενος από τους παλαιότερους Έλληνες. Έχει ένα καλτ φολλοουινγκ που λενε, λόγω θεματολογίας που είναι σοκαριστική και πιασαρικη για ανάλυση, αλλά και για την αισθητική των ταινιών του. Το Σινγκαπορ, ακόμα και να μην αρέσει σε κάποιον, προσωπικά δεν έχω δει άλλη ελληνική ταινία τόσο άρτια αισθητικά και με τέτοια ατμόσφαιρα ή η περίπολος. Η τελευταία δε, αν είχε καλύτερη αφήγηση και χαρακτήρες, θα μιλούσαμε για παγκόσμιο αριστούργημα.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Έξω τον Νικολαΐδη τον μάθανε μόνο λόγω Σίνγκαπουρ Σλινγκ. Στα καλτ κυκλώματα. Δεν έχει καμμία σχέση με το ενδιαφέρον των ξένων για το σινεμά του Αγγελόπουλου ή του Κακογιάννη. Νύχτα με τη μέρα.

    Giannis Naoum
    Όλες οι τανίνες του ήταν εναντίον του ρεύματος. ...δεν ήταν καμία βαρετή. ...ο τύπος ήταν πολύ μπροστά. ...μποεμ τύπος έγραφε και ωραία πράγματα ωσάν λογοτεχνης. ...είναι σημαντικό που υπάρχει ένας τέτοιος τύπος στην Ελλάδα που επερνε το στυλό και έγραφε για άλλους κόσμους της ψυχής. . Που επερνε την κάμερα και γυριζε έναν underground κόσμο. ...μας μεγάλωσε με τις ταινίες του να βρούμε τους περιθωριακους ...οι ατάκες του και οι σκέψεις του πολύ μπροστά. ....δεν καθησε ποτέ σε ένα πληκτρολόγιο να κάνει κριτικές ....ήταν on the road ...και για αυτό τον γουστάρω. ... .that's it. ..

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    >>δεν καθησε ποτέ σε ένα πληκτρολόγιο να κάνει κριτικές<<
    Έκαστος εφ' ω ετάχθη. Μια καλή και σοβαρή κριτική είναι προτιμότερη από μια κακή ταινία. Παίρνεις περισσότερα.

    Giannis Naoum
    .... διαφωνώ. .. .Mr Φωντας.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Δεν πειράζει Μίστερ Γιάννης.

    Giannis Naoum
    Thanx.

    Κωνσταντίνος Σκηνοθέτης
    Εχει ηδη απάντησει ο ιδιος ο Ν.Ν. για το κινηματογραφικο του εργο (παραλληλα με το συγγραφικο του) οποτε οποιαδηποτε προσπαθεια κριτικης φοβαμαι οτι αποτυγχανει, φιλικα.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Οι δημιουργοί δεν είναι οι καλύτεροι κριτές των έργων τους.

    Κωνσταντίνος Σκηνοθέτης
    Για τον ΝΝ δεν μιλαμε; χαχα... πολυ ξεχωριστος για να πεσει κατω απο το δημιουργός.. κινηματογραφιστης συνολικος. Ισα ισα που ειναι τελεια αυτοσαρκαστικος…

    Κωνσταντίνος Σκηνοθέτης
    Εν ολίγοις... κατα τα λεγομενα του οσο θυμαμαι, οι ταινιες του ειναι ημιτελεις σε σχεση με τα βιβλια του. Και τα φιλμ.. αναλογα το φιλμ... στο καθενα περναει κατι διαφορετικο και κωδικοποιημενο.. noir .. και..decadent.. περιεργο βρισκει να αρεσει "in the first place".

    Spyros Diastimikos
    Πρωινή Περίπολος, όντως η καλύτερή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. επιστροφή σε ένα από τα αγαπημένα του Δισκορυχείου- το μακαρίτη το Νικολαίδη- για να πάρουν σειρά ο Σιδηρό, οι έλληνες ψευτοψυχεδελάδες ,το τιμημένο.
    Καλό χειμώνα και προσεχώς ευτυχισμένο το 2018 ή μήπως 2009 ή 2029;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τρίχες λες.
      Εσύ να μπαίνεις στο δισκορυχείον και να διαβάζεις και να μαθαίνεις, και τα υπόλοιπα ασ' τα σε άλλους.
      Καλό χειμώνα.

      Διαγραφή
    2. ΟΚ την έχουμε εμπεδώσει την άποψή σου για το Νικολαίδη - όπως και για τα άλλα στα οποία επανέρχεσαι- και δεν ψήνει ΚΑΝΕΝΑ
      όσοι γουστάρουν γουστάρουν και δεν αλλάζουν γνώμη πόσο μλλιστα με κρίσεις όπως.. δήθεν- το μάθαμε τώρα και το κολλάμε παντού-.
      Πάμε παρακάτω.

      Διαγραφή
    3. Ξεκόλλα ρε. Έχω κάνει τρεις αναρτήσεις μέσα σε 8 χρόνια για το Νικολαΐδη και σε προβληματίζει το γεγονός… Υπάρχουν νέοι άνθρωποι που μπαίνουν καθημερινά στο δισκορυχείον και γράφω και γι’ αυτούς. Δε γράφω μόνο για τους φανατικούς του μπλογκ που με ξεκοκαλίζουν χρόνια τώρα…
      Και γράφω και δεκάδες άλλα πράγματα, εξ ίσου σημαντικά ή και πολύ σημαντικότερα από την περίπτωση «Νικολαΐδης».
      Και για το ροκ στην Ελλάδα από το ’50 μέχρι σήμερα, που πάντα μ’ ενδιέφερε και μ’ ενδιαφέρει, και για ένα σωρό άλλα.

      Διαγραφή
  3. δεν ξέρω για άλλους αλλά εγώ που σε διαβάζω μια διετἰα περίπου έχω διαγνώσει τα κολλήματά σου και μάλιστα με πράγματα που δε πολυγουστάρεις ,οπότε τι το κουράζεις;
    Τόσα έχεις ακούσει, δει, διαβάσει. Ανέβασε λοιπόν να γουστάρουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω ποιος είσαι «εγώ» και δεν με απασχολεί το τι θεωρείς «κόλλημά» μου. Εγώ θα πω πως ό,τι γράφω, τα πάντα δηλαδή, είναι κολλήματά μου. Μόνο για ό,τι γουστάρω να γράψω γράφω στο δισκορυχείον (ή όπου αλλού).
      Και για το Νικολαΐδη γουστάρω να γράψω, και για το Σιδηρόπουλο και για την τζαζ και για το blues και για την ψυχεδέλεια και για το underground και για ένα σωρό άλλα θέματα (και πέραν της μουσικής). Για ποίηση-λογοτεχνία, σινεμά, θέατρο, τα πάντα. Όλα είναι κολλήματά μου και όλα τα αγαπώ. Και τις αναρτήσεις με τα δεκάδες σχόλια και τις αναρτήσεις με κανένα σχόλιο.

      Διαγραφή
  4. Ο ΝΝ γύρισε τα Κουρέλια το 79 μια χρονιά που οι καλές ελλ ταινίες μετριόντουσαν στα δάχτυλα του ενος χεριού, με κορυφαία κατά τη γνώμη μου το Ταξίδι του μέλιτος.
    Η ταινία είναι ξεκάθαρα μια μαυρη κωμωδία εκτος κι αν πιστεύεις ότι τότε κυκλοφορούσαν τύποι που απαγάγανε και σκοτώνανε γκόμενες και χωρίς μάλιστα να πάρουν χαμπάρι οι μπάτσοι.
    Τώρα αν εξετάσουμε την ιστορική του αξιοπιστία καλύτερα να ρωτήσουμε τον ίδιο το ΝΝ που τα έζησε αυτά
    Αν αυτό ήταν μαύρο τι να πεις όμως για το SS που όταν το είχα δει σιγοντάριζα κι εγω στο ΠΟΣΟ ΑΡΡΩΣΤΟΣ ΕΙΣΑΙ
    Το ξανάδα όμως πριν λίγα χρόνια και διαπίστωσα ότι τέτοιο διεστραμμένο σίγουρα αλλα και πρωτότυπο και σαρκαστικό φιλμ ούτε έγινε ούτε μάλλον δεν πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Oι ταινίες του Νικολαίδη είναι -στην καλύτερη περίπτωση- καλογυρισμένες απομιμήσεις αμερικανικών b-movies...

    Δυστυχώς, έμεινε καθηλωμένος στην 'εφηβικού' επιπέδου αντίληψη περί αμφισβήτησης.

    Όσο για τη σχέση του με το rock, εδώ τα πράγματα είναι για γέλια ή για κλάματα...

    Μυθολογίες κενές ουσίας για να ασχολούνται οι ημιμαθείς περί κιν/φου και μουσικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ότι να ´ναι . Για πες μας ποια αμερικανικη ταινία έχει ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΙ. Από επιρροές φυσικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κατ΄αρχάς μάθε να διαβάζεις...δεν έγραψα ότι αντέγραψε κάποια αμερικανική ταινία, έγραψα ότι απομιμήθηκε το ύφος και την αισθητική των b-movies της δεκαετίας του '60, καθώς και μια ορισμένη μυθολογία. Ελπίζω να καταλαβαίνεις περί τίνος πρόκειται...δες πχ. κάποια από τις ταινίες του John Carpenter.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. που κολλάει τώρα ο Carpenter με το Νικόλα;
      Μόνο ο Σταθμός 13- που άλλωστε ήταν εμπνευσμένος από το Rio Bravo- θυμίζει τη θεματολογία του Νικολαίδη βλ εγκλεισμός σχέσεις μεταξύ των εγλείστων και στο φινάλε υπήρχαν άλλοι που διαμόρφωσαν την αισθητική του
      Κλασικό Αμερικάνικο σινεμά, κυρίως 40ς 50ς ,φιλτραρισμένo μέσα από γαλλοιταλική τεχνική

      Διαγραφή
    2. > Κατ΄αρχάς μάθε να διαβάζεις...δεν έγραψα ότι αντέγραψε κάποια αμερικανική ταινία, έγραψα ότι απομιμήθηκε το ύφος και την αισθητική των b-movies της δεκαετίας του '60, καθώς και μια ορισμένη μυθολογία. Ελπίζω να καταλαβαίνεις περί τίνος πρόκειται...δες πχ. κάποια από τις ταινίες του John Carpenter.

      Άλλα ντ'άλλα της Παρασκευής το γάλα.

      Καλός ή κακός ο ΝΝ, πάντως καμμία σχέση δεν είχε με "το ύφος και την αισθητική των b-movies της δεκαετίας του '60" - καλά έχεις δεί b-movie αμερικάνικα του '60; Πως την έγραψες αυτή την μπαρούφα;

      Και βέβαια ούτε ο Κάρπεντερ (που ξεκίνησε μέσα των '70s) έχει σχέση με το ΝΝ, το ύφος και την αισθητική του.

      Με κάποιες πτυχές του γαλλικού κινηματογράφου του '60 και του '70 ναι και βέβαια με το νουάρ.



      Διαγραφή
  8. O NN σιχαίνονταν τον Κάρπεντερ -το είπε ο ίδιος όταν έγραφε μερικά κείμενα στον Ήχο -και επειδή μάλλον είσαι μυρωδιάς από σινεμά, το ύφος και η αισθητική των ταινιών του δεν έχουν να κάνουν μόνο με τα 60ς και τα b-movies αλλά και με τα νουάρ όπως και τον Ευρωπαıκό κινηματογράφο- πχ η χρήση του μονταζ.
    Όσο για τη μυθολογία του σίγουρα και εμμονική και αναγνωρίσιμη είναι όπως για πολλούς και αφελής, αλλά με όλες τις επιρροές και καθαρά δική του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι ωραία που θα ήταν να γινόταν ο διάλογος μεταξύ επωνύμων και όχι μ' αυτόν τον τρόπο.
    Έχω κι εγώ να πω διάφορα για το Νικολαΐδη, αλλά δεν πρόκειται να παρέμβω σε μια κουβέντα ανωνύμων (που ελπίζω να μην ξεφύγει, γιατί θα την κόψω).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λοιπόν, για να τελειώνουμε με τους αδαείς μια καλή...

    Οι ταινίες του Νικολαίδη απομιμήθηκαν τη θεματική και την αισθητική του αμερικανικού μεταπολεμικού b-movie και film-noir, χωρίς να πάνε ούτε ένα βήμα παραπέρα, αλλά και τον Carpenter του Christine, του Escape from New York, του They Live...για όποιον ξέρει να βλέπει σινέμά...

    Και επειδή εσύ μάλλον δεν έχεις ιδέα από σινεμά, θα σου έλεγα να δεις τις ταινίες τις ταινίες του Μελβίλ και του Φασμπίντερ για να μάθεις πως ενσωματώνονται δημιουργικά οι κώδικες του αμερικανικού φιλμ νουάρ και του μελοδράματος αντίστοιχα στην εξερεύνηση του γαλλικού υπόκοσμου ή της μεταπολεμικής Γερμανίας...

    Ο Νικολαίδης ήταν εκτός τόπου και χρόνου από την ελληνική πραγματικότητα των τελών του 70 και της δεκαετίας του '80, κολλημένος στις αναμνήσεις του από την εφηβεία του της δεκαετίας του '50, τις οποίες πούλαγε ως αμφισβήτηση στους αμερικανόπληκτους νεανίες δύο γενεών νεότερων του...

    Τώρα, π.χ., η κωμωδία του 'Γλυκιά Συμμορία', με 'αμφισβητίες' κλεισμένους σε έπαυλη πολυτελείας στο Κεφαλάρι της Κηφησιάς, έπαυλη διακοσμημένη με ντεκόρ neon φωτισμούς, κουκλίτσες και μεταξωτά σεντόνια και μουσική Χατζηνάσιου, με ασφαλίτη να τους παρακολουθεί στα φανερά, είναι για μικρά παιδιά, που δεν έχουν ιδέα τι συνέβαινε στην Ελλάδα της εποχής μετά τη δικτατορία με τους κρατικούς μηχανισμούς καταστολής και τη νεολαία που βρισκόταν σε θέση μάχης με το καθεστώς.

    Ας μην πούμε καλύτερα για τους παλαίμαχους 'rockers' των Κουρελιών (1979), που ζούνε με τα φαντάσματα του παρελθόντος και μουσικές αναμνήσεις του μπαμπά και της μαμάς στην (μουσική) εποχή των Sex Pistols...

    Και πως αλλιώς, όταν ο τύπος πέρασε τα τελευταία...40 χρόνια της ζωής του κλεισμένος στη βίλα του στην Κηφησιά, χωρίς επαφή με την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα έξω από τη 'φούσκα' του...

    Θα μπορούσα να πω κι άλλα, αλλά ας το αφήσουμε για άλλο χώρο, όπως -σωστά- λέει ο Φώντας...

    Στην τελική, καθένας γουστάρει τις ταινίες που του αξίζουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. τι λες τωρα.. κάθεσαι και ασχολείσαι με την προσωπική ζωή ενός μακαρίτη σκηνοθέτη λες και μας αφορά
    Τις ταινίες του είδαμε φιλαράκι και μεγαλώνοντας δε διακρίναμε κανένα βαθυστόχαστο ποβληματισμό ή κοινωνικό σχόλιο.
    Κινηματογραφικά παραμυθάκια είναι προσωπικά και ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΙΚΑ δοσμένα όμως και ΜΟΝΑΔΙΚΑ για τη ντόπια κινηματογραφία .
    Όσο για το Μελβιλ και το Φασμπίντερ που πάλι στο άσχετο αναφέρεις πέρα από το στυλ -που κι αυτό σημαντικό είναι - πόντο δεν προχώρησαν τα αξεπέραστα νουαρ ή τα μελοδράματα του Σερκ πχ που προσωπικά δε γουστάρω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. η πρωινη περιπολος ειναι ταινιαρα και φορος τιμης στο φιλιπ ντικ και το blade runner (αλλα γενικοτερα στο post apocalzptic

    θα το ελεγα μια ελληνικη εκδοχη του blade runner poly πιο ποιοτικο απο αντιστοιχα ιταλικα (πχ και ο μεγαλος φουλτσι δοκιμασε το post apocalzptic alla οχι με τετοια επιτυχια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή